
 

1 

 

Tisková zpráva z 1. zasedání, konaného dne 8. 1. 2015  

 

 

 

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen "Rada") na svém 1. zasedání 
projednala 45 bodů programu. Seznámila s 58 stížnostmi diváků a posluchačů, na 
základě nichž vydala pět upozornění na porušení zákona. Rozhodla o zahájení třech 
správních řízení. Rada na svém 1. zasedání uložila dvě pořádkové pokuty 
poskytovatelům audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání. 
Poskytovateli CoopTV, telekomunikační družstvo, IČ 29045029 se sídlem K Nádraží 
19/3, Praha 9, PSČ 190 15, pořádkovou pokutu ve výši 5 000,- Kč, neboť 
bezdůvodně odepřel podat vysvětlení, z jakého důvodu na výzvu Radě neoznámila 
poskytování audiovizuální mediální služby na vyžádání umístěné na internetové 
adrese http://www.harmonietv.eu. 
Poskytovateli TOCCULIO s.r.o., IČ 27607941, se sídlem U Habrovky 247/11, Praha 
4, PSČ 140, pořádkovou pokutu ve výši 5 000,- Kč, neboť bezdůvodně odepřel podat 
vysvětlení, k dotazu Rady, zda v současné době stále umisťuje pořady na internetové 
stránky služby, či zda je veškerý aktuální obsah (vložený na stránky služby za 
posledních 12 kalendářních měsíců) tvořen pouze videomateriálem, který zde 
umisťují uživatelé služby a dále, jaký typ kontroly, s ohledem na dodržování 
zákonných ustanovení, uplatňuje vůči zveřejněnému obsahu, jež na stránky umisťují 
uživatelé služby, resp. jakým způsobem realizuje svoji redakční odpovědnost a dále, 
na základě jakých smluvních ujednání spolupracuje se společností CoopTV, 
telekomunikační družstvo, a to v souvislosti s provázaností projektů audiovizuální 
mediální služby na vyžádání BOOMtv a programu Harmonie TV. 
Zaevidovala  dva nové poskytovatele audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání 
(celkem tak k dnešnímu dni eviduje 148 zapsaných poskytovatelů těchto služeb). 
Podrobnější informace naleznete v přepisech usnesení Rady: 

 

ROZHLASOVÉ VYSÍLÁNÍ  

 

-  Rada v souladu s ustanovením § 5 písm. b) a § 21 odst. 1 písm. e) zákona č. 
231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších 
zákonů, v platném znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“), a ustanovením § 67 a násl. 
zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, v platném znění (dále jen „zákon č. 500/2004 
Sb.“), vydala toto rozhodnutí: Rada podle ustanovení § 21 odst. 1 písm. e) zákona č. 
231/2001 Sb. uděluje provozovateli Radio Contact Liberec, s. r. o., se sídlem Na okruhu 
10/872, PSČ 460 01 Liberec- Staré Město, IČ: 14866285, předchozí souhlas se změnou 
skutečností uvedených v žádosti o licenci spočívající ve změně společenské smlouvy 
provozovatele podle přílohy, která je nedílnou součástí tohoto rozhodnutí. 

-  Rada podle ustanovení § 66 odst. 1 písm. a) správního řádu zastavila řízení o žádosti 
společnosti MEDIA BOHEMIA a. s. o udělení souhlasu s přeměnou společností AZ 
Rádio, s. r. o., HELLAX spol. s r. o., Rádio Tep a. s., M + M spol. s r. o., AKJO. Media s. 
r. o., V plus P s. r. o. a Eleanes s. r. o. formou fúze sloučením do nástupnické 
společnosti MEDIA BOHEMIA a. s., které je Radou vedeno pod sp. zn. 
2014/1050/bar/MED, neboť žadatel vzal svou žádost zpět 

-  Rada žádá od provozovatele vysílání, LONDA spol. s r. o., informace o zadavateli 
reklamy společnosti alza.cz „dárkový koš zdarma“, která byla odvysílána dne 1. 
prosince 2014 v časech 7:20:56 hodin a 9:18:40 hodin na programu RÁDIO IMPULS 
(92,1 MHz, Hradec Králové). 

http://www.harmonietv.eu/


 

2 

 

-  Rada se seznámila s žádostí (č. j. 11011/2014) Rady Českého rozhlasu o zaslání 
analýzy vysílání programu ČRo 1 – Radiožurnál ze dne 15. května 2014 v 9:30 hodin, 
kdy byla moderátorkou uvedena afiliace bývalého poslance Petra Kotta; Rada se 
seznámila se stížností (č. j. 11915/2014) posluchačky týkající se pořadu Hovory z Lán 
vysílaného na programu ČRo 1 – Radiožurnál; Rada se seznámila se stížností (č. j. 
12/2015) posluchače na dramaturgii vysílání programů Českého rozhlasu; Rada se 
seznámila se stížností (č. j. 10829/2014) posluchače na vysílání programu EVROPA 2 
ze dne 5. prosince od 13:32 hodin, které bylo dle názoru posluchače v rozporu se 
zákonem č. 231/2001 Sb., jelikož propagovalo prostituci a její využívání.  

-  Rada, coby ústřední správní úřad, v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 
písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“), v 
platném znění, upozorňuje provozovatele EVROPA 2, spol. s r. o., IČ: 15891283, 
sídlem Wenzigova 1872/4, Praha 2, PSČ 120 00, na porušení ustanovení § 32 odst. 1 
písm. g zákona č. 231/2001 Sb., kterého se provozovatel dopustil tím, že dne 5. 
prosince 2014 v čase 13:32:10 hodin odvysílal na programu EVROPA 2 příspěvek 
nabádající k využívání sexuálních služeb za úplatu, který by mohl být nepříznivý s 
ohledem na mravní či psychický vývoj dětí a mladistvých. Rada provozovateli stanovila 
lhůtu k nápravě 7 dnů ode dne doručení tohoto upozornění. 

-  Rada se seznámila s vysvětlením (č. j. 10940/2014) provozovatele Frekvence 1, a.s., 
na základě jakého klíče byli v období od 23. dubna do 23. května 2014 do pořadu 
Pressklub vysílaného každou sobotu a neděli od 17:00 hodin na programu 
FREKVENCE 1 zváni představitelé politických uskupení kandidujících ve volbách do 
Evropského parlamentu 2014.  

-  Rada, coby ústřední správní úřad, v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 
písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“), v 
platném znění, upozorňuje provozovatele Frekvence 1, a.s., IČ: 49240226, sídlem 
Wenzigova 1872/4, Praha 2, PSČ 120 00, na porušení ustanovení § 31 odst. 3 zákona 
č. 231/2001 Sb., kterého se provozovatel dopustil tím, že v období před volbami do 
Evropského parlamentu od 23. dubna 2014 do 23. května 2014 neposkytl v pořadu 
Pressklub vyvážený prostor kandidujícím subjektům, když v něm vystoupili dva přímí 
kandidáti v těchto volbách, přičemž se v obou případech jednalo o zástupce jednoho 
kandidujícího politického subjektu, koalice hnutí STAN a strany TOP 09, a nevystoupili v 
něm žádní přímí kandidáti jiných politických uskupení, čímž provozovatel porušil 
povinnost zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo 
dbáno zásad objektivity a vyváženosti a zejména nebyla v celku vysílaného programu 
jednostranně zvýhodňována žádná politická strana nebo hnutí, popřípadě jejich názory 
nebo názory jednotlivých skupin veřejnosti, a to s přihlédnutím k jejich reálnému 
postavení v politickém a společenském životě. Rada provozovateli stanovila lhůtu k 
nápravě 7 dnů ode dne doručení tohoto upozornění.  

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1-3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů, v platném znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) upozorňuje 
provozovatele RADIO UNITED BRODCASTING, s. r.o.., IČ: 29131901, se sídlem 
Říčanská 2399/3, 101 00 Praha 10, na porušení licenčních podmínek stanovených 
licencí udělenou rozhodnutím RU/116/2004, ve znění pozdějších změn, kterého se 
dopustil tím, že na programu Country MORAVA dne 3. 12. 2014 nedodržel základní 
programovou specifikaci - Městské rádio v Brně s formátem pro aktivní dospělé (25-35 
let) s folkrockovým s rockovým projevem. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne 
doručení upozornění.  

-  Rada se seznámila s rozsudkem Městského sodu v Praze č. j.: 11A 5/2012 – 42 ze 
dne 2. prosince 2014, kterým byla zamítnuta žaloba žalobce SowuloPerth, s.r.o., proti 
rozhodnutí Rady pro rozhlasové a televizní vysílání ze dne ze dne 1. listopadu 2011, 



 

3 

 

sp.zn./Ident.:2011/727/FOL/Sow, č.j.: FOL/3586/2011, kterým byla žalobci uložena 
pokuta ve výši 50 000,- Kč, neboť zadáním reklamy na doplněk stravy pro kuřáky 
Smoklin, odvysílané dne 3. května 2011 na programu EVROPA 2 v čase 9:41:14 hodin, 
10:33:19hodin a 17:49:43 hodin se dopustil porušení § 5d odst. 2 písm. d) zákona č. 
40/1995 Sb., dle kterého reklama na potraviny nesmí uvádět v omyl zejména 
přisuzováním potravině vlastnosti prevence, ošetřování, léčby nebo vyléčení lidských 
onemocnění nebo takové vlastnosti naznačovat. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Nejvyššího správního soudu sp. zn. 8 As 94/2013 – 
77 ze dne 9. prosince 2014, kterým byl zrušen rozsudek Městského soudu v Praze sp. 
zn. 9 A 19/2013 – 83, ze dne 10. července 2013, kterým bylo zrušeno rozhodnutí Rady 
sp. zn. 2012/78/zab, č.j. STR/3899/2012, kterým Rada udělila společnosti RADIO 
UNITED BROADCASTING, s.r.o. (dříve RADIO STATION BRNO, s.r.o.) licenci k 
provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím pozemních vysílačů se souborem 
technických parametrů Brno 98,1 MHz / 1 kW pro program Rádio Orchidej na dobu 8 
let. 

 

TELEVIZNÍ VYSÍLÁNÍ 

 

-  Rada udělila provozovateli Západočeská kabelová televize s.r.o., IČ 27985563, 
Dobrovského 180/15, Úšovice, 353 01 Mariánské Lázně, souhlas podle § 21 odst. 1 
písm. c) a d) zákona č. 231/2001 Sb., ke změně skutečností uvedených v žádosti o 
licenci, č.j. zem/10018/07, spis. zn.: 2007/914/zem/ZAP, ze dne 18. prosince 2007, 
spočívající ve změně územního rozsahu vysílání a licenčních podmínek, v rozsahu dle 
žádosti ze dne 16. prosince 2014, č.j. 11587, ve znění podání doručeného dne 19. 
prosince 2014, č.j. 11682. 

-  Rada vzala na vědomí, že provozovateli POLAR televize Ostrava, s.r.o., IČ 
25859838, se sídlem Ostrava - Mariánské Hory, Boleslavova 710/19, PSČ 70900, 
zanikla dne 31. prosince 2014 podle § 24 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., licence k 
provozování televizního vysílání programů POLAR Frýdek-Místek, POLAR Nový Jičín, 
POLAR Karviná, POLAR Havířov a POLAR Orlová šířených prostřednictvím kabelových 
systémů na základě licence č.j. zem/4252/07, spis. zn.: 2007/52/zem/POL, ze dne 11. 
dubna 2007, na základě žádosti ze dne 15. prosince 2014, č.j. 11527, ve znění 
upřesnění ze dne 18. prosince 2014, čj. 11684. O této skutečnosti vydává Rada 
osvědčení dle § 154 a násl. zákona č. 500/2004 Sb.  

-  Rada vzala na vědomí, že provozovateli POLAR televize Ostrava, s.r.o., IČ 
25859838, se sídlem Ostrava - Mariánské Hory, Boleslavova 710/19, PSČ 70900, 
zanikla dne 15. března 2013 podle § 24 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., licence k 
provozování digitálního televizního vysílání programu POLAR Nový Jičín 
prostřednictvím pozemních vysílačů na základě licence č.j. zem/546/2012, spis. zn.: 
2012/917/zem/POL, ze dne 17. ledna 2012, na základě žádosti ze dne 15. prosince 
2014, č.j. 11527, ve znění upřesnění ze dne 18. prosince 2014, čj. 11684. O této 
skutečnosti vydává Rada osvědčení dle § 154 a násl. zákona č. 500/2004 Sb. 

-  Rada konstatovala, že provozovateli, fyzické osobě - podnikateli, Jiří Florián - 
ELEKTRO, IČ 13376560, se sídlem Viničné Šumice, Viničné Šumice 349, PSČ 66406, 
zanikla dne 19. prosince 2014 podle § 24 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., licence k 
provozování televizního programu Jiří Florian - ELEKTRO, šířeného prostřednictvím 
kabelových systémů, udělená rozhodnutím Rady, č.j. Ru/284/02/3116 ze dne 3. 
prosince 2002, ve znění pozdějších změn. O této skutečnosti Rada vydává osvědčení v 
souladu s ustanovením § 154 správního řádu. 

-  Rada se seznámila s písemným vyjádřením provozovatele Kabelová televize 
Lelekovice s.r.o., IČ 292 99 071, se sídlem Brno, Šaldova 560/7, PSČ 615 00, ze dne 
15. listopadu 2014, č.j. 9927, k podkladům řízení o odejmutí licence k provozování 



 

4 

 

televizního vysílání programu Studio LTV, zahájené dne 28. května 2014, č.j. 
zem/1881/2014, pro možné porušení § 12 odst. 6 zákona č. 231/2001 Sb.,  

-  Rada se seznámila s žádostí provozovatele Kabelová televize Lelekovice s.r.o., IČ 
292 99 071, se sídlem Brno, Šaldova 560/7, PSČ 615 00, ze dne 2. ledna 2015, č. 
41/2015-P, o posečkání s úhradou uložené pokuty ve výši 5 000,- Kč za porušení § 32 
odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb. 

-  Rada vyhověla žádosti provozovatele Kabelová televize Lelekovice s.r.o., IČ 292 99 
071, se sídlem Brno, Šaldova 560/7, PSČ 615 00, o posečkání s úhradou uložené 
pokuty ve výši 5 000,- Kč za porušení § 32 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb., v 
rozsahu podání ze dne 2. ledna 2015, č. 41/2015-P.  

-  Rada se seznámila s žádostí společnosti AMC Central Europe s.r.o. o oficiální 
vyjádření ve věci vysílání programu Minimax na území Makedonie a schválila návrh 
odpovědi dle předloženého návrhu. 

-  Rada se seznámila s analýzou kontinuálního úseku vysílání programu KINO CS 
provozovatele FILM EUROPE, s.r.o. ze dne 5. listopadu 2014 v čase od 10:00 do 23:00 
hodin. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele FILM EUROPE, s.r.o., IČ 289 22 921, se sídlem Branická 1950/209, PSČ 
140 00 Praha, na porušení licenčních podmínek ve vysílání programu KINO CS, ke 
kterému došlo dne 5. listopadu 2014 v čase 10:00 – 23:00 hodin, když nebylo 
provozovatelem dodrženo programové schéma, které je nedílnou součástí rozhodnutí o 
udělení licence. Rada stanovila lhůtu k nápravě 15 dnů od doručení upozornění. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen 
zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, a na základě § 137 odst. 1 zákona č. 
500/2004 Sb., správní řád, žádá provozovatele FILM EUROPE, s.r.o., IČ 289 22 921, se 
sídlem Branická 1950/209, PSČ 140 00 Praha, o podání vysvětlení, na základě jakého 
smluvního ujednání jsou do vysílání programu KINO CS zařazovány upoutávky (trailery) 
na filmy promítané v kinech. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 30 dní ode dne 
doručení této výzvy.  

-  Rada se seznámila s analýzou vysílání programu Televize Vysočina provozovatele 
SATT a.s. ze dnů 19. a 20. října 2014 v časovém úseku od 00:00 do 24:00 hodin. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen 
„zákon č. 231/2001 Sb.“), v platném znění, a na základě ustanovení § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, žádá provozovatele SATT a.s., IČ 60749105, 
sídlem Okružní 1889/11, Žďár nad Sázavou, PSČ 591 01, o podání vysvětlení, z jakého 
důvodu ve dnech 19. října 2014 v čase 00:02:15 – 05:25:04 a 20. října 2014 v čase 
00:01:44 – 05:25:04 nahradil ve vysílání programu Televize Vysočina videotextovou 
informační smyčku statickým záběrem, vzhledem k tomu, že licenční podmínky (č. j. 
Ru/213/02/2636) o takové možnosti nehovoří. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 
20 dní ode dne doručení této výzvy. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele SATT a.s., IČ 60749105, sídlem Okružní 1889/11, Žďár nad Sázavou, 
PSČ 591 01, na porušení licenčních podmínek programu Televize Vysočina, 
stanovených licencí č. j. Ru/213/02/2636, ve znění pozdějších změn, kterého se dopustil 
tím, že se ve dnech 19. a 20. října 2014 odchýlil od licencí deklarované programové 
skladby, jelikož vysílání videotextové informační smyčky obsahovalo pouze rubriky 
„Nabídka služeb kabelové televize SATT TV“, „Upozornění pro zákazníky“, „Nabídka 



 

5 

 

služeb vysokorychlostního internetu SATTNet“, „Nabídka služeb levného volání 
SATTVoip“, „Kulturní dům Zďár n. S. v říjnu 2014 zve“ a záběry webkamer. 
Videotextová smyčka neobsahovala významnou část rubrik, které mají být dle 
licenčních podmínek součástí programové skladby, tedy informace z úřadů, recepty, 
sportovní typy a programy, ani předpověď počasí. Regionální zpravodajství pak bylo 
přítomno pouze v rámci běžících titulků na spodní liště. Primární funkcí infotextu se tak 
stala propagace produktů společnosti SATT a.s. Rada stanovila lhůtu k nápravě 30 dní 
ode dne doručení upozornění. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele SATT a.s., IČ 60749105, sídlem Okružní 1889/11, Žďár nad Sázavou, 
PSČ 591 01, na porušení § 49 odst. 1 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se 
dopustil tím, že ve dnech 19. a 20. října 2014 na programu Televize Vysočina, v rámci 
videotextové smyčky, zařazoval do vysílání nabídku služeb internetového připojení 
(rubrika „Nabídka služeb vysokorychlostního internetu SATTNet“) a levného volání 
(rubrika „Nabídka služeb levného volání SATTVoip“) takovým způsobem, jako by se 
jednalo o běžné rubriky (selfpromotion), nikoli o reklamy. Za selfpromotion lze ovšem 
pokládat pouze propagaci zboží a služeb, které přímo souvisí s programem či s 
vysílanými pořady. V jiných případech se jedná o reklamu či teleshopping, a to i v 
případě, že jde o produkty nabízené společností, která je provozovatelem vysílání. 
Zmiňované produkty nelze za přímo související s programem či pořadem považovat, 
provozovatel se tedy dopustil toho, že nezajistil, aby tyto reklamy byly snadno 
rozeznatelné, tedy zřetelně zvukově, obrazově nebo zvukově-obrazově nebo 
prostorovými prostředky oddělené od ostatních částí vysílání. Diváci tak mohli být 
uvedeni v omyl ohledně jejich charakteru. Rada stanovila lhůtu k nápravě 30 dní ode 
dne doručení upozornění. 

-  Rada se seznámila s analýzou vysílání programu Infokanál Rašovice ze dne 19.-20. 
října. 2014 v čase 00:00-24:00 hodin. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, a v souladu s ustanovením § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“), žádá 
provozovatele Vlastimila Němce - NEMSAT, IČ 10102531, se sídlem Bučovice, 
Rašovice 18, PSČ 685 01, o podání vysvětlení, resp. zaslání vzoru smlouvy o 
poskytování služeb kabelové televize, z něhož by bylo možné zjistit, zda obsahuje 
všechny údaje požadované ustanovením § 32 odst. 7 zákona č. 231/2001 Sb. Rada 
stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 dní ode dne doručení výzvy. 

-  Rada se seznámila s výsledky analýzy obchodních sdělení za měsíc říjen 2014. 

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 
písm. a) a f) a § 59 odst. 1 - 3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném znění (dále jen zákon č. 
231/2001 Sb.), upozorňuje provozovatele Barrandov Televizní Studio a.s., IČ: 
41693311, se sídlem Praha 5, Kříženeckého nám. 322, PSČ 15200, na porušení 
ustanovení § 53 odst. 5 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že obchodní 
sdělení/označení sponzora programu „Superosma 2“ odvysílal dne 15. října 2014 v 
čase 16:48:39 hodin na programu Televize Barrandov v upoutávce na pořad 
„Animáček“, resp. označení sponzora programu bylo do vysílání zařazeno 
bezprostředně před upoutávkou na pořad „Animáček“, přičemž na diváky mohlo 
jednoznačně působit jako součást/začátek upoutávky, jelikož oba celky (sponzor 
programu a upoutávka na pořad) tematicky „splynuly“. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 
dní ode dne doručení tohoto upozornění. 



 

6 

 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, a na základě § 137 odst. 1 zákona č. 
500/2004 Sb., správní řád, žádá provozovatele FTV Prima, spol. s r.o., IČ: 48115908, 
se sídlem Praha 8 – Libeň, Na Žertvách 24/132, PSČ 18000, o podání vysvětlení, o jaký 
druh obchodního sdělení se jedná v případě označení sponzora „CHINASKI 
ROCKFIELD“, které bylo odvysíláno dne 27. října 2014 v čase 18:54:40 hodin na 
programu Prima love a ve kterém byly uvedeny protichůdné informace v podobě 
vizuálního oznámení „sponzor programu“ a audio oznámení „sponzor pořadu“. Rada 
stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 dní ode dne doručení této výzvy. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, a na základě § 137 odst. 1 zákona č. 
500/2004 Sb., správní řád, žádá provozovatele Stanice O, a.s., IČ: 26509911, se sídlem 
Praha 5 - Košíře, Vrchlického č.p.439/29, PSČ 15000, o podání vysvětlení k 
obchodnímu sdělení s motivem „Pouze národ dobře informovaných občanů, kteří znají 
cenu svých práv, nemůže být zotročen. Jenom tam, kde převládne ignorance, vzniká 
tyranie“, jehož premiéra byla odvysílána dne 2. října 2014 v čase 7:13:45 hodin na 
programu O („Óčko“). Rada žádá o podání vysvětlení, jakým způsobem toto sdělení, 
zařazené v rámci bloku reklam, naplňuje definiční znaky reklamy dle § 2 odst. 1 písm. n) 
zákona č. 231/2001 Sb. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 dní ode dne 
doručení této výzvy. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 7 písm. a) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci 
reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání, ve znění platných předpisů (dále jen „zákon č. 40/1995 Sb.“), a na 
základě § 7a odst. 4) a § 6b odst. 2 zákona č. 40/1995 Sb. vyzývá provozovatele 
vysílání, společnost Stanice O, a.s., IČ: 26509911, se sídlem Praha 5 - Košíře, 
Vrchlického č.p.439/29, PSČ 15000, aby sdělil ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení výzvy, 
kdo je objednatelem, respektive zadavatelem a zpracovatelem obchodního sdělení s 
motivem „Pouze národ dobře informovaných občanů, kteří znají cenu svých práv, 
nemůže být zotročen. Jenom tam, kde převládne ignorance, vzniká tyranie“, jehož 
premiéra byla odvysílána v rámci reklamního bloku dne 2. října 2014 v čase 7:13:45 
hodin na programu O („Óčko“).  

-  Rada se seznámila s diváckými podáními týkajícími se televizního vysílání a 
doručenými v období od 8. do 29. 12. 2014 (celkem 55 podání): Česká televize-ČT1-
Minutky paní Haliny-14.12.,19:59 hodin;Česká televize-ČT art-SM kabaret-Rasistický 
večírek-6.12., 21:15 hodin;CET 21 spol. s r.o.-Nova-Dva a půl chlapa-4.12, 16:30 
hodin;Česká televize-ČT1-Cirkus Bukowsky-15.12,20:00hodin;Česká televize-ČT1-
Události-22.11.,19:00 hodin,ČT24-Studio ČT24-26.11.,15:12 hodin;CET 21 spol.s r.o.-
NOVA sport-reklama Unibet-23.10.,18:00 hodin;CET 21 spol. s r.o.-Nova-Televizní 
noviny-25.12.,19:30 hodin;Česká televize-ČT1-Události-20.12.,19:00 hodin;CET 21 
spol. s r.o.-Nova-Chceš mě, chci tě-17.12, 20:20 hodin;Česká televize-ČT1-Události-
18.12, 19:00 hodin;CET 21 spol. s r.o.-Nova-reklama Hatefree-18.12,8:30 hodin;Česká 
televize-ČT1-Události v regionech-11.12., 18:00 hodin;Česká televize-ČT24-
zpravodajství o demonstracích v Německu,15.12.;FTV Prima, spol.s r.o.-Prima-Láska 
nebeská-22.12., 20:00 hodin;Česká televize-ČT1, ČT24-OVM-14.12, 11:00 hodin;Česká 
televize-ČT24-17.10,18.10.-Volby 2014 , resp. informování o veřejném 
shromáždění;CET 21 spol. s r.o.-Fanda-25.12.,18:30 hodin-upoutávka na film 
Mrazík;FTV Prima, spol.s r.o.-Prima-výskyt loga Windows; Česká televize-ČT1-Jako 
chmýří pampelišek- 16.12.,12:30 hodin;Různí provozovatelé-reklama Hyundai;Česká 
televize-ČT24-ZprávyČT24-23.12,11:00 hodin; CET 21 spol.s r.o.-Nova Cinema-
Sexmise-13.12.,11:40 hodin; Digital Broadcasting s.r.o.-Rebel, TV CZ s.r.o.-ACTIVE 
TV-telefonické soutěže; THE WALT DISNEY COMPANY LIMITED-Disney Channel-
nedodržování vysílacích časů;Česká televize-ČT24-18.12.,10:00 hodin-projev 



 

7 

 

prezidenta Putina;Česká televize, Český rozhlas-nespecifikovaný program a pořad; 
Česká televize-ČT1-Atlet roku-8.11.-21:15 hodin;Česká televize-nespecifikovaný 
problém;Nespecifikovaný provozovatel, program, pořad;Česká televize-ČT24-26.12.-
projev prezidenta republiky;Česká televize-ČT1-Sportovec roku-22.12.,21:40 
hodin;Nespecifikovaný provozovatel, program, pořad;CET 21 spol. s r.o.-Nova-Televizní 
noviny-12.12.,19:30 hodin;Česká televize-ČT1-seriál Cirkus Bukowsky;Česká televize-
ČT1, ČT24-obecné stížnosti na úroveň zpravodajství.  

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, v souladu s ustanovením § 46 zákona č. 
500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, rozhodla zahájit s provozovatelem Česká 
televize, IČ: 00027383, sídlem Kavčí hory, Praha 4, PSČ 14070, správní řízení z moci 
úřední pro možné porušení ustanovení § 49 odst. 1 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
jehož se mohl dopustit odvysíláním reklamy ETA Gratus, jež byla do vysílání zařazena 
jako audiovizuální celek, sestávající z úvodního označení sponzora ETA Gratus, 
pseudopořadu „Minutky paní Haliny - Robot“ a závěrečného označení sponzora ETA 
Gratus dne 14. prosince 2014 od 19:59 hodin na programu ČT1. Cílem odvysílání 
audiovizuálního obsahu „Minutky paní Haliny - Robot“, koncipovaného jako minipořad, 
ve spojení s označeními sponzora ETA Gratus, jež tvoří nedílnou součást této části 
vysílání, bylo propagovat celokovový kuchyňský robot ETA Gratus, přičemž obsah 
tohoto minipořadu, v němž protagonistka hovoří o výhodách a přednostech 
kuchyňského stroje, ve spojení s označením sponzora, fakticky informujícím, kde je 
možné takový výrobek zakoupit, vytváří reklamní celek, resp. reklamu, která však byla 
do vysílání zařazena tak, že nebyla pro diváka jako reklama rozeznatelná a jako 
reklama nebyla ve vysílání oddělená od ostatních částí vysílání. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, v souladu s ustanovením § 46 zákona č. 
500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, rozhodla zahájit s provozovatelem Česká 
televize, IČ: 00027383, sídlem Kavčí hory, Praha 4, PSČ 14070, správní řízení z moci 
úřední pro možné porušení ustanovení § 50 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb., jehož se 
mohl dopustit odvysíláním reklamy ETA Gratus, sestávající z úvodního označení 
sponzora ETA Gratus, pseudopořadu „Minutky paní Haliny - Robot“ a závěrečného 
označení sponzora ETA Gratus dne 14. prosince 2014 od 19:59 hodin na programu 
ČT1. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen 
„zákon č. 231/2001 Sb.“), v platném znění, a na základě ustanovení § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, žádá provozovatele ČESKÁ TELEVIZE, IČ: 
00027383, sídlem Kavčí hory, Praha 4, PSČ 14070, o podání vysvětlení, z jakých zdrojů 
pochází informace, že Ivan Počuch, velvyslanec ČR na Ukrajině, měl být ukrajinským 
ministerstvem zahraničí předvolán k podání vysvětlení výroků prezidenta Miloše 
Zemana („už pár dní poté si ukrajinské ministerstvo zahraničí předvolalo českého 
velvyslance Ivana Počucha. Měl vysvětlit slova prezidenta Miloše Zemana“), jež zazněla 
v reportáži o chystané návštěvě prezidenta Ukrajiny Petra Porošenka v České 
republice, zařazené v rámci zpravodajské relace Události, vysílané na programu ČT1 
dne 22. listopadu 2014 od 19:00 hodin, jelikož další dostupné zdroje uvádí pouze to, že 
velvyslanec Počuch byl předvolán proto, že ukrajinské ministerstvo zahraničí pokládá 
některé výroky prezidenta Zemana za nepřijatelné, a toto svoje stanovisko se rozhodlo 
prostřednictvím schůzky s velvyslancem české straně tlumočit. Rada stanovila lhůtu k 
podání vysvětlení 20 dní ode dne doručení této výzvy. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 7 písm. a) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci 
reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání, ve znění platných předpisů (dále jen „zákon č. 40/1995 Sb.“), v 



 

8 

 

souladu s ustanovením § 46 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád (dále jen „zákon č. 
500/2004 Sb.“) rozhodla dne 8. ledna 2015 zahájit se šiřitelem reklamy, společností 
CET 21 spol. s r.o., IČ 45800456, sídlem Kříženeckého nám. 1078/5, Praha 5, PSČ 152 
00, správní řízení z moci úřední, neboť šířením označení sponzora unibet.cz, 
odvysílaného na programu Nova sport dne 30. 10. 2014 od 21:58:23 hodin, se dopustil 
možného porušení § 2 odst. 1 písm. a) v souladu s ustanovením § 1 odst. 8 zákona č. 
40/1995 Sb., dle kterého se zakazuje reklama a tedy i sponzorské vzkazy propagující 
zboží, služby nebo jiné výkony či hodnoty, jejichž prodej, poskytování nebo šíření je v 
rozporu s právními předpisy, neboť se v daném případě jedná o propagaci herní služby, 
která není povolená dle platných předpisů, což je v přímém rozporu s ustanovením § 1 
odst. 9 zákona č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách, která zakazuje 
propagaci, reklamu a podporu prodeje loterií a jiných podobných her nepovolených 
nebo neoznámených podle tohoto zákona. 

-  Rada se seznámila s žádostí Ministerstva kultury ČR o podklady k reakci na stížnost, 
která poukazuje na údajně netransparentní počínání České televize s finančními 
prostředky, které mají být věnovány na nákup nezávislé evropské tvorby. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele CET 21 spol. s r.o., IČ 
45800456, sídlem Kříženeckého náměstí 1078/5, Praha, PSČ 152 00, z jakých zdrojů 
vycházel při tvrzeních odvysílaných v rámci pořadu Televizní noviny dne 22. října 2014 
od 19:30 hodin na programu Nova, respektive v reportáži o napadení vychovatele, o 
zlomeninách vychovatele a jeho několikatýdenní rekonvalescenci, a odkud čerpal 
informaci, že jsou do zařízení dětských domovů se školou umísťováni vrazi, a jak má 
tyto informace podložené a ověřené.  

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 
písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v 
platném znění, upozorňuje provozovatele CET 21 spol. s r.o., IČ 45800456, sídlem 
Kříženeckého náměstí 1078/5, Praha, PSČ 152 00, na porušení § 31 odst. 3 zákona č. 
231/2001, kterého se dopustil odvysíláním pořadu Televizní noviny, respektive 
reportáže o napadení vychovatele, dne 22. října 2014 od 19:30 hodin na programu 
Nova, neboť v předmětné reportáži zazněly nesprávné a nepřesné informace a 
nepodložené spekulace, že do Dětského domova Jihlava jsou „umisťovány i děti, které 
vraždily“ a „ty nejproblémovější děti, vrazi a násilníci“, že v důsledku napadení 
chovancem „skončil šestačtyřicetiletý vychovatel se zlomeninami“ a že „vychovatele 
čeká nejméně několikatýdenní rekonvalescenci“. Tím se provozovatel dopustil porušení 
povinnosti zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo 
dbáno zásad objektivity a vyváženosti. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne 
doručení upozornění. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele Česká televize, IČ: 
00027383, sídlem Na hřebenech II 1132/4, 147 00 Praha, z jakého důvodu byl dán 
prezidentu Miloši Zemanovi v průběhu voleb při přímém přenosu z volební místnosti na 
programu ČT24 dne 17. října 2014 v 18:07 hodin prostor, aby veřejně sdělil, koho volil 
ve druhém kole senátních voleb, čímž mohlo dojít k ovlivnění volby ve volebním obvodě 
č. 21 na Praze 5.  

- Rada coby ústřední správní úřad v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 
písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v 
platném znění, upozorňuje provozovatele Česká televize, sídlem Kavčí hory, 14070 
Praha 4, IČ 00027383, na porušení ustanovení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., 
ukládajícího povinnost provozovatele zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-
publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti a zejména nebyla v 
celku vysílaného programu jednostranně zvýhodňována žádná politická strana nebo 
hnutí, případně jejich názory nebo názory jednotlivých skupin veřejnosti, a to s 
přihlédnutím k jejich reálnému postavení v politickém a společenském životě, neboť dne 



 

9 

 

17. října 2014 od 18:07 hodin zařadil do vysílání programu ČT24 přímý přenos z volební 
místnosti, v jehož rámci byl dán prezidentu Miloši Zemanovi prostor, aby veřejně sdělil, 
koho volil ve druhém kole senátních voleb, čímž mohlo dojít k ovlivnění rozhodování 
voličů volebního obvodu č. 21 na Praze 5. Rada stanovuje lhůtu k nápravě 7 dní ode 
dne doručení upozornění. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele TV-MAJ s.r.o., IČ 
25362917, se sídlem Lipová 25/0, Majetín, PSČ 75103, z jakého důvodu zařazuje jako 
zvukovou složku videotextové smyčky vysílané na programu TV MAJ vysílání RADIA 
RUBI provozovatele RADIO IBUR s. r. o., když tato není součástí licenčních podmínek 
programu, a zda disponuje souhlasem provozovatele RADIO IBUR s. r. o. k tomu, aby 
vysílání RADIA RUBI tvořilo zvukovou složku programu TV MAJ., které bylo doručeno 
Radě dne 4. prosince 2014 pod č.j. 10636/2014. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele RADIO IBUR s. r. o., IČ 
28643704, se sídlem Mohelnická 807, Uničov, PSČ 78391, zda vydal souhlas k tomu, 
aby vysílání RADIA RUBI tvořilo zvukovou složku televizního programu TV MAJ 
provozovatele TV-MAJ s.r.o., které bylo doručeno Radě dne 4. prosince 2014 pod č.j. 
10760/2014.  

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele TV Beskyd s.r.o., IČ 
25844334, sídlem Dolní náměstí 1356, Vsetín, PSČ 755 01, z jakého důvodu se odchýlil 
od licencí (č. j. FIA/3467/2011) deklarované programové skladby programu Televize 
Beskyd, když do vysílání ve dnech 17. a 18. srpna 2014, a dle vysílacího schématu 
zveřejněného na internetových stránkách programu ani v jiné dny, nezařadil pořad 
„Studentská televize“, či pořad typově shodný, které bylo doručeno Radě dne 4. 
prosince 2014 pod č.j. 10758/2014. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele TV-MAJ s.r.o., IČ 
25362917, se sídlem Lipová 25/0, Majetín, PSČ 75103, v jakých dnech probíhá obměna 
rotujících videotextových smyček, které tvoří páteř vysílání programu TV MAJ, které 
bylo doručeno Radě dne 4. prosince 2014 pod č.j. 10635/2014. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze ze dne 19. listopadu 2014 
č.j. 10 A 54/2014, kterým bylo zrušeno správní rozhodnutí Rady sp.zn. 
2013/721/LOJ/CET, č.j. LOJ/358/2014, jímž byla provozovateli CET 21 spol. s r.o. 
uložena sankce ve výši 50 000,- Kč za porušení ustanovení § 49 odst. 1 písm. a) 
zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 19. května 2013 od 21:20:40 
hodin na programu Nova odvysílal reklamu Blue Style, označenou jako "sponzor 
pořadu", která propaguje cestování do Egypta s cestovní kanceláří Blue Style v 
kooperaci s Egyptskou centrálou cestovního ruchu. Reklama obsahuje přímá oslovení 
diváků a pobídky („Komu dáte svůj hlas vy? Prožijte s námi novou éru, Egyptská 
centrála cestovního ruchu a cestovní kancelář Blue Style. Cestuje s tím, kdo se vyzná“), 
dále reklamní slogan („Egypt, kde to všechno začíná“). Vizuálně je nabídka 
doprovázena vyobrazením krásných lákavých výjevů z Egypta a dovolené. Reklama se 
jako celek obrací na diváky a pobízí je ke koupi. Reklama obsahuje podporu prodeje a 
přímou nabídku, čímž naplňuje definiční znaky reklamy dle § 2 odst. 1 písm. n) zákona 
č. 231/2001 Sb. Tato reklama nebyla zřetelně zvukově, obrazově nebo zvukově-
obrazově nebo prostorovými prostředky oddělena od ostatních částí vysílání, jak to v 
případě reklam zákon vyžaduje, tedy tak, aby byla pro diváka díky svému oddělení od 
ostatních částí vysílání snadno rozeznatelná jako reklama. 

-  Rada souhlasila s podáním kasační stížnosti proti rozsudku Městského soudu v Praze 
ze dne 19. listopadu 2014 č.j. 10 A 54/2014, kterým bylo zrušeno správní rozhodnutí 
Rady sp.zn. 2013/721/LOJ/CET, č.j. LOJ/358/2014, jímž byla provozovateli CET 21 
spol. s r.o. uložena sankce ve výši 50 000,- Kč za porušení ustanovení § 49 odst. 1 
písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 19. května 2013 od 
21:20:40 hodin na programu Nova odvysílal reklamu Blue Style, označenou jako 
"sponzor pořadu", která propaguje cestování do Egypta s cestovní kanceláří Blue Style 



 

10 

 

v kooperaci s Egyptskou centrálou cestovního ruchu. Reklama obsahuje přímá oslovení 
diváků a pobídky („Komu dáte svůj hlas vy? Prožijte s námi novou éru, Egyptská 
centrála cestovního ruchu a cestovní kancelář Blue Style. Cestuje s tím, kdo se vyzná“), 
dále reklamní slogan („Egypt, kde to všechno začíná“). Vizuálně je nabídka 
doprovázena vyobrazením krásných lákavých výjevů z Egypta a dovolené. Reklama se 
jako celek obrací na diváky a pobízí je ke koupi. Reklama obsahuje podporu prodeje a 
přímou nabídku, čímž naplňuje definiční znaky reklamy dle § 2 odst. 1 písm. n) zákona 
č. 231/2001 Sb. Tato reklama nebyla zřetelně zvukově, obrazově nebo zvukově-
obrazově nebo prostorovými prostředky oddělena od ostatních částí vysílání, jak to v 
případě reklam zákon vyžaduje, tedy tak, aby byla pro diváka díky svému oddělení od 
ostatních částí vysílání snadno rozeznatelná jako reklama.  

-  Rada se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze ze dne 27. listopadu 
2014, č.j. 11A 58/2011, kterým byla zamítnuta žaloba provozovatele CET 21, spol. s 
r.o., proti rozhodnutí Rady sp.zn. 2009/107/HOL/CET ze dne 21. prosince 2010, kterým 
byla provozovateli uložena pokuta ve výši 50 000,- Kč za porušení § 48 odst. 4 písm. a) 
zákona č. 231/2001 Sb., za odvysílání reklamy DERMACOL, produkt Gold Elixír 
(označené provozovatelem jako sponzor pořadu, mutace 1) dne 14. září 2008 ve 
20:44:02 hodin na programu Nova, která nebyla od ostatních částí programu zřetelně 
oddělena a rozeznatelná. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze ze dne 12. listopadu 
2014, č.j. 3A 106/2014, kterým bylo zrušeno rozhodnutí Rady o uložení pokuty ve výši 
100 000,- Kč provozovateli FTV Prima, spol. s r.o., za porušení ustanovení § 31 odst. 3 
zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním pořadu Zprávy FTV Prima, respektive 
reportáže Policejní razie ve vydavatelství Mladá fronta v Modřanech, dne 13. září 2013 
od 18.55 hodin na programu Prima, se dopustil porušení povinnosti zajistit, aby ve 
zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity, neboť 
předmětnou reportáží došlo k věcně nesprávnému a neověřenému informování o 
průběhu policejní razie v budovách vydavatelství Mladá fronta a.s., zejména pak 
uvedením informace, že razie probíhala rovněž v budově v pražských Modřanech, 
podpořené přímým vstupem reportéra z prostředí před touto budovou. 

-  Rada souhlasila s podáním kasační stížnosti proti rozsudku Městského soudu v Praze 
ze dne 12. listopadu 2014, č.j. 3A 106/2014, kterým bylo zrušeno rozhodnutí Rady o 
uložení pokuty ve výši 100 000,- Kč provozovateli FTV Prima, spol. s r.o., za porušení 
ustanovení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním pořadu Zprávy FTV 
Prima, respektive reportáže Policejní razie ve vydavatelství Mladá fronta v Modřanech, 
dne 13. září 2013 od 18.55 hodin na programu Prima, se dopustil porušení povinnosti 
zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo dbáno zásad 
objektivity, neboť předmětnou reportáží došlo k věcně nesprávnému a neověřenému 
informování o průběhu policejní razie v budovách vydavatelství Mladá fronta a.s., 
zejména pak uvedením informace, že razie probíhala rovněž v budově v pražských 
Modřanech, podpořené přímým vstupem reportéra z prostředí před touto budovou. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze č.j. 11 A 43/2012-36 ze 
dne 2. prosince 2014, kterým byla zamítnuta žaloba proti rozhodnutí Rady ze dne 
29.11.2011, sp. zn. 2011/581/had/Sow č.j. had/4016/2011, jímž byla uložena pokuta 
společnosti SowuloPerth, s.r.o., IČ 28987543 se sídlem v Praze 5, Lumiérů 431/7 ve 
výši 200 000,- Kč pro porušení § 5d odst. 2 písm. d) zákona č. 40/1995 Sb., ke kterému 
došlo zpracováním reklamy Smoklin, odvysílané v premiéře dne 7.2.2011 od 7:38:40 na 
programu Nova. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze č. j. 9 A 111/2011 ze dne 
19. 11. 2014, kterým bylo zrušeno rozhodnutí Rady ze dne 14.2.2011, sp.zn. 
2010/960/had/OGI, č.j.: had/619/2011, jímž byla uložena pokuta ve výši 100 000,- Kč 
společnosti OGILVY ONE, a.s., se sídlem Praha 7, Přívozní 2A, č.p. 1064, IČ: 
25725831 pro porušení § 5d odst. 3 zákona č. 40/1995 Sb., ve spojení s § 1 odst. 8, 
kterého se měl dopustit jako zpracovatel obchodního sdělení produkt Calibrum Activin 



 

11 

 

(sponzor upoutávky, mutace 1), premiérově vysílaného dne 8. 2. 2010 v 19:58:48 hodin 
na programu ČT1. 

-  Rada vzala zpět kasační stížnost proti rozsudku Městského soudu v Praze č. j. 9 A 
111/2011 ze dne 19. 11. 2014, kterým bylo zrušeno rozhodnutí Rady ze dne 14.2.2011, 
sp.zn. 2010/960/had/OGI, č.j.: had/619/2011, jímž byla uložena pokuta ve výši 
100 000,- Kč společnosti OGILVY ONE, a.s., se sídlem Praha 7, Přívozní 2A, č.p. 1064, 
IČ: 25725831 pro porušení § 5d odst. 3 zákona č. 40/1995 Sb., ve spojení s § 1 odst. 8, 
kterého se měl dopustit jako zpracovatel obchodního sdělení produkt Calibrum Activin 
(sponzor upoutávky, mutace 1), premiérově vysílaného dne 8. 2. 2010 v 19:58:48 hodin 
na programu ČT1. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Nejvyššího správního soudu ze dne 20. listopadu 
2014, č.j. 2 As 105/2014, kterým byla zamítnuta kasační stížnost provozovatele, FTV 
Prima, spol. s r.o., proti rozsudku Městského soudu v Praze ze dne 23. dubna 2014 č.j. 
7A 47/2012 - 181-187, kterým byla zamítnuta žaloba proti správnímu rozhodnutí Rady 
č.j. hol/3899/09, sp.zn. 2009/113/HOL/FTV, kterým byla provozovateli uložena pokuta 
ve výši 50 000,- Kč, za porušení § 48 odst. 4 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., neboť 
označením sponzora RAMA, produkt Classic Idea! Multivita (sponzor upoutávky, 
mutace 1) s premiérou vysílání dne 22. září 2008 ve 20:28:50 hod. na programu Prima 
televize porušil povinnost zajistit, aby reklamy a teleshopping byly rozeznatelné, u 
provozovatele televizního vysílání zřetelně zvukově, obrazově či zvukově-obrazově 
oddělené od ostatních částí programu. 

-  Rada se seznámila s vyjádřením České obchodní inspekce ve věci okolností prodeje 
produktu „Pedi Spin“.  

 

AVMSnV 

 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 4 odst. 2 zákona č. 132/2010 Sb., 
o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, v platném znění, a na základě 
ustanovení § 137 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, žádá společnost Česká síť, 
s.r.o., se sídlem Domažlice, Boženy Němcové 120, PSČ 344 01, o podání vysvětlení, 
jakým způsobem zpřístupňuje v rámci funkce „Kouzelná TV“ uživatelům nahrané 
vysílání nabízených televizních programů, konkrétně zejména o sdělení informace, 
jakým způsobem jsou nahrané záznamy vysílání uchovávány a též o popis rozhraní, v 
němž si uživatel tyto pořady zpětně vybírá. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 
dní ode dne doručení této výzvy. 

-  Rada v rámci své působnosti podle ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) a § 5 odst. 3 
zákona č. 132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, a podle 
ustanovení § 158 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, vydává na základě 
písemného oznámení poskytovatele Falcon Media Broadcast s.r.o., ze dne 1. prosince 
2014, doručeného Radě dne 4. prosince 2014, toto potvrzení: Poskytovatel Falcon 
Media Broadcast s.r.o., IČ: 285 44 536, se sídlem v Praze 2, Legerova 389/56, PSČ 
120 00, byl dne 8. ledna 2015 zapsán do Evidence poskytovatelů audiovizuálních 
mediálních služeb na vyžádání ve smyslu ustanovení § 5 zákona č. 132/2010 Sb., o 
audiovizuálních mediálních službách na vyžádání; audiovizuální mediální služba na 
vyžádání je poskytována ode dne 1. října 2014 pod názvem Pellmelltv, umístěná na 
internetové adrese www.pellmelltv.cz.  

-  Rada v rámci své působnosti podle ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) a § 5 odst. 3 
zákona č. 132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, a podle 
ustanovení § 158 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, vydala na základě 
písemného oznámení poskytovatele Falcon Media Broadcast s.r.o., ze dne 1. prosince 
2014, doručeného Radě dne 4. prosince 2014, toto potvrzení: Poskytovatel Falcon 
Media Broadcast s.r.o., IČ: 285 44 536, se sídlem v Praze 2, Legerova 389/56, PSČ 
120 00, byl dne 8. ledna 2015 zapsán do Evidence poskytovatelů audiovizuálních 



 

12 

 

mediálních služeb na vyžádání ve smyslu ustanovení § 5 zákona č. 132/2010 Sb., o 
audiovizuálních mediálních službách na vyžádání; audiovizuální mediální služba na 
vyžádání je poskytována ode dne 1. října 2014 pod názvem TV-Hobby, umístěná na 
internetové adrese www.tv-hobby.cz. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 4 odst. 1 zákona č. 132/2010 Sb., 
o audiovizuálních a mediálních službách na vyžádání a o změně dalších zákonů (dále 
jen „zákon č. 132/2010 Sb.“), v platném znění, a na základě ustanovení § 137 odst. 2 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád (dále jen "zákon č. 500/2004 Sb.") vydala dne 8. 
ledna 2015 toto rozhodnutí: Rada podle ustanovení § 137 odst. 2 zákona č. 500/2004 
Sb. uložila společnosti TOCCULIO s.r.o., IČ 27607941, se sídlem U Habrovky 247/11, 
Praha 4, PSČ 140 00, pořádkovou pokutu ve výši 5 000,- Kč, neboť bezdůvodně 
odepřela podat vysvětlení k dotazu Rady, zda v současné době stále umisťuje pořady 
na internetové stránky služby, či zda je veškerý aktuální obsah (vložený na stránky 
služby za posledních 12 kalendářních měsíců) tvořen pouze videomateriálem, který zde 
umisťují uživatelé služby a dále, jaký typ kontroly, s ohledem na dodržování zákonných 
ustanovení, uplatňuje vůči zveřejněnému obsahu, jež na stránky umisťují uživatelé 
služby, resp. jakým způsobem realizuje svoji redakční odpovědnost a dále, na základě 
jakých smluvních ujednání spolupracuje se společností CoopTV, telekomunikační 
družstvo, a to v souvislosti s provázaností projektů audiovizuální mediální služby na 
vyžádání BOOMtv a programu Harmonie TV. Pokuta je splatná ve lhůtě 30 dní ode dne 
nabytí právní moci tohoto rozhodnutí na účet č. 3754-19223001/0710, vedený u České 
národní banky, variabilní symbol 2014778. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 4 odst. 1 zákona č. 132/2010 Sb., 
o audiovizuálních a mediálních službách na vyžádání a o změně dalších zákonů (dále 
jen „zákon č. 132/2010 Sb.“), v platném znění, a na základě ustanovení § 137 odst. 2 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád (dále jen "zákon č. 500/2004 Sb.") vydala dne 8. 
ledna 2015 toto rozhodnutí: Rada podle ustanovení § 137 odst. 2 zákona č. 500/2004 
Sb. uložila společnosti CoopTV, telekomunikační družstvo, IČ 29045029 se sídlem K 
Nádraží 19/3, Praha 9, PSČ 190 15, pořádkovou pokutu ve výši 5 000,- Kč, neboť 
bezdůvodně odepřela podat vysvětlení k dotazu Rady, z jakého důvodu Radě 
neoznámila poskytování audiovizuální mediální služby na vyžádání umístěné na 
internetové adrese http://www.harmonietv.eu. A dále, jaký je vztah této služby ke službě 
BOOMtv, umístěné na internetové adrese http://www.boomtv.cz, resp. na základě 
jakých smluvních ujednání je realizována spolupráce se společností TOCCULIO s.r.o. 
Pokuta je splatná ve lhůtě 30 dní ode dne nabytí právní moci tohoto rozhodnutí na účet 
č. 3754-19223001/0710, vedený u České národní banky, variabilní symbol 2014951. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením poskytovatele Spolek pro občanskou 
informovanost, IČ 69347051, sídlo Ovenecká 751/7, Praha 7, PSČ 170 00, z jakého 
důvodu na internetových stránkách služby, při zveřejňování informace o Radě jakožto 
orgánu dohledu nad poskytováním audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání, 
uvádí službu www.tvsenior.cz, a nikoli službu Multimediální zpravodaj Prahy 7, které 
bylo doručeno Radě dne 5. prosince 2014 pod č.j. 10833/2014. 

 

OSTATNÍ 

 

-  Rada se seznámila se Závěrečnou zprávou mise OBSE/ODIHR pro hodnocení 
průběhu prezidentských voleb ve dnech 11. – 12. ledna 2013. 

-  Rada v souvislosti s obsaženými doporučeními postupuje zprávu Ministerstvu kultury 
ČR.  

-  Rada pověřila jednáním se zástupci OBSE a Ministerstva vnitra ČR vedení Rady. 

 

 



 

13 

 

V Praze dne 9. 1. 2015 

Bc. Ivan Krejčí 

předseda Rady pro rozhlasové 

a televizní vysílání 

kontakt: podatelna@rrtv.cz 

274 813 830 


