
 

1 

 

Tisková zpráva z 1. zasedání 2017, konaného dne 10. 1. 2017  

 
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen "Rada") na svém 1. zasedání 
projednala 26 bodů programu. Vyhodnotila 46 stížností diváků a posluchačů, vydala 
čtyři upozornění na porušení zákona, rozhodla o zahájení čtyř správních řízení.  
Na 1. zasedání proběhlo jedno veřejné slyšení v licenčním řízení o udělení licence k 
provozování rozhlasového vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů, a to se soubory 
technických parametrů Domažlice Vavřinec 106,5 MHz / 100 W, Havlíčkův Brod 91,4 
MHz / 250 W a Vsetín 93,5 MHz / 100 W. 
Podrobnější informace naleznete v přepisech usnesení Rady: 

 
 

ROZHLASOVÉ VYSÍLÁNÍ 

-  Rada na veřejném slyšení v řízení o udělení licence k provozování rozhlasového 
vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů se soubory technických parametrů Domažlice 
Vavřinec 106,5 MHz / 100 W, Havlíčkův Brod 91,4 MHz / 250 W a Vsetín 93,5 MHz / 100 
W projednala se žadatelem otázky týkající se jeho programové skladby. 

-  Rada podle ustanovení § 5 písm. b) zákona č. 231/2001 Sb., o provozování 
rozhlasového a televizního vysílání (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) a v souladu s 
ustanovením § 67 a násl. zákona č. 500/2004 Sb. správního řádu, vydává toto rozhodnutí: 
Rada podle ustanovení § 12 odst. 8 zákona č. 231/2001 Sb. prodlužuje provozovateli 
JOE Media s.r.o., IČ: 26152002, se sídlem Branišovská 187/16, PSČ 143 00 Praha, dobu 
platnosti licence udělené rozhodnutím Rady sp. zn. 2007/493/mal, č.j. CUN/773/2011 ze 
dne 22.9.2011 k rozhlasovému vysílání programu HEY Radio prostřednictvím vysílačů na 
kmitočtu Benešov-Lbosín 89,3 MHz / 5 kW do 10. října 2025. 

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. b) a § 25 a násl. zákona č. 
231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání (dále jen „zákon č. 
231/2001 Sb.“), a podle ustanovení § 66 odst. 1 písm. b) zákona č. 500/2004 Sb., 
správního řádu (dále jen „zákon č. 500/2004“ Sb.), vydává toto usnesení: Rada zastavuje 
se společností Route Radio, s.r.o., IČ 27852474, se sídlem Stavební 992/1, PSČ 708 00 
Ostrava, řízení o udělení licence k provozování rozhlasového vysílání šířeného 
prostřednictvím družic, neboť podaná žádost je zjevně právně nepřípustná. 

-  Rada v souladu s ustanovením § 5 písm. b) a § 21 odst. 1 písm. a) a d) zákona č. 
231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších 
zákonů, v platném znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“), a ustanovením § 67 a násl. 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“), 
vydala toto rozhodnutí: Rada uděluje provozovateli MEDIA BOHEMIA, a.s., IČ 26765586, 
se sídlem Koperníkova 794/6, PSČ 120 00 Praha, souhlas se změnou skutečností 
uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání programu RÁDIO 
BLANÍK VALAŠSKO (licence sp. zn. 2011/773/zab) podle § 21 odst. 1 písm. a) a d) 
zákona č. 231/2001 Sb., spočívající ve změně názvu programu na nový název Rádio 
BLANÍK a ve změně licenčních podmínek, neboť tyto změny by nevedly k neudělení 
licence na základě veřejného slyšení. Aktuální a platné znění licenčních podmínek tvoří 
přílohu tohoto rozhodnutí. 

- Rada v souladu s ustanovením § 5 písm. b) a § 21 odst. 1 písm. d) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v 
platném znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“), a ustanovením § 67 a násl. zákona č. 
500/2004 Sb., správní řád, v platném znění (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“), vydala 
toto rozhodnutí: Rada uděluje provozovateli MEDIA BOHEMIA, a.s., IČ 26765586, se 
sídlem Koperníkova 794/6, PSČ 120 00 Praha, souhlas se změnou skutečností 
uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání programu Rádio 
BLANÍK (licence sp. zn. 2011/771/zab) podle § 21 odst. 1 písm. d) zákona č. 231/2001 



 

2 

 

Sb., spočívající ve změně licenčních podmínek, neboť tato změna by nevedla k neudělení 
licence na základě veřejného slyšení. Aktuální a platné znění licenčních podmínek tvoří 
přílohu tohoto rozhodnutí. 

-  Rada v souladu s ustanovením § 5 písm. b) a § 21 odst. 1 písm. a) a d) zákona č. 
231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších 
zákonů, v platném znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“), a ustanovením § 67 a násl. 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“), 
vydala toto rozhodnutí: Rada uděluje provozovateli MEDIA BOHEMIA, a.s., IČ 26765586, 
se sídlem Koperníkova 794/6, PSČ 120 00 Praha, souhlas se změnou skutečností 
uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání programu RÁDIO 
BLANÍK JIŽNÍ ČECHY (licence sp. zn. 2013/720/zab) podle § 21 odst. 1 písm. a) a d) 
zákona č. 231/2001 Sb., spočívající ve změně názvu programu na nový název Rádio 
BLANÍK a ve změně licenčních podmínek, neboť tyto změny by nevedly k neudělení 
licence na základě veřejného slyšení. Aktuální a platné znění licenčních podmínek tvoří 
přílohu tohoto rozhodnutí. 

-  Rada v souladu s ustanovením § 5 písm. b) a § 21 odst. 1 písm. a) a d) zákona č. 
231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších 
zákonů, v platném znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“), a ustanovením § 67 a násl. 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“), 
vydala toto rozhodnutí: Rada uděluje provozovateli MEDIA BOHEMIA, a.s., IČ 26765586, 
se sídlem Koperníkova 794/6, PSČ 120 00 Praha, souhlas se změnou skutečností 
uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání programu Rádio 
Blaník Jižní Morava (licence Ru/348/00) podle § 21 odst. 1 písm. a) a d) zákona č. 
231/2001 Sb., spočívající ve změně názvu programu na nový název Rádio BLANÍK a ve 
změně licenčních podmínek, neboť tyto změny by nevedly k neudělení licence na základě 
veřejného slyšení. Aktuální a platné znění licenčních podmínek tvoří přílohu tohoto 
rozhodnutí. 

-  Rada v souladu s ustanovením § 5 písm. b) a § 21 odst. 1 písm. a) a d) zákona č. 
231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších 
zákonů, v platném znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“), a ustanovením § 67 a násl. 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“), 
vydala toto rozhodnutí: Rada uděluje provozovateli MEDIA BOHEMIA, a.s., IČ 26765586, 
se sídlem Koperníkova 794/6, PSČ 120 00 Praha, souhlas se změnou skutečností 
uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání programu RÁDIO 
BLANÍK ZÁPADNÍ ČECHY (licence sp. zn. 2013/719/zab) podle § 21 odst. 1 písm. a) a 
d) zákona č. 231/2001 Sb., spočívající ve změně názvu programu na nový název Rádio 
BLANÍK a ve změně licenčních podmínek, neboť tyto změny by nevedly k neudělení 
licence na základě veřejného slyšení. Aktuální a platné znění licenčních podmínek tvoří 
přílohu tohoto rozhodnutí. 

-  Rada v souladu s ustanovením § 5 písm. b) a § 21 odst. 1 písm. a) a d) zákona č. 
231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších 
zákonů, v platném znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“), a ustanovením § 67 a násl. 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“), 
vydala toto rozhodnutí: Rada uděluje provozovateli MEDIA BOHEMIA, a.s., IČ 26765586, 
se sídlem Koperníkova 794/6, PSČ 120 00 Praha, souhlas se změnou skutečností 
uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání programu RÁDIO 
BLANÍK ZÁPADNÍ ČECHY (licence sp. zn. 2013/681/zab) podle § 21 odst. 1 písm. a) a 
d) zákona č. 231/2001 Sb., spočívající ve změně názvu programu na nový název Rádio 
BLANÍK a ve změně licenčních podmínek, neboť tyto změny by nevedly k neudělení 
licence na základě veřejného slyšení. Aktuální a platné znění licenčních podmínek tvoří 
přílohu tohoto rozhodnutí. 

-  Rada v souladu s ustanovením § 5 písm. b) a § 21 odst. 1 písm. d) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v 
platném znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“), a ustanovením § 67 a násl. zákona č. 



 

3 

 

500/2004 Sb., správní řád, v platném znění (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“), vydala 
toto rozhodnutí: Rada uděluje provozovateli MEDIA BOHEMIA, a.s., IČ 26765586, se 
sídlem Koperníkova 794/6, PSČ 120 00 Praha, souhlas se změnou skutečností 
uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání programu Rádio 
BLANÍK (licence Ru/32/99) podle § 21 odst. 1 písm. d) zákona č. 231/2001 Sb., 
spočívající ve změně licenčních podmínek, neboť tato změna by nevedla k neudělení 
licence na základě veřejného slyšení. Aktuální a platné znění licenčních podmínek tvoří 
přílohu tohoto rozhodnutí. 

-  Rada v souladu s ustanovením § 5 písm. b) a § 21 odst. 1 písm. a) a d) zákona č. 
231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších 
zákonů, v platném znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“), a ustanovením § 67 a násl. 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“), 
vydala toto rozhodnutí: Rada uděluje provozovateli MEDIA BOHEMIA, a.s., IČ 26765586, 
se sídlem Koperníkova 794/6, PSČ 120 00 Praha, souhlas se změnou skutečností 
uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání programu RADIO TEP 
/ Rádio BLANÍK (licence Ru/278/00) podle § 21 odst. 1 písm. a) a d) zákona č. 231/2001 
Sb., spočívající ve změně názvu programu na nový název Rádio BLANÍK a ve změně 
licenčních podmínek, neboť tyto změny by nevedly k neudělení licence na základě 
veřejného slyšení. Aktuální a platné znění licenčních podmínek tvoří přílohu tohoto 
rozhodnutí. 

-  Rada v souladu s ustanovením § 5 písm. b) a § 21 odst. 1 písm. a) a d) zákona č. 
231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších 
zákonů, v platném znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“), a ustanovením § 67 a násl. 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“), 
vydala toto rozhodnutí: Rada uděluje provozovateli MEDIA BOHEMIA, a.s., IČ 26765586, 
se sídlem Koperníkova 794/6, PSČ 120 00 Praha, souhlas se změnou skutečností 
uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání programu RÁDIO 
BLANÍK VÝCHODNÍ ČECHY (licence Ru/283/00) podle § 21 odst. 1 písm. a) a d) zákona 
č. 231/2001 Sb., spočívající ve změně názvu programu na nový název Rádio BLANÍK a 
ve změně licenčních podmínek, neboť tyto změny by nevedly k neudělení licence na 
základě veřejného slyšení. Aktuální a platné znění licenčních podmínek tvoří přílohu 
tohoto rozhodnutí. 

-  Rada se seznámila s analýzami obchodních sdělení odvysílaných provozovateli 
LONDA spol. s r.o. (program Rock Zone; Praha 105,9 MHz) dne 28. prosince 2016, 
Frekvence 1, a.s. (program FREKVENCE 1; Ústí nad Labem 93,5 MHz) dne 28. prosince 
2016, EVROPA 2, spol. s r.o. (program Rádio Evropa 2 – Morava; Ostrava 97,7 MHz) 
dne 28. prosince 2016, RADIO UNITED BROADCASTING s. r. o. (program Radio BEAT; 
Hradec Králové 94,9 MHz) dne 28. prosince 2016, MEDIA BOHEMIA a.s. (program 
RÁDIO BLANÍK JIŽNÍ ČECHY, České Budějovice 88,4) dne 28. prosince 2016 a Rádio 
Černá Hora II s.r.o. (program RÁDIO ČERNÁ HORA; Broumov 87, 6 MHz) dne 28. 
prosince 2016. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 7 odst. 1 písm. a) zákona č. 40/1995 Sb., o 
regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování 
rozhlasového a televizního vysílání, ve znění platných předpisů, v souladu s ustanovením 
§ 46 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, zahajuje se zadavatelem reklamy, společností 
Pila Jehnice, s.r.o., IČ: 645 06 771. se sídlem Jiráskova 244/44, Veveří, 602 00 Brno, 
správní řízení z moci úřední, neboť zadáním reklamy na Pivovar Pegas a alkoholický 
nápoj New Zealand Pale Ale, která byla odvysílána dne 2. listopadu v čase 11:59:09 hodin 
na programu Country MORAVA (96,8 MHz Brno) se mohl dopustit porušení ustanovení 
§ 4 odst. 1 písm. a) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 7 odst. 1 písm. a) zákona č. 40/1995 Sb., o 
regulaci reklamy a v souladu s ustanovením § 46 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, 
zahajuje se společností O2 Czech Republic a.s., IČ: 60193336, se sídlem Praha 4 – 
Michle, Za Brumlovkou 266/2, PSČ 14022, správní řízení z moci úřední, neboť zadáním 



 

4 

 

reklamy na produkt O2 E-kasa, která byla odvysílána dne 11. října 2016 v čase 10:17:39 
hodin na programu EVROPA 2 (Praha 88,2 MHz / 5 kW), se mohla dopustit porušení § 2 
odst. 1 písm. b) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, který zakazuje reklamu, která 
je nekalou obchodní praktikou, podle zvláštního právního předpisu (zákon č. 634/1992 
Sb., o ochraně spotřebitele), neboť je způsobilá podstatně narušit ekonomické chování 
spotřebitele, kterému je určena, nebo který je jejímu působení vystaven, ve vztahu k 
výrobku nebo službě. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 7 odst. 1 písm. a) zákona č. 40/1995 Sb., o 
regulaci reklamy a v souladu s ustanovením § 46 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, 
zahajuje se společností O2 Czech Republic a.s., IČ: 60193336, se sídlem Praha 4 – 
Michle, Za Brumlovkou 266/2, PSČ 14022, správní řízení z moci úřední, neboť zadáním 
reklamy na produkt O2 E-kasa, která byla odvysílána dne 2. října 2016 v čase 07:36:27 
hodin na programu EVROPA 2 (Liberec 88,1 MHz / 1 kW), se mohla dopustit porušení § 
2 odst. 1 písm. b) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, který zakazuje reklamu, 
která je nekalou obchodní praktikou, podle zvláštního právního předpisu (zákon č. 
634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele), neboť je způsobilá podstatně narušit ekonomické 
chování spotřebitele, kterému je určena, nebo který je jejímu působení vystaven, ve 
vztahu k výrobku nebo službě. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 7 odst. 1 písm. a) zákona č. 40/1995 Sb., o 
regulaci reklamy a v souladu s ustanovením § 46 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, 
zahajuje se společností O2 Czech Republic a.s., IČ: 60193336, se sídlem Praha 4 – 
Michle, Za Brumlovkou 266/2, PSČ 14022, správní řízení z moci úřední, neboť zadáním 
reklamy na produkt O2 E-kasa, která byla odvysílána dne 5. října 2016 v čase 07:53:39 
hodin na programu EVROPA 2 (České Budějovice 90,5 MHz / 1,58 kW), se mohla 
dopustit porušení § 2 odst. 1 písm. b) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, který 
zakazuje reklamu, která je nekalou obchodní praktikou, podle zvláštního právního 
předpisu (zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele), neboť je způsobilá podstatně 
narušit ekonomické chování spotřebitele, kterému je určena, nebo který je jejímu 
působení vystaven, ve vztahu k výrobku nebo službě. 

-  Rada se seznámila se stížnostmi (č. j. 9544/2016, 9959/2016, 22/2017, 16/2017 a 
1050/2017) na zrušení pořadu s názvem Kupředu do minulosti, který byl vysílán na 
programu ČRo Dvojka; se stížností (č. j. 9943/2016) posluchače na vydání pořadu Jak to 
vidí, který byl dne 21. prosince 2016 odvysílán na programu ČRo Dvojka; se stížností (č. 
j. 9589/2016) na zprávu odvysílanou ve zpravodajství na programu ČRo 1 – Radiožurnál 
dne 13. prosince 2016 od 10:00 hodin, která údajně podávala neověřené informace o 
popravách v syrském městě Aleppo. 

-  Rada se seznámila s analýzou úseku vysílání programu ČRo Dvojka ze dne 21. 
prosince od 08:29:11 do 08:55:20 hodin a shledala, že v něm nedošlo k porušení zákona 
č. 231/2001 Sb. o provozování rozhlasového a televizního vysílání. 

-  Rada se seznámila s analýzou úseku vysílání programu ČRo 1 – Radiožurnál ze dne 
13. prosince od 10:00:53 do 10:01:47 hodin a shledala, že nedošlo k porušení zákona č. 
231/2001 Sb. o provozování rozhlasového a televizního vysílání. 

 

TELEVIZNÍ VYSÍLÁNÍ 

-  Rada vzala na vědomí, že provozovateli FTV Prima, spol. s r.o., IČ: 48115908, se 
sídlem: Praha 8 – Libeň, Na Žertvách 24/132, PSČ: 180 00, zanikla dne 2. ledna 2017, 
dle ustanovení § 24, písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., licence k provozování televizního 
vysílání programu Prima love šířeného prostřednictvím zvláštních přenosových systémů, 
udělená rozhodnutím sp. zn. 2015/1011FIA/FTV, č.j. RRTV/4391/2015-FIA ze dne 1. 
prosince 2015, dle žádosti ze dne 20. prosince 2016, č.j. RRTV/9873/2016-P. O této 
skutečnosti Rada dle § 154 a násl., zákona č. 500/2004 Sb., vydává osvědčení.  

-  Rada vzala na vědomí, že provozovateli FTV Prima, spol. s r.o., IČ: 48115908, se 
sídlem: Praha 8 – Libeň, Na Žertvách 24/132, PSČ: 180 00, zanikla dne 2. ledna 2017, 



 

5 

 

dle ustanovení § 24, písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., licence k provozování televizního 
vysílání programu Prima love šířeného prostřednictvím družice, udělená rozhodnutím sp. 
zn. 2009/965/KOZ/FTV, č.j. KOZ/269/09 ze dne 3. listopadu 2009, ve znění pozdějších 
změn, dle žádosti ze dne 20. prosince 2016, č.j. RRTV/9873/2016-P. O této skutečnosti 
Rada dle § 154 a násl., zákona č. 500/2004 Sb., vydává osvědčení.  

-  Rada vzala na vědomí, že provozovateli FTV Prima spol. s r.o., IČ: 48115908, se 
sídlem: Praha 8 – Libeň, Na Žertvách 24/132, PSČ: 180 00, zanikla dne 2. ledna 2017, 
dle ustanovení § 24, písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., licence k provozování televizního 
vysílání programu Prima love šířeného prostřednictvím vysílačů, udělená rozhodnutím 
sp. zn. 2008/364/cun/FTV, č.j. cun/4038/08 ze dne 17. června 2008, ve znění pozdějších 
změn, dle žádosti ze dne 20. prosince 2016, č.j. RRTV/9873/2016-P. O této skutečnosti 
Rada dle § 154 a násl., zákona č. 500/2004 Sb., vydává osvědčení 

-  Rada se seznámila s následujícími podáními k obsahu televizních programů 
doručenými v období od 12. 12. 2016 do 2. 1. 2017: CET spol. s r. o. / NOVA – otevřený 
dopis České unie neslyšících; reakce CET 21 spol. s r.o. na otevřený dopis České unie 
neslyšících k testovacímu projektu skupiny Nova ke zpřístupňování pořadů pro sluchově 
znevýhodněné diváky; Česká televize/Přenos z lyžařského závodu 49. ČEZ Jizerská 50 
– reklama společnosti NordicBet; Barrandov MUZIKA, s.r.o. - BARRANDOV MUZIKA; 
změna názvu programu a vysílacího schématu bez souhlasu Rady; CET spol. s r. o. / 
NOVA – Flashdance, 26. 12. 2015 od 9.15 hod.; Nespecifikovaný provozovatel / 
Nespecifikovaný program – reakce na postup Rady ve věci analýzy reklamy na přípravek 
Hipp; Česká televize / ČT1 a ČT24 - informování o ukrajinské krizi - Události, 20. 2. 2014, 
– blok Ukrajinská krize, resp. reportáž Válka v kyjevských ulicích, Události, 22. 2. 2014 – 
blok Převrat na Ukrajině, Události, 5. 3. 2014 – reportáž Mediální válka o Ukrajinu, 
Události, 16. 8. 2014 – reportáž Posily pro ukrajinské rebely, Zprávy v 16, 22. 8. 2014 na 
programu ČT24 – reportáž Kyjev: vjezd ruských kamionů je invazí, Zprávy ve 12, 23. 8. 
2014 na programu ČT24 – reportáž Konvoj se z Ukrajiny vrací do Ruska; Barrandov 
Televizní Studio, a.s. / TV Barrandov – interaktivní teleshopping, 15. 10. 2016 v 12.55.29 
hod.; TP Pohoda s.r.o. / RELAX; FTV Prima, spol. s r.o. / Prima; Saavedramedia spol. s 
r. o. / TV Regina – kartářka Anie; Lidl Česká republika / různé programy – reklamní spoty 
obchodního řetězce Lidl, od 29. 10. do 31. 10. 2016; O2 Czech Republic a.s. (zadavatel 
obchodního sdělení) / různé programy – obchodní sdělení O2 Chytrá síť; FTV Prima, 
spol. s r.o. / Prima – sponzorský vzkaz subjektu Alza, 18. 11. 2016 od 22.12.00 hod.; 
ČESKÁ TELEVIZE / ČT1 – reportáž Spor Polska a Evropské komise, pořad Události, 
odvysílaný dne 14. 12. 20116 od 19.00 hod.; ČESKÁ TELEVIZE / ČT2 – S kuchařem 
kolem světa: Bali, 15. 12. 2016 od 20.05 hod.; ČESKÁ TELEVIZE / ČT1 – reportáž ROP 
Severozápad: policie dál drží 6 lidí, pořad Události v regionech, 14. 12. 2016 od 18.00 
hod.; CET spol. s r. o. / NOVA – Snídaně s Novou, 16. 12. 2016 od 5.55 hod.; Barrandov 
Televizní Studio a.s. / Barrandov PLUS – teleshopping Klenot TV, 27. 11. 2016 od 10.10 
hod.; Barrandov Televizní Studio a.s. / KINO Barrandov – Linka lásky, 28. 11. 2016 od 
13.05 hod.; ČESKÁ TELEVIZE / ČT24 – Zajímavosti z regionů, 19. 12. 2016 od 6.07 hod.; 
ČESKÁ TELEVIZE / ČT2 – Sedm divů muslimského světa, 20. 12. 2016 od 13.55 hod.; 
Barrandov Televizní Studio a.s. / TV Barrandov – reklamní spot subjektu Mobelix, 19. 12. 
2016 od 21.51.50 hod.; ČESKÁ TELEVIZE / ČT sport – Buly Hokej živě, zápasy 
jednotlivých týmů; ČESKÁ TELEVIZE / ČT24 – živé vysílání, 20. 12. 2016, 11 hod.; 
ČESKÁ TELEVIZE / ČT24 – živé vysílání, 20. 12. 2016, 8 hod.; MTV NETWORKS s.r.o. 
/ Comedy Central (Rumunsko) – neodvysílání dílů seriálů v chronologickém pořadí; 
Nespecifikovaný provozovatel / nespecifikovaný program – reportáž o Inner winner 
institut; Biopol GN s.r.o. (zadavatel obchodního sdělení) / Různé programy – označení 
sponzora Klokan, premiéra na programu Nova dne 4. prosince 2016 v 16:53:55 hodin; 
ČESKÁ TELEVIZE / ČT1 – Slíbená princezna, 25. 12. 2016 od 20.00 hod.; 
Nespecifikovaný provozovatel / nespecifikovaný program – reklamní spot zadavatele T-
Mobile; Mediapoint Consulting s. r. o. - Plzeň TV - Naše ulice - údajný reklamní charakter 
pořadu, 4. 11. 2016; Česká televize / ČT2 – neodvysílání pořadů Pavel Wonka se 



 

6 

 

zavazuje a Neznámí hrdinové; Nespecifikovaný provozovatel / nespecifikovaný program 
– podněty zaslané Policii ČR; CET spol. s r. o. / NOVA – titulkování pro diváky se 
sluchovým postižením; Česká televize / ČT24 – Americká volební noc, 9. listopadu 2016, 
úsek 00:30-12:00 hodin. 

-  Rada jako orgán dozoru pro oblast regulace reklamy dle § 7 písm. a) zákona č. 40/1995 
Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování 
rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů (zákon o regulaci 
reklamy), a na základě § 137 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, žádá 
provozovatele Česká televize, sídlem Kavčí hory, 14070 Praha 4, IČ 00027383, o podání 
vysvětlení ve věci reklamy společnosti Nordicbet v záznamu přenosu lyžařského závodu 
Jizerská 50 ze dne 10. ledna 2016 umístěného na audiovizuální mediální službě na 
vyžádání ivysílání.cz a v rámci odvysílání téhož sportovního přenosu dne 10. ledna 2016 
v 8.30 hod. na programu ČT Sport. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 30 dní ode 
dne doručení této žádosti. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele Barrandov MUZIKA, s.r.o., IČ: 26735679, se sídlem Mikuleckého 1311/8, 
Praha, PSČ: 14700, na porušení podmínek licence, neboť ve dnech 1. – 4. ledna 2017 
odvysílal program BARRANDOV MUZIKA pod názvem BARRANDOV FAMILY, aniž by 
ke změně názvu obdržel předchozí souhlas Rady. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní 
ode dne doručení tohoto upozornění. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele Česká televize, IČ: 00027383, sídlem Kavčí hory, Praha 4, PSČ 14070, na 
porušení ustanovení § 31 odst. 2 a 3 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že 
v rámci pořadu, charakterizovaném provozovatelem jako zpravodajský pořad s názvem 
Americká volební noc, dne 9. listopadu 2016, v časovém úseku 03:00 – 08:00 hodin, na 
programu ČT 24, odvysílal nevyvážené a neobjektivní zpravodajství, během něhož 
docházelo k nadržování jedné straně, zejména soustavnou a zcela jednostrannou kritikou 
jen jednoho z kandidátů na amerického prezidenta. Porušení ustanovení § 31 odst. 2 
zákona č. 231/2001 Sb. se provozovatel dopustil zejména těmito konkrétními momenty 
ve vysílání: 1) V čase 4:35 hodin (reálný čas - SEČ) došlo k manipulativnímu spojení 
obrazu a slova během reportáže o postoji amerických celebrit k oběma kandidátům - v 
okamžiku, kdy v komentáři zněla informace, že „proti Donaldu Trumpovi už mezi 
hvězdami vznikla i petice, připojilo se k ní na 70 tisíc lidí s heslem: zastavte nenávist“, 
byly v obraze zařazeny fotografie osobností, čímž mohl být u diváka vytvořen 
jednoznačný dojem, že se jedná právě o osoby, které se připojily ke zmiňované petici. 
Mezi těmito zobrazenými osobami přitom figurují mj. i Clint Eastwood nebo Chuck Norris, 
tedy herci, kteří naopak v kampani otevřeně Donalda Trumpa podpořili. Toto podsouvání 
obrazové informace do falešného kontextu s komentářem tedy vytvořilo nepravdivý a 
zavádějící obraz reality. 2) V čase 7:15 se moderátor v rámci otázky pokládané 
americkému velvyslanci odvolává na výrok Trumpova potenciálního ministra Newta 
Gingriche, který řekl, že si není jist, zda stojí za to riskovat jadernou válku kvůli takovým 
předměstím Petrohradu, jako je Estonsko. Moderátor však vztáhl tento výrok na všechny 
baltské státy a položil otázku v tomto znění: „Jak si vysvětlit výroky, že baltské státy jsou 
předměstím Petrohradu?“, čímž se dopustil nepravdivého tvrzení a hrubým způsobem 
zveličil a překroutil realitu. 3) Ve studiu nebo v rámci rozhovorů natáčených na kameru 
mimo studio (v živém přenosu nebo předtočených) dali autoři pořadu široký prostor k 
vyjádření celkem čtyřem zainteresovaným respondentům - občanům inkriminované 
země, tedy USA. Všichni tito respondenti byli transparentními příznivci Clintonové a 
odpůrci Trumpa (jeden člen administrativy demokratické strany – Andrew Schapiro, druhý 
ideový a finanční podporovatel Clintonové – Brady Clough, třetí republikán angažující se 



 

7 

 

v hnutí NEVER TRUMP – Tom Nichols, a čtvrtá lidskoprávní aktivistka – Anne Petráková). 
Byli tedy pozváni hosté zastupující výhradně jen jednu stranu, a to v poměru 4:0. Tento 
výběr respondentů výrazným způsobem ovlivnil vyznění pořadu. Provozovatel se tedy v 
uvedených případech dopustil porušení povinnosti poskytovat objektivní a vyvážené 
informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů. 4) V rámci pořadu došlo opakovaně 
k situacím, kdy nebyla respektována zásada, že názory nebo hodnotící komentáře musí 
být odděleny od informací zpravodajského charakteru, když od moderátorů nebo 
reportérů např. zaznělo: „Jako jednoznačného nepřítele vnímá Donald Trump islám. 
Plošně. (čas 5:31); „Ženy jsou velkým břemenem muže, který dvacet let vlastnil soutěž 
Miss Universe.“ (5:32); „Trumpův sexismus korunovala nahrávka z roku 2005.“ (5:32); „I 
tohle se snažil obrátit ve svou přednost jako efektivní práci pro firmu v souladu se zákony.“ 
(5:34); „Američané se postupně smiřují s tím, že budou mít jako nového prezidenta 
Donalda Trumpa.“ (6:36); „Outsideři uspěli.“ (zdůvodnění Trumpova úspěchu, 6:37); 
„Nakolik se (Trump) oprostí od těch dosavadních zvyklostí, kdy on měl opravdu ve zvyku 
se lidem, kteří mu zkřížili cestu, kteří se mu nějakým způsobem postavili, i mstít. (7:52); 
„Je otázka, nakolik ta bizarní někdy až divoká kampaň se přenese do výkonu funkce 
Donalda Trumpa.“ (7:53). Porušení ustanovení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb. se 
provozovatel dopustil zejména těmito konkrétními momenty ve vysílání: 1) Soustavným 
jevem ve vysílání bylo bezprostřední verbální spojování potenciálního vítězství Trumpa s 
pocitem ohrožení, interpretace jeho vítězství jako negativního jevu, a to jednak za použití 
emočně zabarvených výrazů odkazujících na živelné pohromy (červená barva značící pro 
Trumpa hlasující státy je nazývána „tsunami“), nebo účelovým řazením informací: po 
zprávě, že už je pravděpodobné, že se Trump stane prezidentem, následuje informace, 
že mnoho Američanů sděluje na sociálních sítích, že budou raději z USA emigrovat. 
Stejný účinek mají emočně zabarvené dotazy moderátorů: „Nakolik, tedy podle názoru 
některých expertů, může být Donald Trump v Bílém domě ohrožením bezpečnosti, 
světové bezpečnosti možná můžeme říci? nebo „Jak funguje ta pojistka, jak zabránit 
řekněme extrémnímu prezidentovi v extrémním chování?“ 2) Jako hlavní a kromě 
několika okrajových zmínek jediný zdroj informací přímo z mediálního prostředí USA byl 
vybrán televizní kanál CNN, z něhož byly opakovaně zařazovány i několikaminutové 
přímé vstupy. Jedná se o televizní program, který před volbami otevřeně sympatizoval s 
kandidátkou Clintonovou. Tento výběr zdroje informací přispěl rovněž k celkově 
jednostrannému vyznění pořadu Americká volební noc. V těchto případech tedy došlo k 
porušení povinnosti zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech 
bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne 
doručení tohoto upozornění. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen 
„zákon č. 231/2001 Sb.“), v platném znění, a na základě ustanovení § 137 odst. 1 zákona 
č. 500/2004 Sb., správní řád, žádá provozovatele CET 21 spol. s r.o., IČ 45800456, 
sídlem Kříženeckého nám. 1078/5, Praha 5, PSČ 152 00, o podání vysvětlení, jakým 
způsobem je zajištěna redakční kontrola nad diváckou inzercí zasílanou formou SMS a 
zveřejněnou v dolní části obrazovky v modré liště v pořadu Snídaně s Novou, konkrétně 
ve vydání odvysílaném dne 16. 12. 2016 v čase 5.55–8.30 hod. na programu NOVA. 
Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 30 dní ode dne doručení této výzvy. 

- Rada neschválila toto usnesení navržené členem Rady JUDr. Ing. Daniela Nováka, CSc: 

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen Rada) v rámci své působnosti dané 
ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném 
znění, v souladu s ustanovením § 46 zákona č.500/2004 Sb., správní řád, v platném 
znění, rozhodla zahájit s provozovatelem Česká televize, IČ: 00027383, sídlem Kavčí 
hory, Praha 4, PSČ 14070, správní řízení z moci úřední pro možné porušení ustanovení 
§ 31 odst. 2 a 3 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se mohl dopustit tím, že informování 
České televize na programech ČT1 a ČT24 o krizi na Ukrajině v pořadech Události, 



 

8 

 

odvysílaných od 19.00 hod. ve dnech 20. 2. 2014, 22. 2.2014, 5. 3.2014, 16. 8.2014 a 28. 
8. 2014, dále v pořadu Zprávy v 16 dne 22. 8.2014 a v pořadu Zprávy ve 12 23.8.2014, 
bylo neobjektivní a nevyvážené. V důsledku toho neměli diváci možnost srovnat 
argumentaci všech stran konfliktu za účelem vytvoření si vlastního názoru. 

 
Rozdílné stanovisko doc. JUDr. Ing. Daniela Nováka, CSc.,k  bodu č. 22  - podnět č. 6 

 
Člen Rady doc. JUDr. Ing. Daniel Novák, CSc., uplatňuje své rozdílné stanovisko ve 
smyslu ustanovení § 8 odst. 4 zákona čís. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového 
a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, ve znění změn, k rozhodnutí Rady 
nezahájit správní řízení s provozovatelem Česká televize stran možného porušení 
ustanovení § 31 odst. 2 a 3 citovaného zákona, přijatému na 1. zasedání Rady v roce 
2017, dne 10.1.2017 (jednací bod čís. 22 – souhrn podání 1/2017, podnět zařazený pod 
čís. 6): 

 
Informování České televize na programech ČT1 a ČT24 o krizi na Ukrajině bylo 
neobjektivní a nevyvážené. V důsledku toho neměli diváci možnost srovnat argumentaci 
všech stran konfliktu za účelem vytvoření si vlastního názoru. Závažnost pochybení je o 
to významnější, že se ho dopustilo médium veřejné služby. Radě, jakožto orgánu aplikace 
práva, nepřísluší rozhodovat na základě subjektivního politického hodnocení, nýbrž z 
právního hlediska hodnotit dodržování zásad objektivnosti a vyváženosti. Nezahájením 
správního řízení, ve kterém by byl shora uvedený názor potvrzen anebo vyvrácen, se 
Rada nevypořádala s posuzovaným podnětem v souladu se zákonem. 

 

-  Rada se seznámila s reakcí CET 21 spol. s r.o. na otevřený dopis České unie 
neslyšících k testovacímu projektu skupiny Nova ke zpřístupňování pořadů pro sluchově 
znevýhodněné diváky a předává jej Ministerstvu kultury ČR. 

- Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se seznámila s Otevřeným dopisem České unie 
neslyšících, specifikovaným jako Oznámení o porušení práv diváků se sluchovým 
postižením ze strany televizní společnosti Nova CET 21 spol. s.r.o.,  kterým Česká unie 
neslyšících reaguje na situaci, kdy provozovatel vysílání CET 21 spol. s.r.o. v době od 5. 
do 18. prosince 2016 výrazně omezil a v některých dnech zcela znemožnil přístup ke 
svému televiznímu vysílání divákům se sluchovým postižením. Rada se současně 
seznámila s reakcí CET 21 spol. s r.o. k uvedenému otevřenému dopisu České unie 
neslyšících. Rada v daném kontextu mohla pouze konstatovat, že jí nepřísluší zasahovat 
do způsobu, jakým CET 21 spol. s r.o. plní svou zákonnou povinnost zpřístupňovat 
vysílání pro osoby se sluchovým postižením. Zákon o vysílání zakotvuje povinnost 
provozovatele opatřit alespoň 15 % vysílaných pořadů skrytými nebo otevřenými titulky, 
neupravuje však, jaké konkrétní pořady by to měly být. Dosáhne-li tedy provozovatel 
uvedené kvóty i přes omezení titulkování některých pořadů v první polovině prosince 
2016, Rada jeho postup nemůže jakkoli ovlivnit. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele FTV Prima, spol. s r.o., IČ: 
48115908, sídlem Na žertvách 132/24, Praha, PSČ 180 00, ve věci jeho postupu při 
informování o problematice integrace uprchlíků z Iráku v České republice v období od 28. 
března do 17. dubna 2016 na programu Prima v rámci zpravodajské relace Zprávy FTV 
Prima, zařazované vždy v čase od 18:55 hodin. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele FTV Prima, spol. s r.o., IČ: 48115908, sídlem Na žertvách 132/24, Praha, 
PSČ 180 00, na porušení ustanovení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se 
dopustil tím, že v období od 28. března do 17. dubna 2016 odvysílal na programu Prima 
v rámci zpravodajské relace Zprávy FTV Prima, zařazované vždy v čase od 18:55 hodin, 



 

9 

 

celkem čtyři zpravodajské příspěvky, které informovaly o údajném křivém nařčení 
provozovatele z manipulace zpravodajským materiálem, jenž se vztahoval k tématu 
integrace uprchlíků z Iráku na území České republiky, přičemž tyto příspěvky 
neoddělovaly hodnotící komentáře od informací zpravodajského charakteru. Jednalo se 
konkrétně o tyto zpravodajské příspěvky: příspěvek informující o plánovaném odchodu 
skupiny Iráčanů z České republiky ze dne 31. března 2016 (12:12 minut od začátku 
pořadu), příspěvek informující o pozastavení projektu nadačního fondu Generace 21 ze 
dne 1. dubna 2016 (01:08 minut od začátku pořadu) a dva na sebe navazující příspěvky 
o odjezdu skupiny Iráckých uprchlíků do Německa ze dne 2. dubna 2016 (01:15 a 02:52 
minut od začátku pořadu). V příspěvcích docházelo k prolínání zpravodajského obsahu 
a hodnotících komentářů moderátorů a redaktorů relace (např. „Kritici přitom tehdy tvrdili, 
že jsme reportáž nebo vyjádření George Batty zmanipulovali. Teď se ukazuje, že lidé 
skutečně stoprocentně spokojeni nebyli“, „Máme si to vysvětlit tak, že v době natáčení 
naší reportáže byli uprchlíci spokojeni a svůj názor změnili až teď? Na to nám nedokázal 
nikdo odpovědět.“, „Naše televize se totiž po odvysílání původní reportáže, kde jsme jako 
první upozornili na to, že uprchlíci nejsou spokojeni s ubytováním v Česku, stala terčem 
útoku jiných médií a iniciativy HateFree“), přičemž názorová stanoviska provozovatele 
byla divákům prezentována jako fakta. Diváci si tak na základě odvysílaného obsahu 
nemohli utvořit vlastní nezávislý názor, jelikož zaujaté redakční komentáře je naváděly k 
jediné možné interpretaci medializovaného dění. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní 
ode dne doručení upozornění. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele Nej Kanál s.r.o., IČ 2738252, 
se sídlem v Praze, Francouzská 75/4, PSČ 120 00, zda byla oznámení Soukromá školka 
Krteček, soukromá mateřská škola Motýlek, restaurace Pepíček a Medical pro linii 
odvysílaná dne 15. a 16. srpna 2016 (v čase 00:07:15-00:07:22, 00:07:30-00:07:34, 
00:07:34-00:07:45 a 00:07:34-00:07:53 od začátku záznamu) na programu Infokanál Nej 
– TV (lokalita Skalice) zařazena do vysílání za úplatu či obdobnou protihodnotu. 

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele LINARXUS Czech s.r.o. č.j. 
RRTV/9558/2016-P doručenou Radě dne 13. prosince 2016 na vydané upozornění č.j. 
RRTV/3524/2016-LOJ sp.zn.: 2016/1057/LOJ/LIN na porušení ustanovení § 32 odst. 1 
písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil porušením povinnosti nezařazovat 
v době od 6.00 hodin do 22.00 hodin pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, 
psychický nebo mravní vývoj dětí a mladistvých a to odvysíláním pořadu Riddick dne 1. 
9. 2016 od 20.30 hod. na programu Film+, konkrétně tím, že uvedený pořad obsahoval 
velké množství násilných scén, které mají potenciál vyvolat u dětského diváka pocit 
strachu a úzkosti či snížení citlivosti při vnímání násilí a jeho následků, případně 
povzbuzovat jeho vlastní agresi. Závadný charakter měla zejména scéna se zabitím 
neozbrojené zraněné ženy na útěku, podpořená cynickým komentářem vraha (čas 
00.39.29 hod. od začátku pořadu); dále explicitním naturalistickým způsobem zpracovaná 
scéna zobrazující usmrcení jednoho z bojovníků ucvaknutím jeho nohou a poté hlavy v 
nastražené pasti (čas 00.52.35 hod. od začátku pořadu); dále scéna zobrazující pokus o 
znásilnění ženy jako demonstrace síly protivníka (čas 01.06.38 hod. od začátku pořadu); 
dále scéna zobrazující explicitním způsobem zabití muže probodnutím ocasem nestvůry 
a jeho utlučením o mříže (01.32.48 hod. od začátku pořadu); dále scéna naturalistickým 
způsobem zobrazující zabití muže useknutím hlavy sečnou zbraní a „odklizením“ jeho 
hlavy do nastavené bedny (01.36.16 hod. od začátku pořadu); dále scéna znázorňující 
zabití protivníka rozseknutím jeho těla a zakončená cynickým komentářem zabíjejícího 
(01.46.19 hod. od začátku pořadu). Hlavním cílem těchto scén byla prezentace velmi 
hrubého krvavého násilí a smrti, a to vizuálně velmi explicitním způsobem, přičemž 
postavy i oběti byly dehumanizovány a degradovány pouze na prostředky a objekty tohoto 
násilí. Prezentace násilí v pořadu byla značně naturalistická, cílící na detailní znázornění 
znetvoření těl a degradace oběti ve vizuální rovině i v rovině verbální. Tento způsob 
zachycení násilí zintenzivňují cynické komentáře postav, které divák může vnímat jako 



 

10 

 

nahlížení na násilí jako na zábavu nebo jako na vyjadřující výsměch k oběti násilí a 
snižující tím její důstojnost. 

-  Rada se seznámila s přehledem uhrazených pokut za období od 1. 1. 2016 do 31. 12. 
2016. 

 

 

 

 

 

 

 

V Praze dne 12. 1. 2017 

Bc. Ivan Krejčí 

předseda Rady pro rozhlasové 

a televizní vysílání 

kontakt: podatelna@rrtv.cz 

274 813 830 


