
1 

 

Tisková zpráva z 1. zasedání 2018, konaného dne 9. 1. 2018  

 

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen "Rada") na svém 1. zasedání 
projednala 26 bodů programu. Vyhodnotila 46 stížností diváků a posluchačů, vydala 
čtyři upozornění na porušení zákona, rozhodla o zahájení jednoho správního řízení. 
Rada udělila licenci společnosti Radio Kroměříž s.r.o. k provozování rozhlasového 
vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů se souborem technických parametrů 
Uherské Hradiště 4 88,2 MHz / 200 W pro program Radio Kroměříž. 
Rada zaevidovala jednoho nového poskytovatele audiovizuálních mediálních služeb 
na vyžádání (celkem tak k dnešnímu dni eviduje 127 zapsaných poskytovatelů těchto 
služeb). 
Podrobnější informace naleznete v přepisech usnesení Rady: 
 

 

ROZHLASOVÉ VYSÍLÁNÍ 

- Rada udělila společnosti Radio Kroměříž s.r.o., IČ: 29375401, se sídlem Kojetínská 
3881/84, 767 01 Kroměříž, podle § 18 zákona č. 231/2001 Sb. licenci k provozování 
rozhlasového vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů se souborem technických 
parametrů Uherské Hradiště 4 88,2 MHz / 200 W pro program Radio Kroměříž na dobu 
8 let, nejdéle však do 10. října 2025. 

-  Rada v souladu s ustanovením § 5 písm. b) a § 21 odst. 1 písm. d) a odst. 3 zákona 
č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších 
zákonů, v platném znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“), a ustanovením § 67 a násl. 
zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, v platném znění (dále jen „zákon č. 500/2004 
Sb.“), vydala toto rozhodnutí: Rada uděluje společnosti RTV Cheb, s. r. o., IČ: 182 33 
651, se sídlem Dlouhá 42/10, PSČ 350 02 Cheb, souhlas se změnou skutečností 
uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání programu RÁDIO 
EGRENSIS (licence č.j. Ru/118/01 ze dne 22.5.2001) dle § 21 odst. 1 písm. d) a odst. 3 
zákona č. 231/2001 Sb., spočívající ve změně licenčních podmínek programu, neboť tato 
změna by nevedla k neudělení licence na základě veřejného slyšení. Aktuální a platné 
znění licenčních podmínek tvoří přílohu tohoto rozhodnutí.  

-  Rada se seznámila s analýzami obchodních sdělení odvysílaných provozovateli 
RadioZET s.r.o. (program ZET; Praha 101,1 MHz) dne 22. prosince 2017, MEDIA 
BOHEMIA a.s. (program Hitrádio Dragon; Karlovy Vary 99,7 MHz) dne 22. prosince 2017, 
RADIO IBUR s.r.o. (program RADIO RUBI; Zlín 105,4 MHz) dne 22. prosince 2017, 
MEDIA BOHEMIA a.s. (program HELAX; Ostrava 93,7 MHz) dne 22. prosince 2017, 
Gama media s.r.o. (program Rock Radio; Ústí nad Labem-Stříbrníky 90,2 MHz) dne 22. 
prosince 2017, NONSTOP s.r.o. (program RÁDIO KROKODÝL; Brno 103,0 MHZ) dne 
22. prosince 2017 a RADIO UNITED BROADCASTING s. r. o. (program Radio Beat; 
Brno-Kohoutovice 91,0 MHz) dne 22. prosince 2017. 

-  Rada se seznámila s podáním č.j. RRTV/3651/2018-vra a rozhodla ve věci o 
postoupení pro nepříslušnost dle ustanovení § 12 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, 
ve znění pozdějších předpisů. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele vysílání LONDA, spol. s r.o., 
IČ 49241931, sídlem Na příkopě 859/22, Praha 1, 110 00, na základě jakého klíče byly 
dne 2. 11. 2017 vybírány příspěvky posluchačů do bloku Téma dne a v jakém smyslu 
bylo v souvislosti s odvysílanými názory posluchačů míněno vyjádření „ty nejlepší vaše 
komentáře uslyšíte hned po těchto zprávách“. 



2 

 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze ze dne 22. listopadu 2017, 
č.j. 5 A 147/2017 - 97-104, kterým bylo zrušeno rozhodnutí Rady ze dne 24. ledna 2017, 
sp. zn. 2014/242/zab, č.j. RRTV/10680/2017-str. 

-  Rada trvá na kasační stížnosti podané proti rozsudku Městského soudu v Praze ze dne 
22. listopadu 2017, č.j. 5 A 147/2017 - 97-104, kterým bylo zrušeno rozhodnutí Rady ze 
dne 24. ledna 2017, sp. zn. 2014/242/zab, č.j. RRTV/10680/2017-str. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze ze dne 28. listopadu 2017, 
č.j. 14 A 48/2017- 74, kterým byla zamítnuta žaloba společnosti MAX LOYD, s. r. o. proti 
rozhodnutí Rady ze dne 8. srpna 2017, č.j. RRTV/11326/2017-str, sp. zn. 
RRTV/2014/1181/zab.  

-  Rada se seznámila se stížností (č. j. RRTV/17725/2017-vra) na komentář k jmenování 
nové vlády, který měl být na programu Český rozhlas Radiožurnál odvysílán dne 
13. prosince 2017; se stížností (č. j. RRTV/17553/2017-vra) na ranní vysílání programu 
RÁDIO IMPULS; se stížností (č. j. RRTV/17885/2017-vra) na údajně vulgární skeč, který 
byl dne 19. prosince 2017 v cca 6:37 hodin odvysílán na programu EVROPA 2. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele EVROPA 2, spol. s r.o., IČ: 15891283, se sídlem Wenzigova 4/1872, Praha 
2 na porušení ustanovení § 32 odst. 1 písm. j) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil 
tím, že dne 19. prosince 2017 v čase 6:35:56 – 6:38:54 hodin odvysílal na programu 
EVROPA 2 skeč, který obsahoval vulgarismy a nadávky. Rada stanovila lhůtu k nápravě 
7 dnů od doručení upozornění. 

 

TELEVIZNÍ VYSÍLÁNÍ 

-  Rada se seznámila s písemným vyjádřením provozovatele Brno TV, s.r.o., 
IČ 06191941, se sídlem Moravské náměstí 127/3, Brno-město, 602 00 Brno, doručeným 
dne 19. prosince 2017 pod č.j. RRTV/17926/2017-vra, ve věci možného neoprávněného 
provozování televizního vysílání programu TV BRNO 1 prostřednictvím zvláštních 
přenosových systémů - internetu na videoserveru YouTube. 

-  Rada v rámci své působnosti dané § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v souladu s ustanovením § 78 odst. 1 zákona 
č. 250/2016 Sb., zákona o přestupcích a řízeních o nich, rozhodla zahájit s 
provozovatelem Brno TV, s.r.o., IČ 06191941, se sídlem Moravské náměstí 127/3, Brno-
město, 602 00 Brno, řízení o přestupku z moci úřední pro možné porušení zákona č. 
231/2001 Sb., kterého se mohl dopustit tím, že dle § 60 odst. odst. 4 písm. c) zákona č. 
231/2001 Sb. provozuje televizní vysílání programu TV BRNO 1 prostřednictvím 
zvláštních přenosových systémů - internetu na videoserveru YouTube, aniž je k tomu 
oprávněn podle tohoto zákona nebo podle zvláštního zákona. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením č.j. RRTV/17640/2017-vra společnosti 
Regionální televize CZ s.r.o., IČ 24141372, se sídlem Vinohradská 1597/174, Vinohrady, 
130 00 Praha 3, ve věci možného neoprávněného provozování televizního vysílání 
programu regionalnitelevize.cz prostřednictvím zvláštních přenosových systémů - 
internetu na videoserveru YouTube. 

-  Rada se seznámila s písemným vyjádřením provozovatele Stanice O, a.s., IČ 265 09 
911, se sídlem Karla Engliše 519/11, Smíchov, 150 00 Praha 5, doručeným dne 
14. prosince 2017, č.j. RRTV/17762/2017-vra, ve věci možného neoprávněného 
provozování televizního vysílání programu Óčko Expres a Óčko STAR (původní název 
Óčko Gold) prostřednictvím zvláštních přenosových systémů - internetu za využití aplikací 
HbbTV a webových stránek Stanice O, a.s. 



3 

 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1-3 zákona 
č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších 
zákonů, v platném znění (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.) upozorňuje provozovatele 
Stanice O, a.s., IČ 265 09 911, se sídlem Karla Engliše 519/11, Smíchov, 150 00 Praha 
5, na porušení zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že provozuje televizní 
vysílání programu Óčko Expres a Óčko STAR (původní název Óčko Gold) 
prostřednictvím zvláštních přenosových systémů, aniž je k tomu oprávněn podle tohoto 
zákona. Rada stanovila provozovateli lhůtu k nápravě 30 dnů ode dne doručení tohoto 
upozornění. 

-  Rada zastavuje s provozovatelem Planet A, a.s., IČ: 00537012, se sídlem Praha 4 - 
Michle, U Hellady 697/4, PSČ 14000 (registrace sp. zn 2008/243/CUN/Pla, č.j. 
cun/2013/08 ze dne 19. března 2008), podle § 66, odst. 1 písm. d) zákona č. 500/2004 
Sb., správního řádu, řízení o žádosti dle § 29 odst. 1 písm. c), zákona č. 231/2001 Sb., 
neboť provozovatel ve stanovené lhůtě neuhradil správní poplatek. 

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele AMC Networks Central Europe s.r.o., 
IČ: 27112501, doručeným Radě dne 27. 12. 2017 pod č.j. RRTV/18065/2017/vac, 
spočívajícím v zahájení vysílání programu SPEKTRUM HOME HUNGARY dne 1. 1. 2018 
dle udělené licence sp. zn. RRTV/2017/993/fia ze dne 21. 11. 2017. 

-  Rada se seznámila s následujícími podáními k obsahu televizního vysílání doručenými 
od 11. prosince 2017 do 29. prosince 2017: Česká televize / ČT2 – Zapomenutí vůdci; 
TV Nova s.r.o. / Nova 2 – selfpromo Dva a půl chlapa; FTV Prima spol. s r.o. / Prima – 
upoutávky Mordparta, Sněženky a machři a Fotři jsou lotři; MTV NETWORKS s.r.o. / 
Comedy Central (Rumunsko) – programové upoutávky na Night TV Show; 5. HBO 
Europe, s. r. o. / HBO (Rumunsko), HBO 3 Romania – Ray Donovan, The Deuce; S &P 
BRoadcasting a.s. / Mňau TV – údajné týrání zvířat; THE WALT DISNEY COMPANY 
LIMITED, organizační složka / DISNEY JUNIOR – Vampirina; Česká televize / ČT art – 
Tečka páteční noci; FTV Prima spol. s r.o. / Prima – Krimi zprávy; Barrandov Televizní 
Studio, a.s. / Televize Barrandov – neobjektivní a manipulativní vysílání; FTV Prima spol. 
s r.o. / Prima – Miluji tě modře; Barrandov Televizní Studio, a.s. / Televize Barrandov – 
Týden s prezidentem; Barrandov Televizní Studio, a.s. / Televize Barrandov a Kino 
Barrandov – audiotexové soutěže; MEDAC / Vagisan (HydroKrém); Různí provozovatelé 
/ různé programy – souběžné vysílání reklamních bloků a reklama na ČT; Barrandov 
Televizní Studio, a.s. / Televize Barrandov – Aréna Jaromíra Soukupa; TV Nova s.r.o. / 
Nova – Střepiny; Česká televize / ČT1 a ČT24 – Otázky Václava Moravce; Česká televize 
/ ČT2 – Slavia – spolu jsme silnější; Česká televize / ČT24 – 90´ ČT24; Česká televize / 
ČT1 a ČT24 – nevyváženost z hlediska přítomnosti KSČM ve vysílání; Česká televize / 
nespecifikovaný program – nedostatečný informační servis v souvislosti s prezidentskou 
volbou; Twisto payments a.s. / Twistus Splatitel; FTV Prima spol. s r.o. / Prima MAX – 
reklama na alkohol v průběhu dětského pořadu; Česká televize, FTV Prima spol. s r.o., 
TV Nova s.r.o. a Barrandov Televizní Studio, a.s / ČT1, Nova, Prima, Televize Barrandov 
- Vánoční poselství prezidenta republiky Miloše Zemana; FTV Prima spol. s r.o. / Prima 
– upoutávka 1890; FTV Prima spol. s r.o. a TV Nova s.r.o. / Prima a Nova – reportáže 
týkající se zásahu Generální inspekce bezpečnostních sborů; Česká televize / 
nespecifikovaný program; Čeká televize / ČT1 – Události v regionech; Čeká televize / 
nespecifikovaný program – stížnost na ředitele ČT; Cannabis is The cure, z.s.; AMC 
Networks Central Europe s.r.o., THE WALT DISNEY COMPANY LIMITED, organizační 
složka, HBO Europe s.r.o. / Minimax, Film Cafe, Disney Channel, Cinemax, HBO, HBO 
3; MTV NETWORKS s.r.o. / Prima Comedy Central - upoutávka Amyino plodné lůno; S 
&P BRoadcasting a.s. / Mňau TV – údajné týrání zvířat.  

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele Česká televize, IČ 00027383, se sídlem Kavčí hory, Praha 4, PSČ 140 70, 
na porušení ustanovení § 32 odst. 1 písm. b) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil 



4 

 

odvysíláním pořadů Zapomenutí vůdci: Lavrentij Berija 1/2 dne 10. prosince 2017 od 
13:55 hodin na programu ČT2 a Zapomenutí vůdci: Lavrentij Berija 2/2 dne 17. prosince 
2017 od 14:50 hodin na programu ČT2. Oba pořady, které je možné považovat za 
souvislé dílo, vyzdvihuje Berijovi „manažerské“ úspěchy i charakter, ve světle čehož 
dochází k bagatelizaci zejména jeho účasti na zatýkání, popravách a stranických čistkách 
během tzv. Velkého teroru nebo jeho role iniciátora deportací kavkazských národů. 
Berijův podíl na represích je též prezentován jako něco, čemu se nemohl ve své funkci 
vyhnout, nicméně tak činil s přemáháním. Tím de facto dochází k omlouvání Berijových 
činů, které lze z historického hlediska považovat za kruté jednání a na jejichž základě 
byla zamítnuta jeho rehabilitace. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dnů od doručení 
upozornění. 

-  Rada se seznámila s kontinuální analýzou vysílání programu SPORT2 provozovatele 
AMC Networks Central Europe s.r.o. ze dne 25. října 2017 v čase od 10.00 do 22.00 
hodin. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) a v souladu s ustanovením § 137 odst. 1 zákona 
č. 500/2004 Sb., správní řád, (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) žádá provozovatele AMC 
Networks Central Europe s.r.o., IČ 27112501, se sídlem Pobřežní 620/3, 186 00 Praha 
8, Karlín, o podání vysvětlení, o jaký druh obchodního sdělení se jedná v případě spotu 
„Šport.sk“, který byl odvysílán dne 25. října 2017 v časech 14.00 hod. (čas záznamu 
4:00:28–4:00:38) a 16.00 hod. (čas záznamu 6:00:10-6:00:20) na programu SPORT2. 
Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 30 dní ode dne doručení této výzvy. 

-  Rada se seznámila s monitoringem záznamu vysílání programu Current Time 
provozovatele RFE/RL, Inc, zastoupeného v České republice RFE/RL, Inc., odštěpný 
závod ze dne 7. 9. 2017 od 00.00 hod. do 24.00 hod. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) a v souladu s ustanovením § 137 odst. 1 zákona 
č. 500/2004 Sb., správní řád, (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) žádá provozovatele 
vysílání RFE/RL, Inc, zastoupeného v České republice RFE/RL, Inc., odštěpný závod, 
IČ 613 89 269, se sídlem Praha 10, Vinohradská 3333/159a, PSČ 10000, o podání 
vysvětlení, na základě jakých smluvních ujednání došlo k prezentaci hotelového 
komplexu „Kvareli Edem“ v rámci pořadu Žďom v gosti s Zurabom Dvali odvysílaného 
dne 7. září 2017 od 8:30 hod. (dle programu 9:30 hod.), resp. zda prezentace proběhla 
za úplatu či jinou protihodnotu. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 30 dní ode dne 
doručení této výzvy. 

-  Rada se seznámila s analýzou kontinuálního úseku vysílání programu Infokanál 
Rašovice provozovatele Vlastimila Němce z období od 29. do 30. října 2017.  

-  Rada se seznámila s analýzou reklamy na produkt „ColonFit“, (ColonFit Basic, ColonFit 
Plus) odvysílané v rámci teleshoppingového bloku Vychytávky extra odvysílaného dne 
8.10.2017 od 13.32 hodin na programu Prima.  

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele HBO Europe s.r.o., 
IČ 61 466 786, se sídlem Jankovcova 1037/49, PSČ 170 00 Praha 7, jakým způsobem 
jsou naplňovány základní povinnosti provozovatelů vysílání plynoucí z § 32 odst. 7 písm. 
a) b) a c) zákona č. 231/2001 Sb., spočívající v umožnění přímého a trvalého přístupu 
diváků programu HBO 2 Poland k informacím o provozovateli televizního vysílání, údajům 
umožňujícím rychlé a účinné navázání kontaktu s provozovatelem a zveřejnění informace 
o tom, že orgánem dohledu nad provozováním televizního vysílání je Rada. 

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele TP Pohoda s.r.o., IČ: 26852683 se sídlem 
Stavební 992/1, Ostrava -Poruba, PSČ 70800, na upozornění na porušení ustanovení 
§ 53 odst. 4 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 21. srpna 2017 od 
3:19:56 hodin a 9:09:13 hodin odvysílal na programu RELAX sponzorovaný pořad Ostře 



5 

 

sledovaný vlak, přičemž jeden ze sponzorů pořadu, subjekt BORCAD, byl poprvé 
označen až v průběhu pořadu, nikoli již na jeho začátku, jak požaduje zákon. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Nejvyššího správního soudu ze dne 14. prosince 
2017, č.j. 9 As 54/2017, kterým byla zamítnuta kasační stížnost společnosti TV CZ s.r.o., 
IČ I24267309, se sídlem Kaprova 42/14, 110 00 Praha 1 - Staré Město, proti rozsudku 
Městského soudu v Praze ze dne 17. ledna 2017, č.j. 11A 37/2015, kterým byla zamítnuta 
žaloba této společnosti, proti rozhodnutí Rady ze dne 20. ledna 2015, č.j. 
RRTV/414/2015-RUD, sp.zn. 2014/807/RUD/TV, jímž jí byla uložena pokuta ve výši 
300 000,- Kč, za porušení ustanovení § 2 odst. 1 písm. c) zákona č. 40/1995 Sb., čehož 
se dopustila šířením teleshoppingového bloku uvozeného znělkou Kvíz, který byl 
odvysílán na programu ACTIVE TV dne 16. 5. 2014 od 19.30 hod. , a který byl nekalou 
obchodní praktikou podle zvláštního předpisu, respektive klamavou obchodní praktikou 
dle ustanovení § 4 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. 

-  Rada se seznámila se sdělením ve věci řízení o přestupku vedeném s provozovatelem 
vysílání TV Nova s.r.o., IČ: 45800456, se sídlem Kříženeckého nám. 1078/5, PSČ 15200 
Praha 5, pro možné porušení ustanovení § 49 odst. 1 písm. c) zákona č. 231/2001 Sb., 
kterého se mohl dopustit tím, že dne 4. srpna 2017 v čase 21:37:05 hodin na programu 
NOVA odvysílal reklamní spot s motivem „ARGINMAX FORTE“. 

 

AUDIOVIZUÁLNÍ MEDIÁLNÍ SLUŽBY NA VYŽÁDÁNÍ 

-  Rada v rámci své působnosti podle ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) a § 5 odst. 3 zákona 
č. 132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, a podle ustanovení 
§ 158 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, vydává na základě písemného 
oznámení poskytovatele KOUDELKA PARTNERS s.r.o., ze dne 7. prosince 2017, 
doručeného Radě dne 11. prosince 2017, toto potvrzení: Poskytovatel KOUDELKA 
PARTNERS s.r.o., IČ: 03744876, se sídlem v Praze, Nad Turbovou 730/28, PSČ 150 00, 
byl dne 10. ledna 2018 zapsán do Evidence poskytovatelů audiovizuálních mediálních 
služeb na vyžádání ve smyslu ustanovení § 5 zákona č. 132/2010 Sb., o audiovizuálních 
mediálních službách na vyžádání; audiovizuální mediální služba na vyžádání je 
poskytována ode dne 1. ledna 2018 pod názvem QUICK7TV.CZ, umístěná na internetové 
adrese www.quick7tv.cz. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V Praze dne 11. 1. 2018 

Bc. Ivan Krejčí 

předseda Rady pro rozhlasové 

a televizní vysílání 

kontakt: podatelna@rrtv.cz 

274 813 830 

http://www.quick7tv.cz/

