
 

1 

 

Tisková zpráva z 2. zasedání, konaného ve dnech 25. 1. 2011 – 26. 1. 2011 

 

ROZHLASOVÉ VYSÍLÁNÍ 

 

-  Rada udělila provozovateli BROADCAST MEDIA s. r. o., IČ: 26145430 se sídlem 
Říčanská 3, č.p.2399 PSČ 101 00 Praha 10, souhlas se změnou skutečností uvedených 
v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů 
programu Rádio BEAT (licence Ru/138/01), a to se změnou územního rozsahu vysílání 
a souboru technických parametrů spočívající v přidělení kmitočtu Uherské Hradiště 3 
100,0 MHz / 200 W, souřadnice WGS 84: 17 24 45 / 49 04 15 podle § 20 odst. 4 a § 21 
odst. 1 písm. b) zákona č. 231/2001 Sb. 

-  Rada udělila provozovateli NONSTOP s. r. o., IČ: 494 47 530, se sídlem M. 
Hűbnerové 12, PSČ 621 00 Brno, souhlas se změnou skutečností uvedených v žádosti 
o licenci k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů programu RÁDIO 
KROKODÝL (licence č.j. Ru/10/99), a to se změnou územního rozsahu vysílání a 
souboru technických parametrů spočívající v přidělení kmitočtu Svitavy komín 96,3 MHz 
/ 200 W souřadnice WGS 84: 16 28 06 / 49 45 51 podle § 20 odst. 4 a § 21 odst. 1 
písm. b) zákona č. 231/2001 Sb. 

-  Rada udělila provozovateli EVROPA 2, spol. s r.o., IČ: 15891283, se sídlem 
Wenzigova 4/1872, PSČ 12000 Praha 2, souhlas se změnou skutečností uvedených v 
žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů programu 
Evropa 2 – Morava (licence Ru/31/99), a to se změnou územního rozsahu vysílání a 
souboru technických parametrů spočívající v přidělení kmitočtu Třinec 104,2 MHz / 100 
W, souřadnice WGS 84: 18 40 42 / 49 40 06 podle § 20 odst. 4 a § 21 odst. 1 písm. b) 
zákona č. 231/2001 Sb. 

-  Rada udělila provozovateli EVROPA 2, spol. s r.o., IČ: 15891283, se sídlem 
Wenzigova 4/1872, PSČ 12000 Praha 2, souhlas se změnou skutečností uvedených v 
žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů programu 
EVROPA 2 (licence Ru/113/01), a to se změnou územního rozsahu vysílání a souboru 
technických parametrů spočívající v přidělení kmitočtu Hodonín 90,2 MHz / 100 W, 
souřadnice WGS 84: 17 07 01 / 48 51 25 podle § 20 odst. 4 a § 21 odst. 1 písm. b) 
zákona č. 231/2001 Sb. 

-  Rada udělila provozovateli BROADCAST MEDIA s. r.o., IČ: 26145430, se sídlem 
Říčanská 3, č.p.2399 PSČ 101 00 Praha 10, souhlas se změnou skutečností uvedených 
v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů 
programu Rádio BEAT (licence Ru/138/01), a to se změnou územního rozsahu vysílání 
a souboru technických parametrů spočívající v přidělení kmitočtu Kladno 107,5 MHz / 
90 W souřadnice WGS 84: 14 04 40 / 50 08 13 podle § 20 odst. 4 a § 21 odst. 1 písm. 
b) zákona č. 231/2001 Sb. 

-  Rada neudělila provozovateli RTV Cheb, k. s., IČ: 182 33 651, se sídlem Dlouhá 10, 
PSČ 350 02 Cheb, souhlas se změnou skutečností uvedených v žádosti o licenci k 
provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů programu RÁDIO 
EGRENSIS (licence č.j. Ru/118/01) spočívající ve změně územního rozsahu vysílání a 
souboru technických parametrů, a to v přidělení kmitočtu Sokolov 104,6 MHz / 400 W z 
důvodu negativního stanoviska Českého telekomunikačního úřadu. 

-  Rada neudělila provozovateli RADIO BONTON s. r. o., IČ: 601 92 682, se sídlem  
Wenzigova 4/1872, PSČ 120 00 Praha 2, souhlas se změnou skutečností uvedených v 
žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů programu 
Radio Bonton (licence č.j. Ru/104/01) spočívající ve změně územního rozsahu vysílání 



 

2 

 

a souboru technických parametrů, a to v přidělení kmitočtu Jihlava Rudný 101,7 MHz / 
250 W alt. 100 W z důvodu negativního stanoviska Českého telekomunikačního úřadu. 

-  Rada neudělila provozovateli EVROPA 2, spol. s r.o., IČ: 15891283, se sídlem 
Wenzigova 4/1872, PSČ 12000 Praha 2, souhlas se změnou skutečností uvedených v 
žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů programu 
Rádio Evropa 2 - Morava (licence Ru/31/99) spočívající ve změně územního rozsahu 
vysílání a souboru technických parametrů, a to v přidělení kmitočtu Olomouc město 2 
90,9 MHz / 100 W z důvodu negativního stanoviska Českého telekomunikačního úřadu. 

-  Rada shledala, že provozovatel RADIO RELAX, s. r. o., odvysílal program Radio 
Relax v kontrolovaném dnu 8. prosince 2010 v čase od 00:00 do 24:00 hodin v souladu 
s licenčními podmínkami a zákonem č. 231/2001 Sb. 

-  Rada se seznámila s podnětem posluchače týkajícím se vulgarity Leoše Mareše v 
Ranní show programu Evropa 2, s podnětem posluchače na píseň Chemie od interpreta 
Xindl X a tvrzeného nabádání k užívání drog a s podnětem posluchače na možnou 
diskriminaci ve vysílání programu AZ Radio. 

-  Rada upozornila provozovatele rozhlasového vysílání EVROPA 2, spol. s r.o., IČ: 
15891283, se sídlem Wenzigova 4/1872, 120 00 Praha 2 na porušení § 32 odst. 1 písm. 
j) zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním nadávek CHUDÁK a DEBÍLEK dne 
7.1.2011 mezi 6.00 – 7.00 hodin na programu EVROPA 2 se provozovatel dopustil 
porušení povinnosti nezařazovat do programů pořady a reklamy, které obsahují 
vulgarismy a nadávky, kromě uměleckých děl, v nichž je to z hlediska líčeného kontextu 
nutné; taková díla je však možné vysílat pouze v době od 22:00 hodin do 6:00 hodin 
druhé dne. Rada provozovateli televizního vysílání stanovuje lhůtu k nápravě 7 dní ode 
dne doručení tohoto upozornění. 

 

AVMS 

 

-  Rada se seznámila s provedeným monitoringem a analýzou obsahu audiovizuální 
mediální služby na vyžádání poskytovatele Ari Lieberman (www.cestovize.cz) a 
neshledala na straně této služby žádné porušení zákona. 

-  Rada nezapsala AIDEM a. s. (www.b-tv.cz) jako poskytovatele audiovizuálních 
mediálních služeb na vyžádání. 

-  Rada zapsala změnu v Evidenci audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání, 
spočívající v přerušení poskytování audiovizuální mediální služby na vyžádání BEDNA 
TV (www.bednatv.cz), jejímž poskytovatelem je společnost BEDNA TV, a. s., IČ: 284 33 
637, se sídlem Praha 1, Hradčanské náměstí 11/61, PSČ 118 00. 

-  Rada zapsala změnu v Evidenci audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání, 
spočívající ve změně provozovatele služby www.cestovize.cz (www.cestovize.cz) z Ari 
Liebermana na občanské sdružení Sdružení pro rozvoj podnikání, IČ: 693 47 051, se 
sídlem Praha 7, Ovenecká 7, PSČ 170 00. 

-  Rada zapsala změnu v Evidenci audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání, 
spočívající ve změně provozovatele služby Multimediální zpravodaj Prahy 7 
(www.tvpraha7.cz) z Ari Liebermana na občanské sdružení Sdružení pro rozvoj 
podnikání, IČ: 693 47 051, se sídlem Praha 7, Ovenecká 7, PSČ 170 00. 

-  Rada zapsala změnu v Evidenci audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání, 
spočívající ve změně provozovatele služby Svobodná internetová televize 
(www.webvize.cz) z Ari Liebermana na občanské sdružení Sdružení pro rozvoj 
podnikání, IČ: 693 47 051, se sídlem Praha 7, Ovenecká 7, PSČ 170 00. 

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 4 odst. 1 a odst. 2 písm. b) a c) a 
ustanovením § 11 zákona č. 132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních službách na 
vyžádání a o změně některých zákonů (dále jen zákon č. 132/2010 Sb.) upozornila 
poskytovatele T-Mobile Czech Republic a. s., se sídlem Praha 4, Tomíčkova 2144/1, 

http://www.cestovize.cz/


 

3 

 

PSČ: 149 00, IČ: 64949681, na porušení § 6 odst. 1 zákona č. 132/2010 Sb., neboť 
jako poskytovatel audiovizuální mediální služby na vyžádání dostupné na internetové 
stránce vz.t-zones.cz nesplnil povinnost umožnit příjemcům služby snadný, přímý a 
trvalý přístup k údajům podle § 6 odst. 1 citovaného zákona. Rada stanovila 
poskytovateli lhůtu k nápravě 30 dnů ode dne doručení upozornění. 

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 4 odst. 1 a odst. 2 písm. b) a c) a 
ustanovením § 11 zákona č. 132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních službách na 
vyžádání a o změně některých zákonů (dále jen zákon č. 132/2010 Sb.) upozornila 
poskytovatele T-Mobile Czech Republic a. s., se sídlem Praha 4, Tomíčkova 2144/1, 
PSČ: 149 00, IČ: 64949681, na porušení § 6 odst. 1 zákona č. 132/2010 Sb., neboť 
jako poskytovatel audiovizuální mediální služby na vyžádání dostupné na internetové 
stránce www.t-music.cz nesplnil povinnost umožnit příjemcům služby snadný, přímý a 
trvalý přístup k údajům stanoveným v § 6 odst. 1 citovaného zákona. Rada stanovila 
poslytovateli lhůtu k nápravě 30 dnů ode dne doručení upozornění. 

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 4 odst. 1 a odst. 2 písm. b) a c) a 
ustanovením § 11 zákona č. 132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních službách na 
vyžádání a o změně některých zákonů (dále jen zákon č. 132/2010 Sb.), upozornila 
poskytovatele Doc-Air, o. s., se sídlem Praha 1, Školská 12, PSČ: 110 00, IČ: 
27060047, na porušení § 6 odst. 1 zákona č. 132/2010 Sb., neboť jako poskytovatel 
audiovizuální mediální služby na vyžádání dostupné na internetové stránce 
www.docalliancefilms.com nesplnil povinnost umožnit příjemcům služby snadný, přímý 
a trvalý přístup k údaji podle § 6 odst. 1 citovaného zákona. Rada stanovila 
poskytovateli lhůtu k nápravě 30 dnů ode dne doručení upozornění. 

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 4 odst. 1 a odst. 2 písm. b) a c) a 
ustanovením § 11 zákona č. 132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních službách na 
vyžádání a o změně některých zákonů (dále jen zákon č. 132/2010 Sb.) upozornila 
poskytovatele CET 21 spol. s r.o., se sídlem Praha 5, Kříženeckého nám. 1078/5, PSČ: 
152 00, IČ: 45800456, na porušení § 6 odst. 1 zákona č. 132/2010 Sb., neboť jako 
poskytovatel audiovizuální mediální služby na vyžádání dostupné na internetové 
stránce www.nova.cz nesplnil povinnost umožnit příjemcům služby snadný, přímý a 
trvalý přístup k údaji podle § 6 odst. 1 citovaného zákona. Rada stanovila poslytovateli 
lhůtu k nápravě 30 dnů ode dne doručení upozornění. 

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 4 odst. 1 a odst. 2 písm. b) a c) a 
ustanovením § 11 zákona č. 132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních službách na 
vyžádání a o změně některých zákonů (dále jen zákon č. 132/2010 Sb.) upozornila 
poskytovatele TV Beskyd s. r. o., se sídlem Valašské Meziříčí, Králova 380, PSČ: 757 
01, IČ: 25844334, na porušení § 6 odst. 1 zákona č. 132/2010 Sb., neboť jako 
poskytovatel audiovizuální mediální služby na vyžádání dostupné na internetové 
stránce www.tvbeskyd.cz nesplnil povinnost umožnit příjemcům služby snadný, přímý a 
trvalý přístup k údaji podle § 6 odst. 1 citovaného zákona. Rada stanovila poskytovateli 
lhůtu k nápravě 30 dnů ode dne doručení upozornění. 

 

 

TELEVIZNÍ VYSÍLÁNÍ 

 

-  Rada neudělila provozovateli TV GIMI, a. s., IČ: 25156527, se sídlem Neplachova 
229/1, PSČ 370 04 České Budějovice, souhlas se změnou skutečností uvedených v 
žádosti o licenci k provozování televizního vysílání programu TV GIMI (licence sp.zn. 
2008/215/cun/TV) spočívající ve změně územního rozsahu vysílání a diagramu využití 
rádiových kmitočtů podle § 20 odst. 4 zákona č. 231/2001 Sb. z důvodu negativního 
stanoviska ČTÚ. 

-  Rada udělila provozovateli TV MORAVA, s. r. o., IČ 25826841, se sídlem ul. 8. května 
497/37, PSČ 772 00 Olomouc, podle § 21 odst. 1 písm. c) zákona č. 231/2001 Sb., 



 

4 

 

souhlas se změnou územního rozsahu vysílání (licence č.j. Ru/283/02/3123 ze dne 3. 
prosince 2002) spočívající v rozšíření o výčet katastrálního území Olomouc - 710504, 
okres Olomouc; kabelové systémy RIO Media a. s., IČ 28216733, dle podání ze dne 4. 
ledna 2011, č.j. 106. 

-  Rada vydala provozovateli Nej TV a. s., IČ 28128338, se sídlem Francouzská 4/75, 
PSČ 120 00 Praha 2, licence č.j. zem/4439/2010, sp. zn. 2010/1308/zem/Nej, ze dne 
21. prosince 2010, souhlas dle § 21 odst. 1 písm. e), zákona č. 231/2001 Sb. se 
změnou výše základního kapitálu, vkladu jediného akcionáře a stanov, v rozsahu dle 
podání č.j. 504 ze dne 12. ledna 2011. 

-  Rada registrovala provozovateli Nej TV a. s., IČ 28128338, se sídlem Francouzská 
4/75, PSČ 120 00 Praha 2, registrace č.j. zem/4438/2010, sp. zn.: 2010/1307/zem/Nej, 
ze dne 21. prosince 2010, dle § 29 odst. 1 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., změnu 
vkladu jediného akcionáře (v souvislosti se změnou výše základního kapitálu a stanov) 
v rozsahu dle podání č.j. 504 ze dne 12. ledna 2011. 

-  Rada upozornila provozovatele HUKU s. r. o., IČ 28545800, se sídlem Pernštejnská 
319/7, PSČ 184 00 Praha 8 (licence č.j. Fia/2793/09, sp. zn. 2009/400/Fia/HUK), podle 
§ 59 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb. na porušení § 21 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., 
kterého se dopustil tím, že neoznámil změnu statutárního orgánu do 30 dnů ode dne 
zápisu změny v obchodním rejstříku. 

-  Rada doplnila dle § 21 odst. 2 zákona č. 132/2010 Sb. provozovateli Kulturní a 
společenské středisko Chodov, s. r. o., IČ 26318491, se sídlem Náměstí ČSM 1022, 
PSČ 357 35 Chodov, územní rozsah vysílání licence č.j. Ru/70/02, ze dne 5.3.2002, k 
provozování televizního vysílání prostřednictvím kabelových systémů o výčet 
katastrálních území a okresů (§14 odst. 1 písm. f) dle podání provozovatele doručeného 
pod č.j. 10820. 

-  Rada doplnila dle § 21 odst. 2 zákona č. 132/2010 Sb. provozovateli OCT Network s. 
r. o., IČ: 26685604, se sídlem Staňkova 258/21, PSČ 149 00 Praha 4-Háje, územní 
rozsah vysílání licence č.j. Ru/115/02 k provozování televizního vysílání prostřednictvím 
kabelových systémů o výčet katastrálních území a okresů (§ 14 odst. 1 písm. f) zákona 
č. 231/2001 Sb.) dle podání ze dne 13. ledna 2011, č.j. 495. 

-  Rada doplnila dle § 21 odst. 2 zákona č. 132/2010 Sb. provozovateli Jaroslavu 
Vobornému, IČ: 44040300, bydliště Luční 8, 664 91 Ivančice, územní rozsah vysílání 
licence č.j. Ru/188/02 k provozování televizního vysílání prostřednictvím kabelových 
systémů o výčet katastrálních území a okresů (§ 14 odst. 1 písm. f) zákona č. 231/2001 
Sb.) dle podání ze dne 23. prosince 2010, č.j. 10803. 

-  Rada doplnila dle § 21 odst. 2 zákona č. 132/2010 Sb. provozovateli Květoslavě 
Vitvarové, IČ: 49390490, bydliště V Ladech 11, 149 00 Praha 4, územní rozsah vysílání 
licence č.j. Ru/132/02 k provozování televizního vysílání prostřednictvím kabelových 
systémů o výčet katastrálních území a okresů (§ 14 odst. 1 písm. f) zákona č. 231/2001 
Sb.) dle podání ze dne 28. prosince 2010, č.j. 10905. 

-  Rada doplnila dle § 21 odst. 2 zákona č. 132/2010 Sb. provozovateli TPMC s. r. o., IČ 
26341131, se sídlem Zahradní 173/2, PSČ 326 00 Plzeň, územní rozsah vysílání 
licence č.j. zem/693/08, spis. zn.: 2008/29/zem/TPM, ze dne 22. ledna 2008, k 
provozování televizního vysílání prostřednictvím kabelových systémů o výčet 
katastrálních území a okresů zahrnutých pod Přešticemi, Hustopečemi a Kyjovem (§ 14 
odst.1 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb.) dle podání provozovatele doručeného pod čj. 
10800 ze dne 23. prosince 2010, ve znění doplnění ze dne 4. ledna 2001, č.j. 65. 

-  Rada neudělila provozovateli TPMC s. r. o., IČ 26341131, se sídlem Zahradní 173/2, 
PSČ 326 00 Plzeň, souhlas s přerušením vysíláním programu STIL TV podle § 32 odst. 
1 písm. r) zákona č.231/2001 Sb., na dobu od 1. února 2011 do 1. února 2012, dle 
žádosti ze dne 23. prosince 2010, č.j. 10800, ve znění doplnění ze dne 4. ledna 2011, 
č.j. 65. 



 

5 

 

-  Rada zrušila provozovateli TV MORAVA, s. r. o., IČ 25826841, se sídlem ul. 8. května 
497/37, PSČ 772 00 Olomouc, registraci č.j. Rg/103/00 ze dne 4. dubna 2000, podle § 
30 písm. d) zákona č. 231/2001 Sb., na jeho žádost ke dni 31. ledna 2011 dle podání ze 
dne 4. a 11. ledna 2011, č.j. 105 a 415.  

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele HDD s. r. o., IČ 27608883, se sídlem 
Kyselova 1185/2, PSČ 182 00 Praha 8 Kobylisy, dle § 29 odst. 3 zákona č. 231/2001 
Sb., o změně skutečností uvedených v přihlášce k registraci převzatého vysílání 
prostřednictvím kabelových systémů, č.j. zem/9404/06, sp.zn. 2006/983/zem/HDD, ze 
dne 19.12.2006, spočívající ve změně programové nabídky, a to v jejím rozšíření o 
zahraniční televizní program Extasy TV – časový rozsah vysílání 24 hodin, včetně 
specifikace technického zabezpečení dle § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb.; 
dle podání č.j 9755 ze dne 25.11.2010 a č.j. 435 ze dne 11.1.2011. 

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele BROADCAST MEDIA, s. r. o., IČ 
26145430, se sídlem Říčanská 3, č.p.2399 PSČ 101 00 Praha 10, dle § 29 odst. 3 
zákona č. 231/2001 Sb., o změně skutečností uvedených v přihlášce k registraci 
převzatého vysílání prostřednictvím kabelových systémů, sp.zn. 2009/904/zab/BRO, ze 
dne 8.9.2009, spočívající ve změně programové nabídky, a to v jejím rozšíření o český 
rozhlasový program COUNTRY RADIO; dle podání č.j. 137 ze dne 5.1.2011. 

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 
231/2001 Sb. o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších 
zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, v souladu s ustanovením § 
46 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, rozhodla zahájit s 
provozovatelem Stanice O, a. s., IČ: 26509911, se sídlem Vrchlického č.p. 439/29, 150 
00 Praha 5, správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 49 odst. 1 písm. a) 
zákona 231/2001 Sb., kterého se provozovatel mohl dopustit tím, že dne 30. října 2010 
ve 22:22:39 hodin odvysílal premiérově na programu O a v reprízách dne 30.10.2010 ve 
23:39:40 hodin, 31.102010 v 00:20:31 hodin, 31.10.2010 v 22:22:13 hodin a 31.10.2010 
v 23:50:04 hodin vždy na tomtéž programu sponzorský vzkaz Royal Flush, časopis 
(sponzor pořadu, mutace 2), v němž byl jednak časopis obrazově představen, a dále 
bylo slovně prostřednictvím zvukového komentáře sděleno, co vše lze v časopise najít a 
doplněno, že časopis je největším pokerovým časopisem vydávaným v češtině. 
Nabídka časopisu měla tedy charakter reklamy, která nebyla snadno rozeznatelná a 
nebyla zřetelně zvukově, obrazově nebo zvukově-obrazově nebo prostorovými 
prostředky oddělena od ostatních částí vysílání.  

-   Rada upozornila provozovatele První zpravodajská, a. s., IČ: 27204090, se sídlem 
Blanická 1008/28, 120 00 Praha 2, na porušení § 49 odst. 1 písm. a) zákona 231/2001 
Sb., kterého se dopustil tím, že dne 30. října 2010 v 10:00:35 hodin odvysílal 
premiérově na programu Z1 a v reprízách dne 30.10.2010 ve 22:36:51 hodin a 
31.10.2010 v 13:25:51 hodin na tomtéž programu sponzorský vzkaz Dream Cars Praha, 
autopůjčovna (sponzor pořadu, mutace 5), v němž slovně prostřednictvím zvukového 
komentáře nabízel pronájem  výjimečných vozů i s cenovým údajem. Nabídka této 
služby měla tedy charakter reklamy, která nebyla snadno rozeznatelná a nebyla 
zřetelně zvukově, obrazově nebo zvukově-obrazově nebo prostorovými prostředky 
oddělena od ostatních částí vysílání. Rada stanovuje lhůtu k nápravě 7 dní od doručení 
upozornění. 

-   Rada upozornila provozovatele První zpravodajská, a. s., IČ: 27204090, se sídlem 
Blanická 1008/28, 120 00 Praha 2, na porušení § 49 odst. 1 písm. a) zákona 231/2001 
Sb., kterého se dopustil tím, že dne 30. října 2010 v 10:20:46 hodin odvysílal 
premiérově na programu Z1 a v reprízách dne 30.10.2010 ve 22:57:02 hodin a 
31.10.2010 v 13:46:02 hodin na tomtéž programu sponzorský vzkaz Dream Cars Praha, 
autopůjčovna (sponzor pořadu, mutace 6), v němž slovně prostřednictvím zvukového 
komentáře nabízel pronájem výjimečných vozů i s cenovým údajem. Nabídka této 
služby měla tedy charakter reklamy, která nebyla snadno rozeznatelná a nebyla 
zřetelně zvukově, obrazově nebo zvukově-obrazově nebo prostorovými prostředky 



 

6 

 

oddělena od ostatních částí vysílání. Rada stanovuje lhůtu k nápravě 7 dní od doručení 
upozornění. 

-  Rada se seznámila s monitoringem obsahu vysílání programu R1 Morava v 
souvislosti s volbami do zastupitelstev obcí a Senátu Parlamentu ČR, zahrnujícím 
období 10. října - 12. října 2010.  

-  Rada se seznámila s monitoringem obsahu vysílání programu info tvm v souvislosti s 
volbami do zastupitelstev obcí a Senátu Parlamentu ČR, zahrnujícím období 4. října - 
17. října 2010.  

-  Rada upozornila provozovatele TV MORAVA, s. r. o., IČ: 25826841, se sídlem ul. 8. 
května 497/37, 772 00 Olomouc na porušení § 50 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., 
neboť na programu info tvm opakovaně překročil časový limit 12 minut pro vysílání 
reklamy a teleshoppingu v jedné vysílací hodině, a to v bloku vysílaném v týdnu od 4. 
do 10. října 2010 (ze záznamu, který má Rada k dispozici, je patrný rozsah reklamy 
konkrétně ze dne 6. října 2010, kdy bylo odvysíláno v rozmezí 21:00 – 22:00 hodin 16 
minut reklamy, v rozmezí 22:00 – 23:00 hodin 20 minut reklamy a v rozmezí 23:00 – 
24:00 hodin 17 minut reklamy), a v bloku vysílaném v týdnu od 11. do 17. října 2010 (ze 
záznamu, který má Rada k dispozici, je patrný rozsah reklamy konkrétně ze dne 12. 
října 2010, kdy bylo odvysíláno v rozmezí 21:00 – 22:00 hodin 16 minut reklamy, v 
rozmezí 22:00 – 23:00 hodin 19 minut reklamy a v rozmezí 23:00 – 24:00 hodin 14 
minut reklamy). Reklamy byly odvysílány jako prostorově oddělené ve dvou oknech, 
přičemž v jednom z nich byla vysílána reklama na inzertní noviny Profit, a ve druhém byl 
vysílán program Prima televize, včetně reklamních bloků. Rada stanovuje lhůtu k 
nápravě 7 dní od doručení tohoto upozornění. 

-  Rada se seznámila s monitoringem vysílání programu Felix provozovatele Uher Petr v 
souvislosti s volbami do Senátu Parlamentu ČR a do obecních zastupitelstev 
zahrnujícím úsek vysílání od 10. října do 12. října 2010.  

-  Rada upozornila provozovatele Česká programová společnost spol. s r.o., IČ: 
28437322, se sídlem Pobřežní 620/3, 18600 Praha 8, na porušení § 32 odst. 1 písm. n) 
zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že podstatnou část všech 
programových upoutávek v rámci úseku 11:00-15:00 hodin dne 17. října 2010 na 
programu Spektrum odvysílal bez označení logem televizního programu. Dopustil se tím 
porušení povinnosti uvádět označení televizního programu (logo) v televizním vysílání, s 
výjimkou vysílání reklamy a teleshoppingu. Rada stanovuje lhůtu k nápravě 2 týdny od 
doručení tohoto upozornění. 

-  Rada se seznámila se zprávou o kontrole televizního vysílání prostřednictvím 
screeningu s návrhy dalšího postupu za období říjen 2010, která pokrývala úseky 
vysílání těchto programů: CET 21 spol. s r.o./Nova (11. října 2010 18:00-22:00 hodin, 
12. října 2010 18:00-22:00 hodin, 13. října 2010 18:00-22:00 hodin, 14. října 2010 
18:00-22:00 hodin, 15. října 2010 18:00-22:00 hodin, 20. října 2010 18:00-00:00 hodin, 
21. října 2010 18:00-00:00 hodin, 24. října 2010 14:00-20:00 hodin, 25. října 2010 
18:00-22:00 hodin a 27. října 2010 18:00-22:00 hodin); Československá filmová 
společnost, s. r. o./CS Film (11. října 2010 14:00-22:00 hodin, 13. října 2010 16:00-
22:00 hodin, 15. října 2010 12:00-18:00 hodin, 18. října 2010 16:00-22:00 hodin, 20. 
října 2010 14:00-22:00 hodin, 25. října 2010 12:00-20:00 hodin, 27. října 2010 16:00-
22:00 hodin a 31. října 2010 00:00-04:00 hodin); Stanice O, a. s./O ("Óčko") (11. října 
2010 16:00-20:00 hodin, 12. října 2010 20:00-00:00 hodin, 13. října 2010 00:00-04:00 
hodin, 21. října 2010 22:00-06:00 hodin a 24. října 2010 22:00-04:00 hodin); FTV Prima, 
spol. s r.o./Prima televize (13. října 2010 01:00-04:00 hodin a 16:00-22:00 hodin a 22. 
říjen 2010 18:00-02:00 hodin); FTV Prima, spol. s r.o./Prima COOL (14. října 2010 
00:00-06:00 hodin, 15. října 2010 00:00-06:00 hodin a 22:00-04:00 hodin, 16. října 2010 
22:00-04:00 hodin, 17. října 2010 22:00-04:00 hodin, 19. října 2010 22:00-04:00 hodin a 
22. říjen 2010 22:00-04:00 hodin); Barrandov Televizní Studio a. s./Televize Barrandov 
(14. října 2010 22:00-02:00 hodin, 15. října 2010 12:00-18:00 hodin, 16. října 2010 



 

7 

 

22:00-04:00 hodin, 26. října 2010 22:00-04:00 hodin a 28. října 2010 20:00-02:00 
hodin); TOTALPRESS, s. r. o./Public (14. října 2010 22:00-02:00 hodin, 16. října 2010 
22:00-02:00 hodin, 19. října 2010 18:00-00:00 hodin, 23. října 2010 20:00-02:00 hodin a 
24. října 2010 20:00-02:00 hodin); FILM EUROPE, s. r. o./Kino CS (14. října 2010 
14:00-18:00 hodin a 16. října 2010 18:00-00:00 hodin); Česká televize/ČT2 (19. října 
2010 18:00-00:00 hodin); CET 21 spol. s r.o./MTV (20. října 2010 08:00-14:00 hodin a 
21. října 2010 18:00-04:00 hodin); CET 21 spol. s r.o./Nova Cinema (21. října 2010 
20:00-02:00 hodin a 22. října 2010 20:00-02:00 hodin); HBO Česká republika, spol. s 
r.o./HBO (21. října 2010 20:00-01:00 hodin a 22. října 2010 20:00-00:00 hodin); HBO 
Česká republika, spol. s r.o./HBO 2 (23. října 2010 17:00-22:00 hodin); HBO Česká 
republika, spol. s r.o./Cinemax (23. října 2010 20:00-21:00 hodin); První zpravodajská, 
a. s./Z1 (25. října 2010 22:00-04:00 hodin).  

-  Rada se seznámila se zprávou o kontrole televizního vysílání prostřednictvím 
screeningu a s návrhy dalšího postupu za období listopad 2010, která pokrývala úseky 
vysílání těchto programů: CET 21 spol. s r.o./Nova (5. listopadu 2010 18:00-0:00 hodin, 
8. listopadu 2010 18:00-0:00 hodin, 9. listopadu 2010 18:00-0:00 hodin, 10. listopadu 
2010 18:00-0:00 hodin, 11. listopadu 2010 18:00-0:00 hodin, 12. listopadu 2010 18:00-
0:00 hodin, 20. listopadu 2010 18:00-4:00 hodin); Československá filmová společnost, 
s. r. o./CS Film (30. listopadu 2010 0:00-22:00 hodin, 9. listopadu 2010 12:00-0:00 
hodin, 8. listopadu 2010 12:00-18:00 hodin, 10. listopadu 2010 12:00-0:00 hodin, 11. 
listopadu 2010 12:00-20:00 hodin, 26. listopadu 2010 12:00-20:00 hodin, 3. listopadu 
2010 12:00-18:00 hodin, 6. listopadu 2010 12:00-18:00 hodin, 4. listopadu 2010 8:00-
14:00 hodin, 12. listopadu 2010 18:00-0:00 hodin a 8. listopadu 2010 16:00-0:00 hodin); 
Stanice O, a. s./O ("Óčko") (13. listopadu 2010 0:00-6:00 hodin 2010; FTV Prima, spol. 
s r.o./Prima COOL (14. listopadu 2010 13:00-20:00 hodin, 18. listopadu 2010 18:00-
02:00 hodin); FTV Prima, spol. s r.o./Prima televize (15. listopadu 2010 18:00-0:00 
hodin 2010, 16. listopadu 2010 18:00-0:00 hodin 2010); Barrandov Televizní Studio a. 
s./Televize Barrandov (17. listopadu 2010 13:00-20:00 hodin, 17. listopadu 2010 8:00-
14:00 hodin, 15. listopadu 2010 08:00-14:00 hodin, 24. listopadu 2010 18:00-0:00 
hodin, 27. listopadu 2010 8:00-14:00 hodin, 17. listopadu 2010 13:00-20:00 hodin, 15. 
listopadu 2010 7:00-14:00 hodin); TOTALPRESS, s. r. o./Public (11. listopadu 2010 
8:00-14:00 hodin 2010, 12. listopadu 2010 12:00-18:00 hodin 2010); CET 21 spol. s 
r.o./MTV (2. listopadu 2010 0:00-0:00 hodin 2010); CET 21 spol. s r.o./Nova Sport (20. 
listopadu 2010 14:00-20:00 hodin 2010 a 28. listopadu 2010 14:00-22:00 hodin 2010); 
HBO Česká republika, spol. s r.o./HBO (21. října 2010 20:00-01:00 hodin a 22. října 
2010 20:00-00:00 hodin); HBO Česká republika, spol. s r.o./HBO 2 (16. listopadu 2010 
16:00-0:00 hodin 2010, 26. listopadu 2010 14:00-0:00 hodin 2010); HBO Česká 
republika, spol. s r.o./HBO Comedy (17. listopadu 2010 16:00-0:00 hodin 2010); První 
zpravodajská, a. s./Z1 (17. listopadu 2010 0:00-23:00 hodin 2010 a 19. listopadu 2010 
0:00-18:00 hodin 2010). 

-  Rada se seznámila s následujícími podáními k obsahu televizních programů 
doručenými v období 4. ledna 2011 - 18. ledna 2011 : Česká televize/ČT24 - pořad 
Interview ČT24, vysílaný dne 4. ledna 2011 od 18:30 hodin na programu ČT24, FTV 
Prima spol. s r.o./Prima televize - pořad Soukromá dramata, reportáž Starosta, vysílaný 
dne 4. ledna 2011 od 21:05 hodin na programu Prima televize,CET 21 spol. s 
r.o./NOVA - reklamní spot Mountfield, vysílaný dne 6. ledna 2011 od 20:28 hodin na 
programu NOVA, CET 21 spol. s r.o./NOVA - pořad Výměna manželek, vysílaný dne 
5.ledna 2011 od 21:05 hodin na programu NOVA, Česká televize/ČT2 - pořad Ta naše 
povaha česká, vysílaný dne 6. ledna 2011 od 21:15 na programu ČT2, FTV Prima spol. 
s r.o./Prima COOL - upoutávka na seriál Dexter, vysílaná dne 6. ledna 2011 od 17:47 
hodin na programu Prima COOL, CET 21 spol. s r.o./NOVA - Televizní noviny, reportáž 
Nová zpravodajská aplikace pro mobily, vysílaná dne 9. ledna 2011 od 19:30 na 
programu NOVA, Česká televize/ČT1 - pořad Dějiny udatného českého národa, díl 
Zničená země, vysílaný dne 9. ledna 2011 od 18:40 hodin na programu ČT1, FTV 



 

8 

 

Prima spol. s r.o./Prima televize - seriál Vraždy v Londýně, vysílaný dne 12. ledna 2011 
od 16:10 hodin na programu Prima televize, FTV Prima spol. s r.o./Prima televize - 
reklama KIA, vysílaná dne 16. prosince 2011 v 19:48 hodin na programu Prima televize, 
FTV Prima spol. s r.o./Prima televize - pořady Krimi zprávy a Krimi plus, reportáže o 
pedofilech, vysílané ve dnech 12. a 13. ledna 2011 od 19:20 resp. 19:40 na programu 
Prima televize, Česká televize/ČT1 - reakce na článek o rozhodnutí Rady, CET 21 spol. 
s r.o./NOVA - Televizní noviny, reportáž Sexuolog kritizuje ministra školství, vysílaná 
dne 14. ledna 2011 od 19:30 hodin na programu NOVA, Česká televize/ČT2 - dokument 
Drnovické catenaccio, vysílaný dne 13. ledna 2011 od 20:20 hodin na programu ČT2, 
CET 21 spol. s r.o./NOVA - reklamní spot o důchodech k dohledání.  

-  Rada upozornila provozovatele CET 21 spol. s r.o., IČ 458 00 456, se sídlem 
Kříženeckého náměstí 1078/5, 152 00 Praha 5 na porušení § 48 odst. 1 písm. h) 
zákona č. 231/2001 Sb., neboť v rámci pořadu Televizní noviny, odvysílaného dne 9. 
ledna 2011 od 19:30 hodin na programu NOVA, odvysílal reportáž o nové aplikaci pro 
operační systém Android, která poskytuje přístup k nejčerstvějším zprávám od agentury 
Mediafax. V reportáži byly propagovány vlastnosti této aplikace, jako přístup k 
informacím kdekoliv a kdykoliv, bezplatné pořízení aplikace, zájem o aplikaci i její 
charakter poskytování až sedmdesáti čerstvých zpráv denně. Dále byl propagován 
záměr v budoucnu vydat aplikaci i pro jiné platformy. Produkty či cesty, které by 
umožnily divákovi získat zpravodajství od jiných agentur, uvedeny nebyly, čímž mohl být 
divák uveden v omyl, že není možnost získat do mobilního telefonu zpravodajství od 
jiných poskytovatelů či jiným způsobem než prostřednictvím této aplikace. Obrazová 
složka pak jednoznačně propagovala samotnou agenturu Mediafax mimo jiné tím, že 
zabírala grafické prostředí aplikace s jasně patrným logem agentury Mediafax. Toto 
obchodní sdělení bylo zařazeno do televizního zpravodajství ve snaze zachovat zdání 
běžné zpravodajské reportáže, čímž mohla být veřejnost uvedena v omyl o povaze této 
prezentace. Rada stanovuje lhůtu k nápravě 7 dní od doručení tohoto upozornění. 

-   Rada upozornila provozovatele CET 21 spol. s r.o., IČ 458 00 456, se sídlem 
Kříženeckého náměstí 1078/5, 152 00 Praha 5 na porušení § 32 odst. 1 písm. c) 
zákona č. 231/2001 Sb., neboť v rámci pořadu Televizní noviny, odvysílaného dne 14. 
ledna 2011 od 19:30 hodin na programu NOVA, odvysílal reportáž o názoru sexuologa, 
který kritizoval postup ministra školství ohledně publikace k sexuální výchově na 
školách. V reportáži bylo respondentem Radimem Uzlem řečeno, že ministr Josef 
Dobeš je věřící křesťan a je zřejmě „…ve vleku i těch militantních, radikálních 
křesťanských kruhů, které samozřejmě zakazují jakoukoliv informaci pravdivou o 
sexualitě.“ Tím došlo k podněcování nenávisti z důvodu víry a náboženství, neboť 
citovaný názor může vyvolat ve společnosti přesvědčení, že občané vyznávající 
křesťanskou víru vyvíjejí tlak na nežádoucí, puritánskou a zastaralou metodiku výuky 
sexuální výchovy dětí a tím způsobit nežádoucí nenávist vůči křesťanům jako takovým. 
Ti jsou navíc ve jmenovaném výroku emotivně negativně zabarveni přízviskem radikální 
a zejména militantní, což je slovo, které samo o sobě může implicitně nepřátelské 
smýšlení evokovat.  Rada stanovuje lhůtu k nápravě 7 dní od doručení tohoto 
upozornění. 

 
Rozdílné stanovisko Kateřiny Kalistové a Pavla Foltána k bodu č.17/4 

 
Rada nerozhodla správně, když vydala upozornění televizi Nova za reportáž „Sexuolog 
kritizuje ministra školství“, která byla odvysílaná dne 14.1.2011 v Televizních novinách, 
za porušení ustanovení § 32 odst. 1 písm c) zákona č. 231/2001 Sb., o provozování 
rozhlasového a televizního vysílání, čímž provozovatel nezajistil, aby vysílaný pořad 
nepodněcoval k nenávisti z důvodu pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka,víry a náboženství, 
politického nebo jiného smýšlení, národního nebo sociálního původu, příslušnosti k 
národnostní nebo etnické menšině, majetku, rodu nebo jiného postavení.  

 



 

9 

 

Tématem této reportáže je vydání, rozeslání a poté stažení příručky k sexuální výchově 
na školách a rozeslání příručky jiné. K tomuto kroku se vyjadřuje hned několik hostů, 
přičemž zásadními stranami sporu jsou sexuolog Radim Uzel, který kritizuje stažení 
původní příručky a ministr Josef Dobeš, který stažení naopak obhajuje. Jádrem stížnosti 
je vyjádření pana Uzla o tom, že ministr „…..je možná ve vleku militantních, radikálních 
křesťanských kruhů“. Názor pana Uzla, jakožto jednoho z respondentů, je sice 
provokativní, také ale není do reportáže zařazen jakožto jediný možný výklad, naopak je 
prezentováno i vyjádření protistrany.  
Evropský soud pro lidská práva se již mnohokrát vyslovil v tom smyslu, že svoboda 
projevu se uplatňuje nejen vůči myšlenkám a informacím, které jsou příznivě přijímány 
za neurážlivé či neutrální, ale rovněž vůči těm, které urážejí, šokují nebo znepokojují stát 
nebo část obyvatelstva. To je dáno požadavky pluralismu, snášenlivosti a otevřenosti, 
bez nichž nemůže být řeč o demokratické společnosti. 
Reportáž splňuje všechny požadavky na objektivitu a vyváženost. Všichni respondenti 
říkají svůj názor, na který mají v rámci svobody projevu právo a to se týká i sexuologa 
Uzla. Jeho názor je kritický, nikoli vzbuzující nenávist k náboženství. Právo takové kritiky 
v demokratické společnosti je potřeba hájit. Kritika a diskuse není nenávistí. 

 

 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze ze dne 15. prosince 2010, 
č.j. 9 A 190/2010 - 40-45, který zrušil rozhodnutí Rady ze dne 7. července 2010 sp.zn. 
2009/1128/vos/ČTV, č.j. vos/2217/2010, jímž Rada uložila České televizi sankci ve výši 
100 000,- Kč, neboť odvysíláním pořadu Události, resp. příspěvku Nový trend při 
problémech ve stavebním řízení, dne 28. srpna 2009 od 19:00 hodin na programu ČT 1, 
v němž nebyly dodrženy zásady objektivity a vyváženosti a to zejména tím, že nebyl 
dán prostor k vyjádření kritizované straně, se Česká televize dopustila porušení § 31 
odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., který uložila povinnost zajistit, aby ve zpravodajských a 
politicko-publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti a zejména 
nebyla v celku vysílaného programu jednostranně zvýhodňována žádná politická strana 
nebo hnutí, popř. jejich názory nebo názory jednotlivých skupin veřejnosti, a to s 
přihlédnutím k jejich reálnému postavení v politickém a společenském životě. 

-  Rada v souladu s ustanoveními § 5 písm. f) a § 60 odst. 1 písm. b) zákona č. 
231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších 
zákonů, v platném znění (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), a dále podle ustanovení § 67 
zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, v platném znění (dále jen správní řád), vydala 
toto rozhodnutí: Rada uložila provozovateli Česká televize, IČ: 000 27 383, Na 
Hřebenech II 1132/4, Kavčí hory, 147 00 Praha 4, pokutu ve výši 100 000 ,- Kč, neboť 
odvysíláním pořadu Události, resp. příspěvku Nový trend při problémech ve stavebním 
řízení, dne 28. srpna 2009 od 19:00 hodin na programu ČT1, v němž nebyly dodrženy 
zásady objektivity a vyváženosti, a to tím, že pan Patrik Oulický byl neodargumantovaně 
označen jako "vlivný člen ODS"; Patriku Oulickému nebyl dán prostor, aby se k celé 
záležitosti zmiňované v této reportáži vyjádřil, přičemž nebylo vysvětleno, proč se tak 
nestalo, toto ve spojení s označením dotyčného jako vlivného člena určité politické 
strany (ODS) mělo za cíl vytvořit nerovnováhu z politického hlediska; 
nekonkretizováním uvedené informace ohledně údajného střetu zájmů, kdy magistrát 
mohl být podjatý, protože pan Oulický od něj dostává zakázky a pracuje v komisi 
zastupitelstva, se dopustil porušení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., které uložila 
povinnost zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo 
dbáno zásad objektivity a vyváženosti a zejména nebyla v celku vysílaného programu 
jednostranně zvýhodňována žádná politická strana nebo hnutí, popřípadě jejich názory 
nebo názory jednotlivých skupin veřejnosti, a to s přihlédnutím k jejich reálnému 
postavení v politickém a společenském životě. Pokuta je splatná ve lhůtě 30 dnů ode 
dne právní moci tohoto rozhodnutí na účet č. 3754-19223001/0710, vedený u České 
národní banky, variabilní symbol 20091128. Současně Rada uložila účastníkovi řízení v 



 

10 

 

souladu s ustanovením § 79 odst. 5 správního řádu a § 6 vyhlášky č. 520/2005 Sb., 
povinnost uhradit paušální částku nákladů správního řízení ve výši 1 000,- Kč. Úhrada 
nákladů řízení je splatná do pěti pracovních dnů ode dne doručení tohoto rozhodnutí, a 
to na účet č. 3711-19223001/0710, vedený u ČNB, variabilní symbol 200901128.  

-  Rada se seznámila s rozsudkem Nejvyššího správního soudu č. j. 5 As 64/2009 – 68 
ze dne 14. října 2010, kterým bylo zrušeno rozhodnutí Městského soudu v Praze ze dne 
21. 4. 2009, č. j. 8 Ca 398/2008 – 51, kterým bylo zrušeno rozhodnutí Rady ve věci sp. 
zn. 2007/728/had/Del, kterým byla uložena sankce společnosti Delpharmea 
Nutraceuticals s. r. o. ve výši 100 000,- Kč pro porušení § 5d odst. 2 zákona č. 40/1995 
Sb., ke kterému došlo odvysíláním reklamy na přípravek CEM-M zdraví ženy (mutace 6) 
v premiéře dne 9. února 2007 na programu Nova. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Nejvyššího správního soudu ze dne 10. listopadu 
2010 č.j. 6 As 3/2010-89, který zrušil rozsudek Městského soudu v Praze ze dne 25. 
srpna 2009 č.j. 10 Ca 125/2009-54, jež zrušil správní rozhodnutí Rady, jímž uložila 
provozovateli sankci ve výši 200 000,- Kč pro porušení § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 
231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 16. března 2008 od 14.20 hodin na 
programu Prima televize odvysílal pořad Nejúžasnější videa světa II., který obsahoval 
drastické, detailní, několikrát opakované a dlouhotrvající záběry skutečných událostí, 
doprovázené komentáři nadšenými či lehce zklamanými, které jsou způsobilé ohrozit 
fyzický, psychický nebo mravní vývoj dětí a mladistvých, čímž došlo k porušení 
povinnosti nezařazovat v době od 6.00 hodin do 22.00 hodin pořady a upoutávky, které 
by mohly ohrozit fyzický, psychický nebo mravní vývoj dětí a mladistvých. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Nejvyššího správního soudu č.j. 6 As 19/2010-101 
ze dne 25. listopadu 2010, doručeným Radě dne 4. ledna 2011, kterým se ruší 
rozsudek Městského soudu v Praze ze dne 20. ledna 2010, č.j. 5 Ca 417/2008-70, 
kterým byla zamítnuta žaloba FTV Prima, spol. s r.o. proti rozhodnutí Rady o uložení 
pokuty ve výši 250 000,- Kč za porušení § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., 
jehož se účastník řízení dopustil tím, že dne 4. února 2008 od 16:40 hodin na programu 
Prima odvysílal pořad Myšlenky zločince, který obsahoval záběry znázorňující trýzněné 
lidské bytosti, fotografie zavražděných lidí a líčení sexuálních úchylek a brutálních 
způsobů vražd, které jsou způsobilé ohrozit fyzický, psychický nebo mravní vývoj dětí a 
mladistvých, čímž došlo k porušení povinnosti nezařazovat do vysílání v době od 06:00 
hodin do 22:00 hodin pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, psychický 
nebo mravní vývoj dětí a mladistvých. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze ze dne 14. prosince 2010, 
č.j. 8 Ca 293/2009, který zrušil rozhodnutí Rady ze dne 13. května 2009, sp.zn. 
2006/363/kov/FTV, č.j. sot/5994/09, jímž Rada uložila FTV Prima spol. s r. o., sankci ve 
výši 250 000,- Kč pro porušení § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., k němuž 
došlo zařazením pořadů Vyvolení (jehož obsahem byla rekapitulace 17. dne ve vile) do 
vysílání programu Prima televize dne 15. března 2006 od 18:34 do 19:52 hodin, které 
obsahovaly prezentaci manipulativních úkolů, které poškozují mezilidské vztahy či 
lidskou důstojnost, vulgární a jinak nevhodnou komunikaci, slovní prezentaci alkoholu, a 
častou prezentaci kouření, jako běžnou a nezbytnou součást života mladých lidí, jež 
jsou způsobilé ohrozit zejména mravní nebo psychický vývoj dětí a mladistvých. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem MS v Praze č.j. 8 A 44/2010, kterým byla zamítnuta 
žaloba proti rozhodnutí Rady č.j. 8683/2009, kterým byla udělena pokuta 100 000,- Kč 
provozovateli Česká televize za odvysílání pořadu Černé ovce, respektive reportáže 
Zeď, dne 13. ledna 2009 od 12.35 hodin na programu ČT 24, jímž došlo k porušení § 31 
odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb tím, že předmětná reportáž neposkytla divákovi veškeré 
informace potřebné k tomu, aby si na věc mohl utvořit vlastní názor, čímž porušil 
povinnost poskytovat objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření 
názorů. 



 

11 

 

-  Rada se seznámila s reakcemi provozovatelů, CORSAT s. r. o., Nej TV a. s. (BKS 
Capital Partners a. s.) 4M Rožnov spol. s r. o., Kabelová televize CZ s. r. o. a ELSAT 
spol. s r.o., k vydanému upozornění na porušení § 32 odst. 3 písm. a) zákona č. 
231/2001 Sb. odvysíláním programu Hustler TV dne 28. srpna 2008 od 2.07 do 2.17 
hodin. 

 

 

 

OSTATNÍ 

-  Rada se seznámila s dotazy Asociace televizních organizací a souhlasí s návrhem 
odpovědi. 

-  Rada vzala na vědomí informaci o poskytnutí autorských práv k edukačním 
videoklipům rumunským regulačním orgánem (CNA) Radě k dalšímu využití.  

-  Rada vzala na vědomí informaci o nabídce spolupráce Egyptské televizní a 
rozhlasové unie. 

-  Rada se seznámila s návrhem koncepce výzkumného šetření mediální gramotnosti 
populace ČR 

 

 

 

V Praze dne 27. 1. 2011 

Kateřina Kalistová 

předsedkyně Rady pro rozhlasové 

a televizní vysílání 

kontakt: info@rrtv.cz 

274 813 830 


