
 

1 

 

Tisková zpráva z 2. zasedání, konaného dne 21. 1. 2014  

 

 

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen "Rada") na svém 2. zasedání 
projednala 55 bodů programu. Seznámila s 30 stížnostmi diváků a posluchačů, na 
základě nichž vydala čtyři upozornění na porušení zákona. Rozhodla o zahájení dvou 
správních řízení. Rada na svém 2. zasedání uložila dvě pokuty.  
Společnosti VALOSUN a.s., pokutu ve výši 10 000,- Kč za porušení povinnosti 
stanovené § 5d odst. 3 zákona č. 40/1995 Sb., ke kterému došlo zadáním reklamy na 
produkt Biopron laktobacílky – sponzor pořadu, která byla odvysílána v premiéře dne 
16. března 2013 od 6:56:28 hodin na programu Televize Barrandov, neboť v této 
reklamě/označení sponzora absentoval zákonný text „doplněk stravy“. 
Provozovateli CET 21 spol. s r.o. pokutu ve výši 50 000,- Kč pro porušení ustanovení 
§ 49 odst. 1 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 19. 
května 2013 od 21:20:40 hodin na programu Nova odvysílal obchodní sdělení Blue 
Style, označené jako "sponzor pořadu", které naplňuje definiční znaky reklamy dle § 2 
odst. 1 písm. n) zákona č. 231/2001 Sb. a které nebylo zřetelně zvukově, obrazově 
nebo zvukově-obrazově nebo prostorovými prostředky oddělena od ostatních částí 
vysílání, jak to v případě reklam zákon vyžaduje. 
Na 4. zasedání proběhla veřejná slyšení v 6 řízeních o udělení licence k provozování 
rozhlasového vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů prostřednictvím souborů 
technických parametrů Karlovy Vary 107,9 MHz / 200 W, Písek 100,2 MHz / 50 W, 
Jablonec nad Nisou 97,5 MHz / 100 W, Mariánské Lázně 96,6 MHz / 200 W, Sokolov 
II 105,2 MHz / 100 W a Cheb Špitálský Vrch 97,1 MHz / 100 W. 
Rada udělila společnosti MTV NETWORKS, s.r.o. licenci k provozování televizního 
vysílání programu Paramount Channel šířeného prostřednictvím družice. 
Zaevidovala  čtyři nové poskytovatele audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání 
(celkem tak k dnešnímu dni eviduje 134 zapsaných poskytovatelů těchto služeb). 
Podrobnější informace naleznete v přepisech usnesení Rady: 
 
 

ROZHLASOVÉ VYSÍLÁNÍ 

 

-  Rada vyhlásila licenční řízení k provozování rozhlasového vysílání šířeného 
prostřednictvím vysílačů se souborem technických parametrů Zlín Příluky 92,7 MHz / 
200 W, souřadnice WGS 84: 17 42 48 / 49 14 02 se lhůtou pro doručení žádostí do 6. 2. 
2014. 

-  Rada vyhlásila licenční řízení k provozování rozhlasového vysílání šířeného 
prostřednictvím vysílačů se souborem technických parametrů Moravské Budějovice 2 
98,3 MHz / 100 W, souřadnice WGS 84: 15 48 58 / 49 02 48 se lhůtou pro doručení 
žádostí do 20. 2. 2014. 

-  Rada vyhlásila licenční řízení k provozování rozhlasového vysílání šířeného 
prostřednictvím vysílačů se souborem technických parametrů Most 2 102,6 MHz / 100 
W, souřadnice WGS 84: 13 39 08 / 50 29 32 se lhůtou pro doručení žádostí do 27. 2. 
2014. 

-  Rada vyhlásila licenční řízení k provozování rozhlasového vysílání šířeného 
prostřednictvím vysílačů se souborem technických parametrů Kutná Hora nemocnice 
92,5 MHz / 100 W, souřadnice WGS 84: 15 15 13 / 49 56 45 se lhůtou pro doručení 
žádostí do 13. 2. 2014. 

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. b) a v souladu s § 21 
odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb. a s § 51, odst. 3 zákona č. 500/2004 Sb., správního 



 

2 

 

řádu, přijala ve věci žádosti provozovatele InFin, s.r.o. IČ: 25637096 se sídlem Praha, 
Říčanská 2399/3, PSČ 101 00 o změnu skutečností uvedených v žádosti o licenci k 
provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů programu COUNTRY 
RADIO (licence Ru/91/99), spočívající ve změně souboru technických parametrů 
licence a územního rozsahu vysílání, a to přidělením kmitočtu Znojmo 95,6 MHz / 100 
W, toto rozhodnutí: Rada vyhodnotila změnu územního rozsahu vysílání, ke kterému by 
došlo přidělením souboru technických parametrů Znojmo 95,6 MHz / 100 W jako 
změnu, se kterou podle ustanovení § 21 odst. 1 písm. b) zákona č. 231/2001 Sb. nelze 
vyslovit souhlas, jelikož by taková změna souboru technických parametrů de facto 
představovala novou licenci. Rada zamítá žádost provozovatele InFin, s.r.o. IČ: 
25637096 se sídlem Praha, Říčanská 2399/3, PSČ 101 00, o udělení souhlasu se 
změnou skutečností uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání 
prostřednictvím vysílačů programu COUNTRY RADIO (licence Ru/91/99), spočívající ve 
změně souboru technických parametrů licence a územního rozsahu vysílání, a to v 
přidělení kmitočtu Znojmo 95,6 MHz / 100 W. 

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. b) a v souladu s § 21 
odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb. a s § 51 odst. 3 zákona č. 500/2004 Sb., správního 
řádu, přijala ve věci žádosti provozovatele Radio Investments s. r. o., IČ: 25131664, se 
sídlem Praha 10, Říčanská 3, č.p. 2399, PSČ 101 00, o změnu skutečností uvedených 
v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů 
programu Rádio Beat (licence Ru/138/01), spočívající ve změně souboru technických 
parametrů licence a územního rozsahu vysílání, a to přidělením kmitočtu Svitavy 107,8 
MHz / 200 W, toto rozhodnutí: Rada vyhodnotila změnu územního rozsahu vysílání, ke 
kterému by došlo přidělením souboru technických parametrů Svitavy 107,8 MHz / 200 
W jako změnu, se kterou podle ustanovení § 21 odst. 1 písm. b) zákona č. 231/2001 
Sb. nelze vyslovit souhlas, jelikož by taková změna souboru technických parametrů de 
facto představovala novou licenci. Rada zamítá žádost společnosti Radio Investments 
s. r. o., IČ: 25131664, se sídlem Praha 10, Říčanská 3, č.p. 2399, PSČ 101 00, o 
udělení souhlasu se změnou skutečností uvedených v žádosti o licenci k provozování 
rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů programu Rádio Beat (licence 
Ru/138/01), spočívající ve změně souboru technických parametrů licence a územního 
rozsahu vysílání, a to v přidělení kmitočtu Svitavy 107,8 MHz / 200 W. 

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. b) a v souladu s § 21 
odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb. a s § 51 odst. 3 zákona č. 500/2004 Sb., správního 
řádu, přijala ve věci žádosti provozovatele JUKE BOX, spol. s r.o., IČ: 253 96 676, se 
sídlem Ostrava, Plesná, Karla Svobody 130/95, PSČ 725 27, o změnu skutečností 
uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím 
vysílačů programu RADIO ČAS – FM, programový okruh Radio Čas Rock (licence 
Ru/81/98), spočívající ve změně souboru technických parametrů licence a územního 
rozsahu vysílání, a to přidělením kmitočtu Valašské Meziříčí 87,9 MHz / 100 W, toto 
rozhodnutí: Rada vyhodnotila změnu územního rozsahu vysílání, ke kterému by došlo 
přidělením souboru technických parametrů Svitavy 107,8 MHz / 200 W jako změnu, se 
kterou podle ustanovení § 21 odst. 1 písm. b) zákona č. 231/2001 Sb. nelze vyslovit 
souhlas, jelikož by taková změna souboru technických parametrů de facto 
představovala novou licenci. Rada zamítá žádost společnosti JUKE BOX, spol. s r.o., 
IČ: 253 96 676, se sídlem Ostrava, Plesná, Karla Svobody 130/95, PSČ 725 27, o 
udělení souhlasu se změnou skutečností uvedených v žádosti o licenci k provozování 
rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů programu RADIO ČAS – FM, 
programový okruh Radio Čas Rock (licence Ru/81/98), spočívající ve změně souboru 
technických parametrů licence a územního rozsahu vysílání, a to v přidělení kmitočtu 
Valašské Meziříčí 87,9 MHz / 100 W. 

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. b) a v souladu s § 21 
odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb. a s § 51, odst. 3 zákona č. 500/2004 Sb., správního 
řádu, přijala ve věci žádosti provozovatele, AZ Rádio, s.r.o., IČ: 25325418, se sídlem 



 

3 

 

Praha 1, Mezibranská 1579/4, PSČ 110 00 o změnu skutečností uvedených v žádosti o 
licenci k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů programu MAGIC 
BRNO (licence č.j. Ru/116/04), spočívající ve změně souboru technických parametrů 
licence a územního rozsahu vysílání, a to přidělením kmitočtu Blansko Město 1 100,6 
MHz / 100 W, toto rozhodnutí: Rada vyhodnotila změnu územního rozsahu vysílání, ke 
kterému by došlo přidělením souboru technických parametrů Blansko Město 1 100,6 
MHz / 100 W jako změnu, se kterou podle ustanovení § 21 odst. 1 písm. b) zákona č. 
231/2001 Sb. nelze vyslovit souhlas, jelikož by taková změna souboru technických 
parametrů de facto představovala novou licenci. Rada zamítá žádost provozovatele AZ 
Rádio, s.r.o., IČ: 25325418, se sídlem Praha 1, Mezibranská 1579/4, PSČ 110 00, o 
udělení souhlasu se změnou skutečností uvedených v žádosti o licenci k provozování 
rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů programu MAGIC BRNO (licence č.j. 
Ru/116/04), spočívající ve změně souboru technických parametrů licence a územního 
rozsahu vysílání, a to v přidělení kmitočtu Blansko Město 1 100,6 MHz / 100 W. 

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. b) a v souladu s § 21 
odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb. a s § 51, odst. 3 zákona č. 500/2004 Sb., správního 
řádu, přijala ve věci žádosti provozovatele, InFin, s.r.o., IČ: 25637096, Říčanská 2399/3, 
10100 Praha o změnu skutečností uvedených v žádosti o licenci k provozování 
rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů programu Country VÝCHOD (licence č.j. 
Ru/107/01), spočívající ve změně souboru technických parametrů licence a územního 
rozsahu vysílání, a to změně stanoviště kmitočtu Ústí nad Orlicí 91,8 MHz / 200 W na 
SVITAVY OPATOV 91,8 MHz / 200 W, toto rozhodnutí: Rada vyhodnotila změnu 
územního rozsahu vysílání, ke kterému by došlo změnou stanoviště kmitočtu Ústí nad 
Orlicí 91,8 MHz / 200 W na SVITAVY OPATOV 91,8 MHz / 200 W jako změnu, se 
kterou podle ustanovení § 21 odst. 1 písm. b) zákona č. 231/2001 Sb. nelze vyslovit 
souhlas, jelikož by taková změna souboru technických parametrů de facto 
představovala obejití zákazu vstupu na nové území cestou změny licence (jak vyplývá z 
judikatury správních soudů). Rada zamítá žádost provozovatele InFin, s.r.o., IČ: 
25637096, Říčanská 2399/3, 10100 Praha, o udělení souhlasu se změnou skutečností 
uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím 
vysílačů programu Country VÝCHOD (licence č.j. Ru/107/01), spočívající ve změně 
souboru technických parametrů licence a územního rozsahu vysílání, spočívající ve 
změně stanoviště kmitočtu Ústí nad Orlicí 91,8 MHz / 200 W na SVITAVY OPATOV 
91,8 MHz / 200 W.  

-  Rada podle ustanovení § 66 odst. 1 písm. b) správního řádu zastavila řízení o žádosti 
provozovatele Route Radio s. r. o. se sídlem Stavební 1/992, 708 00 Ostrava-Poruba, 
identifikační číslo 27852474, o prodloužení licence k provozování rozhlasového vysílání 
programu Rádio Dálnice (licence udělena rozhodnutím sp. zn. 2008/934/zab ze dne 16. 
12. 2008) prostřednictvím pozemních vysílačů podle ustanovení § 12 odst. 8 zákona č. 
231/2001 Sb. 

-  Rada se seznámila se stížností (č.j. 122/2014) posluchače na zrušení pořadu 
Bezstarostná jízda, který byl vysílán na programu ČRo Regina; Rada se seznámila se 
stížností (č.j. 93/2014) posluchače na údajně nevyvážené zpravodajství, které bylo 
odvysíláno dne 4. ledna 2014 v čase od 9:05 hodin na programu ČRo 1 Radiožurnál; 
Rada se seznámila se žádostí (č.j. 149/2014) posluchačky o sdělení, kdo je odpovědný 
za některé výroky známých osobností, které byly odvysílány na programu FREKVENCE 
1 po 30. září 2010; Rada se seznámila s oznámením (č.j. 190/2014) provozovatele 
ULTRAVOX, s.r.o. o sjednání nápravy ve věci porušení § 32 odst. 1 písm. c) a § 31 
odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb.; Rada se seznámila s analýzou reklamy na elektronické 
cigarety prodávané na www.nadines.cz, která byla odvysílána dne 26. listopadu 2013 v 
čase 10:41:30 hodin na programu Kiss Morava a shledala, že reklama byla odvysílána v 
souladu s právními předpisy. 

-  Rada se seznámila s analýzami obchodních sdělení odvysílaných provozovateli 
NONSTOP s.r.o. (RÁDIO KROKODÝL; 103,0 MHz Brno) dne 13. ledna 2014, Radio 



 

4 

 

Investments s.r.o. (Radio Beat; 91,0 MHz Brno) dne 13. ledna 2014, Radio Investments 
s.r.o. (program Kiss Proton; 98,2 MHz Plzeň) dne 13. ledna 2014, MEDIA BOHEMIA 
a.s. (program Rádio BLANÍK; 94,5 MHz Ústí nad Labem) dne 13. ledna 2014, InFin, 
s.r.o. (program Radio HEY! Profil; 95,7 MHz Hradec Králové) dne 13. ledna 2014, 4S 
PRODUCTION a.s. (program Expres radio; 90,3 MHz Praha) dne 13. ledna 2014 a 
Radio Černá Hora II. s.r.o. (program RADIO ČERNÁ HORA; 96,2 MHz Hradec Králové) 
dne 13. ledna 2014. 

-  Rada vzala na vědomí informaci o zpětvzetí správní žaloby proti rozhodnutí Rady sp. 
zn. 2011/938/zab ze dne 18. 12. 2012, jímž byl provozovateli Radio Investments s. r. o. 
udělen předchozí souhlas se změnou územního rozsahu vysílání stanice Radio Beat 
(licence udělena rozhodnutím čj. Ru/138/01 ze dne 12. 6. 2001) přidělením kmitočtu 
91,4 MHz o vyzářeném výkonu 100 W z vysílacího stanoviště Rosice. 

-  Rada vzala na vědomí informaci o zpětvzetí správní žaloby proti rozhodnutí Rady sp. 
zn. 2010/321/dol/BME ze dne 18. 12. 2012, jímž byl provozovateli Radio Investments s. 
r. o. udělen předchozí souhlas se změnou územního rozsahu vysílání stanice Radio 
Beat (licence udělena rozhodnutím čj. Ru/138/01 ze dne 12. 6. 2001) přidělením 
kmitočtu 99,5 MHz o vyzářeném výkonu 200 W z vysílacího stanoviště Třebíč. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Nejvyššího správního soudu ČR, ze dne 18. 
prosince 2013, č.j. 6 As 76/2012-70, kterým byly zamítnuty kasační stížnosti Rady a 
osoby zúčastněné na řízení (Radio Investments, s.r.o.) proti rozsudku Městského soudu 
v Praze ze dne 30. října 2012, č.j. 3 A 87/2012-54, kterým bylo zrušeno rozhodnutí 
Rady ze dne 22. května 2012, č.j. zab/1945/2012, sp. zn. 2011/220/zab/BRO, kterým 
byl udělen společnosti BROADCAST MEDIA, s.r.o. předchozí souhlas se změnou 
územního rozsahu vysílání, spočívající ve zvýšení výkonu souboru technických 
parametrů Most 93,0 MHz ze 200W na 400W. 

-  Rada projednala dokument Strategie správy spektra zveřejněného Českým 
telekomunikačním úřadem a zašle odpověď dle rozpravy. 

 

TELEVIZNÍ VYSÍLÁNÍ 

 

-  Rada udělila společnosti MTV NETWORKS, s.r.o., IČ 28970438, sídlo: Praha 4, Na 
Strži 65/1702, PSČ 140 62, podle § 25 zákona č. 231/2001 Sb., licenci k provozování 
televizního vysílání šířeného prostřednictvím družice na 12 let; název (označení) 
programu: Paramount Channel; základní programová specifikace: Filmový program 
zaměřený na americkou produkci a částečně na americké seriály; výčet států, na jejichž 
území má být vysílání zcela nebo převážně směřováno: Maďarsko, Rumunsko a 
Moldavsko; hlavní jazyk vysílání: maďarština; v rozsahu dle žádosti č.j. 11944 doručené 
dne 27. listopadu 2013 a č.j. 12598 doručené dne 10. prosince 2013.  

-  Rada informuje regulační orgány členských států Evropské unie, tj. Maďarska a 
Rumunska, na jejichž území bude televizní vysílání zcela nebo převážně směřováno o 
udělení licence společnosti MTV NETWORKS, s.r.o., IČ 28970438, sídlo: Praha 4, Na 
Strži 651/1702, PSČ 140 62, k televiznímu vysílání programu Paramount Channel 
šířeného prostřednictvím družice se základní programovou specifikací: Filmový program 
zaměřený na americkou produkci a částečně na americké seriály; hlavní jazyk vysílání: 
maďarština.  

-  Rada vydala provozovateli itself s.r.o., IČ 18826016, se sídlem Pálavské náměstí 
4343/11, Židenice, 628 00 Brno souhlas dle § 21 odst. 1 písm. d) zákona č. 231/2001 
Sb. se změnou skutečností uvedených v žádosti o licenci č.j.: Ru/256/02/2968 ze dne 
22. října 2002 ve znění pozdějších změn, spočívající ve změně dalších programových 
podmínek, dle žádosti č.j.: 12796 ze dne 18. prosince 2013.  

-  Rada vzala na vědomí, že provozovateli CET 21, spol. s r.o., IČ 458 00 456, se 
sídlem Praha 5, Kříženeckého nám. 1078/5, PSČ 152 00, zanikla podle § 24 písm. f) 



 

5 

 

zákona č. 231/2001 Sb., na základě žádosti ze dne 31. prosince 2013 doručené Radě 
dne 6. ledna 2014, č.j. 120, dne 31. prosince 2013 licence k provozování televizního 
vysílání programu MTV šířeného prostřednictvím družice, č.j. zem/6806/09, spis. zn.: 
2009/902/zem/CET, ze dne 8. září 2009. O této skutečnosti vydala Rada osvědčení dle 
§ 154 a násl. zákona č. 500/2004 Sb.  

-  Rada vzala na vědomí oznámení provozovatele CET 21, spol. s r.o., IČ 458 00 456, 
se sídlem Praha 5, Kříženeckého nám. 1078/5, PSČ 152 00, podle § 32 odst. 1 písm. s) 
zákona č. 231/2001 Sb., ze dne 31. prosince 2013 doručené Radě dne 6. ledna 2014, 
č.j. 120, o ukončení vysílání televizního programu MTV šířeného prostřednictvím 
družice ke dni 31. prosince 2013.  

-  Rada vzala na vědomí, že provozovateli MTV NETWORKS s.r.o., IČ 28970438, sídlo: 
Praha 4, Na Strži 65/1702, PSČ 140 00, zanikla dne 8. ledna 2014, dle § 24 písm. f) 
zákona č. 231/2001 Sb., na základě žádosti ze dne 8. ledna 2014 doručené Radě pod 
č.j. 189, licence č.j. sve/2047/2010, spis. zn.: 2010/518/sve/MTV ze dne 22. června 
2010, k provozování televizního vysílání programu MTV Hungary šířeného 
prostřednictvím družice; o této skutečnosti vydala Rada osvědčení dle § 154 a násl. 
zákona č. 500/2004 Sb.  

-  Rada konstatovala, že provozovateli LOCAL TV PLUS, spol. s r.o., IČ 483 94 866, se 
sídlem Klimkovice, Požárnická 140, PSČ 742 83, zanikla dne 7. ledna 2014 podle § 24 
písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., licence k provozování televizního vysílání programu 
LOCAL TV Kobeřice šířeného prostřednictvím kabelových systémů, udělená 
rozhodnutím Rady, č.j.: Ru/28/97 ze dne 1. ledna 1997, ve znění pozdějších změn. O 
této skutečnosti vydala Rada provozovateli osvědčení podle § 154 a násl. zákona č. 
500/2004 Sb.  

-  Rada zrušila provozovateli MAKRO, spol. s r.o., IČ 40232212, sídlo: Cvikov, 
Komenského 463/II, PSČ 471 54, podle § 30 odst. 1 písm. d) zákona č. 231/2001 Sb., 
registraci č.j. Rg/67/96 ze dne 17. září 1996, v rozsahu k.ú. Šluknov, okres Děčín, a to k 
datu 31. lednu 2014; na základě podání ze dne 27. prosince 2013, č.j. 13011.  

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele KABEL OSTROV, s.r.o., IČ 
63508834, sídlo: Ostrov, Mírové náměstí 733/0, PSČ 363 01, dle § 29 odst. 3 zákona č. 
231/2001 Sb., o změně skutečností uvedených v přihlášce k registraci převzatého 
vysílání prostřednictvím kabelových systémů, č.j. Rg/4/97, ze dne 2. ledna 1997, 
spočívající ve změně programové nabídky, a to v jejím rozšíření o zahraniční televizní 
program TLC; v rozsahu dle podání 12670 doručeného dne 13. prosince 2013 a č.j. 
9/2014 doručeného dne 2. ledna 2014. 

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele Prague Digital TV s.r.o., IČ 
28991800, sídlo: Praha 7, Ortenovo náměstí 1571/15, PSČ 170 00, dle § 29 odst. 3 
zákona č. 231/2001 Sb., o změně skutečností uvedených v přihlášce k registraci 
převzatého vysílání prostřednictvím pozemních vysílačů, sp.zn. 2012/767/sve/adm ze 
dne 30. října 2012, spočívající ve změně programové nabídky, a to v jejím rozšíření o 
český televizní program TV Regina a ve vyřazení programu Slovak Sport 1; v rozsahu 
dle podání č.j. 13086/2013 doručeného dne 27. prosince 2013. 

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele Kabelová televize Kadaň, a.s., IČ 
46709584, sídlo: Kadaň 1, kpt. Jaroše 1477/0, PSČ 432 01, dle § 29 odst. 3 zákona č. 
231/2001 Sb., o změně skutečností uvedených v přihlášce k registraci převzatého 
vysílání prostřednictvím kabelových systémů, č.j. Rg/29/96 ze dne 18. června 1996, 
spočívající ve změně programové nabídky, a to v jejím rozšíření o české televizní 
programy HOROR FILM, KinoSvět, Rebel; v rozsahu dle podání č.j. 43/2014 
doručeného dne 2. ledna 2014. 

-  Rada neudělila provozovateli AIDEM a.s., IČ 27695964, sídlo: Brno 15, Zengerova 
2693/2, PSČ 615 00 (licence sp.zn. 2008/166/sve/AID ze dne 26. února 2008, 
2011/30/fia/AID ze dne 8. března 2011, 2012/894/sve/AID ze dne 14. května 2013), 
předchozí souhlas k převodu obchodních podílů stávajících společníků - Romana Prose 



 

6 

 

(66 ks akcií - podíl 33%) a Stanislava Prose (66 ks akcií - podíl 33%), v celkové výši 
66%, na třetí osobu - Ing. Petra Bakuse, neboť převodem by byla porušena povinnost 
dle ustanovení § 21 odst. 7 zákona č. 231/2001 Sb. zachovat osobám, které byly 
společníky (akcionáři) právnické osoby ke dni rozhodnutí o udělení licence, alespoň 
66% podíl nebo 66% hlasovacích práv po dobu 5 roků od udělení licence. 

-  Rada se seznámila s výsledky systematického monitoringu hlasitosti obchodních 
sdělení na programech Metropol TV a POHODA - RELAX (nyní RELAX) ze dne 14. 
prosince 2013, 20:00 - 23:00 hodin.  

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 
písm. a) a f) a § 59 odst. 1 - 3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném znění (dále jen zákon č. 
231/2001 Sb.), upozorňuje provozovatele televizního vysílání MF TV s.r.o., IČ: 
27125785, se sídlem Praha 4 - Modřany, Mezi Vodami 1952/9, PSČ 143 00, na 
porušení § 49 odst. 3) zákona č. 231/2001 Sb., podle něhož hladina hlasitosti vysílání 
reklamy, teleshoppingu a označení sponzora musí být v souladu s technickou 
specifikací danou vyhláškou č. 122/2013 Sb., podle jejíhož § 2 odst. 2 písm. a) hladina 
hlasitosti vysílání reklamy, teleshoppingu a označení sponzora musí odpovídat 
normované úrovni -23 LUFS s tolerancí +/-1 LU, neboť provozovatel dne 14. prosince 
2013 na programu Metropol TV v časovém rozmezí od 20:00 hodin do 23:00 hodin 
odvysílal blok reklamních spotů zařazený do vysílání od 20:10:06 hodin o hladině 
hlasitosti -21.3 LUFS, reklamní spot zařazený do vysílání od 20:45:07 hodin o hladině 
hlasitosti -21.3 LUFS a blok reklamních spotů zařazený do vysílání od 22:04:42 hodin o 
hladině hlasitosti -21.8 LUFS - tedy tři bloky obchodních sdělení (samostatná obchodní 
sdělení), jejichž hladiny hlasitosti nebyly normovány na hodnotu -23 LUFS s tolerancí 
+/- 1 LU. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení tohoto upozornění.  

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 
písm. a) a f) a § 59 odst. 1 - 3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném znění (dále jen zákon č. 
231/2001 Sb.), upozorňuje provozovatele televizního vysílání TP Pohoda s.r.o., IČ: 
26852683, se sídlem Ostrava - Poruba, Stavební 992/1, PSČ 708 00, na porušení § 49 
odst. 3) zákona č. 231/2001 Sb., podle něhož hladina hlasitosti vysílání reklamy, 
teleshoppingu a označení sponzora musí být v souladu s technickou specifikací danou 
vyhláškou č. 122/2013 Sb., podle jejíhož § 2 odst. 2 písm. a) hladina hlasitosti vysílání 
reklamy, teleshoppingu a označení sponzora musí odpovídat normované úrovni -23 
LUFS s tolerancí +/-1 LU, neboť provozovatel dne 14. prosince 2013 na programu 
POHODA - RELAX (nyní RELAX) v časovém rozmezí 20:00 – 23:00 hodin odvysílal 
blok označení sponzora zařazený do vysílání od 22:14:25 hodin o hladině hlasitosti -
24,4 LUFS, tedy jeho hladina hlasitosti nebyla normována na hodnotu -23 LUFS s 
tolerancí +/- 1 LU Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení tohoto 
upozornění.  

-  Rada se seznámila s následujícími podáními k obsahu televizních programů 
doručenými v období od 27. prosince 2013 do 10 ledna 2014: CET 21 spol. s r.o./Nova - 
reportáž „Válka policistů: odbory stojí za Červíčkem“ odvysílaná dne 9. ledna 2014 v 
rámci pořadu Televizní noviny od 19:30 hodin; Česká televize/ČT1 - Zlatý časy, 27. 
prosince 2013 od 16:50 hodin; Česká televize/ČT1 - Škoda lásky, 5. ledna 2014 od 
20:00 hodin; Česká televize/ČT1 - Případy 1. oddělení 6. ledna 2014 od 20:00 a Čtvrtá 
hvězda 6. ledna 2014 od 21:05; Česká televize/ČT1 a ČT24 - Otázky Václava Moravce, 
1. prosince 2013 od 12:00 hodin; CET 21 spol. s r.o./Nova - reportáž O hospodaření 
klubu se zajímá policie odvysílaná dne 30. října 2013 v rámci pořadu Televizní noviny 
od 19:30 hodin; CET 21 spol. s r.o./Nova - přerušování pohádek reklamou; Česká 
televize/ČT24 - propagace skupiny Pussy Riot; Česká televize/ČT art - reportáže o filmu 
Nymfomanka odvysílaná v rámci pořadu Události v kultuře dne 27. prosince 2014 od 
20:00 hodin; FTV Prima, spol. s r.o./Prima - Autosalon, 4. ledna 2014 od 8:40 hodin; 
Česká televize/ČT1 - Toulavá kamera, 5. ledna 2014 od 10:00 hodin; Česká 



 

7 

 

televize/ČT24 - příspěvek o situaci na Ukrajině odvysílaný 5. ledna 2014 v rámci pořadu 
DW – Europian Journal od 17:29 hodin; Česká televize/ČT1 a ČT24 - „Kvalita ovzduší 
na vesnicích“ odvysílaná v rámci pořadu Události dne 7. ledna 2014 od 19:30 hodin; 
Česká televize/ČT1 a ČT24 - negativní generové stereotypy ve vysílání České televize; 
CET 21 spol. s r.o./Nova a FTV Prima, spol. s r.o./Prima - upoutávky na pořady se 
záběry násilí a zbraní zařazené do filmů pro starší děti; TV CZ s.r.o./ACTIVE TV - pořad 
Cenokat vysílaný ve dnech 2. ledna 2014, 3. ledna 2014, 4. ledna 2014, 5. ledna 2014, 
6. ledna 2014 a 7. ledna 2014; TV CZ s.r.o./ACTIVE TV - problém s telefonováním do 
studia v průběhu vysílání kvízů a možné klamání diváků spočívající v nemožnosti 
správně zodpovědět položenou otázku; HBO Europe s.r.o./HBO a Chello Central 
Europe s.r.o./TV Paprika - stížnosti postoupené rumunským regulátorem.  

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, v souladu s ustanovením § 46 zákona č. 
500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, rozhodla zahájit s provozovatelem CET 21 
spol. s r.o., IČ: 45800456, se sídlem Kříženeckého nám.1078/5, 152 00 Praha 5, 
správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., 
neboť odvysíláním pořadu Televizní noviny, resp. reportáže „Válka policistů: odbory 
stojí za Červíčkem“, dne 9. ledna 2014 od 19:30 hodin na programu Nova, se mohl 
dopustit porušení povinnosti dbát zásad objektivity a vyváženosti, jelikož reportáž 
prezentovala postoj Nezávislého odborového svazu Policie ČR k věci odvolání Martina 
Červíčka z funkce policejního prezidenta jako jednotný postoj všech odborových 
organizací působících v rámci Policie ČR, aniž by přitom brala v potaz skutečnost, že 
Unie bezpečnostních složek zaujímá ve věci zcela odlišné stanovisko. Spekulativní 
informace, že Petr Lessy zůstal ve funkci zejména díky lepším vztahům s ministrem a 
zdůrazňování jeho „pochybné“ minulosti v bezpečnostní agentuře, aniž by však Petr 
Lessy dostal jakýkoliv prostor se k tvrzením vyjádřit, pak diváky směřovala k závěru, že 
odvolání Martina Červíčka bylo nesprávné. 

-  Rada, jakožto ústřední správní úřad, v rámci své kompetence dané § 7 odst. 1 písm. 
a) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění platných předpisů, 
účinných v době odvysílání obchodního sdělení (dále jen „zákon č. 40/1995 Sb.“), dle § 
8a odst. 2 písm. g) a podle § 8a odst. 6 písm. b) téhož zákona a dle § 67 odst. 1 zákona 
č. 500/2004 Sb., správního řádu, v platném znění (dále jen zákon č. 500/2004 Sb.), 
rozhodla dne 21. ledna 2014 takto: Rada ukládá společnosti VALOSUN a.s., IČ: 253 41 
090, sídlem Brno, Kytnerova 403/5, 621 00 v souladu s § 8a odst. 2 písm. g) a § 8a 
odst. 6 písm. b) ve spojení s § 1 odst. 8 zákona č. 40/1995 Sb. pokutu ve výši 10 000,- 
Kč za porušení povinnosti stanovené § 5d odst. 3 zákona č. 40/1995 Sb., ke kterému 
došlo zadáním reklamy na produkt Biopron laktobacílky – sponzor pořadu, která byla 
odvysílána v premiéře dne 16. března 2013 od 6:56:28 hodin na programu Televize 
Barrandov, neboť v této reklamě/označení sponzora absentuje zákonný text „doplněk 
stravy“. Pokuta je splatná ve lhůtě 30 dnů ode dne právní moci tohoto rozhodnutí na 
účet 3754-19223001/0710, variabilní symbol 2013414. V souladu s ustanovením § 79 
odst. 5 správního řádu a § 6 vyhlášky č. 520/2005 Sb. uložila Rada účastníku řízení 
povinnost uhradit paušální částku nákladů správního řízení ve výši 1 000,- Kč (slovy 
jedentisíckorun) na účet č. 3711-19223001/0710, variabilní symbol 2013414. Náhrada 
nákladů je splatná do pěti pracovních dnů ode dne doručení tohoto rozhodnutí. 

-  Rada v rámci své působnosti dané § 5 písm. f) a v souladu s § 60 odst. 1 písm. l) 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, v platném 
znění (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.) a § 67 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., 
správního řádu, v platném znění (dálen jen zákon č. 500/2004 Sb.) vydala toto 
rozhodnutí: Rada ukládá podle § 60 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání, v platném znění, provozovateli, CET 
21 spol. s r.o.,IČ: 45800456, se sídlem Kříženeckého nám. 1078/5, Praha 5, PSČ: 152 



 

8 

 

00, pokutu ve výši 50 000,- Kč, pro porušení ustanovení § 49 odst. 1 písm. a) zákona č. 
231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 19. května 2013 od 21:20:40 hodin na 
programu Nova odvysílal reklamu Blue Style, označenou jako "sponzor pořadu", která 
propaguje cestování do Egypta s cestovní kanceláře Blue Style v kooperaci s 
Egyptskou centrálou cestovního ruchu. Reklama obsahuje přímá oslovení diváků a 
pobídky („Komu dáte svůj hlas vy? Prožijte s námi novou éru, Egyptská centrála 
cestovního ruchu a cestovní kancelář Blue Style. Cestuje s tím, kdo se vyzná“), dále 
reklamní slogan („Egypt, kde to všechno začíná“). Vizuálně je nabídka doprovázena 
vyobrazením krásných lákavých výjevů z Egypta a dovolené. Reklama se jako celek 
obrací na diváky a pobízí je ke koupi. Reklama obsahuje podporu prodeje a přímou 
nabídku, čímž naplňuje definiční znaky reklamy dle § 2 odst. 1 písm. n) zákona č. 
231/2001 Sb. Tato reklama nebyla zřetelně zvukově, obrazově nebo zvukově-obrazově 
nebo prostorovými prostředky oddělena od ostatních částí vysílání, jak to v případě 
reklam zákon vyžaduje, tedy tak, aby byla pro diváka díky svému oddělení od ostatních 
částí vysílání snadno rozeznatelná jako reklama. Pokuta je splatná ve lhůtě 30 dnů ode 
dne právní moci tohoto rozhodnutí na účet č. 3754- 19223001/0710, vedený u České 
národní banky, variabilní symbol 2013721. Účastníkovi řízení se ukládá povinnost 
nahradit náklady řízení paušální částkou 1 000,- Kč podle § 79 odst. 5 zákona č. 
500/2004 Sb., správního řádu, a § 6 odst. 1 vyhlášky č. 50/2005 Sb. na účet č. 3711-
19223001/0710, vedený u České národní banky, variabilní symbol 2013721. Náhrada 
nákladů řízení je splatná do pěti pracovních dnů ode dne doručení tohoto rozhodnutí.  

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen "zákon č. 231/2001 Sb.") v platném znění, a dle ustanovení § 66 odst. 2 a § 76 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád (dále jen "zákon č. 500/2004 Sb.") vydala toto 
usnesení: Rada zastavuje s provozovatelem Jiří Ouda, sídlem Luční 657/0, Klášterec 
nad Ohří, PSČ 43151, IČ 18379575 správní řízení vedené z moci úřední pro možné 
porušení § 49 odst. 4 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 18. 
července 2013 na programu OKO1 zařadil v rámci zpravodajského pořadu TV Oko 1 v 
plánovaném třicetiminutovém úseku vysílání od 19:00 do 19:30 hodin, dva reklamní 
bloky, a to v časech 19:09:35 a 19:15:29 hodin, neboť nedošlo k naplnění podmínky dle 
§ 59 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele Jiří Ouda, sídlem Luční 657/0, Klášterec nad Ohří, PSČ 43151, IČ 
18379575, na porušení § 49 odst. 4 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že 
dne 18. července 2013 na programu OKO1 zařadil v rámci zpravodajského pořadu TV 
Oko 1 v plánovaném třicetiminutovém úseku vysílání od 19:00 do 19:30 hodin, dva 
reklamní bloky, a to v časech 19:09:35 a 19:15:29 hodin. Rada stanovila lhůtu k 
nápravě 7 dnů od doručení upozornění. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen "zákon č. 231/2001 Sb.") v platném znění, a dle ustanovení § 66 odst. 2 a § 76 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád (dále jen "zákon č. 500/2004 Sb.") vydala toto 
usnesení: Rada zastavuje s provozovatelem Jiří Ouda, sídlem Luční 657/0, Klášterec 
nad Ohří, PSČ 43151, IČ 18379575 správní řízení vedené z moci úřední pro možné 
porušení § 49 odst. 1 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 
18. července 2013 odvysílal na programu OKO1 od 19:09:35 hodin reklamní spot Letní 
kurzy v Klášterci nad Ohří a od 19:15:29 hodin reklamní spoty na Bar Palírna a Casso 
herna bar, jenž nebyly jakkoliv odděleny od následujícího pořadu, a tak nebyly snadno 
rozeznatelné jako reklama, neboť nedošlo k naplnění podmínky dle § 59 odst. 1 zákona 
č. 231/2001 Sb. 



 

9 

 

-  Rada pro v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele Jiří Ouda, sídlem Luční 657/0, Klášterec nad Ohří, PSČ 43151, IČ 
18379575, na porušení § 49 odst. 1 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se 
dopustil tím, že dne 18. července 2013 odvysílal na programu OKO1 od 19:09:35 hodin 
reklamní spot Letní kurzy v Klášterci nad Ohří a od 19:15:29 hodin reklamní spoty na 
Bar Palírna a Casso herna bar, jenž nebyly jakkoliv odděleny od následujícího pořadu, a 
tak nebyly snadno rozeznatelné jako reklama. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dnů od 
doručení upozornění. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele vysílání FTV Prima, spol. s 
r.o., IČ: 48115908, sídlem Na Žertvách 24/132, 180 00 Praha 8 – Libeň, z jakého 
důvodu a na základě jakých informací uvádí v reportáži Policejní razie ve vydavatelství 
Mladá fronta v Modřanech, vysílané dne 13. 9. 2013 v pořadu Zprávy FTV Prima od 
18.55 hod., že zásah protikorupční policie probíhal v budově sídla vydavatelství Mladá 
fronta v Modřanech. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, v souladu s ustanovením § 46 zákona č. 
500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, rozhodla zahájit s provozovatelem FTV 
Prima, spol. s r.o., IČ: 48115908, sídlem Na Žertvách 24/132, 180 00 Praha 8 – Libeň, 
správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001, 
kterého se mohl dopustit odvysíláním pořadu Zprávy FTV Prima, respektive reportáže 
Policejní razie ve vydavatelství Mladá fronta v Modřanech, dne 13. září 2013 od 18.55 
hodin na programu Prima, neboť předmětnou reportáží došlo k věcně nesprávnému a 
neověřenému informování o průběhu policejní razie v budovách vydavatelství Mladá 
fronta a.s., zejména pak uvedením informace, že razie probíhala rovněž v budově v 
pražských Modřanech, podpořené přímým vstupem reportéra z prostředí před touto 
budovou. Tím se provozovatel vysílání mohl dopustit porušení povinnosti zajistit, aby ve 
zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a 
vyváženosti.  

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele vysílání LOCAL TV PLUS, 
spol. s r.o., IČ: 48394866, se sídlem Požárnická 140, 74283 Klimkovice, na základě 
jakých hledisek proběhl výběr hosta pořadu Rozhovor týdne A. Babiše vysílaného na 
programu LTV PLUS dne 5. října 2013 od 4:30 hodin a dále opakovaně v rámci 
6hodinové programové smyčky po dobu jednoho týdne, konkrétně jakým způsobem při 
výběru hosta dbal zásad objektivity a vyváženosti, a dále o vysvětlení, proč nebyli diváci 
jasně informováni o politické příslušnosti hosta pořadu. 

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 
písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v 
platném znění, upozorňuje provozovatele vysílání LOCAL TV PLUS, spol. s r.o., IČ: 
48394866, se sídlem Požárnická 140, 74283 Klimkovice, na porušení § 31 odst. 3 
zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil odvysíláním pořadu Rozhovor týdne dne 5. 
října 2013 od 4:30 hodin a dále opakovaně v rámci 6hodinové programové smyčky po 
dobu jednoho týdne na programu LTV PLUS. Hostem předmětného pořadu byl A. 
Babiš, který tou dobou kandidoval v blížících se volbách do Poslanecké sněmovny 
Parlamentu České republiky a kterému bylo v rámci rozhovoru, byť nebyl v pořadu 
prezentován jako osoba politicky činná, ale pouze jako majitel skupiny Agrofert, 
umožněno vyjadřovat se k politickým tématům a prezentovat program politického hnutí 
ANO 2011. V předmětném pořadu byly dále zařazeny záběry z akcí v rámci předvolební 
kampaně tohoto politického hnutí. V rámci období před volbami do Poslanecké 
sněmovny 2013 se přitom jednalo o jedinou osobu politického prostředí, která byla do 
předmětného pořadu a do vysílání daného programu pozvána. Tím se provozovatel 



 

10 

 

vysílání dopustil porušení povinnosti zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-
publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti a zejména nebyla v 
celku vysílaného programu jednostranně zvýhodňována žádná politická strana nebo 
hnutí, popřípadě jejich názory nebo názory jednotlivých skupin veřejnosti, a to s 
přihlédnutím k jejich reálnému postavení v politickém a společenském životě. Rada 
stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení upozornění. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele vysílání CET 21 spol. s 
r.o., IČ: 45800456, sídlem Kříženeckého nám. 1078/5, 152 00 Praha 5, na základě 
jakých hledisek probíhal výběr stran či hnutí, jejichž zástupci byli pozváni do pořadu 
Vaše volba vysílaného na programu Nova. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele vysílání CET 21 spol. s 
r.o., IČ: 45800456, sídlem Kříženeckého nám. 1078/5, 152 00 Praha 5, z jakých zdrojů 
čerpal tvrzení o dřívějším zelenání vody v Orlické přehradě vlivem sinic a její 
nevhodnosti ke koupání, které zaznělo v reportáži „Vysoké teploty zhoršují kvalitu vody“, 
jež byla součástí pořadu Odpolední televizní noviny vysílaného dne 24. července 2013 
od 17:00 hodin na programu Nova. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele vysílání CET 21 spol. s 
r.o., IČ: 45800456, sídlem Kříženeckého nám. 1078/5, 152 00 Praha 5, k reportáži 
„Povedený úředník: místo práce chodil na golf“, odvysílané v rámci pořadu Televizní 
noviny dne 8. října 2013 od 19:30 hodin na programu Nova. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele ŠLÁGR TV, spol. s r.o., IČ 
26102293, sídlem Dubné 158/0, 37384 Dubné, jakým způsobem ve svém výhradně 
teleshoppingovém a reklamním programu ŠLÁGR TV odlišuje obsah, který opatřuje 
logem programu od obsahu vysílání, během něhož logo na obrazovce zobrazeno není. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Nejvyššího správního soudu ze dne 28. listopadu 
2013, č.j. 7 As 175/2012-29, kterým byl zrušen rozsudek Městského soudu v Praze ze 
dne 2. listopadu 2012, č.j. 5 A 131/2011-32 a kterým bylo současně zrušeno správní 
rozhodnutí Rady sp. zn.: 2009/1262/vos/ČTV, č.j. LOJ/1338/2011, jímž byla 
provozovateli Česká televize uložena sankce ve výši 50 000,- Kč pro porušení § 31 
odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., neboť zpravodajství o výsledcích arbitráže spojené s 
televizním programem TV3 neobsahovalo v dostatečné míře relevantní informace, z 
nichž by se divák nedozvěděl pouze fakt, že ČR uspěla v arbitráži, ale rovněž 
skutečnost, že se tím prokázalo, že Rada pro rozhlasové a televizní vysílání 
rozhodovala ve věci programu TV3 správně a v mezích zákona. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen "zákon č. 231/2001 Sb.") v platném znění, a dle ustanovení § 66 odst. 2 a § 76 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád (dále jen "zákon č. 500/2004 Sb.") vydala toto 
usnesení: Rada zastavuje s provozovatelem, Česká televize, IČ: 000 27 383, se sídlem 
Na Hřebenech II, Kavčí Hory, Praha 4, PSČ: 140 70, správní řízení vedené pro možné 
porušení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., jehož se dopustil odvysíláním 
zpravodajství o výsledcích arbitráže spojené s televizním programem TV3, které 
neobsahovalo v dostatečné míře relevantní informace, z nichž by se divák nedozvěděl 
pouze fakt, že ČR uspěla v arbitráži, ale rovněž skutečnost, že se tím prokázalo, že 
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání rozhodovala ve věci programu TV3 správně a v 
mezích zákona, neboť došlo k uplynutí jednoleté prekluzivní lhůty dle § 61 odst. 1 
zákona č. 231/2001 Sb.  

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele Česká televize, se sídlem na Hřebenech II, Praha 4 - Kavčí Hory, PSČ: 
140 70, na porušení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., neboť zpravodajství o 
výsledcích arbitráže spojené s televizním programem TV3 dne 8. 7. 2009 v pořadu : 



 

11 

 

"Události v regionech - Praha – Česko vyhrálo arbitráž s lucemburskou společností 
European Media Ventures", vysílaném v 18:00 hod. na programu ČT 1;dne 8. 7. 2009 v 
pořadu : "Události v regionech – Česko vyhrálo arbitráž s lucemburskou společností 
European Media Ventures" vysílaném v 18:00 hod. na programu ČT 24; dne 8. 7. 2009 
v pořadu: „Události – Česko vyhrálo arbitráž se společností European Media Ventures" 
vysílaném v 19:00 hod. na programu ČT 1; dne 8. 7. 2009 v pořadu: „Události – Česko 
vyhrálo arbitráž se společností European Media Ventures" vysílaném v 19:00 hod. na 
programu ČT 24; dne 8. 7. 2009 v pořadu : "Ekonomika – Česko vyhrálo arbitráž se 
společností European Media Ventures" vysílaném v 21:10 hod. na programu ČT 24; dne 
8. 7. 2009 v pořadu : "Události, komentáře – Česko vyhrálo arbitráž s European Media 
Ventures" vysílaném v 22:30 hod. na programu ČT 2; dne 8. 7. 2009 v pořadu : 
"Události, komentáře – Česko vyhrálo arbitráž s European Media Ventures" vysílaném v 
22:30 hod. na programu ČT 24; dne 14. 7. 2009 v pořadu : "Ekonomika – Kdo zaplatí 
soudní náklady ve sporu ČR a lucemburskou firmou?" vysílaném v 21:10 hod. na 
programu ČT 24; dne 20. 9. 2009 v pořadu : Média a svět – Mediální arbitráže" 
vysílaném v 16:33 hod. na programu ČT 24, neobsahovalo v dostatečné míře relevantní 
informace, z nichž by se divák nedozvěděl pouze fakt, že ČR uspěla v arbitráži, ale 
rovněž skutečnost, že se tím prokázalo, že Rada pro rozhlasové a televizní vysílání 
rozhodovala ve věci programu TV3 správně a v mezích zákona. Kusé informace 
poskytnuté bez vysvětlujících souvislostí v uvedených pořadech byly ve významné 
disproporci k rozsahu informací poskytovaných v pořadech téhož provozovatele v době, 
kdy byla arbitráž zahájena. Provozovatel se tak dopustil porušení povinnosti, která 
ukládá zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo dbáno 
zásad objektivity a vyváženosti a zejména nebyla v celku vysílaného programu 
jednostranně zvýhodňována žádná politická strana nebo hnutí, popřípadě jejich názory 
nebo názory jednotlivých skupin veřejnosti, a to s přihlédnutím k jejich reálnému 
postavení v politickém a společenském životě. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dnů od 
doručení upozornění. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze č. j. 6 Ca 297/2009 ze 
dne 10. 12. 2013, kterým bylo zrušeno rozhodnutí Rady ze dne 28. 7. 2009 sp. zn. 
2008/1102/had/Gre, jimž byla uložena sankce ve výši 100 000,- Kč společnosti Green-
Swann Pharmaceuticals ČR a. s., neboť jako zadavatel reklamy na přípravek GS 
Dormian, která byla vysílána premiérově dne 18. února 2008 v 11:47:26 hodin na 
programu Prima televize, a dne 19. února 2008 na programu Nova a následně 
reprízována na obou programech do 29. února 2008, porušil ustanovení § 5d odst. 3 
zákona č. 40/1995 Sb., které stanoví povinnost uvádění zřetelného textu "doplněk 
stravy". 

-  Rada na základě ustanovení § 7 odst. 1 písm. a) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci 
reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání, ve znění platných předpisů (dále jen „zákon č. 40/1995 Sb.“) a 
podle ustanovení § 66 odst. 2 a ustanovení § 76 zákona č. 500/2004 Sb., správního 
řádu, v platném znění (dále jen zákon č. 500/2004 Sb.), vydala dne 21. ledna 2014 toto 
usnesení: Rada zastavuje správní řízení se zadavatelem obchodního sdělení 
společností GREEN-SWAN Pharmaceuticals CR, a.s., IČ 25688600, se sídlem Praha 4, 
Pod Višňovkou 27/1662, vedené pro možné porušení § 5d odst. 3 zákona č. 40/1995 
Sb., o regulaci reklamy, ke kterému mělo dojít odvysíláním obchodního sdělení/reklamy 
na přípravek GS Dormian, která byla vysílána premiérově dne 18. února 2008 v 
11:47:26 hodin na programu Prima televize, a dne 19. února 2008 na programu Nova a 
následně reprízována na obou programech do 29. února 2008, neboť nebylo prokázáno 
porušení zákona, čímž odpadl důvod pro vedení správního řízení. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze ze dne 2. ledna 2014 č.j. 
8 A 61/2011-95-100, který neobsahoval výrok, pouze jím nebylo žádnému z účastníků 
přiznáno právo na náhradu nákladů řízení. 



 

12 

 

-  Rada souhlasila s podáním kasační stížnosti proti rozsudku Městského soudu v Praze 
ze dne 2. ledna 2014 č.j. 8 A 61/2011-95-100. 

-  Rada se seznámila s odborným stanoviskem ve věci obchodních sdělení na přípravky 
na hubnutí LIPOXAL EXTREME a Bellasin.  

-  Rada se seznámila se sdělením České obchodní inspekce ve věci distribuce a šíření 
produktu BNM+. 

 

AVMSnV 

 

-  Rada se seznámila s podáním vysvětlení provozovatele služby umístěné na adrese 
www.levpraha.cz/webtv společnosti HC LEV, a. s., IČ: 242 14 892, se sídlem v Praze, 
Za Elektrárnou 419/1, PSČ 170 00, z jakého důvodu Radě neoznámila poskytování 
služby. 

-  Rada v rámci své působnosti podle ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) a § 5 odst. 3 
zákona č. 132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, a podle 
ustanovení § 158 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, vydala na základě 
písemného oznámení poskytovatele HC LEV, a. s., ze dne 20. prosince 2013, 
doručeného Radě dne 30. prosince 2013, toto potvrzení: Poskytovatel HC LEV, a. s., 
IČ: 242 14 892, se sídlem v Praze, Za Elektrárnou 419/1, PSČ 170 00, byl dne 21. 
ledna 2014 zapsán do Evidence poskytovatelů audiovizuálních mediálních služeb na 
vyžádání ve smyslu ustanovení § 5 zákona č. 132/2010 Sb., o audiovizuálních 
mediálních službách na vyžádání; audiovizuální mediální služba na vyžádání je 
poskytována pod názvem WebTV HC LEV Praha, umístěná na internetové adrese 
www.levpraha.cz/webtv. 

-  Rada se seznámila s podáním vysvětlení provozovatele služby umístěné na adrese 
www.televize-js.cz pana Jiřího Středy, IČ 105 18 266, bytem Seifertova 899, 542 32 
Úpice, z jakého důvodu Radě neoznámil poskytování služby. 

-  Rada v rámci své působnosti podle ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) a § 5 odst. 3 
zákona č. 132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, a podle 
ustanovení § 158 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, vydala na základě 
písemného oznámení poskytovatele Jiřího Středy, doručeného Radě dne 27. prosince 
2013, toto potvrzení: Poskytovatel Jiří Středa, IČ 105 18 266, bytem Seifertova 899, 542 
32 Úpice, byl dne 21. ledna 2014 zapsán do Evidence poskytovatelů audiovizuálních 
mediálních služeb na vyžádání ve smyslu ustanovení § 5 zákona č. 132/2010 Sb., o 
audiovizuálních mediálních službách na vyžádání; audiovizuální mediální služba na 
vyžádání je umístěná na internetové adrese www.televize-js.cz. 

-  Rada se seznámila s podáním vysvětlení provozovatele služby umístěné na adrese 
www.hbin.cz společnosti TELEVIZE HBin, družstvo, IČ 25918133, se sídlem B. 
Kobzinové 2020, 58001 Havlíčkův Brod 1, z jakého důvodu Radě neoznámila 
poskytování služby. 

-  Rada v rámci své působnosti podle ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) a § 5 odst. 3 
zákona č. 132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, a podle 
ustanovení § 158 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, vydala na základě 
písemného oznámení poskytovatele TELEVIZE HBin, družstvo, ze dne 13. prosince 
2013, doručeného Radě dne 17. prosince 2013, toto potvrzení: Poskytovatel TELEVIZE 
HBin, družstvo, IČ 25918133, se sídlem B. Kobzinové 2020, 58001 Havlíčkův Brod 1, 
byl dne 21. ledna 2014 zapsán do Evidence poskytovatelů audiovizuálních mediálních 
služeb na vyžádání ve smyslu ustanovení § 5 zákona č. 132/2010 Sb., o 
audiovizuálních mediálních službách na vyžádání; audiovizuální mediální služba na 
vyžádání je poskytována pod názvem TELEVIZE HBin, umístěná na internetové adrese 
www.hbin.cz. 



 

13 

 

-  Rada se seznámila s podáním vysvětlení provozovatele služby umístěné na adrese 
www.zktv.cz společnosti Západočeská kabelová televize s.r.o., IČ 27985563, se sídlem 
Dobrovského 180/15, 353 01 Mariánské Lázně, z jakého důvodu Radě neoznámila 
poskytování služby. 

-  Rada v rámci své působnosti podle ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) a § 5 odst. 3 
zákona č. 132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, a podle 
ustanovení § 158 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, vydala na základě 
písemného oznámení poskytovatele Západočeská kabelová televize s.r.o., ze dne 20. 
prosince 2013, doručeného Radě dne 30. prosince 2013, toto potvrzení: Poskytovatel 
Západočeská kabelová televize s.r.o., IČ 27985563, se sídlem Dobrovského 180/15, 
353 01 Mariánské Lázně, byl dne 21. ledna 2014 zapsán do Evidence poskytovatelů 
audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání ve smyslu ustanovení § 5 zákona č. 
132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání; audiovizuální 
mediální služba na vyžádání je poskytována pod názvem ZKTV, umístěná na 
internetové adrese www.zktv.cz. 

 

OSTATNÍ 

 

-  Rada schválila změnu termínu 11. zasedání z 3. 6. 2014 na 27. 5. 2014. 

 

 

V Praze dne 23. 1. 2014 

Kateřina Kalistová 

předsedkyně Rady pro rozhlasové 

a televizní vysílání 

kontakt: podatelna@rrtv.cz 

274 813 830 

 

 

http://www.zktv.cz/

