
 

1 

 

Tisková zpráva z 3. zasedání, konaného dne 2. 2. 2016  

 

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen "Rada") na svém 3. zasedání 
projednala 40 bodů programu. Vyhodnotila 26 stížností diváků a posluchačů, vydala pět 
upozornění na porušení zákona, rozhodla o zahájení třech správních řízení.  

Rada udělila licenci k provozování rozhlasového vysílání šířeného prostřednictvím 
vysílačů, společnosti ULTRAVOX s.r.o. k vysílání programu Radio COLOR se 
souborem technických parametrů ZNOJMO 4 92,4 MHz / 100 W. 

Na 3. zasedání proběhla dvě veřejná slyšení v licenčních řízeních o udělení licence k 
provozování rozhlasového vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů, a to 
prostřednictvím souborů technických parametrů JIHLAVA CENTRUM 2 88,9 MHz / 200 
W a Cheb 91,8 MHz / 50W. 

Podrobnější informace naleznete v přepisech usnesení Rady: 

 

ROZHLASOVÉ VYSÍLÁNÍ 

-  Rada na veřejném slyšení v licenčním řízení o udělení licence k provozování 
rozhlasového vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů se souborem technických 
parametrů JIHLAVA CENTRUM 2 88,9 MHz / 200 W, projednala se žadatelem otázky 
týkající se programové skladby navrhované účastníkem licenčního řízení. 

-  Rada na veřejném slyšení v licenčním řízení o udělení licence k provozování 
rozhlasového vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů na kmitočtu 91,8 MHz o 
vyzářeném výkonu 50 W z vysílacího stanoviště Cheb projednala se žadatelem otázky 
týkající se programové skladby navrhované účastníkem licenčního řízení. 

-  Rada udělila společnosti ULTRAVOX s.r.o., IČ: 49702785, se sídlem Rašínovo 
nábřeží 409/34, 12800 Praha 2 podle § 18 zákona č. 231/2001 Sb. licenci k 
provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů se souborem technických 
parametrů ZNOJMO 4 92,4 MHz / 100 W pro program Radio COLOR na dobu 8 let, 
nejdéle však do 10. října 2025. 

-  Rada vyhlásila licenční řízení k provozování rozhlasového vysílání šířeného 
prostřednictvím vysílačů se souborem technických parametrů Ústí nad Labem Stříbrníky 
99,3 MHz / 100 W, souřadnice WGS 84: 14 01 50 / 50 40 36, se lhůtou pro doručení 
žádostí do 15. března 2016. 

-  Rada se seznámila se stížností na výslovnost moderátorky Českého rozhlasu a s 
reakcí na svou dřívější odpověď posluchači ve věci hudebních záznamů Českého 
rozhlasu.  

-  Rada se seznámila s analýzou vysílání programu Fajn radio, provozovatele MEDIA 
BOHEMIA, a.s. ze dne 6. 1. 2016 v čase od 00:00 do 24:00 hodin. 

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1-3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů, v platném znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) upozorňuje 
provozovatele MEDIA BOHEMIA, a.s., IČ: 267 65 586 se sídlem Koperníkova 794/6, 
120 00 Praha 2, na porušení licenčních podmínek stanovených licencí udělenou 
rozhodnutím Ru/99/01, ve znění pozdějších změn, kterého se dopustil tím, že na 
programu Fajn radio dne 6. 1. 2016 nedodržel dané licenční podmínky v části týkající se 
podílu mluveného slova. Dle platných licenčních podmínek má být podíl mluveného 
slova ve vysílání 15%, ovšem v analyzovaném dnu (6. 1. 2016 od 00:00 do 24:00 hodin) 
byl tento podíl 6.5%. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení 
upozornění.  



 

2 

 

-  Rada se seznámila s analýzami obchodních sdělení odvysílaných provozovateli JOE 
Media s.r.o. (program Rádio SÁZAVA; 89,3 MHz Benešov-Lbosín) dne 20. ledna 2016, 
LONDA spol. s r. o. (program RÁDIO IMPULS; 89,0 MHz Ostrava) dne 20. ledna 2016, 
JUKE BOX, spol. s r.o. (program RADIO ČAS-FM; 105,9 MHz Frenštát pod Radhoštěm) 
dne 20. ledna 2016, MAX LOYD, s.r.o. (program DANCE RADIO; 102,9 MHz Praha-
Jinonice) dne 20. ledna 2016 a MEDIA BOHEMIA a.s. (program RÁDIO BLANÍK JIŽNÍ 
ČECHY; 88,4 MHz České Budějovice) dne 20. ledna 2016. 

-  Rada zahajuje se zadavatelem reklamy, společností RADIO UNITED SERVICES s. r. 
o., IČ: 29131863, se sídlem Říčanská 2399/3, Vinohrady, 101 00 Praha 10, správní 
řízení z moci úřední, neboť zadáním reklamy na společnost ALZA.cz, která byla 
odvysílána na programu RÁDIO IMPULS (92,1 MHz, Trutnov) dne 27. listopadu 2015 v 
čase 11:58:19 hodin, se mohl dopustit porušení § 2 odst. 1 písm. c) zákona č. 40/1995 
Sb., který zakazuje reklamu, která je nekalou obchodní praktikou. 

-  Rada podle ustanovení § 70 správního řádu opravuje písemné vyhotovení rozhodnutí 
Rady sp. zn. 2014/8/bar/MED ze dne 4. 2. 2014 tak, že se název programu „Fajn radio 
North Music“ ve výroku nahrazuje správným názvem programu „Fajn North Music“ a 
název programu „Fajn radio North Music“ v části Název programu se nahrazuje 
správným názvem programu „Fajn North Music“. 

-  Rada podle ustanovení § 70 správního řádu opravuje písemné vyhotovení rozhodnutí 
Rady sp. zn. 2014/8/bar/MED ze dne 4. 2. 2014 v jeho odůvodnění tak, že se název 
programu „Fajn radio North Music“ v prvním odstavci odůvodnění nahrazuje správným 
názvem programu „Fajn North Music“. 

 

 

TELEVIZNÍ VYSÍLÁNÍ 

-  Rada v rámci správního řízení sp.zn. 2015/961/RUD/WS provedla důkaz zhlédnutím 
záznamu teleshoppingu „Chop-it Blend-it“, který byl odvysílán dne 12. října 2015 v čase 
05:29:14 hodin na programu NOVA. 

-  Rada v rámci správního řízení sp.zn. 2015/967/RUD/WS provedla důkaz zhlédnutím 
záznamu teleshoppingu „Harry Blackstone“, který byl odvysílán dne 12. října 2015 v 
čase 13:54:13 hodin na programu Televize Barrandov. 

-  Rada v rámci správního řízení sp.zn. 2015/910/RUD/ABC provedla důkaz zhlédnutím 
záznamu teleshoppingového bloku „Sexy výzva“, který byl odvysílán dne 30. srpna 
2015 od 23:45 hodin na programu Rebel. 

-  Rada zahajuje s provozovatelem CITYTV, s.r.o., IČ: 28064453, se sídlem: Praha 10, 
náměstí Přátelství 1518/4, PSČ: 102 00, správní řízení podle § 63 odst. 2 písm. b) 
zákona č. 231/2001 Sb., o odnětí licence k provozování programu CITY TV, šířeného 
prostřednictvím kabelových systémů na základě licence sp.zn. 2008/442/zem/CTY, č.j. 
zem/6138/08 ze dne 9. září 2008, neboť provozovatel po zahájení vysílání v průběhu 
kalendářního roku nevysílal déle než 30 dnů. Rada stanovila lhůtu k vyjádření do 15 dnů 
od doručení oznámení o zahájení řízení.  

-  Rada udělila provozovateli HBO Europe s.r.o., IČ 614 66 786, se sídlem Praha 7, 
Jankovcova 1037/49, PSČ 170 00, souhlas dle § 21 odst. 1 písm. d) zákona č. 
231/2001 Sb., se změnou skutečností uvedených v žádosti o licenci programu HBO 2 
prostřednictvím kabelových systémů a družice, sp. zn.: 2008/220/zem/HBO, č.j.: 
zem/2075/08, ve znění pozdějších změn, ze dne 26. března 2008, spočívající ve změně 
licenčních a dalších programových podmínek (programové skladby) v rozsahu žádosti, 
č.j.: RRTV/637/2016-P, ze dne 18. ledna 2016.  

-  Rada se seznámila s vysvětlením provozovatele ŠLÁGR TV, spol. s r.o., IČ 261 02 
293, se sídlem Dubné 158, PSČ 373 84, doručeného dne 25. ledna 2016, č.j. 
RRTV/816/2016-P, ve věci možného vysílání programu TV PÍSNIČKA a COUNTRY No. 
1 prostřednictvím kabelových systémů bez oprávnění  



 

3 

 

-  Rada upozorňuje provozovatele ŠLÁGR TV, spol. s r.o., IČ 261 02 293, se sídlem 
Dubné 158, PSČ 373 84, na porušení zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, 
že provozoval televizní vysílání programu TV PÍSNIČKA a COUNTRY No. 1 
prostřednictvím kabelových systémů, aniž k tomu byl oprávněn podle tohoto zákona. 

-  Rada se seznámila s písemným vyjádřením provozovatele ŠLÁGR TV, spol. s r.o., IČ 
261 02 293, se sídlem Dubné 158, PSČ 373 84, ze dne 25. ledna 2015, č.j. 
RRTV/817/2016-P, ve věci zahájení řízení o odejmutí licence č.j. zem/977/2014, spis. 
zn.: 2014/58/zem/Šlá, ze dne 18. března 2014, k provozování digitálního televizního 
vysílání programu TV PÍSNIČKA a COUNTRY No. 1, šířeného prostřednictvím 
pozemních vysílačů, a oznámením o ukončení vysílání uvedeného programu podle § 24 
písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., ke dni 30. dubna 2015.  

-  Rada zastavuje podle § 66 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb., správní řízení vedené s 
provozovatelem ŠLÁGR TV, spol. s r.o., IČ 261 02 293, se sídlem Dubné 158, PSČ 373 
84, podle § 63 odst. 2 písm. b) zákona č. 231/2001 Sb., o odejmutí licence č.j. 
zem/977/2014, spis. zn.: 2014/58/zem/Šlá, ze dne 18. března 2014, k provozování 
digitálního televizního vysílání programu TV PÍSNIČKA a COUNTRY No. 1, šířeného 
prostřednictvím pozemních vysílačů, neboť zanikla věc nebo právo, jehož se řízení týká.  

-  Rada vzala na vědomí, že provozovateli ŠLÁGR TV, spol. s r.o., IČ 261 02 293, se 
sídlem Dubné 158, PSČ 373 84, zanikla dne 30. dubna 2015 podle § 24 písm. f) zákona 
č. 231/2001 Sb., licence k provozování digitálního televizního vysílání programu TV 
PÍSNIČKA a COUNTRY No. 1, šířeného prostřednictvím pozemních vysílačů na 
základě licence č.j. zem/977/2014, spis. zn.: 2014/58/zem/Šlá, ze dne 18. března 2014, 
na základě žádosti ze dne 25. ledna 2015, č.j. RRTV/817/2016-P. O této skutečnosti 
vydává Rada osvědčení dle § 154 a násl. zákona č. 500/2004 Sb.  

-  Rada se seznámila s analýzou kontinuálního záznamu vysílání programu CS mini 
provozovatele Československá filmová společnost, s.r.o., IČ: 271 68 425 se sídlem 
Praha 1, Václavské náměstí 831/21, PSČ 11000, ze dne 6. ledna 2016 v čase od 07:00 
do 12:00 hodin.  

-  Rada se seznámila s analýzou kontinuálního záznamu vysílání programu CS Film 
provozovatele Československá filmová společnost, s.r.o., IČ: 271 68 425 se sídlem 
Praha 1, Václavské náměstí 831/21, PSČ 11000, ze dne 6. ledna 2016 v čase od 12:00 
do 24:00 hodin. 

-  Rada se seznámila s výsledky analýz obchodních sdělení za měsíc říjen 2015. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) a v souladu s ustanovením § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) žádá 
provozovatele Stanice O, a.s., IČ: 26509911, sídlem Karla Engliše 519/11, Smíchov, 
150 00 Praha 5, o podání vysvětlení ke dvěma mutacím obchodního sdělení s motivem 
„KB G2“, které byly reprízově odvysílány dne 1. října 2015 v časech 7:02:14 hodin 
(mutace 1) a 7:04:39 hodin (mutace 2) na programu O („Óčko“). Ačkoli byly do vysílání 
zařazeny způsobem odpovídajícím označení sponzora, respektive na obrazovce bylo 
přítomno logo programu, zcela absentuje jakákoli informace o sponzorování. Dále je 
součástí obou mutací přímá reklamní pobídka („zařiď si studentské konto G2 a užij si 
prázdniny podle sebe. Navíc získáš bonus až tisíc třicet tři korun“). Rada žádá o 
vysvětlení, o jaký typ obchodních sdělení se dle provozovatele jedná. Rada stanovila 
lhůtu k podání vysvětlení 30 dní ode dne doručení této výzvy. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele Česká televize, IČ: 00027383, sídlem Kavčí hory, Praha 4, PSČ 14070, 
na porušení ustanovení § 49 odst. 1 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., čehož se dopustil 
tím, že dne 11. října 2015 v čase 15:37:51 hodin na programu ČT1 premiérově odvysílal 



 

4 

 

obchodní sdělení, prezentované jako označení sponzora, “Bělecký mlýn“, které 
obsahovalo přímou pobídku ke konzumaci služeb sponzora („přesvědčte se sami“) v 
rámci své zvukové složky. Obchodní sdělení, které naplňuje definiční znaky reklamy, 
nebylo ve vysílání rozeznatelné jako reklama a nebylo zřetelně zvukově, obrazově nebo 
zvukově-obrazově nebo prostorovými prostředky odděleno od ostatních částí vysílání. 
Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení tohoto upozornění.  

-  Rada v rámci své kompetence dané § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) a v souladu s ustanovením § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) žádá 
zadavatele reklamy, společnost Merck spol. s r.o., IČ 18626971, Na hřebenech II 
1718/10, Nusle, 140 00 Praha 4, o podání vysvětlení k reklamnímu spotu „Nasivin“, 
který byl premiérově odvysílán dne 5. října 2015 v čase 6:40:10 hodin na programu 
Prima ZOOM. Součástí jeho zvukové i obrazové složky byla tvrzení „Zkracuje dobu 
nachlazení o dva dny“ a „Skoncujte s rýmičkou o dva dny dříve“. Rada žádá o 
vysvětlení, zda se v případě výše uvedeného jedná o reklamní nadsázku, či zda existuje 
konkrétní zdroj/studie, který je podkladem pro předmětná tvrzení. Rada stanovila lhůtu k 
podání vysvětlení 30 dní ode dne doručení této výzvy. 

-  Rada se seznámila s výsledky Souhrnné analýzy vývoje označení sponzora na 
programech ČT v letech 2010 – 2015. 

-  Rada se seznámila s následujícími podáními k obsahu televizních programů 
doručenými v období 12. ledna 2016 až 25. ledna 2016: Simply You Pharmaceuticals 
a.s. / obchodní sdělení NEOSPAN forte SWISS; CET 21 spol. s r.o. / NOVA – 
Expendables: Postradatelní, 11. 1. 2016 v 20.20 hod.; ČESKÁ TELEVIZE / ČT1, ČT24 
– Otázky Václava Moravce, 13. 12. 2015 od 12.00 hod.; ČESKÁ TELEVIZE / ČT2 – 
Nedej se, resp. dokumentární film Cena Velké ceny, 13. 12. 2015 v 10.30 hod. a Nedej 
se, resp. dokumentární film Byt či nebýt?, 10. 1. 2016 v 10.55 hod.; ČESKÁ TELEVIZE / 
ČT2 – Nedej se, resp. příspěvek Občanský vzdor v ohni, 10. 1. 2016 v 10.55 hod.; 
Barrandov Televizní Studio, a.s. / Kino Barrandov – reklamní spot společnosti Mall.cz, 
11. 1. 2015 v 23.04.00 hod.; ČESKÁ TELEVIZE / ČT1 – Máte slovo, 14. 1. 2016 v 21.15 
hod.; Barrandov Televizní Studio, a.s. / TV Barrandov – obchodní sdělení zařazená v 
pořadu Julie a Nikolas, 13. 1. 2016 v 11.05 hod.; ČESKÁ TELEVIZE / ČT1, ČT24 – 
Události, resp. reportáž Kongres ODS, 16. 1. 2016 od 19.00 hod., informování o 
kongresu ODS; Barrandov Televizní Studio, a.s. / TV Barrandov – reklamní spot 
Mountfiled „JEN ZA 1/3 CENY“, 1. ledna 2016 od 10:34:52 hodin; Barrandov Televizní 
Studio, a.s. / Barrandov PLUS – porušování pravidel, teleshopping s interaktivní 
složkou, 2. 1. 2016 v 23.42 hod.; ČESKÁ TELEVIZE / internetové stránky 
provozovatele, ČT 1 – články na webu provozovatele, Týden v regionech (Brno), 
reportáž Peníze na ruku, 4. 6. 2011 v 12.00 hod., a Události v regionech, reportáž Kuřim 
si stěžuje u ombudsmana na ombudsmana, 2. 6. 2011 v 18.00 hod.; ČESKÁ TELEVIZE 
/ nespecifikovaný program – programová skladba, reklamy na programech 
provozovatele; ČESKÁ TELEVIZE, ČESKÝ ROZHLAS/ nespecifikovaný program – 
koncesionářské poplatky, vedení diskuzí; ČESKÁ TELEVIZE / ČT24, postup Rady ČT – 
Horizont, reportáži Starosta osobně zneškodnil útočníka, 23. 2. 2015 ve 21.30 hod.; 
WALMARK, a. s. – zadavatel obchodního sdělení – podezření z protiprávního jednání; 
CET 21 spol. s r.o. / NOVA Cinema – nespecifikovaný pořad; DONEAL, s.r.o. / JOJ 
Cinema – Babel, 10. 1. 2016 v 8.10 hod.; dotaz na politickou reklamu. 

-  Rada jako orgán dozoru pro oblast regulace reklamy dle § 7 písm. a) zákona č. 
40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů (zákon o 
regulaci reklamy) žádá společnost Simply You Pharmaceuticals a.s., IČ 253 85 381, se 
sídlem Praha 3, Roháčova 188/37, PSČ 130 00, o podání vysvětlení dle § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve vztahu k obsahu stížnosti ve věci obchodního 



 

5 

 

sdělení zadavatele Simply You Pharmaceuticals a.s. Rada stanovila lhůtu k podání 
vysvětlení 20 dní ode dne doručení výzvy. 

-  Rada žádá o stanovisko Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci ve věci 
distribuce přípravků společnosti Simply You Pharmaceuticals a.s. (dle obsahu přiložené 
stížnosti). 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele CET 21 spol. s r.o., IČ: 45800456, sídlem Kříženeckého náměstí 1078/5, 
15200 Praha, na porušení ustanovení § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., 
neboť se odvysíláním pořadu Expendables: Postradatelní dne 11. ledna 2016 od 20.20 
hodin na programu NOVA dopustil porušení povinnosti nezařazovat v době od 6.00 
hodin do 22.00 hodin pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, psychický 
nebo mravní vývoj dětí a mladistvých, konkrétně tím, že uvedený pořad, který byl 
odvysílán v čase, kdy mohou být u obrazovky mladiství či děti, obsahoval velké 
množství násilných scén, které mají potenciál vyvolat u dětského diváka psychický otřes 
či snížení citlivosti při vnímání násilí a jeho následků. Neakceptovatelný obsah 
představuje pořad jako celek s obsahem velkého množství násilí, rozsáhlých a vizuálně 
explicitních pasáží bojových scén s důrazem na vysoký počet mrtvých, akcentem na 
rozmanité brutální způsoby zabití (zlomení vazu, uhoření, zasažením vrženou bodnou 
zbraní, zastřelení z bezprostřední blízkosti), mučení a mnohačetné destruující exploze s 
následky hromadného zabití. Rada stanovila lhůtu k nápravě 15 dní ode dne doručení 
upozornění. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) a v souladu s ustanovením § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) žádá 
provozovatele vysílání Česká televize, IČ 00027383, sídlem Kavčí hory, Praha 4, PSČ 
140 70, o podání vysvětlení, na základě jakých zdrojů a informací uvádí moderátor 
Václav Moravec v pořadu Otázky Václava Moravce, odvysílaném dne 13. 12. 2015 od 
12.00 hod. na programu ČT 1 a ČT 24, že Lesy České republiky objednaly tisk a 
distribuci novin Lesů České republiky bez výběrového řízení u společnosti MAFRA a. s. 
Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 30 dní ode dne doručení této výzvy. 

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 
písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v 
platném znění, upozorňuje provozovatele vysílání ČESKÁ TELEVIZE, IČ 27383, se 
sídlem Na hřebenech II 1132/4, 147 00 Praha, na porušení § 31 odst. 3 zákona č. 
231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 13. prosince 2015 v čase 10.30 hod. na 
programu ČT 2 odvysílal publicistický pořad Nedej se, resp. dokument Cena Velké 
ceny, a 10. 1. 2016 v čase 10.55 hod. na programu ČT 2 publicistický pořad Nedej se, 
resp. dokument Byt či nebýt?, jejichž tvůrce Robin Kvapil je současně aktivním politikem 
(členem zastupitelstva městského obvodu Brno-střed za politické hnutí Žít Brno), 
přičemž se tyto pořady vyjadřovaly k současným politickým kauzám, zejména pak s 
přihlédnutím k tomu, že dokument Cena Velké ceny komentoval pořádání 
motocyklových závodů v městě Brně a v souvislosti s tím i činnost brněnských radních, 
tedy kauzu z regionu, v němž je tvůrce aktivním politikem. Tím provozovatel této osobě 
poskytl významný mediální prostor pro prezentaci, což způsobilo její zvýhodnění před 
ostatními politickými subjekty, které takovouto možnost nedostaly. Došlo tak k porušení 
zákonné povinnosti, podle které je provozovatel vysílání povinen zajistit, aby ve 
zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a 
vyváženosti a zejména nebyla v celku vysílaného programu jednostranně 
zvýhodňována žádná politická strana nebo hnutí, popřípadě jejich názory nebo názory 
jednotlivých skupin veřejnosti, a to s přihlédnutím k jejich reálnému postavení v 



 

6 

 

politickém a společenském životě. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne 
doručení upozornění. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele Česká televize, jací 
odborníci (například dětský psycholog, sociolog, pedagog ) se podílejí na vzniku pořadu 
Zprávičky na programu ČT :D, jakým způsobem a v jakém rozsahu, a zejména, kdo 
rozhoduje o tom, jaké informace a s jakým vyzněním budou dětem předkládány, a jak je 
dbáno o to, aby informace byly pro děti skutečně srozumitelné a aby nutné 
zjednodušení podávaných informací nevedlo k zavádějícím závěrům.  

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele MTV NETWORKS s.r.o., 
IČ 28970438, sídlem Na strži 1702/65, Praha 4, PSČ 14000, zda jím zapůjčený záznam 
programu Comedy Central Extra ze dne 1. září 2015 v čase od 12:00 do 02:00 hodin (v 
koordinovaném mezinárodním čase UTC), jehož vysílání bylo prostřednictvím titulků 
překládáno do rumunštiny a které obsahovalo obchodní sdělení v rumunštině, bylo 
určeno pouze pro Rumunsko, a zda na dalších státních územích, kam je program šířen, 
dochází k překladu do tamního jazyka a zda jsou vkládána regionálně odlišná obchodní 
sdělení. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením společnosti ABC TV s.r.o., IČ 01617184, 
sídlem Poděbradská 777/9, Praha 9, PSČ 190 00, jakožto zadavatele 
teleshoppingového bloku „Sexy výzva“, fungujícího na principu interaktivní soutěže, 
jakým přesným způsobem či mechanismem bylo možné v rámci teleshoppingového 
bloku, zařazeného dne 17. září 2015 od 23:00 hodin do vysílání programu kinoSvět, 
dojít k výsledku prezentovanému jako správné řešení úlohy, tj. k číslu 813.  

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením společnosti ABC TV s.r.o., IČ 01617184, 
se sídlem Poděbradská 777/9, 190 00 Praha 9, ohledně matematické úlohy 
prezentované v divácké telefonické soutěži „Sexy výzva“, odvysílané dne 4. července 
2015 od 02:06 hodin na programu POHODA, respektive s popisem mechanismu, jak lze 
dojít k deklarovanému správnému výsledku 831,07. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele Jaroslav Heindl, č.j. 
RRTV/671/2016-P, kdy je do vysílání programu TV FOCUS zařazována premiéra 
vysílání, když v dopise provozovatele je uveden čas 20.00 hod. každé úterý, ale na 
webu provozovatele (www.tv-focus.cz) je uveden čas odlišný, a to úterý 22.00 hodin. 

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele VIA PRESS s. r. o. ze dne 14. 1. 2016 na 
vydané upozornění (č.j. RRTV/16/2016-LOJ) na porušení ustanovení § 49 odst. 1 písm. 
a) zákona č. 231/2001 Sb., jehož se dopustil tím, že dne 1. listopadu 2015 v čase 
12:18:02 hodin na programu i-Vysočina.cz odvysílal obchodní sdělení, prezentované 
jako označení sponzora, “EnergyTV“, které obsahovalo přímou reklamní pobídku 
(„SLEDUJTE ENERGY TV – BUĎTE IN“) v rámci své obrazové složky, a dále dne 1. 
listopadu 2015 v čase 17:33:03 hodin na témže programu odvysílal obchodní sdělení, 
prezentované jako označení sponzora, „jihlavacity.cz“, které obsahovalo přímou 
reklamní pobídku v rámci své zvukové složky („Zapojte se do dění, bavte se a 
vyhrávejte. Žijte Jihlavou“). Obchodní sdělení, která naplňovala definiční znaky reklamy, 
nebyla ve vysílání rozeznatelná jako reklama a nebyla zřetelně zvukově, obrazově nebo 
zvukově-obrazově nebo prostorovými prostředky oddělena od ostatních částí vysílání.  

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele VIA PRESS s. r. o. ze dne 14. 1. 2016 na 
upozornění (č.j. RRTV/15/2016-LOJ) na porušení ustanovení § 48 odst. 1 písm. h) 
zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 1. listopadu 2015 odvysílal na 
programu i-Vysočina.cz pořady EXPO 2015 v čase 12:35:00 hodin, Týden na Vysočině 
(reportáž „Radnice v Pacově testuje elektromobil“) v čase 13:00:04 hodin a Infoservis 
(reportáž „Trafostanici na sídlišti Březinky vyzdobil známý streetartista“) v čase 17:20:00 
hodin, které ve svém celkovém vyznění (rozhovory se zástupci společnosti E.ON ČR, 
respektive E.ON Servisní, obsahovaly informaci o tom, že společnost E.ON 
spolupracuje s Krajem Vysočina v rámci projektu „Vysočina šetří energii“, potažmo že 
pracovníci ze společnosti E.ON dělají analýzu ve všech krajských nemocnicích na 



 

7 

 

Vysočině, která se týká možnosti analýzy úspor energií ve vnitřním osvětlení, dále že 
energetická společnost E.ON poskytla elektromobil radnici v Pacově, aby jej vyzkoušela 
v rámci svých běžných potřeb - logo E.ON na dveřích automobilu, a dále, že společnost 
E.ON nechala vyhotovit novou fasádu trafostanice - záběr loga E.ON jako součásti nové 
fasády), sledovaly reklamní cíl, respektive propagaci služeb společnosti E.ON, ačkoliv 
se mělo jednat o pořady informačního charakteru o dění v regionu. Tímto se 
provozovatel dopustil porušení zákonné povinnosti, podle které provozovatelé vysílání 
nesmějí zařazovat do vysílání skrytá obchodní sdělení.  

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele KATRO SERVIS spol. s r. o. ze dne 12. 1. 
2016 na upozornění č.j. RRTV/7/2016-LOJ na porušení licenčních podmínek, kterého 
se dopustil tím, že na programu Info-kanál Horní Branná v období od 15.–16. června 
2015 v čase od 00.00 do 24.00 hodin odvysílal videotextovou smyčku pouze se stopáží 
4 minuty a 2 sekundy, ačkoli licence vymezuje stopáž textové smyčky rozsahem cca 10 
minut. 

-  Rada se seznámila s odpovědí ČNB ve věci reklamního spotu „Tesco – finanční 
služby“, který byl reprízově odvysílán dne 20. srpna 2015 v čase 7:29:06 hodin na 
programu Prima.  

-  Rada se seznámila s rozsudkem Nejvyššího správního soudu ze dne 10. prosince 
2015, č.j. 7 As 250/2015, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Rady proti rozsudku 
Městského soudu v Praze ze dne 20. srpna 2015, č.j. 8A 101/2015, kterým bylo zrušeno 
rozhodnutí Rady ze dne 24. března 2015, sp.zn. 2014/703/RUD/TV, č.j. 
RRTV/1474/2015-RUD, kterým byla provozovateli TV CZ s.r.o. IČ: 24267309, se sídlem 
Kaprova 42/14, 110 00 Praha, uložena pokuta ve výši 500 000,- Kč, za porušení 
ustanovení § 32 odst. 1 písm. e) zákona č. 231/2001 Sb., ve spojení s § 32 odst. 5 
zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 19. května 2014 od 5.00 do 
6.00 hodin na programu ACTIVE TV odvysílal teleshoppingový blok na erotickou 
zpoplatněnou telefonickou linku. 

-  Rada coby ústřední správní úřad na základě ustanovení § 5 písm. a) zákona č. 
231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších 
zákonů, v platném znění (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.) a podle ustanovení § 66 odst. 
2 a ustanovení § 76 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, v platném znění (dále jen 
zákon č. 500/2004 Sb.) vydala dne 2. února 2016 toto usnesení: Rada zastavuje 
správní řízení vedené se společnosti TV CZ s.r.o., IČ: 24267309, se sídlem Kaprova 
42/14, 110 00 Praha 1 - Staré Město, pro porušení ustanovení § 32 odst. 1 písm. e) 
zákona č. 231/2001 Sb., čehož se mohla dopustit odvysíláním teleshoppingového bloku 
na erotickou zpoplatněnou telefonickou linku dne 19. května 2014 od 5.00 do 6.00 hodin 
na programu ACTIVE TV, neboť uplynula jednoletá subjektivní prekluzivní lhůta pro 
uložení pokuty dle ustanovení § 61 zákona č. 231/2001 Sb. 

-  Rada se seznámila s nálezem Ústavního soudu ze dne 12. ledna 2016, č.j. II ÚS 
2732/15, jímž bylo vysloveno, že rozsudkem Městského soudu v Praze ze dne 30. 3. 
2015, č. j. 6 A 17/2011–41, a rozsudkem Nejvyššího správního soudu ze dne 16. 7. 
2015, č. j. 7 As 98/2015–27, bylo porušeno právo společnosti Lion Communications, 
s.r.o. (dříve PUBLICIS Prague, s.r.o.), na spravedlivý proces zaručené čl. 36 odst. 1 a 2 
Listiny základních práv a svobod, a obě tato rozhodnutí byla zrušena. 

 

AUDIOVIZUÁLNÍ MEDIÁLNÍ SLUŽBY NA VYŽÁDÁNÍ 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením poskytovatele audiovizuální mediální 
služby na vyžádání Českokrumlovská televize CKTV umístěné na internetové adrese 
www.cktv.cz, společnosti Českokrumlovská televize CKTV, IČ 01438921, sídlem 
Mirkovice 2, Mirkovice, PSČ 382 32, jakým způsobem plní povinnosti plynoucí z 
ustanovení § 6 odst. 1 zákona č. 132/2010 Sb., konkrétně, jakým způsobem umožňuje 
uživatelům služby Českokrumlovská televize CKTV, umístěné na internetové adrese 



 

8 

 

www.cktv.cz, přístup ke svému identifikačnímu číslu a k informaci o tom, že orgánem 
dohledu nad poskytováním audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání je Rada. 

-  Rada vzala na vědomí ukončení poskytování audiovizuální mediální služby na 
vyžádání poskytovatele Topfun Media a.s., IČ 286 36 589, se sídlem Bohdalecká 1483, 
Praha 10 – Michle, PSČ 101 00, poskytované na adrese www.topfun.cz. 

-  Rada se seznámila s analýzou služby umístěné na adrese www.videacesky.cz. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 4 odst. 1 a odst. 2 písm. b) a c) a 
ustanovením § 11 zákona č. 132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních službách na 
vyžádání a o změně některých zákonů (dále jen zákon č. 132/2010 Sb.), upozorňuje 
společnost Net Income CZ s.r.o., IČ: 242 06 229, se sídlem Praha 10, Ukrajinská 728/2, 
PSČ 101 00, poskytující službu umístěnou na adrese www.videacesky.cz, na porušení 
ustanovení § 5 odst. 4 zákona č. 132/2010 Sb., kterého se dopustila tím, že písemně 
neoznámila změnu evidovaných údajů audiovizuální mediální služby na vyžádání 
nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy ke změně došlo. Rada stanovila poskytovateli lhůtu k 
nápravě 30 dnů ode dne doručení upozornění. 

 

 

 

 

 

V Praze dne 4. 2. 2016 

Bc. Ivan Krejčí 

předseda Rady pro rozhlasové 

a televizní vysílání 

kontakt: podatelna@rrtv.cz 

274 813 830 


