
 

1 
 

Tisková zpráva z 5. zasedání, konaného dne 2. 3. 20 10  

 

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání 

- neudělila provozovateli RNDr. Pavlu Foretníkovi souhlas se změnou územního 
rozsahu a souboru technických parametrů, spočívající v přidělení kmitočtu Brno 98,1 
MHz/1 kW pro program Radio Haná (licence sp. zn. Ru/101/01) 
-  neudělila provozovateli RADIO CRYSTAL s. r. o. /Hitrádio FM Crystal licence sp. zn. 
Ru/284/00) souhlas se změnou územního rozsahu a souboru technických parametrů, 
spočívající v přidělení kmitočtu Železný Brod 99,6 MHz/100 W z důvodu negativního 
stanoviska ČTÚ 
- neudělila provozovateli Ing. Františku Krpenskému/Rádio „R“ (licence sp. zn. 
2009/626/FIA) souhlas se změnou územního rozsahu a souboru technických 
parametrů, spočívající ve zvýšení výkonu kmitočtu Mokrá-Horákov 89,2 MHz/5 W na 
100 W z důvodu negativního stanoviska ČTÚ 
-  vydala provozovateli Kabelová televize Kopřivnice, s. r. o. (licence sp. zn.  Ru/258/02) 
dle § 21 odst. 1 písm. c) a d) zákona č. 231/2001 Sb. souhlas ke změně územního 
rozsahu vysílání ukončením vysílání programu TKR Bzenec v katastrálním území 
Bzenec a ke změně licenčních podmínek spočívající ve změně vysílacího schématu 
programu KTK 
-  zrušila provozovateli Kabelová televize Kopřivnice, s. r. o. dle § 30 písm. d) zákona č. 
231/2001 Sb. registraci sp. zn. Rg/15/96 v rozsahu katastrálního území Bzenec ke dni 
2. 3. 2010 
- zastavila s provozovatelem Barrandov Televizní Studio a. s. (sp. zn. 
2008/153/řeh/BAR), správní řízení dle § 66 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb., správního 
řádu, neboť odpadl důvod pro pokračování v řízení  
-  vydala provozovateli Barrandov Televizní studio a. s. (sp. zn. 2008/153/řeh/BAR), 
upozornění dle § 59 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb. na porušení § 21 odst. 1 písm. e) a 
odst. 2 a 4 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že nepožádal Radu o 
předchozí souhlas spočívající v navýšení základního kapitálu a změnou seznamu 
akcionářů a neoznámil změny ve složení kontrolního orgánu v zákonem stanovené 
lhůtě 
-  vydala provozovateli HUKU s. r. o. (sp. zn. 2009/400/FIA/HUK) upozornění podle § 59 
odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb. na porušení § 21 odst. 2 a 4 zákona č. 231/2001 Sb. 
spočívající v neoznámení změny ve složení statutárního orgánu a nepředložení dokladů 
o změně, která se zapisuje do obchodního rejstříku 
-  vydala provozovateli TV GIMI a. s. (sp. zn. 2008/215/cun/TV) upozornění podle § 59 
odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb. na porušení § 21 odst. 2 a 4 zákona č. 231/2001 Sb. 
spočívající v neoznámení změn ve složení statutárního a kontrolního orgánu a 
nepředložení dokladů o změnách, které se zapisují do obchodního rejstříku 
-  vydala provozovateli T-Systems Czech Republic a. s. (sp. zn. 2006/174/zem/T-S) 
upozornění podle § 59 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb. na porušení § 29 odst. 3 zákona 
č. 231/2001 Sb. spočívající v neoznámení změn ve složení kontrolního orgánu v 
zákonem stanovené lhůtě 
-  vzala na vědomí, že provozovateli HELP FILM, s. r. o., IČ: 262 91 126, zanikla dne 1. 
listopadu 2009 dle § 24 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb. licence k provozování 
televizního programu NOSTALGIA prostřednictvím družice, vydaná na základě 
rozhodnutí č. j. Ru/221/05/2967 ze dne 18. října 2005. O této skutečnosti vydala 
provozovateli osvědčení.  



 

2 
 

-  vzala na vědomí, že provozovateli HELP FILM, s. r. o., IČ: 262 91 126, zanikla dne 1. 
února 2010 dle § 24 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb. licence k provozování televizního 
programu ACTION BOX – rozhodnutí sp. zn. : 2009/210/FIA/HEL, č. j. Fia/2197/09 ze 
dne 10. března 2009. O této skutečnosti vydala provozovateli osvědčení.  
-  vzala na vědomí, že provozovateli HELP FILM, s. r. o., IČ: 262 91 126, zanikla dne 1. 
února 2010 dle § 24 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb. licence k provozování televizního 
programu LADY BOX – rozhodnutí sp. zn. : 2009/207/FIA/HEL, č. j. Fia/2196/09 ze dne 
10. března 2009. O této skutečnosti vydala provozovateli osvědčení.  
-  vzala na vědomí, že provozovateli HELP FILM, s. r. o., IČ: 262 91 126, zanikla dne 1. 
února 2010 dle § 24 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb. licence k provozování televizního 
programu NOSTALGIA MUSICA – rozhodnutí sp. zn. 2008/1067/FIA/HEL, č. j. 
Fia/5683/08 ze dne 26. srpna 2008. O této skutečnosti vydala provozovateli osvědčení.  
-  vzala na vědomí, že provozovateli HELP FILM, s. r. o., IČ: 262 91 126, zanikla dne 1. 
února 2010 dle § 24 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb. licence k provozování televizního 
programu REVOLUTION TV – rozhodnutí sp. zn. : 2008/936/FIA/HEL, č. j. Fia/5334/08 
ze dne 29. července 2008. O této skutečnosti vydala provozovateli osvědčení.  
-  schválila stanovisko k možnému nesouladu § 17 odst. 4 zákona č. 231/2001 Sb. s čl. 
49 Smlouvy o fungování Evropské unie  
-  vzala na vědomí rozsudek Městského soudu v Praze ze dne 17. února 2010, č. j. 5 
Ca 168/2007-50, kterým bylo zrušeno rozhodnutí Rady ze dne 16. května 2007, sp. zn. 
2006/1042/mal/TMB, ve výroku III. o neudělení licence společnosti T-Mobile Czech 
Republic a. s. k provozování vysílání ve standardu DVB-H 
-  zastavila podle ustanovení § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správního 
řádu, řízení o žádosti společnosti T-Mobile Czech Republic a. s. o udělení licence k 
provozování vysílání ve standardu DVB-H, sp. zn. 2006/1042/mal/TMB, neboť ve 
vyhlášení licenčního řízení byla stanovena doba platnosti licence do 31. května 2007, 
čímž se žádost stala po doručení rozsudku Městského soudu v Praze ze dne 17. února 
2010, č. j. 5 Ca 168/2007-50, kterým bylo zrušeno rozhodnutí Rady ze dne 16. května 
2007, sp. zn. 2006/1042/mal/TMB, ve výroku III., zjevně bezpředmětnou 
-  se seznámila s informací o semináři Efektivní využití rádiového spektra 
-  uložila společnosti EURO RSCG, a. s. ; IČ: 630 79 054, sídlem: Letenské sady 1500, 
17000 Praha 7 pokutu ve výši 450 000,- Kč, pro porušení § 5f odst. 1 písm a) zákona č. 
40/1995 Sb., kterého se dopustila jako zpracovatel tím, že reklama Nutrilon, produkt 
Immunofortis 2_3 (mut 1), s premiérou vysílání dne 20. 4. 2009 v 08:09:57 hodin na 
programu Nova a dále reprízované na programech Nova a Nova Cinema do 31. 5. 
2009, neobsahovala potřebné informace o správném užití výrobku a zároveň působila 
proti kojení. V předmětné reklamě jsou uvedena tvrzení a sdělovány postupy, které 
narušují privilegovanost kojení před náhradní stravou tak, že je naznačeno, že kojením 
je dosaženo maxima pro dítě, avšak i to je málo z pohledu rozvoje imunity a je nutno 
dodávat dítěti Immunofortis, který přirozeně posílí imunitní systém, a to na základě 
těchto sdělení obsažených v reklamě, kdy se matka malého dítěte táže: „Mému 
chlapečkovi ještě není ani rok a už se s kamarády dělí o všechno. Opravdu o 
všechno…. Jak mám posílit jeho imunitu?“ Muž v bílém plášti na předchozí dotaz 
odpovídá „Jeho obranyschopnost jste již posílila. (myšleno kojením) Imunitní systém se 
ale stále vyvíjí, a proto je důležité ho posilovat i nadále“. Z této konverzace je jasné, že 
matka se obává o imunitu (zdraví svého dítěte), ono dítě je kojeno, přesto je matka 
utvrzována a nabádána v tom, že imunita dítěte musí být posílena, přestože je kojeno, 
neboť se imunitní systém vyvíjí. Jinými slovy bylo sděleno toto: Vy jste dítěti 
prostřednictvím kojení poskytla maximum, ale je to málo, proto tu máme Immunofortis“. 
Tímto sdělením je podrýváno privilegované a neotřesitelné postavení kojení ve výživě 
dítěte. Toto sdělení podtrhává a zdůrazňuje grafické a obrazové ztvárnění reklamy, 
jehož obrazová složka je specifikována v odůvodnění. Současně uložila účastníkovi 



 

3 
 

řízení v souladu s § 79 odst. 5 správního řádu a § 6 vyhlášky č. 520/2005 Sb. povinnost 
uhradit paušální částku nákladů správního řízení ve výši 1 000,- Kč 
-  zastavila správní řízení se společností GlaxoSmithKline, s. r. o., IČ: 481 14 057 
sídlem: Na Pankráci 17/1685, 140 21 Praha 4 vedené pro možné porušení § 2 odst. 3 
zákona č. 40/1995 Sb., ke kterému mohlo dojít odvysíláním reklamy na přípravek 
Parodontax dne 10. března 2008 v 9:48 hodin na programu Prima televize, neboť se 
porušení zákona neprokázalo, čímž odpadl důvod pro vedení správního řízení 
-  zastavila správní řízení s provozovatelem FTV Prima, spol. s r. o., se sídlem Praha 8 - 
Libeň, Na Žertvách 24/132, IČ: 48115908, vedeném pro možné porušení § 48 odst. 4 
písm. a) zákona č. 231/2001 Sb. - spočívajícím v v odvysílání obchodního sdělení Moje 
psychologie, časopis (mutace 1) na programu Prima televize v měsíci září 2008, a to 
dne 29. 9. 2008 v čase 08:06:54 hodin, 29. 9. 2008 v čase 20:56:20, 30. 9. 2008 v čase 
15:08:43 hodin, 30. 9. 2008 v čase 20:56:13 hodin - označeného jako sponzor reklamní 
znělky, které bylo reklamou - které uložila povinnost zajistit, aby reklamy a teleshopping 
byly rozeznatelné a u provozovatele televizního vysílání zřetelně zvukově, obrazově či 
zvukově-obrazově oddělené od ostatních částí programu  
-  uložila provozovateli FTV Prima, spol. s r. o., se sídlem Praha 8 - Libeň, Na Žertvách 
24/132, IČ: 48115908, pokutu ve výši 1 000 000,- Kč, neboť se pokračujícím jednáním 
sestávajícím ze 42 skutků spočívajích v odvysílání obchodního sdělení - VODAFONE, 
Jde o i jinak (mutace 10) na programu Prima televize v měsíci srpnu 2008, a to dne 16. 
8. 2008 v čase 21:38:46 hodin, 16. 8. 2008 v čase 23:46:22 hodin, 17. 8. 2008 v čase 
22:03:19 hodin, 18. 8. 2008 v čase 20:15:35 hodin, 18. 8. 2008 v čase 20:45:46 hodin, 
18. 8. 2008 v čase 21:35:42 hodin, 19. 8. 2008 v čase 20:16:17 hodin, 19. 8. 2008 v 
čase 20:43:22 hodin, 20. 8. 2008 v čase 20:41:49 hodin, 20. 8. 2008 v čase 21:52:02 
hodin, 21. 8. 2008 v čase 20:18:07 hodin, 21. 8. 2008 v čase 20:45:03 hodin, 22. 8. 
2008 v čase 21:38:35 hodin, 22. 8. 2008 v čase 23:09:38 hodin, 23. 8. 2008 v čase 
22:28:50 hodin, 24. 8. 2008 v čase 22:02:45 hodin, 25. 8. 2008 v čase 20:17:00 hodin, 
25. 8. 2008 v čase 20:42:49 hodin, 25. 8. 2008 v čase 21:53:28 hodin, 25. 8. 2008 v 
čase 22:44:56 hodin, 26. 8. 2008 v čase 20:17:34 hodin, 26. 8. 2008 v čase 20:45:46 
hodin, 26. 8. 2008 v čase 21:36:20 hodin, 26. 8. 2008 v čase 22:09:41 hodin, 27. 8. 
2008 v čase 20:18:09 hodin, 27. 8. 2008 v čase 20:44:08 hodin, 27. 8. 2008 v čase 
21:48:24 hodin, 28. 8. 2008 v čase 20:18:44 hodin, 28. 8. 2008 v čase 20:45:12 hodin, 
28. 8. 2008 v čase 21:52:25 hodin, 29. 8. 2008 v čase 21:34:15 hodin, 29. 8. 2008 v 
čase 22:46:25 hodin, 30. 8. 2008 v čase 20:24:04 hodin, 30. 8. 2008 v čase 15:04:35 
hodin, 30. 8. 2008 v čase 21:40:22 hodin, 30. 8. 2008 v čase 22:54:08 hodin, 31. 8. 
2008 v čase 00:22:13 hodin, 31. 8. 2008 v čase 16:17:05 hodin, 31. 8. 2008 v čase 
18:02:32 hodin, 31. 8. 2008 v čase 20:45:14 hodin, 31. 8. 2008 v čase 21:32:38 hodin, 
31. 8. 2008 v čase 22:01:07 hodin- označeného jako sponzor reklamní znělky, které 
bylo reklamou, dopustil porušení § 48 odst. 4 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., které 
uložila povinnost zajistit, aby reklamy a teleshopping byly rozeznatelné a u 
provozovatele televizního vysílání zřetelně zvukově, obrazově či zvukově-obrazově 
oddělené od ostatních částí programu. Současně uložila účastníkovi řízení v souladu s 
§ 79 odst. 5 správního řádu a § 6 vyhlášky č. 520/2005 Sb. uhradit paušální částku 
nákladů správního řízení ve výši 1 000,- Kč  
-  uložila provozovateli FTV Prima spol. s r. o. IČ: 48115908, se sídlem Na Žertvách 
24/132, Praha 8 - Libeň, PSČ: 180 00,pokutu ve výši 100 000,- Kč za porušení § 48 
odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., povinnosti nezařazovat do vysílání skrytou 
reklamu, kterého se dopustil tím, že v pořadu Jak se staví sen vysílaném na programu 
Prima televize dne 26. října 2009 v čase 21:25 až 22:30 hodin odvysílal skrytou reklamu 
spočívající v prezentaci konkrétní podniku (Středověká krčma v Dětenicích). Současně 
uložila v souladu s § 79 odst. 5 správního řádu a § 6 vyhlášky č. 520/2008 Sb. 
Účastníkovi řízení povinnost uhradit paušální částku nákladů správního řízení ve výši 
1000,- Kč 



 

4 
 

-  udělila Městu Přibyslav, IČ: 00268097 licenci k provozování televizního vysílání 
šířeného prostřednictvím kabelových systémů na 12 let; název (označení) programu: TV 
PŘIBYSLAV; územní rozsah vysílání: Kabelové sítě Město Přibyslav, katastrální území 
Přibyslav, Dobrá, Ronov nad Sázavou, Poříčí, Žižkovo Pole, Macourov, Stříbrné Hory, 
Česká Jablonná, Dolní Jablonná, Olešenka  
-  se seznámila s podnětem posluchače týkající se absence písní Karla Gotta na 
programu Český rozhlas 1-Radiožurnál provozovatele Český rozhlas, s podnětem 
posluchače týkající se pořadu Diany Kobzanové vysílaného dne 9. února 2010 na 
programu FREKVENCE 1 provozovatelem Frekvence 1, a. s., s podnětem posluchače 
týkající se „Mediálního okénka Petra Žantovského“ vysílaného na programu Český 
rozhlas 1- Radiožurnál provozovatelem Český rozhlas a s podnětem posluchače týkající 
se porušování licenčních podmínek provozovatelů Rádio Děčín, s. r. o. /Rádio Blaník 
Severní Čechy, Rádio Venkow, s. r. o. /Rádio Blaník Západní Čechy, Eldorádio, s. r. o. 
/Rádio Blaník Jižní Čechy a Českomoravské rádio, s. r. o. /Rádio Blaník Jižní Morava a 
dále týkající se nedostatečného oddělování reklamních bloků na programu Kiss Hády 
provozovatelem Rádio Station Brno, s. r. o.  
-  upozornila provozovatele Barrandov Televizní Studio a. s. na porušení § 48 odst. 4 
písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že teleshoppingový spot 
Shuboshi FZ1 (mutace 1) s premiérou vysílání dne 1. 12. 2009 v čase 12:04:57, s 
reprízami ve dnech 3. 12. 2009 v čase 09:18:27, 5. 12. 2009 v čase 11:51:01, 6. 12. 
2009 v čase 09:38:01, 7. 12. 2009 v čase 12:59:11, 9. 12. 2009 v čase 12:08:18, 10. 12. 
2009 v čase 14:09:30, 11. 12. 2009 v čase 14:34:20, 12. 12. 2009 v čase 11:53:50, 13. 
12. 2009 v čase 16:25:39 na programu Televize Barrandov nebyl jako teleshopping 
rozeznatelný, jelikož byl označen jako "reklama".  A stanovuje lhůtu k nápravě 10 dní 
ode dne doručení upozornění.  
-  upozornila provozovatele NTV cable s. r. o. na porušení § 32 odst. 1 písm. n) zákona 
č. 231/2001 Sb., neboť v části záznamů programu NTV info ze dne 8. – 9. 1. 2010 
nebylo uvedeno logo programu NTV info, čímž se dopustil porušení povinnosti uvádět 
označení televizního programu (logo) v televizním vysílání, s výjimkou vysílání reklamy 
a teleshoppingu.  A stanovuje lhůtu k nápravě 7 dní od doručení upozornění.  
-  upozornila provozovatele NTV cable s. r. o. na porušení licenčních podmínek, neboť 
videotext ve vysílání programu NTV info ze dnů 8. - 9. ledna 2010 byl doprovázen 
zvukovou složkou vysíláním Rádia ČAS, čímž provozovatel porušil programové 
podmínky licence.  A stanovuje lhůtu k nápravě 30 dní od doručení upozornění.  
-  se seznámila s analýzou kontinuálního úseku vysílání programu RTM provozovatele 
Studio Re Vi s. r. o. v období 4. – 10. ledna 2010  
-  upozornila provozovatele Studio Re Vi s. r. o. na porušení licenčních podmínek, neboť 
na programu RTM dne 9. a 10. ledna 2010 v úseku od 18:00 do 19:00 hodin vysílal 
stejný program, ačkoliv jednou z programových licenčních podmínek je vysílat v tomto 
úseku denně premiérový blok, a dopustil se tak porušení programových podmínek 
licence.  A stanovuje lhůtu k nápravě 30 dní ode dne doručení tohoto upozornění.  
-  zahájila s provozovatelem Studio Re Vi s. r. o. správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 53 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb. zákona č. 231/2001 Sb., a pro možné 
porušení § 48 odst. 4 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb. zákona č. 231/2001 Sb., neboť 
odvysíláním pořadu Hyde Park s komerční prezentací společností SILNICE GROUP a. 
s. a ppm europe a. s. dne 9. a 10. ledna 2010 v 18:00 hodin na programu RTM se mohl 
dopustit porušení povinnosti označit každý pořad sponzorovaný zcela nebo zčásti 
zejména na jeho začátku nebo na jeho konci obchodní firmou, obrazovým symbolem 
(logem), ochrannou známkou nebo známkou služeb identifikující sponzora, nebo se 
mohl dopustit porušení povinnosti zajistit, aby reklamy a teleshopping byly rozeznatelné 
a u provozovatele televizního vysílání zřetelně zvukově, obrazově či zvukově-obrazově 
oddělené od ostatních částí programu  



 

5 
 

-  se seznámila se zprávou o kontrole televizního vysílání prostřednictvím screeningu a 
s návrhy dalšího postupu u problematických prvků v monitorovaném vysílání za období 
leden 2010 
-  upozornila provozovatele HBO Česká republika, spol. s r. o. na porušení § 32 odst. 1 
písm. n) zákona č. 231/2001 Sb., neboť dne 25. ledna 2010 v časech 15:44:11 – 
15:47:66 a 16:10:52 – 16:14:34 hodin neuváděl ve vysílání programu HBO Comedy 
označení televizního programu (logo).  A stanovuje lhůtu k nápravě 7 dní ode dne 
doručení tohoto upozornění 
-  upozornila provozovatele HBO Česká republika, spol. s r. o. na porušení § 32 odst. 1 
písm. j) zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním pořadu Sex ve městě dne 22. ledna 
2010 od 20:00 hodin na programu HBO Comedy se dopustil porušení povinnosti 
nezařazovat do programů pořady a reklamy, které obsahují vulgarismy a nadávky, 
kromě uměleckých děl, v nichž je to z hlediska líčeného kontextu nutné; taková díla je 
však možné vysílat pouze v době od 22.00 hodin do 6.00 hodin druhého dne.  A 
stanovuje lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení tohoto upozornění 
-  upozornila provozovatele CET 21, spol. s r. o. na porušení § 32 odst. 1 písm. n) 
zákona č. 231/2001 Sb., neboť dne 24. ledna 2010 v čase 06:00 – 06:03:41 hodin 
neuváděl ve vysílání programu MTV označení televizního programu (logo).  A stanovuje 
lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení tohoto upozornění 
-  se seznámila s následujícími podáními k obsahu televizních programů doručenými v 
období 11. až 24. února 2010: Česká televize/ČT1 - Zpackaný životy: znásilnění, 10. 
února 2010, 15:07 hodin; Česká televize/ČT2 - Nedej se, 30. září 2009, 18:10 hodin; 
Česká televize/ČT1 - Otázky Václava Moravce Speciál, 17. února 2010, 21:00 hodin; 
Česká televize/ČT1, ČT24 - Otázky Václava Moravce, 14. února 2010, 12:00 hodin; Cet 
21, spol. s. r. o. /Nova – Stahovák, 11. února 2010, 22:10 hodin; FTV Prima, spol. s. r. 
o. /Prima televize - upoutávku na film Mumie, 12. února 2010, 11:07 hodin; Česká 
televize/ČT1 – Události, resp. reportáž o parlamentních obstrukcích, 12. Února, 19:00 
hodin; Česká televize/ČT24 - Politické spektrum, 23. února 2010, 00. 00 hodin; Bez 
vztahu ke konkrétnímu provozovateli/televiznímu programu – reklama Gambrinus; 
Česká televize/ČT1 – Reportéři ČT, resp. reportáž o pobírání sociálních dávek Jiřím 
Čunkem, 29. října 2007, 21:35 hodin; Česká televize/ČT1 – Máte slovo, 7. ledna 2010, 
21:40 hodin; CET 21, spol. s r. o. /Nova – předěl s moderátory Genzerem a 
Suchánkem, 22. února 2010, 18:03 hodin; Česká televize/ČT24 – přenos z ideové 
konference ODS, 20. února 2010, 9:30 hodin; PublicCom, a. s. /Public TV – Na rovinu; 
Česká televize/ČT1 – Události, resp. reportáž Černá zástavba vily na pozemku 
magistrátu, 29. ledna 2010, 19:00 hodin.  
-  upozornila provozovatele Českout televizi na porušení § 32 odst. 1 písm. j) zákona č. 
231/2001 Sb., neboť odvysíláním pořadu Zpackaný životy: znásilnění dne 10. února 
2010 v 15:07 hodin na programu ČT1 se dopustil porušení povinnosti nezařazovat do 
programů pořady a reklamy, které obsahují vulgarismy a nadávky, kromě uměleckých 
děl, v nichž je to z hlediska líčeného kontextu nutné; taková díla je však možné vysílat 
pouze v době od 22:00 hodin do 06:00 hodin druhého dne. A stanovuje lhůtu k nápravě 
7 dní ode dne doručení tohoto upozornění 
-  nezahájila řízení s provozovatelem Českou televizí pro možné porušení § 31 odst. 3 
zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním pořadu Otázky Václava Moravce Speciál 
vysílaný dne 17. 2. 2010 od 21. 00 hodin na programu ČT1 se mohl dopustit porušení 
povinnosti zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo 
dbáno zásad objektivity a vyváženosti a zejména nebyla v celku vysílaného programu 
jednostranně zvýhodňována žádná politická strana nebo hnutí, popřípadě jejich názory 
nebo názory jednotlivých skupin veřejnosti, a to s přihlédnutím k jejich reálnému 
postavení v politickém a společenském životě 
 



 

6 
 

Rozdílné stanovisko Jiřího Šenkýře, Dalibora Matulky, Ireny Ondrové a Milana Boušky 
k bodu č. 33/3 – stížnost na pořad Otázky Václava Moravce Speciál vysílaný dne 17. 
února 2010 od 21:00 hodin na ČT1 
Rada měla zahájit správní řízení s Českou televizí, neboť v průběhu dokazování by bylo 
zapotřebí vyřešit otázku, zda zastoupení účastníků pořadu odpovídalo požadavkům § 
31 odst. 3 zákona 231/2001 Sb., tj. jejich „reálnému postavení v politickém a 
společenském životě “.  
 
- nevydala upozornění České televizi na porušení § 31 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., 
neboť se odvysíláním pořadu Reportéři ČT, resp. reportáže o rodinných účtech Jiřího 
Čunka dne 29. října 2007 ve 21:35 hodin na programu ČT1, dopustil porušení 
povinnosti poskytovat objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné 
vytváření názorů a oddělovat názory nebo hodnotící komentáře od informací 
zpravodajského charakteru 

 
Rozdílné stanovisko Jiřího Šenkýře, Dalibora Matulky, Milana Boušky a Františka Pejřila 
k bodu č. 33/10 – stížnost na pořad Reportéři ČT vysílaný dne 29. Října 2007 ve 21:35 
hodin na ČT1 
Rada měla upozornit ČT na porušení zákona spočívající v manipulativním zpracování 
reportáže v rozporu se zákonným požadavkem na poskytování objektivní a vyvážené 
informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů dle § 31 odst. 2 zákona 231/2001 
Sb.  
 
-  upozornila provozovatele Barrandov Televizní Studio a. s. na porušení § 47 odst. 1 
písm a),b),c) a d) zákona č. 231/2001 Sb., neboť na výzvu Rady neposkytl žádné údaje 
o evropských dílech, dílech evropských nezávislých výrobců a současných dílech 
evropských nezávislých výrobců odvysílaných v roce 2009 na programu Televize 
Barrandov a rovněž neposkytl údaje o počtu a délce odvysílaných českých děl v roce 
2009 na programu Televize Barrandov. A stanovuje lhůtu k nápravě 10 dní ode dne 
doručení tohoto upozornění.  
-  upozornila provozovatele První zpravodajská, a. s. na porušení § 47 odst. 1 písm 
a),b),c) a d) zákona č. 231/2001 Sb., neboť na výzvu Rady neposkytl žádné údaje o 
evropských dílech, dílech evropských nezávislých výrobců a současných dílech 
evropských nezávislých výrobců odvysílaných v roce 2009 na programu Z1 a rovněž 
neposkytl údaje o počtu a délce odvysílaných českých děl v roce 2009 na programu Z1.  
A stanovuje lhůtu k nápravě 10 dní ode dne doručení upozornění.  
-  upozornila provozovatele Carolinas corporation, a. s. na porušení § 47 odst. 1 písm 
a),b),c) a d) zákona č. 231/2001 Sb., neboť na výzvu Rady neposkytl údaje o 
evropských dílech, dílech evropských nezávislých výrobců a současných dílech 
evropských nezávislých výrobců odvysílaných v roce 2009 na programu Fashion TV a 
rovněž neposkytl údaje o počtu a délce odvysílaných českých děl v roce 2009 na 
programu Fashion TV. A stanovuje lhůtu k nápravě 10 dní ode dne doručení tohoto 
upozornění.  
-  upozornila provozovatele HUKU s. r. o. na porušení § 47 odst. 1 písm. c) a d) zákona 
č. 231/2001 Sb., neboť na výzvu Rady poskytl neúplné údaje, vztahující se k 
odvysílaným evropským dílům na programu ETHNIC TV v roce 2009, z těchto údajů 
nebylo zřejmé zastoupení současné nezávislé evropské tvorby a rovněž počet a délka 
odvysílaných českých děl.  A stanovuje lhůtu k nápravě 10 dní ode dne doručení tohoto 
upozornění.  
-  zahájila s provozovatelem MaxiFilm & TV, s. r. o. správní řízení z moci úřední pro 
možné porušení § 47 odst. 1 písm. c) a d) zákona č. 231/2001 Sb., neboť na výzvu 
Rady neposkytl žádné údaje o současných dílech evropských nezávislých výrobců 



 

7 
 

odvysílaných v roce 2009 na programu Da Vinci a rovněž neposkytl údaje o počtu a 
délce odvysílaných českých děl v roce 2009 na programu Da Vinci 
-  upozornila provozovatele MaxiFilm & TV, s. r. o. na porušení § 47 odst. 1 písm a) a b) 
zákona č. 231/2001 Sb., neboť na výzvu Rady neposkytl žádné údaje o evropských 
dílech a dílech evropských nezávislých výrobců odvysílaných v roce 2009 na programu 
Da Vinci.  A stanovuje lhůtu k nápravě 10 dní ode dne doručení tohoto upozornění.  
-  upozornila provozovatele METEOPRESS, spol. s r. o. na porušení § 47 odst. 1 písm 
a),b),c) a d) zákona č. 231/2001 Sb., neboť na výzvu Rady neposkytl konkrétní údaje o 
evropských dílech, dílech evropských nezávislých výrobců a současných dílech 
evropských nezávislých výrobců odvysílaných v roce 2009 na programu MeteoTV a 
rovněž neposkytl údaje o počtu a délce odvysílaných českých děl v roce 2009 na 
programu MeteoTV. A stanovuje lhůtu k nápravě 10 dní ode dne doručení tohoto 
upozornění.  
-  upozornila provozovatele Mina Media s. r. o. na porušení § 47 odst. 1 písm a),b),c) a 
d) zákona č. 231/2001 Sb., neboť na výzvu Rady neposkytl žádné údaje o evropských 
dílech, dílech evropských nezávislých výrobců a současných dílech evropských 
nezávislých výrobců odvysílaných v roce 2009 na programu MTV Adria a rovněž 
neposkytl údaje o počtu a délce odvysílaných českých děl v roce 2009 na programu 
MTV Adria.  A stanovuje lhůtu k nápravě 10 dní ode dne doručení tohoto upozornění.  
-  zahájila s provozovatelem SAT Plus, s. r. o. správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 47 odst. 1 písm. a), b), c) a d) zákona č. 231/2001 Sb., neboť na výzvu Rady 
neposkytl žádné údaje o evropských dílech, evropských dílech nezávislých výrobců a 
současných dílech evropských nezávislých výrobců odvysílaných v roce 2009 na 
programu FUN 1 a rovněž neposkytl údaje o počtu a délce odvysílaných českých děl v 
roce 2009 na programu FUN 1 
-  zahájila s provozovatelem TELEPACE s. r. o. správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 47 odst. 1 písm. a), b), c) a d) zákona č. 231/2001 Sb., neboť na výzvu Rady 
neposkytl žádné údaje o evropských dílech, evropských dílech nezávislých výrobců a 
současných dílech evropských nezávislých výrobců odvysílaných v roce 2009 na 
programu TV NOE a rovněž neposkytl údaje o počtu a délce odvysílaných českých děl v 
roce 2009 na programu TV NOE 
-  zahájila s provozovatelem Totalpress, s. r. o. správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 47 odst. 1 písm. a), b), c) a d) zákona č. 231/2001 Sb., neboť na výzvu Rady 
neposkytl žádné údaje o evropských dílech, evropských dílech nezávislých výrobců a 
současných dílech evropských nezávislých výrobců odvysílaných v roce 2009 na 
programu PUBLIC TV a rovněž neposkytl údaje o počtu a délce odvysílaných českých 
děl v roce 2009 na programu PUBLIC TV  
-  upozornila provozovatele Českomoravská televizní, s. r. o. na porušení § 47 odst. 1 
písm a),b),c) a d) zákona č. 231/2001 Sb., neboť na výzvu Rady neposkytl žádné údaje 
o evropských dílech, dílech evropských nezávislých výrobců a současných dílech 
evropských nezávislých výrobců odvysílaných v roce 2009 na programu Vysočina TV a 
rovněž neposkytl údaje o počtu a délce odvysílaných českých děl v roce 2009 na 
programu Vysočina TV. A stanovuje lhůtu k nápravě 10 dní ode dne doručení tohoto 
upozornění.  
-  upozornila provozovatele HELP FILM, s r. o. na porušení licenčních podmínek, 
upravujících zastoupení evropské tvorby a evropské tvorby vyrobené nezávislými 
výrobci ve vysílání programu FILMBOX FAMILY, jelikož na tomto programu v roce 2009 
nebyla evropská tvorba zastoupena 50%ním podílem a evropská tvorba vyrobená 
nezávislými výrobci nebyla zastoupena podílem přesahujícím 50%, jak licence 
vyžaduje.  A stanovuje lhůtu k nápravě 30 dní ode dne doručení upozornění.  
-  zahájila s provozovatelem HELP FILM, s. r. o. správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení licenčních podmínek, zakotvujících, že ve vysílání programu Film Box bude 
5% vysílaných pořadů opatřeno skrytými nebo otevřenými titulky pro sluchově postižené 



 

8 
 

a že ve vysílání tohoto programu bude z celkového vysílacího času tvořit 30% tvorba 
ČR a SR, neboť z výkazů poskytnutých provozovatelem za rok 2009 vyplynulo, že 
požadované podíly nebyly dodrženy 
-  zahájila s provozovatelem HELP FILM, s. r. o. správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení licenčních podmínek, zakotvujících, že ve vysílání programu FILMBOX 
EXTRA bude 5% vysílaných pořadů opatřeno skrytými nebo otevřenými titulky pro 
sluchově postižené a že do vysílání tohoto programu budou zařazovány filmy vyrobené 
v zemích národnostních menšin žijících v ČR (Slovensko, Maďarsko, Polsko), neboť z 
výkazů poskytnutých provozovatelem za rok 2009 vyplynulo, že uvedené požadavky 
licence nebyly dodrženy 
-  upozornila provozovatele Disney Channels (Benelux) B. V., organizační složka, na 
porušení § 47 odst. 1 písm a),b),c) a d) zákona č. 231/2001 Sb., neboť na výzvu Rady 
neposkytl přehledy všech evropských děl, evropských děl nezávislých výrobců, 
současných děl evropských nezávislých výrobců a rovněž českých děl odvysílaných v 
roce 2009 na programu Disney Channel s územním rozsahem Rumunsko, Bulharsko a 
další východoevropské a asijské země. A stanovuje lhůtu k nápravě 10 dní ode dne 
doručení tohoto upozornění.  
-  upozornila provozovatele Disney Channels (Benelux) B. V., organizační složka, na 
porušení § 47 odst. 1 písm a),b),c) a d) zákona č. 231/2001 Sb., neboť na výzvu Rady 
neposkytl přehledy všech evropských děl, evropských děl nezávislých výrobců, 
současných děl evropských nezávislých výrobců a rovněž českých děl odvysílaných v 
roce 2009 na programu Disney XD s územním rozsahem Polsko. A stanovuje lhůtu k 
nápravě 10 dní ode dne doručení tohoto upozornění.  
-  upozornila provozovatele Disney Channels (Benelux) B. V., organizační složka, na 
porušení § 47 odst. 1 písm a),b),c) a d) zákona č. 231/2001 Sb., neboť na výzvu Rady 
neposkytl přehledy všech evropských děl, evropských děl nezávislých výrobců, 
současných děl evropských nezávislých výrobců a rovněž českých děl odvysílaných v 
roce 2009 na programu Disney Channel s územním rozsahem ČR, SR, Maďarsko.  A 
stanovuje lhůtu k nápravě 10 dní ode dne doručení tohoto upozornění.  
-  zahájila se společností Aegis Media Central Services s. r. o., IČ 265 02 984, sídlem 
Celetná 594/19, 116 22 Praha 1, správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 2 
odst. 2 zákona č. 40/1995 Sb., neboť zpracováním reklamy na televizor Philips 
42PFL9803, odvysílané dne 21. června 2009 v 19:59:09 hodin na programu ČT1, se 
mohla společnost dopustit porušení zákazu klamavé srovnávací reklamy podle 
zvláštního právního předpisu 
-  prodloužila lhůtu stanovenou k vyjádření k oznámením o zahájení správních řízení 
2010/42/FOL/CET2010/43/FOL/CET,2010/44/FOL/CET,2010/45/FOL/CET,2010/46/FO
L/CET o 10 dnů od doručení tohoto usnesení 
-  se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze ze dne 12. 1. 2010 č. j. 8 Ca 
277/2009, kterým byla zamítnuta žaloba proti rozhodnutí Rady sp. zn. 
2008/1303/vav/ČTV, kterým byla provozovateli, České televizi, uložena pokuta ve výši 
800 000,- Kč za porušení povinnosti § 48 odst. 4 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., ke 
kterému došlo zařazením reklamy Audi (mutace 1), označené jako sponzor reklamní 
znělky do vysílání, v premiéře dne 4. července 2008 v čase 22:15:56 hodin na 
programu ČT1 
-  se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze ze dne 14. 1. 2010 č. j. 11 Ca 
248/2009, kterým bylo zrušeno rozhodnutí Rady sp. zn. 2008/1559/vav/FTV, kterým 
byla provozovateli, FTV Prima, spol. s r. o., uložena pokuta ve výši 400 000 Kč za 
porušení povinnosti § 48 odst. 4 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., ke kterému došlo 
zařazením reklamy FOOD, časopis (mutace 2), označené jako sponzor reklamní znělky 
do vysílání, v premiéře dne 23. září 2008 v 08:06:21 hodin na programu Prima televize 
a posléze reprízovaná v měsíci září 2008 na programu Prima televize celkem 8x 



 

9 
 

-  vzala zpět podanou kasační stížností proti rozsudku Městského soudu v Praze ze dne 
14. 1. 2010 č. j. 11 Ca 248/2009, kterým bylo zrušeno rozhodnutí Rady sp. zn. 
2008/1559/vav/FTV, kterým byla provozovateli, FTV Prima, spol. s r. o., uložena pokuta 
ve výši 400 000 Kč za porušení povinnosti § 48 odst. 4 písm. a) zákona č. 231/2001 
Sb., ke kterému došlo zařazením reklamy FOOD, časopis (mutace 2), označené jako 
sponzor reklamní znělky do vysílání, v premiéře dne 23. září 2008 v 08:06:21 hodin na 
programu Prima televize a posléze reprízovaná v měsíci září 2008 na programu Prima 
televize celkem 8x 
-  se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze ze dne 14. 1. 2010 č. j. 11 Ca 
249/2009, kterým bylo zrušeno rozhodnutí Rady sp. zn. 2008/1560/vav/FTV, kterým 
byla provozovateli, FTV Prima, spol. s r. o., uložena pokuta ve výši 950 000 Kč za 
porušení povinnosti § 48 odst. 4 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., ke kterému došlo 
zařazením reklamy Juicy, časopis (mutace 1), označené jako sponzor reklamní znělky 
do vysílání, v premiéře dne 2. září 2008 v 15:07:22 hodin na programu Prima televize a 
posléze reprízovaná v měsíci září 2008 na programu Prima televize celkem 21x 
-  vzala zpět podanou kasační stížností proti rozsudku Městského soudu v Praze ze dne 
14. 1. 2010 č. j. 11 Ca 249/2009, kterým bylo zrušeno rozhodnutí Rady sp. zn. 
2008/1560/vav/FTV, kterým byla provozovateli, FTV Prima, spol. s r. o., uložena pokuta 
ve výši 950 000 Kč za porušení povinnosti § 48 odst. 4 písm. a) zákona č. 231/2001 
Sb., ke kterému došlo zařazením reklamy Juicy, časopis (mutace 1), označené jako 
sponzor reklamní znělky do vysílání, v premiéře dne 2. září 2008 v 15:07:22 hodin na 
programu Prima televize a posléze reprízovaná v měsíci září 2008 na programu Prima 
televize celkem 21x 
-  se seznámila s rozsudkem Nejvyššího správního soudu, kterým byla zamítnuta 
kasační stížnost Rady proti rozhodnutí MS v Praze ze dne 11. 5. 2009, č. j. 7 Ca 
114/2008 - 70, kterým bylo zrušeno rozhodnutí Rady ze dne 17. 3. 2008, sp. zn. 
2007/257/had, č. j. had/1761/08, jímž byla uložena sankce ve výši 3 000 000,- Kč 
společnosti PHARMA NORD PRAHA, s. r. o., pro porušení § 2 odst. 1 písm. c) zákona 
č. 40/1995 Sb., k němuž mělo dojít zadáním reklamy na doplněk stravy Bioaktivní C. L. 
A 1000 Booster vysílané premiérově 25. prosince 2006 v 19:36:03 hod. na programu 
ČT1 a do 30. 1. 2007 reprízované 73krát na programech ČT1 a Prima televize 
-  zastavila správní řízení vedené společnosti PHARMA NORD PRAHA, s. r. o., pro 
možné porušení § 2 odst. 1 písm. c) zákona č. 40/1995 Sb., k němuž mělo dojít 
zadáním reklamy na doplněk stravy Bioaktivní C. L. A 1000 Booster vysílané 
premiérově 25. prosince 2006 v 19:36:03 hod. na programu ČT1 a do 30. 1. 2007 
reprízované 73krát na programech ČT1 a Prima televize, neboť nebylo prokázáno 
porušení zákona, čímž odpadl důvod řízení  
-  se seznámila s rozsudkem Nejvyššího správního soudu ze dne 27. 1. 2010, č. j. 8 As 
61/2009-61, kterým byla zamítnuta kasační stížnost proti rozsudku Městského soudu v 
Praze ze dne 21. 7. 2009, č. j. 10 Ca 128/2009-40, kterým byla zamítnuta žaloba proti 
rozhodnutí Rady o uložení pokuty ve výši 50 000 Kč,- ve věci pořadu Televizní noviny, 
resp. reportáže o rech v okolí Chlumce nad Cidlinou, ze dne 28. března 2008 od 19:30 
hodin na programu Nova, porušení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., které uložila 
povinnost zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo 
dbáno zásad objektivity a vyváženosti  
-  se seznámila s rozsudkem Nejvyššího správního soudu ze dne 16. prosince 2009, č. 
j. 6 As 16/2009, kterým byla zamítnuta kasační stížnost proti rozsudku Městského 
soudu v Praze ze dne 30. 1. 2009, č. j. 7 Ca 315/2007. Tímto rozsudkem bylo zrušeno 
rozhodnutí Rady o uložení pokuty společnosti FTV Prima, spol. s. r o. ve výši 3 000 
000,- Kč za porušení § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., odvysíláním pořadu 
Top 10, resp. reportáže Jackass, dne 29. 1. 2007 od 21:15 hodin  



 

10 
 

-  se seznámila s kvantitativní analýzou prezentace politických stran ve zpravodajských 
a publicistických pořadech programů ČT1, ČT2, Nova, Prima televize a Z1 v období 1. 
května 2009 až 31. října 2009, vypracovanou společností Anopress IT, a. s.  
-  se seznámila s výsledky RADIOPROJEKTu za období 3. a 4. čtvrtletí roku 2009 
-  schválila znění dopisu, kterým budou osloveni provozovatelé televizního vysílání v 
souvislosti s novou regulací umístění produktu.  
-  schválila postup obrany proti uplatněným nárokům (žaloba vedená u Obvodního 
soudu pro Prahu 1 pod sp. zn. 22 C 13/2008) 
-  schválila písemné vyjádření k usnesení Obvodního soudu pro Prahu 1, č. j. 22 C 
13/2008-89 
Vyjádření Pavla Foltána k bodu č. 62 (2. 3. 2010) – Postup ve věci žaloby podané 
odvolanými členy Rady 
„Vzhledem k mému vztahu k předmětu projednání v daném bodě (postup ve věci žaloby 
podané odvolanými členy RRTV) se vylučuji z projednávání i hlasování v této věci “.  
 
-  se seznámila s rozsudkem Nejvyššího správního soudu ze dne 14. 1. 2010, č. j. 7 As 
64/2009 - 48, kterým byl zrušen rozsudek Městského soudu v Praze ze dne 29. 6. 2009, 
č. j. 8 Ca 495/2008 - 30, jímž bylo zrušeno Rozhodnutí Rady pro rozhlasové a televizní 
vysílání sp. zn. 2008/636/HOL/ČTV č. j . hol/6766/08 ze dne 27. 8. 2008 o uložení 
pokuty 400 000,- Kč za odvysílání pořadu (Ne)Snesitelná lehkost Stodolní dne 9. ledna 
2008 od 9:50 hodin na programu ČT 1  
-  se seznámila s rozsudkem Nejvyššího správního soudu ze dne 21. ledna 2010, č. j. 6 
As 52/2009 – 96, kterým byla zamítnuta kasační stížnost proti rozsudku Městského 
soudu v Praze ze dne 21. 4. 2009, č. j. 8 Ca 26/2009 - 74, kterým bylo zrušeno 
rozhodnutí Rady ze dne 26. 8. 2008, sp. zn. 2008/869/FOL/FTV, č. j. fol/7461/08, 
kterým udělila společnosti FTV Prima, spol. s r. o. pokutu ve výši 50 000 Kč pro 
porušení ustanovení § 53 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového 
a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, neboť ve sponzorském spotu nebyl v 
označení sponzora pořadu (sponzor Radio Kiss, mutace 28) odvysílaném v premiéře 
dne 26. 2. 2008 ve 21:19:36 hodin na programu Prima televize identifikován sponzor 
 

 
V Praze dne 4. 3. 2010 
Kateřina Kalistová 
předsedkyně Rady pro rozhlasové 
a televizní vysílání 
kontakt: info@rrtv. cz 
274 813 830 


