
 

1 

 

Tisková zpráva z 5. zasedání, konaného dne 3. 3. 2015  

 

 

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen "Rada") na svém 5. zasedání 
projednala 61 bodů programu. Seznámila se s 54 stížnostmi diváků a posluchačů, na 
základě nichž vydala šest upozornění na porušení zákona. Rozhodla o zahájení čtyř 
správních řízení. Rada na svém 5. zasedání uložila čtyři pokuty. 
Provozovateli Frekvence 1, a.s., pokutu ve výši 500 000,- Kč za porušení ustanovení 
§ 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., dle kterého je provozovatel vysílání 
povinen nezařazovat v době od 06.00 hodin do 22.00 hodin pořady a upoutávky, 
které by mohly ohrozit fyzický, psychický nebo mravní vývoj dětí a mladistvých; tato 
povinnost se na provozovatele vysílání nevztahuje, je-li vysílání koncovému uživateli 
dostupné na základě písemné smlouvy uzavřené s osobou starší 18 let a je k němu 
poskytnuto technické opatření, které této osobě umožňuje omezit přístup k vysílání 
dětem a mladistvým. Porušení ustanovení § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 
Sb. se provozovatel Frekvence 1, a.s. dopustil tím, že dne 19. května 2014 odvysílal 
v čase od 10:00 do 12:00 hodin na programu FREKVENCE 1 pořad Dámský klub, 
přičemž škodlivost působení tohoto pořadu pro děti a mladistvé je spatřována v 
celkově vulgárním a hrubě pokleslém vedení pořadu, používání obhroublých výrazů, 
primitivním vtipkování a asociování intimní a citlivé problematiky s pudově 
prvosignální problematikou sexuality a partnerských vztahů, obzvláště škodlivým bylo 
shledáno primitivně vulgární generalizující vynášení soudů o roli jednotlivých pohlaví 
v partnerských vztazích a sexualitě. 
Společnosti ASKO - NÁBYTEK, spol. s r. o., pokutu ve výši 50 000,-Kč, neboť 
zadáním reklamy na akční nabídku společnosti ASKO, která byla odvysílána dne 12. 
září 2013 v 15:17:26 hodin na programu RÁDIO IMPULS (frekvence 102,9 MHz 
České Budějovice), se dopustil v návaznosti na ustanovení § 2 odst. 1 písm. c) 
zákona o regulaci reklamy nekalé obchodní praktiky dle ustanovení § 4 odst. 1 
zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele a klamavé obchodní praktiky dle 
ustanovení § 5 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, neboť 
reklama zejména může ovlivnit spotřebitele tak, že učiní obchodní rozhodnutí, které 
by jinak neučinil a obsahuje klamavé, neúplné a zavádějící informace, a to uvedením 
tvrzení „Sazbu DPH odečteme z každého vašeho nákupu a navíc jako dárek sleva 
5%.“ 
Společnosti Walmark, a. s., pokutu ve výši 50 000,- Kč, neboť zadáním obchodního 
sdělení - reklamy na produkt Tammex family plus, odvysílané dne 1. června 2014 od 
7:27:08 hod. na programu Telka porušil § 2 odst. 1 písm. c) zákona o regulaci 
zákona, ve spojení s ustanovením § 5 odst. 1 písm. b) a d) zákona č. 634/1992 Sb., o 
ochraně spotřebitele. 

Provozovateli CoopTV, telekomunikační družstvo, pořádkovou pokutu ve výši 5 000,-
Kč, neboť bezdůvodně odepřel na výzvu Rady č.j. RUD/2547/2014, opětovně zaslané 
pod č.j. RUD/4380/2014, podat vysvětlení, jestli se v případě označení sponzora 
HemaGel, které bylo odvysíláno dne 20. května 2014 od 12:11:44 hodin na programu 
Harmonie TV bezprostředně po skončení pořadu Tatoo Live, jedná o sponzora 
pořadu nebo sponzora programu.  

 
 Podrobnější informace naleznete v přepisech usnesení Rady: 

 

 

 



 

2 

 

ROZHLASOVÉ VYSÍLÁNÍ 

-  Rada v rámci správního řízení vedeného pod sp. zn. 968(2014) provedla důkaz 
poslechem audio záznamu pořadu Ranní interview s Jankem Kroupou (30. července 
2014 od 8:52 hodin), audio záznamu seriálu publicistických reportáží věnovaných 
problematice pedofilie (30. července 2014 od 9:10, 11:09, 11:15, 11:23, 12:08, 13:11 a 
15:11 hodin) a audio záznamu pořadu Dvacet minut Radiožurnálu (30. července 2014 
od 17:05 hodin), odvysílaných na programu Český rozhlas 1 – Radiožurnál. A 
poslechem audio záznamu nesestříhaných rozhovorů s MUDr. Růženou Hajnovou, s 
Mgr. Žákem a anonymním pedofilem a s MUDr. Jaroslavem Zvěřinou. 

-  Rada na veřejném slyšení v licenčním řízení o udělení licence k provozování 
rozhlasového vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů na kmitočtu 87,8 MHz o 
vyzářeném výkonu 200 W z vysílacího stanoviště Karlovy Vary projednala se žadatelem 
otázky týkající se programové skladby navrhované účastníkem licenčního řízení. 

-  Rada udělila společnosti LIN a.s., IČ: 25720767, se sídlem Na příkopě 859/22, Nové 
Město, 110 00, Praha podle § 18 zákona č. 231/2001 Sb. licenci k provozování 
rozhlasového vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů se souborem technických 
parametrů Moravské Budějovice 981 kHz / 5 kW, souřadnice (WGS84): 15 42 41 / 49 
04 25 s diagramem odpovídajícím dohodě GE75 pro podmínky šíření: den, noc – 
venkov a noc – město, tj. pro nominální použitelné intenzity pole přízemní složky 
elektromagnetické vlny Eu = 63, 71 resp. 77 dBµ pro program Český Impuls na dobu 8 
let, nejdéle však do 10. 10. 2025. 

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. b) a v souladu s § 21 
odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb. přijala ve věci žádosti provozovatele Rádio Dobrý den, 
spol. s r. o., IČ: 60279001, se sídlem Papírová 537, 460 01 Liberec, o změnu 
skutečností uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání 
prostřednictvím vysílačů programu Hitrádio FM (licence Sp. zn: 2006/1019/zab/KAL, č.j.: 
mal/2918/08), spočívající ve změně stanoviště a zvýšení výkonu kmitočtu Turnov 98,8 
MHz, toto rozhodnutí: Rada uděluje provozovateli Rádio Dobrý den, spol. s r. o., IČ: 
60279001, se sídlem Papírová 537, 460 01 Liberec souhlas ke změně skutečností 
uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím 
vysílačů programu Hitrádio FM (licence Sp. zn: 2006/1019/zab/KAL, č.j.: mal/2918/08), 
spočívající ve změně stanoviště a zvýšení výkonu kmitočtu Turnov 98,8 MHz ze 100 W 
na 200 W, nové souřadnice WGS 84: 15 08 23 / 50 35 21. 

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. b) a v souladu s § 21 
odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb. přijala ve věci žádosti provozovatele RADIO UNITED 
BROADCASTING s.r.o., IČ: 29131901 se sídlem Říčanská 2399/3, Praha, PSČ: 10100 
o změnu skutečností uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání 
prostřednictvím vysílačů programu SIGNÁL RÁDIO ČESKÉ BUDĚJOVICE (licence sp. 
zn. 2013/832/zab), spočívající ve změně stanoviště a snížení výkonu kmitočtu České 
Budějovice hotel 106,8 MHz, toto rozhodnutí: Rada uděluje provozovateli RADIO 
UNITED BROADCASTING s.r.o., IČ: 29131901 se sídlem Říčanská 2399/3, Praha, 
PSČ: 10100 souhlas ke změně skutečností uvedených v žádosti o licenci k provozování 
rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů programu SIGNÁL RÁDIO ČESKÉ 
BUDĚJOVICE (licence sp. zn. 2013/832/zab), spočívající ve změně stanoviště a snížení 
výkonu kmitočtu České Budějovice hotel 106,8 MHz ze 100 W na 50 W se 
souřadnicemi WGS 84: 14 28 21 / 48 58 55. 

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. b) a v souladu s § 21 
odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb. přijala ve věci žádosti provozovatele RADIO UNITED 
BROADCASTING s.r.o., IČ: 29131901 se sídlem Říčanská 2399/3, Praha, PSČ: 10100 
o změnu skutečností uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání 
prostřednictvím vysílačů programu Country VÝCHOD (licence Ru/107/01), spočívající v 
ukončení rozhlasového vysílání na kmitočtu Čáslav 89 MHz / 1 kW, toto rozhodnutí: 
Rada uděluje provozovateli RADIO UNITED BROADCASTING s.r.o., IČ: 29131901 se 



 

3 

 

sídlem Říčanská 2399/3, Praha, PSČ: 10100 souhlas ke změně skutečností uvedených 
v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů 
programu Country VÝCHOD (licence Ru/107/01), spočívající v ukončení rozhlasového 
vysílání na kmitočtu Čáslav 89 MHz / 1 kW, souřadnice stanoviště WGS84 15 22 52 / 
49 55 04. 

-  Rada podle ustanovení § 70 správního řádu opravila písemné vyhotovení rozhodnutí 
Rady sp. zn. 2014/1164/zab/MED ze dne 17. 2. 2015 v jeho výroku a odůvodnění tak, 
že se slova „Hitrádio Faktor (licence Ru/20/00/1027)“ nahrazují slovy „Hitrádio Magic 
(licence Ru/282/00)“ takto: Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. 
b) a v souladu s § 21 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb. přijala ve věci žádosti 
provozovatele MEDIA BOHEMIA a.s., IČ: 26765586, se sídlem Koperníkova 794/6, 
12000 Praha o změnu skutečností uvedených v žádosti o licenci k provozování 
rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů programu Hitrádio Magic (licence 
Ru/282/00), spočívající ve změně stanoviště kmitočtu Dvůr Králové 95,1 MHz / 0,1 kW, 
toto: rozhodnutí: Rada uděluje provozovateli MEDIA BOHEMIA a.s., IČ: 26765586, se 
sídlem Koperníkova 794/6, 12000 Praha souhlas ke změně skutečností uvedených v 
žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů programu 
Hitrádio Magic (licence Ru/282/00), spočívající ve změně stanoviště kmitočtu Dvůr 
Králové 95,1 MHz / 0,1 kW na souřadnice WGS 84: 15 41 48 / 50 27 14.  

-  V odůvodnění rozhodnutí první odstavec správně zní takto: Účastník řízení MEDIA 
BOHEMIA a.s. zaslal Radě žádost doručenou dne 4. listopadu 2014 č.j. 9445/14 ve 
znění doplnění ze dne 19. listopadu 2014 č.j. 9964 spočívající ve změně územního 
rozsahu vysílání a souboru technických parametrů spočívající ve změně souřadnic 
kmitočtu Dvůr Králové nad Labem 95,1 MHz / 0,1 kW, a to ze stávajících souřadnic 
WGS 84 (LON, LAT) 15E4144 / 50N2717, na souřadnice WGS 84 (LON, LAT) 15E4148 
/ 50N2714 pro program Hitrádio Magic (licence Ru/282/00).  

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. 
a) a f) a v souladu s ustanovením § 60 odst. 3 písm. d) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen "zákon č. 231/2001 Sb.") a § 67 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., 
správního řádu (dále jen "zákon č. 500/2004 Sb.") vydala dne 3. března 2015 toto 
rozhodnutí: Rada podle ustanovení § 60 odst. 3 písm. d) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání, v platném znění, uložila provozovateli 
Frekvence 1, a.s., IČ: 49240226, sídlem Wenzigova 1872/4, Praha 2 PSČ 120 00, 
pokutu ve výši 500 000,- Kč za porušení ustanovení § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 
231/2001 Sb., dle kterého je provozovatel vysílání povinen nezařazovat v době od 
06.00 hodin do 22.00 hodin pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, 
psychický nebo mravní vývoj dětí a mladistvých; tato povinnost se na provozovatele 
vysílání nevztahuje, je-li vysílání koncovému uživateli dostupné na základě písemné 
smlouvy uzavřené s osobou starší 18 let a je k němu poskytnuto technické opatření, 
které této osobě umožňuje omezit přístup k vysílání dětem a mladistvým. Porušení 
ustanovení § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb. se provozovatel Frekvence 1, 
a.s. dopustil tím, že dne 19. května 2014 odvysílal v čase od 10:00 do 12:00 hodin na 
programu FREKVENCE 1 pořad Dámský klub, přičemž škodlivost působení tohoto 
pořadu pro děti a mladistvé je spatřována v celkově vulgárním a hrubě pokleslém 
vedení pořadu, používání obhroublých výrazů, primitivním vtipkování a asociování 
intimní a citlivé problematiky s pudově prvosignální problematikou sexuality a 
partnerských vztahů, obzvláště škodlivým bylo shledáno primitivně vulgární 
generalizující vynášení soudů o roli jednotlivých pohlaví v partnerských vztazích a 
sexualitě. Pokuta je splatná ve lhůtě 30 dní ode dne nabytí právní moci tohoto 
rozhodnutí na účet č. 3754-19223001/0710, vedený u České národní banky, variabilní 
symbol 2014755. Účastníkovi řízení se uložila povinnost do pěti pracovních dnů ode 
dne doručení tohoto rozhodnutí nahradit náklady řízení paušální částkou 1 000,- Kč 
podle ustanovení § 79 odst. 5 zákona č. 500/2004 Sb. a § 6 odst. 1 vyhlášky č. 



 

4 

 

520/2005 Sb. na účet č. 3711-19223001/0710, vedený u České národní banky, 
variabilní symbol 2014755. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 7 odst. 1 písm. a) a v souladu s § 8a odst. 2 
písm. d) a podle § 8a odst. 6 písm. c) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a v 
souladu s ustanovením § 67 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád udělila účastníku 
řízení, společnosti ASKO - NÁBYTEK, spol. s r. o., IČO 41193946, Nákupní 
444/6,10200 Praha 10 – Štěrboholy, pokutu ve výši 50 000,- Kč, neboť zadáním 
reklamy na akční nabídku společnosti ASKO, která byla odvysílána dne 12. září 2013 v 
15:17:26 hodin na programu RÁDIO IMPULS (frekvence 102,9 MHz České Budějovice), 
se dopustil v návaznosti na ustanovení § 2 odst. 1 písm. c) zákona o regulaci reklamy 
nekalé obchodní praktiky dle ustanovení § 4 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně 
spotřebitele a klamavé obchodní praktiky dle ustanovení § 5 odst. 1 zákona č. 634/1992 
Sb., o ochraně spotřebitele, neboť reklama zejména může ovlivnit spotřebitele tak, že 
učiní obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil a obsahuje klamavé, neúplné a 
zavádějící informace, a to uvedením tvrzení „Sazbu DPH odečteme z každého vašeho 
nákupu a navíc jako dárek sleva 5%.“ Pokuta je splatná ve lhůtě 30 dní ode dne nabytí 
právní moci tohoto rozhodnutí na účet č. 3754-19223001/0710, vedený u České národní 
banky, variabilní symbol 2014849. Účastníku řízení, se podle ustanovení § 79 odst. 5 
správního řádu uložila povinnost nahradit náklady řízení paušální částkou, která podle 
ustanovení § 6 vyhlášky č. 520/2005 Sb. činí 1 000,- Kč. Náhrada nákladů řízení je 
splatná do 5 dnů ode dne právní moci tohoto rozhodnutí na účet č. 3711-
19223001/0710, vedený u České národní banky, variabilní symbol 2014849.  

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 7 odst. 1 písm. a) zákona č. 
40/1995 Sb., o regulaci reklamy (dále jen zákon č. 40/1995 Sb.), a v souladu s 
ustanovením § 66 odst. 2 a ustanovením § 76 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, 
v platném znění, zastavila se zadavatelem reklamy, paní Zdeňkou Nováčkovou, IČO: 
42492238, s místem podnikání Šlikova 1099/11, 16900 Praha, správní řízení z moci 
úřední pro možné porušení § 2 odst. 1 písm. c) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci 
reklamy, zadáním reklamy na mast Kartalin, která byla odvysílána dne 27. července 
2012 v časech 7:47:50 hodin, 10:49:19 hodin a 16:50:10 hodin na programu RÁDIO 
IMPULS (96,6 MHz Praha), neboť se porušení zákona neprokázalo, čímž odpadl důvod 
správního řízení. 

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 7 odst. 1 písm. a) zákona č. 
40/1995 Sb., o regulaci reklamy (dále jen zákon č. 40/1995 Sb.), a v souladu s 
ustanovením § 66 odst. 2 a ustanovením § 76 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, 
v platném znění, zastavila se zpracovatelem reklamy, společností LONDA spol. s r.o., 
IČO: 49241931, se sídlem Na Příkopě 859/22, Nové město, 110 00 Praha 1, správní 
řízení z moci úřední pro možné porušení § 2 odst. 1 písm. c) zákona č. 40/1995 Sb. 
zpracováním reklamy na mast Kartalin, která byla odvysílána dne 27. července 2012 v 
časech 7:47:50 hodin, 10:49:19 hodin a 16:50:10 hodin na programu RÁDIO IMPULS 
(96,6 MHz Praha), neboť se porušení zákona neprokázalo, čímž odpadl důvod 
správního řízení. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 7 odst. 1 písm. a) zákona č. 40/1995 Sb., o 
regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování 
rozhlasového a televizního vysílání, ve znění platných předpisů, v souladu s 
ustanovením § 46 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, zahajuje se zadavatelem 
reklamy, společností AROMATICA CZ, s.r.o., IČ: 26963523, se sídlem Masarykovo 
náměstí 101/3 664 51 Šlapanice správní řízení z moci úřední, neboť zadáním reklamy 
na doplněk stravy Echynaceové kapky, která byla odvysílána dne 2. listopadu 2014 v 
časech 8:00:15 hodin a 8:59:39 hodin na programu Rádio PETROV, se mohl dopustit 
porušení § 5d) odst. 3 zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, který stanovila 
povinnost, aby reklama na doplněk stravy obsahovala zřetelný, v případě tištěné 
reklamy dobře čitelný text "doplněk stravy". 



 

5 

 

-  Rada se seznámila se stížností posluchače (č. j. 1689/2015) na vysílání programu 
Free Rádio ze dne 11. února 2015 od 7:40 hod, které dle něj bylo v rozporu s ochranou 
dětí a mladistvých; Rada se seznámila se stížností posluchače (č. j. 2006/2015) na 
dopolední vysílání programu EVROPA 2, které dle něj v poslední době pravidelně 
obsahovalo píseň, v níž mnohokrát zazní anglický vulgarismus „fuck“.  

-  Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se seznámila s analýzou pěti vydání pořadu 
„Styl 2015“, které byly vysílány na programu ČRo Dvojka ve dnech 12. – 16. ledna 2015 
od 10:50 hodin a s analýzou pořadu „Host do domu“, který byl na témže programu 
vysílán dne 12. ledna od 11:08 hodin a shledala, že nedošlo k porušení zákona č. 
231/2001 Sb. o provozování televizního a rozhlasového vysílání. 

-  Rada coby ústřední správní úřad, v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 
písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“), v 
platném znění, upozorňuje provozovatele Rádio Student, s.r.o., IČ: 26241790, sídlem 
Gorkého 970/45, Brno, PSČ 602 00, na porušení ustanovení § 32 odst. 1 písm. g 
zákona č. 231/2001 Sb., kterého se provozovatel dopustil tím, že dne 11. února 2015 v 
čase 7:40:30 – 7:41:35 hodin odvysílal na programu Free Rádio pořad „Jak to vidí Brno“ 
věnující se sexuální praktice „lžíce“, který by mohl být nepříznivý s ohledem na mravní 
či psychický vývoj dětí a mladistvých. Rada provozovateli stanovila lhůtu k nápravě 7 
dnů ode dne doručení tohoto upozornění. 

-  Rada se seznámila s analýzou programu Radia Beat provozovatele RADIO UNITED 
BROADCASTING, s.r.o. ze dne 23. 1. 2015 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že 
vysílání bylo v souladu se zákonem o rozhlasovém a televizním vysílání a v souladu s 
platnými licenčními podmínkami. 

-  Rada se seznámila s vyjádřením, kterým provozovatel Český rozhlas dokládá, jak 
naplňuje své povinnosti dle § 31 odst. 4 zákona č. 231/2001 Sb. 

 

TELEVIZNÍ VYSÍLÁNÍ 

-  Rada udělila společnosti OIK TV s. r. o., IČ 259 27 281, se sídlem Hýblova 543, 560 
02 Česká Třebová, dle § 25 zákona č. 231/2001 Sb. licenci k provozování televizního 
vysílání šířeného prostřednictvím zvláštních přenosových systémů na 12 let; označení 
(název) programu: OIK TV; základní programová specifikace: Regionálně-lokální 
zpravodajsko-publicistický televizní program; výčet států, na jejichž území má být 
vysílání zcela nebo převážně směřováno: Česká republika; hlavní jazyk vysílání: český 
jazyk; časový rozsah vysílání: 24 hodin denně; identifikace přenosového systému: 
vysílání prostřednictvím internetu; informace o přístupu k vysílání: www.oik.cz nebo 
www.oiktv.cz, odkaz „živé vysílání,“ dle žádosti č.j.: 1633 ze dne 11. února 2015, ve 
znění doplnění a upřesnění žádosti č.j.: 1906 ze dne 18. února 2015.  

-  Rada prodloužila provozovateli TKR Jašek, s.r.o., IČ 253 85 780, se sídlem Rožnov 
pod Radhoštěm, Nádražní 628, PSČ 75661, podle § 12 odst. 8 zákona č. 231/2001 Sb., 
dobu platnosti licence, č.j. Ru/48/03/548 ze dne 4. února 2003, k provozování místního 
televizního vysílání šířeného prostřednictvím kabelových systémů, o dobu 12 let, na 
základě žádosti doručené dne 20. února 2015, č.j. RRTV/1942/2015-P, ve znění 
doplnění ze dne 20. února 2015, č.j. RRTV/1938/2015-P. 

-  Rada prodloužila provozovateli, fyzické osobě - podnikateli: Vlastimil Němec, IČ 101 
02 531, bydliště Bučovice – Rašovice 18, PSČ 68501, podle § 12 odst. 8 zákona č. 
231/2001 Sb., dobu platnosti licence, č.j. Ru/60/03/549 ze dne 18. února 2003, k 
provozování místního televizního vysílání šířeného prostřednictvím kabelových 
systémů, o dobu 12 let, na základě žádosti doručené 16. února 2015, č.j. 1740. 

-  Rada konstatovala, že provozovateli ENECOS, s.r.o., IČ 607 02 745, se sídlem 
Dukovany 227, PSČ 67556, zanikla dne 15. prosince 2014 podle § 24 písm. a) zákona 
č. 231/2001 Sb., licence k provozování televizního vysílání programu KTV Dukovany, 



 

6 

 

šířeného prostřednictvím kabelových systémů, udělená rozhodnutím Rady, č.j. 
Ru/272/02/3081 ze dne 12. listopadu 2002, ve znění pozdějších změn. O této 
skutečnosti Rada vydává osvědčení v souladu s ustanovením § 154 správního řádu.  

-  Rada udělila provozovateli Město Kralupy nad Vltavou, IČ 00236977, se sídlem 
Palackého nám. 1, Kralupy nad Vltavou, PSČ 278 01 souhlas podle § 21 odst. 1 písm. 
d) zákona č. 231/2001 Sb., se změnou skutečností uvedených v žádosti o licenci 
k provozování vysílání programu TV KRALUPY prostřednictvím kabelových systémů, 
sp. zn.: 2007/791/sve/MKR, č.j.: sve/8833/07 ze dne 23. října 2007, ve znění pozdějších 
změn, spočívající ve změně licenčních podmínek, a to změně programového schématu 
vysílání, dle žádosti č.j.: 952 ze dne 22. ledna 2015.  

-  Rada udělila provozovateli převzatého vysílání Stavební bytové družstvo Krušnohor, 
IČ 000 43 257, se sídlem Most, tř. Čs. armády 1766, PSČ 43401, podle § 31 odst. 1 
písm. r) zákona č. 231/2001 Sb., souhlas s přerušením vysílání od 1. ledna 2015 do 31. 
prosince 2017, z důvodu zajištění financování pro modernizaci zařízení, v rozsahu 
žádosti ze dne 28. ledna 2015, doručené dne 10. února 2015, č.j. 1624.  

-  Rada prodloužila společnosti RegioNET Morava, a.s., IČ: 29458480 se sídlem: Český 
Těšín, Slezská 1135, PSČ 737 01, dle § 39 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb., správního 
řádu, lhůtu k odstranění vad přihlášky k registraci převzatého rozhlasového a 
televizního vysílání šířeného prostřednictvím kabelových systémů do 3. dubna 2015, na 
základě žádosti doručené dne 23. února 2015, č.j. RRTV/2002/2015-P.  

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele Planet A, a.s., IČ 005 37 012, se 
sídlem Praha 4 - Michle, U Hellady 697/4, PSČ 140 00, dle § 29 odst. 3 zákona č. 
231/2001 Sb., o změně registrace, sp. zn.: 2008/243/cun/Pla, č.j.: cun/2013/08, ze dne 
19. března 2008, spočívající ve změně výše základního kapitálu, a to jeho zvýšením 
upsáním nových akcií, z částky 8 942 500,- Kč o částku 12 003 775,- Kč, na částku 20 
946 275,- Kč, přičemž se pouze změní výše vkladů a podílů (jakož i počet hlasů) 
stávajících akcionářů, dle podání č.j.: 1711 ze dne 12. února 2015.  

-  Rada registruje provozovateli Prague Digital TV s.r.o., IČ 289 91 800, se sídlem 
Ortenovo náměstí 1571/15a, Holešovice, 170 00 Praha 7, změnu skutečností 
uváděných v přihlášce k registraci k provozování televizního vysílání prostřednictvím 
pozemních vysílačů, sp. zn.: 2012/767/sve/adm, č.j.: sve/3817/2012 ze dne 30. října 
2012, dle § 29 odst. 1 písm. a), b) zákona č. 231/2001 Sb., spočívající ve snížení 100% 
obchodního podílu společníka MEDIAPOLI GROUP s.r.o., IČ: 286 03 982, nově na výši 
33,5%, přičemž zbývající obchodní podíl 66,5% nově nabyl Ing. Pavel Fromberger, čímž 
došlo ke změně seznamu společníků a výše jejich obchodních podílů, dle podání, č.j.: 
1937 ze dne 19. února 2015.  

-  Rada upozorňuje provozovatele Prague Digital TV s.r.o., IČ 289 91 800, se sídlem 
Ortenovo náměstí 1571/15a, Holešovice, 170 00 Praha 7, registrace, sp. zn.: 
2012/767/sve/adm, č.j.: sve/3817/2012 ze dne 30. října 2012, k provozování televizního 
vysílání prostřednictvím pozemních vysílačů, podle § 59 odst. 1 – 3 zákona č. 231/2001 
Sb., na porušení ustanovení § 29 odst. 1 písm. a), b) zákona č. 231/ 2001 Sb., kterého 
se provozovatel dopustil tím, že neoznámil Radě předem změnu skutečností uváděných 
v přihlášce k registraci, a to snížení 100% obchodního podílu společníka MEDIAPOLI 
GROUP s.r.o., IČ: 286 03 982, nově na výši 33,5% a nabytí 66,5% zbývajícího 
obchodního podílu novým společníkem - Ing. Pavlem Frombergerem, čímž došlo ke 
změně seznamu společníků a výše jejich obchodních podílů, a stanovila mu lhůtu k 
nápravě 15 dnů ode dne doručení tohoto upozornění. 

-  Rada se seznámila s žádostí společnosti AMC Central Europe s.r.o. o oficiální 
vyjádření ve věci vysílání programu AMC CHANNEL na území Makedonie a schválila 
návrh odpovědi dle předloženého návrhu. 

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele sledovanitv.cz s.r.o., IČ 016 07 910, 
se sídlem U vodárny 3032/2a, Královo Pole, 616 00 Brno, dle § 29 odst. 3 zákona č. 
231/2001 Sb., o změně skutečností uvedených v přihlášce k registraci převzatého 



 

7 

 

rozhlasového a televizního vysílání prostřednictvím kabelových systémů, registrace sp. 
zn.: 2013/642/sve/sle, č.j.: sve/3301/1213 ze dne 20. srpna 2013, spočívající ve změně 
programové nabídky, a to v jejím rozšíření: a) o české televizní programy: ČT:D, GOLF 
CHANNEL, CS Film, CS mini, kinoSvět, HOROR FILM, Film Europe, CINEMAX , 
CINEMAX 2, HBO, HBO 2, HBO Comedy, Retro Music Television, Rebel, POHODA – 
RELAX, FUN 1; b) o zahraniční televizní programy: Boomerang, Cartoon Network, 
CNN, RT Documentary HD, Russia Today HD, AXN, AXN Black, AXN White, Deluxe 
Music, Tune box, Docubox HD, Erox HD (časový rozsah vysílání 24 hodin denně, v 
souladu s ustanovením § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., včetně 
specifikace technického zabezpečení), Eroxxx HD (časový rozsah vysílání 24 hodin 
denně, v souladu s ustanovením § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., včetně 
specifikace technického zabezpečení), FashionBox HD, FightBOX, Filmbox HD, 
Filmbox Family, Filmbox, Filmbox Premium dle oznámení č.j.: 1219, ze dne 30. ledna 
2015, ve znění upřesnění, č.j.: 1742 ze dne 13. února 2015.  

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele České Radiokomunikace a.s., IČ. 
247 38 875 se sídlem Praha 6 - Břevnov, Skokanská 2117/1, PSČ 169 00, dle § 29 
odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., o změně skutečností uvedených v přihlášce k registraci 
převzatého rozhlasového a televizního vysílání prostřednictvím pozemních vysílačů v 
systému DVB-T, DVB-T2, DAB, registrace č.j. Fia/975/2014, sp. zn.: 2013/736/FIA/Čes, 
ze dne 18. března 2014, ve znění pozdějších změn, spočívající ve změně programové 
nabídky, a to v rozšíření programové nabídky o český televizní program MŇAM TV k 15. 
únoru 2015 v Regionální vysílací síti 8, dle oznámení č.j. 1883, ze dne 17. února 2015.  

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele Kabelová televize Kadaň, a.s., IČ. 
467 095 84 se sídlem Kadaň, Kpt. Jaroše 1477, PSČ 432 01, dle § 29 odst. 3 zákona č. 
231/2001 Sb., o změně skutečností uvedených v přihlášce k registraci převzatého 
rozhlasového a televizního vysílání prostřednictvím kabelových systémů, registrace č.j.: 
Rg/29/96, ze dne 18. června 1996, ve znění pozdějších změn, spočívající ve změně 
programové nabídky, a to v rozšíření programové nabídky o český televizní program 
MŇAM TV , dle oznámení č.j. 1884, ze dne 17. února 2015.  

-  Rada se seznámila s analýzou předvolebního vysílání programu Infokanál Město 
Albrechtice a Infokanál Holčovice z období 22. 9. 2014 – 10. 10. 2014. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) a v souladu s ustanovením § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) žádá 
provozovatele Město Město Albrechtice, IČ 296228, se sídlem Město Albrechtice, nám. 
ČSA 27/10, PSČ 79395, o podání vysvětlení, z jakého důvodu zaslal Radě na její 
žádost o poskytnutí záznamu vysílání programu Infokanál Město Albrechtice ze dnů 22. 
9. – 10. 10. 2014 v časovém úseku od 00.00 do 24.00 hodin, tj. z období 19 dnů, 2 DVD 
s 15 záznamy rozdílných stopáží, tj. první DVD označené časovým úsekem 22. 9. – 30. 
9. 2014, tj. 9 dnů, obsahovalo pouze 7 záznamů rozdílných stopáží, druhé DVD 
označené časovým úsekem 1. 10. – 10. 10. 2014, tj. 10 dnů, obsahovalo pouze 8 
záznamů rozdílných stopáží, a dále z jakého důvodu některé záznamy obsahují 2 typy 
aktualizovaných smyček s rozdílným videopořadem, pokud dle licenčních podmínek má 
být videopořad premiérově vysílán zpravidla v pondělí v 17:00 hodin a jeho reprízy jsou 
pak uváděny denně v 17:00 hod., 19:00 hod. a 22:00 hod. Rada stanovila lhůtu k 
podání vysvětlení 20 dní ode dne doručení této výzvy.  

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele Město Město Albrechtice, IČ 296228, se sídlem Město Albrechtice, nám. 
ČSA 27/10, PSČ 79395, na porušení ustanovení § 32 odst. 1 písm. n) zákona č. 
231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že ve dnech 22. 9. – 10. 10. 2014 nesplnil svou 
povinnost uvádět označení televizního programu (logo) v televizním vysílání programu 



 

8 

 

Infokanál Město Albrechtice a Infokanál Holčovice. Rada stanovila lhůtu k nápravě 30 
dnů ode dne doručení upozornění. 

-  Rada se seznámila s analýzou kontinuálního úseku vysílání programu CMS TV 
provozovatele Petr Horák z období 14. – 15. prosince 2014.  

-  Rada se seznámila s analýzou kontinuálního úseku vysílání programu MiTEL TV 
provozovatele Mimoňská komunální a.s. z období 14. – 15. prosince 2014.  

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele Mimoňská komunální a.s., IČ: 25009133, se sídlem Mírová 76/0, Mimoň, 
PSČ 47124, na porušení ustanovení § 32 odst. 7 písm. c) zákona č. 231/2001 Sb., 
kterého se dopustil tím, že ve dnech 14. a 15. prosince 2014 nesplnil svou povinnost 
umožnit divákům snadný, přímý a trvalý přístup k informaci o tom, že orgánem dohledu 
nad provozováním televizního vysílání je Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Rada 
stanovila lhůtu k nápravě 7 dnů ode dne doručení upozornění. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele Mimoňská komunální a.s., IČ: 25009133, se sídlem Mírová 76/0, Mimoň, 
PSČ 47124, na porušení licenčních podmínek, kterého se dopustil tím, že ve dnech 14. 
a 15. prosince 2014 vysílal smyčku o délce 30 minut, ačkoli podmínky licence stanoví 
vysílat smyčku o délce 60 - 300 minut. Rada stanovila lhůtu k nápravě 30 dnů ode dne 
doručení upozornění. 

-  Rada se seznámila s analýzou vysílání programu FUN 1 provozovatele SAT Plus, 
s.r.o. ze dne 15. prosince 2014 v čase 10:00-24:00 hodin. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele SAT Plus, s.r.o., IČ 26058952, se sídlem Praha, Závišova 502/5, PSČ 
140 00, na porušení licenčních podmínek stanovených licencí udělenou rozhodnutím 
Rady č. j. Ru/125/04/1793 ze dne 29. června 2004, ve znění změn, kterého se dopustil 
tím, že se dne 15. prosince 2014 odchýlil v čase 10:00 hodin až 24:00 hodin od licencí 
deklarované programové skladby televizního programu FUN 1, neboť v rámci vysílání 
programu FUN 1 ve sledovaném období nedocházelo k interaktivní komunikaci mezi TV 
obrazovkou a divákem prostřednictvím SMS nebo telefonu, soutěžím o ceny, hlasování 
do hitparád, seznámení, chatu, nabídkám pracovních příležitostí, zboží a služeb, 
přičemž vysílání nebylo doplněno o možnost stahování her, zvonění, log pro mobilní 
telefony atd. Rada stanovila lhůtu k nápravě 30 dnů ode dne doručení upozornění. 

-  Rada se seznámila s materiálem vyhodnocujícím zpřístupňování televizního vysílání 
osobám se sluchovým a zrakovým postižením v roce 2014. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele ČESKÁ TELEVIZE, IČ 00027383, sídlem Na Hřebenech II, Praha 4 – 
Kavčí Hory, PSČ 140 70, na porušení § 32 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., kterého 
dopustil tím, že v roce 2014 na programu ČT sport neopatřil alespoň 70 % vysílaných 
pořadů skrytými nebo otevřenými titulky pro osoby se sluchovým postižením, jelikož v 
roce 2014 na programu ČT sport opatřil skrytými nebo otevřenými titulky pro osoby se 
sluchovým postižením 43,6% odvysílaných pořadů. Rada stanovila lhůtu k nápravě do 
31. prosince 2015, a to tak, aby na programu ČT sport za celý kalendářní rok 2015 bylo 
zpřístupněno alespoň 70 % vysílaných pořadů skrytými nebo otevřenými titulky pro 
osoby se sluchovým postižením 



 

9 

 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele ČESKÁ TELEVIZE, IČ 00027383, sídlem Na Hřebenech II, Praha 4 – 
Kavčí Hory, PSČ 140 70, na porušení § 32 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., kterého 
dopustil tím, že v roce 2014 na programu ČT art neopatřil alespoň 70 % vysílaných 
pořadů skrytými nebo otevřenými titulky pro osoby se sluchovým postižením, jelikož v 
roce 2014 na programu ČT art opatřil skrytými nebo otevřenými titulky pro osoby se 
sluchovým postižením 68 % odvysílaných pořadů. Rada stanovila lhůtu k nápravě do 
31. prosince 2015, a to tak, aby na programu ČT art za celý kalendářní rok 2015 bylo 
zpřístupněno alespoň 70 % vysílaných pořadů skrytými nebo otevřenými titulky pro 
osoby se sluchovým postižením. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, v souladu s ustanovením § 46 zákona č. 
500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, rozhodla zahájit s provozovatelem Stanice 
O, a.s., IČ 26509911, sídlem Vrchlického 439/29, Praha 5 – Kosíře, PSČ 150 00, 
správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 32 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., 
kterého se mohl dopustit tím, že v roce 2014 na programu Óčko Expres a Óčko Gold 
nezpřístupnil alespoň 2 % vysílaných pořadů pro osoby se zrakovým postižením, jelikož 
v roce 2014 na programech Óčko Expres a Óčko Gold nezpřístupnil pro osoby se 
zrakovým postižením žádné pořady. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, v souladu s ustanovením § 46 zákona č. 
500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, rozhodla zahájit s provozovatelem Digital 
Broadcasting s.r.o., IČ 26839407, sídlem Stavební 992/1, Ostrava – Poruba, PSČ 708 
00, správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 32 odst. 2 zákona č. 231/2001 
Sb., kterého se mohl dopustit tím, že v roce 2014 na programu Rebel neopatřil alespoň 
15 % vysílaných pořadů skrytými nebo otevřenými titulky pro osoby se sluchovým 
postižením a alespoň 2 % vysílaných pořadů nezpřístupnil pro osoby se zrakovým 
postižením. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen 
„zákon č. 231/2001 Sb.“), v platném znění, a na základě ustanovení § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, žádá provozovatele Regionální televize CZ s.r.o., 
IČ 24141372, sídlem Navrátilova 666/7, Praha 1, PSČ 110 00, o podání vysvětlení, jaký 
podíl pořadů zpřístupněných za rok 2014 na programu regionalni televize osobám se 
sluchovým postižením tvoří pořady opatřené skrytými či otevřenými titulky, a jsou tedy 
zpřístupněny formou, kterou explicitně stanovuje § 32 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., 
neboť v poskytnutých přehledech jsou zahrnuty jak pořady opatřené titulky, tak i 
videotext a pořady bez komentáře. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 dní ode 
dne doručení této výzvy. 

-  Rada se seznámila s výsledky Komparativní analýzy hlasitosti obchodních sdělení na 
programech Televize Barrandov, ČT2, NOVA a Prima. 

-  Rada se seznámila se zprávou o kontrole televizního vysílání prostřednictvím 
screeningu za období leden 2015, která pokrývala úseky následujících programů v 
těchto dnech a v těchto časech: Bydžov s.r.o./V1 1. ledna 2015 00:00 – 24:00; ŠLÁGR 
TV, spol. s r.o./TV PÍSNIČKA a COUNTRY No. 1 20. ledna 2015 00:00 – 24:00, 23. 
ledna 2015 00:00 – 24:00; FTV Prima, spol. s r.o./Prima ZOOM 20. ledna 2015 00:00 – 
24:00; A&E Television Networks, LLC./History Channel 20. ledna 2015 00:00 – 24:00; 
FTV Prima, spol. s r.o./Prima love 21. ledna 2015 00:00 – 24:00; Barrandov Televizní 
Studio a.s./Televize Barrandov 22. ledna 2015 00:00 – 24:00; Universal Networks 



 

10 

 

International/Universal Channel 26. ledna 2015 00:00 – 18:00; IKO Media Group/The 
Fishing and Hunting Channel 26. ledna 2015 00:00 – 24:00. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele Barrandov Televizní Studio a.s., IČ 41693311, sídlem Kříženeckého 
náměstí 322/5, Praha, PSČ 152 00, na porušení ustanovení § 53a odst. 3 zákona č. 
231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 22. ledna 2015 od 03:42 hodin na 
programu Televize Barrandov odvysílal pořad Pečeme s láskou, který, jakožto pořad 
obsahující umístění produktu, nebyl na svém začátku jako takový zřetelně označen, a 
diváci tak mohli být ohledně jeho povahy uvedeni v omyl. Rada stanovila lhůtu k 
nápravě 7 dní ode dne doručení upozornění. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele Barrandov Televizní Studio a.s., IČ 41693311, sídlem Kříženeckého 
náměstí 322/5, Praha, PSČ 152 00, na porušení ustanovení § 53a odst. 3 zákona č. 
231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 22. ledna 2015 od 04:02 hodin na 
programu Televize Barrandov odvysílal pořad 7 minut pohybu, který, jakožto pořad 
obsahující umístění produktu, nebyl na svém začátku jako takový zřetelně označen, a 
diváci tak mohli být ohledně jeho povahy uvedeni v omyl. Rada stanovila lhůtu k 
nápravě 7 dní ode dne doručení upozornění. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen 
„zákon č. 231/2001 Sb.“), v platném znění, a na základě ustanovení § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, žádá provozovatele Bydžov s.r.o., IČ 25961071, 
sídlem Třída B. Smetany 1192, Nový Bydžov, PSČ 504 01, o podání vysvětlení, z 
jakého důvodu je na internetových stránkách programu V1 (www.vctv.cz) jako 
provozovatel uvedena společnost VČTV s.r.o. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 
20 dní ode dne doručení této výzvy. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele Bydžov s.r.o., IČ 25961071, sídlem Třída B. Smetany 1192, Nový 
Bydžov, PSČ 504 01, na porušení ustanovení § 53a odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., 
kterého se dopustil tím, že dne 1. ledna 2015 od 10:12, 15:03 a 18:13 hodin na 
programu V1 odvysílal pořad Mazlíčci, který, jakožto pořad obsahující umístění 
produktu, nebyl na svém konci jako takový zřetelně označen, a diváci tak mohli být 
ohledně jeho povahy uvedeni v omyl. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne 
doručení upozornění. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele Bydžov s.r.o., IČ 25961071, sídlem Třída B. Smetany 1192, Nový 
Bydžov, PSČ 504 01, na porušení ustanovení § 53a odst. 2 písm. b) zákona č. 
231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 1. ledna 2015 od 10:12, 15:03 a 18:13 
hodin na programu V1 odvysílal pořad Mazlíčci, který obsazoval umístěný produkt, 
internetový obchod s krmivy pro domácí zvířata Krmivo-barf (www.krmivo-barf.cz), 
potažmo rehabilitační služby pro domácí zvířata formou tzv. Dornovy metody, které jsou 
touto prodejnou zprostředkovávány, přičemž nabádal k nákupu těchto služeb. Z úst 
moderátora opakovaně zazněly přímé pobídky k objednání daných služeb („diváci … si 
najdou webové stránky, tam se domluví. Asi je dobrý dopředu zatelefonovat nebo 
mailovat, nebo přes Facebook, domluvit kontakt“, „pokud vidíte, že váš pejsek … má 
nějaký problém, zkontaktujte se“). Jeden z kontaktních údajů pro zprostředkování 



 

11 

 

služeb – odkaz na internetové stránky obchodu, je v okamžiku slovní pobídky přítomný 
v textové podobě na obrazovce a diváci (potenciální zákazníci) si tak mohou 
prezentované služby okamžitě snadno vyhledat. Tematizace terapeutického přístupu 
vhodného pro domácí zvířata se v tomto kontextu stává pouhým nástrojem vzbuzování 
spotřebitelského zájmu o konkrétní produkt (aplikaci Dornovy metody lektorkou 
přítomnou ve studiu, příp. i o zboží – „přírodní krmivo“, nabízené prodejnou Krmivo-
barf). Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení upozornění. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen 
„zákon č. 231/2001 Sb.“), v platném znění, a na základě ustanovení § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, žádá provozovatele Bydžov s.r.o., IČ 25961071, 
sídlem Třída B. Smetany 1192, Nový Bydžov, PSČ 504 01, o podání vysvětlení, jaká je 
povaha sdělení „Cesty Leoše Šimánka“, které bylo do vysílání programu V1 zařazeno 
dne 1. ledna 2015 od 9:14 a 14:01 hodin, a na základě jakých smluvních ujednání bylo 
sdělení odvysíláno, resp. zda, a případně jakým způsobem, se tato ujednání vztahovala 
k propagaci knih Leoše Šimánka. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 dní ode 
dne doručení této výzvy. 

-  Rada se seznámila s následujícími podáními k obsahu televizních programů 
doručenými od 10. října do 24. února 2015: CZECH NEWS CENTER / BLESK magazín 
tv; Česká televize / ČT1 - pořad Reportérka odvysílaný 8. února 2015 od 20:00 hodin; 
Česká televize / ČT1 - pořad Reportérka vysílaný dne 15. února 2015 od 20:00 hodin; 
CET 21, spol. s r.o. / Nova - pořad Výměna manželek odvysílaný dne 21. února 2015 od 
14:00; FTV Prima, spol. s r.o. / Prima COOL - pořad Hrajeme s Alim odvysílaný 21. 
února 2015 od 12:45 hodin; Česká televize / ČT1 a ČT24 - pořad Události, resp. blok 4 
hodiny do příměří, odvysílaný 14. února 2015 od 19:00 hodin; Česká televize / ČT24 - 
pořad Zprávy, respektive informace o demonstracích, odvysílaný dne 21. února 2015 od 
8:30 hodin; Česká televize / ČT1 - pořad Objektiv, respektive reportáž z Podkarpatské 
Rusi, odvysílaný dne 8. února 2015 od 10:30 hodin; Česká televize / ČT24 - pořady 
Horizont vysílaný 6. února 2015 od 21:31 hodin a Události, komentáře vysílaný 6. února 
2015 od 22:00 hodin; Česká televize / ČT2 - pořad z cyklu Ta naše povaha česká 
nazvaný Vzpoura na druhém patře odvysílaný dne 9. ledna 2015 od 17:45 hodin; FTV 
Prima, spol. s r.o. a CET 21, spol. s r.o. / Prima a Nova - šíření strachu v souvislosti s 
kauzou výbuchu muničního skladu ve Vrběticích a vyzrazování informací, které mohou 
ohrozit vyšetřování; Česká televize / ČT1 a ČT24 - používání znaku obsahujícího 
nacistický symbol ve zpravodajství ČT; FTV Prima, spol. s r.o. / Prima COOL -pořad 
Griffinovi vysílaný dne 11. února 2014 od 13:35 hodin; Česká televize / ČT24 - pořad 
zprávy vysílaný dne 12. února 2015 od 13:00 hodin; Strakonická televize, s.r.o. / 
Strakonická televize - údajná neobjektivita ve vysílání a porušování licenčních 
podmínek; FTV Prima, spol. s r.o. / Prima - pořad Komisař Rex odvysílaný dne 13. 
února 2015 od 16:25 hodin; Česká televize / ČT1 - pořad Polopatě vysílaný dne 15. 
února 2015 od 8:50 hodin; Česká televize / ČT1 a ČT24 - pořad Události, respektive 
blok týkající se protestů proti islámu, odvysílaný dne 14. února 2015 od 19:00 hodin; 
Česká televize / ČT1 - pořad 168 hodin, respektive reportáž Sólista, odvysílaný dne 15. 
února 2015 od 21:15 hodin; Česká televize / ČT sport - ukončování přenosů před 
slavnostním ceremoniálem; Česká televize / ČT1 - pořad Reportéři ČT, respektive 
reportáž Ostravský Janoušek, odvysílaný dne 2. února 2015 od 21:20 hodin; CET 21 
spol. s. r. o. / Telka - reklama Moji blízcí odvysílaná dne 16. února 2015 v 16:00; Česká 
televize / ČT :D - videoklipu s písní k filmu Fifty Shades of Grey odvysílaný 16. února 
2015 v 15:31; FTV Prima, spol. s r.o. / Prima COOL - upoutávka na seriál Hannibal a 
film Vybíjená odvysílané dne 16. února 2015 v 19:15; Česká televize / ČT24 - stížnost 
na porušování základních lidských práva a na neetický amorální přístup médií na 
základě neověřených podnětů; FTV Prima, spol. s r.o. / Prima - pořadu Zprávy FTV 
Prima, respektive reportáži o výskytu štěnic v hotelu Bezruč, odvysílaného součástí 
odvysílaného dne 27. října 2014 od 18:55 hodin; pořad Události, respektive reportáž 



 

12 

 

Dohled nad příměřím, odvysílaný 19. února 2015 v rámci od 19:00 hodin; Česká 
televize / ČT1 a ČT24 - pořady Zprávyv 16, respektive reportáž Boje o strategické 
město Debalceve, vysílaný dne 17. února od 16:00 hodin a pořad Události, respektive 
reportáž Tvrdé boje o ukrajinské Debalceve, vysílaný dne 17. února 2015 od 19:00 
hodin; FTV Prima, spol. s r.o. / Prima pořad Zprávy, respektive reportáž Jen pár dnů 
mají majitelé bytových domů na montáž měřičů , odvysílaný dne 26. prosince 2014 od 
18:55 hodin; Česká televize / ČT1 - film „Americké dopisy“ odvysílaný dne 4. ledna 2015 
od 20:00 hodin; pořad Události, komentáře, respektive diskuse Ukrajina po bitvě o 
Debalceve, vysílaný 19. února 2015 od 22:00 hodin; FTV Prima, spol. s r.o. a CET 21, 
spol. s r.o. / Prima a Nova - reklama Arginmax odvysílaná dne 20. února 2015 v 19:24 
hodin; CET 21, spol. s r.o. / Fanda předěl; Česká televize / ČT24 - systematické potírání 
politicky nekorektních názorů v zpravodajství; reakce Rady ČT na postoupenou stížnost 
týkající se zařazení pořadu Interpol: Teror na obloze po skončení pořadu Večerníček na 
programu ČT2 ; Česká televize / ČT sport - nezařazení přenosu ze závodů v 
rychlobruslení; Česká televize - žádost o vysvětlení slov člena Rady ČT Michala 
Jankovce; Česká televize / ČT1 - pořad Reportéři ČT, respektive reportáže zabývající 
se podnikatelskými aktivitami společnosti Agrofert, a.s. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, v souladu s ustanovením § 46 zákona č. 
500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, rozhodla zahájit s provozovatelem CET 21 
spol. s r.o., IČ: 45800456, se sídlem Kříženeckého nám. 1078/5, 152 00 Praha 5, 
správní řízení z moci úřední pro možné porušení ustanovení § 32 odst. 1 písm. g) 
zákona č. 231/2001 Sb., ve spojení s § 32 odst. 5 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se 
dopustil odvysíláním reklamy BLESK magazín tv (firemní značka), Kámasútra podle 50 
odstínů (produktová značka), dne 19. února 2015 v 19:26:01 hodin na programu NOVA. 
Reklama, obsahující záběry na fotografie dvojic souložících v různých sexuálních 
polohách s komentářem „Pozor! Už zítra v Blesk magazínu! Zdarma speciální příloha 
Blesku! Sex podle Padesáti odstínů šedi druhý díl! Dopřejte si příval rozkoše a vášně! 
Inspirujte se erotickým hitem a dopřejte si sex jako v bestselleru!“, může ohrozit 
zejména psychický a mravní vývoj dětí a mladistvých, a to především tím, že může u 
nezralých dětských diváků vzbudit předčasný zájem o lidskou sexualitu a může je 
navést k zakoupení Blesk magazínu s uvedeným, pro děti zcela nevhodným, obsahem.  

-  Rada v rámci své kompetence dané § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) a v souladu s ustanovením § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) žádá 
provozovatele vysílání Česká televize, IČ 00027383, sídlem Kavčí hory, Praha 4, PSČ 
140 70, o podání vysvětlení, z jakého důvodu nebyla v pořadu Události odvysílaném 
dne 14. února 2015 od 19:00 hodin v rámci bloku „4 hodiny do příměří“ specifikována 
strana sporu, která daný den ostřelovala Doněck, ačkoliv jinak byly útočící jednotky v 
bloku zcela explicitně jmenovány. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 dní ode 
dne doručení této výzvy. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) a v souladu s ustanovením § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) žádá 
provozovatele vysílání Česká televize, IČ 00027383, sídlem Kavčí hory, Praha 4, PSČ 
140 70, o podání vysvětlení, na základě jakých důvodů odvysílal dne 21. února 2015 v 
rámci pořadu Zprávy od 8:30 hodin na programu ČT 24 jako ilustrační materiál k 
informaci o chystané demonstraci Dělnické strany sociální spravedlnosti proti islamizaci 
a imigraci v ČR záběry z demonstrace iniciativy Islám v České republice nechceme, 
ačkoliv ta se od demonstrace DSSS distancovala. Rada stanovila lhůtu k podání 
vysvětlení 20 dní ode dne doručení této výzvy. 



 

13 

 

- Rada v rámci své kompetence dané § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) a v souladu s ustanovením § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) žádá 
provozovatele vysílání Česká televize, IČ 00027383, sídlem Kavčí hory, Praha 4, PSČ 
140 70, o podání vysvětlení, z jakého důvodu uvádí ve vydání pořadu Ta naše povaha 
česká, nazvaném Vzpoura na druhém patře, odvysílaném dne 9. ledna 2015 od 17:45 
hodin protagonista pořadu, že nemá přístup do šatny a vlastní skřínku, ačkoliv Rada 
disponuje prohlášením společností Kika Nábytek s. r.o. a SIMACEK FACILITY CZ, spol. 
s r.o., které tvrdí opak. 

-  Rada jakožto ústřední správní úřad v rámci své kompetence dané § 7 písm. a) 
zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění platných předpisů 
(dále jen „zákon č. 40/1995 Sb.“), dle § 8a odst. 2 písm. d) a podle § 8a odst. 6 písm. c) 
téhož zákona a dle § 67 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, v platném 
znění (dále jen zákon č. 500/2004 Sb.), rozhodla dne 3. března 2015 takto: Rada ukládá 
společnosti Walmark, a. s., Oldřichovice 44, 739 61 Třinec, IČ CZ00536016, pokutu ve 
výši 50 000,- Kč dle § 8a odst. 2 písm. d) a podle § 8a odst. 6 písm. c) zákona č. 
40/1995 Sb., neboť zadáním obchodního sdělení - reklamy na produkt Tammex family 
plus, odvysílané dne 1. června 2014 od 7:27:08 hodin na programu Telka porušil § 2 
odst. 1 písm. c) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, kterým se zakazují 
nekalosoutěžní praktiky, ve spojení s ustanovením § 5 odst. 1 písm. b) a d) zákona č. 
634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, dle kterého je obchodní praktika klamavá dle § 5 
odst. 1 písm. b), je-li důležitý údaj sám o sobě pravdivý, ale může uvést spotřebitele v 
omyl vzhledem k okolnostem a souvislostem, za nichž byl užit a § 5 odst. 1 písm. d), 
vede-li způsob prezentace výrobku či služby, včetně srovnávací reklamy, nebo jejich 
uvádění na trh k záměně s jinými výrobky či službami, nebo rozlišovacími znaky jiného 
podnikatele, a to deklarací léčebných účinků zdravotnického prostředku, konkrétně při 
onemocnění průjmem, ačkoliv se nejedná o humánní léčivý přípravek. Reklama 
informuje spotřebitele, že „neléčíte-li průjem správným způsobem, vrátí se zpátky a pak 
znovu a znovu. Díky Tammexu family plus můžete dát průjmu definitivně sbohem“. 
Přípravek je tak stavěn na úroveň léčiv, či dokonce nad jejich úroveň, a může tak dojít 
ke klamání spotřebitele, že uvedený přípravek má léčivé účinky, ačkoliv jde o 
zdravotnický prostředek, který léčebné účinky z podstaty své kategorie mít nemůže, 
resp. i pokud by produkt léčivé účinky měl, nesmějí být prezentovány způsobem, který 
by ve spotřebiteli vyvolal dojem, že produkt je léčivem. Mimo to je přípravek 
doporučován s odkazem na Českou gastroenterologickou společnost jako lékařskou 
autoritu. Fakticky tak dochází ke klamání spotřebitele, který může být uveden v omyl 
povahou výrobku dle jeho deklarovaných účinků a vlastností. V souladu s ustanovením 
§ 79 odst. 5 správního řádu a § 6 vyhlášky č. 520/2005 Sb. uložila Rada účastníku 
řízení povinnost uhradit paušální částku nákladů správního řízení ve výši 1 000,- Kč 
(slovy jedentisíckorun) na účet č. 3711-19223001/0710, variabilní symbol 2014718. 
Náhrada nákladů je splatná do pěti pracovních dnů ode dne doručení tohoto rozhodnutí. 
Pokuta je splatná ve lhůtě 30 dnů ode dne právní moci tohoto rozhodnutí na účet 3754-
19223001/0710, variabilní symbol 2014718.  

 -  Rada coby ústřední správní úřad na základě ustanovení § 5 písm. a) zákona č. 
231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších 
zákonů, v platném znění (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.) a podle ustanovení § 66 odst. 
2 a ustanovení § 76 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, v platném znění (dále jen 
zákon č. 500/2004 Sb.) vydala dne 3. března 2015 toto usnesení: Rada zastavuje s 
provozovatelem, Česká televize, IČ 00027383, sídlem Kavčí hory, 140 70 Praha 4, 
správní řízení vedené pro možné porušení ustanovení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 
Sb., ke kterému došlo odvysíláním pořadu Reportéři ČT dne 16. června 2014 od 21:39 
hodin na programu ČT1, respektive reportáže s názvem "Solární kauza šéfky ERÚ", 



 

14 

 

neboť nebyla splněna podmínka předchozího typově shodného upozornění na porušení 
zákona dle ustanovení § 59 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb. 

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 
písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v 
platném znění, upozorňuje provozovatele Česká televize, IČ 00027383, sídlem Kavčí 
hory, 140 70 Praha 4, na porušení ustanovení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., 
kterého se provozovatel dopustil odvysíláním pořadu Reportéři ČT dne 16. června 2014 
od 21:39 hodin na programu ČT1, respektive reportáže s názvem "Solární kauza šéfky 
ERÚ", neboť v reportáži byly uvedeny spekulativní a ničím nepodložené informace o 
tom, že "Alena Vitásková s Michaelou Schneiderovou v podstatě pomohly svým 
známým", ačkoli toto údajně nezákonné jednání bylo v době odvysílání reportáže teprve 
předmětem soudního přezkumu. Jelikož reportáž vycházela z domněnek a spekulací, 
provozovatel se dopustil porušení povinnosti zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-
publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti. Rada stanovila 
lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení tohoto upozornění. 

-  Rada coby ústřední správní úřad na základě ustanovení § 5 písm. a) zákona č. 
231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších 
zákonů, v platném znění (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.) a podle ustanovení § 66 odst. 
2 a ustanovení § 76 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, v platném znění (dále jen 
zákon č. 500/2004 Sb.) vydala dne 3. března 2015 toto usnesení: Rada zastavuje s 
provozovatelem HBO Europe s.r.o., IČ: 61466786, se sídlem Jankovcova 1037/49, 
17000 Praha, správní řízení vedené pro možné porušení licenčních podmínek programu 
CINEMAX, kterého se mohl dopustit tím, že vysílání programu CINEMAX dne 12. 
června 2014 neobsahovalo srbské, slovinské a chorvatské titulky, neboť se porušení 
licenčních podmínek neprokázalo a odpadl tedy důvod správního řízení. 

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 
písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v 
platném znění, upozorňuje provozovatele HBO Europe s.r.o., IČ: 61466786, se sídlem 
Jankovcova 1037/49, 17000 Praha, na porušení ustanovení § 32 odst. 1 písm. l) zákona 
č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že na výzvu Rady nezapůjčil záznam vysílání 
programu CINEMAX ze dne 12. června 2014 v odvysílané podobě, neboť zapůjčený 
záznam neobsahoval, oproti skutečně odvysílané podobě, srbské, slovinské a 
chorvatské titulky.  

-  Rada coby ústřední správní úřad na základě ustanovení § 5 písm. a) zákona č. 
231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších 
zákonů, v platném znění (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.) a podle ustanovení § 66 odst. 
2 a ustanovení § 76 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, v platném znění (dále jen 
zákon č. 500/2004 Sb.) vydala dne 3. března 2015 toto usnesení: Rada zastavuje s 
provozovatelem POLAR televize Ostrava, s.r.o., IČ 25859838, sídlo Boleslavova 710/19 
, Ostrava, PSČ 709 00, správní řízení vedené pro možné porušení § 53a odst. 2 písm. 
b) a c) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se mohl dopustit tím, že ve dnech 24. října 
2014 od 17:14, 20:14 a 23:14 hodin a 27. října 2014 od 12:34 a 15:34 hodin na 
programu POLAR odvysílal pořad Mazlíčci, který obsahoval umístěné produkty, a to 
obchod s krmivy pro domácí zvířata Krmivo Barf a obchod s potřebami pro chovatele 
domácích zvířat společnosti DOMI, v.o.s., neboť porušení zákona nebylo prokázáno a 
odpadl tedy důvod správního řízení.  

-  Rada coby ústřední správní úřad na základě ustanovení § 5 písm. a) zákona č. 
231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších 
zákonů, v platném znění (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.) a podle ustanovení § 66 odst. 
2 a ustanovení § 76 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, v platném znění (dále jen 
zákon č. 500/2004 Sb.) vydala dne 3. března 2015 toto usnesení: Rada zastavuje s 
provozovatelem POLAR televize Ostrava, s.r.o., IČ 25859838, sídlo Boleslavova 710/19 



 

15 

 

, Ostrava, PSČ 709 00, správní řízení vedené pro možné porušení § 53a odst. 3 zákona 
č. 231/2001 Sb., kterého se mohl dopustit tím, že ve dnech 24. října 2014 od 17:14, 
20:14 a 23:14 hodin a 27. října 2014 od 12:34 a 15:34 hodin na programu POLAR 
odvysílal pořad Mazlíčci, který obsahoval umístění produktu, ale nebyl na svém konci 
zřetelně jako pořad obsahující umístění produktu označen, neboť porušení zákona 
nebylo prokázáno a odpadl tedy důvod správního řízení.  

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v 
platném znění (dále jen "zákon č. 231/2001 Sb.") a v souladu s ustanovením § 137 
odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu (dále jen "zákon č. 500/2004 Sb.") 
vydala dne 3. března 2015 toto rozhodnutí: Rada ukládá provozovateli CoopTV, 
telekomunikační družstvo, IČ: 29045029, sídlem Praha 9, K nádraží 19/3, PSČ 190 15, 
pořádkovou pokutu ve výši 5 000,- Kč, neboť bezdůvodně odepřel na výzvu Rady č.j. 
RUD/2547/2014, opětovně zaslané pod č.j. RUD/4380/2014, podat vysvětlení, jestli se v 
případě označení sponzora HemaGel, které bylo odvysíláno dne 20. května 2014 od 
12:11:44 hodin na programu Harmonie TV bezprostředně po skončení pořadu Tatoo 
Live, jedná o sponzora pořadu nebo sponzora programu. Pokuta je splatná ve lhůtě 30 
dní ode dne nabytí právní moci tohoto rozhodnutí na účet č. 3754-19223001/0710, 
vedený u České národní banky, variabilní symbol 74602014. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen 
„zákon č. 231/2001 Sb.“), v platném znění, a na základě ustanovení § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, žádá provozovatele CoopTV, telekomunikační 
družstvo, IČ: 29045029, sídlem Praha 9, K nádraží 19/3, PSČ 190 15, o podání 
vysvětlení, jestli se v případě označení sponzora HemaGel, které bylo odvysíláno dne 
20. května 2014 od 12:11:44 hodin na programu Harmonie TV bezprostředně po 
skončení pořadu Tatoo Live, jedná o sponzora pořadu nebo sponzora programu. Rada 
stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 dní ode dne doručení této výzvy.  

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele vysílání POLAR televize 
Ostrava, s.r.o., IČ: 25859838, se sídlem: Boleslavova 710/19, 709 00 Ostrava, v jakých 
pořadech, odvysílaných v období před volbami do zastupitelstev obcí, konkrétně v 
období 1. – 10. října 2014, na programu POLAR, účinkovala moderátorka Monika 
Žídková. 

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 
písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v 
platném znění, upozorňuje provozovatele vysílání POLAR televize Ostrava, s.r.o., IČ: 
25859838, se sídlem: Boleslavova 710/19, 709 00 Ostrava, na porušení § 31 odst. 3 
zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že v období od 1. do 10. října 2014 na 
programu POLAR odvysílal ve dnech 1. a 2. října 2014 jeden díl pořadu Jak šmakuje 
Moravskoslezsko? a ve dnech 3., 4., 5., 9. a 10. října 2014 dva díly pořadu Karolína 
Lifestyle, jejichž moderátorkou byla Monika Žídková, která však tou dobou figurovala na 
kandidátní listině v místě Kravaře v rámci voleb do zastupitelstev obcí 2014. Tím byl 
této osobě poskytnut značný mediální prostor pro prezentaci, což způsobilo její 
zvýhodnění coby kandidáta, případně znevýhodnění kandidátů ostatních, v politickém 
(volebním) soutěžení. Tím došlo k porušení zákonné povinnosti, podle které je 
provozovatel vysílání zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech 
bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti a zejména nebyla v celku vysílaného 
programu jednostranně zvýhodňována žádná politická strana nebo hnutí, popřípadě 
jejich názory nebo názory jednotlivých skupin veřejnosti, a to s přihlédnutím k jejich 
reálnému postavení v politickém a společenském životě. Rada stanovila lhůtu k nápravě 
7 dní ode dne doručení upozornění. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele vysílání Stanice O, a.s., IČ: 
26509911, se sídlem Praha 5 - Košíře, Vrchlického č.p.439/29, PSČ 15000, k 



 

16 

 

obchodnímu sdělení s motivem „Pouze národ dobře informovaných občanů, kteří znají 
cenu svých práv, nemůže být zotročen. Jenom tam, kde převládne ignorance, vzniká 
tyranie“, jehož premiéra byla odvysílána dne 2. října 2014 v čase 7:13:45 hodin na 
programu O („Óčko“). 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, a na základě § 137 odst. 1 zákona č. 
500/2004 Sb., správní řád, žádá společnost MEDEA KULTUR s.r.o., se sídlem Praha 1 
- Nové Město, Vodičkova 710/31, PSČ 11000, IČ: 49686780, o podání vysvětlení k 
obchodnímu sdělení s motivem „Pouze národ dobře informovaných občanů, kteří znají 
cenu svých práv, nemůže být zotročen. Jenom tam, kde převládne ignorance, vzniká 
tyranie“, jehož premiéra byla odvysílána dne 2. října 2014 v čase 7:13:45 hodin na 
programu O („Óčko“). Rada žádá zejména o podání vysvětlení, kdo byl v případě 
daného sdělení objednatelem, zadavatelem a zpracovatelem ve smyslu zákona č. 
40/1995 Sb., a jaké a čí zájmy a cíle toto sdělení sleduje. Rada stanovila lhůtu k podání 
vysvětlení 20 dní ode dne doručení této výzvy. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele Česká televize, sídlem 
Kavčí hory, 14070 Praha 4, IČ 00027383, z jakého důvodu v reportáži s názvem Jak 
ušetřit za teplo, odvysílané v pořadu Události od 19.00 hodin dne 7. listopadu 2014 na 
programu ČT1, která se věnovala novelizované vyhlášce č. 237/2014 Sb., stanovující 
povinnost vybavení přístroji registrujícími dodávku tepelné energie, uvedl po přímém 
odkazu na tuto vyhlášku a na typy měřidel v ní vymezených, tedy že „vydaná vyhláška 
řeší i typy měřidel“, pouze dva typy měřidel, tj. kalorimetr a indikátory na každém 
radiátoru, přestože vyhláška zahrnuje i jiné typy přístrojů, konkrétně využívajících tzv. 
denostupňovou metodu.  

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele vysílání Česká televize, IČ 
00027383, sídlem Praha 4, Kavčí hory, PSČ 140 70, na základě jakého klíče byli 
vybíráni hosté, kteří se v rámci pořadu Události, komentáře, odvysílaného dne 29. října 
2014 od 22:00 hodin na programu ČT24, vyjadřovali k tématům udělování státních 
vyznamenání a návštěvy prezidenta Miloše Zemana v Čínské lidové republice. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele vysílání Česká televize, IČ 
00027383, sídlem Praha 4, Kavčí hory, PSČ 140 70, zda byla v souvislosti s 
odvysíláním reportáže o padělcích značkového zboží, která byla dne 21. 11. 2014 
zařazena v rámci zpravodajské relace Události, vysílané od 19:00 hodin na programu 
ČT1, uzavřena smluvní ujednání se společností ZOOT, a.s., a pokud ano, o jaká 
smluvní ujednání se jedná, resp. z jakého důvodu byla v reportáži prezentována 
společnost ZOOT, a.s., včetně záběrů provozovny, které společnost jednoznačně 
identifikovaly. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele vysílání CET 21 spol. s 
r.o., IČ: 45800456, sídlem Kříženeckého nám. 1078/5, 152 00 Praha 5, na základě 
jakých smluvních ujednání byla odvysílána reportáž o nové léčbě cukrovky, zařazená v 
rámci zpravodajské relace Televizní Noviny, vysílané dne 1. prosince 2014 od 19:30 
hodin na programu NOVA, a zda byla v této souvislosti uzavřena smluvní ujednání, 
která zahrnovala prezentaci léčivých přípravků „Forxiga“ a „Jardiance“. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele FTV Prima spol., s r. o. , o 
jaký druh obchodního sdělení se jednalo v případě označení sponzora „CHINASKI 
ROCKFIELD“, které bylo odvysíláno dne 27. října 2014 v čase 18:54:40 hodin na 
programu Prima love a ve kterém byly uvedeny protichůdné informace v podobě 
vizuálního oznámení „sponzor programu“ a audio oznámení „sponzor pořadu“.  

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele FILM EUROPE, s.r.o., IČ 
289 22 921, se sídlem V jámě 699/1, PSČ 110 00 Praha, na základě jakého smluvního 
ujednání jsou do vysílání programu KINO CS zařazovány upoutávky (trailery) na filmy 
promítané v kinech.  



 

17 

 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, v souladu s ustanovením § 46 zákona č. 
500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, rozhodla zahájit s provozovatelem FILM 
EUROPE, s.r.o., IČ 289 22 921, se sídlem V jámě 699/1, PSČ 110 00 Praha, správní 
řízení z moci úřední pro možné porušení ustanovení § 49 odst. 1 písm. a) zákona č. 
231/2001 Sb., kterého se mohl dopustit tím, že dne 5. listopadu 2014 v čase mezi 10:00 
a 23:00 hodin na programu KINO CS zařazoval do vysílání upoutávky (trailery) na své 
vlastní filmy promítané v kinech. Tato obchodní sdělení naplňující definiční znaky 
reklamy nebyla ve vysílání jako reklama rozeznatelná a nebyla zřetelně zvukově, 
obrazově nebo zvukově-obrazově nebo prostorovými prostředky oddělena od ostatních 
částí vysílání. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele SATT a.s., IČ 60749105, 
sídlem Okružní 1889/11, Žďár nad Sázavou, PSČ 591 01, z jakého důvodu ve dnech 
19. října 2014 v čase 00:02:15 – 05:25:04 a 20. října 2014 v čase 00:01:44 – 05:25:04 
nahradil ve vysílání programu Televize Vysočina videotextovou informační smyčku 
statickým záběrem, vzhledem k tomu, že licenční podmínky (č. j. Ru/213/02/2636) o 
takové možnosti nehovoří. 

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele televizního vysílání CZECH INFOLINE 
s.r.o., IČ: 25243403, se sídlem Americká 2454/49, 30100 Plzeň 1, na upozornění na 
porušení zákona, respektive licenčních podmínek, které bylo provozovateli vysílání 
doručeno pod č.j. RRTV/2/2015-DRD.  

-  Rada sděluje v souladu s ustanovením § 154 a násl. zákona č. 500/2004 Sb., správní 
řád, že dospěla k závěru, že upozornění, které bylo provozovateli televizního vysílání 
CZECH INFOLINE s.r.o., IČ: 25243403, se sídlem Americká 2454/49, 30100 Plzeň 1, 
doručeno pod č.j. RRTV/2/2015-DRD a upozorňovalo jej na porušení zákona, 
respektive licenčních podmínek, není pro další rozhodovací praxi Rady směrodatné a 
Rada ve své další rozhodovací praxi k tomuto upozornění nebude přihlížet. 

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele televizního vysílání CZECH INFOLINE 
s.r.o., IČ: 25243403, se sídlem Americká 2454/49, 30100 Plzeň 1, na upozornění (č.j. 
RRTV/3/2015-DRD) na porušení zákona, respektive ustanovení § 32 odst. 1 písm. n) 
zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že při vysílání informace o podpoře 
Evropského fondu pro regionální rozvoj ve dnech 17. a 18. ledna 2014 (čas záznamu 
00:12:01 - 00:12:11) na programu TV Mariánské Lázně – lázeňští hosté, nesplnil svou 
povinnost uvádět označení televizního programu (logo).  

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele televizního vysílání CZECH INFOLINE 
s.r.o., IČ: 25243403, se sídlem Americká 2454/49, 30100 Plzeň 1, na upozornění (č.j. 
RRTV/5/2015-DRD) na porušení zákona, respektive ustanovení § 48 odst. 1 písm. h) 
zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že ve dnech 17. a 18. ledna 2014 
odvysílal na programu TV Mariánské Lázně – lázeňští hosté pořady Vítáme vás (čas 
záznamu 00:00:20 - 00:02:45) a Lázeňské inforcentrum (čas záznamu 00:02:46 - 
00:04:59), které ve svém celkovém vyznění (přítomnost loga Marienbad, internetový 
kontakt, firma společnosti, obrazová prezentace služeb) obsahovaly prezentaci služeb 
společnosti Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. a sítě hotelů Marienbad KUR & SPA 
HOTELS, která sledovala reklamní cíl, respektive propagaci služeb této společnosti a 
daných lázeňských zařízení, ačkoliv se mělo jednat o pořady informačního charakteru o 
dění ve městě a lázeňském areálu. Totožné prvky (přítomnost loga Marienbad a 
internetový kontakt) byly přítomny také v pořadu, který informoval diváky o možnosti 
tenisového sportovního vyžití (čas záznamu 00:04:59 - 00:07:20).  

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele FILM EUROPE, s.r.o. na upozornění na 
porušení licenčních podmínek ve vysílání programu KINO CS, ke kterému došlo dne 5. 
listopadu 2014 v čase 10:00 – 23:00 hodin, když nebylo provozovatelem dodrženo 
programové schéma, které je nedílnou součástí rozhodnutí o udělení licence. 



 

18 

 

-  Rada se seznámila s rozhodnutím Městského soudu v Praze ze dne 3. 12. 2014, č. j. 
9 A 270/2011, kterým byla zamítnuta žaloba proti rozhodnutí Rady, sp. zn. 
2010/593/had/Bio, č. j.: had/1846/2011, jímž byla uložena pokuta ve výši 200 000,- Kč 
společnosti Bioline Products s.r.o., IČO: 282 53 060, se sídlem Praha 1, Krakovská 
1338/10 pro porušení § 5d odst. 2 písm. d) zákona o regulaci reklamy, kterého se 
dopustil jako zadavatel reklamy na přípravek Enterosgel, premiérově vysílané dne 3. 
dubna 2010 od 09:21:52 hodin na programu Televize Barrandov. 

-  Rada se seznámila s rozhodnutím Městského soudu v Praze ze dne 3. 12. 2014, č. j. 
9 A 281/2011, kterým byla zamítnuta žaloba proti rozhodnutí Rady, sp. zn. 
2010/976/had/ALL, č. j.: had/1769/2011, jímž byla uložena pokuta ve výši 200 000,- Kč 
společnosti ALL IN AGENCY, spol. s r. o., IČ: 43874827, se sídlem Praha 6, Heleny 
Malířové 2 pro porušení § 5d odst. 2 písm. d) zákona o regulaci reklamy, kterého se 
dopustil jako zpracovatel reklamy na přípravek Enterosgel, premiérově vysílané dne 3. 
dubna 2010 od 09:21:52 hodin na programu Televize Barrandov. 

 

AVMSnV 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 4 odst. 2 písm. a) a § 5 odst. 3 
zákona č. 132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, a podle 
ustanovení § 154 a násl. zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, vydala na základě 
písemné žádosti pana Bronislava Samsona, ze dne 30. prosince 2014, toto sdělení: 
Bronislav Samson, IČ 43377246, bytem Konec 14/268, Tvrdonice 691 53, nebyl Radou 
dne 3. března 2015 zapsán do Evidence poskytovatelů audiovizuálních mediálních 
služeb na vyžádání ve smyslu ustanovení § 5 zákona č. 132/2010 Sb., o 
audiovizuálních mediálních službách na vyžádání. 

-  Rada se seznámila s obsahem dopisu poskytovatele Economia, a.s. (čj. 
RRTV/1540/2015-P). 

-  Rada zapsala změnu v Evidenci audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání, a to 
poskytovatele CZECH NEW CENTER a.s., spočívající ve změně identifikačního čísla 
poskytovatele na IČ: 02346826 a ve změně názvu audiovizuální mediální služby na 
vyžádání umístěné na internetové adrese www.blesk.cz na TV Blesk. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením poskytovatele Spolek pro občanskou 
informovanost, IČ 69347051, sídlo Ovenecká 751/7, Praha 7, PSČ 170 00, na základě 
jakých smluvních ujednání je zveřejňováno sdělení „Trénujte si paměť“, vložené na 
internetové stránky služby do kategorie „zdraví“ dne 13. února 2014, které bylo 
doručeno Radě dne 19. prosince 2014 pod č.j. 11733/2014. 

 

 

V Praze dne 5. 3. 2015 

Bc. Ivan Krejčí 

předseda Rady pro rozhlasové 

a televizní vysílání 

kontakt: podatelna@rrtv.cz 

274 813 830 


