
 

1 

 

Tisková zpráva ze 7. zasedání, konaného dne 14. 4. 2015 

 

 

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen "Rada") na svém 7. zasedání 
projednala 67 bodů programu. Seznámila se s 45 stížnostmi diváků a posluchačů, na 
základě nichž vydala jedno upozornění na porušení zákona. Rozhodla o zahájení 
čtyřech správních řízení. Rada na svém 7. zasedání uložila pět pokut. 

Provozovateli RFE/RL, Inc., organizační složka pokutu ve výši 10 000,- Kč za 
opakované porušení ustanovení § 21 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se 
dopustil nedodržením lhůty pro oznámení změny na pozici vedoucího organizační 
složky do 30 dnů ode dne, kdy k této změně došlo. 

Provozovateli CET 21 spol. s r.o. pokutu ve výši 40 000,-Kč za porušení ustanovení 
§ 50 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., podle něhož čas vyhrazený reklamě a 
teleshoppingovým šotům v televizním vysílání provozovatelů vysílání nesmí přesáhnout 
v průběhu jedné vysílací hodiny 12 minut. Ve vysílání programu NOVA dne 26. září 
2014 v časovém úseku od 14:00 do 15:00 hodin bylo odvysíláno 760 sekund reklamy a 
teleshoppingu, a byla tak o 40 sekund překročena přípustná délka času, který může být 
v jedné hodině vyhrazen reklamě a teleshoppingu.  

Společnosti Walmark, a. s. pokutu ve výši 50 000,- Kč, neboť zadáním obchodního 
sdělení - reklamy na produkt Urinal MEDICAL dne 11. srpna 2014 v čase 12:39:40 
hodin na programu Televize Barrandov, porušila § 2 odst. 1 písm. c) zákona č. 40/1995 
Sb., o regulaci reklamy, kterým se zakazují nekalosoutěžní praktiky, ve spojení s 
ustanovením § 5 odst. 1 písm. b) a d) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, 
dle kterého je obchodní praktika klamavá dle § 5 odst. 1 písm. b), je-li důležitý údaj sám 
o sobě pravdivý, ale může uvést spotřebitele v omyl vzhledem k okolnostem a 
souvislostem, za nichž byl užit a § 5 odst. 1 písm. d), vede-li způsob prezentace 
výrobku či služby, včetně srovnávací reklamy, nebo jejich uvádění na trh k záměně s 
jinými výrobky či službami, nebo rozlišovacími znaky jiného podnikatele, a to deklarací 
léčebných účinků u produktu, který není humánním léčivým přípravkem. K porušení 
uvedených ustanovení došlo deklarací léčebných účinků produktu/zdravotnického 
prostředku Urinal MEDICAL při onemocnění zánětem/infekcí močových cest. Reklama 
informuje spotřebitele, že „Urinal přináší novinku Urinal Medical, šetrně léčí infekci 
močových cest tím, že brání uchycení bakterií v močových cestách a je také prevencí 
před opakovanými záněty“. Přípravek je tak stavěn na úroveň léčiv, čímž je spotřebitel 
uváděn v omyl. I kdyby zdravotnický přípravek měl určité vlastnosti přispívající k léčbě, 
nelze jej propagovat způsobem, který může u spotřebitele vyvolat dojem, že se jedná o 
produkt, který léčí, resp. o produkt totožný s léčivem, jako tomu v daném případě je. 
Zdravotnický prostředek byl v reklamě propagován obdobně jako léčivo, tedy prezentací 
léčivých účinků, ze strany spotřebitele tak mohlo dojít k záměně přípravku za léčivo.  

Společnosti TipTV marketing services s.r.o pokutu ve výši 100 000,- Kč za porušení 
ustanovení § 2 odst. 3 zákona č. 40/1995 Sb., kterého se dopustil tím, že zadal do 
vysílání teleshopping/reklamu Vědmy radí, premiérově odvysílanou dne 19. 5. 2013 od 
22.00 hodin na programu TIP TV, která byla v rozporu s dobrými mravy, neboť 
využívala motivu strachu volající divačky. Moderátorka v pořadu diagnostikovala vážnou 
nemoc osoby blízké volající. Po sdělení závažné domnělé diagnózy moderátorka 
volající slibuje pomoc a vyzývá ji, aby ji opět kontaktovala. Lze předpokládat, že na 
základě velmi závažného sdělení o zdravotním stavu přítele bude volající vystrašena. 
Na základě strachu a obavy o zdraví svého přítele nemusí být volající schopna rozlišit 
zištnost chování moderátorky a bude akceptovat její výzvu k opakovanému 
kontaktování za další úplatu, čímž se volající příjem služby výrazně prodraží. Volající 
může být ochromena sdělenou informací a vedena touhou pomoci a nezanedbat nic v 



 

2 

 

péči o svého přítele opomine skutečnost, že využívá komerčních teleshoppingových 
služeb a ne odborné léčebné pomoci. Moderátorka tímto způsobem znatelně ovlivňuje 
chování volající jako spotřebitele tak, aby využívala jejích komerčních služeb i nadále. 
Reklama takto vyvolává ve spotřebiteli účelné obavy a strach a může jej proto vést k 
emocionálnímu obchodnímu rozhodnutí, které by třeba jinak neučinil.  

Společnosti GREEN-SWAN Pharmaceuticals CR, a.s. pokutu ve výši 400 000,- Kč, 
neboť jako zadavatel reklamy/teleshoppingu propagující produkt GS Condro, odvysílané 
jako druhé v pořadí v rámci teleshoppingového bloku Nedělní receptář EXTRA, cca od 
13:10:10 hodin (pořad vysílán od 13:04:53 hodin) dne 31. března 2013 na programu 
Prima family porušila § 5d odst. 2 písm. d) zákona č. 40/1995 Sb., kterým se zakazuje 
uvádět v omyl přisuzováním potravině vlastností prevence a ošetřování, léčby nebo 
vyléčení lidských onemocnění, neboť v předmětné reklamě jsou užity prvky a tvrzení, 
které deklarují léčebné účinky při onemocnění artrózou a to v kontextu prezentace 
doporučení přípravku Společností pro léčbu bolesti způsobené artrózou při Národním 
centru medicínských informací. Současně je pak v obchodním sdělení prezentován 
grafickou formou kolenní kloub se zdůrazněnými změnami a následně jsou opět graficky 
demonstrovány pozitivní účinky přípravku na kloub. Toto mediální sdělení je navíc 
podpořeno zmínkou, že uvedený přípravek doporučuje společnost, která se zaobírá 
léčbou bolesti způsobené artrózou, což vyvolá u diváka oprávněné spotřebitelské 
očekávání, že výrobek má účinek vztahující se k projevům onemocnění artrózou a 
zejména pak k bolesti a to vše navíc v kontextu doporučení odborníka na kloubní výživu 
a lékaře. Tyto výrazové prostředky pro spotřebitele demonstrují léčebné účinky. Tím 
dochází k uvádění v omyl přisuzováním potravině vlastností prevence, ošetřování, léčby 
nebo vyléčení lidských onemocnění.  

Rada udělila jednu licenci k provozování rozhlasového vysílání šířeného prostřednictvím 
vysílačů programu SIGNÁL RÁDIO společnosti RADIO UNITED BROADCASTING 
s.r.o. se souborem technických parametrů Karlovy Vary 87,8 MHz / 200 W. 

Podrobnější informace naleznete v přepisech usnesení Rady: 

 

 

ROZHLASOVÉ VYSÍLÁNÍ 

 

-  Rada podle ustanovení § 18 zákona č. 231/2001 Sb. udělila společnosti RADIO 
UNITED BROADCASTING s. r. o. se sídlem Říčanská 3/2399, 101 00 Praha-
Vinohrady, identifikační číslo 29131901, licenci k provozování rozhlasového vysílání 
programu SIGNÁL RÁDIO šířeného prostřednictvím  vysílačů  se souborem technických 
parametrů Karlovy Vary 87,8 MHz / 200 W na dobu 8 let, nejdéle však do 10. 10. 2025. 

-  Rada udělila provozovateli RFE/RL, Inc., organizační složka pokutu podle § 60 odst. 2 
písm. b) zákona č. 231/2001 Sb. ve výši 10 000,- Kč za opakované porušení ustanovení 
§ 21 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil nedodržením lhůty pro 
oznámení změny na pozici vedoucího organizační složky do 30 dnů ode dne, kdy k této 
změně došlo; Rada uložila účastníkovi řízení RFE/RL, Inc., organizační složka podle § 6 
vyhlášky č. 520/2005 Sb. uhradit paušální částku nákladů řízení ve výši 1000,- Kč. 

-  Rada se seznámila s vyjádřením (č.j. 2994/2015) provozovatele Český rozhlas, IČ: 
45245053 sídlem Vinohradská 1409/12 PSČ 120 00 Praha, ve správní řízení sp. zn. 
968/2014, vedeném pro možné porušení § 31 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., kterého 
se mohl provozovatel dopustit tím, že dne 30. července 2014 odvysílal na programu 
Český rozhlas 1 - Radiožurnál v čase od 8:52 hodin pořad Ranní interview s Jankem 
Kroupou věnovaný problematice pedofilie a v časech 9:10, 11:09, 11:15, 11:23, 12:08, 
13:11 a 15:11 hodin seriál publicistický reportáží též věnovaných problematice pedofilie, 
neboť osobní domněnky reportéra Janka Kroupy a reportérky Markéty Chaloupské byly 
vydávány za ověřená fakta, osobní hodnotící komentáře obou reportérů nebyly 



 

3 

 

odděleny od informací zpravodajského charakteru, poskytované informace byly 
deformovány opomenutím důležitých skutečností, reportáž jako celek byla z hlediska 
zdrojů informací netransparentní a některé prezentované informace nebyly dostatečně 
vyvážené pro svobodné vytváření názorů. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen 
zákon č. 231/2001 Sb.) a podle ustanovení § 66 odst. 2 a ustanovení § 76 zákona č. 
500/2004 Sb., správního řádu, v platném znění (dále jen zákon č. 500/2004 Sb.) vydala 
dne 14. dubna 2015 toto usnesení: Rada zastavuje s provozovatelem Český rozhlas, 
IČ: 45245053 sídlem Vinohradská 1409/12 PSČ120 00 Praha, správní řízení z moci 
úřední vedené pro možné porušení § 31 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se 
mohl provozovatel dopustit tím, že dne 30. července 2014 odvysílal na programu Český 
rozhlas 1 - Radiožurnál v čase od 8:52 hodin pořad Ranní interview s Jankem Kroupou 
věnovaný problematice pedofilie a v časech 9:10, 11:09, 11:15, 11:23, 12:08, 13:11 a 
15:11 hodin seriál publicistický reportáží též věnovaných problematice pedofilie, neboť 
osobní domněnky reportéra Janka Kroupy a reportérky Markéty Chaloupské byly 
vydávány za ověřená fakta, osobní hodnotící komentáře obou reportérů nebyly 
odděleny od informací zpravodajského charakteru, poskytované informace byly 
deformovány opomenutím důležitých skutečností, reportáž jako celek byla z hlediska 
zdrojů informací netransparentní a některé prezentované informace nebyly dostatečně 
vyvážené pro svobodné vytváření názorů, a to z důvodu absence předchozího typově 
shodného upozornění na porušení zákona dle § 59 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb. 

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1-3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů, v platném znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) upozorňuje 
provozovatele Český rozhlas, IČ: 45245053 sídlem Vinohradská 1409/12 PSČ120 00 
Praha, na porušení § 31 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se provozovatel 
dopustil tím, že dne 30. července 2014 odvysílal na programu Český rozhlas 1 - 
Radiožurnál v čase od 8:52 hodin pořad Ranní interview s Jankem Kroupou věnovaný 
problematice pedofilie, v časech 9:10, 11:09, 11:15, 11:23, 12:08, 13:11 a 15:11 hodin 
seriál publicistický reportáží věnovaných problematice pedofilie a v čase od 17:05 hodin 
pořad Dvacet minut Radiožurnálu též věnovaný problematice pedofilie, neboť osobní 
domněnky reportéra Janka Kroupy a reportérky Markéty Chaloupské byly vydávány za 
ověřená fakta, osobní hodnotící komentáře obou reportérů nebyly odděleny od 
informací zpravodajského charakteru, poskytované informace byly deformovány 
opomenutím důležitých skutečností, reportáž jako celek byla z hlediska zdrojů informací 
netransparentní a některé prezentované informace nebyly dostatečně vyvážené pro 
svobodné vytváření názorů. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 7 odst. 1 písm. a) zákona č. 40/1995 Sb., o 
regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování 
rozhlasového a televizního vysílání, ve znění platných předpisů (dále jen „zákon č. 
40/1995 Sb.“), v souladu s ustanovením § 46 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád 
zahajuje se zpracovatelem reklamy, společností RADIO UNITED SERVICES s.r.o., IČ: 
29131863, se sídlem Říčanská 2399/3, Vinohrady, 101 00 Praha 10, správní řízení z 
moci úřední, neboť zpracováním reklamy na léčivý přípravek Kinedryl, odvysílané dne 
25. dubna 2014 na programu KISS PUBLIKUM (90,3 MHz Zlín) v časech 6:29:25 hodin, 
8:17:30 hodin a 11:57:43 hodin, se mohl dopustit porušení § 5a odst. 5 písm. a) zákona 
č. 40/1995 Sb., dle kterého reklama zaměřená na širokou veřejnost musí být 
formulována tak, aby bylo zřejmé, že výrobek je humánním léčivým přípravkem.  

-  Rada v rámci své kompetence dané § 7 odst. 1 písm. a) zákona č. 40/1995 Sb., o 
regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování 
rozhlasového a televizního vysílání, ve znění platných předpisů (dále jen „zákon č. 
40/1995 Sb.“), v souladu s ustanovením § 46 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád 
zahajuje se zpracovatelem reklamy, společností RADIO UNITED SERVICES s.r.o., IČ: 



 

4 

 

29131863, se sídlem Říčanská 2399/3, Vinohrady, 101 00 Praha 10, správní řízení z 
moci úřední, neboť zpracováním reklamy na léčivý přípravek Kinedryl, odvysílané dne 
25. dubna 2014 na programu KISS PUBLIKUM (90,3 MHz Zlín) v časech 6:29:25 hodin, 
8:17:30 hodin a 11:57:43 hodin, se mohl dopustit porušení § 5a odst. 5 písm. c) zákona 
č. 40/1995 Sb., dle kterého reklama zaměřená na širokou veřejnost musí obsahovat 
informace nezbytné pro správné použití humánního léčivého přípravku. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 7 odst. 1 písm. a) zákona č. 40/1995 Sb., o 
regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování 
rozhlasového a televizního vysílání, ve znění platných předpisů (dále jen „zákon č. 
40/1995 Sb.“), v souladu s ustanovením § 46 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád 
zahajuje se zpracovatelem reklamy, společností RADIO UNITED SEVICES s.r.o., IČ: 
29131863, se sídlem Říčanská 2399/3, Vinohrady, 101 00 Praha 10, správní řízení z 
moci úřední, neboť zpracováním reklamy na léčivý přípravek Kinedryl, odvysílané dne 
25. dubna 2014 na programu KISS PUBLIKUM (90,3 MHz Zlín) v časech 6:29:25 hodin, 
8:17:30 hodin a 11:57:43 hodin, se mohl dopustit porušení § 5a odst. 5 písm. d) zákona 
č. 40/1995 Sb., dle kterého reklama zaměřená na širokou veřejnost musí obsahovat 
zřetelnou, v případě tištěné reklamy dobře čitelnou, výzvu k pečlivému pročtení 
příbalové informace. 

-  Rada se seznámila s podnětem posluchačky (č. j. 2983/2015), která si stěžuje na 
pořad "Jak to vidí", jehož obsah je údajně v rozporu se zásadou vyváženosti; Rada se 
seznámila se stížností posluchače (č. j. 2984/2015) na vysílání programu ČRo Dvojka 
ze dne 16. března od 8:15 hodin, které dle něj nesplňovalo funkci veřejnoprávního 
média; Rada se seznámila se stížností (č. j. 3139/2015) posluchače na hudební 
dramaturgii programu ČRo 1 – Radiožurnál; Rada se seznámila se stížností (č. j. 
3006/2015) posluchače na vysílání programu RÁDIO IMPULS, které dle něj obsahuje 
klamavou reklamu; Rada se seznámila s dopisem (č. j. 3081/2015) posluchače, který 
Radu žádal o poskytnutí záznamu úseku vysílání programu Rádio BLANÍK; Rada se 
seznámila s dotazem (č. j. 3082/2015) posluchače, který se týkal dramaturgie vysílání 
programu Rádio IMPULS.  

-  Rada se seznámila s analýzou pořadu „Jak to vidí“, který byl odvysílán dne 19. března 
2015 na programu ČRo Dvojka od 8:30 hodin a shledala, že nedošlo k porušení zákona 
č. 231/2001 Sb., o provozování televizního a rozhlasového vysílání. 

-  Rada se seznámila s analýzou programu Free Rádio provozovatele Rádio Student, 
s.r.o. ze dne 19. 3. 2015 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu 
se zákonem o rozhlasovém a televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními 
podmínkami.  

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1-3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů, v platném znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) upozorňuje 
provozovatele MAX LOYD, s. r.o., IČ: 25111671 se sídlem Wenzigova 1872/4, 120 00 
Praha 2, na porušení licenčních podmínek stanovených licencí udělenou rozhodnutím 
Ru/115/05, a licencí udělenou rozhodnutím sp.zn. 2007/277/zab, č.j. cun/3248/08 ze 
dne 8.4. 2008, ve znění pozdějších změn, kterého se dopustil tím, že na programech 
DANCE RADIO dne 9.3. 2015 nedodržel dané licenční podmínky v části týkající se 
přesného počtu zpravodajských vstupů v hodině, především v bloku od 06:00 do 09:00 
hodin, kdy má být zpravodajských vstupů nejvíce ( 5-6, případně 5+2). Rada stanovila 
lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení upozornění.  

-  Rada se seznámila s podnětem posluchače týkajícího se pořadu „Glosa Pavla 
Maurera“ vysílaného dne 1. března 2015 na programu Český rozhlas 1-Radiožurnál 
provozovatelem Český rozhlas ohledně odvysílání možné skryté reklamy a s podnětem 
posluchače na možnou klamavou reklamu na společnost ASKO – NÁBYTEK, 
odvysílané dne 6. března 2015 v 6:47:07 hodin na programu RÁDIO IMPULS 
(frekvence 96,6 MHz Praha).  



 

5 

 

-   Rada vyzve stěžovatele ve věci možné klamavé reklamy na společnost ASKO – 
NÁBYTEK, odvysílané dne 6. března 2015 na programu RÁDIO IMPULS (frekvence 
96,6 MHz Praha) v 6:47:07 hodin, k doplnění jeho stížnosti. 

-  Rada se seznámila s analýzami obchodních sdělení odvysílaných provozovateli 
RADIO UNITED BROADCASTING s.r.o. (program Radio Beat; 95,3 MHz Praha a 
program Kiss Morava; 89,8 MHz Ostrava) dne 27. března 2015, Gama media s.r.o. 
(program Gama Rádio; 90,2 MHz Ústí nad Labem-Stříbrníky) dne 27. března 2015, 
LONDA spol. s r. o. (RÁDIO IMPULS; 102,3 MHz Zlín) dne 27. března 2015, MEDIA 
BOHEMIA a.s. (Rádio Blaník Jižní Morava; 98,6 MHz Třebíč) dne 27. března 2015, 
HAMCO, s.r.o. (RADIO HANÁ; 92,3 MHz Olomouc) dne 27. března 2015, a První 
rozhlasová s.r.o. (program Oldies rádio; 103,7 MHz Praha) dne 27. března 2015. 

-  Rada se seznámila se stanoviskem Komise pro etiku Syndikátu novinářů ČR ve věci 
tří souborů investigativních reportáží Janka Kroupy odvysílaných v roce 2014 na 
programu Český rozhlas Radiožurnál. 

-  Rada se seznámila s usnesením Městského soudu v Praze, které bylo vydáno dne 
20. března 2015 pod sp. zn. 9 A 19/2013 –138 a kterým Městský soud v Praze zastavil 
řízení o žalobě společnosti LONDA, s.r.o. proti rozhodnutí Rady ze dne 2. října 2012 sp. 
zn. 2012/78/zab, č.j. STR/3899/2012, kterým Rada udělila společnosti RADIO STATION 
BRNO, s.r.o. licenci k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím pozemních 
vysílačů se souborem technických parametrů Brno 98,1 MHz / 1 kW pro program Rádio 
Orchidej na dobu 8 let, neboť žalobce vzal žalobu v plném rozsahu zpět. 

 

TELEVIZNÍ VYSÍLÁNÍ 

 

-  Rada udělila provozovateli, společnosti AMC Networks Central Europe s.r.o., IČ 271 
12 501, se sídlem Praha 8, Karlín, Pobřežní 620/3, PSČ 186 00, souhlas se změnou 
skutečností uvedených v žádosti o licenci, sp. zn.: 2012/672/FIA/Che, č.j.: 
FIA/3359/2012 ze dne 18. září 2012, ve znění pozdějších změn, podle § 21 odst. 1 
písm. d) zákona č. 231/2001 Sb, spočívající ve změně licenčních a dalších 
programových podmínek programu AMC CHANNEL v rozsahu žádosti ze dne 23. 
března 2015, č.j.: RRTV/3077/2015-P. 

-  Rada udělila provozovateli, společnosti AMC Networks Central Europe s.r.o., IČ 271 
12 501, se sídlem Praha 8, Karlín, Pobřežní 620/3, PSČ 186 00, souhlas se změnou 
skutečností uvedených v žádosti o licenci, sp. zn.: 2013/864/FIA/Che, č.j.: 
FIA/4723/2013 ze dne 5. listopadu 2013, podle § 21 odst. 1 písm. d) zákona č. 
231/2001 Sb, spočívající ve změně časového rozsahu vysílání programu C8 z 20.00 – 
02.00 hodin denně na minimálně 4 hodiny denně od 20.00 – 24.00 hodin a maximálně 6 
hodin denně od 20.00 – 02.00 hodin denně, dle žádosti ze dne 27. března 2015, č.j.: 
RRTV/3201/2015-P. 

-  Rada konstatovala, že provozovateli AQUA, a.s., IČ 494 47 360, se sídlem Praha 6 – 
Břevnov, Závěrka 285/6, PSČ 16900, zanikla dne 14. dubna 2015 podle § 24 písm. a) 
zákona č. 231/2001 Sb., licence k provozování televizního vysílání programu Infokanál 
Vikýřovice, Infokanál Zábřeh, šířeného prostřednictvím kabelových systémů, udělená 
rozhodnutím Rady, č.j. Ru/78/03/798 ze dne 18. března 2003, ve znění pozdějších 
změn. O této skutečnosti Rada vydá osvědčení v souladu s ustanovením § 154 
správního řádu.  

-  Rada konstatovala, že provozovateli MĚSTSKÉ TECHNICKÉ CENTRUM KUŘIM, 
spol. s r.o., IČ 253 18 250, se sídlem Kuřim, Jungmannova 968, PSČ 66434, zanikla 
dne 30. března 2015 podle § 24 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., licence k provozování 
televizního vysílání programu MTCK INFO šířeného prostřednictvím kabelových 
systémů, udělená rozhodnutím Rady, č.j. Ru/62/03/661 ze dne 4. března 2003, ve znění 
pozdějších změn. O této skutečnosti Rada vydá osvědčení v souladu s ustanovením § 
154 správního řádu.  



 

6 

 

-  Rada konstatovala, že provozovateli KABEL OSTROV, s.r.o., IČ 635 08 834, se 
sídlem Ostrov, Mírové nám. 733, PSČ 36301, zanikla dne 13. dubna 2015 podle § 24 
písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., licence k provozování televizního vysílání programu 
TV Ostrov, šířeného prostřednictvím kabelových systémů, udělená rozhodnutím Rady, 
č.j. Ru/80/03/800 ze dne 18. března 2003, ve znění pozdějších změn. O této skutečnosti 
Rada vydá osvědčení v souladu s ustanovením § 154 správního řádu. 

-  Rada vzala na vědomí, že provozovateli FASHION TV, a.s., IČ 290 47 480, se sídlem 
Praha 1, Politických vězňů 934/15, PSČ 11000, zanikla ke dni 24. února 2014 podle § 
24 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., licence k provozování televizního vysílání programu 
FASHION TV šířeného prostřednictvím kabelových systémů a družice, č.j. 
KOZ/1000/2011, spis. zn.: 2011/222/KOZ/FAS, ze dne 22. března 2011, a to na základě 
žádosti ze dne 1. března 2015, doručené Radě dne 20. března 2015, č.j. 
RRTV/3079/2015-P. O této skutečnosti Rada vydá osvědčení dle § 154 a násl. zákona 
č. 500/2004 Sb. 

-  Rada registrovala právnickou osobu 4network.tv, IČ: 03582337, se sídlem: Pardubice, 
Češkova 834, PSČ 530 02, jako provozovatele převzatého vysílání šířeného 
prostřednictvím zvláštních přenosových systémů; identifikace sítě elektronických 
komunikací: dálkový přístup – internet; informace o přístupu k převzatému vysílání: 
webová adresa: https://live.4network.tv/; varianty přístupu informace o přístupu k 
převzatému vysílání: z celého území České republiky, podmíněn autorizací uživatele a 
autentizací jeho příjímacího zařízení; programová nabídka: české televizní programy – 
veřejnoprávní: ČT 1, ČT 2, ČT 24, ČT 4 sport, ČT:D/Art (včetně HD), české televizní 
programy – licencované: Brno TV, Cinemax, Cinemax 2, CS Film, CS mini, DISNEY 
CHANNEL, DISNEY JUNIOR, fanda, fanda HD, FASHION TV (Czech & Slovak), Film 
Europe, Film Europe HD, HBO, HBO HD, HBO 2, HBO Comedy, HOROR FILM, Kino 
CS, kinoSvět, Muzika CS, Nickelodeon European, Nickelodeon HD, NOVA, NOVA HD, 
Nova Cinema, Nova Cinema HD, Nova sport, Nova sport HD, Ó (óčko), Óčko Gold, 
POHODA – RELAX, Prima, Prima HD, Prima COOL, Prima COOL HD, Prima, Prima 
HD, Prima COOL, Prima COOL HD, Prima love, Prima ZOOM, Rebel, 
regionalnitelevize, Regionální televize TVS, Retro Music Television, Smíchov, Sport 5, 
Šlágr TV, Televize Barrandov, Televize Barrandov HD, Telka, Tv NOE; zahraniční 
televizní programy: 360TuneBox, Animal Planet, AXN, AXN Black, AXN White, Baby 
TV, Discovery HD ShowCase, Discovery Channel, Discovery Investigation, Discovery 
Science, Discovery World, Eurosport 2 HD, Eurosport HD, Filmbox, Filmbox Extra 1, 
Filmbox Family, Filmbox Plus, France 24, JOJ, JOJ PLUS, Markíza, Musiq 1, National 
Geographic, National Geographic Wild, SlovakSPORT 1, SlovakSPORT 2, TA 3, TLC, 
Travel Channel, TV Doma, TV 5 Monde a erotické televizní programy s časovým 
rozsahem 24 hodin denně Brazzers TV Europe, Erox HD, Eroxxx HD, Playboy TV, 
jejichž vysílání bude zajištěno v souladu s § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., 
včetně specifikace technického zabezpečení v rozsahu dle přihlášky k registraci 
doručené dne 13. března 2015 pod č.j. RRTV/2749/2015-P ve znění doplnění a 
upřesnění ze dne 31. března 2015, č.j. RRTV/3222/2015-P a ze dne 2. dubna 2015, č.j. 
RRTV/3427/2015-P.  

-  Rada registrovala právnickou osobu RegioNET Morava, a.s., IČ 29458480, se sídlem: 
Český Těšín, Slezská 1135, PSČ 737 01., jako provozovatele převzatého rozhlasového 
a televizního vysílání šířeného prostřednictvím kabelových systémů; územní rozsah 
vysílání: k.ú. Český Těšín, okres Karviná (lokality - Český Těšín – Střed, Kamenec, 
Nádraží, Svíbice I, U Cihelen, Rozvoj, Sídliště Hrabinská, Karvinská kolonie, 
Kontešinec, Svíbice II, Na Mojském, U přehrady, Karvinská); programová nabídka: 
programy české rozhlasové - veřejnoprávní: ČRo 1 Radiožurnál, ČRo 2 Dvojka, ČRo 3 
Vltava, ČRo Plus, ČRo Wave, ČRo D-dur, ČRo Jazz, ČRo Rádio Junior, Regionální 
stanice ČRo; programy české televizní - veřejnoprávní: ČT1, ČT2, ČT 24, ČT4 sport, ČT 
Art/ČT:D; programy české televizní - licencované: NOVA, NOVA Cinema, Barrandov 
TV, Prima, Prima COOL, Prima ZOOM, Prima love, fanda, KinoSvět, Telka, O (óčko), 



 

7 

 

Óčko Gold, ŠLÁGR TV, Retro Music Television, TV PÍSNIČKA a COUNTRY No. 1, 
ACTIVE TV, POHODA - RELAX, Rebel; programy zahraniční televizní - veřejnoprávní: 
TVP1, TVP2, TVP Info, TVP Polonia, TVP Sport, TVP Kultura, TVP Historia, TVP 
Rozrywka, STV 1, STV 2; programy zahraniční televizní: ESKA TV, TTV, POLO TV, 
ATM Rozrywka, TV TRWAM, Stopklatka, TVN, TVN7, FOKUS TV, POLSAT, POLSAT 
Sport dle přihlášky k registraci doručené dne 6. února 2015 pod č.j. RRTV/1470/2015-P 
ve znění upřesnění ze dne 31. března 2015, č. j. RRTV/3298/2015-P a ze dne 3. dubna 
2015, č.j. RRTV/3429/2015-P.  

-  Rada registrovala právnickou osobu Telly CE s.r.o., IČ 033 17 137, se sídlem Příkop 
843/4, Zábrdovice, PSČ 602 00 Brno, jako provozovatele převzatého rozhlasového a 
televizního vysílání šířeného prostřednictvím družice; výčet států, na jejichž území má 
být vysílání zcela nebo převážně směřováno: Česká republika, Slovenská republika; 
programová nabídka: a) programy televizní - české veřejnoprávní: ČT1, ČT1 HD, ČT1 
JM, ČT 2, ČT2 HD, ČT sport, ČT sport HD, ČT 24, ČT 24 HD, ČT:D, ČT :D HD, ČT art, 
ČT art HD; programy české - licencované: Televize Barrandov, Televize Barrandov HD, 
NOVA, NOVA HD, Nova Cinema, Nova Cinema HD, fanda, Prima, Prima HD, Prima 
ZOOM, Prima love, Prima COOL, Prima COOL HD, Smíchov, Telka, O (óčko), Óčko 
Gold, Óčko Expres, Rebel, Retro Music Television, RELAX, ŠLÁGR TV, FUN 1, HD 
Plus (HD+), Leo TV (časový rozsah vysílání 22:00 – 06:00), Regionální televize TVS, Tv 
NOE, kinoSvět, Nickelodeon, C8, AMC CHANNEL, Minimax, Spektrum, SPORT2, HBO, 
HBO 2, HBO Comedy, Cinemax, CINEMAX 2, Film Europe, DOKU CS, KINO CS, 
MUZIKA CS, SPORT 5, HOROR FILM, CS Film, CS mini, FAJNROCK TV, MTV Rocks 
International, MTV Dance International, VH 1 European, VH 1 Classic European, MTV 
Live HD, MTV Hits International, Comedy Central Extra, MTV Eurpoean, MTV, Nova 
sport, FASHION TV; b) programy televizní - zahraniční: ORF 1, ORF 2, France 24, TV 5 
Monde, Deutsche Welle, Filmbox, Filmbox Extra 1, Filmbox Premium, Filmbox Plus, 
Filmbox Family, Filmbox HD, Erox HD (časový rozsah vysílání 24 hodin denně, v 
souladu s ustanovením § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., včetně 
specifikace technického zabezpečení), Eroxxx HD (časový rozsah vysílání 24 hodin 
denně, v souladu s ustanovením § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., včetně 
specifikace technického zabezpečení), DocuBOX HD, Fightbox HD, Fashionbox HD, 
TuneBox HD, FilmBox Arthouse, Fast and Fun, Auto Motor und Sport Channel, 
Euronews, Discovery Channel, Animal Planet, Discovery World, Discovery Science, 
Investigation Discovery, Discovery HD Showcase, Animal Planet HD, TLC, Nickelodeon 
Junior, AXN, AXN Black, AXN White, CBS Reality, Extreme Sports Channel, Fine 
Living, History, History HD, JimJam, Spektrum HOME, Sport1, TV Paprika, Viasat 
Explorer, Viasat History, Spice (časový rozsah vysílání 00:00 – 05:00 hodin denně), 
Viasat Nature, National Geographic Channel, Nat Geo Wild, National Geographic 
Channel HD, Nat Geo Wild HD, Baby TV, Disney Channel, Travel Channel, Travel 
Channel HD, Playboy TV (časový rozsah vysílání 24 hodin denně, v souladu s 
ustanovením § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., včetně specifikace 
technického zabezpečení), Brazzers TV (časový rozsah vysílání 24 hodin denně, v 
souladu s ustanovením § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., včetně 
specifikace technického zabezpečení), MTV LIVE HD, The Fishing and Hunting 
premium Channel, English Club TV, History, Crime and Investigation; dle přihlášky k 
registraci ze dne 1. dubna 2015, č.j.: RRTV/3299/2015/-P, ve znění upřesnění ze dne 7. 
dubna 2015, č. j.: RRTV/3515/2015-P.  

-  Rada registrovala provozovateli DIGI Czech Republic, s.r.o., IČ: 27569390, se sídlem: 
Brno, Holandská 854/1, PSČ: 639 00, dle § 29 odst. 1 písm. b) zákona č. 231/2001 Sb. 
změnu skutečností uváděných v přihlášce k registraci převzatého rozhlasového a 
televizního vysílání šířeného prostřednictvím družice, sp. zn.: 2006/510/bar/DIG, 
č.j.bar/6433/06, ze dne 6. září 2006, spočívající ve změně osoby společníka a to na 
jediného společníka LUFUSIONS s.r.o., IČ: 29268516, se sídlem Gudrichova 763, PSČ: 



 

8 

 

747 41, Hradec nad Moravicí, dle podání č.j. RRTV/3104/2015-P a č.j. 
RRTV/3107/2015-P ze dne 23. března 2015.  

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. a) a f), § 59 odst. 1 – 3 
zákona č. 31/2001 Sb., upozorňuje provozovatele, společnost Nej TV a.s., IČ 
28128338, se sídlem Praha 2, Francouzská 4/75, PSČ 12000, na porušení ustanovení 
§ 21 odst. 1 písm. e) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že předem 
nepožádal Radu o písemný souhlas se změnou skutečností uvedených v žádosti o 
licenci; a dále na porušení § 21 odst. 2 a § 29 odst. 3, kterého se dopustil tím, že 
neoznámil Radě změnu člena dozorčí Rady ve lhůtě do 30 dnů ode dne zapsání změny 
(výmazu) v obchodním rejstříku (licence) a tuto změnu neoznámil Radě ve lhůtě do 15 
dnů ode dne, kdy k této změně došlo (registrace), a stanovila mu lhůtu k nápravě 15 
dnů ode dne doručení tohoto upozornění,  

-  Rada se dle 29 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb. seznámila s oznámením 
provozovatele Nej TV a.s., IČ: 28128338, se sídlem: Francouzská 75/4, PSČ: 120 00, 
Praha 2, o změně skutečností uvedených v přihlášce k registraci převzatého 
rozhlasového a televizního vysílání šířeného prostřednictvím kabelových systémů, sp. 
zn.: 2010/1307/zem/Nej, č.j. zem/4438/2010 ze dne 21. prosince 2010, spočívající ve 
změně programové nabídky a to v jejím rozšíření o: a) české televizní programy: MŇAM 
TV, KINO BARRANDOV, BARRANDOV PLUS, POHODA – RELAX, TV PÍSNIČKA a 
COUNTRY No. 1; MTV, Comedy Central Extra, b) zahraniční televizní program: English 
Club TV, v rozsahu dle podání č.j. RRTV/3194/2015-P ze dne 26. března 2015 a 
upřesnění č.j. RRTV/3393/2015-P ze dne 2. dubna 2015 a č.j. RRTV3469/2015-5 ze 
dne 3. dubna 2015. 

-  Rada registrovala provozovateli Nej TV a.s., IČ: 28128338, se sídlem: Francouzská 
75/4, PSČ: 120 00, Praha 2, dle § 29 odst. 1 písm. c) zákona č. 231/2001 Sb. změnu 
skutečností uváděných v přihlášce k registraci převzatého rozhlasového a televizního 
vysílání šířeného prostřednictvím kabelových systémů, sp. zn.: 2010/1307/zem/Nej, č.j. 
zem/4438/2010 ze dne 21. prosince 2010, spočívající v rozšíření programové nabídky o 
nový zahraniční televizní program RTG int. Russian Travel Guide international a o 
zahraniční (slovenské) rozhlasové programy: Rocková republika, Rádio Junior, v 
rozsahu dle podání č.j. RRTV/3194/2015-P ze dne 26. března 2015. 

-  Rada se v rámci správního řízení vedeného z moci úřední se spolkem in4you, z.s., IČ: 
035268523, se sídlem Václavské náměstí 808/66, Nové Město, 110 00 Praha 1, pro 
možné porušení zákona č. 231/2001 Sb., seznámila s vyjádřením účastníka řízení. 

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele Telly CE s.r.o., IČ 033 17 137, se 
sídlem Příkop 843/4, Zábrdovice, 602 00 Brno, dle § 29 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., 
o změně skutečností uvedených v přihlášce k registraci převzatého rozhlasového a 
televizního vysílání prostřednictvím kabelových systémů, registrace sp. zn.: 
2014/1044/FIA/Tel, č.j.: FIA/3911/2014 ze dne 4. listopadu 2014, spočívající ve změně 
programové nabídky, a to v jejím rozšíření: a) o české televizní programy: MTV Rocks 
International, MTV Dance International, VH 1 European, VH 1 Classic European, MTV 
Hits International, Nickelodeon HD, Comedy Central Extra, MTV European, MTV, Nova 
sport, C8, Megamax, AMC CHANNEL, Minimax, Spektrum, SPORT2, HBO, HBO 2, 
Cinemax, CINEMAX 2, Film Europe, DOKU CS, KINO CS, MUZIKA CS, SPORT 5, 
HOROR FILM, CS Film, CS mini, FAJNROCK TV; b) o zahraniční televizní programy: 
MTV Live HD, The Fishing and Hunting premium Channel, English Club TV, History, 
Crime and Investigation, Filmbox, Filmbox Premium, Filmbox HD, Erox HD (časový 
rozsah vysílání 24 hodin denně, v souladu s ustanovením § 32 odst. 1 písm. g) zákona 
č. 231/2001 Sb., včetně specifikace technického zabezpečení), Eroxxx HD (časový 
rozsah vysílání 24 hodin denně, v souladu s ustanovením § 32 odst. 1 písm. g) zákona 
č. 231/2001 Sb., včetně specifikace technického zabezpečení), Docubox HD, FightBox 
HD, FashionBox HD, TuneBox HD, FilmBox Arthouse, Fast and Fun, Bloomberg, CBS 
DRAMA, CBS Reality, Extreme Sports Channel, Fine Living, History HD, Spektrum 
HOME, TV Paprika, Viasat Explorer, Viasat History, Spice (časový rozsah vysílání 



 

9 

 

00:00 – 05:00 hodin denně), Viasat Nature, National Geographic Channel, Nat Geo 
Wild, National Geographic Channel HD, Nat Geo Wild HD, Baby TV, Disney Channel, 
Travel Channel, Travel Channel HD, Playboy TV (časový rozsah vysílání 24 hodin 
denně, v souladu s ustanovením § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., včetně 
specifikace technického zabezpečení), Brazzers TV (časový rozsah vysílání 24 hodin 
denně, v souladu s ustanovením § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., včetně 
specifikace technického zabezpečení), dle oznámení ze dne 23. února 2015, č.j.: 2099 
ve znění upřesnění ze dne 18. března 2015, č.j.: 2978 a 30. března 2015, č.j.: 3282.  

-  Rada se dle § 29 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb. seznámila s oznámením 
provozovatele České Radiokomunikace, s.r.o., IČ: 24738875, se sídlem: Skokanská 
2117/1, PSČ: 169 00, Praha 6, o změně ostatních skutečností uvedených v přihlášce k 
registraci převzatého rozhlasového a televizního vysílání šířeného prostřednictvím 
pozemních vysílačů v systému DVB-T, DVB-T2, DAB, sp. zn.: 2013/736/FIA/Čes, č.j. 
FIA/975/2014, spočívající ve změně programové nabídky, a to v jejím rozšíření o český 
rozhlasový program PIGY RÁDIO k 21. 3. 2015 v regionální vysílací síti 1D, DAB III. TV 
pásmo a ve vysílací síti DAB, L-band., v rozsahu dle podání č.j. RRTV3109//2015-P ze 
dne 23. 3. 2015. 

-  Rada se dle § 29 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb. seznámila s oznámením 
provozovatele DIGI Czech Republic, s.r.o., IČ: 27569390, se sídlem: Brno, Holandská 
854/1, PSČ: 639 00, o změně ostatních skutečností uvedených v přihlášce k registraci 
převzatého rozhlasového a televizního vysílání šířeného prostřednictvím družice sp. zn.: 
2006/510/bar/DIG, č.j.bar/6433/06 ze dne 6. září 2006, spočívající ve změně 
programové nabídky, a to v jejím rozšíření o české programy televizní – licencované: 
fanda, Nova Sport, Televize Barrandov, Nova Cinema, Prima COOL, Šlágr TV, CBS 
Drama, TV Paprika; zahraniční televizní programy: Duck TV, DIGI Sport 1, DIGI Sport 1 
HD, DIGI Sport 2, FilmBox Family, FilmBox Plus, FilmBox Premium, Eurosport HD, 
Eurosport 2, Discovery TLC, Discovery World, Fishing and Hunting Channel, National 
Geographic Channel HD, Nat Goe Wild, CBS Reality, Viasat Nature, Universal Channel, 
Disney Channel, Boomerang, H!T Music Channel, Music Channel 1, U TV, Fashion TV, 
ProTV International a erotický program Super One s časovým rozsahem vysílání 23:00 
hod. – 05:00 hod., jehož vysílání je v souladu s § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 
231/2001 Sb., v rozsahu dle podání č.j. RRTV/3105/2015-P ze dne 23. března 2015 a 
upřesnění č.j. RRTV/3474/2015-P ze dne 3. dubna 2015 a č.j. RRTV/3567/2015 – P ze 
dne 9. dubna 2015. 

-  Rada se seznámila se zprávou z jednání pracovní podskupiny ERGA pro teritoriální 
jurisdikci, konaného dne 3. března 2015 v Bruselu. 

-  Rada se seznámila s analýzou kontinuálního úseku vysílání programu ČT2 ze dne 4. 
března 2015, časového úseku 12:00 – 24:00 hodin.  

-  Rada se seznámila s analýzou kontinuálního záznamu vysílání programu Nova 
Cinema provozovatele CET 21 spol. s r.o. ze dne 18. března 2015 v časovém úseku od 
10:00 do 22:00 hodin. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele CET 21 spol. s r.o., IČ: 45800456, sídlem Kříženeckého nám. 1078/5, 
Praha 5, PSČ 152 00, na porušení § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., neboť 
se odvysíláním pořadu Upíří deníky III (12), dne 18. března 2015 v 12:26 hodin na 
programu Nova Cinema, dopustil porušení povinnosti nezařazovat v době od 6:00 hodin 
do 22:00 hodin pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, psychický nebo 
mravní vývoj dětí a mladistvých, konkrétně tím, že uvedený pořad, který byl odvysílán v 
poledním čase, kdy mohou být u obrazovky děti, obsahoval násilné scény, které mají 
potenciál vyvolat u dětského diváka psychický otřes či snížení citlivosti při vnímání násilí 
a jeho následků. Konkrétně se jedná o scény, v nichž je realisticky ztvárněno utrpení 



 

10 

 

muže prodělávajícího přeměnu ve vlkodlaka, a to včetně audio složky zachycující zvuk 
lámání kostí (13:08, 22:33 a 28:24 minut od začátku pořadu) a o scénu, ve které jeden 
muž druhému zaživa vytrhne srdce z těla (48:56 minut od začátku pořadu). Rada 
stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení upozornění 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele CET 21 spol. s r.o., IČ: 45800456, sídlem Kříženeckého nám. 1078/5, 
Praha 5, PSČ 152 00, na porušení § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., neboť 
se odvysíláním pořadu Upíří deníky III (13), dne 18. března 2015 v 17:22 hodin na 
programu Nova Cinema, dopustil porušení povinnosti nezařazovat v době od 6:00 hodin 
do 22:00 hodin pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, psychický nebo 
mravní vývoj dětí a mladistvých, konkrétně tím, že uvedený pořad, který byl odvysílán v 
odpoledním čase, kdy mohou být u obrazovky děti, obsahoval násilné scény, které mají 
potenciál vyvolat u dětského diváka psychický otřes či snížení citlivosti při vnímání násilí 
a jeho následků. Konkrétně se jedná o scénu, ve které jeden muž druhému zaživa 
vytrhne srdce z těla (00:45 minut od začátku pořadu), scény explicitně zachycující 
muže, který byl v nemocničním skladu nalezen s nožem zabodnutým břiše a s 
proříznutým hrdlem (9:47 a 14:54 minut od začátku pořadu) a scény zobrazující 
probodeného muže, jehož posléze přítomná dívka opětovně, aby jej zachránila (jedná 
se o nadpřirozenou zápletku), bodne kuchyňským nožem do hrudníku (31:28 a 37:18 
minut od začátku pořadu). Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení 
upozornění. 

-  Rada se seznámila s monitoringem vysílání programu Prima COOL provozovatele 
FTV Prima, spol. s r.o. ze dne 2. března 2015 v úseku od 9:40:28 do 22:46:01 hodin. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) a v souladu s ustanovením § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) žádá 
provozovatele vysílání FTV Prima, spol. s r.o., IČ: 48115908, se sídlem Na žertvách 
132/24, 18000 Praha, o podání vysvětlení, z jakého důvodu zařadil do vysílání dne 2. 
března 2015 od 21:55 hodin (skutečný začátek ve 21:57:50 hodin) pořad Hannibal II (5) 
s podtitulem Mukozuke, který obsahoval opakované scény realisticky zobrazující mrtvé 
lidské tělo bizarně zohavené z motivu psychické abnormality vraha (zejména v úseku 
22:00:14-22:03:01 hodin) a scénu realisticky zobrazující osobu vystavenou těžkému 
tělesnému a duševnímu utrpení a sadismu (mučení muže v úseku 22:41:30-22:45:11 
hodin), a dále hororové scény (zejména scénu s přípravou a konzumací jídla 
zpracovanou tak, aby se divák mohl domnívat, že jde o jídlo z části lidského těla, v 
úseku 22:20:38-22:21:54 hodin, a scénu vizualizované rekonstrukce průběhu zločinu s 
uškrcením oběti a rozřezáváním zmrazené mrtvoly strojní pilou v úseku 22:06:30-
22:09:42 hodin), z jakého důvodu zařadil před tento pořad i následující díly stejného 
seriálu, vysílané rovněž od 21:55 hodin, upozornění na nevhodnost obsahu pro děti a 
mladistvé, a z jakého důvodu tento pořad i další díly stejného seriálu označil v obraze 
po celou dobu jejich vysílání včetně počátečního úseku pořadu před 22. hodinou 
symbolem vyjadřujícím nevhodnost obsahu pro děti a mladistvé. 

-  Rada se seznámila s analýzou záznamu vysílání programu HBO (určený pro 
Maďarsko) provozovatele HBO Europe s.r.o. ze dne 13. února 2015 v čase 10:00–24:00 
hodin. 

-  Rada se seznámila s analýzou záznamu vysílání programu HBO (určený pro Polsko) 
provozovatele HBO Europe s.r.o. ze dne 13. února 2015 v čase 10:00–24:00 hodin. 

-  Rada se seznámila s analýzou kontinuálního záznamu vysílání programu FASHION 
TV (Czech & Slovak) provozovatele TV FASHION s.r.o., IČ 018 97 845, se sídlem 



 

11 

 

Thámova 166/18, PSČ 186 00 Praha 8 – Karlín, ze dne 2. března 2015 v čase od 12:00 
do 23:00 hodin. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) a v souladu s ustanoveními § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) žádá 
provozovatele televizního vysílání TV FASHION s.r.o., IČ 018 97 845, se sídlem 
Thámova 166/18, PSČ 186 00 Praha 8 – Karlín, o podání vysvětlení, jakým způsobem 
je naplňována základní povinnost provozovatele vysílání plynoucí z § 32 odst. 7 písm. 
c) zákona č. 231/2001 Sb., spočívající v umožnění snadného, přímého a trvalého 
přístupu k informaci o tom, že orgánem dohledu nad provozováním televizního vysílání 
je Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 30 
dní ode dne doručení výzvy.  

-  Rada v rámci své kompetence dané § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) a v souladu s ustanovením § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) žádá 
provozovatele televizního vysílání TV FASHION s.r.o., IČ 018 97 845, se sídlem 
Thámova 166/18, PSČ 186 00 Praha 8 – Karlín, o podání vysvětlení, z jakého důvodu 
došlo dne 2. března 2015 v čase 12:00–23:00 hodin na programu FASHION TV k 
odchylce od vysílacího schématu, které zakotvuje licence a která spočívá v absenci 
lokálního vysílání v těchto časech: 12.00 – 12.30, 13.00 – 13.30, 14.00 – 14.30, 15.00 – 
15.30, 16.00 – 16.30, 17.00 – 17.30, 18.00 – 18.30, 19.00 – 19.30, 20.00 – 20.30, 21.00 
– 21.30, 22.00 – 22.30 hodin. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 30 dní ode dne 
doručení výzvy. 

-  Rada se seznámila s analýzou kontinuálního úseku vysílání programu Informační 
kanál Hlinsko provozovatele Akrman Miloslav z období 25. - 26. ledna 2015.  

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. 
a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v 
platném znění, upozorňuje provozovatele Akrman Miloslav, se sídlem Husova 14, 
Hlinsko, PSČ 53 901, na porušení licenčních podmínek, kterého se dopustil tím, že dne 
25. ledna 2015 vysílal program Informační kanál Hlinsko pod označením programu 
(logem) KIS Hlinsko, odkazujícím na název Kabelový Informační Servis, pod kterým je 
program prezentován i na webových stránkách provozovatele. Podle znění podmínek 
licence je však název programu Informační kanál Hlinsko. Rada stanovila lhůtu k 
nápravě 7 dnů ode dne doručení tohoto upozornění. 

-  Rada se seznámila se zprávou o kontrole televizního vysílání prostřednictvím 
screeningu za období únor 2015, která pokrývala úseky následujících programů v těchto 
dnech a v těchto časech: HBO Europe s.r.o./HBO 2 19. února 2015 12:00 – 24:00, 22. 
února 2015 12:00 – 24:00; Československá filmová společnost, s.r.o./kinoSvět 21. 
února 2015 00:00 – 20:00; Regionální televize CZ s.r.o./regionalnitelevize 22. února 
2015 00:00 – 20:00; TP Pohoda s.r.o./TV Pohoda (POHODA-RELAX) 22. února 2015 
00:00 – 24:00; SAT Plus, s.r.o./UPC EXPRESS 23. února 2015 00:00 – 10:00; 
TELEPACE s.r.o./Tv NOE 23. února 2015 00:00 – 24:00; HBO Europe s.r.o./HBO 24. 
února 2015 12:00 – 18:00, 25. února 2015 18:00 – 02:00, 26. února 2015 07:00 – 
20:00; Barrandov Televizní Studio a.s./Televize Barrandov 24. února 2015 16:00 – 
22:00; AXN Central Europe/AXN 26. února 2015 00:00 – 20:00; ŠLÁGR TV, spol. s 
r.o./ŠLÁGR TV 27. února 2015 00:00 – 24:00; CET 21 spol. s r.o./Telka 28. února 2015 
22:30 – 00:30. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 



 

12 

 

provozovatele Barrandov Televizní Studio a.s., IČ 41693311, sídlem Kříženeckého 
náměstí 322/5, Praha, PSČ 152 00, na porušení ustanovení § 53a odst. 2 písm. b) 
zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 24. února 2015 od 21:27 hodin 
na programu Televize Barrandov odvysílal pořad Barrandovská Sedmička, který 
obsahoval umístěný produkt, časopis Sedmička, přičemž nabádal k jeho nákupu. V 
pořadu bylo opakovaně propagováno aktuální vydání daného časopisu. V tomto 
kontextu byly prezentovány vybrané atraktivní informace (tetování E. Destinové, údajné 
nemanželské děti P. Muka), a to s cílem vzbudit u diváků spotřebitelský zájem o koupi 
tiskoviny („jak se dočtete v aktuálním vydání časopisu Sedmička“, „více o celé kauze se 
dočtete v týdeníku Sedmička“). V případě pasáže pojednávající o údajných 
nemanželských dětech P. Muka se pak jednalo výhradně o inzerci článku zveřejněného 
v týdeníku Sedmička, kdy tato sekvence postrádala jakékoli organické propojení se 
zbytkem pořadu a spíše tak vytvářela dojem vloženého reklamního spotu. Rada 
stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení upozornění. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele Československá filmová společnost, s.r.o., IČ 27168425, sídlem 
Václavské náměstí 831/21, Praha 1, 110 00, na porušení § 32 odst. 1 písm. g) zákona 
č. 231/2001 Sb., neboť se odvysíláním pořadu Nebeský pláč, dne 21. února 2015 od 
09:02 a 18:01 hodin na programu kinoSvět, dopustil porušení povinnosti nezařazovat v 
době od 6:00 hodin do 22:00 hodin pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, 
psychický nebo mravní vývoj dětí a mladistvých, konkrétně tím, že uvedený pořad, který 
byl odvysílán dopoledních a podvečerních hodinách, kdy mohou být u obrazovky děti, 
obsahoval četné sexuálně konotované scény, včetně několika scén zobrazujících 
průběh pohlavního styku. Závadný charakter měla zejména scéna zařazená v čase 
56:48 - 58:00 minut od začátku pořadu, která prakticky souvisle a v reálném čase 
zachycovala probíhající soulož, přičemž byla postupně, v detailu, snímána prakticky 
celá obnažená těla souložící dvojice, a to pouze s výjimkou samotných pohlavních 
orgánů. Zhlédnutí takového obsahu má potenciál vzbudit u dětských diváků předčasný 
zájem o lidskou sexualitu, a ohrozit tak jejich mravní vývoj. Rada stanovila lhůtu k 
nápravě 30 dní ode dne doručení upozornění. 

-  Rada se seznámila s těmito diváckými podáními, zaslanými v období od 17. března 
do 3. dubna 2015, a týkajícími se televizního vysílání (celkem 39 podání): Česká 
televize-ČT art-Fenomén underground-20.3.2015, 20:40 hodin. Česká televize-ČT1-168 
hodin-22.2.2015, 21:35 hodin. CET 21 spol. s r. o.-NOVA-reklamní znělka-25.3.2015, 
15:00 hodin.Česká televize-ČT24-přenos jednání sjezdu ČSSD-13.3.2015, 14:00 hodin. 
Česká televize-ČT1-Polopatě-22.3.2015, 8:50 hodin. Česká televize-ČT1 a ČT24-
Otázky Václava Moravce-22.3.2015, 13:00 hodin. Česká televize-ČT24-Události, 
komentáře-24.3.2015, 22:00 hodin. Česká televize-ČT :D-Planeta Yó-18.3.2015, 17:40 
hodin. FTV Prima, spol.s r.o.-Prima-Svatby v Benátkách-19.3.2015, 21:30 hodin. Česká 
televize-ČT24-neodvysílaný pořad. Česká televize-ČT24-Hyde Park-8.1.2015, 20:00 
hodin. Česká televize-ČT1-Otázky Václava Moravce-22.3.2015, 12:00 hodin. CET 21 
spol. s r. o.-NOVA-stížnost na postup štábu televize NOVA. Česká televize-ČT2-
Vzestup a pád NSDAP-10.3.2015, 20:00 hodin. Česká televize-ČT2-nespecifikovaný 
pořad. Česká televize-nespecifikovaný program, pořad. CET 21 spol. s r. o.-NOVA-
Kriminálka Miami-31.3.2015, 17:45 hodin. Česká televize-ČT24-Události-7.11.2014, 
19:00 hodin. Česká televize-ČT24-nespecifikován pořad-23.2.2015, 11:00 hodin. Česká 
televize-ČT24-obecně na zpravodajství ČT24. Česká televize a Český rozhlas-ČT24 a 
ČRo1-nespecifikovaný pořad. Česká televize, ČT1 a ČT2-stížnost na vysílání České 
televize obecně. Česká televize- nespecifikovaný program, pořad. Česká televize-ČT1-
168 hodin-29.3.2015, 22:16 hodin. CET 21 spol. s r. o.-NOVA a Nova Cinema-reklama 
Priessnitz. Česká televize-ČT1-Upoutávka na pořad Máte slovo-19.3.2015, 21:00 hodin. 
FTV Prima, spol.s r.o.-Prima COOL-Hrajeme s Alim-21.3.2015, 14:10 hodin. CET 21 



 

13 

 

spol. s r. o.-NOVA-stížnost na zpravodajství-18.3.2015. Česká televize-obecná stížnost 
na vysílání ČT. Česká televize-ČT1-Události-2.3.2015, 19:00 hodin. CET 21 spol. s r. 
o.-NOVA-reklama na Clavin-23.3.2015, 18:45 hodin. Reakce Rady České televize na 
stížnost Jana Boceka. Česká televize-ČT2-Nedej se -22.3.2015.  

- Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen 
„zákon č. 231/2001 Sb.“), v platném znění, a na základě ustanovení § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, žádá provozovatele Česká televize, IČ 27383, 
sídlem Na hřebenech II 1132/4, Praha, PSČ 147 00, o podání vysvětlení, jakým 
způsobem může doložit tvrzení, které zaznělo v reportáži Trochu jiní v rámci pořadu 168 
hodin, odvysílaného dne 22.2.2015 od 21:35 hodin na programu ČT1, že žák Vítek byl 
vyloučen ze školní družiny ZŠ Křídlovická v Brně, neboť dle tvrzení představitelů této 
školy Vítek nebyl vyloučen, nýbrž byl svými rodiči odhlášen nejen z družiny, ale z celé 
školy. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 dní ode dne doručení této výzvy. 

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. 
a) a f) a v souladu s ustanovením § 60 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen "zákon č. 231/2001 Sb.") a § 67 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., 
správního řádu (dále jen "zákon č. 500/2004 Sb.") vydala dne 14. dubna 2015 toto 
rozhodnutí: Rada podle ustanovení § 60 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání, v platném znění, uložila provozovateli, 
CET 21 spol. s r.o., IČ 45800456, sídlem Praha 5, Kříženeckého nám. 1078/5, PSČ 152 
00, pokutu ve výši 40 000,- Kč za porušení ustanovení § 50 odst. 2 zákona č. 231/2001 
Sb., podle něhož čas vyhrazený reklamě a teleshoppingovým šotům v televizním 
vysílání provozovatelů vysílání nesmí přesáhnout v průběhu jedné vysílací hodiny 12 
minut. Ve vysílání programu NOVA dne 26. září 2014 v časovém úseku od 14:00 do 
15:00 hodin bylo odvysíláno 760 sekund reklamy a teleshoppingu, a byla tak o 40 
sekund překročena přípustná délka času, který může být v jedné hodině vyhrazen 
reklamě a teleshoppingu. Pokuta je splatná ve lhůtě 30 dní ode dne nabytí právní moci 
tohoto rozhodnutí na účet č. 3754-19223001/0710, vedený u České národní banky, 
variabilní symbol 20141255. Účastníkovi řízení se uložila povinnost do pěti pracovních 
dnů ode dne doručení tohoto rozhodnutí nahradit náklady řízení paušální částkou 
1 000,- Kč podle ustanovení § 79 odst. 5 zákona č. 500/2004 Sb. a § 6 odst. 1 vyhlášky 
č. 520/2005 Sb. na účet č. 3711-19223001/0710, vedený u České národní banky, 
variabilní symbol 20141255. 

-  Rada jakožto ústřední správní úřad v rámci své kompetence dané § 7 písm. a) 
zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění platných předpisů 
(dále jen „zákon č. 40/1995 Sb.“), dle § 8a odst. 2 písm. d) a podle § 8a odst. 6 písm. c) 
téhož zákona a dle § 67 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, v platném 
znění (dále jen zákon č. 500/2004 Sb.), rozhodla dne 14. dubna 2015 takto: Rada 
ukládá společnosti Walmark, a. s., Oldřichovice 44, 739 61 Třinec, IČ CZ00536016, 
pokutu ve výši 50 000,- Kč dle § 8a odst. 2 písm. d) a podle § 8a odst. 6 písm. c) 
zákona č. 40/1995 Sb., neboť zadáním obchodního sdělení - reklamy na produkt Urinal 
MEDICAL dne 11. srpna 2014 v čase 12:39:40 hodin na programu Televize Barrandov, 
porušila § 2 odst. 1 písm. c) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, kterým se 
zakazují nekalosoutěžní praktiky, ve spojení s ustanovením § 5 odst. 1 písm. b) a d) 
zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, dle kterého je obchodní praktika 
klamavá dle § 5 odst. 1 písm. b), je-li důležitý údaj sám o sobě pravdivý, ale může uvést 
spotřebitele v omyl vzhledem k okolnostem a souvislostem, za nichž byl užit a § 5 odst. 
1 písm. d), vede-li způsob prezentace výrobku či služby, včetně srovnávací reklamy, 
nebo jejich uvádění na trh k záměně s jinými výrobky či službami, nebo rozlišovacími 
znaky jiného podnikatele, a to deklarací léčebných účinků u produktu, který není 
humánním léčivým přípravkem. K porušení uvedených ustanovení došlo deklarací 



 

14 

 

léčebných účinků produktu/zdravotnického prostředku Urinal MEDICAL při onemocnění 
zánětem/infekcí močových cest. Reklama informuje spotřebitele, že „Urinal přináší 
novinku Urinal Medical, šetrně léčí infekci močových cest tím, že brání uchycení bakterií 
v močových cestách a je také prevencí před opakovanými záněty“. Přípravek je tak 
stavěn na úroveň léčiv, čímž je spotřebitel uváděn v omyl. I kdyby zdravotnický 
přípravek měl určité vlastnosti přispívající k léčbě, nelze jej propagovat způsobem, který 
může u spotřebitele vyvolat dojem, že se jedná o produkt, který léčí, resp. o produkt 
totožný s léčivem, jako tomu v daném případě je. Zdravotnický prostředek byl v reklamě 
propagován obdobně jako léčivo, tedy prezentací léčivých účinků, ze strany spotřebitele 
tak mohlo dojít k záměně přípravku za léčivo. V souladu s ustanovením § 79 odst. 5 
správního řádu a § 6 vyhlášky č. 520/2005 Sb. uložila Rada účastníku řízení povinnost 
uhradit paušální částku nákladů správního řízení ve výši 1000,- Kč (slovy 
jedentisíckorun) na účet č. 3711-19223001/0710, variabilní symbol 1068. Náhrada 
nákladů je splatná do pěti pracovních dnů ode dne doručení tohoto rozhodnutí. Pokuta 
je splatná ve lhůtě 30 dnů ode dne právní moci tohoto rozhodnutí na účet 3754-
19223001/0710, variabilní symbol 20141068. 

-  Rada jakožto ústřední správní úřad v rámci své kompetence dané § 7 písm. a) 
zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, dle § 8a odst. 2 písm. g) a podle § 8a odst. 6 
písm. b) zákona č. 40/1995 Sb., téhož zákona a dle § 67 odst. 1 zákona č. 500/2004 
Sb., správního řádu, v platném znění (dále jen zákon č. 500/2004 Sb.), rozhodla takto: 
Rada dle ustanovení § 8a odst. 2 písm. g) a podle § 8a odst. 6 písm. b) zákona č. 
40/1995 Sb., uložila zadavateli reklamy, společnosti TipTV marketing services s.r.o., IČ 
01443577, se sídlem Podedvorská 1493, Kyje, 198 00 Praha 9, pokutu ve výši 
100 000,- Kč za porušení ustanovení § 2 odst. 3 zákona č. 40/1995 Sb., kterého se 
dopustil tím, že zadal do vysílání teleshopping/reklamu Vědmy radí, premiérově 
odvysílanou dne 19. 5. 2013 od 22.00 hodin na programu TIP TV, která byla v rozporu s 
dobrými mravy, neboť využívala motivu strachu volající divačky. Moderátorka v pořadu 
diagnostikovala vážnou nemoc osoby blízké volající. Po sdělení závažné domnělé 
diagnózy moderátorka volající slibuje pomoc a vyzývá ji, aby ji opět kontaktovala. Lze 
předpokládat, že na základě velmi závažného sdělení o zdravotním stavu přítele bude 
volající vystrašena. Na základě strachu a obavy o zdraví svého přítele nemusí být 
volající schopna rozlišit zištnost chování moderátorky a bude akceptovat její výzvu k 
opakovanému kontaktování za další úplatu, čímž se volající příjem služby výrazně 
prodraží. Volající může být ochromena sdělenou informací a vedena touhou pomoci a 
nezanedbat nic v péči o svého přítele opomine skutečnost, že využívá komerčních 
teleshoppingových služeb a ne odborné léčebné pomoci. Moderátorka tímto způsobem 
znatelně ovlivňuje chování volající jako spotřebitele tak, aby využívala jejích komerčních 
služeb i nadále. Reklama takto vyvolává ve spotřebiteli účelné obavy a strach a může 
jej proto vést k emocionálnímu obchodnímu rozhodnutí, které by třeba jinak neučinil. 
Pokuta je splatná ve lhůtě 30 dnů ode dne právní moci tohoto rozhodnutí na účet 3754- 
19223001/0710, variabilní symbol 20141230. V souladu s ustanovením § 79 odst. 5 
správního řádu a § 6 vyhlášky č. 520/2005 Sb. uložila Rada účastníku řízení povinnost 
uhradit paušální částku nákladů správního řízení ve výši 1 000,- Kč (slovy 
jedentisíckorun) na účet č. 3711-19223001/0710, variabilní symbol 20141230. Náhrada 
nákladů je splatná do pěti pracovních dnů ode dne doručení tohoto rozhodnutí. 

-  Rada coby ústřední správní úřad vydala na základě ustanovení § 5 písm. a) zákona č. 
231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších 
zákonů, v platném znění (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.) a podle ustanovení § 66 odst. 
2 a ustanovení § 76 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, v platném znění (dále jen 
zákon č. 500/2004 Sb.) dne 14. dubna 2015 toto usnesení: Rada zastavuje s 
provozovatelem ČESKÁ TELEVIZE, sídlem Kavčí hory, 14070 Praha 4, IČ 00027383, 
správní řízení vedené pro možné porušení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., ke 
kterému došlo odvysíláním dvou zpravodajských relacích (v 6:33:26 hodin a v 8:34:01 
hodin) v rámci pořadu Studio 6 vysílaného dne 18. září 2014 od 5:59 hodin na 



 

15 

 

programech ČT1 a ČT24, z důvodu absence předchozího typově shodného upozornění 
na porušení zákona dle § 59 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb. 

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 
písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v 
platném znění, upozorňuje provozovatele vysílání ČESKÁ TELEVIZE, sídlem Kavčí 
hory, 14070 Praha 4, IČ 00027383, na porušení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., 
neboť ve zpravodajských relacích v rámci pořadu Studio 6 vysílaného dne 18. září 2014 
od 5:59 hodin na programech ČT1 a ČT24 dvakrát (v 6:33:26 hodin a v 8:34:01 hodin) 
odvysílal redakční skutkové tvrzení, že sovětská invaze do Polska 17. září 1939 
„zahájila 2. světovou válku v Evropě“, které je nepravdivé, čímž se dopustil porušení 
povinnosti zajistit, aby ve zpravodajských a politickopublicistických pořadech bylo dbáno 
zásad objektivity a vyváženosti. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení 
upozornění. 

-  Rada coby ústřední správní úřad vydala na základě ustanovení § 5 písm. a) zákona č. 
231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších 
zákonů, v platném znění (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.) a podle ustanovení § 66 odst. 
2 a ustanovení § 76 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, v platném znění (dále jen 
zákon č. 500/2004 Sb.) vydala dne 14. dubna 2015 toto usnesení: Rada zastavuje s 
provozovatelem FTV Prima, spol. s r.o., IČ: 48115908, sídlem Praha 8 – Libeň, Na 
Žertvách 24/132, PSČ 180 00, správní řízení vedené pro možné porušení § 53a odst. 2 
písm. c) zákona č. 231/2001 Sb., ke kterému mělo dojít odvysíláním pořadu Svatby v 
Benátkách dne 6. listopadu 2014 od 20:15 hodin na programu Prima, který v čase od 
00:44:10 do 00:44:25 od začátku pořadu nepatřičně zdůrazňoval umístěný produkt 
RWE, z důvodu absence předchozího typově shodného upozornění na porušení zákona 
dle § 59 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb. 

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 
písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v 
platném znění, upozorňuje provozovatele vysílání FTV Prima, spol. s r.o., IČ: 48115908, 
sídlem Praha 8 – Libeň, Na Žertvách 24/132, PSČ 180 00, na porušení § 53a odst. 2 
písm. c) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 6. listopadu 2014 od 
20:15 hodin na programu Prima odvysílal pořad Svatby v Benátkách, který v čase od 
00:44:10 do 00:44:25 od začátku pořadu obsahoval nepatřičné zdůraznění umístěného 
produktu RWE. Umístěný produkt byl zpracován za využití obrazové složky, která 
obsahovala detailní záběry na informace o dodavateli a jeho službách (desky s logem 
RWE a titulkem „NEJLEPŠÍ NABÍDKA ELEKTŘINY, ZEMNÍHO PLYNU A VOLÁNÍ OD 
RWE“ a obal od SIM karty opět s logem RWE a s informacemi o ceně volání a 
procentuálním zvýhodnění daného volání), a zvukové složky, ve které je prozrazeno, že 
se v případě RWE jedná o dodavatele plynu a elektřiny, že rozdává finanční bonusy a 
že poskytuje tzv. nabitou SIM kartu. Kombinace těchto prvků přitom znamená, že je 
umístěný produkt ústředním motivem dané scény a že je o něm divákům poskytnuto co 
nejvíce informací, a to bez zřejmého dramaturgicko-režijního opodstatnění. Takovéto 
zpracování umístění produktu nelze hodnotit za přirozené začlenění umístěného 
produktu coby přirozené součásti prostředí (scény), čímž došlo k nepatřičnému 
zdůraznění umístěného produktu. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne 
doručení upozornění. 

-  Rada jakožto ústřední správní úřad na základě ustanovení § 7 písm. a) zákona č. 
40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění platných předpisů (dále jen 
„zákon č. 40/1995 Sb.“) a podle ustanovení § 66 odst. 2 a ustanovení § 76 zákona č. 
500/2004 Sb., správního řádu, v platném znění (dále jen zákon č. 500/2004 Sb.), vydala 
dne 14. dubna 2015 toto usnesení: Rada zastavuje správní řízení se zadavatelem 
obchodního sdělení, společností GREEN-SWAN Pharmaceuticals CR, a.s., IČ 



 

16 

 

25688600, se sídlem Praha 4, Pod Višňovkou 27/1662, vedené pro možné porušení § 5 
odst. 5 zákona č. 40/1995 Sb., kterého se měl dopustit jako zadavatel reklamy na 
produkt GS CONDRO 1500 mg, odvysílané na programu Televize Barrandov dne 10. 3. 
2014 v 11:53:41 hodin, neboť se porušení zákona neprokázalo, čímž odpadl důvod pro 
vedení správního řízení. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele vysílání Česká televize, IČ 
00027383, sídlem Praha 4, Kavčí hory, PSČ 140 70, z jakého důvodu nebyly v reportáži 
s názvem „Jez? ANO“, odvysílané v pořadu Reportéři ČT dne 10. listopadu 2014 od 
21:30 hodin na programu ČT1, uvedeny informace o potenciálních výhodách či 
významnosti stavby jezu u Děčína plynoucí pro tamní region, jiné firmy než firmy 
náležící skupině Agrofert či Českou republiku. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele vysílání AIDEM & Vyšší 
odborná škola televizní Brno a.s., IČ: 27695964, se sídlem Zengrova 2693/2, 615 00 
Brno – Židenice, jaký je formát pořadu Taje alternativní medicíny. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen 
„zákon č. 231/2001 Sb.“), v platném znění, a na základě ustanovení § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, žádá provozovatele AIDEM & Vyšší odborná škola 
televizní Brno a.s., IČ: 27695964, se sídlem Zengrova 2693/2, 615 00 Brno – Židenice, 
o podání vysvětlení, na základě jakých smluvních ujednání byla, v souvislosti s 
prezentací detoxikační metody „doktora Jonáše“ a produktů značky Joalis a nepřímo 
také společnosti ECC klub, odvysílána epizoda pořadu Taje alternativní medicíny, jež 
byla zařazena do vysílání programu Brno TV dne 12. prosince 2014 od 14:36 hodin. 
Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 dní ode dne doručení této výzvy. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením společnosti ČESKÁ LÉKÁRNA 
HOLDING, a.s. Palackého 924/105, 612 00 Brno, ve věci stížností na reklamu Dr. Max, 
která byla vysílána na programu Prima ZOOM dne 1. 1. 2015 od 7:02:21 hodin.  

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své kompetence dané ustanovením § 7 
písm. a) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 
468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění platných 
předpisů (dále jen zákon č. 40/1995 Sb.) v souladu s ustanovením § 46 zákona č. 
500/2004 Sb., správního řádu (dále jen zákon č. 500/2004 Sb.) rozhodla zahájit se 
zadavatelem reklamy, společností ČESKÁ LÉKÁRNA HOLDING, a.s. Palackého 
924/105, 612 00 Brno, správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 2 odst. 1 
písm. c) zákona č. 40/1995 Sb., čehož se mohl dopustit zadáním reklamy Dr. Max, která 
byla vysílána na programu Prima ZOOM dne 1. 1. 2015 od 7:02:21 hodin a která je 
možnou nekalou obchodní praktikou podle zvláštního předpisu, respektive klamavou 
obchodní praktikou dle ustanovení § 4 odst. 1, 2 a 3 a § 5 odst. 1 písm. b) zákona č. 
634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a to tím, že deklaruje 50 % slevu za v reklamě 
blíže nekonkretizovaných podmínek, která je však ve skutečnosti nižší, čímž mohl uvést 
spotřebitele v omyl či ke spotřebitelskému rozhodování, které by jinak neučinili, a to 
zejména v kontextu skutečnosti, že sleva je zaměřena primárně na děti a seniory, u 
nichž nelze předpokládat aktivní vyhledávání bližších podmínek prostřednictvím 
internetu, či letáků, jejichž míra dostupnosti široké spotřebitelské veřejnosti je nejistá a 
nejasná.  

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele AMC Networks Central 
Europe s.r.o., IČ: 27112501, se sídlem Pobřežní 620/3, Praha, 18600, k údajům 
dokládajícím zastoupení evropské nezávislé tvorby, od jejíhož prvního zveřejnění 
neuplynulo více než 5 let, na programu AMC CHANNEL BENELUX, a dále k informaci o 
tom, že provozovatel u všech svých programů vynakládá alespoň 10 % z částky, 
vynaložené z programového rozpočtu na výrobu a nákup evropských nezávislých děl, 
na nákup děl, od jejichž prvního zveřejnění neuplynulo více než 5 let, když v excelových 



 

17 

 

tabulkách, poskytnutých provozovatelem, je tato skutečnost u některých programů 
popřena (AMC CHANNEL BENELUX, AMC CHANNEL, AMC CHANNEL HUNGARY). 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů, v platném znění, upozorňuje provozovatele AMC Networks Central 
Europe s.r.o., IČ: 27112501, se sídlem Pobřežní 620/3, Praha, 18600, na porušení 
licenčních podmínek licence spis. zn. 2013/969/FIA/Che, ve znění pozdějších změn, 
opravňující k provozování programu AMC CHANNEL BENELUX, neboť ve vysílání 
tohoto programu v roce 2014 byla zastoupena evropská současná nezávislá tvorba 
0,5%, přestože licence vyžaduje, aby evropským nezávislým dílům, od jejichž prvního 
zveřejnění neuplynulo více než pět let, byla na tomto programu vyhrazena nejméně 2% 
z vysílacího času vyhrazeného pro vysílání evropských nezávislých děl. Rada stanovila 
lhůtu k nápravě do 31. prosince 2015.  

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele vysílání PK 62, a.s., IČ: 
26211416, se sídlem Bohdalecká 1420/6, Praha, 10100, zda vysílání, resp. nabídka 
pořadů, programu LEO TV byla prakticky totožná v roce 2013 a 2014, jak vyplývá z dat 
poskytnutých v souvislosti s dokládáním naplnění zákonných požadavků na podporu 
evropské tvorby, a dále s vysvětlením, z jakého důvodu byla v rámci přehledu o 
odvysílaných evropských nezávislých dílech mladších 5 let zařazena i díla vyrobená v 
roce 2008. 

-  Rada se seznámila s opraveným přehledem evropských nezávislých děl mladších pěti 
let odvysílaných v roce 2014 na programu LEO TV, jehož provozovatelem je společnost 
PK 62, a.s., IČ: 26211416, se sídlem Bohdalecká 1420/6, Praha, 10100. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele FTV Prima spol., s r. o., z 
jakého důvodu zařadil do reportáže Názory odborníků na výživu na takzvaná éčka v 
potravinách, která byla součástí pořadu Zprávy FTV Prima, vysílaného 22. ledna 2015 
od 18:55 hodin na programu Prima, anonci na vydání časopisu Téma, a jestli mezi 
oběma médii existuje nějaké smluvní ujednání, ze kterého by vyplynulo zařazení takové 
anonce do vysílání.  

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele Stanice O, a. s., o jaký 
druh obchodního sdělení se jedná v případě obchodního sdělení „Budvar, MONSTER, 
HARLEY“, jehož premiéra byla odvysílána dne 25. prosince 2014 v čase 17:20:00 hodin 
na programu O („Óčko“), jelikož jsou v jeho rámci obsaženy protichůdné informace v 
podobě obrazové složky („SPONZOŘI PROGRAMU“) a zvukové složky („Tenhle pořad 
poháněj tyhle frajeři“). 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele Obec Šlapanov, IČ: 
00268348, se sídlem Šlapanov 40, 582 51 Šlapanov, z jakého důvodu vysílal v období 
22. září–10. října 2014 Informační smyčku programu INFO ŠLAPANOV přibližně jen ve 
třetinové délce oproti časovému rozsahu „cca 30 minut“, stanovenému v licenci, a jestli 
je zkrácení délky smyčky oproti licenci trvalé. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením zadavatele Kitl s.r.o., IČ: 46712518, 
Pasířská 3299/60, 466 01 Jablonec nad Nisou, zda je produkt Kitl Šláftruňk 
propagovaný v rámci reklamního spotu „Kitl“, jehož premiéra byla odvysílána dne 1. 
prosince 2014 v čase 22:43:55 hodin na programu Televize Barrandov, alkoholickým 
nápojem, respektive jaký je konkrétní obsah alkoholu v tomto produktu. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele TV PRODUKCE DAKR, 
s.r.o., IČ 28696921, se sídlem Most, Obchodní 41, PSČ 43401, zda ve dnech 14. a 15. 
prosince 2014 odvysílal na programu TV DAKR spoty Blondýna na předpis na DVD 28. 
listopadu a Bella a Sebastián na DVD od 15. října v rámci pořadu Zveme Vás za úplatu 
či obdobnou protihodnotu.  

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele vysílání AMC Networks 
Central Europe s.r.o., IČ 27112501, sídlem Pobřežní 620/3, Praha, PSČ 186 00, zda je 
časový rozsah vysílání programu C8 (Maďarsko) 20:00 – 02:00 hodin, jak ukládají 



 

18 

 

licenční podmínky (č. j. FIA/4723/2013), či pouze 20:00 – 24:00 hodin, jak je uvedeno 
na internetových stránkách programu (www.c8tv.hu). 

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. 
a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v 
platném znění, upozorňuje provozovatele AMC Networks Central Europe s.r.o., IČ 
27112501, sídlem Pobřežní 620/3, Praha, PSČ 186 00, na porušení licenčních 
podmínek tím, že časový rozsah vysílání programu C8 (Maďarsko) je reálně od 20:00 
do 24:00 hodin a nikoliv od 20:00 do 02:00 hodin, jak ukládají licenční podmínky (č. j. 
FIA/4723/2013). Rada stanovila lhůtu k nápravě 30 dnů ode dne doručení tohoto 
upozornění. 

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele AMC Networks Central Europe s.r.o., IČ: 
27112501, se sídlem Pobřežní 620/3, Praha, 18600, na uložené upozornění na 
porušení ustanovení § 32 odst. 1 písm. s) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustíl 
tím, že nesplnil povinnost oznámit Radě zahájení vysílání programu (C8 Czech 
Republic and Slovakia, C8, C8 Romania, AMC CHANNEL BENELUX a AMC CHANNEL 
HUNGARY), a to nejpozději v den, kdy zahájil vysílání; tyto informace zveřejňuje Rada 
způsobem umožňujícím dálkový přístup.  

-  Rada vzala na vědomí informaci provozovatele AMC Networks Central Europe s.r.o., 
IČ: 27112501, se sídlem Pobřežní 620/3, Praha, 18600, o zahájení vysílání programů 
C8, AMC CHANNEL BENELUX, C8 Czech Republic and Slovakia, C8 Romania a AMC 
CHANNEL HUNGARY. 

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele televizního vysílání AMC Networks Central 
Europe s.r.o., IČ 27112501, sídlem Pobřežní 620/3, Praha, PSČ 186 00, na upozornění 
(č.j. RRTV/924/2015-DRD) na porušení zákona, respektive ustanovení § 32 odst. 1 
písm. n) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 15. prosince 2014 na 
programu C8 (Maďarsko), v průběhu vysílání přehledu aktuálně vysílaných pořadů („ma 
este“/“dnes večer“), konkrétně pak v časových úsecích 20:00:02 – 20:00:50, 20:29:14 – 
20:30:02, 20:42:05 – 20:42:53, 20:58:12 – 20:59:00 a 21:32:49 – 21:33:37 hodin, 
neuváděl označení televizního programu. 

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele Nataša Pštrossová Videostudio Fonka, IČ 
14770423, sídlem Brodská 90, Příbram, PSČ 261 01, na upozornění na porušení 
ustanovení § 32 odst. 7 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že ve 
dnech 14. a 15. prosince 2014 neumožnil divákům programu Televize Fonka snadný, 
přímý a trvalý přístup k adrese bydliště provozovatelky jakožto podnikající fyzické osoby 
(resp. adrese sídla obchodní firmy), tak jak je tato adresa uvedena v Obchodním 
rejstříku. 

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele Mimoňská komunální a.s., IČ: 25009133, 
se sídlem Mírová 76/0, Mimoň, PSČ 47124, na upozornění na porušení ustanovení § 32 
odst. 7 písm. c) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že ve dnech 14. a 15. 
prosince 2014 nesplnil svou povinnost umožnit divákům snadný, přímý a trvalý přístup k 
informaci o tom, že orgánem dohledu nad provozováním televizního vysílání je Rada 
pro rozhlasové a televizní vysílání. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze 11A 53/2014 ze dne 24. 
3. 2015, kterým bylo zrušeno rozhodnutí Rady ze dne 17.12.2013, č. j. : had/8/2014, 
sp.zn./Ident.: 2013/415/had/GRE, jímž byla uložena pokuta společnosti GREENSWAN 
PHARMACEUTICALS CR, a.s., IČ 25688600, se sídlem v Praze 4, Pod Višňovkou 
1662/27, neboť se jako zadavatel dopustil porušení § 5d odst. 2 písm. d) zákona č. 
40/1995 Sb., ke kterému došlo odvysíláním reklamy propagující produkt GS Condro v 
rámci teleshoppingového bloku Nedělní receptář EXTRA dne 31.3.2013 na programu 
Prima family. 

-  Rada vzala zpět kasační stížnost proti rozsudku Městského soudu v Praze 11A 
53/2014 ze dne 24. 3. 2015, kterým bylo zrušeno rozhodnutí Rady ze dne 17.12.2013, 



 

19 

 

č. j. : had/8/2014, sp.zn./Ident.: 2013/415/had/GRE, jímž byla uložena pokuta ve výši 
800 000,- Kč, společnosti GREENSWAN PHARMACEUTICALS CR, a.s., IČ 25688600, 
se sídlem v Praze 4, Pod Višňovkou 1662/27. 

-  Rada jakožto ústřední správní úřad v rámci své kompetence dané § 7 písm. a) 
zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění platných předpisů, 
účinných v době odvysílání obchodního sdělení (dále jen „zákon č. 40/1995 Sb.“), dle § 
8a odst. 2 písm. g) a podle § 8a odst. 6 písm. b) téhož zákona a dle § 67 odst. 1 zákona 
č. 500/2004 Sb., správního řádu, v platném znění (dále jen zákon č. 500/2004 Sb.), 
rozhodla dne 14. dubna 2015 takto: Rada ukládá společnosti GREEN-SWAN 
Pharmaceuticals CR, a.s., IČ 25688600, se sídlem Praha 4, Pod Višňovkou 27/1662, 
pokutu ve výši 400 000,- Kč dle § 8a odst. 2 písm. g) a podle § 8a odst. 6 písm. b) 
zákona č. 40/1995 Sb., neboť jako zadavatel reklamy/teleshoppingu propagující produkt 
GS Condro, odvysílané jako druhé v pořadí v rámci teleshoppingového bloku Nedělní 
receptář EXTRA, cca od 13:10:10 hodin (pořad vysílán od 13:04:53 hodin) dne 31. 
března 2013 na programu Prima family porušila § 5d odst. 2 písm. d) zákona č. 40/1995 
Sb., kterým se zakazuje uvádět v omyl přisuzováním potravině vlastností prevence a 
ošetřování, léčby nebo vyléčení lidských onemocnění, neboť v předmětné reklamě jsou 
užity prvky a tvrzení, které deklarují léčebné účinky při onemocnění artrózou a to v 
kontextu prezentace doporučení přípravku Společností pro léčbu bolesti způsobené 
artrózou při Národním centru medicínských informací. Současně je pak v obchodním 
sdělení prezentován grafickou formou kolenní kloub se zdůrazněnými změnami a 
následně jsou opět graficky demonstrovány pozitivní účinky přípravku na kloub. Toto 
mediální sdělení je navíc podpořeno zmínkou, že uvedený přípravek doporučuje 
společnost, která se zaobírá léčbou bolesti způsobené artrózou, což vyvolá u diváka 
oprávněné spotřebitelské očekávání, že výrobek má účinek vztahující se k projevům 
onemocnění artrózou a zejména pak k bolesti a to vše navíc v kontextu doporučení 
odborníka na kloubní výživu a lékaře. Tyto výrazové prostředky pro spotřebitele 
demonstrují léčebné účinky. Tím dochází k uvádění v omyl přisuzováním potravině 
vlastností prevence, ošetřování, léčby nebo vyléčení lidských onemocnění. V souladu s 
ustanovením § 79 odst. 5 správního řádu a § 6 vyhlášky č. 520/2005 Sb. uložila Rada 
účastníku řízení povinnost uhradit paušální částku nákladů správního řízení ve výši 
1 000,- Kč (slovy jedentisíckorun) na účet č. 3711-19223001/0710, variabilní symbol 
2013415. Náhrada nákladů je splatná do pěti pracovních dnů ode dne doručení tohoto 
rozhodnutí. Pokuta je splatná ve lhůtě 30 dnů ode dne právní moci tohoto rozhodnutí na 
účet 3754-19223001/0710, variabilní symbol 2013415.  

-  Rada se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze ze dne 24. února 2015 č.j. 
6 A 233/2014-48, kterým byla zamítnuta žaloba proti správnímu rozhodnutí Rady sp.zn.: 
2014/356/LOJ/FTV č.j. LOJ/3318/2014, jímž byla provozovateli FTV Prima, spol. s r. o. 
udělena sankce ve výši 200 000,- Kč pro porušení ustanovení § 32 odst. 1 písm. g) 
zákona č. 231/2001 Sb., které uložila povinnost provozovateli vysílání nezařazovat v 
době od 06:00 hodin do 22:00 hodin pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, 
psychický nebo mravní vývoj dětí a mladistvých. Provozovatel se porušení zákonné 
povinnosti dopustil odvysíláním pořadu Grimm, epizody Krysař, dne 11. března 2014 od 
7:45 hodin na programu Prima COOL, který ohrozil psychický a mravní vývoj dětí a 
mladistvých, konkrétně tím, že uvedený pořad, který byl vysílán v úseku od 6:00 hodin 
do 22:00 hodin, kdy mohou být u obrazovky děti, obsahoval scény, kdy mrtvého učitele 
nalezne kolegyně (v čase 04:53-04:55 od začátku záznamu), scéna ohledávání místa 
činu (v čase 06:10-06:45 od začátku záznamu) a záběry zohaveného těla ve scéně z 
pitevny (v čase 14:38-15:43 od začátku záznamu). Předmětné scény obsahují záběry 
na brutálně zavražděného člověka, zobrazují znetvořené lidské pozůstatky. Rovněž 
detaily zohaveného těla na pitevně jsou ztvárněny naturalisticky s vysokou mírou 
drastičnosti a děsivosti. Dětský divák, který není schopen odlišovat fikci od reality a 
distancovat se od děje, může být zhlédnutým obsahem šokován. Následkem pro 



 

20 

 

dětského diváka může být vyvolání psychického otřesu a traumatizace, či snížení 
citlivosti vůči násilí nebo povzbuzení vlastní agrese. 

-  Rada se seznámila s reakcí ATO na Komparativní analýzu hlasitosti obchodních 
sdělení na programech Televize Barrandov, ČT2, NOVA a Prima, respektive na obsah 
tiskové zprávy, která byla vydána dne 3. března 2015. 

 

AVMSnV 

 

-  Rada zapisuje změny v Evidenci audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání, a to 
poskytovatele Seznam.cz, a.s., spočívající ve změně názvu audiovizuální mediální 
služby na vyžádání a změně internetové adresy na VIDEO SUPER poskytované na 
adrese http://video.super.cz.  

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením poskytovatele audiovizuální mediální 
služby na vyžádání Doc Alliance Films, umístěné na internetové adrese 
www.docalliancefilms.com, společnost Doc-Air, z.s., IČ 27060047, sídlo Bubenská 1, 
Praha 7, PSČ 170 00 z jakého důvodu neoznámil Radě tyto skutečnosti: změnu názvu 
služby a změnu adresy sídla poskytovatele.  

-  Rada vzala na vědomí ukončení audiovizuální mediální služby Trosečníci na 
D1/http://trosecnici.iprima.cz, poskytované společností FTV Prima, spol. s r.o., IČ: 
48115908, se sídlem v Praze 8, Na Žertvách 24/132, PSČ 180 00.  

 

 

 

V Praze dne 16. 4. 2015 

Bc. Ivan Krejčí 

předseda Rady pro rozhlasové 

a televizní vysílání 

kontakt: podatelna@rrtv.cz 

274 813 830 


