
 

1 

 

Tisková zpráva z 13. zasedání, konaného dne 1. 7. 2014  

 

 

 

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen "Rada") na svém 13. zasedání 
projednala 60 bodů programu. Seznámila s 25 stížnostmi diváků a posluchačů, vydala 
15 upozornění na porušení zákona. Rozhodla o zahájení 11 správních řízení. 

Rada na svém 13. zasedání uložila provozovateli iDST, s.r.o. pokutu ve výši 10 000,- Kč 
za porušení licenčních podmínek, kterého se dopustil tím, že ve dnech 16. a 17. března 
2014 nezařazoval do programu INFOKANÁL pro katastrální území Měřín a Nárameč v 
katastrálním území Měřín (program MIK) Videopořad, který podle Dalších 
programových podmínek licence má být součástí tohoto programu. 

Rada udělila společnosti MTV NETWORKS s.r.o. licenci k provozování televizního 
vysílání programu MTV šířeného prostřednictvím družice a licenci společnosti PRAHA 
TV s.r.o. k provozování zemského digitálního televizního vysílání programu PRAHA TV 
šířeného prostřednictvím vysílačů. 

Na 13. zasedání proběhlo jedno veřejné slyšení v licenčním řízení o udělení licence k 
provozování rozhlasového vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů, a to 
prostřednictvím souboru technických parametrů Jablonec nad Nisou 6 92,7 MHz /100 W  

 

 

ROZHLASOVÉ VYSÍLÁNÍ 

 

-  Rada na veřejném slyšení v licenčním řízení o udělení licence k provozování 
rozhlasového vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů prostřednictvím souboru 
technických parametrů Jablonec nad Nisou 6 92,7 MHz / 100 W projednala se 
žadatelem otázky týkající se programové skladby navrhované účastníkem licenčního 
řízení. 

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. b) a v souladu s § 21 
odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb. přijala ve věci žádosti provozovatele, Rádio Pálava 
s.r.o., IČ: 26230780, se sídlem Brněnská 3163/38, 69501 Hodonín o změnu skutečností 
uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím 
vysílačů programu RÁDIO JIH (licence Sp zn./Ident.:2008l1043/CUN/lnt), a to o změně 
územního rozsahu vysílání a souboru technických parametrů spočívající ve zvýšení 
výkonu kmitočtu Brno Kohoutovice ll 105,1 MHz / 500 W na 2000 W, alt. 1500 W, alt. 
1000 W toto rozhodnutí: Rada neudělila provozovateli Rádio Pálava s.r.o. IČ: 
26230780, se sídlem Brněnská 3163/38, 69501 Hodonín, souhlas ke změně skutečností 
uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím 
vysílačů programu RÁDIO JIH (licence Sp zn./Ident.:2008l1043/CUN/lnt) spočívající ve 
zvýšení výkonu kmitočtu Brno Kohoutovice ll 105,1 MHz / 500 W na 2000 W, alt. 1500 
W, alt. 1000 W z důvodu negativního stanoviska Českého telekomunikačního úřadu. 

-  Rada neudělila provozovateli NONSTOP, s.r.o., IČ: 49447530, se sídlem M. 
Hubnerové 12, 621 00 Brno souhlas se změnou skutečností uvedených v žádosti o 
licenci k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů programu RÁDIO 
JIHLAVA, (licence Sp.zn. 2008/147/zab, č.j.cun 4708/08) dle § 21 odst. 1 písm. d) 
zákona č. 231/2001 Sb., spočívající ve změně licenčních podmínek, konkrétně ve 
změně podílu mluveného slova, který by se z původních minimálně 10% změnil na 
rozpětí podílu mluveného slova 5 – 15%, a to z důvodů podle § 21 odst. 3 neboť by 
požadovaná změna vedla k neudělení licence na základě veřejného slyšení. 



 

2 

 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanoveními § 5 písm. b) v souladu s 
ustanovením § 20 odst. 4 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), a podle ustanovení § 67 zákona č. 500/2004 
Sb., správního řádu, vydává toto rozhodnutí: Rada uděluje provozovateli InFin, s.r.o., 
IČ: 256 37 096, se sídlem Říčanská 2399/3, PSČ 101 00 Praha, souhlas se změnou 
skutečností uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání 
prostřednictvím vysílačů programu COUNTRY RADIO (licence Ru/91/99), a to se 
změnou územního rozsahu vysílání a souboru technických parametrů, spočívající v 
ukončení vysílání prostřednictvím kmitočtu Hradec Králové 104,1 MHz / 0,2 kW 
souřadnice WGS 84: 15E4902, 50N1310. 

-  Rada vzala na vědomí, že provozovateli InFin, s.r.o., IČ: 256 37 096, se sídlem 
Říčanská 2399/3, PSČ 101 00 Praha, zanikla ke dni 16. června 2014, dle § 24 písm. f) 
zákona č. 231/2001 Sb., na základě žádosti ze dne 16. června 2014 (č.j. 5176/2014), 
licence udělená rozhodnutím sp. zn. 2012/132/zab, č.j. bar/3871/2013 ze dne 30. 
července 2013, k provozování rozhlasového vysílání programu COUNTRY RADIO se 
souborem technických parametrů Pardubice - Polabiny 104,1 MHz / 100 W; o této 
skutečnosti vydává Rada osvědčení dle § 154 a násl. zákona č. 500/2004 Sb. 

-  Rada udělila společnosti RADIO UNITED BROADCASTING s. r. o. se sídlem 
Říčanská 3/2399, 101 00 Praha-Vinohrady, identifikační číslo 29131901, transformační 
licenci k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím pozemních vysílačů podle 
článku II zákona č. 196/2009 Sb., kterým se mění zákon č. 231/2001 Sb., pro program 
Country VÝCHOD na kmitočtu 96,3 MHz o vyzářeném výkonu 200 W z vysílacího 
stanoviště Havlíčkův Brod, kmitočtu 95,7 MHz o vyzářeném výkonu 150 W z vysílacího 
stanoviště Hradec Králové, kmitočtu 103,6 MHz o vyzářeném výkonu 1 kW z vysílacího 
stanoviště Chotěboř, kmitočtu 96,9 MHz o vyzářeném výkonu 1 kW z vysílacího 
stanoviště Pardubice, kmitočtu 89,0 MHz o vyzářeném výkonu 1 kW z vysílacího 
stanoviště Čáslav, kmitočtu 94,5 MHz o vyzářeném výkonu 200 W z vysílacího 
stanoviště Trutnov a kmitočtu 91,8 MHz o vyzářeném výkonu 200 W z vysílacího 
stanoviště Ústí nad Orlicí na dobu do 10. října 2025. 

-  Rada vyhlásila licenční řízení k provozování rozhlasového vysílání šířeného 
prostřednictvím vysílačů se souborem technických parametrů Děčín město 2 87,6 MHz / 
200 W, souřadnice WGS 84: 14 11 13 / 50 46 21 se lhůtou pro doručení žádostí do 1. 
srpna 2014. 

-  Rada zahajuje s provozovatelem LONDA, spol. s r. o. se sídlem Křemencova 4/175, 
110 00 Praha-Nové Město, identifikační číslo 49241931, správní řízení z moci úřední 
pro možné porušení ustanovení § 21 odst. 1 písm. e) zákona č. 231/2001 Sb., k němuž 
došlo provedením změny společenské smlouvy (zakladatelské listiny) bez předchozího 
písemného souhlasu Rady. 

-  Rada se seznámila se znaleckým posudkem ustanovené znalkyně PhDr. Wandy 
Dobrovské ve věci posouzení, zda vysílání rozhlasové stanice RÁDIO BLANÍK 
ZÁPADNÍ ČECHY dne 20. 9. 2013 v čase od 0.00 do 24.00 hodin odpovídalo vymezení 
převažujících žánrů v celku programové skladby ve znění „Hudebně informační 
program, lidová hudba – lidové rádio“ a zda podíl country hudby a folku ve vysílání 
rozhlasové stanice RÁDIO BLANÍK ZÁPADNÍ ČECHY dne 20. 9. 2013 v čase od 0.00 
do 24.00 hodin činil 50-70 % z celkového hudebního vysílání. 

-  Rada vyrozumívá provozovatele MEDIA BOHEMIA a. s. o vyhotovení znaleckého 
posudku ustanovenou znalkyní PhDr. Wandou Dobrovskou a stanoví mu lhůtu k 
vyjádření se k podkladům rozhodnutí do 15 dnů ode dne doručení vyrozumění. 

-  Rada se seznámila s analýzou programu Radio Čas Rock (vysílané v DVB-T), 
provozovatele JUKE BOX, spol. s r.o. ze dne 5. 6. 2014 od 00:00 do 24:00 hodin a 
shledala, že vysílání bylo v souladu se zákonem o rozhlasovém a televizním vysílání a v 
souladu s platnými licenčními podmínkami. 



 

3 

 

-  Rada se seznámila se stížností (č. j. 4839/2014) na reportáž odvysílanou na 
programu ČRo 1 Radiožurnál dne 6. 5. 2014 v 11:09 hodin a shledala, že nedošlo k 
porušení zákona; Rada se seznámila se stanoviskem (č. j. 4997/2014) Náboženské 
společnosti Svědkové Jehovovi k prohlášení Janka Kroupy v pořadu Noční Mikrofórum 
dne 31. 5. 2014 v 23:40 hod na programu ČRo 2 Dvojka; Rada se seznámila s 
podnětem (č. j. 5291/2014) upozorňující na možnou skrytou reklamu v pořadu Těžkej 
Pokondr na Frekvenci 1, odvysílaném dne 19. 6. 2014 od 9:00 hod na programu 
FREKVENCE 1. 

-  Rada se seznámila s analýzou reportáží a publicistických pořadů vysílaných 28. 5. 
2014 na programu ČRo 1 Radiožurnál, které se věnovaly tématu léčitelství a coby 
ústřední správní úřad v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 
59 odst. 1 - 3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního 
vysílání a o změně dalších zákonů, v platném znění (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), 
žádá provozovatele rozhlasového vysílání ČESKÝ ROZHLAS, IČ 45245053, sídlem 
Vinohradská 1409/12, Praha 120 000, o podání vysvětlení, z jakého důvodu 
neobsahovaly zpravodajské reportáže, které odvysílal 28. 5. 2014 v 7:00 hodin a ve 
12:02 hodin týkající se spolku Slunce a naděje, některé podstatné informace, čímž tyto 
reportáže neumožňovaly svobodné vytváření názorů. Rada stanovila lhůtu k podání 
vysvětlení 30 dní ode dne doručení výzvy.  

-  Rada se seznámila s analýzou pořadu Těžkej Pokondr na Frekvenci 1 vysílaného dne 
19. 6. 2014 od 9:00 hodin na programu FREKVENCE 1 a shledala, že v daném dílu 
pořadu nedošlo k porušení zákona č. 231/2001 Sb.  

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5, písm. a) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v 
platném znění (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), zahajuje v souladu s ustanovením § 46 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) se společností 
Frekvence 1, a.s., IČ: 49240226, sídlem Wenzigova 1872/4, Praha 2 PSČ 120 00, 
správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 
231/2001 Sb., kterého se mohl provozovatel dopustit tím, že dne 19. května 2014 
odvysílal na programu FREKVENCE 1 v čase od 10:00 do 12:00 pořad „Dámský klub“.  

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání v platném znění (dále jen „zákon č. 
231/2001 Sb.“), v souladu s ustanovením § 56 a ustanovením § 134 odst. 1 zákona č. 
500/2004 Sb. správního řádu (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) vydává toto usnesení: 
Rada v zahájeném správním řízení vedeném se společností Frekvence 1, a.s., IČ: 
49240226, sídlem Wenzigova 1872/4, Praha 2 PSČ 120 00, pro možné porušení § 32 
odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se mohl provozovatel dopustit tím, že 
dne 19. května 2014 odvysílal na programu FREKVENCE 1 v čase od 10:00 do 12:00 
pořad „Dámský klub“, ustanovila za účelem odborného posouzení vhodnosti vysílání 
výše specifikovaného pořadu soudního znalce.  

-  Rada se seznámila s analýzou reklamy společnosti Auto Kelly a.s. na zvláštní 
nabídku/akci „servis klimatizace“, která byla odvysílána dne 26. května 2014 v 7:53:11 
hodin na programu Hitrádio FM Plus a má za to, že reklama byla odvysílána v souladu 
se zákonem č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy. 

-  Rada se seznámila s analýzami obchodních sdělení odvysílaných provozovateli 
Frekvence 1, a.s. (program FREKVENCE 1; 102,5 MHz Praha) dne 18. června 2014, 
InFin, s.r.o. (program COUNTRY RADIO; 89,5 MHz Praha) dne 18. června 2014, Radio 
Investments s.r.o. (program Kiss; 98,1 MHz Praha) dne 18. června 2014, HELLAX spol. 
s r. o. (program HELAX; 93,7 MHz Ostrava) dne 18. června 2014, První rozhlasová 
s.r.o. (program Oldies rádio; 103,7 MHz Praha) dne 18. června 2014, Agentura TRS 
spol. s r.o. (program Radio 1; 91,9 MHz Praha) dne 18. června 2014 a Radio 
Investments s.r.o. (program Radio Spin; 96,2 MHz Praha) dne 18. června 2014. 



 

4 

 

-  Rada se seznámila s dodatečným materiálem k vyjádření provozovatele Český 
rozhlas k tomu, jak naplňuje své povinnosti dle § 31 odst. 4 zákona č. 231/2001 Sb., 
konkrétně s prezentací hlavních zjištění evaluace v roce 2013.  

-  Rada vzala na vědomí podklady zaslané provozovatelem Český rozhlas, které 
dokládají naplňování § 31 odst. 4 zákona č. 231/2001 Sb. ze strany tohoto 
provozovatele. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze ze dne 15. května 2014, 
sp. zn. 6A 40/2014 - 33, kterým byla zamítnuta žaloba společnosti RADIO BONTON, 
a.s., proti rozhodnutí Rady ze dne 17. prosince 2013, čj. FOL/5340/2013, 
sp.zn./Ident.:2013/869/FOL/Ele, jímž Rada udělila provozovateli Eleanes, s.r.o. 
předchozí souhlas se změnou skutečností uvedených v žádostech o licence k 
provozování rozhlasového vysílání programu Rádio Blaník Valašsko (licence sp.zn. 
2007/248/FIA, čj. Kuc/9057, ze dne 10. 10. 20007 a sp.zn./Ident.: 2011/773/zab, čj. 
STR/3004/2012, ze dne 17.7.202) podle ustanovení § 21 odst. 1 písm. e) zákona č. 
231/2001 Sb., spočívající v převodu obchodního podílu dosavadního společníka Mgr. 
Simike Valigurové ve společnosti Eleanes, s.r.o. o velikosti 66%, odpovídajícího 
splacenému vkladu ve výši 132 000,- Kč do základního kapitálu společnosti, na druhého 
společníka společnost MEDIA BOHEMIA, a.s. a s tím související změnou způsobu 
rozdělení hlasovacích práv, vkladu jednotlivých společníků a výše obchodního podílu, 
změnou seznamu společníků a společenské smlouvy. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Nejvyššího správního soudu ze dne 9. června 2014, 
sp. zn. 8 As 106/2013 - 51, kterým byla zamítnuta kasační stížnost společnosti LONDA, 
spol. s r. o., proti rozsudku Městského soudu v Praze, čj. 6 A 135/2013 – 57, ze dne 10. 
října 2013, kterým byla zamítnuta žaloba společnosti LONDA, spol. s r. o. proti 
rozhodnutí Rady ze dne 19. března 2013, čj. FOL/1606/2013, sp.zn.: 2012/264/zab., 
kterým Rada rozhodla, že uděluje společnosti JUKE BOX spol. s.r.o. licenci k 
provozování rozhlasového vysílání programu Radio Čas Rock prostřednictvím 
pozemních vysílačů s využitím souboru technických parametrů Ostrava město 99,9 
MHz / 100 W na dobu 8 let od právní moci tohoto rozhodnutí. 

 
TELEVIZNÍ VYSÍLÁNÍ 

 

-  Rada udělila společnosti MTV NETWORKS s.r.o., IČ 289 70 438, se sídlem Praha 4, 
Na strži 65/1702, PSČ 140 62, dle § 25 zákona č. 231/2001 Sb. licenci k provozování 
televizního vysílání šířeného prostřednictvím družice na 12 let; označení (název) 
programu: MTV; základní programová specifikace: Všeobecně zábavní a hudební 
televizní program pro mládež zaměřený zejména na americkou zábavní a hudební 
produkci; výčet států, na jejichž území má být vysílání zcela nebo převážně směřováno: 
Evropa: Albánie, Andorra, Belgie, Bělorusko, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Černá 
Hora, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Chorvatsko, Irsko, Island, 
Itálie, Kosovo, Kypr, Lichtenštejnsko, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Maďarsko, 
Makedonie, Malta, Moldavsko, Monako, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, 
Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Rusko, Řecko, San Marino, Slovensko, Slovinsko, 
Srbsko, Svatý stolec, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Turecko, Ukrajina, Velká 
Británie; Blízký východ: Izrael; Afrika: Alžírsko, Angola, Benin, Botswana, Burkina Faso, 
Burundi, Čad, Džibutsko, Egypt, Eritrea, Etiopie, Gabon, Gambie, Ghana, Guinea, 
Guinea-Bissau, Jihoafrická republika, Jihosúdánská republika, Kamerun, Kapverdy, 
Keňa, Komory, Kongo (Brazzaville), Kongo (Kinshasa), Lesotho, Libérie, Libye, 
Madagaskar, Malawi, Mali, Maroko, Mauricius, Mauritánie, Mosambik, Namibie, Niger, 
Nigérie, Pobřeží slonoviny, Rovníková Guinea, Rwanda, Senegal, Seychely, Sierra 
Leone, Somálsko, Středoafrická republika, Súdán, Svatý Tomáš a Princův ostrov, 
Svazijsko, Tanzanie, Togo, Tunisko, Uganda, Zambie, Západní Sahara, Zimbabwe; 
Asie: Arménie, Ázerbájdžán, Gruzie, Kazachstán, Kyrgyzstán, Tádžikistán, 



 

5 

 

Turkmenistán, Uzbekistán; hlavní jazyk vysílání: Angličtina; časový rozsah vysílání: 24 
hodin denně dle žádosti ze dne 2. června 2014, č.j.: 4648. 

-  Rada informuje regulační orgány členských států Evropské unie (vyjma ČR), tj. 
Belgie, Bulharsko, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Chorvatsko, Irsko, Itálie, Kypr, 
Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Maďarsko, Malta, Německo, Nizozemsko, Polsko, 
Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko, 
Velká Británie, na jejichž území bude televizní vysílání zcela nebo převážně směřováno 
o udělení licence společnosti MTV NETWORKS s.r.o., IČ 289 70 438, se sídlem Praha 
4, Na strži 65/1702, PSČ 140 62, k televiznímu vysílání programu MTV šířeného 
prostřednictvím družice se základní programovou specifikací: Všeobecně zábavní a 
hudební televizní program pro mládež zaměřený zejména na americkou zábavní a 
hudební produkci; hlavní jazyk vysílání: Angličtina. 

-  Rada udělila společnosti PRAHA TV s.r.o., IČ 258 30 937, se sídlem Thámova 
137/16, PSČ 186 00, podle § 25 zákona č. 231/2001 Sb., licenci k provozování 
zemského digitálního televizního vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů na 12 let; 
označení (název) programu: PRAHA TV; základní programová specifikace: regionální 
zpravodajství a publicistika, dokumenty; územní rozsah vysílání: Praha a Středočeský 
kraj; v souladu se stanoviskem Českého telekomunikačního úřadu č.j. ČTÚ-41 
497/2014-613 ze dne 18. června 2014, dle přiloženého diagramu využití rádiových 
kmitočtů; časový rozsah vysílání: 24 h denně; hlavní jazyk vysílání: český; v rozsahu dle 
žádosti ze dne 12. června 2014, č.j. 5106 a 5108, ve znění doplnění doručeného dne 
19. června 2014, č.j. 5292-3, 5295 a 5297. 

-  Rada prodloužila provozovateli Jaroslavu Vobornému, IČ: 44040300, bydliště: 
Ivančice, Luční 2, PSČ: 664 91 podle § 12 odst. 8 zákona č. 231/2001 Sb., dobu 
platnosti licence, č.j.:Ru/188/02/2161 ze dne 9. července 2002, k provozování místního 
televizního vysílání šířeného prostřednictvím kabelových systémů o dobu 12 let, na 
základě žádosti doručené dne 23. června 2014, č.j.: 5330. 

-  Rada konstatovala, že provozovateli TKW, s.r.o., IČ 255 19 051, se sídlem Brno - 
Líšeň, Štefáčkova 2384/7, PSČ 628 00, zanikla dne 17. června 2014 podle § 24 písm. 
a) zákona č. 231/2001 Sb., licence k provozování televizního vysílání programu TKW-
info, šířeného prostřednictvím kabelových systémů, udělená rozhodnutím Rady, č.j. 
Ru/114/02 ze dne 30. dubna 2002, ve znění pozdějších změn, O této skutečnosti Rada 
vydává osvědčení v souladu s ustanovením § 154 správního řádu.  

-  Rada konstatovala, že provozovateli SRAM, s.r.o., IČ 253 57 379, se sídlem Ostrava-
Výškovice, Venclíkova 482/63, PSČ 700 30, zanikla dne 18. června 2014 podle § 24 
písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., licence k provozování televizního vysílání programu 
INFO, šířeného prostřednictvím kabelových systémů, udělená rozhodnutím Rady, č.j. 
Ru/127/02 ze dne 28. května 2002, ve znění pozdějších změn, O této skutečnosti Rada 
vydává osvědčení v souladu s ustanovením § 154 správního řádu.  

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele Telefónica Czech Republic, a.s., IČ 
60193336, sídlo Za Brumlovkou 266/2, Praha 4, PSČ 140 00, podle § 29 odst. 3 zákona 
č. 231/2001 Sb., o změně skutečností uvedených v přihlášce k registraci převzatého 
vysílání prostřednictvím kabelových systémů a pozemních vysílačů, č.j. Rg/32/05, ze 
dne 26. července 2005, a to informací o nové metodě přístupu ke službě O2TV, v 
rozsahu dle podání ze dne 19. května a 2. června 2014, č.j. 4147 a 4651. 

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele Telefónica Czech Republic, a.s., IČ 
60193336, sídlo Za Brumlovkou 266/2, Praha 4, PSČ 140 00, podle § 29 odst. 3 zákona 
č. 231/2001 Sb., o změně skutečností uvedených v přihlášce k registraci převzatého 
vysílání prostřednictvím kabelových systémů, č.j. Rg/32/05, ze dne 26. července 2005, 
spočívající ve změně názvu obchodní firmy na O2 Czech Republic a.s., v rozsahu dle 
podání ze dne 2. června 2014, č.j. 4650, ve znění podání ze dne 24. června 2014, č.j. 
5440. 



 

6 

 

-  Rada prodloužila provozovateli Planet A, a.s., IČ 005 37 012 se sídlem Praha 4, U 
Hellady 697/4, PSČ 140 00, dle § 39 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, 
lhůtu k odstranění vad oznámení o změně skutečností uváděných v přihlášce k 
registraci, spočívající v rozšíření programové nabídky do 31. července 2014 dle žádosti 
ze dne 20. června 2014, č.j.: 5294. 

-  Rada se seznámila s vyjádřením společnosti COPROSYS a.s., IČ 45534152, se 
sídlem Chrudim IV, V hliníkách 1167, PSČ 537 01, ze dne 29. května 2014, č.j 4442, ve 
věci údajného neoprávněného provozování převzatého vysílání v k.ú. Český Těšín v 
kabelových systémech Stavebního bytového družstvo Těšíňan, IČ 00398675, se sídlem 
nábřeží Míru 1883/22b, 737 01 Český Těšín a informuje zasilatele podnětu o výsledku 
šetření. -  Rada v rámci správního řízení sp.zn.: 2014/355/LOJ/Sta provedla důkaz 
zhlédnutím audiovisuálního záznamu obchodního sdělení „OKNA.EU“, odvysílaného 
dne 2. ledna 2014 v čase 21:45:55 hodin na programu O ("Óčko"). 

-  Rada v rámci správního řízení sp.zn.: 2014/356/LOJ/FTV provedla dokazování 
zhlédnutím audiovisuálního záznamu pořadu Grimm, epizody Krysař odvysílané dne 11. 
března 2014 od 7:45 hodin na programu Prima COOL. 

-  Rada v rámci správního řízení vedeného pod sp.zn. 2014/385/RUD/WS provedla 
důkaz zhlédnutím audiovizuálního záznamu reklamy, resp. teleshoppingu "Platinum 
Ultimate Care" odvysílaného dne 8. března 2014 od 02:37:28 hodin na programu Nova. 

-  Rada v rámci správního řízení vedeného pod sp.zn. 2014/159/RUD/Mou provedla 
důkaz zhlédnutím audiovizuálního záznamu reklamy „Mountfield – Kolo štěstí“, 
odvysílané dne 3. ledna 2014 od 21:18 hodin na programu Nova. 

-  Rada zahájila se zpracovatelem reklamy, společností Euro - Agency s.r.o., 
Mirošovická 697, 251 64 Mnichovice, IČ: 47543477, správní řízení z moci úřední pro 
možné porušení § 2 odst. 1 písm. c) zákona č. 40/1995 Sb., čehož se mohl dopustit 
zpracováním reklamního spotu „Mountfield - Kolo štěstí“, který byl odvysílán dne 3. 
ledna 2014 od 21:18 hodin na programu Nova, a který může být nekalou obchodní 
praktikou podle zvláštního předpisu, respektive klamavou obchodní praktikou dle 
ustanovení § 4 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a to tím že v 
reklamě uvádí zavádějící informaci o výši cenového zvýhodnění nabídky, respektive o 
výpočtu poskytované slevy, když uvádí, že průměrná sleva na Kole štěstí je 58%, což je 
ovšem průměrná sleva vypočtená z jednotlivých nomimálních hodnot poskytovaných 
slev, a to bez ohledu na to, kolikrát se ta která sleva na Kole štěstí vyskytuje. Takto 
prezentovaná průměrná sleva může spotřebitele uvést v omyl tím, že spotřebitel nabude 
dojmu, že pokud zajde do prodejny Mountfield a.s., a zakoupí určitý produkt, tak že 
může na tento produkt získat na Kole štěstí v průměru slevu 58%, to znamená, že cena 
zakoupeného produktu může být nižší průměrně o 58%. Reálná průměrná sleva, 
vypočtená vynásobením jednotlivých nominálních hodnot poskytovaných slev jejich 
četností na Kole štěstí a vydělená počtem všech políček na Kole štěstí je však pouhých 
43%. Spotřebitel tak může na základě zhlédnutí předmětné reklamy učinit obchodní 
rozhodnutí, které by jinak neučinil, tzn. že se rozhodne zajít do prodejny, zakoupit 
produkt a věřit, že může získat slevu v průměru 58%, když fakticky může získat 
průměrnou slevu pouze 43%, tedy že cena zakoupeného produktu bude nižší průměrně 
pouze o 43%. 

-  Rada v rámci správního řízení sp.zn. 2014/381/RUD/CEL provedla důkaz zhlédnutím 
audiovizuálního záznamu reklamy „Figurebites (mutace 1) odvysílané dne 31. ledna 
2014 v 9:28:49 hodin na programu Televize Barrandov a dále teleshoppingu 
"Figurebites" (mutace 2) odvysílaného dne 31. ledna 2014 v 2:58:42 hodin na programu 
Televize Barrandov. 

-  Rada zahájila se zpracovatelem reklamy, společností Media Master, s.r.o., IČ 290 11 
191, sídlem Mikuleckého 1309/4, 147 00 Praha 4, správní řízení z moci úřední pro 
možné porušení § 2 odst. 1 písm. c) zákona č. 40/1995 Sb., čehož se mohl dopustit 
zpracováním dvou obchodních sdělení - reklamního spotu „Figurebites“, který byl 



 

7 

 

premiérově odvysílán dne 31. ledna 2014 v čase 9:28:49 hodin (mutace 1) a 
reklamy/teleshoppingu "Figurebites" dne 31. ledna 2014 v čase 02:58:42 hodin (mutace 
2) na programu Televize Barrandov. Tato obchodní sdělení mohou být nekalou 
obchodní praktikou podle zvláštního předpisu, respektive klamavou obchodní praktikou 
dle ustanovení § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, 
neboť je v jejich rámci obsaženo: „Představujeme vám Figurebites, skvěle chutnající 
čokoládové bonbóny, které vstřebávají tuk a pomáhají vám tak rychle shodit přebytečná 
kila.“; „ Nejen, že snižují množství tuku v těle, ale také přirozeně naplní váš žaludek a 
dodají tak pocit sytosti, aniž by zanechávaly tuk ve vašem těle.“;“To je celé, jednoduché, 
snadné a chutné, silnou vůli nepotřebujete. Figurebites fungují tak, že vstřebávají tuk z 
jídla, aby se ho vaše tělo mohlo zbavit přirozenou cestou. Tuk se neukládá ve vašem 
těle, takže nehledě na to, co jíte, hubnete.“; „S touto čokoládou zhubnete“, „Jednoduše, 
si před každým jídlem dejte kousek čokolády a nechte ji pracovat, tuk se přestane 
shromažďovat ve vašem těle, takže se nemůže stát nic jiného, než že začnete 
hubnout.“; „Tmavá čokoláda umí vstřebávat tuk a pomáhá ovládat chutě a nedovolí vám 
jíst více sladkostí. Navíc je plná látek, díky kterým se cítíme lépe a máme více energie“; 
„Garcinie kambodžská je malé sladké exotické ovoce, které spaluje a vstřebává tuk ve 
vašem těle, hlavně pak uhlohydráty jako jsou těstoviny a cukr a zároveň vám dodává 
energii“;„V krátkosti – Figurebites zamezují tomu, aby se z jídla stal tuk, který se tak 
nikdy neusadí ve vašem těle a vy už nebudete přibývat na váze.“; „Připravte se na 
shození pěti kilogramů v tak krátké době, jako jsou dva týdny a deset kilogramů v tak 
krátké době, jako jsou čtyři týdny. Všechen tuk bude brzy pryč a s ním i přebytečná kila, 
která jste se tak dlouho snažila shodit.“, čímž mohlo dojít ke zcela účelovému užití 
nepravdivých údajů o účincích produktu.  

-  Rada zadává odborné posouzení účinků čokoládových bonbonů Figurebites na 
snížení tělesné hmotnosti, deklarovaných v reklamě na tento produkt, specialistou z 
oboru obezitologie. 

-  Rada v rámci správního řízení sp.zn. 2014/383/RUD/CEL provedla důkaz zhlédnutím 
audiovizuálního záznamu reklamy „Figurebites (mutace 1) odvysílané dne 31. ledna 
2014 v 9:28:49 hodin na programu Televize Barrandov a dále teleshoppingu 
"Figurebites" (mutace 2) odvysílaného dne 31. ledna 2014 v 2:58:42 hodin na programu 
Televize Barrandov. 

-  Rada zahájila se zpracovatelem reklamy, společností Media Master, s.r.o., IČ 290 11 
191, sídlem Mikuleckého 1309/4, 147 00 Praha 4, správní řízení z moci úřední pro 
možné porušení § 5d odst. 1 zákona č. 40/1995 Sb., čehož se mohl dopustit 
zpracováním dvou obchodních sdělení - reklamního spotu „Figurebites“, který byl 
premiérově odvysílán dne 31. ledna 2014 v čase 9:28:49 hodin (mutace 1) a 
reklamy/teleshoppingu "Figurebites" dne 31. ledna 2014 v čase 02:58:42 hodin (mutace 
2) na programu Televize Barrandov. V rámci obchodního sdělení jsou užita tato 
výživová tvrzení: „Jsou zdravé, přírodní, s nízkým obsahem tuku a vysokým obsahem 
kalcia a jsou kvalitním zdrojem vitamínů.“ Dle nařízení ES č. 1924/2006 o výživových a 
zdravotních tvrzeních při označování potravin, respektive dle Přílohy tohoto nařízení, lze 
tvrzení, že se jedná o nízkotučnou potravinu, a jakékoli tvrzení, které má pro 
spotřebitele pravděpodobně stejný význam, použít pouze tehdy, neobsahuje-li produkt 
více než 3 g tuku na 100 g v případě potravin pevné konzistence nebo 1,5 g tuku na 
100 ml v případě tekutin (1,8 g tuku na 100 ml v případě polotučného mléka), což není 
případ produktu Figurebites.  

-  Rada v rámci správního řízení vedeného pod sp.zn. 2014/393/RUD/ČES provedla 
důkaz zhlédnutím audiovizuálního záznamu pořadu „S ČT Sport na vrchol“ 
odvysílaného dne 16. února 2014 od 22:23:13 hodin na programu ČT2. 

 

 



 

8 

 

-  Rada se seznámila s dodatečným materiálem k vyjádření provozovatele Česká 
televize k tomu, jak naplňuje své povinnosti dle § 31 odst. 4 zákona č. 231/2001 Sb., 
konkrétně s obsahovou analýzou zpravodajství ČT za rok 2013.  

-  Rada vzala na vědomí podklady zaslané provozovatelem Česká televize, které 
dokládají naplňování § 31 odst. 4 zákona č. 231/2001 Sb. ze strany tohoto 
provozovatele. 

-  Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se seznámila s analýzou cyklu reportáží 
„Kam se jiní bojí“ a souvisejících pořadů odvysílaných na programu Prima 
provozovatele FTV Prima, spol. s r. o. v období duben – květen 2014. 

-  Rada upozornila provozovatele FTV Prima, spol. s r. o., IČ 48115908, sídlem Na 
žertvách 132/24, Praha 8, PSČ 180 00, na porušení ustanovení § 32 odst. 1 písm. i) 
zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že některé příspěvky odvysílané v 
období od 9. dubna do 31. května 2014 na programu Prima v rámci rubriky s názvem 
„Kam se jiní bojí“, jež je součástí Zpráv FTV Prima, vysílaných od 18:55 hodin, 
utvrzovaly stereotypní předsudky vůči romské menšině. Konkrétně se jednalo o vydání 
pořadu Zprávy FTV Prima, resp. reportáže ze dnů 9. dubna 2014 (19:01 hodin), 12. 
dubna 2014 (18:57 hodin), 15. dubna 2014 (19:10 hodin), 2. května 2014 (19:07 hodin), 
3. května 2014 (19:06 hodin) a 30. května 2014 (19:03 hodin), kdy byli příslušníci 
romské minority, jakožto obyvatelé sociálně vyloučených lokalit, v těchto sděleních 
homogenizováni (byli vnímáni skrze svoji skupinovou příslušnost, nikoli jako jednotlivé 
osoby), přičemž tyto připsané charakteristiky byly jednoznačně negativní. V případě 
reportáže z 9. dubna 2014 byla na obyvatele lokality uvalena kolektivní vina za okradení 
štábu, což zaznívá prostřednictvím hodnotících komentářů reportéra („Bohužel my jsme 
možná jim sem chtěli i přijet pomoct a oni se nám takhle odvděčili.“) i reportérky, která 
se o kolemjdoucích, kteří jsou obyvateli navštívené lokality, vyjadřuje způsobem, jako by 
byli automaticky vinni či alespoň podezřelí („Mezitím se okolo jakoby náhodou 
procházejí místní lidé“), přičemž reportérka v souvislosti s krádeží oslovuje náhodně 
vybraného muže, a to způsobem, který není standardním dotazováním případného 
svědka, ale svým konfrontačním stylem připomíná spíše výslech podezřelého. Z 
kontextu předcházející reportáže odehrávající se ve stejné lokalitě je zřejmé, že jsou 
obyvatelé lokality ze strany televize označováni za Romy. V reportáži z 12. dubna 2014 
je utvrzována představa, že Romové jsou pro majoritu nebezpeční, čímž je vyvoláván 
strach z příslušníků této etnické skupiny, přičemž ovšem není z kontextu reportáže 
zjevné, na čem se toto nebezpečí zakládá („V ubytovně Předvoj, která byla postavena v 
padesátých letech na přenocování pro horníky, bydlí podle odhadů kolem 400 Romů. 
Starousedlíci se tudy bojí procházet i za bílého dne.“) Téma strachu je přitom nastoleno 
a zvýznamňováno samotnou redakcí, přičemž reakce oslovené respondentky s takto 
dramatizujícím vyzněním nekoresponduje. V téže reportáži jsou také Romové 
manipulativním způsobem stereotypizováni jakožto osoby zneužívající sociální dávky 
(„Na ubytovně platí lidé ze sociálních dávek obrovské částky … I tak si ale po výplatě 
jezdí na nákupy taxíkem“), kdy je toto tvrzení „doloženo“ jedním záběrem na osoby 
vyhlížející jakožto Romové, jež vykládají nákup z kufru taxi. Reportáž z 15. dubna 2014 
líčí obyvatele sociálně vyloučené lokality (jako Romové jsou identifikováni i ze strany 
reportéra) jakožto skupinu devastující svoje (široké) okolí, což je podpořeno 
protiromskými výroky respondentů. Reportáž přitom stojí zcela na straně ne-romských 
obyvatel, nezazní zde jediné vyvažující stanovisko, obyvatelé sociálně vyloučené 
lokality jsou označeni za jediné apriorní viníky komplikované sociální situace, což ústí 
ve vyvození závěrů o nežádoucí přítomnosti celé této skupiny („Teď už mají místní 
relativní klid. Šest let ale čekají, kdy pozůstatky z pobytu nepřizpůsobivých z vesnice 
zmizí.“). V reportáži z 2. května 2014 jsou osoby romské etnicity asociovány jako 
„problémoví přistěhovalci“ a prezentovány jako nežádoucí tím, jak zprávu uvede 
moderátor („Radnice severočeských Obrnic se aktivně brání před problémovými 
přistěhovalci“), přičemž reportér vzápětí tyto osoby specifikuje jakožto Romy („V 
Obrnicích patří podle odhadů téměř polovina z dva a půl tisíce obyvatel k romskému 



 

9 

 

etniku. Za levným bydlením se sem stěhovali stále další a další sociálně slabí“). 
Romové jsou zde také spojováni s agresivitou, zejména agresivitou romských dětí. 
Nikdo z romské komunity však, na rozdíl od starousedlíků, nedostane prostor k 
vyjádření. Jako násilní a nezvladatelní jsou Romové (romská etnicita identifikována již 
moderátorkou) líčeni v reportáži z 3. května 2014, kdy je generalizujícím způsobem 
popisováno napadení policisty („Práce s místními je těžká, svědčí o tom i fakt, že před 
více než rokem z tohoto balkónu vyhodili místní obyvatelé policistu.“). Reportáž vyznívá 
tak, jako by pachateli tohoto činu byla jakási " zločinná komunita", nikoli jednotlivec, 
který se tohoto činu fakticky dopustil. V reportáži z 30. května 2014 je příslušnost k 
romské minoritě přímo konotována s násilným trestným činem znásilnění („K 
podobnému činu, jako je znásilnění, tu od té doby nedošlo, ale právě nezaměstnaní 
Romové se podle starousedlíků stále velkou měrou podílejí na drobné kriminalitě.“), 
přičemž Romové jsou označeni jakožto příčina (de facto viníci) protiromských 
demonstrací („Příčinou /demonstrací/ bylo znásilnění mladé dívky v těchto místech 
mladým místním Romem“ … „Problémy v soužití s více než 300 Romy tady ale 
eskalovaly už několik let“). Takovéto zobrazování osob romského původu může mít 
potenciálně za následek utvrzení stereotypních předsudků, posílení xenofobních nálad 
a etnického napětí ve společnosti a může přispět k diskriminačnímu chování ze strany 
majoritního obyvatelstva. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení 
upozornění. 

-  Rada se seznámila s monitoringem televizního vysílání programu 
regionalnitelevize.cz provozovatele Regionální televize CZ s.r.o. v období od 1. dubna 
2014 do 23. května 2014 se zaměřením na pořady k volbám do Evropského 
parlamentu. 

-  Rada zahájila s provozovatelem Regionální televize CZ s.r.o., IČ: 24141372, se 
sídlem Navrátilova 666/7, 11000 Praha 1 - Nové Město, správní řízení z moci úřední pro 
možné porušení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., neboť v období od 1. dubna 2014 
do 14. května 2014 na programu regionalnitelevize.cz vysílal premiéry a reprízy 
devítidílného politicko-publicistického cyklu Evropská unie a my, v němž vystupovali 
kandidáti pěti politických stran, hnutí či koalic ve volbách do Evropského parlamentu, 
který mohl být odvysílán bez dostatečného respektování zásad objektivity a 
vyváženosti. Možná nevyváženost spočívala především v nevhodně zvoleném okruhu 
pozvaných kandidátů, který byl zvolen podle výsledků pro tento účel chybně vybraného 
sociologického výzkumu veřejného mínění o podpoře konkrétních patnácti osobností 
zvažujících v době výzkumu kandidaturu ve volbách do Evropského parlamentu v 
sestavě, která nepokrývala souvisle politické spektrum nebo jeho relevantní část, a tato 
nesouvislost v pokrytí politického spektra se pak přenesla do okruhu pozvaných 
kandidátů ve vysílaném cyklu. Znakem možného porušení zásad objektivity a 
vyváženosti bylo také to, že provozovatel neinformoval diváky, kdo konkrétně nepřijal 
pozvání do cyklu Evropská unie a my, což vyznívalo tak, že kromě kandidátů 
vystupujících v pořadu všichni ostatní z určitého pásma podpory veřejným míněním 
pozvání odmítli, aniž bylo možné odlišit, kdo pozvání nedostal; a dále to, že v cyklu se 
projevily nejednotnosti podmínek pro vystupující kandidáty v tom, že při rozhovoru s 
jediným kandidátem bylo trvale v záběru výrazné logo jeho politické strany, zatímco v 
žádném jiném případě nebylo vystoupení osloveného spojeno s takovouto grafickou 
prezentací, že s jedním z kandidátů byla část rozhovoru natočena dodatečně a že 
celkový prostor pro odpovědi jednotlivých kandidátů se lišil až o čtvrtinu. 

-  Rada se seznámila s analýzou kontinuálního záznamu vysílání programu Harmonie 
TV v časovém úseku od 10:00 do 22:00 hod. ze dne 20. května 2014. 

-  Rada zahájila s provozovatelem CoopTV, telekomunikační družstvo, IČ: 29045029, 
sídlem Praha 9, K nádraží 19/3, PSČ 190 15, správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 32 odst. 7 písm. c) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se mohl dopustit tím, že 
dne 20. května 2014 od 10:00 od 22:00 hodin neposkytoval divákům programu 



 

10 

 

Harmonie TV snadný, přímý a trvalý přístup k informaci o tom, že orgánem dohledu nad 
provozováním televizního vysílání je Rada pro rozhlasové a televizní vysílání.  

-  Rada upozornila provozovatele televizního vysílání CoopTV, telekomunikační 
družstvo, IČ: 29045029, sídlem Praha 9, K nádraží 19/3, PSČ 190 15, na porušení § 
53a odst. 2 písm. b) a c) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil odvysíláním 
pořadu „Chci tvůj džob“ dne 20. května 2014 od 12:52:35 hodin na programu Harmonie 
TV, obsahujícího umístěný produkt, který byl nepatřičně zdůrazněn, a současně došlo k 
nabádání k jeho nákupu zvláštním zmiňováním za účelem jeho propagace. V čase 
19:20 minut od začátku pořadu totiž dochází k rozhovoru mezi moderátorkou pořadu a 
majitelem pražské pobočky společnosti WrapStyle Jiřím Lubínkem, který má atributy 
komerčního rozhovoru bez dějového opodstatnění. V rozhovoru moderátorky s 
majitelem pražské pobočky došlo k představení aktivit společnosti WrapStyle, byly 
ukázány a popsány výhody nabízených služeb, bylo zmíněno, v jakých městech lze 
společnost najít a zároveň moderátorka vybízí diváky, aby využili služeb společnosti. 
Cílem pořadu tak bylo zviditelnit WrapStyle a jeho komerční aktivity, spočívající ve 
službách úprav automobilů, zvýšit povědomí o značce, podpořit a zvýšit u spotřebitele 
zájem o prezentovaný produkt. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dnů ode dne doručení 
tohoto upozornění.  

-  Rada upozornila provozovatele televizního vysílání CoopTV, telekomunikační 
družstvo, IČ: 29045029, sídlem Praha 9, K nádraží 19/3, PSČ 190 15, na porušení § 49 
odst. 3) zákona č. 231/2001 Sb., podle něhož hladina hlasitosti vysílání reklamy, 
teleshoppingu a označení sponzora musí být v souladu s technickou specifikací danou 
vyhláškou č. 122/2013 Sb., podle jejíhož § 2 odst. 2 písm. a) hladina hlasitosti vysílání 
reklamy, teleshoppingu a označení sponzora musí odpovídat normované úrovni -23 
LUFS s tolerancí +/- 1,0 LU, neboť provozovatel dne 20. května 2014 v čase od 
10:34:01 do 10:37:46 hodin odvysílal na programu Harmonie TV blok reklamních spotů 
o hladině hlasitosti -17.8 LUFS a dne 20. května 2014 v čase od 10:38:57 do 10:39:17 
hodin sponzorský vzkaz na programu Harmonie TV o hladině hlasitosti -24.5 LUFS - 
tedy 2 bloky obchodních sdělení, jejichž hladiny hlasitosti nebyly normovány na hodnotu 
- 23 LUFS s tolerancí +-1 LU. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení 
tohoto upozornění.  

-  Rada žádá provozovatele CoopTV, telekomunikační družstvo, IČ: 29045029, sídlem 
Praha 9, K nádraží 19/3, PSČ 190 15, o podání vysvětlení, jestli se v případě označení 
sponzora HemaGel, které bylo odvysíláno dne 20. května 2014 od 12:11:44 hodin na 
programu Harmonie TV bezprostředně po skončení pořadu Tatoo Live, jedná o 
sponzora pořadu nebo sponzora programu. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 
dní ode dne doručení této výzvy.  

-   Rada upozornila CoopTV, telekomunikační družstvo, IČ: 29045029, sídlem Praha 9, 
K nádraží 19/3, PSČ 190 15, na porušení § 32 odst. 1 písm. n) zákona č. 231/2001 Sb., 
kterého se dopustil tím, že dne 20. května 2014 na programu Harmonie TV neuváděl 
logo programu v následujících časových úsecích (reálného času) při vysílání 
sponzorských vzkazů: Mike Benexia 10:03:57-10:04:07, 15:13:32-15:13:42, 15:33:08-
15:33:18, 16:43:36-16:43:46, 18:08:50-18:09:00 hod.; Wobenzym: 10:32:08-10:32:18, 
18:37:00-18:37:10; Oresi: 11:46:11-11:46:21, 11:56:32-11:56:42, 16:22:04-16:22:14, 
16:28:02-16:28:12, 19:50:43-19:50:53, 20:01:04-20:01:14 hod.; Barny´s Celadrin: 
12:06:18-12:06:28, 12:52:24-12:52:34, 17:32:31-17:32:41, 20:10:55-20:11:05, 20:58:20-
20:58:30 hod.; Hemagel: 12:11:44-12:11:54, 17:56:53-17:57:03, 20:16:20-20:16:30, 
21:26:32-21:26:42 hod.; Strážnické brambůrky: 15:22:56-15:23:06, 15:58:13-15:58:23, 
17:14:21-17:14:31 hod. Tím provozovatel porušil povinnost uvádět označení televizního 
programu (logo) v televizním vysílání, s výjimkou vysílání reklamy a teleshoppingu. 
Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dnů ode dne doručení tohoto upozornění.  

-  Rada se seznámila s analýzou kontinuálního úseku vysílání programu RTM 
provozovatele Studio R e V i s.r.o., IČ 46709975, se sídlem Liberec, Mrštíkova 399/2, 
PSČ 46007, v období 18.–19. května 2014 v čase 00:00-24:00 hodin.  



 

11 

 

-  Rada žádá provozovatele Studio R e V i s.r.o., IČ 46709975, se sídlem Liberec, 
Mrštíkova 399/2, PSČ 46007, o podání vysvětlení, zda byl pořad Otázky a odpovědi 
premiérově odvysílaný dne 19. května od 18:40 hodin na programu RTM zařazen do 
vysílání za úplatu či jinou protihodnotu. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 dní 
ode dne doručení této žádosti. 

-  Rada žádá provozovatele Studio R e V i s.r.o., IČ 46709975, se sídlem Liberec, 
Mrštíkova 399/2, PSČ 46007, o podání vysvětlení, jakým způsobem plní povinnost dle 
ustanovení § 32 odst. 7 písm. c) zákona č. 231/2001 Sb., které provozovatelům 
televizního vysílání ukládá umožnit divákům snadným přímý a trvalý přístup k informaci 
o tom, že orgánem dohledu nad provozováním televizního vysílání je Rada. Rada 
stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 dní ode dne doručení této žádosti. 

-  Rada upozornila provozovatele Chello Central Europe s.r.o., IČ 27112501, se sídlem 
Praha, Pobřežní 620/3, PSČ 186 00, na porušení § 32 odst. 1 písm. l) zákona č. 
231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že neposkytl záznam pořadu Býčí rodeo, závody 
Built Ford Tough Series vysílaného na programu SPORT2 ve dnech 30. dubna 2014 v 
čase od 3.30 hod., 1. května 2014 v čase od 22.00 hod. a 2. května 2014 v čase od 
8.00 a od 15.30 hod. Rada stanovila lhůtu k nápravě 10 dní ode dne doručení tohoto 
upozornění. 

-  Rada se seznámila s výsledky analýzy obchodních sdělení za měsíc duben 2014. 

-  Rada postupuje ČNB k posouzení dle svých kompetencí reklamu společnosti 
Sberbank CZ, a.s., premiérově odvysílanou dne 27. dubna 2014 v čase 12:40:51 hodin 
na programu NOVA.  

-  Rada upozornila provozovatele FTV Prima, spol. s r.o., IČ: 48115908, se sídlem 
Praha 8 - Libeň, Na Žertvách 24/132, PSČ 180 00, na porušení ustanovení § 53 odst. 5) 
zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že v rámci obchodního 
sdělení/sponzora programu „Citroën“, premiérově odvysílaného dne 11. dubna 2014 v 
čase 22:54:43 hodin na programu Prima, neuvedl povinné informace v podobě 
názvu/jména sponzora a hlavní předmět jeho činnosti. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 
dní ode dne doručení tohoto upozornění.  

-  Rada se seznámila s výsledky systematického monitoringu hlasitosti obchodních 
sdělení na programu JIHOČESKÁ TELEVIZE (zkratka "JTV“) ze dne 7. června 2014, 
19:00 - 20:00 hodin a 21:00 - 22:00 hodin. 

-  Rada upozornila provozovatele televizního vysílání JTV a.s., IČ: 25156527, se sídlem 
České Budějovice, Neplachova 2297/1, PSČ 370 04, na porušení § 49 odst. 3) zákona 
č. 231/2001 Sb., podle něhož hladina hlasitosti vysílání reklamy, teleshoppingu a 
označení sponzora musí být v souladu s technickou specifikací danou vyhláškou č. 
122/2013 Sb., podle jejíhož § 2 odst. 2 písm. a) hladina hlasitosti vysílání reklamy, 
teleshoppingu a označení sponzora musí odpovídat normované úrovni -23,0 LUFS s 
tolerancí +/- 1,0 LU, neboť provozovatel dne 7. června 2014 na programu JIHOČESKÁ 
TELEVIZE (zkratka "JTV“) v časovém rozmezí 19:00 – 20:00 hodin a 21:00 – 22:00 
hodin odvysílal blok reklamních spotů zařazený do vysílání od 19:16:48 hodin o hladině 
hlasitosti -19,9 LUFS, označení sponzora zařazené do vysílání od 19:18:38 hodin o 
hladině hlasitosti -18,1 LUFS, označení sponzora zařazené do vysílání od 19:19:27 
hodin o hladině hlasitosti -18,1 LUFS, blok reklamních spotů zařazený do vysílání od 
19:46:48 hodin o hladině hlasitosti -19,6 LUFS, označení sponzora zařazené do vysílání 
od 19:48:28 hodin o hladině hlasitosti -18,1 LUFS, označení sponzora zařazené do 
vysílání od 19:49:17 hodin o hladině hlasitosti -18,1 LUFS, blok reklamních spotů 
zařazený do vysílání od 21:16:48 hodin o hladině hlasitosti -19,9 LUFS, označení 
sponzora zařazené do vysílání od 21:18:38 hodin o hladině hlasitosti -18,1 LUFS, 
označení sponzora zařazené do vysílání od 21:19:27 hodin o hladině hlasitosti -18,1 
LUFS, blok reklamních spotů zařazený do vysílání od 21:46:48 hodin o hladině hlasitosti 
-19,6 LUFS, označení sponzora zařazené do vysílání od 21:48:28 hodin o hladině 
hlasitosti -18,1 LUFS a označení sponzora zařazené do vysílání od 21:49:17 hodin o 



 

12 

 

hladině hlasitosti -18,1 LUFS – tedy dvanáct bloků obchodních sdělení/samostatných 
obchodních sdělení, jejichž hladiny hlasitosti nebyly normovány na hodnotu -23,0 LUFS 
s tolerancí +/- 1 LU. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení tohoto 
upozornění.  

-  Rada se seznámila s následujícími podáními k obsahu televizních programů 
doručenými od 7. 6. 2014 do 20. 6. 2014: ČESKÁ TELEVIZE/ČT 1 – neobjektivita 
reportáže o hnutí ANO v pořadu 168 hodin, 8.6.2014 od 21:46 hod.; ČESKÁ 
TELEVIZE/ČT 1, ČT 2 – neplnění veřejnoprávní funkce v den 70. výročí vylodění v 
Normandii, 6.6.2014 2014; RRTV – návrh memoranda ve věci rozšíření tzv. 
audiopopisů pro nevidomé a slabozraké do televizního vysílání v ČR; TV CZ 
s.r.o./ACTIVE TV – oznámení stěžovatele o přiznání výhry v soutěži; Prima TV 
a.s./Prima COOL – pro dětského diváka nevhodné upoutávky zařazené do vysílání mezi 
06:00 – 22:00 hod., 1. 6. 2014 od 20:00 hod.; Různí provozovatelé/Různé programy – 
klamavá reklama společnosti McDonald’s ČR spol. s r. o., v níž vizualizované produkty 
neodpovídají skutečným produktům prodávaným v restauracích McDonald’s; TV CZ 
s.r.o./ACTIVE TV – klamavá reklama, která uváděla cenu produktu 39 Kč, ačkoli 
skutečná cena činila 239 Kč, 9. 6. 2014 od 12:30 hod.; ČESKÁ TELEVIZE/Program 
neurčen – neobjektivita informování české společnosti; Různí provozovatelé/Různé 
programy – Klamavá reklama společnosti K.F.C. spol. s r.o. neobsahující informaci, že 
akce platí do vyprodání zásob; HBO Europe s.r.o./HBO (Rumunsko a Moldávie) – seriál 
Looking - nevhodný obsah, 9.4.2014 od 23:45 hod.; Stanice O, a.s./Óčko Gold – soutěž, 
16.6.2014 od 00:39 hod.; CET 21 spol.s r.o./NOVA – zpravodajství – nevhodné záběry 
pro dětského diváka mezi 06:00 hod a 22:00 hod.; ČESKÁ TELEVIZE/ČT 2 – pořad 
Nedej se Plus – neobjektivita a nevyváženost, 8.6.2014 od 11:28 hod.; ČESKÁ 
TELEVIZE/ČT ART – reportáž o umístění pomníků československých letců RAF – 
nevyváženost, 17.6.2014 od 20:04 hod.; CET 21 spol.s r.o./NOVA – hlasitost 
reklamních bloků, 15.6.2014 od 23:21 hod. a od 23:55 hod.; HBO Europe s.r.o./HBO 
(Rumunsko a Moldávie) – film Behind the Candelabra – nevhodný obsah pro děti, 
31.5.2014 od 23:05 hod.; Různí provozovatelé/Různé programy – klamavá reklama na 
produkt Tammex family plus zadavatele Walmark; TV CZ s.r.o./ACTIVE TV – soutěž - 
nekalé obchodní praktiky, 25.5.2014 od 00:53 hod.; TV CZ s.r.o./ACTIVE TV – soutěž - 
nekalé obchodní praktiky, 18.6.2014 od 21:00 hod.; ČESKÁ TELEVIZE/ČT 1 - 
neobjektivita a nevyváženost pořadu Reportéři ČT, 16.6.2014 od 21:35 hod. 

-  Rada upozornila provozovatele, FTV Prima, spol. s r.o., IČ: 48115908, se sídlem Na 
Žertvách 24/132, 18000 Praha 8 na porušení § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 
Sb., neboť odvysíláním programové upoutávky na pořad Grimm ve 21:08 hodin na 
programu Prima COOL se dopustil porušení povinnosti nezařazovat v době od 6:00 
hodin do 22:00 hodin pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, psychický 
nebo mravní vývoj dětí a mladistvých, konkrétně tím, že uvedená upoutávka, která byla 
vysílána v úseku od 6:00 hodin do 22:00 hodin a která byla zařazena do přerušení 
rodinného filmu Doba ledová, obsahovala scény, které vyvolávají u dětského diváka 
pocity děsu a strachu a které svým obsahem mohou u dětí vyvolat psychický otřes. 
Závadný charakter měla sekvence scén, počínající pohledem na děsivou stvůru lezoucí 
po stropě, která velkou rychlostí vymrští dlouhý tenký jazyk směrem k zoufale křičící 
mladé ženě přitisknuté k podlaze, mající odhalené zakrvácené břicho, a dále záběry na 
starší ženu proměňující se v tutéž stvůru a konečně její náraz na sklo směrem ke 
kameře. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení upozornění. 

-  Rada žádá provozovatele ČESKÁ TELEVIZE, IČ: 27383, se sídlem Na hřebenech II 
1132/4, 147 00 Praha, o podání vysvětlení, z jakého důvodu neobsahoval pořad Nedej 
se plus, který byl vysílán na programu ČT 2 dne 8. června 2014 od 11:28 hod., 
vyjádření druhé strany sporu, tedy zástupců firmy František Jampílek ke smlouvě mezi 
městem Vodňany a firmou František Jampílek a dále, z jakého důvodu ten samý pořad 
neobsahoval vyjádření protistrany či faktické ověření údajné hlučnosti pískovny v těsné 
blízkosti obce Čavyně, resp. proč byl v obou zmíněných případech dán prostor k 



 

13 

 

vyjádření pouze odpůrcům pískovny, nikoli jejím zastáncům. Rada stanovila lhůtu k 
podání vysvětlení 30 dní ode dne doručení výzvy. 

-  Rada žádá provozovatele ČESKÁ TELEVIZE, IČ: 27383, se sídlem Na hřebenech II 
1132/4, 147 00 Praha, o podání vysvětlení, z jakého důvodu obsahoval pořad Události v 
kultuře, resp. příspěvek o instalaci pomníku věnovaného letcům RAF na Klárově, 
odvysílaný na programu ČT art dne 17. června 2014 od 20:00 hod., pouze názor 
historičky umění Mileny Bartlové, která vyjádřila svůj negativní postoj k instalaci, a nikoli 
vyjádření zástupců protistrany, jež instalaci odsouhlasila, zejména zastupitelstva Prahy 
1, a proč nebylo divákům umožněno, aby k dané záležitosti získali ucelenou informaci. 
Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 30 dní ode dne doručení výzvy. 

-  Rada zahájila se zadavatelem obchodního sdělení WALMARK, a.s., IČ: 00536016, 
sídlem Oldřichovice 44, 739 61 Třinec, správní řízení z moci úřední pro možné porušení 
§ 2 odst. 1 písm. c) zákona č. 40/1994 Sb., kterým se zakazují nekalosoutěžní praktiky, 
ve spojení s ustanovením § 5 odst. 1 písm. b) a d) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně 
spotřebitele, dle kterého je obchodní praktika klamavá dle § 5 odst. 1 písm. b), je-li 
důležitý údaj sám o sobě pravdivý, ale může uvést spotřebitele v omyl vzhledem k 
okolnostem a souvislostem, za nichž byl užit a § 5 odst. 1 písm. d), vede-li způsob 
prezentace výrobku či služby, včetně srovnávací reklamy, nebo jejich uvádění na trh k 
záměně s jinými výrobky či službami, nebo rozlišovacími znaky jiného podnikatele, 
odvysíláním reklamy na produkt Tammex family plus dne 1. června 2014 od 7:27:08 
hod. na programu Telka. K porušení uvedených ustanovení došlo deklarací léčebných 
účinků při onemocnění průjmem, ačkoliv se nejedná o humánní léčivý přípravek, ale o 
zdravotnický prostředek, který však není evidován v registru zdravotnických prostředků. 
Současně dochází k informování spotřebitele, že pokud „neléčíte-li průjem správným 
způsobem, vrátí se zpátky a pak znovu a znovu. Díky Tammexu family plus můžete dát 
průjmu definitivně sbohem“. Přípravek je tak stavěn na úroveň léčiv a může tak dojít ke 
klamání spotřebitele, že uvedený přípravek má léčivé účinky, ačkoliv je prezentován 
jako zdravotnický prostředek, který léčebné účinky z podstaty své kategorie mít 
nemůže. Ze strany spotřebitele tak může dojít k záměně přípravku za léčivo. 

-  Rada podává podnět Státnímu ústavu pro kontrolu léčiv k zahájení řízení o registraci 
přípravku Tammexu family plus, který je prezentován jako zdravotnický prostředek s 
léčivými účinky, obsahující léčivou látku diosmektit, přičemž dle dostupných informací je 
doporučován k léčbě průjmu i u osob od jednoho roku věku. 

-  Rada uložila společnosti TV CZ s.r.o., IČ 242 67 309, sídlem Praha 1 - Staré Město, 
Kaprova 42/14, PSČ 110 00, pořádkovou pokutu ve výši 5 000,- Kč neboť nesplnil 
povinnost podle ustanovení § 7a odst. 4 zákona č. 40/1995 Sb., a nesdělil na výzvu 
orgánu dozoru pro účely správního řízení bez zbytečného odkladu údaje o 
objednateli/zadavateli reklamy, resp. teleshoppingu Cenokat odvysílaného ve dnech 2. 
a 7. ledna 2014 vždy od 09:00 do 18:00 hodin na programu ACTIVE TV. Pokuta je 
splatná ve lhůtě 30 dní ode dne nabytí právní moci tohoto rozhodnutí na účet č. 3754-
19223001/0710, vedený u České národní banky, variabilní symbol 201400106. 

-  Rada zahájila se šiřitelem reklamy, resp. teleshoppingu, společností TV CZ s.r.o., IČ 
242 67 309, sídlem Kaprova 42/14, 110 00 Praha 1, správní řízení z moci úřední pro 
možné porušení § 2 odst. 1 písm. c) zákona 40/1995 Sb., čehož se mohl dopustit 
šířením teleshoppingového pořadu Cenokat, odvysílaného dne 2. ledna 2014 od 09.00 
do 18.00 hodin, který může být nekalou obchodní praktikou podle zvláštního předpisu, 
respektive klamavou obchodní praktikou dle ustanovení § 5 odst. 3 dle písm. p) Přílohy 
1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a to tím, že dne 2. ledna 2014 v 
rámci teleshoppingového pořadu Cenokat v čase od 16.00 do 16.20 hodin nabízel 
produkt Argan Oil Set, kdy v čase 16.07 hodin moderátor prohlásí: „Pozor a to teďko 
abych nezapomněl. Máte-li třeba lupénku, jo, to znamená, že máte třeba nějak 
poškozenou kůži, prostě máte nějaké oděrky, boláčky, tak vám krásně ty oděrky i ty 
boláčky dokáže ošetřit. Ano, léčit.“ Tím se šiřitel teleshoppingu mohl dopustit klamavé 
obchodní praktiky, když nepravdivě prohlašuje, že výrobek nebo poskytnutá služba, v 



 

14 

 

daném případě kosmetický prostředek, může vyléčit nemoc, zdravotní poruchu nebo 
postižení, konkretizované na příkladu lupénky, ačkoliv se jedná o kosmetický 
prostředek, který výhradně nebo převážně slouží k čištění, parfemaci a změně vzhledu. 

-  Rada zahájila se šiřitelem reklamy, resp. teleshoppingu, společností TV CZ s.r.o., IČ 
242 67 309, sídlem Kaprova 42/14, 110 00 Praha 1, správní řízení z moci úřední pro 
možné porušení § 2 odst. 1 písm. c) zákona 40/1995 Sb., čehož se mohl dopustit 
šířením teleshoppingového pořadu Cenokat, odvysílaného dne 2. ledna 2014 od 09.00 
do 18.00 hodin, který může být nekalou obchodní praktikou podle zvláštního předpisu, 
respektive klamavou obchodní praktikou dle ustanovení § 5 odst. 3 dle písm. p) Přílohy 
1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a to tím, že dne 2. ledna 2014 v 
rámci teleshoppingového pořadu Cenokat v čase od 09.01 hodin nabízel produkt JADE 
infračervený masážní přístroj, kdy moderátorka pronáší následující tvrzení:„V podstatě 
když já si dám jenom tadyto infračervené světlo, které je tepelné… které i vyzařuje 
teplo, tak automaticky, když si to dám na jakýkoli vnitřní orgán, tak mi to bude 
prohřívat… Teď mi to netvoří žádné masáže, ale jenom mi to bude prohřívat… a jenom 
v podstatě mi to bude léčit ten vnitřní orgán, který potřebuji. Všichni potřebujeme léčit 
slinivku, slezinu, takže žaludek, střeva…takže pomaličku vždycky budete přikládat a 
necháte několik minut přiložený na tom jednom místě.(…..) Můžete léčit tenisův 
loket…(….) Zbavíte se celulitidy….(…) Já když jenom si to dám vyloženě na to 
infračervené světlo, kdy potom můžete léčit jednotlivé orgány pomocí právě těch 
nefritových hlavic…(…) Takže bych to doporučila i lidem, kteří mají třeba lupénku nebo 
ekzémy po celém těle nebo na nějaké části těla…(…) Uvolňuje vám bolesti hlavy… 
svalů….(…) A nebo když máte třeba už umělý chrup, to znamená, že jste si třeba 
nechali nasadit nějakou korunku na zuby, tak tady tímto způsobem dochází potom ještě 
i také k léčení…(…) A nebo může se také toto používat na ošetření akné. Takže třeba 
někdo má v různé části na té čelisti třeba má tadyhle akné už dané nebo někde nějaké 
jiné problémy, které jsou s kůží, a právě ty nefritové hlavy vám budou tady toto všechno 
léčit s těmi infračervenými paprsky.“ Tím se šiřitel teleshoppingu mohl dopustit klamavé 
obchodní praktiky, když nepravdivě prohlašuje, že výrobek nebo poskytnutá služba 
může vyléčit nemoc, zdravotní poruchu nebo postižení, ačkoliv není zřejmé, o jakou 
kategorii výrobku se jedná, resp. zda se jedná o kategorii výrobku, který byl registrován 
a schválen k léčbě. 

-  Rada zahájila se šiřitelem reklamy, resp. teleshoppingu, společností TV CZ s.r.o., IČ 
242 67 309, sídlem Kaprova 42/14, 110 00 Praha 1, správní řízení z moci úřední pro 
možné porušení § 2 odst. 1 písm. c) zákona 40/1995 Sb., čehož se mohl dopustit 
šířením teleshoppingového pořadu Cenokat, odvysílaného dne 7. ledna 2014 od 09.00 
do 18.00 hodin, který může být nekalou obchodní praktikou podle zvláštního předpisu, 
respektive klamavou obchodní praktikou dle ustanovení § 5 odst. 3 dle písm. f) Přílohy 1 
zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a to tím, že dne 7. ledna 2014 v rámci 
teleshoppingového pořadu Cenokat v čase od 13:41 do 13:57 hodin nabízí produkt 6ks 
SET NOŽŮ a tvrdí, že se jedná o posledních několik kusů tohoto výrobku, a to 
tvrzeními: „kdo je chcete, nesmíte zaváhat, musíte volat (…) Už máte jenom dvě minuty 
a padesát vteřin, abyste si mohli zakoupit tyto nože.“….“Máme už jenom posledních 
osm krabiček, osm krabiček!! (…)„Takže kdo jste váhali, tak jste právě teďka prováhali, 
teď už je konec. Konec, vyprodáno.“ Avšak o několik hodin později je v rámci téhož 
teleshoppingu stejný produkt nabízen znovu, a to v počtu 28 kusů sad. Ačkoli tedy 
moderátor při první nabídce tvrdil, že se jedná o POSLEDNÍ šanci, a že ten, kdo 
zaváhal, má smůlu, o několik málo hodin později se nabídka opakovala a v nabídce bylo 
dostatečné množství dalších kusů produktu. Tím se šiřitel teleshoppingu mohl dopustit 
klamavé obchodní praktiky, když nepravdivě uvedl, že výrobek nebo služba budou 
nabízeny pouze po omezenou dobu nebo že budou nabízeny pouze po omezenou dobu 
za určitých podmínek s cílem přimět spotřebitele k okamžitému rozhodnutí, aniž by mu 
poskytl přiměřenou lhůtu potřebnou k informovanému rozhodnutí.  



 

15 

 

-  Rada se seznámila s vyjádřením České obchodní inspekce ohledně legálnosti 
nabízení a prodeje výrobků „BAREVNÉ PASTELKY“ a „24 ks dílná SADA NEREZ 
PŘÍBORŮ V KUFŘÍKU“ nabízených v rámci teleshoppingového pořadu Cenokat dne 2. 
a 7. ledna 2014 na programu ACTIVE TV, jehož provozovatelem je společnost TV CZ 
s.r.o., IČ 24267309, sídlem Kaprova 42/14, 110 00 Praha 1.  

-  Rada uložila provozovateli, iDST, s.r.o., IČ: 25555855, se sídlem Záviškova 428/3, 
58601 Velké Meziříčí, pokutu ve výši 10 000,- Kč za porušení licenčních podmínek, 
kterého se dopustil tím, že ve dnech 16. a 17. března 2014 nezařazoval do programu 
INFOKANÁL pro katastrální území Měřín a Nárameč v katastrálním území Měřín 
(program MIK) Videopořad, který podle Dalších programových podmínek licence má být 
součástí tohoto programu. Pokuta je splatná ve lhůtě 30 dní ode dne nabytí právní moci 
tohoto rozhodnutí na účet 3754-19223001/0710, vedený u České národní banky, 
variabilní symbol 2014492. Účastníkovi řízení se ukládá povinnost do pěti pracovních 
dnů ode dne doručení tohoto rozhodnutí nahradit náklady řízení paušální částkou 
1 000,- Kč podle ustanovení § 79 odst. 5 zákona č. 500/2004 Sb. a § 6 odst. 1 vyhlášky 
č. 520/2005 Sb. na účet č. 3711-19223001/0710, vedený u České národní banky, 
variabilní symbol 2014492.  

-  Rada v rámci správního řízení sp.zn. 2014/22/DRD/CET provedla účastníkem řízení 
navržený důkaz listinou, respektive listinami, které tvořily přílohu vyjádření účastníka 
řízení ze dne 19. února 2014, které bylo Radě doručeno dne 20. února 2014 pod č.j. 
1441/2014. Konkrétně se jedná o listiny označené účastníkem řízení jako vyjádření Ing. 
Milana Šarapatky pro redaktora Jana Moláška, odpověď Ing. Milana Šarapatky na dotaz 
na facebookové stránce Ing. Milana Šarapatky a kopie listin založených ve sbírce listin 
Obchodního rejstříku pořízené ze sítě internet. 

-  Rada zastavila s provozovatelem CET 21 spol. s r.o., IČ: 45800456, se sídlem 
Kříženeckého nám.1078/5, 152 00 Praha 5, správní řízení vedené pro možné porušení 
§ 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., ke kterému mělo dojít odvysíláním pořadu Na 
vlastní oči, resp. reportáž Svět podle poslance Šarapatky, včetně uvedení této 
reportáže, dne 27. listopadu 2013 od 22:00 hodin na programu NOVA, neboť se 
porušení zákona neprokázalo, čímž odpadl důvod pro vedení řízení. 

-  Rada v rámci správního řízení sp.zn. 2014/99/DRD/CET provedla účastníkem řízení 
navržený důkaz listinou, respektive listinami, které tvořily přílohu vyjádření účastníka 
řízení ze dne 7. března 2014, které bylo Radě doručeno dne 12. března 2014 pod č.j. 
2016/2014, a listinami (články), na jejichž umístění bylo v tomto vyjádření odkázáno. 
Konkrétně se jedná o listiny internetový článek Dvacet minut Radiožurnálu (Milan 
Štěpánek, předseda Nezávislého odborového svazu Policie ČR), zveřejněný na 
internetové stránce www.rozhlas.cz dne 27. dubna 2012, internetový článek Odbory: 
Babiš nám nepřidá? To si nenecháme líbit, zveřejněný na internetové stránce 
www.tyden.cz dne 1. února 2014, internetový článek Policii nepovede Lessy ani 
Červíček, nový prezident vzejde z výběrového řízení, zveřejněný na internetové stránce 
www.rozhlas.cz dne 5. února 2014, internetový článek Kauza Lessy stále čeká na své 
rozuzlení, zveřejněný na internetové stránce www.policejninoviny.cz dne 16. prosince 
2013, a Prohlášení Unie bezpečnostních složek dostupné na internetové stránce 
www.ubs-mv.cz, které tvořilo přílohu provozovatelova vyjádření ve věci. 

-  Rada zastavila správní řízení vedené s provozovatelem ČESKÁ TELEVIZE, IČ 
00027383, se sídlem Na Hřebenech II, 140 70 Praha 4 – Kavčí Hory, pro možné 
porušení § 32 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že v roce 2013 
na programu ČT sport neopatřil alespoň 70 % vysílaných pořadů skrytými nebo 
otevřenými titulky pro osoby se sluchovým postižením, jelikož v roce 2013 na programu 
ČT sport opatřil skrytými nebo otevřenými titulky pro osoby se sluchovým postižením 
35,4 % odvysílaných pořadů, neboť podmínka dle § 59 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb. 
byla shledána Radou jako nedostatečně naplněná.  



 

16 

 

-  Rada upozornila provozovatele ČESKÁ TELEVIZE, IČ 00027383, se sídlem Na 
Hřebenech II, 140 70 Praha 4 – Kavčí Hory, na porušení § 32 odst. 2 zákona č. 
231/2001 Sb., kterého dopustil tím, že v roce 2013 na programu ČT sport neopatřil 
alespoň 70 % vysílaných pořadů skrytými nebo otevřenými titulky pro osoby se 
sluchovým postižením, jelikož v roce 2013 na programu ČT sport opatřil skrytými nebo 
otevřenými titulky pro osoby se sluchovým postižením 35,4 % odvysílaných pořadů. 
Rada stanovila lhůtu k nápravě do 31. prosince 2014, a to tak, aby na programu ČT 
sport za celý kalendářní rok 2014 bylo zpřístupněno alespoň 70 % vysílaných pořadů 
skrytými nebo otevřenými titulky pro osoby se sluchovým postižením. 

-  Rada zastavila správní řízení vedené s provozovatelem ČESKÁ TELEVIZE, IČ 
00027383, se sídlem Na Hřebenech II, 140 70 Praha 4 – Kavčí Hory, pro možné 
porušení § 32 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že v roce 2013 
na programu ČT2, ČT24 a ČT sport nezpřístupnil alespoň 10 % vysílaných pořadů pro 
osoby se zrakovým postižením, jelikož v roce 2013 na programu ČT2 zpřístupnil 
prostřednictvím audiopopisů pro osoby se zrakovým postižením 5,3 % odvysílaných 
pořadů, na programu ČT24 zpřístupnil prostřednictvím audiopopisů pro osoby se 
zrakovým postižením 6,1 % odvysílaných pořadů a na programu ČT sport zpřístupnil 
prostřednictvím audiopopisů pro osoby se zrakovým postižením 7,9 % odvysílaných 
pořadů, neboť podmínka dle § 59 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb. byla shledána Radou 
jako nedostatečně naplněná.  

-  Rada upozornila provozovatele ČESKÁ TELEVIZE, IČ 00027383, se sídlem Na 
Hřebenech II, 140 70 Praha 4 – Kavčí Hory, na porušení § 32 odst. 2 zákona č. 
231/2001 Sb., kterého dopustil tím, že v roce 2013 na programu ČT2, ČT24 a ČT sport 
nezpřístupnil alespoň 10 % vysílaných pořadů pro osoby se zrakovým postižením, 
jelikož v roce 2013 na programu ČT2 zpřístupnil prostřednictvím audiopopisů pro osoby 
se zrakovým postižením 5,3 % odvysílaných pořadů, na programu ČT24 zpřístupnil 
prostřednictvím audiopopisů pro osoby se zrakovým postižením 6,1 % odvysílaných 
pořadů a na programu ČT sport zpřístupnil prostřednictvím audiopopisů pro osoby se 
zrakovým postižením 7,9 % odvysílaných pořadů. Rada stanovila lhůtu k nápravě do 31. 
prosince 2014, a to tak, aby na všech programech České televize bylo za celý 
kalendářní rok 2014 zpřístupněno alespoň 10 % vysílaných pořadů pro osoby se 
zrakovým postižením prostřednictvím audiopopisů. 

-  Rada zastavila správní řízení vedené s provozovatelem FTV Prima, spol. s r.o. IČ: 
48115908, sídlem: Na žertvách 132/24, 18000, pro možné porušení § 32 odst. 2 zákona 
č. 231/2001 Sb., kterého se mohl dopustit tím, že v roce 2013 na každém ze svých 
celoplošných televizních programů šířených prostřednictvím pozemních vysílačů – 
Prima (dříve Prima family), Prima COOL, Prima love a Prima ZOOM - neopatřil alespoň 
15 % vysílaných pořadů skrytými nebo otevřenými titulky pro osoby se sluchovým 
postižením a alespoň 2 % vysílaných pořadů nezpřístupnil pro osoby se zrakovým 
postižením, neboť Rada nedisponuje údaji, které by porušení zákona najisto prokázaly. 
Přestože účel ustanovení § 32 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb. jednoznačně směřuje k 
nediskriminačnímu zpřístupnění konkrétního procenta pořadů na všech celoplošných 
televizních programech, provozovatel FTV Prima, spol. s r.o. nesleduje v duchu zákona 
potřeby osob se sluchovým a zrakovým postižením zpřístupněním pořadů na všech 
svých programech, ale zpřístupnění provádí výběrově tak, aby v souhrnu za všechny 
jím provozované programy dosáhl zákonem požadované procentuální kvóty pro 
zastoupení pořadů zpřístupněných pro osoby se zrakovým a sluchovým postižením. 

-  Rada zastavila správní řízení vedené s provozovatelem CET 21 spol. s r.o., IČ: 
45800456, se sídlem Kříženeckého nám. 1078/5, 152 00 Praha 5, pro možné porušení 
§ 32 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se mohl dopustit tím, že v roce 2013 na 
každém ze svých celoplošných televizních programů šířených prostřednictvím 
pozemních vysílačů – NOVA, Nova Cinema, fanda, SMÍCHOV a TELKA- neopatřil 
alespoň 15 % vysílaných pořadů skrytými nebo otevřenými titulky pro osoby se 
sluchovým postižením a alespoň 2 % vysílaných pořadů nezpřístupnil pro osoby se 



 

17 

 

zrakovým postižením, neboť Rada nedisponuje údaji, které by porušení zákona najisto 
prokázaly. Přestože účel ustanovení § 32 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb. jednoznačně 
směřuje k nediskriminačnímu zpřístupnění konkrétního procenta pořadů na všech 
celoplošných televizních programech, provozovatel CET 21 spol. s r.o. nesleduje v 
duchu zákona potřeby osob se sluchovým a zrakovým postižením zpřístupněním 
pořadů na všech svých programech, ale zpřístupnění provádí výběrově tak, aby v 
souhrnu za všechny jím provozované programy dosáhl zákonem požadované 
procentuální kvóty pro zastoupení pořadů zpřístupněných pro osoby se zrakovým a 
sluchovým postižením. 

-  Rada zastavila správní řízení vedené s provozovatelem Stanice O, a.s., IČ:26509911, 
se sídlem Praha 5 - Košíře, Vrchlického č.p.439/29, PSČ 150 00, pro možné porušení § 
32 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že v roce 2013 na programu 
Óčko Expres a Óčko Gold neopatřil alespoň 15 % vysílaných pořadů skrytými nebo 
otevřenými titulky pro osoby se sluchovým postižením a alespoň 2 % vysílaných pořadů 
nezpřístupnil pro osoby se zrakovým postižením, neboť dosud nebyla naplněna 
podmínka dle § 59 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb. 

-  Rada upozornila provozovatele celoplošného televizního vysílání s licencí, Stanice O, 
a.s., IČ:26509911, se sídlem Praha 5 - Košíře, Vrchlického č.p. 439/29, PSČ 150 00, na 
porušení § 32 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., které ukládá povinnost provozovatele 
celoplošného televizního vysílání s licencí opatřit alespoň 15 % vysílaných pořadů 
skrytými nebo otevřenými titulky pro osoby se sluchovým postižením a alespoň 2 % 
vysílaných pořadů zpřístupnit pro osoby se zrakovým postižením, neboť v roce 2013 na 
programu Óčko Expres a Óčko Gold neopatřil alespoň 15 % vysílaných pořadů skrytými 
nebo otevřenými titulky pro osoby se sluchovým postižením a alespoň 2 % vysílaných 
pořadů nezpřístupnil pro osoby se zrakovým postižením. Rada provozovateli televizního 
vysílání stanovila lhůtu k nápravě do 31. prosince 2014, a to tak, aby na programu Óčko 
Expres a Óčko Gold za celý kalendářní rok 2014 bylo zpřístupněno alespoň 15 % 
vysílaných pořadů skrytými nebo otevřenými titulky pro osoby se sluchovým postižením 
a alespoň 2 % vysílaných pořadů pro osoby se zrakovým postižením.  

-  Rada zastavila správní řízení vedené s provozovatelem Digital Broadcasting s.r.o., IČ: 
26839407, se sídlem Ostrava - Poruba, Stavební 992/1, PSČ 708 00, pro možné 
porušení § 32 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že v roce 2013 
na programu Rebel neopatřil alespoň 15 % vysílaných pořadů skrytými nebo otevřenými 
titulky pro osoby se sluchovým postižením a alespoň 2 % vysílaných pořadů 
nezpřístupnil pro osoby se zrakovým postižením, neboť dosud nebyla naplněna 
podmínka dle § 59 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb.  

-  Rada upozornila provozovatele celoplošného televizního vysílání s licencí Digital 
Broadcasting s.r.o., IČ: 26839407, se sídlem Ostrava - Poruba, Stavební 992/1, PSČ 
708 00, na porušení § 32 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., kterého dopustil tím, že v 
roce 2013 na programu Rebel neopatřil alespoň 15 % vysílaných pořadů skrytými nebo 
otevřenými titulky pro osoby se sluchovým postižením a alespoň 2 % vysílaných pořadů 
nezpřístupnil pro osoby se zrakovým postižením. Rada provozovateli televizního 
vysílání stanovila lhůtu k nápravě do 31. prosince 2014, a to tak, aby na programu 
Rebel za celý kalendářní rok 2014 bylo zpřístupněno alespoň 15 % vysílaných pořadů 
skrytými nebo otevřenými titulky pro osoby se sluchovým postižením a alespoň 2 % 
vysílaných pořadů pro osoby se zrakovým postižením.  

-  Rada zastavila správní řízení vedené s provozovatelem Regionální televize CZ s.r.o., 
se sídlem Navrátilova 666/7, 110 00 Praha 1, IČ: 24141372, pro možné porušení § 32 
odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že v roce 2013 na programu 
regionalnitelevize neopatřil alespoň 15 % vysílaných pořadů skrytými nebo otevřenými 
titulky pro osoby se sluchovým postižením a alespoň 2 % vysílaných pořadů 
nezpřístupnil pro osoby se zrakovým postižením, neboť dosud nebyla naplněna 
podmínka dle § 59 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb.  



 

18 

 

-  Rada upozornila provozovatele celoplošného televizního vysílání s licencí Regionální 
televize CZ s.r.o., se sídlem Navrátilova 666/7, 110 00 Praha 1, IČ: 24141372, na 
porušení § 32 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že v roce 2013 
na programu regionalnitelevize neopatřil alespoň 15 % vysílaných pořadů skrytými nebo 
otevřenými titulky pro osoby se sluchovým postižením a alespoň 2 % vysílaných pořadů 
nezpřístupnil pro osoby se zrakovým postižením. Rada provozovateli televizního 
vysílání stanovila lhůtu k nápravě do 31. prosince 2014, a to tak, aby na programu 
regionalnitelevize za celý kalendářní rok 2014 bylo zpřístupněno alespoň 15 % 
vysílaných pořadů skrytými nebo otevřenými titulky pro osoby se sluchovým postižením 
a alespoň 2 % vysílaných pořadů pro osoby se zrakovým postižením.  

-  Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se seznámila s podaným vysvětlením 
provozovatele vysílání FTV Prima, spol. s r.o., IČ: 48115908, sídlem Na Žertvách 
24/132, 180 00 Praha 8 - Libeň, z jakého důvodu reportér při přípravě reportáže týkající 
se pracovních podmínek ve společnosti Seegmüller Praha, spol. s r.o., odvysílané v 
rámci pořadu Zprávy FTV Prima dne 7. března 2014 od 18:55 hodin na programu 
Prima, nevzal v potaz zájem prokuristky dotyčné společnosti vyjádřit se k nařčením 
bývalých pracovníků, který vyjádřila v elektronické poště odeslané na adresu 
redakcebrno@r1morava.cz dne 6. března 2014 v 17:25 hodin. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele STARS.TV s.r.o., IČ: 
29452538, sídlem: Okrajová 1356/19, 73601, Havířov, jak je možné, že ve svém podání 
ze dne 28. března 2014 uvádí, že podíl evropské nezávislé tvorby z celkového 
vysílacího času programu STARS.TV v roce 2013 činil 100%, když současně podíl 
celkového vysílacího času vyhrazeného pro evropskou tvorbu byl pouze 51,35%.  

-  Rada upozornila provozovatele STARS.TV s.r.o., IČ: 29452538, sídlem: Okrajová 
1356/19, 73601, Havířov, na porušení ustanovení § 44 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb., 
kterého se dopustil tím, že ve vysílání programu STARS.TV v roce 2013 nenaplnil 
požadavek na 10% zastoupení evropských děl vyrobených nezávislými výrobci, od 
jejichž prvního zveřejnění neuplynulo více než 5 let, neboť podle údajů poskytnutých 
provozovatelem tvořila tato tvorba ve vysílání programu STARS.TV v roce 2013 pouze 
8,6% z objemu evropských nezávislých děl. Rada stanovila lhůtu k nápravě do 31. 
prosince 2014. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele vysílání HC KABEL, s.r.o., 
IČ: 27677320, se sídlem Hovorany 45, 69612 Hovorany, jak ve dnech 16. a 17. března 
2014 umožňoval divákům programu Infokanál Čejč snadný, přímý a trvalý přístup k 
údajům a informacím podle § 32 odst. 7 zákona č. 231/2001 Sb. 

-  Rada upozornila provozovatele HC KABEL, s.r.o., IČ: 27677320, se sídlem Hovorany 
45, 69612 Hovorany, na porušení ustanovení § 32 odst. 7 písm. a) a c) zákona č. 
231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že ve dnech 16. a 17. března 2014 neumožnil 
divákům programu Infokanál Čejč snadný, přímý a trvalý přístup k základním údajům o 
provozovateli televizního vysílání, jimiž jsou název nebo jméno a identifikační číslo, 
bylo-li přiděleno, adresa sídla v případě právnické osoby nebo bydliště v případě fyzické 
osoby a u zahraniční osoby rovněž adresa podniku nebo organizační složky na území 
České republiky, byly-li zřízeny, a dále k informaci o tom, že orgánem dohledu nad 
provozováním televizního vysílání je Rada. Rada stanovila lhůtu k nápravě 30 dní ode 
dne doručení tohoto upozornění.  

-  Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se seznámila s reakcí provozovatele 
televizního vysílání ENECOS, s.r.o., IČ 60702745, se sídlem Dukovany 227, PSČ 
67556, na upozornění č.j. DRD/1612/2014, jímž byl provozovatel Radou upozorněn na 
porušení § 32 odst. 1 písm. n) zákona č. 231/2001 Sb. 

-  Rada přijala Zprávu o činnosti Rady v souvislosti s audiotexovými televizními 
soutěžemi a ezoterickými pořady. 

 

 



 

19 

 

AVMSnV 

 

-  Rada žádá poskytovatele Centrum Holdings s.r.o., IČ: 252 73 663, se sídlem Praha 7, 
Dělnická 213/12, PSČ 170 00, o podání vysvětlení, z jakého důvodu neoznámil 
ukončení poskytování služby s názvem aktualne.centrum.cz/video, umístěné na 
internetové adrese www.aktualne.centrum.cz/video. Rada stanovila lhůtu k podání 
vysvětlení 30 dní ode dne doručení této výzvy. 

 

 

 

 

V Praze dne 3. 7. 2014 

Mgr. Milan Bouška 

místopředseda Rady pro rozhlasové 

a televizní vysílání 

kontakt: podatelna@rrtv.cz 

274 813 830 


