
 

1 

 

Tisková zpráva ze 17. zasedání, konaného dne 22. 9. 2015 

 

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen "Rada") na svém 17. zasedání 
projednala 50 bodů programu. Seznámila se se 103 stížnostmi diváků a posluchačů, na 
základě nichž vydala jedno upozornění na porušení zákona. Rozhodla o zahájení dvou 
správních řízení. Rada na svém 17. zasedání uložila dvě pokuty. Provozovateli KATRO 
SERVIS, spol. s r.o. pokutu ve výši 10 000,- Kč pro porušení licenčních podmínek, 
kterého se dopustil tím, že na programu TRIONET INFOKANÁL v období od 14. – 15. 
června 2015 v čase od 00.00 do 24.00 hod. ve 24 hodin rotující smyčce odvysílal 4 
videopořady (Vysílání z radnice Hošťka, 2 vydání Zpráv KTV Štětí a záznam z Akademie 
2015) s celkovou stopáží téměř 2 hodiny, ačkoli dle licenčních podmínek programové 
schéma sestává z textové smyčky v rozsahu 10 – 15 minut rotující 24 hodin denně. 
Videotextová smyčka byla zaznamenána pouze v záznamu označeném jako Infokanál 
Plodík lichá v čase 00.58.53–00.59.56 hod. od začátku záznamu. 

Společnosti Telemedia Interactv Production Home Limited, pořádkovou pokutu podle 
ustanovení § 137 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb., a to ve výši 5 000,- Kč, neboť tato 
společnost bezdůvodně odepřela podat Radě vysvětlení, z jakého důvodu bylo v 
teleshoppingu Rychlá hra, vysílaném na programu Televize Barrandov dne 19. května 
2015 od 9:58 hodin, informováno prostřednictvím jednoho textu zobrazeného po celou 
dobu trvání pořadu na obrazovce „cena hovoru za 70 Kč/min vč. DPH“, a v druhém textu 
„cena hovoru za 70 Kč vč. DPH“, o které byla požádána v žádosti Rady č.j. 
RRTV/2189/2015-RUD.  

Na 17. zasedání proběhla dvě veřejná slyšení v licenčních řízeních o udělení licence k 
provozování rozhlasového vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů, a to 
prostřednictvím souborů technických parametrů Zlín 5 88,6 MHz / 100 W a Hradec 
Králové M 104,1 MHz / 200 W. 

Rada informuje žadatele o udělení oprávnění k provozování vysílání dle zákona 
č.231/2001 Sb. a přihlašovatele AVMS dle zákona č. 132/2010 Sb., že od 1. října 2015 
přijímá žádosti na nových formulářích žádostí, které budou k dispozici na 
http://www.rrtv.cz/cz/ v rubrice Rada on-line.  

Podrobnější informace naleznete v přepisech usnesení Rady: 

 

 

ROZHLASOVÉ VYSÍLÁNÍ 

 

-  Rada na veřejném slyšení v licenčním řízení o udělení licence k provozování 
rozhlasového vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů prostřednictvím souboru 
technických parametrů Zlín 5 88,6 MHz / 100 W projednala se žadateli otázky týkající se 
programové skladby navrhované jednotlivými účastníky licenčního řízení. 

-  Rada na veřejném slyšení v licenčním řízení o udělení licence k provozování 
rozhlasového vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů se souborem technických 
parametrů Hradec Králové M 104,1 MHz / 200 W projednala se žadatelem otázky týkající 
se programové skladby navrhované účastníkem licenčního řízení. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen "zákon č. 231/2001 Sb.") v platném znění, a dle ustanovení § 66 odst. 2 a § 76 
zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu (dále jen "zákon č. 500/2004 Sb.") vydala dne 
22. září 2015 toto usnesení: Rada zastavuje se zpracovatelem reklamy, společností 
MEDIA MARKETING SERVICES a.s., IČ: 27604942, se sídlem Praha 2, Koperníkova č. 
p. 794, č.or. 6, PSČ 12000, správní řízení z moci úřední vedené pro možné porušení 



 

2 

 

§ 5d) odst. 3 zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, neboť zpracováním reklamy na 
detoxikační kúru Neera, která byla odvysílána dne 1. listopadu 2013 v časech 7:54:01 
hodin, 9:53:20 hodin a 12:53:49 hodin na programu RÁDIO CITY 93,7 FM (93,7 MHz 
Praha), se mohl dopustit porušení § 5d) odst. 3 zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci 
reklamy, který stanovuje povinnost, aby reklama na doplněk stravy obsahovala zřetelný, 
v případě tištěné reklamy dobře čitelný text "doplněk stravy", neboť nebylo prokázáno 
porušení zákona, čímž odpadl důvod správního řízení. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen "zákon č. 231/2001 Sb.") v platném znění, a dle ustanovení § 66 odst. 2 a § 76 
zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu (dále jen "zákon č. 500/2004 Sb.") vydala dne 
22. září 2015 toto usnesení: Rada zastavuje se zadavatelkou reklamy, paní Jarmilou 
Švadlenkovou, DiS., IČO: 748 60 569, s místem podnikání Praha 8 - Kobylisy, 
Přemyšlenská 147/59, 182 00, správní řízení z moci úřední vedené pro možné porušení 
§ 5d) odst. 3 zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, neboť zadáním vytvoření 
reklamy na detoxikační kúru Neera, která byla odvysílána dne 1. listopadu 2013 v 
časech 7:54:01 hodin, 9:53:20 hodin a 12:53:49 hodin na programu RÁDIO CITY 93,7 
FM (93,7 MHz Praha), se mohla dopustit porušení § 5d) odst. 3 zákona č. 40/1995 Sb., o 
regulaci reklamy, který stanovuje povinnost, aby reklama na doplněk stravy obsahovala 
zřetelný, v případě tištěné reklamy dobře čitelný text "doplněk stravy", neboť nebylo 
prokázáno porušení zákona, čímž odpadl důvod správního řízení. 

-  Rada se seznámila s analýzou programu SIGNÁL RADIO PRAHA, provozovatele 
RADIO UNITED BROADCASTING, s.r.o. ze dne 18. 8. 2015 od 00:00 – 24:00 hodin a 
shledala, že vysílání bylo v souladu se zákonem o rozhlasovém a televizním vysílání a v 
souladu s platnými licenčními podmínkami. 

-  Rada se seznámila se stížností (č. j. 7372/2015) na hudební dramaturgii programu 
ČRo Radiožurnál, dále se stížností (č. j. 7373/2015) na referování o účasti Miloše 
Zemana na čínské vojenské přehlídce, rovněž na programu ČRo Radiožurnál a se 
stížností na pořad Host do domu odvysílaný dne 9. 9. 2015 na programu ČRo Dvojka.  

-  Rada se seznámila s analýzami pořadu Ranní Radiožurnál odvysílaného na programu 
ČRo Radiožurnál dne 3. 9. 2015 a pořadu Host do domu odvysílaného na programu 
Český rozhlas Dvojka dne 9. 9. 2015, v obou případech shledala, že odvysíláním daných 
obsahů nedošlo k porušení zákona. 

-  Rada se seznámila s analýzami obchodních sdělení odvysílaných provozovateli Radio 
Contact Liberec spol. s r.o (program Radio Contact Liberec; 101,4 MHz Liberec) dne 9. 
září 2015, Radio Černá Hora II. s.r.o. (program RADIO ČERNÁ HORA; 105,3 MHz 
Trutnov) dne 9. září 2015, Rádio Dobrý den, spol. s r.o. (program Hitrádio FM; 93,3 MHz 
Liberec) dne 9. září 2015, RADIO IBUR s.r.o. (program RADIO RUBI; 105,4 MHz Vrbno 
pod Pradědem) dne 9. září 2015 a Rádio Pálava s.r.o. (program Rádio Jih; 105,1 MHz 
Brno-Kohoutovice) dne 9. září 2015. 

 

TELEVIZNÍ VYSÍLÁNÍ 

 

-  Rada udělila provozovateli M.T.Z. s.r.o., IČ: 29051274, se sídlem: Praha 3, Koněvova 
929/19, PSČ: 130 00, souhlas dle ustanovení § 21 odst. 1 písm. d) zákona č. 231/2001 
Sb., se změnou skutečností uvedených v žádosti o licenci sp. zn. 2015/442/SMU/M.T., 
č.j. RRTV/2621/2015-SMU ze dne 21. července 2015, k provozování televizního vysílání 
šířeného prostřednictvím družice programu SADR AL IRAQ, spočívající ve změně 
licenčních podmínek resp. části dalších programových podmínek, tak, že se mění znění 
věty z „Většina vysílaných mluvených informací bude opatřena překladem v podobě 
titulků v anglickém jazyce, který bude přesný ekvivalent originálu mluvených informací v 
arabském jazyce“ na „Většina vysílaných mluvených informací bude opatřena překladem 
v podobě titulků v anglickém nebo perském jazyce, který bude přesný ekvivalent 



 

3 

 

originálu mluvených informací v arabském jazyce“., v rozsahu dle podání doručeného 
Radě dne 8. září 2015 pod č.j. RRTV/7474/2015-P a ve znění upřesnění ze dne 11. září 
2015 č.j. RRTV/7665/2015 a 16. září 2015 č.j. RRTV/7814/2015-P a RRTV/7815/2015-P. 

-  Rada zaregistrovala právnickou osobu LUFUSIONS s.r.o., IČ 292 68 516, se sídlem 
Holandská 854/1, Štýřice, 639 00 Brno, jako provozovatele převzatého rozhlasového a 
televizního vysílání šířeného prostřednictvím družice; výčet států, na jejichž území má 
být vysílání zcela nebo převážně směřováno: Česká republika; programová nabídka: a) 
programy televizní - české veřejnoprávní: ČT1 HD, ČT2 HD, ČT sport HD, ČT:D, ČT art, 
ČT 24; programy české - licencované: NOVA HD, Nova Cinema, fanda, Telka, Smíchov, 
Prima, Prima COOL, Prima ZOOM, Prima love, Televize Barrandov, KINO 
BARRANDOV, BARRANDOV PLUS, O (óčko), ŠLÁGR TV, Nova sport 1, SPORT2, 
Spektrum, Film+, Minimax, MTV, VH 1 European, MŇAM TV, Nickelodeon, AMC 
CHANNEL CENTRAL AND EASTERN EUROPE, Film Europe, Nova sport 2, GOLF 
CHANNEL, Megamax, MTV Dance International, MTV Hits International, MTV Rocks 
International, VH1 Classic European, SPORT2 HD, HBO HD, HBO 2, HBO Comedy; b) 
programy televizní - zahraniční: Eurosport 1 HD, Eurosport 2 HD, erotické programy: 
SuperOne, Dorcel, Private TV (časový rozsah vysílání 24 hodin denně, v souladu s 
ustanovením § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., včetně specifikace 
technického zabezpečení), Sport1, TV Paprika, Sport1 HD, The Fishing and Hunting 
Channel, Nick Jr, Fashion TV, Digi Sport 1, Digi Sport 2, DuckTV, Digi Sport 1 HD, Digi 
Sport 2 HD, Animal Planet CE, Discovery CZ, Discovery Science, Discovery TLC, 
Discovery World, National Geographic Channel HD, Nat Geo Wild CE, CBS Reality CE, 
Travel Channel, Viasat Explorer, Viasat History, Viasat Nature, AXN CZ, CBS DRAMA, 
Filmbox CE, Disney Channel CE, Cartoon Network, Boomerang, Filmbox Plus, Sky 
News International, JimJam, History, Crime and Investigation, AXN Black, AXN White, 
Disney Junior, FLN, Food Network, Filmbox Premium, Universal CZ, dle přihlášky k 
registraci ze dne 7. září 2015, č.j.: RRTV/7466/2015-P, ve znění upřesnění ze dne 11. 
září 2015, č.j.: RRTV/7652/2015-P.  

-  Rada se seznámila s vysvětlením podaným provozovatelem převzatého vysílání Telly 
CE s.r.o., IČ 033 17 137, se sídlem Příkop 843/4, Zábrdovice, PSČ 602 00 Brno, ve věci 
poskytování služby tv2go, která je dle zákona č. 231/2001 Sb. převzatým vysíláním 
prostřednictvím zvláštních přenosových systémů. 

-  Rada upozorňuje provozovatele Telly CE s.r.o., IČ 033 17 137, se sídlem Příkop 
843/4, Zábrdovice, PSČ 602 00 Brno, na porušení zákona, kterého se dopustil tím, že 
provozoval převzaté vysílání prostřednictvím zvláštních přenosových systémů bez 
příslušného oprávnění, když poskytoval službu tv2go veřejnosti bez příslušného 
oprávnění uděleného Radou dle zákona č. 231/2001 Sb. Rada stanovila provozovateli 
lhůtu k nápravě 30 dnů od doručení tohoto upozornění. 

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele České Radiokomunikace a.s., IČ. 247 
38 875 se sídlem Praha 6 - Břevnov, Skokanská 2117/1, PSČ 169 00, dle § 29 odst. 3 
zákona č. 231/2001 Sb., o změně skutečností uvedených v přihlášce k registraci 
převzatého rozhlasového a televizního vysílání prostřednictvím pozemních vysílačů v 
systému DVB-T, DVB-T2, DAB, registrace č.j.: FIA/975/2014, sp. zn.: 2013/736/FIA/Čes, 
ze dne 18. března 2014, ve znění pozdějších změn, spočívající ve změně programové 
nabídky, a to v rozšíření programové nabídky o český televizní program BARRANDOV 
MUZIKA k 5. září 2015 v Regionální vysílací síti 8, dle podání č.j.: RRTV/7473/2015-P, 
ze dne 7. září 2015.  

-  Rada v rámci správního řízení sp.zn. 2015/514/RUD/CET provedla důkaz zhlédnutím 
záznamu vysílání pořadů Televizní noviny odvysílaných vždy v čase od 19:30 hodin na 
programu NOVA, respektive zhlédnutím následujících osmi příspěvků, jež byly v rámci 
této zpravodajské relace odvysílány: reportáž „Změna předpisů zkomplikuje Pražanům 
život“ odvysílaná dne 16. září 2014, reportáž „Pražská TOP 09 se hádá kvůli nové 
vyhlášce“ odvysílaná dne 18. září 2014, reportáž „Nové stavební předpisy mají další 
odpůrce“ odvysílaná dne 22. září 2014, reportáž „Změny ve stavebních předpisech“ 



 

4 

 

odvysílaná dne 24. září 2014, reportáž „Válka o stavební předpisy“ odvysílaná dne 25. 
září 2014, reportáž „V Praze zuří válka o reklamní billboardy“ odvysílaná dne 29. září 
2014, reportáž „Praha zakázala zahrádkářům neprůhledné ploty“ odvysílaná dne 5. října 
2014 a reportáž „Stavební předpisy jsou prý v rozporu se zákonem“ odvysílaná dne 8. 
října 2014.  

-  Rada v rámci správního řízení sp.zn. 2015/432/RUD/ČES provedla důkaz zhlédnutím 
záznamu vysílání pořadu Nedej se plus, respektive reportáže nazvané „Megapodvod s 
vodou?“ odvysílané dne 22. března 2015 od 10:30 hodin na programu ČT2. 

-  Rada v rámci správního řízení sp.zn. 2015/479/RUD/ČES provedla důkaz zhlédnutím 
záznamu vysílání pořadu Nedej se plus, respektive reportáže nazvané „Megapodvod s 
pražskou vodou?“ odvysílané dne 12. dubna 2015 od 10:30 hodin na programu ČT2. 

-  Rada se seznámila s analýzou vysílání programu Městský informační program 
provozovatele ZZIP s.r.o., IČ 48394556, se sídlem v Olomouci, Dobnerova 526/18, PSČ 
779 00, ze dnů 26. a 27. července 2015 v čase 00:00-24:00 hodin. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) a v souladu s ustanovením § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) žádá 
provozovatele ZZIP s.r.o., IČ 48394556, se sídlem v Olomouci, Dobnerova 526/18, PSČ 
779 00, o podání vysvětlení, zda byly oba záznamy zaslané na žádost Rady č. j. 
RRTV/2767/2015-BUR, sp. zn. 2015/680/BUR/ZZI součástí jedné mutace programu 
Městský informační program, či zda byl každý ze zaslaných záznamů vysílán v rámci 
kabelových rozvodů v jiném katastrálním území. Rada stanovila lhůtu k podání 
vysvětlení 30 dní ode dne doručení této výzvy.  

-  Rada se seznámila s analýzou kontinuálního úseku vysílání programu TELEVIZE HBin 
provozovatele TELEVIZE HBin, družstvo, z období 14. - 15. června 2015.  

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele vysílání TELEVIZE HBin, družstvo, se sídlem B. Kobzinové 2020/0, 
Havlíčkův Brod, PSČ: 58001, IČ: 25918133, na porušení licenčních podmínek, kterého 
se dopustil tím, že v období 14. – 15. června 2015 vysílal program TELEVIZE HBin v 
časovém rozsahu 8:00 - 24:00 hodin, ačkoli dle podmínek licence má vysílat v časovém 
rozsahu 24 hodin denně, a že vysílal smyčku o délce 2 hodin, ačkoli dle podmínek 
licence má vysílat smyčku o délce cca 1 hodina. Rada stanovila lhůtu k nápravě 30 dní 
ode dne doručení tohoto upozornění. 

-  Rada se seznámila s analýzou kontinuálního úseku vysílání programu PRAHA TV ze 
dne 27. července 2015, časového úseku 0:00 - 24:00 hodin. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) a v souladu s ustanovením § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“), žádá 
provozovatele PRAHA TV s.r.o., se sídlem Thámova 137/16, Praha, PSČ: 18600, IČ: 
25830937, o podání vysvětlení, zda byla dle jeho mínění struktura pořadů, odvysílaných 
na programu PRAHA TV dne 27. července 2015, v souladu s podmínkami licence, v 
nichž je stanoveno, že program PRAHA TV bude sestaven z jednoho bloku pořadů o 
celkové délce 60-180 minut, který bude nepřetržitě vysílán ve smyčce. Rada stanovila 
lhůtu k podání vysvětlení 20 dní ode dne doručení této výzvy.  

-  Rada se seznámila s analýzou kontinuálního záznamu vysílání programu DISNEY 
CHANNEL Polsko ze dne 22. června 2015 v čase od 00:00 do 24:00 hodin. 

-  Rada se seznámila s výsledky analýzy obchodních sdělení za měsíc červenec 2015. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 



 

5 

 

dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele Stanice O, a.s., IČ: 26509911, sídlem Karla Engliše 519/11. Smíchov, 150 
00 Praha 5, na porušení ustanovení § 53 odst. 5 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se 
dopustil tím, že v rámci obchodního sdělení/sponzora programu „Desperados“, 
premiérově odvysílaného dne 12. července 2015 v čase 10:20:27 hodin na programu O 
(„Óčko“), neuvedl povinné informace - název/jméno sponzora a hlavní předmět jeho 
činnosti. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení tohoto upozornění. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele Stanice O, a.s., IČ: 26509911, sídlem Karla Engliše 519/11. Smíchov, 150 
00 Praha 5, na porušení ustanovení § 53 odst. 5 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se 
dopustil tím, že v rámci obchodního sdělení/sponzora programu „Mobil.cz“, premiérově 
odvysílaného dne 13. července 2015 v čase 14:20:09 hodin na programu O („Óčko“), 
neuvedl povinné informace - název/jméno sponzora a hlavní předmět jeho činnosti. Rada 
stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení tohoto upozornění. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele CET 21 spol.s r.o., IČ: 45800456, sídlem Praha 5, Kříženeckého nám. 
1078/5, PSČ 15200, na porušení ustanovení § 53 odst. 5 zákona č. 231/2001 Sb. 
kterého se dopustil tím, že v rámci obchodního sdělení/sponzora programu "Arginmax" 
(mutace 1) premiérově odvysílaného dne 6. července 2015 v čase 19:29:18 hodin na 
programu NOVA a obchodního sdělení/sponzora programu "Arginmax" (mutace 2) 
premiérově odvysílaného dne 7. července 2015 v čase 19:29:17 hodin na programu 
NOVA, neuvedl povinné informace - název/jméno sponzora a hlavní předmět jeho 
činnosti. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení tohoto upozornění. 

-  Rada se seznámila s výsledky systematického monitoringu hlasitosti obchodních 
sdělení na programu FAJNROCK TV provozovatele Fajn Rock Media, s.r.o. ze dne 22. 
srpna 2015, 19:00 - 22:00 hodin. 

-  Rada se seznámila s následujícími podáními k obsahu televizních programů 
doručenými od 1. do 10. září 2015: ČESKÁ TELEVIZE/ČT1 - pořad Labyrint, 31. srpna 
2015 v 20:04 hod.; ČESKÁ TELEVIZE/ČT :D - pořad Planeta YÓ, 7. září 2015 v 17:42 
hod.; Eaglemoss Ltd./Reklama "Tank T-34-85", různé programy a data odvysílání; FTV 
Prima, spol. s r.o./Prima - pořad Očima Josefa Klímy, reportáž o sousedském sporu 
ohledně hluku z hudebních produkcí, 25. srpna 2015 v 21:39 hod.; CET 21 spol. s 
r.o./NOVA - pořad Střepiny, reportáže o uprchlické krizi, 6. září 2015 v 22:33 hod.; 
ČESKÁ TELEVIZE/ČT24 - pořad Studio ČT24, téma uprchlické krize, 21. srpna 2015 v 
14:02 hod.; ČESKÁ TELEVIZE/ČT24 - pořad Zprávy v 10, příspěvek "Napětí na ostrově 
Lesbos", 8. září 2015 v 10:00 hod.; ČESKÁ TELEVIZE/nespecifikovaný program - 
nevyváženost zpravodajských pořadů; Různí provozovatelé/různé programy - různorodé 
výtky vůči obsahu televizního vysílání; FTV Prima, spol. s r.o./Prima - pořad Vinaři, 30. 
srpna 2015 v 20:19 hod.; ČESKÁ TELEVIZE/ČT :D - pořad Jimmy Cool, 7. září 2015 v 
19:20 hod.; Barrandov Televizní Studio a.s./Televize Barrandov - nekalé obchodní 
praktiky v rámci teleshoppingu; Různí provozovatelé/různé programy - vysílání reklam; 
Digital Broadcasting s.r.o./Rebel - teleshopping Sexy výzva, 31. srpna 2015; MTV 
NETWORKS s.r.o./Nickelodeon European - pořad Big Time Rush, 14. srpna 2015; 
ČESKÁ TELEVIZE/ČT4 - dotaz Úřadu vlády ohledně podnětu stěžovatele; ČESKÁ 
TELEVIZE/ČT1 - poděkování za projednání stížnosti. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, v souladu s ustanovením § 46 zákona č. 
500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, rozhodla zahájit s provozovatelem 
DONEAL, s.r.o., IČ 29135451, se sídlem Praha, Pobřežní 297/14, PSČ 18600 správní 



 

6 

 

řízení z moci úřední pro možné porušení ustanovení § 32 odst. 1 písm. l) zákona č. 
231/2001 Sb., kterého se mohl dopustit tím, že nezapůjčil Radě záznam vysílání 
programu JOJ Cinema ze dne 9. července 2015 z časového úseku od 11:30 do 14:00 
hodin, a neposkytl ani záznam vysílání ze dne 9. srpna 2015 z časového úseku od 11:30 
do 14:00 hod., který byl stanoven jako alternativní v rámci vydaného upozornění na 
porušení zákona č.j. RRTV/3071/2015-LOJ. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a v souladu s 
ustanovením § 60 odst. 2 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového 
a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném znění (dále jen "zákon č. 
231/2001 Sb.") a § 67 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu (dále jen "zákon 
č. 500/2004 Sb.") vydala toto rozhodnutí: Rada ukládá provozovateli, KATRO SERVIS, 
spol. s r.o., IČ: 15043355, se sídlem U Potoka 267, 513 01 Semily-Podmoklice, pokutu 
ve výši 10 000,- Kč pro porušení licenčních podmínek, kterého se dopustil tím, že na 
programu TRIONET INFOKANÁL v období od 14.–15. června 2015 v čase od 00.00 do 
24.00 hod. ve 24 hodin rotující smyčce odvysílal 4 videopořady (Vysílání z radnice 
Hošťka, 2 vydání Zpráv KTV Štětí a záznam z Akademie 2015) s celkovou stopáží téměř 
2 hodiny, ačkoli dle licenčních podmínek programové schéma sestává z textové smyčky 
v rozsahu 10–15 minut rotující 24 hodin denně. Videotextová smyčka byla zaznamenána 
pouze v záznamu označeném jako Infokanál Plodík lichá v čase 00.58.53–00.59.56 hod. 
od začátku záznamu. Pokuta je splatná ve lhůtě 30 dní ode dne nabytí právní moci 
tohoto rozhodnutí na účet 3754- 19223001/0710, vedený u České národní banky, 
variabilní symbol 2015718. Účastníkovi řízení se ukládá povinnost do pěti pracovních 
dnů ode dne doručení tohoto rozhodnutí nahradit náklady řízení paušální částkou 1 000 
Kč podle ustanovení § 79 odst. 5 zákona č. 500/2004 Sb. a § 6 odst. 1 vyhlášky č. 
50/2005 Sb. na účet č. 3711-19223001/0710, vedený u České národní banky, variabilní 
symbol 2015718. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v 
platném znění (dále jen "zákon č. 231/2001 Sb.") a v souladu s ustanovením § 62 
zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu (dále jen "zákon č. 500/2004 Sb.") vydala dne 
22. září 2015 toto rozhodnutí: Rada ukládá společnosti Telemedia Interactv Production 
Home Limited, sídlem Aech. Makarios III,195 Neocleous House P.C. 3030. Limassol 
Cyprus Vat: CY10147566V Company Reg. no.: HE 144566, pořádkovou pokutu podle 
ustanovení § 137 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb., a to ve výši 5 000 Kč, neboť tato 
společnost bezdůvodně odepřela podat Radě vysvětlení, z jakého důvodu bylo v 
teleshoppingu Rychlá hra, vysílaném na programu Televize Barrandov dne 19. května 
2015 od 9:58 hodin, informováno prostřednictvím jednoho textu zobrazeného po celou 
dobu trvání pořadu na obrazovce „cena hovoru za 70 Kč/min vč. DPH“, a v druhém textu 
„cena hovoru za 70 Kč vč. DPH“, o které byla požádána v žádosti Rady č.j. 
RRTV/2189/2015-RUD. Pokuta je splatná ve lhůtě 30 dní ode dne nabytí právní moci 
tohoto rozhodnutí na účet č. 3754-19223001/0710, vedený u České národní banky, 
variabilní symbol 2015511. Rada nadále v souladu s ustanovením § 137 odst. 1 zákona 
č. 500/2004 Sb. žádá zadavatele teleshoppingu Rychlá hra společnost Telemedia 
Interactv Production Home Limited, sídlem Aech. Makarios III,195 Neocleous House 
P.C. 3030. Limassol Cyprus Vat: CY10147566V Company Reg. no.: HE 144566, o 
podání vysvětlení, z jakého důvodu bylo v teleshoppingu Rychlá hra, vysílaném na 
programu Televize Barrandov dne 19. května 2015 od 9:58 hodin, informováno 
prostřednictvím jednoho textu zobrazeného po celou dobu trvání pořadu na obrazovce 
„cena hovoru za 70 Kč/min vč. DPH“, a v druhém textu „cena hovoru za 70 Kč vč. DPH“. 
Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 dní ode dne doručení této opakované 
žádosti. 

-  Rada jakožto ústřední správní úřad na základě ustanovení § 7 písm. a) zákona č. 
40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění platných předpisů (dále jen 



 

7 

 

„zákon č. 40/1995 Sb.“) a podle ustanovení § 66 odst. 2 a ustanovení § 76 zákona č. 
500/2004 Sb., správního řádu, v platném znění (dále jen zákon č. 500/2004 Sb.), vydala 
dne 22. září 2015 toto usnesení: Rada zastavuje správní řízení se zpracovatelem 
obchodního sdělení, společností ŠLÁGR TV, spol. s r.o., IČ: 26102293, se sídlem Dubné 
158, PSČ 37384, vedené pro možné porušení § 5d odst. 3 zákona č. 40/1995 Sb., ke 
kterému mělo dojít zpracováním obchodního sdělení KŘUPAVÝ LECITIN 1500, 
odvysílaného dne 3. prosince 2014 v čase 10:57:33 hodin na programu ŠLÁGR TV, 
neboť se porušení zákona neprokázalo, čímž odpadl důvod pro vedení správního řízení. 

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele CET 21 spol. s r. o. na žádost Rady o 
podání vysvětlení, jakým způsobem, resp. jakými konkrétními pořady, naplňuje ve 
vysílání programu VOYO základní programovou specifikaci, podle níž má kromě 
dramatické tvorby vysílat rovněž zpravodajství, sport a publicistiku. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele CET 21 spol. s r.o., IČ: 
45800456, sídlem Kříženeckého nám. 1078/5, Praha 5, PSČ 152 00, jakým způsobem, 
resp. jakými konkrétními pořady naplňuje ve vysílání programu SMÍCHOV základní 
programovou specifikaci, podle níž má kromě dramatické tvorby vysílat rovněž tvorbu 
dokumentární.  

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele KATRO SERVIS, spol. s r.o. (se sídlem 
Semily, U Potoka 267, PSČ 513 01, IČ: 15043355) na upozornění na porušení § 32 odst. 
1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb., který stanovuje provozovateli povinnost uchovávat v 
odvysílané podobě a v náležité technické kvalitě záznamy všech pořadů včetně dalších 
částí vysílání alespoň po dobu 30 dnů ode dne jejich vysílání a na písemnou výzvu je 
zapůjčit Radě, neboť na žádost Rady o zaslání kontinuálního úseku vysílání programu 
Info-kanál Horní Branná provozovatel zaslal VHS kazetu s popisem Horní Branná. 
Zapůjčení záznamu na tomto typu nosiče však neodpovídá žádosti Rady, která 
standardně uváděla možnosti, které má provozovatel pro uchování a zapůjčení záznamu 
využít. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, v souladu s ustanovením § 46 zákona č. 
500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, rozhodla zahájit s provozovatelem KATRO 
SERVIS, spol. s r.o. (se sídlem Semily, U Potoka 267, PSČ 513 01, IČ: 15043355) 
správní řízení z moci úřední pro možné porušení ustanovení § 32 odst. 1 písm. l) zákona 
č. 231/2001 Sb.,který stanovuje provozovateli povinnost uchovávat v odvysílané podobě 
a v náležité technické kvalitě záznamy všech pořadů včetně dalších částí vysílání 
alespoň po dobu 30 dnů ode dne jejich vysílání a na písemnou výzvu je zapůjčit Radě, 
neboť na žádost Rady o zaslání kontinuálního úseku vysílání programu Info-kanál Horní 
Branná ze dnů 14. - 15. června 2015 provozovatel zaslal VHS kazetu s popisem Horní 
Branná. Zapůjčení záznamu na tomto typu nosiče však neodpovídá žádosti Rady, která 
standardně uváděla možnosti, které má provozovatel pro uchování a zapůjčení záznamu 
využít. 

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele KATRO SERVIS spol. s r. o. na žádost o 
podání vysvětlení, č.j. RRTV/2919/2015-LOJ, a to, jakým způsobem rozlišuje ve svém 
vysílání mezi reklamou a inzercí a zda byla reklama (konkrétně na tyto podnikatelské 
subjekty či služby: Hostinec U Rudy, Vyjížďky na koních, Zahradnictví Věrka, Restaurace 
Pod Hamštejnem U Vacátků a Karel Halbrštát) odvysílaná ve videotextové smyčce na 
programu Koberovský zpravodaj v období od 14. – 15. června 2015 v čase od 00.00 do 
24.00 hod. za úplatu či jinou protihodnotu. 

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele KATRO SERVIS spol. s r. o. na žádost 
Rady o podání vysvětlení, z jakého důvodu je ve vysílání programu TRIONET 
INFOKANÁL uveden jako provozovatel TRIOPTIMUM s.r.o. 

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele KATRO SERVIS, spol. s r. o. na vydané 
upozornění, č.j. RRTV/2910/2015-LOJ, na porušení § 32 odst. 1 písm. n) zákona č. 



 

8 

 

231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že ve vysílání programu TRIONET INFOKANÁL v 
období od 14.–15. června 2015 v čase od 00.00 do 24.00 hod. nebylo uvedeno označení 
televizního programu (logo) TRIONET INFOKANÁL, místo něj bylo během vysílání 
pořadů Zprávy KTV Štětí a Akademie 2015 uvedeno logo KTV Štětí.  

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele KATRO SERVIS spol. s r. o. na 
upozornění, č.j. RRTV/2903/2015-LOJ, na porušení licenčních podmínek, kterého se 
dopustil tím, že na programu Info-kanál Jesenný v období od 14.do 15. června 2015 v 
čase od 00.00 do 24.00 hod. odvysílal videotextovou smyčku pouze se stopáží 2.39 
minuty, ačkoli licence vymezuje stopáž textové smyčky rozsahem cca 10 minut a na 
programu Info-kanál Chuchelna v období od 14. do15. června 2015 v čase od 00.00 do 
24.00 hod. odvysílal videotextovou smyčku pouze se stopáží 3.04 minuty, ačkoli licence 
vymezuje stopáž textové smyčky rozsahem 10–15 minut.  

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele MTV NETWORKS s.r.o. na upozornění na 
porušení licenčních podmínek (č.j. RRTV/2689/2015-LOJ), resp. názvu programu, 
kterého se dopustil tím, že dne 13. dubna 2015 vysílal svůj program pod názvem 
„Nickelodeon“ namísto názvu „Nickelodeon European, který byl stanoven licenčními 
podmínkami. 

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. 
a) a f) a § 59 odst. 1 až 3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném znění (dále jen zákon č. 
231/2001 Sb.), přijala toto usnesení: provozovateli televizního vysílání MTV NETWORKS 
s.r.o., IČ: 28970438, se sídlem Na Strži 65/1702, PSČ 140 62 Praha 4 se lhůta k 
nápravě stanovená v upozornění na porušení zákona, které bylo provozovateli vysílání 
doručeno pod č.j. RRTV/2689/2015-LOJ, prodlužuje na 30 dní od doručení tohoto 
usnesení. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele CABTEL mont Zlín, s.r.o., 
se sídlem Školní 234/0, 763 15 Slušovice, IČO: 60696346, jakým způsobem rozlišuje ve 
svém vysílání mezi reklamou a inzercí, pokud ve vysílání Infokanálu Prusinovice, 
Infokanálu Slopné, Infokanálu Soběchleby a Infokanálu Újezd z časového období 1.–2. 
dubna 2015 od 00.00 do 24.00 hod. nebyla obchodní sdělení jak inzertního, tak 
reklamního charakteru oddělena žádným předělem od dalšího vysílání, popř. pouze na 
začátku bloku obchodních sdělení nápisem Inzerce, a ve vysílání Infokanálu Sehradice z 
téhož časového úseku byl blok obchodních sdělení inzertního charakteru označen 
nápisem reklama s výjimkou reklamy prodejny BELPO PRODUCT, s. r. o., a dále zda 
byla tato reklama prodejny BELPO PRODUCT, s. r. o., zařazená do vysílání Infokanálu 
Sehradice za úplatu. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele Miroslava Smejkala, bytem 
Trávnická 555, 685 01 Bučovice, IČ: 74335782, jakým způsobem byla do programu 
Bučovický region, vysílaného dne 10. a 11. května 2015 v čase 00:00 – 24:00 hodin, 
zařazována videotextová smyčka, resp. reklama, kterou smyčka obsahovala. 

-  Rada se seznámila s reakcí společnosti Regionální televize CZ s. r. o. na žádost Rady 
o podání vysvětlení, na základě jakých smluvních ujednání je na programu 
regionalnitelevize.cz vysílán pořad Rozhovor Britských listů. 

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele LINARXUS Czech s. r. o. k žádosti Rady o 
podání vysvětlení, jakým způsobem zajišťuje divákům přístup k informaci o tom, že 
orgánem dohledu nad provozováním televizního vysílání je Rada v souladu s § 32 odst. 
7 písm. c) zákona č. 231/2001 Sb. 

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele LINARXUS Czech s.r.o. na vydané 
upozornění, č.j. RRTV/2882/2015-LOJ, kterým byl upozorněn na porušení ustanovení § 
32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., které ukládá povinnost nezařazovat v době 
od 06:00 hodin do 22:00 hodin pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, 
psychický nebo mravní vývoj dětí a mladistvých. Provozovatel se porušení zákonné 
povinnosti dopustil odvysíláním pořadu Hlava v oblacích dne 30. června 2015 na 



 

9 

 

programu Film+ od 19:55 hod a dne 1. července 2015 na programu Film+ od 14:20 hod., 
který obsahoval naturalistické scény násilí a sexuálně explicitní a drastické scény ve 
formě, která je způsobilá vyvolat u dětských diváků psychický otřes a vést tak k ohrožení 
zejména psychického vývoje dětí a mladistvých.  

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele LINARXUS Czech s.r.o. na vydané 
upozornění č.j. RRTV/2879/2015-LOJ, kterým byl upozorněn na porušení § 32 odst. 1 
písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., neboť se odvysíláním pořadu 13, dne 26. června 2015 
v 15:10 hodin na programu Film+, dopustil porušení povinnosti nezařazovat v době od 
6:00 hodin do 22:00 hodin pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, psychický 
nebo mravní vývoj dětí a mladistvých. Uvedený pořad, který byl odvysílán v odpoledním 
čase, kdy mohou být u obrazovky děti, obsahoval násilné scény mající potenciál vyvolat 
u dětského diváka nejen napětí, ale i negativní emoční pohnutí, pocity úzkosti a strachu 
či snížení citlivosti při vnímání násilí a jeho následků. Problematickými byly shledány 
zejména scény zobrazující průběh ruské rulety a několik dalších násilných scén 
zaznamenaných v časech: 0:31:14 – 0:36:32, 0:40:16 – 0:42:32, 0:43:33 – 0:44:22, 
0:52:24 – 0:55:10, 0:56:54 – 0:58:01, 1:01:49 – 1:07:36, 1:10:36 – 1:10:50, 1:26:12 – 
1:27:33 hodin od začátku pořadu. V těchto scénách je explicitně zobrazeno násilí a oběti 
násilí (záběry: průběhu ruské rulety, mužů držících revolvery u hlav svých protihráčů, 
prostřelených hlav hráčů, zakrvácených obličejů zastřelených mužů). Násilí prostupuje 
celou dějovou linií filmu, a nadto je prezentováno formou „hry“, za kterou lze vyhrát velké 
množství peněz. To může být pro dětského diváka, neznalého principu této „hry“, nejen 
děsivé, eventuálně je zde nebezpečí i návodnosti. 

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele LINARXUS Czech s.r.o. na vydané 
upozornění, č.j. RRTV/2881/2015-LOJ, kterým byl upozorněn na porušení § 32 odst. 1 
písm. j) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 26. června 2015 
odvysílal od 15:10 hodin na programu Film+ pořad 13, který obsahoval vulgarismy a 
nadávky: „do prdele“ (0:09:46, 0:09:59, 0:36:08, 0:51:25, 0:57:24, 1:08:05 – od začátku 
pořadu), „drž hubu“ (0:27:49), „zavři hubu“ (1:00:20, 1:00:22), „hajzle“ (1:00:21), „v 
hajzlu“ (0:16:33), „kurva“ (0:29:22, 1:00:31), „parchant“ (0:38:47), „parchante“ (0:36:14), 
„pitomci“ (0:37:35), „naser si“ (0:36:39), „naserte si“ (0:18:38), „seru“ (0:18:47), „zasranej“ 
(0:47:05), „zasranýho“ (1:01:13). Porušil tak povinnost nezařazovat do programů pořady 
a reklamy, které obsahují vulgarismy a nadávky, kromě uměleckých děl, v nichž je to z 
hlediska líčeného kontextu nutné. 

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele LINARXUS Czech s. r. o. na upozornění na 
porušení § 32 odst. 1 písm. n) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 
26. června 2015 v čase od 20:30 do 20:34 hodin odvysílal na programu Film+ pořad 
Director´s Shortcut, ve kterém absentovalo označení televizního programu. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením společnosti REGANON s.r.o., se sídlem 
Praha 5 - Jinonice, Bochovská 623/2, PSČ 1580 00, IČ: 24808491, k obchodnímu 
sdělení s motivem „Pouze národ dobře informovaných občanů, kteří znají cenu svých 
práv, nemůže být zotročen. Jenom tam, kde převládne ignorance, vzniká tyranie“, jehož 
premiéra byla odvysílána dne 2. října 2014 v čase 7:13:45 hodin na programu O 
(„Óčko“).  

-  Rada se seznámila s rozsudkem Nejvyššího správního soudu ze dne 31. srpna 2015 
č.j., 8 As 141/2012-65, jímž byla zamítnuta kasační stížnost provozovatele CET 21 spol. 
s r.o. ve věci správního řízení sp.zn. : 2011/940/LOJ/CET, v jehož rámci byla uložena 
provozovateli CET 21 spol. s r. o. sankce ve výši 300 000,- Kč za porušení povinnosti 
uvedené v § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., odvysíláním pořadu Expozitura 
(4), podtitul Sedmý den, dne 28. 9. 2011 ve 20:00 hodin na programu NOVA. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze ze dne 23. června 2015, 
č.j. 3 A 53/2015-56, kterým byla zamítnuta žaloba proti správnímu rozhodnutí Rady 
sp.zn.: 2014/861/LOJ/CET, č.j. RRTV/622/2015-LOJ, jímž byla provozovateli CET 21 
spol. s r. o. uložena sankce ve výši 300 000,- Kč pro porušení ustanovení § 32 odst. 1 
písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., které stanovuje povinnost nezařazovat v době od 



 

10 

 

06:00 hodin do 22:00 hodin pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, 
psychický nebo mravní vývoj dětí a mladistvých. Provozovatel se porušení zákonné 
povinnosti dopustil odvysíláním pořadu Expozitura (4), podtitul Sedmý den, dne 20. 
června 2014 od 20.20 hodin na programu NOVA. 

 

 

AUDIOVIZUÁLNÍ MEDIÁLNÍ SLUŽBY NA VYŽÁDÁNÍ 

 

-  Rada se seznámila s analýzou audiovizuální mediální služby na vyžádání TV Hradec 
poskytovatele Bíla Oldřich. 

-  Rada se seznámila s analýzou audiovizuální mediální služby na vyžádání TV 
INTERNET poskytovatele Bíla Oldřich. 

 

OSTATNÍ 

 

-  Rada se seznámila s informací o změně formulářů žádostí k 1. říjnu 2015 a jejich 
zveřejnění k témuž datu. 

-  Rada informuje prostřednictvím svých internetových stránek stávající provozovatele a 
poskytovatele, že od 1. října 2015 přijímá žádosti na nových formulářích. 

 

 

 

 

V Praze dne 24. 9. 2015 

Bc. Ivan Krejčí 

předseda Rady pro rozhlasové 

a televizní vysílání 

kontakt: podatelna@rrtv.cz 

274 813 830 


