
 

1 

 

Tisková zpráva z 19. zasedání 2018, konaného dne 20. 11. 2018 2018 

 

 

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen "Rada") na svém 19. zasedání 
projednala 42 bodů programu. Vyhodnotila 23 stížností diváků a posluchačů, vydala 
šest upozornění na porušení zákona.  
Na 19. zasedání proběhlo jedno veřejné slyšení o udělení licence k provozování 
rozhlasového vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů se soubory technických 
parametrů Jihlava Holý vrch 96,2 MHz / 50 W a Liberec město I 94,1 MHz / 200 W. 
Podrobnější informace naleznete v přepisech usnesení Rady: 

 

 

ROZHLASOVÉ VYSÍLÁNÍ 

-  Rada na veřejném slyšení v řízení o udělení licence k provozování rozhlasového 
vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů se soubory technických parametrů Jihlava 
Holý vrch 96,2 MHz / 50 W a Liberec město I 94,1 MHz / 200 W projednala se žadatelem 
otázky týkající se jeho programové skladby.  

-  Rada se seznámila se stížností (č. j. RRTV/18582/2018-vra) na pořad Dvacet minut 
Radiožurnálu; s dopisem (č. j. RRTV/19126/2018-vra), ve kterém posluchač reaguje na 
rozhodnutí Rady, a s dopisem (č. j. RRTV/19139/2018-vra), jenže je součástí 
korespondence mezi posluchačem a moderátorem ČRo. 

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. b) a v souladu s § 21 odst. 
1 písm. b) a odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb. přijala ve věci žádosti provozovatele 
ORLICKO Media s.r.o., IČ: 04095766, se sídlem Na Štěpnici 1272, 562 06 Ústí nad Orlicí 
o změnu skutečností uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání 
programu Radio Orlicko (licence sp. zn.: 2015/475/zab), a to o změně územního rozsahu 
vysílání a souboru technických parametrů spočívající ve změně stanoviště a výkonu 
kmitočtu Ústí nad Orlicí 95,5 MHz / 200 W, toto rozhodnutí: Rada uděluje provozovateli 
ORLICKO Media s.r.o., IČ: 04095766, se sídlem Na Štěpnici 1272, 562 06 Ústí nad Orlicí 
souhlas se změnou skutečností uvedených v žádosti o licenci k provozování 
rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů programu Radio Orlicko (licence sp. zn.: 
2015/475/zab), a to se změnou územního rozsahu vysílání a souboru technických 
parametrů spočívající ve změně stanoviště a výkonu kmitočtu na stanoviště Ústí nad 
Orlicí I 95,5 MHz / 100 W, souřadnice WGS84: 16 22 29 / 49 57 36. 

-  Rada se seznámila s analýzou programu Radio Čas Rock (frekvence 99.9 MHz Ostrava 
město), provozovatele JUKE BOX, spol. s r.o. ze dne 4. 10. 2018 od 00:00 do 24:00 hodin 
a shledala, že vysílání bylo v souladu se zákonem o rozhlasovém a televizním vysílání a 
v souladu s platnými licenčními podmínkami. 

-  Rada se seznámila se srovnávací analýzou programu Rock Radio na frekvencích 99.7 
MHz České Budějovice, 88.9 MHz Jihlava, provozovatele MEDIA BOHEMIA, a.s. a 90.3 
MHz Liberec, provozovatele Gama Media, s.r.o. v časech od 07:00 do 08:00 hodin, od 
13:00 do 14:00 hodin a od 18:00 do 19:00 hodin. 

-  Rada se seznámila s analýzami obchodních sdělení odvysílaných provozovateli MEDIA 
BOHEMIA a.s. (program Fajn radio; Chomutov 98,1 MHz) dne 2. listopadu 2018, Rádio 
Pálava s.r.o. (program RÁDIO JIH; Brno-Kohoutovice 105,1 MHz) dne 2. listopadu 2018, 
MEDIA BOHEMIA a.s. (program HELAX; Ostrava 93,7 MHz) dne 2. listopadu 2018, 
RADIO UNITED BROADCASTING s. r. o. (program KISS; Plzeň 90,0 MHz) dne 
2. listopadu 2018, RADIO ZLÍN, spol. s r.o. (program Radio Zlín; Zlín 91,7 MHz) dne 
2. listopadu 2018, LONDA spol. s r. o. (program RÁDIO IMPULS; Liberec 92,1 MHz) dne 



 

2 

 

2. listopadu 2018 a 4S PRODUCTION, a.s. (program EXPRES FM; Praha 90,3 MHz) dne 
2. listopadu 2018. 

 

TELEVIZNÍ VYSÍLÁNÍ 

-  Rada udělila provozovateli LOCAL TV PLUS, spol. s r.o., IČ 483 94 866, se sídlem 
Požárnická 140, 742 83 Klimkovice, souhlas podle § 21 odst. 1 písm. b) zákona 
č. 231/2001 Sb., se změnou skutečností uvedených v žádosti o licenci č.j. FIA/2606/2013, 
spis. zn.: 2013/288/FIA/LOC, ze dne 11. června 2013, k provozování zemského 
digitálního televizního vysílání programu LTV PLUS šířeného prostřednictvím vysílačů, a 
to změnou územního rozsahu vysílání podle § 2 odst. 1 písm. y) zákona č. 231/2001 Sb., 
spočívající v jeho rozšíření o lokality Regionální sítě 8, v souladu se stanoviskem 
Českého telekomunikačního úřadu č.j. ČTÚ-60 456/2018-613 ze dne 24. října 2018, v 
rozsahu dle žádosti doručené dne 9. října 2018, č.j. RRTV/17748/2018-vra. 

-  Rada udělila provozovateli, společnosti Meridi s.r.o., IČ: 281 47 324 se sídlem 
Senovážné nám. 248/2, České Budějovice 6, 370 01 České Budějovice, souhlas podle 
§ 21 odst. 1 písm. b) zákona č. 231/2001 Sb., se změnou skutečností uvedených v žádosti 
o licenci, sp. zn.: 2014/167/FIA/Mer, č.j.: FIA/1254/2014, ze dne 1. dubna 2014 programu 
Regionální televize JIŽNÍ ČECHY, šířeného prostřednictvím vysílačů, spočívající ve 
změně územního rozsahu vysílání z Lipno Vítkův Kámen, 29. kanál (vysílač Vítkův 
Hrádek) na Český Krumlov 47. kanál, v souladu se stanoviskem Českého 
telekomunikačního úřadu ČTÚ-60 415/2018-613, ze dne 24. října 2018 a diagramu využití 
rádiových kmitočtů, který tvoří přílohu stanoviska dle žádosti ze dne 14. září 2018, č.j.: 
RRTV/16868/2018-vra.  

-  Rada se seznámila s vyjádřením provozovatele Léčebné lázně Mariánské Lázně a. s., 
IČ 45359113, se sídlem Masarykova 22/5, 353 01 Mariánské Lázně, ze dne 25. října 
2018, č.j. RRTV/18425/2018-vra, ve věci upozornění na porušení ustanovení zákona 
č. 231/2001 Sb., ze dne 9. října 2018, č.j. RRTV/17724/2018-zem; 

-  Rada zastavuje podle § 66 odst. 1, písm. b) zákona č. 500/2004 Sb., řízení o žádosti 
provozovatele Léčebné lázně Mariánské Lázně a. s., IČ 45359113, se sídlem 
Masarykova 22/5, 353 01 Mariánské Lázně, ze dne 25. října 2018, č.j. 
RRTV/18425/2018- vra, o souhlas dle § 21 odst. 7 zákona č. 231/2001 Sb., (převod 
vlastnických práv k akciím na hlavního akcionáře Drencan Limited, reg. č. 10322979, se 
sídlem CP House, Otterspool Way, Watford, WD25 8JJ, United Kingdom), neboť byla 
podána žádost zjevně právně nepřípustná. 

-  Rada informuje společnost Léčebné lázně Mariánské Lázně a. s., IČ 45359113, se 
sídlem Masarykova 22/5, 353 01 Mariánské Lázně, že dle § 5 písm. d) zákona 
č. 231/2001 Sb., že Rada eviduje Léčebné lázně Mariánské Lázně a. s., jako 
provozovatele vysílání (licence č.j. RRTV/2242/2016-zem ze dne 19. července 2016) s 
jediným akcionářem společnosti Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s., IČ 45359113, a to 
společností Drencan Limited, reg. č. 10322979, se sídlem CP House, Otterspool Way, 
Watford, WD25 8JJ, United Kingdom, v jehož vlastnictví je všech 422 756 kusů 
kmenových akcií na jméno v zaknihované podobě ve jmenovité hodnotě každé akcie 
1000,- Kč, které představují 100 % základního kapitálu společnosti Léčebné lázně 
Mariánské Lázně a.s., včetně znění stanov společnosti, v rozsahu dle notářského zápisu 
č.j. NZ 167/2018 sepsaného dne 26. června 2018. 

-  Rada zrušila podle § 30 odst. 1 písm. d) zákona č. 231/2001 Sb., provozovateli 
FIBERNET, a.s., IČ: 27196763, se sídlem Mladá Boleslav, Českobratrské náměstí 1321, 
PSČ 293 01, registraci sp. zn. 2015/825/SMU/FIB, č.j. RRTV/3739/2015-SMU ze dne 
20. října 2015, k provozování převzatého vysílání šířeného prostřednictvím kabelových 
systémů, na žádost provozovatele doručené dne 1. listopadu 2018 pod č.j. 
RRTV/18974/2018-vra.  

-  Rada se dle ustanovení § 29 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb. seznámila s oznámením 
provozovatele zemského digitálního převzatého vysílání šířeného prostřednictvím 



 

3 

 

vysílačů LOCAL TV PLUS, s.r.o., IČ: 48394866, se sídlem Požárnická 140, 742 83 
Klimkovice,, o změně ostatních skutečností uvedených v přihlášce k registraci převzatého 
vysílání sp. zn. 2009/713/KOZ/LOC, č.j. koz/5166/09 ze dne 28. července 2009, 
spočívající v rozšíření programové nabídky o český televizní program Hobby TV a zúžení 
programové nabídky o český televizní program Mňau TV; v rozsahu dle podání č.j. 
RRTV/19001/2018-vra doručeného dne 2. listopadu 2018 a upřesnění č.j. 
RRTV/19258/2018-vra doručeného dne 12. listopadu 2018. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze zde dne 10. října 2018, č.j. 
5 A 108/2018 - 51-55, kterým byla zamítnuta žaloba provozovatele ŠLÁGR TV, 
spol.  s  r. o. proti rozhodnutí Rady ze dne 20. února 2018, č.j. RRTV/6795/2018-zem, o 
uložení pokuty 300 000 Kč za provozování neoprávněného vysílání programů TV 
PÍSNIČKA, COUNTRY No.1 a Šlágr DECHOVKA prostřednictvím zvláštních 
přenosových systémů za využití aplikací HbbTV. 

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele S a P Broadcasting a. s., IČ: 04117310, 
se sídlem Poděbradská 786/65a, Hloubětín, 198 00 Praha 9doručeným Radě dne 13. 11. 
2018 pod č.j. RRTV/19293/2018-vra spočívajícím v zahájení vysílání televizního 
programu Hobby TV dne 25. září 2018 (rozhodnutí o udělení licence ze dne 26. září 2017, 
sp. zn. RRTV/2017/777/smu ve znění pozdější změny). 

-  Rada se seznámila se stanoviskem Českého telekomunikačního úřadu ze dne 
12. listopadu 2018,ČTÚ-61 605/2018-613, ve věci problematiky změn územního rozsahu 
regionálního televizního vysílání dle § 20 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb. v souvislosti s 
přechodem na DVB-T 2.  

-  Rada v rámci řízení o přestupku sp. zn. RRTV/2018/661/kus provedla důkaz zhlédnutím 
záznamu vysílání programu Strakonická televize (STTV), dokládajícího absenci loga v 
záznamu vysílání programu Strakonické televize (STTV) ve dnech 25. – 26. března 2018. 

-  Rada se seznámila s monitoringem vysílání programu INFO HAŤ provozovatele Obec 
Hať v období 10. září – 5. října 2018. 

-  Rada se seznámila s analýzou kontinuálního úseku vysílání programu AMC CHANNEL 
RU, provozovatele AMC Networks Central Europe s.r.o., ze dne 24. srpna 2018 v čase 
od 10:00 do 22:00 hodin. 

-  Rada se seznámila s analýzou zpřístupňování pořadů osobám se zrakovým postižením 
na programu Rebel provozovatele Digital Broadcasting s.r.o. za období 7. května až 
8. června 2018. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) a v souladu s ustanovením § 137 odst. 1 zákona 
č. 500/2004 Sb., správní řád, (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) žádá provozovatele 
Digital Broadcasting s.r.o., IČ 26839407, se sídlem v Ostravě, Stavební 992/1, PSČ 708 
00, o podání vysvětlení, z jakého důvodu vykázal na žádost Rady (dopis č. j. 
RRTV/9694/2018-bur) vydání pořadu Rockové zprávy (Rock News), odvysílané dne 
21. května 2018 od 8:00 a 9:00 hodin, 22. května 2018 od 8:00 a 9:00 hodin, 23. května 
2018 od 8:00 a 9:00 hodin a 24. května 2018 od 8:00 a 9:00 hodin na programu Rebel 
jakožto zpřístupněné pro osoby se zrakovým postižením. Rada stanovila lhůtu k podání 
vysvětlení 30 dní ode dne doručení této výzvy. 

-  Rada se seznámila s analýzou zpřístupňování pořadů osobám se zrakovým postižením 
na televizním programu Relax za období 7. května až 8. června 2018 a rozhodla seznámit 
se závěry analýzy provozovatele TP Pohoda s.r.o. 

-  Rada se seznámila s analýzou zpřístupňování pořadů osobám se zrakovým postižením 
na televizním programu Prima Comedy Central za období 7. května až 8. června 2018 a 
rozhodla seznámit se závěry analýzy provozovatele MTV NETWORKS s.r.o. 



 

4 

 

-  Rada se seznámila s analýzou zpřístupňování pořadů osobám se zrakovým postižením 
na programu JOJ Family provozovatele Magical roof s.r.o. za období 7. května až 
8. června 2018. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) a v souladu s ustanovením § 137 odst. 1 zákona 
č. 500/2004 Sb., správní řád, (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) žádá provozovatele 
Magical roof s.r.o., IČ: 4899784, se sídlem Pobřežní 297/14, 186 00 Praha, o podání 
vysvětlení, z jakého důvodu vykázal epizody cyklu Poldové v akci, odvysílané dne 
15. května 2018 od 9:10 hodin, 16. května 2018 od 9:10 hodin, 17. května 2018 od 9:10 
hodin a 18. května 2018 od 9:00 hodin na programu JOJ Family jakožto zpřístupněné pro 
osoby se zrakovým postižením prostřednictvím audiopopisů, ačkoliv tyto pořady žádné 
audiopopisy neobsahovaly. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 30 dní ode dne 
doručení této výzvy. 

-  Rada se seznámila s analýzou zpřístupňování pořadů osobám se zrakovým postižením 
provozovatelem Barrandov Televizní studio a.s. za období 7. května až 8. června 2018 a 
rozhodla provozovatele se závěry analýzy seznámit.  

-  Rada v rámci své kompetence dané § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) a v souladu s ustanovením § 137 odst. 1 zákona 
č. 500/2004 Sb., správní řád, (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) žádá provozovatele 
Barrandov Televizní Studio a.s., IČ 41693311, se sídlem Praha, Kříženeckého náměstí 
322/5, PSČ 152 00, o podání vysvětlení, jakým způsobem zpřístupňoval pro osoby se 
zrakovým postižením epizody pořadu Exkluziv Kateřiny Brožové odvysílané dne 
22. května 2018 od 1:52 hodin a 29. května 2018 od 2:05 hodin na programu Televize 
Barrandov. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 30 dní ode dne doručení této výzvy. 

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své působnosti dané § 5 písm. a) a f) zákona 
č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších 
zákonů a podle ustanovení § 86 odst. 1 písm. h) zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti 
za přestupky a řízení o nich, vydala dne 20. listopadu 2018 toto usnesení: Rada zastavuje 
s provozovatelem TV Nova s.r.o., IČ: 45800456, se sídlem Praha 5, Kříženeckého nám. 
1078/5, řízení o přestupku vedené pro porušení ustanovení § 31 odst. 3 zákona 
č. 231/2001 Sb., jehož se dopustil odvysíláním pořadu Nova Duel dne 19. října 2017 na 
programu NOVA v čase od 19:55 hodin, neboť nebyla splněna podmínka předchozího 
typově obdobného upozornění na porušení zákona dle ustanovení § 59 odst. 1 zákona 
č. 231/2001 Sb. 

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. 
a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního 
vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, 
upozorňuje provozovatele TV Nova s.r.o., IČ: 45800456, se sídlem Praha 5, 
Kříženeckého nám. 1078/5 na porušení ustanovení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., 
kterého se dopustil tím, že dne 19. října 2017 odvysílal na programu NOVA v čase od 
19:55 hodin pořad Nova Duel, jehož hosty byli zástupci pouze dvou kandidujících 
subjektů, konkrétně předseda hnutí ANO Andrej Babiš a volební lídr strany ČSSD 
Lubomír Zaorálek. Odvysíláním tohoto pořadu určeného pro prezentaci pouze dvou 
politiků v období bezprostředně předcházejícím konání voleb (předvečer voleb) byla 
narušena vyváženost vysílání ve prospěch těchto politických subjektů. Provozovatel se 
tak dopustil porušení povinnosti zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických 
pořadech bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti a zejména nebyla v celku vysílaného 
programu jednostranně zvýhodňována žádná politická strana nebo hnutí, popřípadě jejich 
názory nebo názory jednotlivých skupin veřejnosti, a to s přihlédnutím k jejich reálnému 
postavení v politickém a společenském životě. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode 
dne doručení tohoto upozornění.  



 

5 

 

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své působnosti dané § 5 písm. a) a f) zákona 
č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších 
zákonů a podle ustanovení § 86 odst. 1 písm. h) zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti 
za přestupky a řízení o nich, vydala dne 20. listopadu 2018 toto usnesení: Rada zastavuje 
s provozovatelem Česká televize, IČ: 00027383, sídlem Kavčí hory, Praha 4, PSČ 140 
70, řízení o přestupku vedené pro porušení ustanovení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 
Sb., kterého se dopustil odvysíláním reportáží Trutnov: podvod se souhlasem radnice? 
dne 29. června 2015 v rámci pořadu Události v regionech (Praha) od 18:00 hodin na 
programu ČT1, Developerská firma žaluje zastupitele dne 8. února 2017 v rámci pořadu 
Události v regionech (Praha) od 18:00 hodin na programu ČT1, Trutnov nevymáhal 
pokuty od stavebníků dne 21. prosince 2017 v rámci pořadu Události v regionech (Praha) 
od 18:00 hodin na programu ČT1 a Milionový nákup trutnovské radnice dne 30. prosince 
2017 v rámci pořadu Události od 19:00 hodin na programech ČT1 a ČT24, neboť nebyla 
splněna podmínka předchozího typově obdobného upozornění na porušení zákona dle 
ustanovení § 59 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb. 

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. 
a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního 
vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, 
upozorňuje provozovatele Česká televize, IČ: 00027383, sídlem Kavčí hory, Praha 4, 
PSČ 140 70, na porušení ustanovení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se 
dopustil odvysíláním reportáží Trutnov: podvod se souhlasem radnice? dne 29. června 
2015 v rámci pořadu Události v regionech (Praha) od 18:00 hodin na programu ČT1, 
Developerská firma žaluje zastupitele dne 8. února 2017 v rámci pořadu Události v 
regionech (Praha) od 18:00 hodin na programu ČT1, Trutnov nevymáhal pokuty od 
stavebníků dne 21. prosince 2017 v rámci pořadu Události v regionech (Praha) od 18:00 
hodin na programu ČT1 a Milionový nákup trutnovské radnice dne 30. prosince 2017 v 
rámci pořadu Události od 19:00 hodin na programech ČT1 a ČT24, jejichž hlavním 
tématem byly kroky trutnovské radnice. Dané reportáže jakožto celek dokládají zjevnou 
ztrátu neutrality reportéra (v případě všech reportáží stejného), jejímž účelem může být 
znedůvěryhodnění trutnovské radnice, resp. Rady města Trutnova. Tato kampaňovitost 
je ve většině inkriminovaných reportáží umocněna přítomností opozičního zastupitele 
Petra Sobotky jakožto mluvčího, jehož pohled reportáže často nekriticky přejímají, aniž 
by daly adekvátní prostor k vyjádření protistrany. Prostřednictvím jednostranných, leckdy 
zavádějících či neúplných vyjádření redaktora i moderátorů relace (zejména „i když zdejší 
zastupitelé nedostali, co si objednali, bez většího zaváhání zaplatili plnou cenu“ v 
reportáži odvysílané dne 29. června 2015 a “Sankce firmám hrozily za nedodržení smluv 
s městem. Jednu ale radnice nechala promlčet a vymáhat druhou se ani nepokusila“ či 
„Radnice proto mohla podle smlouvy uplatnit penále. Jenže na to zřejmě zapomněla“ v 
reportáži odvysílané dne 21. prosince 2017), neuvedením podstatné informace (týkající 
se například usnesení zastupitelstva Města Trutnova ze dne 22. června 2015, jímž byl 
dříve schválený záměr výkupu změněn, viz reportáž odvysílaná dne 29. června 2015) 
nebo alespoň jejím upozaděním (informace, že součástí koupě jsou i pozemky a že cena 
byla stanovena na základě znaleckého posudku, viz reportáž odvysílaná dne 30. prosince 
2017), tak vnášením hodnotových komentářů do jinak zpravodajského obsahu („miliony 
odbyté doslova mávnutím ruky“, „jenže na to zřejmě zapomněla“, „velkorysost je totiž 
zřejmě v Trutnově obecně rozšířený povahový rys“ v reportáži odvysílané dne 
21. prosince 2017) a poskytováním výraznějšího prostoru opozičnímu zastupiteli, mohl 
být divák poškozen, jelikož se mu nedostalo objektivních a vyvážených informací. 
Odvysíláním dané řady reportáží informujících o činnosti trutnovské radnice došlo k 
jednostrannému zvýhodňování názorů určité skupiny veřejnosti v celku vysílaného 
programu. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení tohoto upozornění. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele vysílání Barrandov Televizní 
Studio a.s., IČ 41693311, sídlem Kříženeckého náměstí 322/5, Praha, PSČ 15200, o 
podání vysvětlení, z jakého důvodu dne 22. srpna 2018 ve vysílání programu Televize 



 

6 

 

Barrandov absentoval zpravodajský pořad, jestliže má být dle podmínek licence 
zařazován do vysílání několikrát denně, a zejména jestliže je Televize Barrandov dle 
základní programové specifikace plnoformátovým programem, který má dle znění § 2 
odst. 1 písm. k) zákona č. 231/2001 Sb. obsahovat některé konkrétně uvedené typy 
pořadů, mezi nimi i pořady zpravodajské.  

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele Barrandov Televizní Studio a.s., IČ 41693311, sídlem Kříženeckého 
náměstí 322/5, Praha 5, PSČ 152 00, na porušení podmínek licence, kterého se dopustil 
tím, že v období od 29. října do 2. listopadu 2018 na programu Televize Barrandov 
nevysílal zpravodajství - denní zpravodajský přehled, který měl být do vysílání zařazován 
několikrát denně. V uvedeném období byl do vysílání jednou denně nasazen pořad, jehož 
název sice zněl Moje zprávy, ale za zpravodajský formát ho nelze považovat, protože 
primárně neinformuje, nepodává zprávy, tj. faktografické informace o aktuálních 
událostech, což je zřejmé z obsahu prezentovaných sdělení, jejich subjektivního 
zpracování, z faktu neoddělování informací od názorů a komentářů, a dále z neaktuálnosti 
témat, popírající princip denního zpravodajského přehledu, který je výslovně uveden v 
licenčních podmínkách. Rada stanovila lhůtu k nápravě 30 dní ode dne doručení tohoto 
upozornění. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele Barrandov Televizní Studio a.s., IČ 41693311, sídlem Kříženeckého 
náměstí 322/5, Praha 5, PSČ 152 00, na porušení základní programové specifikace 
programu Televize Barrandov, kterého se dopustil tím, že v období od 29. října do 
2. listopadu 2018 na programu Televize Barrandov nevysílal zpravodajské pořady. Dle 
základní programové specifikace má být program Televize Barrandov programem 
plnoformátovým, tedy má dle ustanovení § 2 odst. 1 písm. k) zákona č. 231/2001 Sb. 
obsahovat pořady různého zaměření a témat, zejména pořady zpravodajské, filmové, 
dokumentární, hudební a vzdělávací, a není zaměřen pouze na určitou skupinu obyvatel 
se shodnými zájmy. V uvedeném období byl do vysílání jednou denně nasazen pořad, 
jehož název sice zněl Moje zprávy, ale za zpravodajský formát ho nelze považovat, 
protože primárně neinformuje, nepodává zprávy, tj. faktografické informace o aktuálních 
událostech, což je zřejmé z obsahu prezentovaných sdělení, jejich subjektivního 
zpracování, z faktu neoddělování informací od názorů a komentářů, a dále z neaktuálnosti 
témat, popírající princip denního zpravodajského přehledu, který je výslovně uveden v 
licenčních podmínkách. Rada stanovila lhůtu k nápravě 30 dní ode dne doručení tohoto 
upozornění. 

-  Rada coby ústřední správní úřad v souladu s ustanovením § 5 písm. b) a § 21 odst. 1 
písm. d) zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, v 
platném znění (dále jen "zákon č. 231/2001 Sb.") a ustanovením § 67 odst. 1 zákona 
č. 500/2004 Sb., správní řád (dále jen "zákon č. 500/2004 Sb.") vydala dne 20. listopadu 
2018 toto rozhodnutí: Rada vydává provozovateli NOEL, s.r.o., IČ 48908991, se sídlem 
Na Pískách 3, 695 01 Hodonín, souhlas se změnou licenčních podmínek licence č. j. 
Ru/124/02/1570, ve znění pozdějších změn, k provozování televizního vysílání programů 
Infokanál Ostrovačice, Infokanál Domanín, Infokanál Dubňany, Infokanál Horní 
Bojanovice, Infokanál Ježov, Infokanál Lužice u Hodonína, Infokanál Milotice u Kyjova, 
Infokanál Moutnice, Infokanál Ostrožská Lhota, Infokanál Ratíškovice, Infokanál Rohatec, 
Infokanál Starovice, Infokanál Syrovín, Infokanál Šitbořice, Infokanál Šitbořice 2, 
Infokanál Těmice u Hodonína, Infokanál Velké Němčice, Infokanál Vracov a Infokanál 
Žeravice u Kyjova, šířených prostřednictvím kabelových systémů, spočívající v úpravě 
dalších programových podmínek, respektive programové skladby a úpravě délky 
vysílacích bloků dle žádosti provozovatele doručené Radě dne 6. listopadu 2018 pod č.j. 



 

7 

 

RRTV/19091/2018-vra a rozšíření programové nabídky o program Infokanál Ostrožská 
Lhota 2, číslo k. ú. 716171, název k. ú. Ostrožská Lhota, okres Uherské Hradiště, dle 
žádosti provozovatele doručené Radě dne 9. listopadu 2018 pod č. j. 
RRTV/19208/2018- vra.  

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele NOEL, s. r. o., IČO 
48908991, sídlem Na Pískách 3275/3, Hodonín, 695 01, proč v případě programů 
Infokanál Ježov, Infokanál Moutnice, Infokanál Rohatec, Infokanál Šitbořice, Infokanál 
Velké Němčice, Infokanál Vracov a Infokanál Žeravice nedodržel programovou skladbu 
deklarovanou v licenci. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele NOEL, s. r. o., IČO 
48908991, sídlem Na Pískách 3275/3, Hodonín, 695 01, jakým způsobem zejména v 
případě infokanálů Horní Bojanovice, Infokanálu Ježov, Infokanálu Moutnice, Infokanálu 
Ostrožská Lhota, Infokanálu Rohatec, Infokanálu Starovice, Infokanálu Šitbořice, 
Infokanálu Těmice, Infokanálu Velké Němčice a Infokanálu Vracov i všech svých 
infokanálů obecně naplňuje povinnosti plynoucí z § 32 odst. 7 zákona č. 231/2001 Sb. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele NOEL, s. r. o., IČO 
48908991, sídlem Na Pískách 3275/3, Hodonín, 695 01, zda předložený záznam 
Infokanálu Starovice (Starovice_13_14_7_2018.mp4) pochází z období 13. a 
14. července 2018. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele NOEL, s. r. o., IČO 
48908991, sídlem Na Pískách 3275/3, Hodonín, 695 01, zda program Infokanál Vracov 
provozuje denně obrazové vysílání, jak je to uváděno ve sděleních obsažených v 
textovém vysílání Infokanálu Vracov 13. a 14. 7. 2018.  

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele NOEL, s. r. o., IČO 
48908991, sídlem Na Pískách 3275/3, Hodonín, 695 01 z jakého důvodu nedodal Radě 
obrazovou část vysílání programů Infokanál Lužice a Infokanál Ostrovačice z 13. a 
14.  7.  2018.  

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele NOEL, s. r. o., IČO 48908991, sídlem Na 
Pískách 3275/3, Hodonín, 695 01, na upozornění na porušení § 49 odst. 1 písm. a) 
zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 13., resp. 14. července 2018 na 
programech Infokanál Domanín (Výkopové práce Vladimír Srnec; Elektro Kvart, Bzenec; 
Levné uhlí Bílina, Most), Infokanál Dubňany (Žaluzie Foltýn), Infokanál Milotice (Čištění 
a renovace fasád, střech a dlažeb), Infokanál Ratíškovice (Interiéry Najrent, s. r. o.), 
Infokanál Rohatec (Interiéry Najrent, s. r. o.; Půjčky Provident), Infokanál Starovice 
(Služby Zemos, Velké Němčice; Nabídka chlebíčků a obložených mís), Infokanál Syrovín 
(Kamenictví), Infokanál Těmice (Kamenictví; Výkopové práce Vladimír Srnec; Elektro 
Kvart, Bzenec; Daspra Building, s. r. o.), Infokanál Žeravice (Kamenictví) odvysílal 
reklamní sdělení, která nebyla ve vysílání rozeznatelná a nebyla jako reklama ve vysílání 
zřetelně zvukově, obrazově nebo zvukově-obrazově nebo prostorovými prostředky 
oddělena od ostatních částí vysílání.  

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele NOEL, s. r. o., IČO 48908991, sídlem Na 
Pískách 3275/3, Hodonín, 695 01, na upozornění na porušení licenčních podmínek, 
kterého se dopustil tím, že v případě programů Infokanál Horní Bojanovice, Infokanál 
Ostrovačice, Infokanál Starovice, Infokanál Šitbořice, Infokanál Těmice, Infokanál Velké 
Němčice, Infokanál Vracov a Infokanál Žeravice nedodržel ve dnech 13. a 14. července 
2018 časové rozsahy textové části vysílání deklarované v licenci.  

-   Rada se seznámila s reakcí provozovatele O2 TV s.r.o., IČ: 03998380, sídlem Za 
Brumlovkou 266/2, 14000 Praha 4, na upozornění na porušení § 32 odst. 1 písm. l) 
zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že neposkytl Radě na její vyžádání 
záznam vysílání programu O2TV FOTBAL ze dne 12. srpna 2018 v časovém úseku 
15.00–23.00 hodin.  

-  Rada se seznámila s těmito diváckými podáními, týkajícími se televizního vysílání, 
zaslanými v období od 30. října do 13. listopadu 2018 (celkem 20 podání): Barrandov 



 

8 

 

Televizní Studio a.s. / Televize Barrandov – Moje zprávy; Barrandov Televizní Studio a.s. 
/ Televize Barrandov – Jak dopadly Kauzy Jaromíra Soukupa, 4. 10. 2018 od 23:10 hod; 
Barrandov Televizní Studio a.s. / Televize Barrandov – Jaromír Soukup LIVE; Česká 
televize, ČT1 - 168 hodin, 22. 1. 2017, reportáž o Karlu Srpovi; Česká televize, ČT1 a 
ČT24, Události – reportáž o vyšetřování GIBS, 9. 5. 2018 od 19:00 hodin; TV Nova s.r.o., 
Nova – Střepiny, 30. 10. 2018; TV Nova s.r.o., Nova - Televizní noviny, 5. 10. 2018; TV 
Nova s r.o., Nova Action – upoutávka na bojové sporty, 3. 11. 2018, 15:12 hodin; Česká 
televize, ČT24 – 90´ČT24, část věnovaná Istanbulské smlouvě, 6. 11. 2018, 20:00 hodin; 
Česká televize – stížnosti na zpravodajství; Strakonická televize, s.r.o., Strakonická 
televize; O2 TV s.r.o., O2TV Fotbal; HBO Europe s.r.o, HBO 3 Romania; Česká televize, 
ČT1 – Černé ovce.  

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. 
a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního 
vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, 
upozorňuje provozovatele Barrandov Televizní Studio a.s., IČ 41693311, sídlem 
Kříženeckého náměstí 322/5, Praha 5, PSČ 152 00, na porušení ustanovení § 31 odst. 2 
zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil odvysíláním pořadu Jak dopadly Kauzy 
Jaromíra Soukupa s tematikou České televize dne 4. října 2018 od 23:10 hod na 
programu Televize Barrandov. V pořadu byl na značné ploše prezentován výhradně 
názor moderátora, aniž by zazněla oponentní stanoviska. V částech, kde hovořil s hostem 
Petrem Štěpánkem, moderátor dostatečným způsobem neplnil roli kvalifikovaného 
oponenta, naopak vyjadřoval hostu svoji názorovou podporu, pokládal navádějící otázky 
a neprezentoval divákům relevantní informace. Provozovatel se tak dopustil porušení 
povinnosti poskytovat objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření 
názorů, a to v problematice, která má výrazný společensko-politický rozměr. Rada 
stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení tohoto upozornění. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele Barrandov Televizní Studio a.s., IČ 41693311, sídlem Kříženeckého 
náměstí 322/5, Praha 5, PSČ 152 00, na porušení ustanovení § 31 odst. 2 zákona 
č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 26. září 2018 od 22:30 hod. odvysílal na 
programu Televize Barrandov diskusní politicko-publicistický pořad Jaromír Soukup LIVE, 
který nabízel pouze jednostranné názory na reflektovaná témata (fungování České 
televize, migrace). Roli kvalifikovaného oponenta, který by do diskuse nastoloval i odlišná 
stanoviska, nezastával ani moderátor pořadu, který naopak postoje hostů ve většině 
případů potvrzoval a pomáhal je dále rozvíjet vlastními argumenty. Pořad neposkytoval 
objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů. Rada stanovila 
lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení tohoto upozornění.  

-  Rada v rámci své kompetence dané § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., o provozování 
rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném znění (dále jen 
„zákon č. 231/2001 Sb.“) a v souladu s ustanovením § 137 odst. 1 zákona č. 500/2004 
Sb., správní řád, (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) žádá provozovatele vysílání Česká 
televize, IČ: 00027383, sídlem: Kavčí hory, Praha 4, PSČ 140 70, o podání vysvětlení k 
obsahu pořadu 168 hodin, respektive k příspěvku s názvem Hudebník, odvysílanému dne 
22. ledna 2017 od 21:35 hodin na programu ČT1, z jakých zdrojů byl získán dokument s 
názvem Záznam č. 38, který byl v předmětné reportáži obrazově využit, a jakým 
způsobem byla ověřena jeho pravost. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 30 dní 
ode dne doručení této výzvy. 

 

 

 

 



 

9 

 

AUDIOVIZUÁLNÍ MEDIÁLNÍ SLUŽBY NA VYŽÁDÁNÍ 

-  Rada se seznámila se zprávou o kontrole audiovizuálních mediálních služeb na 
vyžádání prostřednictvím screeningu za období srpen 2018, která pokrývala následující 
služby těchto poskytovatelů: MB MEDIA PRODUCTION GROUP s.r.o. / www.eostrov.cz; 
BEA centrum Olomouc s.r.o / http://www.beacentrum.cz/vysilani-cl-69.html; Revy HB, 
s.r.o. / Vysocina-news.cz, PowerMind s.r.o. / www.xtv.cz; OBBOD s.r.o. / 
www.obbod.com; KOUDELKA PARTNERS s.r.o. / www.quick7tv.cz; TV Bydlení s.r.o. / 
www.tvbydleni.cz; TV Architect s.r.o. / www.tvarchitect.com .  

-  Rada konstatovala, že internetové stránky poskytovatele BEA centrum 
Olomouc s. r. o., IČ 034 93 172, se sídlem v Olomouci, tř. Kosmonautů 1288/1, 779 00, 
umístěné na adrese http://www.beacentrum.cz/vysilani-cl-69.html, nejsou audiovizuální 
mediální službou na vyžádání dle zákona č. 132/2010 Sb. 

 

 

 

 

 

 

 

 

V Praze dne 22. 11. 2018 

Bc. Ivan Krejčí 

předseda Rady pro rozhlasové 

a televizní vysílání 

kontakt: podatelna@rrtv.cz 

274 813 830 


