
 

1 

 

Tisková zpráva z 23. zasedání, konaného ve dnech 7. 12. 2010 - 8. 12. 2010 

-   Rada program schválila ve znění projednaných změn 

-  Rada na základě ustanovení § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., o provozování 
rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném znění (dále 
jen zákon č. 231/2001 Sb.) a podle ustanovení § 66 odst. 2 a ustanovení § 76 zákona č. 
500/2004 Sb., správního řádu, v platném znění (dále jen zákon č. 500/2004 Sb.), vydala 
toto usnesení: Rada zastavila s provozovatelem FTV Prima, spol. s r. o., IČ 48115908, 
se sídlem Na Ţertvách 24/132, Praha 8 – Libeň, PSČ: 180 00 správní řízení zahájené z 
moci úřední, vedené pro moţné porušení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb. 
odvysíláním pořadu Zprávy TV Prima dne 27. srpna 2010 od 18:55 hodin, resp. 
reportáţe o stavbě Justičního areálu v Brně, na programu Prima televize, neboť nebyla 
splněna podmínka předchozího upozornění dle § 59 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb. a 
současně dle ustanovení § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 Sb. 
upozornila provozovatele FTV Prima, spol. s r. o., IČ 48115908, se sídlem Na Ţertvách 
24/132, Praha 8 – Libeň, PSČ: 180 00 na porušení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., 
kterého se dopustil odvysíláním pořadu Zprávy TV Prima dne 27. srpna 2010 od 18:55 
hodin, resp. reportáţe o stavbě Justičního areálu v Brně, na programu Prima televize, 
která obsahovala závaţné mnoţství věcně chybných údajů; manipulaci s fakty; účelové 
řazení faktů, čímţ došlo ke zkreslení podstaty věci, kterýmţto porušil povinnost zajistit, 
aby ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity 
a vyváţenosti.  

-  Rada v rámci správního řízení spis. zn. 2010/648/had/WAL provedla důkaz 
zhlédnutím záznamu reklamy Proenzi (mutace 50), premiérově odvysílané dne 16. 3. 
2010 v 15:32:55 hodin na programu Televize Barrandov. 

-  Rada v rámci správního řízení spis. zn. 2010/1115/had/WAL provedla důkaz 
zhlédnutím reklamy na produkt Urinal Akut (mutace 2), premiérově vysílané dne 1. 
dubna 2010 v 11:53:00 hodin, na programu Prima televize.  

-  Rada v rámci správního řízení spis. zn. 2010/971/had/COM provedla důkaz 
zhlédnutím záznamu reklamy na produkt Urinal akut (mutace 2), premiérově odvysílané 
1. dubna 2010 v 11:53:00 hodin na programu Prima televize.  

-  Rada v rámci správního řízení spis. zn. 2010/972/had/bis provedla důkaz zhlédnutím 
záznamu reklamy na produkt APO-CURENZYM, premiérově vysílané dne 14. listopadu 
2009 v 18:52:13 hodin na programu Prima televize. 

-  Rada v rámci správních řízení spis. zn. 2010/976/had/ALL, 2010/975/had/ALL, 
2010/974/had/ALL provedla důkaz zhlédnutím záznamu reklamy na produkt Enterosgel 
(mutace 2), premiérově odvysílané dne 3. dubna 2010 v 9:21:52 hodin na programu 
Televize Barrandov. 

-  Rada v rámci správního řízení spis. zn. 2010/960/had/OGI provedla důkaz zhlédnutím 
záznamu označení sponzora Calibrum Activin (sponzor upoutávky, mutace 1), 
premiérově odvysílaného dne 8. února 2010 v 19:58:48 hodin na programu ČT1.  

-  Rada v rámci správního řízení spis. zn. 2010/395/had/Poi provedla důkaz zhlédnutím 
záznamu reklamy na produkt Mucosonal Plus (mutace 4), premiérově odvysílané dne 1. 
listopadu 2009 v 10:24:18 hodin na programu Nova, poskytnutého účastníkem řízení.  

-  Rada v rámci správního řízení spis. zn. 2010/188/had/Boe provedla důkaz zhlédnutím 
záznamu reklamy na produkt Muconasal Plus, mutace 4, premiérově odvysílané dne 1. 
listopadu 2009 v 10:24:18 hodin na programu Nova, poskytnutého účastníkem řízení. 

-  Rada udělila podle § 25 zákona č. 231/2001 Sb. společnosti ATV CZ, s. r. o., IČ: 
27647234, se sídlem Velvarská 1626/45, Praha 6 - Dejvice, licenci k televiznímu 
vysílání programu GOLF CHANNEL šířeného prostřednictvím druţice; základní 
programová specifikace: sportovní televizní placený a kódovaný program tématicky 



 

2 

 

zaměřený na vše o golfu; hlavní jazyk vysílání: čeština; výčet států, na jejichţ území je 
směřováno vysílání prostřednictvím druţice: Česká republika, Slovensko, Maďarsko, 
Polsko; a to na dobu 12 let od právní moci tohoto rozhodnutí.  

-  Rada informuje dle § 18 odst. 6 zákona č. 231/2001 Sb. o udělení licence společnosti 
ATV CZ, s. r. o., IČ: 27647234, k televiznímu vysílání programu GOLF CHANNEL 
šířeného prostřednictvím druţice, regulační orgány členských států Evropské unie, na 
jejichţ území je televizní vysílání programu GOLF CHANNEL zcela nebo převáţně 
směřováno, tj.: Slovenska, Maďarska a Polska. 

-  Rada se seznámila s monitoringem obsahu vysílání programu KTV Dukovany v 
souvislosti s volbami do zastupitelstev obcí a Senátu Parlamentu ČR, zahrnujícím 
období 10. října - 12. října 2010. 

-  Rada se seznámila s monitoringem obsahu vysílání programu TV 13 provozovatele 
AV-PARK v souvislosti s volbami do zastupitelstev obcí a Senátu Parlamentu ČR, 
zahrnujícím pořady Třináctka vysílané na programu TV 13 v období 10.–12. října 2010, 
Magazín Třináctky vysílaný na programu TV 13 v období 10.–12. října 2010 a videotext 
vysílaném na programu TV 13 ve dnech 10.–12. října 2010.  

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění upozornila 
provozovatele AV-PARK s. r. o., sídlem Archeologická 2636/3, Praha 5, 155 00 Česká 
republika, IČ: 27086267, na porušení licenčních podmínek, kterého se dopustil tím, ţe 
ve dnech 10. října 2010 – 12. října 2010 neodvysílal na programu TV 13 vysílací bloky s 
názvem „základní vysílání“ a „noční vysílání“, které jsou licencí stanoveny a 
charakterizovány jako součást vysílání programu TV 13. Rada stanovila lhůtu k nápravě 
30 dní od doručení upozornění. 

-  Rada se seznámila s monitoringem vysílání programu Z1 v souvislosti s volbami do 
Senátu Parlamentu ČR a do obecních zastupitelstev, zahrnujícím pořady Zprávy v 
18:30 hodin od 7. do 16. října 2010, Interview Z1 od 7. do 16. října 2010, Byznys a 
politika od 7. do 16. října 2010 a pořad Byznys a společnost od 7. do 16. října 2010. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozornila 
provozovatele První zpravodajská, a. s., IČ: 27204090, se sídlem Blanická 1008/28, 120 
00 Praha 2, na porušení § 53 odst. 6 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil 
sponzorováním zpravodajského pořadu Zprávy dne 11. října 2010 od 21:00 hodin 
sponzory Sazka a. s., WikiReality.cz a Lumius na programu Z1. Rada stanovila lhůtu k 
nápravě 7 dnů od doručení tohoto upozornění. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen 
zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, a na základě § 137 zákona č. 500/2004 Sb., 
správní řád, ţádá provozovatele První zpravodajská, a. s., IČ: 27204090, se sídlem 
Blanická 1008/28, 120 00 Praha 2, aby podal vysvětlení, ke kterému pořadu se vztahují 
sponzorská sdělení odvysílaná před upoutávkou, která bezprostředně předchází pořadu 
Zprávy dne 7. října 2010 od 21:00 hodin (Sazka a. s. a OVB Allfinanz a. s.), dne 8. října 
2010 od 21:00 hodin (Sazka a. s.), dne 12. října 2010 od 21:00 hodin (Sazka a. s. a 
Lumius), dne 13. října 2010 od 21:00 hodin (Sazka a. s.), dne 14. října 2010 od 21:00 
hodin (Lumius, Sazka a. s. a OVB Allfinanz a. s.) a dne 15. října 2010 od 21:00 hodin 
(Sazka a. s. a WikiReality.cz) na programu Z1. 

- Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb.  o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, v souladu s ustanovením § 46 zákona č. 
500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, rozhodla zahájit s provozovatelem První 
zpravodajská, a. s., IČ: 27204090, se sídlem Blanická 1008/28, 120 00 Praha 2, správní 



 

3 

 

řízení z moci úřední pro moţné porušení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., kterého 
se provozovatel mohl dopustit tím, ţe v období od 6. do 16. října 2010 ve svém 
pravidelném pořadu Interview Z1 prezentoval pouze zástupce politických stran ODS a 
TOP 09. V daném období bylo odvysíláno 5 premiérových vysílání pořadu Interview Z1, 
dne  6. října 2010 od 21:30 hodin (Zdeněk Tůma, TOP 09), s 6 reprízami ve dnech 7. 
října 2010 od 12:35 hodin, 18:02 hodin, 24:00 hodin, 8. října 2010 od 19:30 hodin, 9. 
října 2010 od 17:00 hodin a 10. října 2010 od 12:50 hodin; dne 7. října 2010 od 21:30 
hodin (Aleksandra Udţenija, ODS), s 5 reprízami ve dnech 8. října 2010 od 12:35 hodin, 
18:02 hodin, 24:00 hodin, 9. října 2010 od 19:05 hodin a 10. října 2010 od 14:10 hodin; 
dne 8. října 2010 od 21:30 hodin (Jan Kalousek, ODS), se 4 reprízami ve dnech 10. 
října 2010 od 16:50 hodin, 11. října 2010 od 12:35 hodin, 18:02 hodin, 24:00 hodin; dne 
11. října 2010 od 21:30 hodin (Milan Pešák, ODS), s 5 reprízami ve dnech 12. října 
2010 od 12:35 hodin, 18:02 hodin, 24:00 hodin, 13. října 2010 od 19:30 hodin a 16. října 
2010 od 13:20 hodin a dne 12. října 2010 od 21:30 hodin (Petr Bříza, ODS), s 5 
reprízami ve dnech 13. října 2010 od 12:35 hodin, 18:02 hodin, 24:00 hodin, 14. října 
2010 od 19:30 hodin a 16. října 2010 od 14:35 hodin na programu Z1. V daném 
časovém období pořad nabyl politicko-publicistického charakteru tím, ţe během 10 dnů 
provozovatel odvysílal 30 vysílání pořadu prezentujících kandidáty konkrétních 
politických stran, a tím se mohl dopustit porušení povinnosti zajistit, aby ve 
zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a 
vyváţenosti a zejména nebyla v celku vysílaného programu jednostranně 
zvýhodňována ţádná politická strana nebo hnutí, popřípadě jejich názory nebo názory 
jednotlivých skupin veřejnosti, a to s přihlédnutím k jejich reálnému postavení 
v politickém a společenském ţivotě.  Rada v této věci nařizuje NÚJ.  

-  Rada se seznámila s monitoringem obsahu vysílání CET 21 spol. s r. o. v souvislosti s 
volbami do zastupitelstev obcí a Senátu Parlamentu ČR, zahrnujícím pořady Televizní 
noviny vysílané na programu NOVA v období 7.–16. října 2010, Odpolední televizní 
noviny vysílané na programu NOVA v období 7.–15. října 2010, Snídaně s Novou 
vysílaná na programu NOVA ve dnech 7.–15. října 2010, Střepiny vysílané na programu 
NOVA dne 10. října 2010 a Víkend vysílaný na programu NOVA dne 11. října 2010. 

-  Rada se seznámila s monitoringem obsahu vysílání FTV Prima, spol. s r. o. v 
souvislosti s volbami do zastupitelstev obcí a Senátu Parlamentu ČR, zahrnujícím 
pořady Zprávy TV Prima vysílané na programu Prima televize v období 7.–16. října 
2010, Minuty regionu vysílané na programu Prima televize v období 7.–15. října 2010, 
Fakta Barbory Tachecí vysílané na programu Prima televize ve dnech 30. září a 7.–15. 
října 2010, Nedělní partie vysílaná na programu Prima televize dne 10. října 2010, 
Soukromá dramata vysílaná na programu Prima televize ve dnech 7. a 14. října 2010 a 
Show Jana Krause vysílaná na programu Prima televize ve dnech 1. a 15. října 2010. 

-  Rada se seznámila s monitoringem obsahu vysílání České televize v souvislosti s 
volbami do zastupitelstev obcí a Senátu Parlamentu ČR, zahrnujícím pořady Události, 
komentáře, Hyde park, Reportéři ČT a 168 hodin v období 7. října - 16. října 2010. 

-  Rada se seznámila s monitoringem obsahu vysílání České televize v souvislosti s 
volbami do zastupitelstev obcí a Senátu Parlamentu ČR, zahrnujícím pořady Otázky 
Václava Moravce Speciál vysílané na programu ČT24 v období 14. září–12. října 2010, 
Události vysílané na programech ČT1 a ČT24 v období 7.–16. října 2010 a Studio volby 
2010 vysílané na programu ČT24 ve dnech 16.–17. října 2010 a 23. října 2010. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozornila 
provozovatele Česká televize, IČ: 00027383, se sídlem Kavčí hory, 140 70 Praha 4, na 
porušení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil odvysíláním pořadu 
Události, resp. zpravodajského příspěvku Úřad pro ochranu osobních údajů zahájil 
správní řízení s Magistrátem v Chomutově, včetně jeho moderátorského uvedení, dne 
14. října 2010 v 19:00 hodin na programu ČT24. Příspěvek uvedl moderátor Bohumil 



 

4 

 

Klepetko slovy: „Úřad pro ochranu osobních údajů zahájil správní řízení s Magistrátem v 
Chomutově. Prověřuje, jestli radnice neporušila zákon, kdyţ vyuţila databáze dluţníků 
města a pouhé dva dny před obecními volbami vyvěsila informace o tom, ţe mezi 
opozičními kandidáty do městského zastupitelstva je 48 lidí, kteří neplatí za odvoz 
odpadu nebo pokuty za přestupky. Radnice tyto lidi sice přímo nejmenuje, ale zveřejnila 
tabulku kandidujících stran, počet jejich kandidátů-dluţníků a částku, kterou nezaplatili.“ 
Následovalo vyjádření mluvčí chomutovského magistrátu Šárky Schönové na kameru, 
která uvedla: „Zpracoval je správce daně právě na podkladě podnětu občanů.“ A 
nakonec bylo zařazeno telefonické vyjádření mluvčí Úřadu pro ochranu osobních údajů 
Hany Štěpánkové, která konstatovala: „Úřad pro ochranu osobních údajů se rozhodl 
zahájit správní řízení pro podezření z porušení zákona o ochraně osobních údajů v 
souvislosti s propojováním databází, které slouţí k rozdílným účelům.“ Tvrzení 
moderátora, ţe zveřejněn byl seznam opozičních kandidátů, nebylo v příspěvku nijak 
doloţeno. Z dalších moderátorových slov o způsobu zveřejnění informací 
chomutovským magistrátem, jakoţ i ze zaznamenaných vyjádření respondentů v další 
části příspěvku, nevyplývá, ţe by byl zveřejněn seznam právě jen opozičních kandidátů. 
Pro posouzení dané věci je pro diváka zásadní, jestli radnice lustrovala jen opoziční 
kandidáty, nebo všechny kandidáty, dále jestli dluhy byly zaznamenány jen u opozičních 
kandidátů, nebo i u jiných kandidátů, a jak konkrétně přehled o distribuci dluţníků podle 
volebních kandidátek radnice uveřejnila – zejména jestli je zveřejnila vcelku, nebo 
výběrově s jednostrannou pozorností k opozičním kandidátům. Informace poskytnuté ve 
vysílání vystihovaly skutečnost jen částečně a zásadní část informací chyběla, takţe 
divákovi nebyly poskytnuty takové informace, aby si na jejich základě mohl na téma 
příspěvku sám vytvořit vlastní kvalifikovaný názor. Provozovatel tak porušil povinnost 
zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo dbáno zásad 
objektivity a vyváţenosti a zejména nebyla v celku vysílaného programu jednostranně 
zvýhodňována ţádná politická strana nebo hnutí, popřípadě jejich názory nebo názory 
jednotlivých skupin veřejnosti, a to s přihlédnutím k jejich reálnému postavení v 
politickém a společenském ţivotě. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní od doručení 
tohoto upozornění. 

-  Rada se seznámila s následujícími podáními k obsahu televizních programů 
doručenými v období 26. října 2010 - 29. listopadu 2010: Česká televize/ČT1 - pořad 
Reportéři ČT, vysílaný dne 25. října 2010 od 21:35 hodin na programu ČT1, CET 21 
spol. s r. o./MTV - pořad Stahovák, vysílaný dne 24.10.2010 od 21:35 hodin na 
programu MTV, CET 21 spol. s r. o./NOVA - pořad Ordinace v růţové zahradě, vysílaný 
ve dnech 11. listopadu 2010 od 20:00 hodin na programu NOVA a 16. listopadu 2010 
od 20:00 hodin na programu NOVA, CET 21 spol. s r. o./NOVA - pořad Sněţenky a 
machři po 25 letech, vysílaný dne dne 20. listopadu 2010 od 20:00 hodin a v repríze 21. 
listopadu 2010 od 12:55 hodin na programu NOVA, Česká televize/ČT1 - pořad 
Reportéři ČT, vysílaný dne dne 25. října 2010 od 21:35 hodin na programu ČT1, 
Nekonkrétní provozovatel/nekonkrétní program - reklama Prostenal, Česká televize/ČT1 
- pořad Vyprávěj, vysílaný dne 19. listopadu 2010 od 20:05 hodin na programu ČT1, 
CET 21 spol. s r. o./NOVA - pořad Televizní noviny, reportáţ o muţi, který zabil 
manţelku, vysílaná dne 22. listopadu 2010 od 19:30 hodin na programu NOVA, FTV 
Prima spol. s r. o./Prima televize - pořad Česko slovensko má talent - šesté semifinále, 
vysílaný dne 14. listopadu 2010 od 20:00 hodin na programu Prima televize, CET 21 
spol. s r. o./NOVA - pořad Televizní noviny - reportáţ o sídlištích, vysílaná dne 7. 
listopadu 2010 od 19:30 hodin na programu NOVA, Česká televize/ČT2 - pořad 
Kontexty, vysílaný dne 9. listopadu 2010 od 22:25 hodin na programu ČT2, Barrandov 
Televizní Studio a. s./Televize Barrandov - pořad Animáček, vysílaný dne 18. listopadu 
2010 od 8:15 hodin na programu Televize Barrandov, Česká televize/ČT2 - pořad Ta 
naše povaha česká, vysílaný dne 24. listopadu 2010 od 20:00 hodin na programu ČT2, 
FTV Prima spol. s r. o./Prima televize - pořad Show Jana Krause, vysílaný dne 26. 
listopadu 2010 od 21:55 hodin na programu Prima televize, Česká televize/ČT1 a ČT24 
- pořad Otázky Václava Moravce, vysílaný dne 28. listopadu 2010 od 12:00 hodin na 



 

5 

 

programech ČT1 a ČT24, CET 21 spol. s r. o./NOVA - pořad Odpolední televizní noviny, 
vysílané dne 24. listopadu 2010 vysílané od 17:00 hodin na programu NOVA, FTV 
Prima spol. s r. o./Prima televize - český nacionalismus v upoutávce na pořad Česko 
Slovensko má talent, Nekonkrétní provozovatel/nekonkrétní program - stíţnost na 
ořezávání originálních formátů filmů, Česká televize/nekonkrétní program - dopisy 
reportérce pořadu Černé ovce.  

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozornila 
provozovatele Česká televize, sídlem Kavčí hory, 140 70 Praha 4, IČ: 00027383, na 
porušení povinnosti poskytovat objektivní a vyváţené informace nezbytné pro svobodné 
vytváření názorů podle § 31 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb, kterého se dopustil tím, ţe 
dne 25. října 2010 od 21:35 hodin na programu ČT1 odvysílal pořad Reportéři ČT, v 
němţ v reportáţi s názvem „Vyhoštění z lázní Karlova studánka“ redaktor dává daleko 
větší důraz na verzi příběhu reprezentovanou panem Vladimírem Francem tím, ţe 
poskytuje větší prostor respondentům, kteří stojí na jeho straně a nesnaţí se více ověřit 
si postoj lázní, zejména oficiální důvody propuštění pacienta z léčení; a dále tím, ţe 
pouze na základě konstatování pana France a emailu ředitele lázní adresovanému 
jedné z pacientek vyvozuje, ţe vyloučení pacienta nesouhlasícího s přednáškou pana 
Zaorálka je „…ředitelův horlivý projev vděčnosti za dotaci, kterou lázním přiznal 
sociálně-demokratický hejtman Jaroslav Palas.“ Reportér se zpronevěřil principům 
nestrannosti a nezaujatosti, které jsou základem objektivního informování. Reportáţ 
byla vedena nevyváţeně ve prospěch jedné strany sporu (pana France) a následně na 
těchto neobjektivních základech byla vyvozena váţná obvinění z politicky motivovaného 
vyloučení pacienta France z léčby v lázních. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní od 
doručení upozornění. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění upozornila 
provozovatele CET 21 spol. s r. o., sídlem Kříţeneckého nám. 1078/5, 152 00 Praha 5, 
IČ: 45800456, na porušení povinnosti nezařazovat v době od 06.00 hodin do 22.00 
hodin pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, psychický nebo mravní vývoj 
dětí a mladistvých podle § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se 
dopustil tím, ţe dne 24. října 2010 od 21:35 hodin na programu MTV zařadil do vysílání 
pořad „Stahovák“, na jehoţ konci vedou moderátoři pořadu rozhovor o jednom z videí 
vysílaných v pořadu, ve kterém otevřeně pouţívají sexuální naráţky a vulgarismy, které 
by mohly narušit zejména mravní vývoj dětí a mladistvých tím, ţe by děti a mladiství 
mohli získat dojem, ţe je běţné a společensky akceptovatelné hovořit o intimních 
partiích v souvislosti s naznačením moţnosti bezohledného sexuálního aktu („jak jí dala 
aţ k objektivu ty vole, hustá frajerka ty krávo, uţ by ho tam měla ty vole“), pouţívat v 
rozhovoru vulgarismy („ty krávo, ty vole, péro“) a vést s kamarády veřejně detailní 
rozhovory o genitáliích a intimním chování se ke genitáliím („No ale předkoţka prej není 
vůbec potřebná, A tak já jí mám rád zase (předkoţku), víš co, můţeš si jí tak jako líně 
protahovat, Já si tak dycky jako tahám, neţ usnu“). Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní 
od doručení upozornění. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění upozornila 
provozovatele CET 21 spol. s r. o., sídlem Kříţeneckého nám. 1078/5, 152 00 Praha 5, 
IČ: 45800456, na porušení § 53a odst. 2 písm. c) zákona č. 231/2001 Sb., neboť 
odvysíláním pořadu Ordinace v růţové zahradě dne 11. listopadu 2010 od 20:00 hodin 
na programu NOVA se dopustil nepatřičného zdůrazňování umístěného produktu v 
pořadu obsahujícím umístění produktu tím, ţe neopodstatněně zdůrazňoval jméno firmy 
Jamall v dialozích („A za půl hodiny nám přivezou ten novej nábytek. Jamall; Jenomţe 



 

6 

 

tohle je masiv. Jamall. Budete si to pamatovat?; Jamall – říká sám pro sebe udivěně“) 
dále tím, ţe slovy „masiv, kvalita, dobré posezeníčko“ v jednoznačném slovním i 
obrazovém spojení s produkty firmy Jamall vyzdvihoval a vychvaloval kvality 
umístěného produktu (dání do protikladu nábytku z dřevotřísky a masivu Jamall, 
jednoznačné spojení slova kvalita a nábytku Jamall – „Počkej. Jamall. To něco 
znamená? Kvalitu, šéfe“, vychvalování pohodlného posezení v křesle Jamall hercem); a 
dále tím, ţe záběry na místnost plnou obaleného nábytku polepeného nálepkami s 
logem firmy Jamall zdůrazňoval umístěný produkt obrazovými prostředky. Rada 
stanovila lhůtu k nápravě 7 dní od doručení upozornění. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění upozornila 
provozovatele CET 21 spol. s r. o., sídlem Kříţeneckého nám. 1078/5, 152 00 Praha 5, 
IČ: 45800456 na porušení § 53a odst. 2 písm. c) zákona č. 231/2001 Sb., neboť 
odvysíláním pořadu Ordinace v růţové zahradě dne 16. listopadu 2010 od 20:00 hodin 
na programu NOVA se dopustil nepatřičného zdůrazňování umístěného produktu v 
pořadu obsahujícím umístění produktu tím, ţe neopodstatněně zdůrazňoval jméno 
produktu Allivictus v dialozích („Ale teď tady máme úplnou novinku. Allivictus“), dále tím, 
ţe vychvaloval a vyzdvihoval kvality umístěného produktu („Je to čistě přírodní produkt. 
Tím ty bradavičky budete stříkat a ony zmizí…Samozřejmě, ţe je to ověřený, jinak bych 
vám to ani nedoporučila…Tenhle sprej totiţ funguje také na záněty dutiny ústní, horních 
cest dýchacích a posílení lokální imunity. Uvidíte, ţe si poradí i s bradavičkami“); a dále 
tím, ţe dramaturgicky neopodstatněně zdůrazňoval obrazovými prostředky produkt 
Allivictus dlouhými záběry na krabičku s produktem. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 
dní od doručení upozornění. 

-  Rada upozornila provozovatele CET 21 spol. s r. o., sídlem Kříţeneckého nám. 
1078/5, 152 00 Praha 5, IČ: 45800456, na porušení § 32 odst. 1 písm. j) zákona č. 
231/2001 Sb., neboť odvysíláním pořadu Sněţenky a machři po 25 letech 20. listopadu 
2010 od 20:00 hodin a v repríze 21. listopadu 2010 od 12:55 hodin na programu NOVA, 
ve kterém se objevily zejména vulgarismy „kurva, píča, sere, vyseru“, se dopustil 
porušení povinnosti nezařazovat do programů pořady a reklamy, které obsahují 
vulgarismy a nadávky, kromě uměleckých děl, v nichţ je to z hlediska líčeného kontextu 
nutné; taková díla je však moţné vysílat pouze v době od 22.00 hodin do 06.00 hodin 
druhého dne. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní od doručení upozornění. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 7 odst. 1 písm. a) zákona č. 40/1995 Sb., o 
regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování 
rozhlasového a televizního vysílání, ve znění platných předpisů (dále jen „zákon č. 
40/1995 Sb.“), rozhodla, ţe v souladu s ustanovením § 46 zákona č. 500/2004 Sb., 
správní řád (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) rozhodla dne 7. prosince 2010 zahájit se 
zadavatelem reklamy, GREEN-SWAN PHARMACEUTICALS CR, a. s., IČ 25688600, 
se sídlem Praha 4, Pod Višňovkou 27/1662 správní řízení z moci úřední, neboť 
zadáním reklamy na produkt GS CONDRO FORTE COMFORT-MUTACE 15 – 
premiérově odvysílané dne 20. 9. 2010 v 09:43:15 hodin na programu Nova, v počtu 
127 repríz /dle přiloţeného seznamu/ na programech Nova, Nova Cinema, Prima 
televize, ČT1 a ČT2 v období do 24. 10. 2010, se mohl dopustit porušení § 5d odst. 2 
písm. d) zákona č. 40/1995 Sb., dle kterého se zakazuje přisuzováním potravině 
vlastností prevence, ošetřování, léčby nebo vyléčení lidských onemocnění nebo takové 
vlastnosti naznačovat tím, ţe sugestivně podsouvá spotřebiteli myšlenku, ţe 
potravinový doplněk GS Condro Forte má schopnost léčit, resp. vyléčit kloubním 
onemocněním poškozenou chrupavku a zejména odstranit bolest kloubů. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 7 odst. 1 písm. a) zákona č. 40/1995 Sb., o 
regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování 
rozhlasového a televizního vysílání, ve znění platných předpisů (dále jen „zákon č. 
40/1995 Sb.“), rozhodla, ţe v souladu s ustanovením § 46 zákona č. 500/2004 Sb., 



 

7 

 

správní řád (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) rozhodla dne 7. prosince 2010 zahájit se 
zadavatelem reklamy, GREEN-SWAN PHARMACEUTICALS CR, a. s., IČ 25688600, 
se sídlem Praha 4, Pod Višňovkou 27/1662 správní řízení z moci úřední, neboť 
zadáním reklamy na produkt GS CONDRO FORTE COMFORT-MUTACE 16 – 
premiérově odvysílané dne 21. 9. 2010 v 12:15:49 hodin na programu Nova v počtu 76 
repríz /dle přiloţeného seznamu/ na programech Nova, Nova Cinema, Prima televize, 
ČT1 a ČT2 v období do 24. 10. 2010, se mohl dopustit porušení § 5d odst. 2 písm. d) 
zákona č. 40/1995 Sb., dle kterého se zakazuje přisuzováním potravině vlastností 
prevence, ošetřování, léčby nebo vyléčení lidských onemocnění nebo takové vlastnosti 
naznačovat tím, ţe sugestivně podsouvá spotřebiteli myšlenku, ţe potravinový doplněk 
GS Condro Forte má schopnost léčit, resp. vyléčit kloubním onemocněním poškozenou 
chrupavku a zejména odstranit bolest kloubů. 

-  Rada na základě ustanovení § 7 odst. 1 písm. a) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci 
reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání, ve znění platných předpisů (dále jen „zákon č. 40/1995 Sb.“) a 
podle ustanovení § 66 odst. 2 a ustanovení § 76 zákona č. 500/2004 Sb., správního 
řádu, v platném znění (dále jen zákon č. 500/2004 Sb.), vydala dne 7. prosince 2010 
toto usnesení: Rada zastavila správní řízení se společností BOIRON CZ, s. r. o., IČ: 
25636804, se sídlem Praha 8, Pobřeţní 3/620 vedené pro moţné porušení § 5a odst. 5 
písm. d) zákona č. 40/1995 Sb., ke kterému mělo dojít zadáním reklamy na přípravek 
Oscillococcinum, mutace 5, premiérově odvysílané dne 8. října 2009 v 12:14:32 hodin 
na programu Prima televize a dále reprízované dle přiloţeného seznamu, neboť se 
prokázalo, ţe přípravek je humánním léčivým přípravkem, u kterého nebyla v rámci 
registračního řízení posuzována účinnost, čímţ se na takovou reklamu nevztahuje 
povinnost dle výše citovaného ustanovení § 5a odst. 5 písm. d) zákona č. 40/1995 Sb., 
a tím odpadl důvod pro vedení řízení. 

-  Rada neprodlouţila lhůtu k písemnému vyjádření k doplnění správního spisu sp. zn. 
2009/721/LOJ/FTV. 

-  Rada v rámci své působnosti dané § 5 písm. f) a v souladu s § 60 odst. 1 písm. l) 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, v platném 
znění (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.,) a § 67 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., 
správního řádu v platném znění (dále jen zákon č. 500/2004 Sb.,) vydala dne 7. 
prosince 2010 toto rozhodnutí: Rada uloţila provozovateli, FTV Prima spol. s r. o., IČ: 
48115908, se sídlem Na Ţertvách 24/132, Praha 8 - Libeň, PSČ: 180 00, pokutu ve výši 
50 000,- Kč, za porušení ustanovení § 48 odst. 4 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
neboť označením sponzora Herbamedicus, produkt Dermorevital (sponzor upoutávky, 
mutace 1), který obsahoval reklamní prvky (odkaz na vlastnosti produktu - "aktivní 
podpora hojení", "u širokého spektra koţních problémů"; odkaz na kvalitu celkovým 
vyzněním spotu, kdy je produkt prezentován "zpěvem ptáků na pozadí a prezentaci 
barevných, různorodých, svěţích květů - snaha o vytvoření dojmu harmonie, 
nezkaţené, čisté přírody, coţ pro většinu diváků značí aktraktivní kvality; slétávání 
květů do produktu, který se sám uzavře, je nutno vnímat jako zakázaný dynamický 
prvek) a naplnil tak definici reklamy, vysílaného dne 28. března 2009 v 20:03:17 hodin 
na programu Prima televize, porušil povinnost zajistit, aby reklamy a teleshopping byly 
rozeznatelné, u provozovatele televizního vysílání zřetelně zvukově, obrazově či 
zvukově-obrazově oddělené od ostatních částí programu. Pokuta je splatná ve lhůtě 30 
dnů ode dne právní moci tohoto rozhodnutí na účet č. 3754-19223001/0710, vedený u 
České národní banky, variabilní symbol 2009721. Účastníkovi řízení se uloţila 
povinnost do pěti pracovních dnů ode dne doručení tohoto rozhodnutí nahradit náklady 
řízení paušální částkou 1 000,- Kč podle § 79 odst. 5 zákona č. 500/2004 Sb., a § 6 
vyhlášky č. 520/2005 Sb., na účet č. 3711-19223001/0710, vedený u České národní 
banky, variabilní symbol 2009721.  

-  Rada na základě ustanovení § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., o provozování 
rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném znění (dále 



 

8 

 

jen zákon č. 231/2001 Sb.) a podle ustanovení § 66 odst. 2 a ustanovení § 76 zákona č. 
500/2004 Sb., správního řádu, v platném znění (dále jen zákon č. 500/2004 Sb.), vydala 
toto usnesení:Rada zastavila s provozovatelem Česká televize, IČ: 000 27 383, se 
sídlem Na Hřebenech II 1132/4, Kavčí hory, 140 70 Praha 4, správní řízení zahájené z 
moci úřední, vedené pro moţné porušení § 31 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb. 
odvysíláním pořadu Reportéři ČT, resp. reportáţe o hospodaření Správy Praţského 
Hradu, dne 25. ledna 2010 od 21:40 hodin na programu ČT1, neboť nebyla splněna 
podmínka předchozího upozornění dle § 59 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb.  

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů v 
platném znění (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.) a dále podle ustanovení § 66 odst. 2 a § 
67 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, vydala toto usnesení: Rada zastavila s 
provozovatelem Česká televize, IČ: 000 27 383, sídlem Na Hřebenech II 1132/4, Kavčí 
hory, 147 00 Praha 4 správní řízení zahájené z moci úřední, vedené pro moţné 
porušení povinnosti stanovené v § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., kterého 
se měl dopustit odvysíláním pořadu Evropský manuál – Experimenty s drogami a 
závislostmi dne 1. května 2010 od 4:10 hodin na programu ČT1 a reprizovaným 4. 
května 2010 od 14:50 hodin na programu ČT2, neboť se porušení zákona neprokázalo, 
čímţ odpadl důvod pro vedení řízení. 

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen zákon č. 231/2001 Sb.) v platném znění a dále podle ustanovení § 66 odst. 2 a § 67 
zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, přijala dne toto usnesení: Rada zastavila s 
provozovatelem Česká televize, IČ: 000 27 383, sídlem Na Hřebenech II 1132/4, Kavčí 
hory, 147 00 Praha 4 správní řízení zahájené z moci úřední, vedené pro moţné 
porušení povinnosti stanovené v § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., kterého 
se měl dopustit odvysíláním pořadu Gympl dne 5. září 2010 od 20:00 hodin na 
programu ČT1, neboť se porušení zákona neprokázalo, čímţ odpadl důvod pro vedení 
řízení. 

-  Rada se seznámila se správními řízeními zahájenými prostřednictvím předsedkyně 
Rady v rámci kompetence dané § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., a článkem 3, 
odst. 2 Jednacího řádu Rady: sp. zn. 2010/1274/had/Pet se zpracovatelem Petronius 
CZ, a. s.; IČ 270 78 990, Zelený pruh 99/1560, 14000 Praha 4 pro moţné porušení § 5d 
odst. 2 písm. d) zákona č. 40/1995 Sb., kterého se mohla dopustit jako zpracovatel 
reklamy Proenzi (mutace 50), premiérově odvysílané dne 16. 3. 2010 od 15:32:55 hodin 
na programu Televize Barrandov a dále do 11. 4. 2010 reprízované na programech 
ČT1; ČT2; ČT24; ČT4 SPORT; Nova; Nova CINEMA a Prima televize (konkrétní výčet 
všech odvysílání v přiloţeném seznamu), neboť předmětná reklama naznačuje léčebné 
účinky produktu Proenzi ve spojitosti s odstraněním bolestí kloubů, průměrný divák 
tvrzení „Bolí vás klouby“ v kontextu s nabídkou tohoto produktu můţe interpretovat jako 
moţnost odstranění bolesti samotné, ale rovněţ i příčin, které ji způsobují, tím můţe 
docházet k porušení zákonného ustanovení, které zakazuje, aby v reklamě byla 
potravině přisuzována vlastnost prevence, ošetřování, léčby nebo vyléčení lidských 
onemocnění nebo taková vlastnost byla naznačována a sp. zn. 2010/1272/had/Ju- se 
zpracovatelem JU-TURN Marketing & Production s. r. o., IČ: 25738259 nám. Barikád 
1134/3, PSČ 13000, pro moţné porušení § 2 odst. 1 písm. c) zákona 40/1995 Sb., 
neboť zpracováním reklamního spotu Altermed – Wartner bradavičník odvysílaného v 
premiéře dne 14. 6. 2010 v 10:54:56 hodin na programu Prima televize a v reprízách 
108krát na programech Prima COOL a Prima televize (dle přiloţeného seznamu) se 
mohla dopustit porušení povinnosti nevysílat reklamu, která je nekalou obchodní 
praktikou podle zvláštního předpisu, respektive zákazu klamavé reklamy tím, ţe v 
reklamním spotu opomněla uvést důleţitý údaj, jenţ s přihlédnutím ke všem okolnostem 
lze po podnikateli spravedlivě poţadovat podle § 5 odst. 1 písm. c) zákona 634/1992 



 

9 

 

Sb., o ochraně spotřebitele, a to zejména údaje o omezeních při pouţití prostředku 
Wartner bradavičník.  

-  Rada se seznámila s rozhodnutím Městského soudu v Praze č. j. 9A 161/2010 - 34 ze 
dne 20. 10. 2010, kterým byla zamítnuta ţaloba provozovatele Česká televize, se 
sídlem Praha 4, Kavčí Hory, proti rozhodnutí Rady ze dne 18. 5. 2010, sp. zn. 
2010/170/vav/ČTV, kterým byla udělena pokuta ve výši 50 000,- Kč za porušení § 48 
odst. 4 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního 
vysílání a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, ke kterému došlo 
odvysíláním obchodního sdělení NIKON, produkt Monarch 8.5X56 DCF (mutace 1) 
označeného účastníkem jako sponzor pořadu, do vysílání. Obchodní sdělení bylo 
zařazováno do vysílání programu ČT1 a ČT24 v měsíci listopadu 2009. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze ze dne 26. října 2010 č.j. 
6 A 124/2010-80, který zrušil rozhodnutí Rady č.j. loj/98/2009, sp. zn. 
2009/716/LOJ/FTV ze dne 6. října 2009, jímţ Rada uloţila provozovateli FTV Prima 
spol. s r. o. pokutu ve výši 50 000,- Kč za porušení ustanovení § 48 odst. 4 písm. a) 
zákona č. 231/2001 Sb., neboť označením sponzora Glaxosmithkline, produkt Alli 
(sponzor upoutávky, mutace 1), který obsahoval reklamní prvky a naplnil tak definici 
reklamy, vysílaným dne 25. dubna 2009 ve 21:12:38 hodin na programu Prima televize, 
porušila povinnost zajistit, aby reklamy a teleshopping byly rozeznatelné, u 
provozovatele televizního vysílání zřetelně zvukově, obrazově či zvukově-obrazově 
oddělené od ostatních částí programu.  

-  Rada se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze č. j. 11 Ca 359/2009-40 
ze dne 21. 10. 2010, kterým byl zrušen výrok - č. 11 – ve věci účastníka SELF servis, 
spol. s. r. o., IČ 18826016 se sídlem Brno, Pálavské náměstí 11 v rámci rozhodnutí 
Rady sp. zn. 2009/756/had, ze dne 16. 6. 2009, sp. zn. 2009/756/had, č. j.: 
had/6939/09, ve znění opravného rozhodnutí ze dne 20. 10. 2009, č. j.: had/7216/09. 
kterým byla udělena pokuta po 200 000,- Kč kaţdému z účastníků řízení pro porušení § 
32 odst. 3 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., ke kterému došlo dne 28. srpna 2008 v 
době od 02:07 hodin do 02:17 hodin šířením programu Hustler TV obsahujícího 
vyobrazení hrubého sexuálního násilí, čímţ se dopustil porušení zákazu šířit takový 
program, který obsahuje pořady, které jsou vysílány v rozporu s ustanoveními § 32 
odstavce 1 písm. b), c), e) a f) zákona č. 231/2001 Sb., konkrétně pak § 32 odst. 1 
písm. e) zákona č. 231/2001 Sb. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze č. j. 11 Ca 380/2009-44 
ze dne 25. 11. 2010, kterým byl zrušen výrok - č. 27 – ve věci účastníka řízení TV Cable 
s. r. o. IČ: 27828905 se sídlem 8. května 498/35, Olomouc v rámci rozhodnutí Rady sp. 
zn. 2009/756/had, ze dne 16. 6. 2009, sp. zn. 2009/756/had, č. j.: had/6939/09, ve znění 
opravného rozhodnutí ze dne 20. 10. 2009, č. j.: had/7216/09. kterým byla udělena 
pokuta po 200 000,- Kč kaţdému z účastníků řízení pro porušení § 32 odst. 3 písm. a) 
zákona č. 231/2001 Sb., ke kterému došlo dne 28. srpna 2008 v době od 02:07 hodin 
do 02:17 hodin šířením programu Hustler TV obsahujícího vyobrazení hrubého 
sexuálního násilí, čímţ se dopustil porušení zákazu šířit takový program, který obsahuje 
pořady, které jsou vysílány v rozporu s ustanoveními § 32 odstavce 1 písm. b), c), e) a 
f) zákona č. 231/2001 Sb., konkrétně pak § 32 odst. 1 písm. e) zákona č. 231/2001 Sb. 

-  Rada na základě ustanovení § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., o provozování 
rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném znění (dále 
jen zákon č. 231/2001 Sb.) a podle ustanovení § 66 odst. 2 a ustanovení § 76 zákona č. 
500/2004 Sb., správního řádu, ve znení platném v době řízení (dále jen zákon č. 
500/2004 Sb.), vydala dne toto usnesení: Rada zastavila správní řízení vedené s 
provozovatelem převzatého televizního vysílání SELF servis, spol. s. r. o., IČ 18826016 
se sídlem Brno, Pálavské náměstí 11 a TV Cable s. r. o. IČ: 27828905 se sídlem 8. 
května 498/35, Olomouc, vedené pro moţné porušení § 32 odst. 3 písm. a) zákona č. 
231/2001 Sb., ke kterému mělo dojít dne 28. srpna 2008 v době od 02:07 hodin do 
02:17 hodin šířením programu Hustler TV obsahujícího vyobrazení hrubého sexuálního 



 

10 

 

násilí (manţel „trestá" nevěrnou ţenu. Trest na nahé ţeně zavřené ve visící kleci 
vykonává banda násilníků, kteří se přitom jednají velmi hrubě a násilnicky, jak verbálně, 
tak nonverbálně. Násilím nutí ţenu k jejich orálnímu uspokojování, drţí ţeninu hlavu za 
vlasy a tlačí její ústa ke ztopořeným penisům. Nejčastějšími slovními vulgaritami jsou 
různé obměny výrazu „fuck". Ţena naříká, muţ přivázaný u kůlu má u hlavy přiloţenou 
pistoli a musí vše sledovat. Dále ţena musí lízat jednomu násilníkovi anální otvor za 
stálého vulgárního pokřikování únosců. V poslední fázi scény je ţena vyjmuta z klece a 
na stole před přítelovými zraky znásilněna. Násilníci jí drţí paţe a nohy, jeden z nich s 
plačící ţenou proti její vůli vykonává souloţ, další jí ztopořeným penisem bije přes 
obličej), tj. pornografii a hrubé samoúčelné násilí, čímţ se dopustili porušení zákazu šířit 
takový program, který obsahuje pořady, které jsou vysílány v rozporu s ustanoveními § 
32 odstavce 1 písm. b), c), e) a f) zákona č. 231/2001 Sb., konkrétně pak § 32 odst. 1 
písm. e) zákona č. 231/2001 Sb., neboť došlo k zániku trestnosti jiného správního 
deliktu.  

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1 - 3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů, ve znení platném v době řízení (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), 
upozornila provozovatele převzatého televizního vysílání SELF servis, spol. s. r. o., IČ 
18826016 se sídlem Brno, Pálavské náměstí 11 a TV Cable s. r. o. IČ: 27828905 se 
sídlem 8. května 498/35, Olomouc na porušení § 32 odst. 3 písm. a) zákona č. 
231/2001 Sb., ke kterému došlo dne 28. srpna 2008 v době od 02:07 hodin do 02:17 
hodin šířením programu Hustler TV obsahujícího vyobrazení hrubého sexuálního násilí 
(manţel „trestá" nevěrnou ţenu. Trest na nahé ţeně zavřené ve visící kleci vykonává 
banda násilníků, kteří se přitom jednají velmi hrubě a násilnicky, jak verbálně, tak 
nonverbálně. Násilím nutí ţenu k jejich orálnímu uspokojování, drţí ţeninu hlavu za 
vlasy a tlačí její ústa ke ztopořeným penisům. Nejčastějšími slovními vulgaritami jsou 
různé obměny výrazu „fuck". Ţena naříká, muţ přivázaný u kůlu má u hlavy přiloţenou 
pistoli a musí vše sledovat. Dále ţena musí lízat jednomu násilníkovi anální otvor za 
stálého vulgárního pokřikování únosců. V poslední fázi scény je ţena vyjmuta z klece a 
na stole před přítelovými zraky znásilněna. Násilníci jí drţí paţe a nohy, jeden z nich s 
plačící ţenou proti její vůli vykonává souloţ, další jí ztopořeným penisem bije přes 
obličej), tj. pornografii a hrubé samoúčelné násilí, čímţ se dopustili porušení zákazu šířit 
takový program, který obsahuje pořady, které jsou vysílány v rozporu s ustanoveními § 
32 odstavce 1 písm. b), c), e) a f) zákona č. 231/2001 Sb., konkrétně pak § 32 odst. 1 
písm. e) zákona č. 231/2001 Sb. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení 
tohoto upozornění.  

-  Rada se seznámila s rozhodnutím Nejvyššího správního soudu č. j. 3 As 15/2010-85 
ze dne 10. 11. 2010, kterým byl zrušen rozsudek Městského soudu v Praze č. j. 11 Ca 
75/2009 ze dne 3. 12. 2009, jímţ bylo zrušeno rozhodnutí Rady sp. zn. 
2008/230/had/CET, č. j.: had/335/09, kterým byla uloţena pokuta ve výši 1 000 000,-Kč 
za porušení povinností uvedených v ustanovení § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 
231/2001 Sb. K porušení povinností došlo odvysíláním pořadu Odpolední televizní 
noviny dne 30. 1. 2008 od 17.00 hodin na programu Nova, v němţ byla odvysílána 
reportáţ, věnovaná případu vraţdy a následnému rozřezání těla oběti v Ústí nad 
Labem. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Nejvyššího správního soudu ze dne 30. září 2010, 
č.j. 6 As 16/2010–259, kterým byla zamítnuta kasační stíţnost účastníka FTV Prima, 
spol. s r.o. ve věci skryté reklamy, spočívající v prezentaci ochranné známky (loga novin 
Šíp), patřící společnosti VLTAVA–LABE–PRESS, a.s. v pořadu VyVolení – Noví 
hrdinové, odvysílaném ve dnech mezi 13. zářím 2007 a 22. listopadem 2007 na 
programu Prima televize, proti rozsudku Městského soudu v Praze ze dne 9. září 2009, 
č.j. 9 Ca 386/2008–140, jímţ byla zamítnuta ţaloba proti rozhodnutí Rady, kterým byla 
provozovateli FTV Prima spol. s r.o. uloţena pokuta 1 100 000,- Kč 



 

11 

 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Nejvyššího správního soudu ze dne 22. září 2010, 
č.j. 6 As 20/2009–255, kterým byl zrušen rozsudek Městského soudu v Praze č.j. 9Ca 
389/2008–109 ze dne 11. února 2009 ve věci neoddělené reklamy, spočívající v 
slovním upozornění moderátora na pořad o Vyvolených na rozhlasových programech 
Frekvence 1 a Evropa 2 v pořadu VyVolení – Noví hrdinové, odvysílaném ve dnech 
mezi 12. zářím 2007 a 30. listopadem 2007 na programu Prima televize, a věc vrácena 
Městskému soudu v Praze k dalšímu řízení.  

-  Rada nezapsala Global Web Europe, s. r. o. / Video dňa 
(www.megabulvar.sk/sk/video-dna,www.megabulvar.cz/sk/video-dna)jako poskytovatele 
audiovizuálních mediálních sluţeb na vyţádání do Evidence. 

-  Rada podle ustanovení § 4 odst. 1 a odst. 2 písm. a) a b) a ustanovení § 11 zákona č. 
132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních sluţbách na vyţádání, upozornila Městskou 
část Praha 5 na porušení § 5 citovaného zákona, neboť jako poskytovatel audiovizuální 
mediální sluţby na vyţádání dostupné na internetové stránce www.tvp5.cz nedoručila 
Radě písemné oznámení obsahující náleţitosti stanovené § 5 odst. 1 písm. a), b), c), d) 
a e) citovaného zákona. Rada stanovila lhůtu k nápravě 30 dnů ode dne doručení 
upozornění. 

-  Rada podle ustanovení § 4 odst. 1 a odst. 2 písm. a) a b) a ustanovení § 11 zákona č. 
132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních sluţbách na vyţádání, upozornila Městskou 
část Praha 5 na porušení § 6 citovaného zákona, neboť jako poskytovatel audiovizuální 
mediální sluţby na vyţádání dostupné na internetové stránce www.tvp5.cz nesplnila 
povinnost umoţnit příjemcům sluţby snadný, přímý a trvalý přístup k údajům 
stanoveným v § 6 odst. 1 písm. a), b) a c) citovaného zákona. Rada stanovila jí lhůtu k 
nápravě 30 dnů ode dne doručení upozornění. 

-  Rada podle ustanovení § 4 odst. 1 a odst. 2 písm. a) a b) a ustanovení § 11 zákona č. 
132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních sluţbách na vyţádání, upozornila 
společnost MICROSOFT s. r. o. na porušení § 5 citovaného zákona, neboť jako 
poskytovatel audiovizuální mediální sluţby na vyţádání dostupné na internetové 
stránce www.mstv.cz nedoručila Radě písemné oznámení obsahující náleţitosti 
stanovené § 5 odst. 1 písm. a), b), c), d) a e) citovaného zákona. Rada stanovila lhůtu k 
nápravě 30 dnů ode dne doručení upozornění.  

-  Rada podle ustanovení § 4 odst. 1 a odst. 2 písm. a) a b) a ustanovení § 11 zákona č. 
132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních sluţbách na vyţádání, upozornila 
společnost MICROSOFT s. r. o. na porušení § 6 citovaného zákona, neboť jako 
poskytovatel audiovizuální mediální sluţby na vyţádání dostupné na internetové 
stránce www.mstv.cz nesplnila povinnost umoţnit příjemcům sluţby snadný, přímý a 
trvalý přístup k údajům stanoveným v § 6 odst. 1 písm. a), b) a c) citovaného zákona. 
Rada stanovila lhůtu k nápravě 30 dnů ode dne doručení upozornění. 

-  Rada podle ustanovení § 4 odst. 1 a odst. 2 písm. a) a b) a ustanovení § 11 zákona č. 
132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních sluţbách na vyţádání, upozornila 
společnost OIK TV, s. r. o. na porušení § 5 citovaného zákona, neboť jako poskytovatel 
audiovizuální mediální sluţby na vyţádání dostupné na internetové stránce www.oik.cz 
nedoručila Radě písemné oznámení obsahující náleţitosti stanovené § 5 odst. 1 písm. 
a), b), c), d) a e) citovaného zákona. Rada stanovila lhůtu k nápravě 30 dnů ode dne 
doručení upozornění.  

-  Rada podle ustanovení § 4 odst. 1 a odst. 2 písm. a) a b) a ustanovení § 11 zákona č. 
132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních sluţbách na vyţádání, upozornila 
společnost OIK TV, s. r. o. na porušení § 6 citovaného zákona, neboť jako poskytovatel 
audiovizuální mediální sluţby na vyţádání dostupné na internetové stránce www.oik.cz 
nesplnila povinnost umoţnit příjemcům sluţby snadný, přímý a trvalý přístup k údajům 
stanoveným v § 6 odst. 1 písm. a), b) a c) citovaného zákona. Rada stanovila lhůtu k 
nápravě 30 dnů ode dne doručení upozornění. 



 

12 

 

-  Rada podle ustanovení § 4 odst. 1 a odst. 2 písm. a) a b) a ustanovení § 11 zákona č. 
132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních sluţbách na vyţádání, upozornila 
společnost NETLOOK s. r. o. na porušení § 5 citovaného zákona, neboť jako 
poskytovatel audiovizuální mediální sluţby na vyţádání dostupné na internetové 
stránce www.freevideo.cz nedoručila Radě písemné oznámení obsahující náleţitosti 
stanovené § 5 odst. 1 písm. a), b), c), d) a e) citovaného zákona. Rada stanovila lhůtu k 
nápravě 30 dnů ode dne doručení upozornění. 

-  Rada podle ustanovení § 4 odst. 1 a odst. 2 písm. a) a b) a ustanovení § 11 zákona č. 
132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních sluţbách na vyţádání, upozornila 
společnost NETLOOK s. r. o. na porušení § 6 citovaného zákona, neboť jako 
poskytovatel audiovizuální mediální sluţby na vyţádání dostupné na internetové 
stránce www.freevideo.cz nesplnila povinnost umoţnit příjemcům sluţby snadný, přímý 
a trvalý přístup k údajům stanoveným v § 6 odst. 1 písm. a), b) a c) citovaného zákona. 
Rada stanovila lhůtu k nápravě 30 dnů ode dne doručení upozornění. 

-  Rada se seznámila s monitoringem a analýzou obsahu audiovizuální mediální sluţby 
na vyţádání poskytovatele Jaroslav Malatinec / Internetová videokuchařka a neshledala 
na straně tohoto poskytovatele ţádné porušení zákona. 

-  Rada udělila provozovateli Radio West Plzeň, s. r. o. IČ: 25217569 Wenzigova 
4/1872, 120 00 Praha 2 souhlas se změnou skutečností uvedených v ţádosti o licenci k 
provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů programu Rádio EVROPA 
2 - Západ (licence Ru/196/97), a to se změnou územního rozsahu vysílání a souboru 
technických parametrů spočívající ve zvýšení výkonu kmitočtu Plzeň centrum 92,2 MHz, 
ze 100 W na 200 W a změně stanoviště se stávajících souřadnic WGS 84: 13E2254 
/49N4451 na souřadnice WGS 84: 13E2258 / 49N4446 podle § 20 odst. 4 a § 21 odst. 1 
písm. b) zákona č. 231/2001 Sb. 

-  Rada udělila provozovateli AZ Rádio, s. r. o. IČ: 25325418 se sídlem Lidická 
1005/23b, 602 00 Brno souhlas se změnou skutečností uvedených v ţádosti o licenci k 
provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů programu AZ Rádio 
(licence Ru/116/04), a to se změnou územního rozsahu vysílání a souboru technických 
parametrů spočívající ve změně stanoviště kmitočtu Brno 99,0 MHz / 1 kW z: 
souřadnice stanoviště WGS 84 (LON, LAT) 16E3418 / 49N1329 na: 16E3438 / 
49N1326 podle § 20 odst. 4 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona č. 231/2001 Sb.  

-  Rada neudělila provozovateli Praţské inforádio, s. r. o. IČ: 26506734 se sídlem Na 
Ţertvách 132/24, 180 00 Praha 8 souhlas se změnou skutečností uvedených v ţádosti o 
licenci k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů programu RADIO 
HEY Praha (licence Ru/117/04), a to se změnou územního rozsahu a souboru 
technických parametrů, spočívající v přidělení kmitočtu Záluţí u Plzně - stadion 93,7 
MHz / 200 W z důvodu negativního stanoviska Českého telekomunikačního úřadu. 

-  Rada udělila provozovateli Kalendář Liberecka, spol. s r. o., IČ 60279001, se sídlem 
Papírová 537, 460 01 Liberec 2, předchozí souhlas se změnou společenské smlouvy 
dle § 21 odst.1 písm.e) a odst.3 zákona č. 231/2001 Sb., spočívající ve změně 
původního názvu společnosti ve společenské smlouvě z Kalendář Liberecka, spol. s r. 
o. na Rádio Dobrý den, spol. s r. o. 

-  Rada se seznámila s podnětem posluchače týkajícím se vysílání Českého rozhlasu 6 
v Praze, s podnětem posluchače na reklamu KOUPELNY Ptáček a její klamavost a s 
podnětem posluchače na reklamu Clavin a její sexistickost. 

-  Rada zastavila správní řízení se společností Rádio Čas s. r. o., IČ 258 17 183, 
Ostrava, Plesná K.Svobody 130, PSČ 725 27, zahájené za zpracování reklamy na 
produkt Proenzi3, vysílané od 5. května 2010 na programu Rádio Impuls (premiérově 
monitorované v 06:31:46 hod.) a v počtu 56 repríz do 14. května 2010 na programech 
Rádio Impuls a Frekvence 1, neboť se porušení zákona neprokázalo, čímţ odpadl 
důvod správního řízení. 

http://intranet.rrtv.cz/ObchodniRejstrik.aspx?ic=60279001


 

13 

 

-  Rada zahájila se společností IS Produkce s. r. o., IČ: 28315707, SNP 1191, 765 02 
Otrokovice 2, Kvítkovice, správní řízení z moci úřední, neboť zpracováním reklamy na 
produkt Proenzi3, vysílané od 5. května 2010 na programu Rádio Impuls (premiérově 
monitorované v 06:31:46 hod.) a v počtu 56 repríz do 14. května 2010 na programech 
Rádio Impuls a Frekvence 1, se mohla dopustit porušení § 5d odst. 2 písm. d) zákona č. 
40/1995 Sb., dle kterého reklama na potraviny nesmí uvádět v omyl zejména 
přisuzováním potravině vlastností prevence, ošetřování, léčby nebo vyléčení lidských 
onemocnění nebo takové vlastnosti naznačovat.  

-  Rada se seznámila z usnesením Městského soudu v Praze ze dne 21. října 2010, č.j. 
6Ca 412/2008 - 34, kterým zastavil řízení ve věci podané ţaloby společností MEDIA 
BOHEMIA a. s. na ochranu proti nezákonnému zásahu správního orgánu, neboť 
ţalobce vzal podanou ţalobu v plném rozsahu zpět. 

-  Rada se seznámila s dopisem provozovatele HBO Česká republika, spol. s r. o., IČ: 
61646786, doručeným dne 19. listopadu 2010, č.j. 9588, ve kterém ţádá o vydání 
nových rozhodnutí ve věcech řízení o ţádostech o udělení licence k televiznímu vysílání 
prostřednictvím zvláštních přenosových systémů. 

-  Rada sděluje provozovateli HBO Česká republika, spol. s r. o., IČ: 61646786, ţe 
ţádosti o vydání nových rozhodnutí o udělení licence k televiznímu vysílání 
prostřednictvím zvláštních přenosových systémů nelze vyhovět, neboť v případě 
zastavených správních řízení nelze provést nové řízení a vydat nové rozhodnutí ve 
smyslu § 101 zákona č. 500/2004 Sb. 

-  Rada vzala na vědomí oznámení provozovatele SMART Comp. a. s., IČ 25517767, 
dle § 29 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., o změně skutečností uvedených v přihlášce k 
registraci č.j.: sve/7306/07, sp. zn. 2007/562/sve/SMA, spočívající ve změně časového 
rozsahu vysílání programů HUSTLER TV a Daring!TV na dobu od 0:00 do 24:00 hod., 
včetně specifikace technického zabezpečení v souladu s § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 
231/2001 Sb., dle č.j. 8590 a 9762. 

-  Rada registrovala provozovateli Czech Digital Group, a. s., IČ.: 258 42 609 (registrace 
sp. zn.: 2008/70/FIA/CDG, č.j.Fia/645/08) změnu skutečností uváděných v přihlášce k 
registraci dle § 29 odst. 1 písm. b) zákona č. 231/2001 Sb., spočívající ve změně 
seznamu akcionářů dle ţádosti ze dne 23. listopadu 2010, č.j. 9709. 

-  Rada zastavila podle § 66 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb. s provozovatelem 
TradeTec, a. s., IČ: 27859355, se sídlem Ostrava, Mariánské Hory, Daliborova 419/11, 
správní řízení vedené z moci úřední pro moţné porušení § 29 zákona č. 231/2001 Sb. 
spočívající ve vysílání neregistrovaných programů. 

-  Rada upozornila provozovatele TradeTec, a. s., IČ: 27859355, se sídlem Ostrava, 
Mariánské Hory, Daliborova 419/11, na porušení § 29 zákona č. 231/2001 Sb. 
spočívající ve vysílání neregistrovaných programů, kterého se dopustil tím, ţe jako 
provozovatel převzatého vysílání (registrace ze dne 10. března 2009, 
sp.zn.:2009/41/zem/TTE) šíří programy STV Trojka, Markíza, Doma TV, JOJ a JOJ 
Plus, které nemá zaregistrovány, a stanovila mu lhůtu k nápravě do 30 dnů od doručení 
tohoto upozornění. 

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele Kabelová televize Kadaň, a. s., IČ 
46709584, dle § 29 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., o změně skutečností uvedených v 
přihlášce k registraci převzatého vysílání prostřednictvím kabelových systémů, č.j.: 
Rg/29/96 ze dne 18.6.1996, spočívající ve změně programové nabídky, a to v jejím 
rozšíření o televizní programy: české: Retro Music Television; zahraniční:Eurosport 2 
(Francie); dle podání ze dne č.j. 9659 ze dne 22.11.2010. 

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele SELECT SYSTEM, s. r. o., IČ 
25382292, dle § 29 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., o změně skutečností uvedených v 
přihlášce k registraci převzatého vysílání prostřednictvím kabelových systémů, č.j.: 
KOZ/2444/2010, sp.zn. 2010/656/hru/SEL, ze dne 13.7.2010, spočívající ve změně 
programové nabídky, a to v jejím rozšíření o televizní programy: zahraniční:TVP 1, TVP 



 

14 

 

2, TVP sport (polské veřejnoprávní); dle podání ze dne č.j. 9549 ze dne 18.11:2010 a 
č.j. 9683 ze dne 23.11.2010. 

 -  Rada projednala ţádosti o udělení licence k provozování rozhlasového vysílání 
prostřednictvím pozemních vysílačů na kmitočtu Benešov – Kozmice 89,3 MHz / 5 kW  

-  Rada udělila společnosti Rádio Pálava s. r. o. IČ 26230780, se sídlem Brněnská 
3163/38, 695 01 Hodonín, podle § 18 zákona č. 231/2001 Sb. licenci k provozování 
rozhlasového vysílání prostřednictvím pozemních vysílačů na kmitočtu Brno - 
Kohoutovice 105,1 MHz / 500 W pro program Rádio Jih na dobu 8 let, ţádosti ostatních 
ţadatelů zamítá.  

-  Rada se seznámila s návrhem Strategie pro elektronické komunikace "Digitální 
Česko". 

-  Rada se seznámila s rozhodnutím Nejvyššího správního soudu č. j. 7 As 53/2010 ze 
dne 6. října 2010, kterým bylo zrušeno rozhodnutí Městského soudu v Praze (dále jen 
„MS“) č. j. 8 Ca 227/2009 – 33 ze dne 12. 1. 2010, kterým MS zamítl ţalobu České 
televize proti rozhodnutí Rady ze dne 2. 6. 2009, č. j. vav/4560/09, kterým jí byla 
uloţena pokuta ve výši 800 000 Kč za nedodrţení povinnosti stanovené v § 48 odst. 4 
písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., ve znění účinném do 31. 5. 2010, jehoţ se dopustila 
tím, ţe dne 4. 7. 2008 v čase 22:15:56 hodin na programu ČT 1 premiérově zařadila 
reklamu na Audi (mutace 1), označenou jako sponzor reklamní znělky. 

-  Rada se seznámila s usnesením Ústavního soudu ze dne 25. listopadu 2010 č.j. III. 
ÚS 2036/10, kterým byla odmítnuta ústavní stíţnost doručená Ústavnímu soudu dne 14. 
července 2010, jeţ napadala rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 13. dubna 
2010 č.j. 8 As 33/2010-128, kterým byla zamítnuta kasační stíţnost proti rozsudku 
Městského soudu v Praze ze dne 15. září 2009 č.j. 10 Ca 5/2009-71, kterýmţto byla 
zamítnuta ţaloba CET 21 spol. s r. o. proti rozhodnutí Rady pro rozhlasové a televizní 
vysílání ze dne 1. července 2008 sp. zn. 2008/1045/FOL/CET č.j. fol/7405/08., jímţ 
uloţila provozovateli CET 21 spol. s r. o. pokuty v celkové výši 600 000,- Kč za porušení 
povinnosti stanovené v § 32 odst. 1 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., o provozování 
rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších 
předpisů (dále jen „zákon o vysílání“), k němuţ došlo odvysíláním záběrů týraného 
chlapce z Kuřimi dne 9. 1. 2008 v pořadu Odpolední televizní noviny vysílaném od 
17.00 hodin na programu Nova, dne 9. 1. 2008 v pořadu Televizní noviny vysílaném od 
19.30 hodin na programu Nova, dne 13. 1. 2008 v pořadu Střepiny vysílaném od 21.30 
hodin na programu Nova, dne 15. 1. 2008 v pořadu Televizní noviny vysílaném od 
19.30 hodin na programu Nova, dne 16. 1. 2008 v pořadu Televizní noviny vysílaném 
od 19.30 hodin na programu Nova a dne 20. 1. 2008 v pořadu Střepiny vysílaném od 
21.35 hodin na programu Nova. 

- Rada se seznámila s usnesením Ústavního soudu České republiky ze dne 30. 
listopadu 2010, č.j. Pl. ÚS 52/04, kterým byl odmítnut návrh Rady na zrušení rozhodnutí 
ČTÚ, kterými byla v červenci 2004 vydána povolení k provozování vysílacích rádiových 
zařízení rozhlasové sluţby společnostem ČESKÝ TELECOM a. s., ČESKÉ 
RADIOKOMUNIKACE a. s. a Czech Digital Group a. s. Ústavní soud shledal, ţe Rada 
pro rozhlasové a televizní vysílání naplňuje všechny materiální znaky a proto je 
ústředním orgánem státní správy. 

- Rada uspořádala setkání se samoregulátorem pro oblast audiovizuálních mediálních 
sluţeb na vyţádání, Sdruţením pro internetovou reklamu, z. s.  p. o. (SPIR), při němţ 
partneři zhodnotili dosavadní spolupráci a rámcově projednali další společná témata. 

 

 

 

 

 



 

15 

 

V Praze dne 9. 12. 2010 

Kateřina Kalistová 

předsedkyně Rady pro rozhlasové 

a televizní vysílání 

kontakt: info@rrtv.cz 

274 813 830 


