
 

1 

 

Tisková zpráva z 23. zasedání, konaného dne 16. 12. 2014  

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen "Rada") na svém 23. zasedání 
projednala 48 bodů programu. Seznámila 84 stížnostmi diváků a posluchačů, na 
základě nichž vydala čtyři upozornění na porušení zákona. Rozhodla o zahájení dvou 
správních řízení. Rada udělila čtyři licence k provozování rozhlasového vysílání 
šířeného prostřednictvím vysílačů, a to společnosti Route Radio s.r.o. licenci se soubory 
technických parametrů Jiřice 91,7 MHz / 50 W, Kařez silo 97,1 MHz / 50 W, Králův Dvůr 
99,6 MHz / 50 W, Nový Jičín 92,0 MHz / 25 W, Strakonice 87,6 MHz / 50 W, Devět 
Křížů 94,2 MHz / 50 W, Divišov 96,4 MHz / 50 W, Drysice 88,6 MHz / 50 W, Hvězdonice 
107,8 MHz / 50 W, Humpolec 95,8 MHz / 50 W, Jáchymov na Moravě 104,1 MHz / 50 
W, Ostrovačice 94,2 MHz / 50 W, Ostředek 88,6 MHz / 50 W, Speřice 98,6 MHz / 50 W, 
Velké Meziříčí 4 105,0 MHz / 100 W, Herálec 91,7 MHz / 50 W, Mirošovice 98,3 MHz / 
50 W, Vyškov 91,9 MHz / 50 W, Žebrák 98,5 MHz / 50 W, Lhotka 97,1 MHz / 50 W, 
Rousínov 91,6 MHz / 50 W, Velká Bíteš město 101,0 MHz, Humpolec východ 91,7 MHz 
/ 50 W, Přimda 91,9 MHz / 100 W, Psáře exit 92,3 MHz / 50 W, Rokycany 105,1 MHz / 
50 W, Blučina 94,2 MHz / 50 W, Dolní Královice 96,4 MHz / 50 W, Holubice 96,1 MHz / 
50 W, Hulice 91,7 MHz / 50 W, Jesenice EXIT 107,2 MHz / 25 W, Průhonice 104,2 MHz 
/ 25 W, Křepice 94,2 MHz / 50 W, Měřín 94,7 MHz / 50 W, Mýto 92,0 MHz / 50 W, 
Nýřany 100,5 MHz / 50 W pro program Rádio Dálnice; společnosti Radiospol, s. r. o. 
licenci se souborem technických parametrů Veselí nad Moravou 103,6 MHz / 100 W pro 
program Radio Čas; společnosti RADIO UNITED BROADCASTING s. r. o. licenci se 
souborem technických parametrů Znojmo 95,6 MHz / 100 W pro program COUNTRY 
RADIO a společnosti Rádio Dobrý den, spol. s r.o. licenci se souborem technických 
parametrů  Mladá Boleslav - Bradlec 103,5 MHz / 200 W pro program Rock Radio. 

Zaevidovala  Jednoho nového poskytovatele audiovizuálních mediálních služeb na 
vyžádání (celkem tak k dnešnímu dni eviduje 146 zapsaných poskytovatelů těchto 
služeb). Podrobnější informace naleznete v přepisech usnesení Rady: 

 

ROZHLASOVÉ VYSÍLÁNÍ 

-  Rada udělila Route Radio s.r.o. podle § 18 zákona č. 231/2001 Sb. licenci k 
provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím sítě pozemních vysílačů se soubory 
technických parametrů Jiřice 91,7 MHz / 50 W, Kařez silo 97,1 MHz / 50 W, Králův Dvůr 
99,6 MHz / 50 W, Nový Jičín 92,0 MHz / 25 W, Strakonice 87,6 MHz / 50 W, Devět 
Křížů 94,2 MHz / 50 W, Divišov 96,4 MHz / 50 W, Drysice 88,6 MHz / 50 W, Hvězdonice 
107,8 MHz / 50 W, Humpolec 95,8 MHz / 50 W, Jáchymov na Moravě 104,1 MHz / 50 
W, Ostrovačice 94,2 MHz / 50 W, Ostředek 88,6 MHz / 50 W, Speřice 98,6 MHz / 50 W, 
Velké Meziříčí 4 105,0 MHz / 100 W, Herálec 91,7 MHz / 50 W, Mirošovice 98,3 MHz / 
50 W, Vyškov 91,9 MHz / 50 W, Žebrák 98,5 MHz / 50 W, Lhotka 97,1 MHz / 50 W, 
Rousínov 91,6 MHz / 50 W, Velká Bíteš město 101,0 MHz, Humpolec východ 91,7 MHz 
/ 50 W, Přimda 91,9 MHz / 100 W, Psáře exit 92,3 MHz / 50 W, Rokycany 105,1 MHz / 
50 W, Blučina 94,2 MHz / 50 W, Dolní Královice 96,4 MHz / 50 W, Holubice 96,1 MHz / 
50 W, Hulice 91,7 MHz / 50 W, Jesenice EXIT 107,2 MHz / 25 W, Průhonice 104,2 MHz 
/ 25 W, Křepice 94,2 MHz / 50 W, Měřín 94,7 MHz / 50 W, Mýto 92,0 MHz / 50 W, 
Nýřany 100,5 MHz / 50 W pro program Rádio Dálnice na dobu 8 let, nejdéle však do 10. 
října 2025, žádosti ostatních žadatelů zamítla. 

-  Rada udělila společnosti Radiospol, s.r.o., IČ: 27666395, sídlem Stavební 992/1, PSČ 
708 00 Ostrava, podle § 18 zákona č. 231/2001 Sb. licenci k provozování rozhlasového 
vysílání prostřednictvím pozemních vysílačů se souborem technických parametrů Veselí 
nad Moravou 103,6 MHz / 100 W pro program Radio Čas na dobu 8 let, nejdéle však do 
10. října 2025. 



 

2 

 

-  Rada podle ustanovení § 18 zákona č. 231/2001 Sb. udělila společnosti RADIO 
UNITED BROADCASTING s. r. o. se sídlem Říčanská 3/2399, 101 00 Praha-
Vinohrady, identifikační číslo 29131901, licenci k provozování rozhlasového vysílání 
programu COUNTRY RADIO prostřednictvím pozemních vysílačů na kmitočtu 95,6 
MHz o vyzářeném výkonu 100 W z vysílacího stanoviště Znojmo na dobu 8 let, nejdéle 
však do 10. 10. 2025. 

-  Rada udělila Rádio Dobrý den, spol. s.r.o. podle § 18 zákona č. 231/2001 Sb. licenci k 
provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím pozemních vysílačů se souborem 
technických parametrů Mladá Boleslav - Bradlec 103,5 MHz / 200 W pro program Rock 
Radio na dobu 8 let, nejdéle však do 10. října 2025, žádosti ostatních žadatelů zamítla. 

-  Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. b) a v souladu s § 21 
odst. 1 písm. b) a odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb. o provozování rozhlasového 
televizního vysílání (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb“) přijala ve věci žádosti 
provozovatele Rádio Student, s.r.o. IČ: 26241790 se sídlem Gorkého 970/45, PSČ 602 
00 Brno, o o udělení souhlasu se změnou skutečností uvedených v žádosti o licenci k 
provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů programu Free Rádio 
(licence č.j.: Ru/168/04) spočívající ve zvýšení výkonu kmitočtu Brno-Kohoutovice 107,0 
MHz / 435 W na 1000 W; alt. 794 W; alt. 708 W toto rozhodnutí: Rada neuděluje 
provozovateli Rádio Student, s.r.o., IČ: 26241790 se sídlem Gorkého 970/45, PSČ 602 
00 Brno, souhlas ke změně skutečností uvedených v žádosti o licenci k provozování 
rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů programu Free Rádio (licence č.j.: 
Ru/168/04) spočívající ve zvýšení výkonu kmitočtu Brno-Kohoutovice 107,0 MHz / 435 
W na 1000 W; alt. 794 W; alt. 708 W z důvodu negativního stanoviska Českého 
telekomunikačního úřadu. 

-  Rada podle ustanovení § 66 odst. 1 písm. a) správního řádu zastavuje řízení o 
žádosti provozovatele BBC Radiocom (Praha) s. r. o. o udělení předchozího souhlasu 
se změnami skutečností uvedených v žádosti o licenci, které je Radou vedeno pod sp. 
zn. 2013/266/bar/BBC, neboť žadatel vzal svou žádost zpět. 

-  Rada se seznámila s kontinuální analýzou programů Jihoslovanské vysílání RÁDIA 
SVOBODNÁ EVROPA/ RÁDIA SVOBODA (Radio Free Europe/Radio Liberty) a 
Ázerbajdžánské vysílání RÁDIA SVOBODNÁ EVROPA/RÁDIA SVOBODA (Radio Free 
Europe/Radio Liberty) provozovatele RFE/RL, Inc., organizační složka, a sice ve 
sledovaném období 12. 10. 2014 0:00 - 24:00 a 15. 10. 2014 0:00 - 24:00.  

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen 
„zákon č. 231/2001 Sb.“), v platném znění, a na základě ustanovení § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, žádá provozovatele rozhlasového vysílání 
RFE/RL, Inc., organizační složka, IČ: 61389269, sídlem Vinohradská 3333/159, Praha 
10, 10000, o podání vysvětlení, z jakého důvodu došlo ve dnech 12. 10. 2014 a 15. 10. 
2014 k odchylce v časovém rozvrhu vysílání oproti schématu uvedenému v licenčních 
podmínkách. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 30 dní ode dne doručení této 
výzvy. 

-  Rada se seznámila se stížností na vulgární výraz v písni odvysílané dne 22. 11. 2014 
na programu FREKVENCE 1 (č. j. 10105/2014); Rada se seznámila s podnětem, jehož 
autor žádá odejmutí licence společnosti RADIO UNITED BROADCASTING s. r. o. pro 
nedodržování licenčních podmínek programu Country MORAVA (č. j. 10261/2014); 
Rada se seznámila s podnětem, který žádal o prošetření regulérnosti soutěže "Kdopak 
to mluví" na programu Hitrádio Orion. 

-  Rada se seznámila s analýzou písně Srdcotepec odvysílané dne 22. 11. 2014 na 
programu FREKVENCE 1; Rada rozhodla o zadání analýzy programu Country 
MORAVA se zvláštním zřetelem k dodržování licenčních podmínek; Rada se seznámila 
s analýzou soutěžního vysílání na programu Hitrádio Orion ze dne 28. 11. 2014.  



 

3 

 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 7 odst. 1 písm. a) zákona č. 40/1995 Sb., o 
regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování 
rozhlasového a televizního vysílání, ve znění platných předpisů, v souladu s 
ustanovením § 46 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, zahajuje se společností 
GOLDIM spol. s r.o., IČO: 47117885, se sídlem Michelská 18/12a, Michle, 140 00 
Praha 4, správní řízení z moci úřední, neboť zadáním reklamy na doplněk stravy Probio 
Flora, která byla odvysílána dne 13. října 2014 v 6:22:08 hodin, 7:22:08 hodin a 
10:49:17 hodin na programu FREKVENCE 1 (102,5 MHz Praha), se mohl dopustit 
porušení § 5d) odst. 2 písm. d) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, který 
stanovuje, že reklama na potraviny nesmí uvádět v omyl zejména přisuzováním 
potravině vlastností prevence, ošetřování, léčby nebo vyléčení lidských onemocnění 
nebo takové vlastnosti naznačovat. 

-  Rada se seznámila s analýzami obchodních sdělení odvysílaných provozovateli 
Frekvence 1, a.s. (program FREKVENCE 1; 102,5 MHz Praha) dne 3. prosince 2014, 
LONDA spol. s r. o. (program RÁDIO IMPULS; 87,6 MHz Brno) dne 3. prosince 2014, 
RADIO UNITED BROADCASTING s.r.o. (program Kiss; 98,1 MHz Praha) dne 3. 
prosince 2014, HELLAX spol. s r. o. (program HELAX; 93,7 MHz Ostrava) dne 3. 
prosince 2014 a První rozhlasová s.r.o. (program Oldies rádio; 103,7 MHz Praha) dne 3. 
prosince 2014. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Nejvyššího správního soudu ze dne 20. listopadu 
2014, č.j. 2 As 141/2014-50, kterým byla zamítnuta kasační stížnost BBC Radiocom 
(Praha) s.r.o. proti rozsudku Městského soudu v Praze ze dne 1. července 2014, č.j. 6 A 
76/2014-42, kterým byla zamítnuta žaloba proti rozhodnutí Rady o uložení pokuty pro 
porušení licenčních podmínek. 

 

TELEVIZNÍ VYSÍLÁNÍ 

-  Rada v rámci správního řízení spis. zn. 2014/957/DRD/CET provedla důkaz 
zhlédnutím záznamu zpravodajské reportáže s názvem „Separatisté zaútočili na 
nemocnici“, odvysílané v rámci pořadu Televizní noviny ze dne 24. srpna 2014 od 19:30 
hodin na programu NOVA. 

-  Rada v rámci správního řízení sp.zn.: 2014/881/LOJ/CET provedla důkaz zhlédnutím 
obrazově-zvukového záznamu pořadu Kriminálka Las Vegas XII (9), odvysílaného dne 
20. června 2014 od 17:32 hodin na programu NOVA. 

-  Rada v rámci správního řízení spis. zn. 2014/938/had/CEL provedla důkaz zhlédnutím 
záznamu obchodního sdělení - „DermaWand“, které bylo odvysíláno dne 5. června 2014 
v čase 19:46:22 hodin na programu Televize Barrandov - repríza (mutace 1) a 
reklamy/teleshoppingu „DermaWand“, který byl premiérově odvysílán dne 7. června 
2014 v čase 10:04:57 hodin na programu Televize Barrandov (mutace 2). 

-  Rada udělila provozovateliCZECH INFOLINE s.r.o., IČ: 252 43 403 se sídlem 
Klatovská třída 1460/83, Jižní Předměstí, 301 00 Plzeň, souhlas se změnou skutečností 
uvedených v žádosti o licenci, č.j. Ru/88/03/799 ze dne 1. dubna 2003 ve znění 
pozdějších změn, spočívající ve změně podle § 21 odst. 1 písm. a), c) a d) zákona č. 
231/2001 Sb., a to: 1) změně označení názvu programu TV Mariánské Lázně z 
INFORMAČNÍ KANÁL – lázeňští hosté „TV MARIÁNSKÉ LÁZNĚ“ na: INFORMAČNÍ 
KANÁL – CZECH TIP (logo: iCZECH TIP); 2) ve změně územního rozsahu vysílání 
programu INFORMAČNÍ KANÁL – CZECH TIP na: 634646 - Františkovy Lázně, okres 
Cheb, 656437 – Jáchymov, okres Karlovy Vary, 663433 - Karlovy Vary, okres Karlovy 
Vary, 691585 - Mariánské Lázně, okres Cheb; 3) ve změně licenčních podmínek 
programu TV Mariánské Lázně: INFORMAČNÍ KANÁL – obyvatelé „TV MARIÁNSKÉ 
LÁZNĚ“, a to zrušení verze programu TV Mariánské Lázně: INFORMAČNÍ KANÁL – 
obyvatelé „TV MARIÁNSKÉ LÁZNĚ“; 4) ve změně dalších programových podmínek 
programu INFORMAČNÍ KANÁL – CZECH TIP, dle žádosti č.j. 10063 ze dne 20. 
listopadu 2014 ve znění upřesnění č.j.: 10579 ze dne 2. prosince 2014.  



 

4 

 

-  Rada konstatovala, že provozovateli SAT Plus, s.r.o., IČ 260 58 952, se sídlem Praha 
4 – Nusle, Závišova 502/5, PSČ 140 00, zanikla dne 17. prosince 2014 podle § 24 písm. 
a) zákona č. 231/2001 Sb., licence k provozování rozhlasového vysílání programu FUN 
ONE STATION šířeného prostřednictvím kabelových systémů a družice, udělená 
rozhodnutím Rady, č.j. zem/8873/06, spis. zn.: 2006/561/zem/SAT, ze dne 5. prosince 
2006, ve znění pozdějších změn. O této skutečnosti Rada vydává osvědčení v souladu 
s ustanovením § 154 správního řádu. 

-  Rada vydala podle § 70 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, opravné usnesení 
ve věci žádosti provozovatele HBO Europe s.r.o., IČ 61466786, se sídlem Praha 7, 
Jankovcova 1037/49, PSČ 17000, o ukončení vysílání programu HBO, spočívající v 
opravě zřejmých nesprávností ve vydaném osvědčení podle § 154 zákona č. 500/2004 
Sb. a to takto: "Rada bere na vědomí, že provozovateli HBO Europe s.r.o., IČ 
61466786, se sídlem Praha 7, Jankovcova 1037/49, PSČ 17000, zanikla podle § 24 
písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., licence k provozování televizního vysílání programu 
HBO šířeného prostřednictvím družice a kabelových systémů, č.j. Ru/266/02/3128 ze 
dne 5. listopadu 2002, a to dnem nabytí právní moci rozhodnutí o udělení licence, spis. 
zn.: 2014/1095/FIA/HBO, tj. dne 26. listopadu 2014, v rozsahu dle žádosti ze dne 30. 
října 2014, č.j. 9180.", na základě žádosti o opravu ze dne 27. listopadu 2014, č.j. 
10210.  

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele O2 Czech Republic a.s.., IČ 601 93 
336, se sídlem Praha 4 - Michle, Za Brumlovkou 266/2, PSČ 140 22, dle § 29 odst. 3 
zákona č. 231/2001 Sb., o změně skutečností uvedených v přihlášce k registraci 
převzatého rozhlasového a televizního vysílání prostřednictvím kabelových systémů, 
registrace č.j. Rg/32/05 ze dne 26. července 2005, ve znění pozdějších změn, 
spočívající ve změně programové nabídky, a to v jejím rozšíření od 19. listopadu 2014 o 
český televizní program O2 Info, dle podání č.j.: 10065 ze dne 20. listopadu 2014.  

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele Kabelová televize Kadaň, a.s., IČ 
467 09 584, se sídlem Kadaň, Kpt. Jaroše 1477, PSČ 432 01, dle § 29 odst. 3 zákona č. 
231/2001 Sb., o změně skutečností uvedených v přihlášce k registraci převzatého 
rozhlasového a televizního vysílání prostřednictvím kabelových systémů, registrace č.j. 
Rg/29/96 ze dne 18. června 1996, ve znění pozdějších změn, spočívající ve změně 
programové nabídky, a to v jejím rozšíření o české televizní programy: COUNTRY No. 1 
a SPORT 5, dle podání č.j.: 10756 ze dne 5. prosince 2014 a upřesnění oznámení ze 
dne 9. prosince 2014 č.j.: 10912.  

-  Rada se seznámila s analýzou zpřístupňování pořadů osobám se zrakovým 
postižením provozovatelem Česká televize za období 2. června 2014 až 20. června 
2014 a rozhodla seznámit se závěry analýzy provozovatele Česká televize a Radu 
České televize. 

-  Rada se seznámila s analýzou zpřístupňování pořadů osobám se zrakovým 
postižením provozovatelem FTV Prima, spol. s r. o. za období od 7. července 2014 do 
25. července 2014 a rozhodla seznámit se závěry analýzy provozovatele FTV Prima, 
spol. s r. o.  

-  Rada se seznámila s analýzou zpřístupňování pořadů osobám se zrakovým 
postižením provozovatelem CET 21 spol. s r.o. za období 18. června až 6. července 
2014 a rozhodla seznámit se závěry analýzy provozovatele CET 21 spol. s r.o.  

-  Rada se seznámila s analýzou kontinuálního úseku vysílání programu 
regionalnitelevize provozovatele Regionální televize CZ s.r.o. ze dne 14. října 2014. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, v souladu s ustanovením § 46 zákona č. 
500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, rozhodla zahájit s provozovatelem 
Regionální televize CZ s.r.o., IČ 24141372, se sídlem Navrátilova 666/7, Praha, PSČ 
110 00, správní řízení z moci úřední pro možné porušení podmínek licence, respektive 



 

5 

 

nedodržení územního rozsahu vysílání, kterého se mohl dopustit tím, že vysílání 
programu regionalnitelevize dne 14. října 2014 bylo realizováno pouze v regionech 
Litoměřice a Chomutov, a nepokrylo tedy celoplošný rozsah vysílání daný licencí.  

-  Rada se seznámila s analýzou kontinuálního úseku vysílání programu POLAR 
provozovatele POLAR televize Ostrava, s.r.o. z období 27. října 2014 od 10:00 do 22:00 
hodin.  

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, a v souladu s ustanovením § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) žádá 
provozovatele POLAR televize Ostrava, s.r.o., IČ: 25859838, se sídlem: Boleslavova 
710/19, 709 00 Ostrava, o podání vysvětlení, v jakých pořadech, odvysílaných v období 
před volbami do zastupitelstev obcí, konkrétně v období 1. – 10. října 2014, na 
programu POLAR, účinkovala moderátorka Monika Žídková. Rada stanovila lhůtu k 
podání vysvětlení 20 dní ode dne doručení výzvy. 

-  Rada se seznámila s výsledky systematického monitoringu hlasitosti obchodních 
sdělení na programu TV MORAVA provozovatele TV MORAVA, s.r.o. ze dne 2. 
listopadu 2014, 19:00 - 20:00 hodin. 

-  Rada se seznámila s následujícími podáními k obsahu televizních programů a 
audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání doručenými od 21. listopadu do 8. 
prosince 2014: ČESKÁ TELEVIZE/ČT1 – pořad Pečený sněhulák, 24. listopadu 2014 v 
20:57 hod; ČESKÁ TELEVIZ/ČT1 – pořad Kancl, 1. prosince 2014 v 20:58 hod.; ČESKÁ 
TELEVIZE/ČT1 – pořad Paterčata, 26. listopadu 2014 v 21:35 hod.; CET21 spol. s 
r.o./Nova Cinema – pořad Taková rodinná romance, 3. prosince 2014 v 20:07 hod.; 
ČESKÁ TELEVIZE/ČT :D – pořad Gumballův úžasný svět, 24. listopadu 2014 v 13:57 
hod.; CET 21 spol. s r.o./NOVA – pořad Televizní noviny, reportáž „Kalousek pověsil ve 
Sněmovně obraz hanící Zemana“, 27. listopadu 2014 v 19:30 hod.; CET 21 spol. s 
r.o./NOVA – pořad Ulice, 27. listopadu 2014 v 18:29 hod.; ČESKÁ TELEVIZE/ČT1 – 
pořad Události, reportáž o konferenci 25 let svobodného podnikání, 13. listopadu 2014 v 
19:00 hod.; ČESKÁ TELEVIZE/ČT1 a ČT24 – pořad Studio 6, 1. prosince 2014 v 07:49 
hod.; ČESKÁ TELEVIZE/ČT1 – pořad Události, reportáž o protestech proti azylantům v 
Německu, 28. listopadu 2014 v 19:00 hod.; T-Mobile Czech Republic 
a.s./nespecifikovaný program – reklama na službu výměny mobilního telefonu, 
premiérově na programu Prima provozovatele FTV Prima, spol. s r.o., 1. prosince 2014 
v 09:12 hod.; FTV Prima, spol. s r.o./Prima – hlasitost obchodních sdělení, 21. listopadu 
2014 v 21:44 hod.; ČESKÁ TELEVIZE/ČT1 – pořad Události, 27. listopadu 2014 v 19:00 
hod. a CET 21 spol. s r.o./NOVA – pořad Televizní noviny, 1. prosince 2014 v 19:30 
hod. – reportáže o léčbě diabetu; ČESKÁ TELEVIZE/ČT1 – pořad Události, reportáž o 
padělcích značkového oblečení, 21. listopadu 2014 v 19:00 hod.; ČESKÁ 
TELEVIZE/ČT1 – medializace útoku ve Žďáru nad Sázavou; Divadlo noc a Gordica 
Communication – audiopopisy, upřesnění způsobu výroby; ČESKÁ TELEVIZE/ČT :D – 
pořad Kouzelná školka, pohádka O hloupé ženě, 28. listopadu 2014 v 08:30 hod.; 
ČESKÁ TELEVIZE/ČT24 – pořad Interwiev ČT24, 19. listopadu v 18:40 hod. a 20. 
listopadu v 18:35 hod., pořad Události, komentáře, 29. října 2014 v 22:00 hod.; ČESKÁ 
TELEVIZE/ČT24 – pořad Hyde Park, 21. listopadu 2014 v 20:05 hod.; ČESKÁ 
TELEVIZE/ČT1 – pořad Týden v regionech (Brno), „Minaříkův týden“, 22. listopadu 
2014 v 12:00 hod.; ČESKÁ TELEVIZE/ČT24 – pořad Otázky Václava Moravce, 9. 
listopadu 2014, 12:00 hod.; ČESKÁ TELEVIZE/ČT24 – pořad Události v regionech Plus 
(Brno), příspěvek o návštěvě prezidenta Zemana v Jihomoravském kraji, 2. prosince 
2014 v 05:51 hod.; ČESKÁ TELEVIZE/ČT1 – pořad Události, příspěvek o návštěvě 
prezidenta Zemana v Opavě, 11. listopadu 2014 v 19:00 hod.; ČESKÁ TELEVIZE/ČT24 
– vyváženost a objektivita; ČESKÁ TELEVIZE/nespecifikovaný program – vyváženost a 
objektivita; ČESKÁ TELEVIZE/ČT24 – pořad Události, komentáře, 24. listopadu 2014 v 
22:00 hod.; ČESKÁ TELEVIZE/ČT1 – pořad Máte slovo, 20. listopadu 2014 v 20:58 



 

6 

 

hod.; ČESKÁ TELEVIZE/ČT2 – pořad Neskloň se, 23. listopadu 2014 v 11:35 hod.; 
ČESKÁ TELEVIZE/ČT1 – pořad Události, reportáž o protiromských hoaxech, 30. 
listopadu 2014 v 19:00 hod.; CET 21 spol. s r.o./NOVA – Televizní noviny, příspěvek o 
uznání státu Palestina, 28. listopadu 2014 v 19:30 hod.; ČESKÁ TELEVIZE/ČT1 – 
pořad Události, reportáž o přijetí migrantů ze Sýrie, 30. listopadu 2014 v 19:00 hod. a 
pořad Otázky Václava Moravce, 30. listopadu 2014 v 12:00 hod.; ČESKÁ 
TELEVIZE/ČT1 – pořad Události, reportáž o protestním shromáždění na stadionu v 
Doněcku, 20. května 2014 v 19:00 hod.; ČESKÁ TELEVIZE/nespecifikovaný program – 
vyváženost zpravodajství; FTV Prima, spol. s r.o./Prima COOL – upoutávky na pořady, 
23. listopadu 2014 v 10:46 hod.; CET 21 spol. s r.o./NOVA – upoutávka na pořad 
Víkend, 2. prosince 2014 v 09:39 hod.; Barrandov Televizní Studio a.s./Televize 
Barrandov – pásmo Animáček, 24. listopadu 2014 v 06:31 hod.; CET 21 spol. s 
r.o./NOVA – sponzorský vzkaz Durex, 23. listopadu 2014 v 10:56 hod.; EMPRESA 
MEDIA, a.s./Televize Barrandov – reklama časopisu Sedmička, premiérově 26. 
listopadu 2014 v 08:50 hod.; FTV Prima, spol. s. r.o./Prima – hlasitost obchodních 
sdělení, 29. listopadu 2014 v 19:24 hod.; FTV Prima, spol. s r.o./Prima – posun začátků 
vysílání pořadů, 27. listopadu 2014; CET 21 spol. s r.o./NOVA - pořad Televizní noviny, 
reportáž o nástupu Romana Janouška do věznice, 18. listopadu 2014 v 19:30 hod.; 
Nespecifikovaný provozovatel/nespecifikovaný program – kvalita zahraničního 
zpravodajství; ČESKÁ TELEVIZE/ČT1 a ČT24 – vysílání rozdělující společnost; ČESKÁ 
TELEVIZE/nespecifikovaný program – neplnění poslání média veřejné služby. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele CET 21 spol. s r.o., IČ: 45800456, se sídlem Kříženeckého nám. 1078/5, 
152 00 Praha 5, na porušení § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., neboť se 
odvysíláním pořadu Ulice (2714) dne 27. listopadu 2014 od 18:29 hodin na programu 
NOVA dopustil porušení povinnosti nezařazovat v době od 6:00 hodin do 22:00 hodin 
pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, psychický nebo mravní vývoj dětí a 
mladistvých, konkrétně tím, že uvedený pořad, který byl vysílán v podvečerním čase, 
kdy mohou být u obrazovky děti a mladiství, obsahoval scénu konzumace marihuany 
mladistvými osobami (00:05:28 od začátku pořadu) a scénu zachycující mladistvé pod 
vlivem této drogy (00:09:50 od začátku pořadu), a to v bezvýhradně pozitivním kontextu. 
Požívání této nelegální látky mladistvými je pořadem prezentováno jako prostředek 
navozování dobré nálady, sbližování, a dokonce i odbourávání bariér při navazování 
intimního vztahu. První ze scén navíc utvrzuje představu o zdravotní nezávadnosti, až 
prospěšnosti marihuany, zejména v souvislosti s onemocněním epilepsií. Možné 
nepříznivé dopady konzumace marihuany byly v rámci dějové linky zcela opomenuty. 
Zobrazování konzumace marihuany mladistvými jakožto druh neškodné zábavy, která 
přináší pozitivní efekty, jak společenské, tak zdravotní, může působit, především v 
případě mladistvých, návodně. Zvláště závažná je pak možnost ohrožení fyzického 
vývoje mladistvých trpících epilepsií, kteří mohou být na základě uvedených 
zavádějících informací povzbuzeni k požití marihuany, čímž může potenciálně dojít k 
bezprostřednímu ohrožení jejich zdraví. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne 
doručení upozornění. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen 
„zákon č. 231/2001 Sb.“), v platném znění, a na základě ustanovení § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, žádá provozovatele ČESKÁ TELEVIZE, IČ 
00027383, sídlem Kavčí hory, Praha 4, PSČ 14070, o podání vysvětlení, z jakého 
důvodu dne 13. listopadu 2014, v rámci zpravodajské relace Události, vysílané na 
programu ČT1 od 19:00 hodin, v reportáži věnované konferenci o svobodném 
podnikání, byla z odvysílaného výroku prezidenta Miloše Zemana vystřižena zmínka o 



 

7 

 

Zdeňku Bakalovi. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 dní ode dne doručení této 
výzvy. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen 
„zákon č. 231/2001 Sb.“), v platném znění, a na základě ustanovení § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, žádá provozovatele ČESKÁ TELEVIZE, IČ 
00027383, sídlem Kavčí hory, Praha 4, PSČ 14070, o podání vysvětlení, z jakého 
důvodu v pořadu Studio 6, který byl odvysílán dne 1. prosince 2014 od 05:59 hodin na 
programech ČT1 a ČT24, konkrétně pak v rámci rozhovoru s vedoucí vydání Portálu 
ČT24 (od 07:49 hodin), zazněla z úst pozvané nesprávná a moderátorem nekorigovaná 
informace, že vlastníkem obsahu zveřejněného uživateli na sociální síti Facebook je 
společnost Facebook („všechno, co my na Facebook dáme, tak patří Facebooku, ne 
nám“, „tím, že jsem svá data na Facebook dala, tak je to jeho majetek“.), přičemž ve 
stávajících i nových (platných od 1. 1. 2015) smluvních podmínkách užívání sociální sítě 
Facebook („Prohlášení o právech a povinnostech“) je explicitně uvedeno, že vlastníkem 
veškerého obsahu i informací zveřejněných na Facebooku je uživatel („Jste vlastníkem 
veškerého obsahu a informací, které na Facebooku zveřejníte …“). Rada stanovila lhůtu 
k podání vysvětlení 20 dní ode dne doručení této výzvy. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen 
„zákon č. 231/2001 Sb.“), v platném znění, a na základě ustanovení § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, žádá provozovatele ČESKÁ TELEVIZE, IČ 
00027383, sídlem Kavčí hory, Praha 4, PSČ 14070, o podání vysvětlení, zda byla v 
souvislosti s odvysíláním reportáže o padělcích značkového zboží, která byla dne 21. 
11. 2014 zařazena v rámci zpravodajské relace Události, vysílané od 19:00 hodin na 
programu ČT1, uzavřena smluvní ujednání se společností ZOOT, a.s., a pokud ano, o 
jaká smluvní ujednání se jedná, resp. z jakého důvodu byla v reportáži prezentována 
společnost ZOOT, a.s., včetně záběrů provozovny, které společnost jednoznačně 
identifikovaly. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 dní ode dne doručení této 
výzvy. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen 
„zákon č. 231/2001 Sb.“), v platném znění, a na základě ustanovení § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, žádá provozovatele ČESKÁ TELEVIZE, IČ: 
00027383, sídlem Kavčí hory, Praha 4, PSČ 14070, o podání vysvětlení, na základě 
jakého klíče byli vybíráni hosté, kteří se v rámci pořadu Události, komentáře, 
odvysílaného dne 29. října 2014 od 22:00 hodin na programu ČT24, vyjadřovali k 
tématům udělování státních vyznamenání a návštěvy prezidenta Miloše Zemana v 
Čínské lidové republice. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 dní ode dne 
doručení této výzvy. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) a v souladu s ustanovením § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) žádá 
provozovatele Česká televize, sídlem Kavčí hory, 14070 Praha 4, IČ 00027383, o 
podání vysvětlení, z jakého důvodu v reportáži s názvem Jak ušetřit za teplo, 
odvysílané v pořadu Události od 19.00 hodin dne 7. 11. 2014 na programu ČT1, která 
se věnovala novelizované vyhlášce č. 237/2014 Sb., stanovující povinnost vybavení 
přístroji registrujícími dodávku tepelné energie, uvedl po přímém odkazu na tuto 
vyhlášku a na typy měřidel v ní vymezených, tedy že „vydaná vyhláška řeší i typy 
měřidel“, pouze dva typy měřidel, tj. kalorimetr a indikátory na každém radiátoru, 
přestože vyhláška zahrnuje i jiné typy přístrojů, konkrétně využívajících tzv. 
denostupňovou metodu, a to s ohledem na skutečnost, že kvůli přímému odkazu na 



 

8 

 

vyhlášku č. 237/2014 Sb. může divák nabýt dojmu, že jiná metoda měření než ty, které 
jsou uvedeny v reportáži, není zákonem umožněna. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen 
„zákon č. 231/2001 Sb.“), v platném znění, a na základě ustanovení § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, žádá provozovatele CET 21 spol. s r.o., IČ: 
45800456, se sídlem Kříženeckého nám. 1078/5, 152 00 Praha 5, o podání vysvětlení, 
na základě jakých smluvních ujednání byla odvysílána reportáž o nové léčbě cukrovky, 
zařazená v rámci zpravodajské relace Televizní Noviny, vysílané dne 1. prosince 2014 
od 19:30 hodin na programu NOVA, a zda byla v této souvislosti uzavřena smluvní 
ujednání, která zahrnovala prezentaci léčivých přípravků „Forxiga“ a „Jardiance“. Rada 
stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 dní ode dne doručení této výzvy. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen 
„zákon č. 231/2001 Sb.“), v platném znění, a na základě ustanovení § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, žádá provozovatele CET 21 spol. s r.o., IČ: 
45800456, se sídlem Kříženeckého nám. 1078/5, 152 00 Praha 5, o podání vysvětlení, 
z jakých zdrojů vycházel, když dne 18. listopadu 2014, v rámci zpravodajské relace 
Televizní noviny, vysílané od 19:30 hodin na programu NOVA, konkrétně pak v 
reportáži věnované nástupu Romana Janouška do věznice uvedl, že Vladimír Dryml, 
ředitel nemocnice ve Vrchlabí, vystavil lékařskou zprávu, která nedoporučuje nástup 
Romana Janouška do vězení. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 dní ode dne 
doručení této výzvy. 

-  Rada podle ustanovení § 5 odst. 4 zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, a 
dle ustanovení § 66 odst. 1 písm. d) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, vydala dne 
16. prosince 2014 toto usnesení: Rada zastavuje správní řízení s provozovatelem SAT 
Plus, s.r.o., IČ 260 58 952, sídlem Závišova 5, 140 00 Praha 4, ve věci vydání souhlasu 
se změnou licenčních podmínek programu HD Plus (HD+), spočívající ve změně 
programové skladby, zahájené doručením žádosti dne 19. října 2014, neboť nebyl 
zaplacen správní poplatek. 

-  Rada jakožto ústřední správní úřad na základě ustanovení § 7 písm. a) zákona č. 
40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění platných předpisů (dále jen 
„zákon č. 40/1995 Sb.“) a podle ustanovení § 66 odst. 2 a ustanovení § 76 zákona č. 
500/2004 Sb., správního řádu, v platném znění (dále jen zákon č. 500/2004 Sb.), vydala 
dne 16. prosince 2014 toto usnesení: Rada zastavuje správní řízení se zpracovatelem 
reklamy, společností ZIPO FILM production s.r.o., IČ: 24166766, se sídlem Praha 5, 
Dienzenhoferovy sady 1102/1, PSČ 150 00, vedené pro možné porušení § 2 odst. 1 
písm. c) zákona č. 40/1995 Sb., čehož se mohl dopustit zpracováním reklamního spotu 
„Mountfield - Kolo štěstí“, který byl odvysílán dne 3. ledna 2014 od 21:18 hodin na 
programu Nova, neboť porušení zákona ve vztahu ke zpracovateli reklamy nebylo 
prokázáno, čímž odpadl důvod správního řízení. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele Stanice O, a. s. ke 
způsobu zařazování obchodního sdělení "Óčkomobil.cz" do vysílání programu O 
(Óčko).  

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele Stanice O, a.s., IČ: 26509911, se sídlem Praha 5 - Košíře, Vrchlického 
č.p.439/29, PSČ 150 00 na porušení § 49 odst. 1 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
kterého se dopustil tím, že dne 17. července 2014 v časech 10:40, 13:18, 15:18 a 17:16 
hodin na programu O (Óčko) odvysílal obchodní sdělení "Óčkomobil.cz", která 
obsahovala několik pobídek, které jako celek mají reklamní charakter (Užij si všechny 



 

9 

 

výhody mobilu od Óčka. Volej, 3571-1 esemeskuj a serfuj s námi bez smlouvy. S 
předplacenou kartou a netem zdarma, a už nikdy nebudeš offline. Čekuj na 
Óčkomobil.cz“. Na závěr se objevuje nápis dominující obrazovce: „ÓČKOMOBIL.CZ“ 
„POŘÁD SPOLU. POŘÁD ONLINE.“ A drobnější text umístěný ve spodní části: 
„OBJEDNEJ SI INTERNET ZDARMA BEZ SMLOUVY AŽ DOMŮ. 
WWW.OCKOMOBIL.CZ. ÓČKOMOBIL.CZ JE SPECIÁLNÍ EDICE MOBIL.CZ.“). Svým 
obsahem tak obchodní sdělení bylo reklamou. Tato reklama ovšem nebyla jako taková 
ve vysílání rozeznatelná, protože nebyla ve vysílání zřetelně zvukově, obrazově nebo 
zvukově-obrazově nebo prostorovými prostředky oddělena od ostatních částí vysílání, a 
to přesto, že provozovatel totožnou reklamu, v jiných vysílacích časech, do vysílání 
zařazoval standardně v rámci reklamních bloků (dne 17. července 2014 v: 10:12, 10:36, 
11:17, 11:41, 12:12, 12:42, 13:13, 13:43, 14:12, 14:42, 15:14, 15:43, 16:44, 17:12, 
17:45, 18:15, 18:42, 19:13 a 19:42 hodin). Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dnů od 
doručení upozornění. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele vysílání Česká televize, IČ 
00027383, sídlem Praha 4, Kavčí hory, PSČ 140 70, zda byl přímý přenos opery 
Prodaná nevěsta, který byl odvysílán na programu ČT art dne 2. září 2014 od 20.00 
hodin sponzorován, a v případě, že ano, kdo byl tímto sponzorem. 

-  Rada se seznámila podaným vysvětlením provozovatele HBO Europe s. r. o., zda 
byly dne 28. září 2014, v rámci programu CINEMAX, divákům na území České 
republiky distribuovány pořady Nebeské dny (od 12:01 hodin), Minifilm (od 14:54 hodin), 
Život je pohoda (od 15:01 hodin) a Jsem fanda Standardu (od 20:02 hodin) v souladu s 
licenčními podmínkami (č. j. zem/2076/08), tedy s českým dabingem, či českými titulky, 
případně se slovenským dabingem či slovenskými titulky. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele HBO Netherlands 
Channels s. r. o., z jakého důvodu poskytl DVD se záznamy vysílání programů HBO 
Netherlands, HBO 2 Netherlands a HBO 3 Netherlands označená jako HBO Holland 1, 
HBO Holland 2 a HBO Holland 3, jestliže tato identifikace neodpovídá názvu 
uvedenému v licenci k provozování televizního vysílání, tedy zda se jedná pouze o 
pracovní označení, nebo zda jsou pod tímto označením programy distribuovány 
divákovi, dále o podání vysvětlení, jakým způsobem je plněna povinnost vyplývající z § 
32 odst. 7 písm. a), b) a c) zákona č. 231/2001 Sb., tedy povinnost provozovatele 
umožnit divákům snadný, přímý a trvalý přístup zejména k základním údajům o 
provozovateli televizního vysílání, jimiž jsou název nebo jméno a identifikační číslo, 
bylo-li přiděleno, adresa sídla v případě právnické osoby nebo bydliště v případě fyzické 
osoby a u zahraniční osoby rovněž adresa podniku nebo organizační složky na území 
České republiky, byly-li zřízeny, k údajům, které umožňují rychlé, přímé a účinné 
navázání kontaktu s provozovatelem televizního vysílání, zejména k poštovní adrese 
pro doručování, telefonnímu číslu, popřípadě k adrese pro doručování elektronické 
pošty, a k informaci o tom, že orgánem dohledu nad provozováním televizního vysílání 
je Rada. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele TETA s.r.o., IČ 47785781, 
se sídlem Ústí nad Labem, Klíšská 977/77, PSČ 400 01, zda „aktuální zprávu“ týkající 
se „prodeje slepiček“ odvysílal ve dnech 17. a 18. srpna 2014 na televizním programu 
Infokanál TETA, mutace Chabařovice, za úplatu či jinou protihodnotu, které bylo 
doručeno Radě dne 2. prosince 2014 pod č.j. 10550/2014. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele Saavedramedia spol. s r. 
o., IČ: 01442473, se sídlem Bořivojova 1073/42, 130 00 Praha 3 - Žižkov, zda se 
domnívá, že ze způsobu prezentace bloku s názvem Karty, hvězdy radí odvysílaného 
dne 13. června 2014 od 22:30 hodin na programu TV Regina, je pro diváky dostatečně 
zřejmé, že se jedná o obchodní sdělení, resp. teleshopping. 

-  Rada se seznámila s reakcí na upozornění na porušení zákona, respektive 
ustanovení § 32 odst. 1 písm. n) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se provozovatel TV-



 

10 

 

MAJ s.r.o. dopustil tím, že dne 21. – 22. září 2014 v době vysílání pořadu OSLAVA 15. 
VÝROČÍ ZALOŽENÍ MIKROREGIONU KRÁLOVSTVÍ, tj. dle vyjádření provozovatele v 
časech od 14.00, 16.00, 18.00, 20.00 a 22.00 hod., nebylo uvedeno na obrazovce logo 
programu. 

-  Rada se seznámila s reakcí na upozornění na porušení zákona, respektive 
ustanovení § 32 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb., podle něhož je provozovatel 
vysílání povinen uchovávat v odvysílané podobě a v náležité technické kvalitě záznamy 
všech pořadů včetně dalších částí vysílání alespoň po dobu 30 dnů ode dne jejich 
vysílání a na písemnou výzvu je zapůjčit Radě, které bylo doručeno provozovateli TV 
Beskyd s.r.o. dne 14. listopadu 2014 pod č.j. VAL/3876/2014. 

-  Rada se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze ze dne 13. listopadu 
2014, č.j. 6A 159/2014, kterým bylo zrušeno rozhodnutí Rady ze dne 17. června 2014, 
sp.zn. 2014/39/RUD/TV, č.j. RUD/2414/2014, o uložení pokuty ve výši 100 000,- Kč 
provozovateli TV CZ s.r.o., IČ 242 67 309, se sídlem Praha 1 - Staré Město, Kaprova 
42/14, okres Hlavní město Praha, PSČ 110 00, za porušení ustanovení § 32 odst. 1 
písm. l) zákona č. 231/2001 Sb.,kterého se dopustil tím, že na písemnou výzvu Rady 
zapůjčil záznam vysílání programu ACTIVE TV, který nebyl záznamem vysílání v 
odvysílané podobě, neboť dodaný záznam ze dne 26. října 2013 od 03:00:00 hodin do 
03:32:00 hodin nesplňoval podmínky o zachování barevnosti obrazu a rovněž byl 
deformován ve své zvukové složce. 

-  Rada souhlasí s podáním kasační stížnosti proti rozsudku Městského soudu v Praze 
ze dne 13. listopadu 2014, č.j. 6A 159/2014, kterým bylo zrušeno rozhodnutí Rady ze 
dne 17. června 2014, sp.zn. 2014/39/RUD/TV, č.j. RUD/2414/2014, o uložení pokuty ve 
výši 100 000,- Kč provozovateli TV CZ s.r.o., IČ 242 67 309, se sídlem Praha 1 - Staré 
Město, Kaprova 42/14, okres Hlavní město Praha, PSČ 110 00, za porušení ustanovení 
§ 32 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb.,kterého se dopustil tím, že na písemnou 
výzvu Rady zapůjčil záznam vysílání programu ACTIVE TV, který nebyl záznamem 
vysílání v odvysílané podobě, neboť dodaný záznam ze dne 26. října 2013 od 03:00:00 
hodin do 03:32:00 hodin nesplňoval podmínky o zachování barevnosti obrazu a rovněž 
byl deformován ve své zvukové složce. 

-  Rada se seznámila se sdělením provozovatele Strakonická televize, s.r.o., IČ 
26076357, sídlem Mírová 831, 386 01 Strakonice, že na základě usnesení města 
Strakonice ze dne 19. listopadu 2014, s platností od 20. listopadu 2014 byly přerušeny 
práce reportérů a dalších pracovníků Strakonické televize a že až do odvolání je STTV 
oprávněna vysílat pouze významné archivní pořady. 

-  Rada se seznámila s analýzou kontinuálního úseku vysílání programu TV PÍSNIČKA 
a COUNTRY No.1, provozovatele ŠLÁGR TV, spol. s r.o., ze dne 15.12.2014, časového 
úseku 11:00-12:00 hodin. 

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. 
a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v 
platném znění, upozorňuje provozovatele ŠLÁGR TV, spol. s r.o., IČ: 26102293, se 
sídlem Dubné 158, PSČ 37384, na porušení licenčních podmínek, kterého se dopustil 
tím, že dne 15.12.2014 v období od 11:00 do 12:00 hodin vysílal program TV PÍSNIČKA 
a COUNTRY No. 1 pod označením programu TV PÍSNIČKA, přičemž dle znění 
podmínek licence, v souladu se souhlasem, který Rada udělila provozovateli ke změně 
skutečností uvedených v žádosti o licenci č.j. zem/977/2014, spis. zn.: 
2014/58/zem/ŠLÁ, ze dne 18. dubna 2014, spočívajících ve změně označení (názvu) 
programu COUNTRY No. 1 na nový (celý a nedělitelný) název TV PÍSNIČKA a 
COUNTRY No. 1, v rozsahu dle podání ze dne 13. října 2014, č.j. 8798, má být program 
vysílán pod označením (názvem) TV PÍSNIČKA a COUNTRY No. 1. Rada stanovila 
lhůtu k nápravě 7 dnů ode dne doručení tohoto upozornění. 

 



 

11 

 

AVMSnV 

-  Rada se seznámila s podáním vysvětlení poskytovatele služby umístěné na 
internetové adrese www.metropol.cz společnosti MF TV s.r.o., IČ 271 25 785, se sídlem 
Mezi Vodami 1952/9, PSČ 143 00 Praha 4, z jakého důvodu doposud Radě neoznámila 
ukončení poskytování audiovizuální mediální služby na vyžádání. 

-  Rada v rámci své působnosti podle ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) a § 5 odst. 3 
zákona č. 132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, a podle 
ustanovení § 158 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, vydává na základě 
písemného oznámení poskytovatele Město Štětí ze dne 7. listopadu 2014, doručeného 
Radě dne 11. listopadu 2014, toto potvrzení: Poskytovatel Město Štětí, IČ: 00264466, 
se sídlem Mírové náměstí 163, Štětí, PSČ 411 08, byl dne 16. prosince 2014 zapsán do 
Evidence poskytovatelů audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání ve smyslu 
ustanovení § 5 zákona č. 132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních službách na 
vyžádání; audiovizuální mediální služba na vyžádání je poskytována ode dne 1. března 
2014 pod názvem Zprávy KTV Štětí, umístěná na internetové adrese www.steti.cz.  

 
OSTATNÍ 

-  Rada zřízená zákonem č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního 
vysílání a o změně dalších zákonů, v platném znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“), 
coby povinný subjekt podle ustanovení § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o 
svobodném přístupu k informacím (dále jen „zákon č. 106/1999 Sb.“) v souladu s 
ustanoveními § 14 odst. 5 písm. a) zákona č. 106/1999 Sb. odkládá žádost o poskytnutí 
informace podle ustanovení § 13 zákona č. 106/1999 Sb., která jí byla doručena dne 22. 
září 2014 pod č.j. 8143/2014 ze strany emailu jan.schneider@ceskapozice.cz, z důvodu 
nedoplnění údajů podle ustanovení § 14 odst. 2 zákona č. 106/1999 Sb. 

-  Rada zřízená zákonem č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního 
vysílání a o změně dalších zákonů, v platném znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“), 
coby povinný subjekt podle ustanovení § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o 
svobodném přístupu k informacím (dále jen „zákon č. 106/1999 Sb.“) v souladu s 
ustanoveními § 14 odst. 5 písm. a) zákona č. 106/1999 Sb. odkládá žádost o poskytnutí 
informace podle ustanovení § 13 zákona č. 106/1999 Sb., která jí byla doručena dne 22. 
září 2014 pod č.j. 8144/2014 ze strany emailu jan.schneider@ceskapozice.cz, z důvodu 
nedoplnění údajů podle ustanovení § 14 odst. 2 zákona č. 106/1999 Sb. 

-  Rada zřízená zákonem č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního 
vysílání a o změně dalších zákonů, v platném znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“), 
jakožto povinný subjekt podle ustanovení § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o 
svobodném přístupu k informacím (dále jen „zákon č. 106/1999 Sb.“) a v souladu s 
ustanoveními § 15 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., rozhodla dne 16. prosince 2014 o 
odmítnutí žádosti o poskytnutí informace žadatele Petra Szpaleka, IČ: 65503091 adresa 
Havl. nábřeží 34a Ostrava 70128, která byla Radě doručena dne 3. prosince 2014 pod 
č.j. 10220/2014 ve znění doplnění pod č. j. 11104 ze dne 12. prosince. 2014, neboť se 
tato žádost vztahovala na informace, kterými Rada nedisponuje, respektive o informace 
neexistující, které by Rada musela vytvořit jako informace nové, přičemž nemá k získání 
uvedených informací ani pravomoc ve smyslu zákona č. 231/2001 Sb. 

 

 

V Praze dne 18. 12. 2014 

Mgr. Milan Bouška 

místopředseda Rady pro rozhlasové 

a televizní vysílání 

kontakt: podatelna@rrtv.cz 

274 813 830 


