
 

1 

 

Tisková zpráva z 23. zasedání, konaného dne 15. 12. 2015  

 

 

 

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen "Rada") na svém 23. zasedání 
projednala 60 bodů programu. Seznámila se s  90 stížnostmi diváků a posluchačů, na 
základě nichž vydala jedno upozornění na porušení zákona. Rozhodla o zahájení 24 
správních řízení. Rada na svém 23. zasedání uložila jednu pokutu provozovateli 
DONEAL, s.r.o. ve výši 200 000,- Kč za porušení ustanovení § 32 odst. 1 písm. l) 
zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že nezapůjčil Radě záznam vysílání 
programu JOJ Cinema ze dne 9. července 2015 z časového úseku od 11:30 do 14:00 
hodin, a neposkytl ani záznam vysílání ze dne 9. srpna 2015 z časového úseku od 
11:30 do 14:00 hod., který byl stanoven jako alternativní v rámci vydaného upozornění 
na porušení zákona č.j. RRTV/3071/2015-LOJ.  

Podrobnější informace naleznete v přepisech usnesení Rady: 

 

ROZHLASOVÉ VYSÍLÁNÍ 

-  Rada podle ustanovení § 14 odst. 5 věta druhá zákona č. 231/2001 Sb. odmítla 
žádost společnosti NONSTOP s. r. o. se sídlem Marie Hübnerové 12/1681, 621 00 
Brno-Řečkovice, identifikační číslo 49447530, o udělení licence k provozování 
rozhlasového vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů na kmitočtu 91,5 MHz o 
vyzářeném výkonu 100 W z vysílacího stanoviště Blansko, neboť ve stanovené lhůtě 
nebyly odstraněny nedostatky žádosti 

-  Rada vyhlásila licenční řízení k provozování rozhlasového vysílání šířeného 
prostřednictvím vysílačů se soubory technických parametrů Chomutov město 97,1 MHz 
/ 100 W souřadnice WGS 84: 13 24 48 / 50 27 42 a Teplice I 97,4 MHz / 100 W 
souřadnice WGS 84: 13 50 44 / 50 38 35 se lhůtou pro doručení žádostí do 12. ledna 
2016. 

-  Rada vyhlásila licenční řízení k provozování rozhlasového vysílání šířeného 
prostřednictvím vysílačů se souborem technických parametrů Brno město 1 97,6 MHz / 
100 W, souřadnice WGS 84: 16 36 27 / 49 11 28 se lhůtou pro doručení žádostí do 12. 
ledna 2016. 

-  Rada se seznámila s analýzou zpravodajství a publicistiky na programu RÁDIO 
IMPULS provozovatele LONDA spol. s r. o., a to z období 24. 8. 2015 - 13. 9. 2015. 
Předmětem analýzy byly následující pořady: Zprávy v celou (vybraná vydání), Sedm 
minut v sedm, Polední speciál a Kauza dne. 

-  Rada se seznámila s analýzou vysílání programu ZET, provozovatele RadioZET, 
s.r.o. z neděle 15. 11. 2015 v čase od 07:00 do 18:00 hodin a z pondělí 16. 11. 2015 od 
06:00 do 19:00 hodin a shledala, že sledované vysílání bylo v souladu se zákonem 
231/2001 Sb., jakož i v souladu s licenčními podmínkami (Ru/193/98).  

-  Rada se seznámila se stížnostmi (č. j. 9863/2015, č. j. 10093/2015) posluchačů na 
dramaturgii vysílání programů provozovatele Český rozhlas; Rada se seznámila se 
stížností (č. j. 9868/2015) posluchače na vysílání programu Český rozhlas Plus. 

-  Rada se seznámila s analýzou pořadu „Dvacet minut Radiožurnálu“, který byl na 
programu ČRo 1 odvysílán dne 19. listopadu 2015 od 17:05 hodin a shledala, že 
nedošlo k porušení zákona č. 231/2001 Sb. o provozování televizního a rozhlasového 
vysílání. 



 

2 

 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele Český rozhlas, z jakého 
důvodu došlo k přerušení vysílání pořadu Dvacet minut Radiožurnálu vysílaného dne 7. 
10. 2015 na programu ČRo Radiožurnál. 

-  Rada se seznámila s vyjádřením (č.j. 9866/2015) Českého rozhlasu k vydanému 
upozornění na porušení § 31 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se provozovatel 
dopustil tím, že dne 30. července 2014 odvysílal na programu Český rozhlas 1 - 
Radiožurnál v čase od 8:52 hodin pořad Ranní interview s Jankem Kroupou věnovaný 
problematice pedofilie, v časech 9:10, 11:09, 11:15, 11:23, 12:08, 13:11 a 15:11 hodin 
seriál publicistický reportáží věnovaných problematice pedofilie a v čase od 17:05 hodin 
pořad Dvacet minut Radiožurnálu též věnovaný problematice pedofilie, neboť osobní 
domněnky reportéra Janka Kroupy a reportérky Markéty Chaloupské byly vydávány za 
ověřená fakta, osobní hodnotící komentáře obou reportérů nebyly odděleny od 
informací zpravodajského charakteru, poskytované informace byly deformovány 
opomenutím důležitých skutečností, reportáž jako celek byla z hlediska zdrojů informací 
netransparentní a některé prezentované informace nebyly dostatečně vyvážené pro 
svobodné vytváření názorů. 

 

TELEVIZNÍ VYSÍLÁNÍ 

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele AMC Networks Central Europe s.r.o., 
IČ 271 12 501, se sídlem Praha 8, Karlín, Pobřežní 620/3, PSČ 186 00, o změně 
termínu rozšíření časového rozsahu vysílání v souladu s licenčními podmínkami ze dne 
29. října 2015, č.j.: RRTV/9082/2015-P, programu Minimax, licence č.j.: Ru/55/04/805 
ze dne 7. dubna 2004, ve znění pozdějších změn a programu MINIMAX CHANNEL 
SLOVENIA, licence sp. zn.: 2015/666/FIA/AMC, č.j.: RRTV/3042/2015-FIA, ze dne 25. 
srpna 2015, a to: a) vysílání programu Minimax bude rozšířeno na 24 hodin s účinností 
ke dni 31. prosince 2015 pouze v české a rumunské jazykové verzi, tedy na území 
České republiky, Slovenské republiky, Rumunska a Moldávie. Program Minimax v 
srbské jazykové verzi vysílaný na území Srbska, Chorvatska, Černé Hory, Bosny a 
Hercegoviny a Republiky Kosovo bude nadále vysílán v časovém rozsahu vysílání 
minimálně 14 hodin denně od 06.00 hodin – 20.00 hodin, maximálně 24 hodin denně od 
00.00 – 24.00 hodin; b) program MINIMAX CHANNEL SLOVENIA bude nadále vysílán 
v časovém rozsahu vysílání minimálně 14 hodin denně od 06.00 hodin – 20.00 hodin, 
maximálně 24 hodin denně od 00.00 – 24.00 hodin, dle žádosti ze dne 27. listopadu 
2015, č.j.: RRTV/10001/2015/-P.  

-  Rada udělila provozovateli, společnosti AMC Networks Central Europe s.r.o., IČ 271 
12 501, se sídlem Praha 8, Karlín, Pobřežní 620/3, PSČ 186 00, souhlas se změnou 
skutečností uvedených v žádosti o licenci, č.j.: Ru/55/04/805 ze dne 7. dubna 2004, ve 
znění pozdějších změn, podle § 21 odst. 1 písm. b) zákona č. 231/2001 Sb., spočívající 
ve změně časového rozsahu vysílání programu Minimax, vysílaného prostřednictvím 
družice, dle žádosti ze dne 27. listopadu 2015, č.j.: RRTV/10001/2015/-P.  

-  Rada udělila provozovateli Obec Bystřice, IČ: 00296562, se sídlem: Bystřice č.p. 334, 
PSČ: 739 95, podle § 32 odst. 1 písm. r) zákona č. 231/2001 Sb., souhlas s přerušením 
vysílání programu Obecní televize Bystřice, šířeného prostřednictvím kabelových 
systémů (licence spis. zn.: 2009/1282/FIA/Obe, č.j. FIA/243/2010 ze dne 19. ledna 
2010), v rozsahu dle žádosti doručené dne 8. a 9. prosince 2015 č.j. RRTV/10439/2015-
P a RRTV/10489/2015-P 

-  Rada dle § 63 odst. 2 písm. b) zákona č. 231/2001 Sb., odnímá provozovateli TV CZ 
s.r.o., IČ: 242 67 309, se sídlem Praha 1 - Staré Město, Kaprova 42/14, okres Hlavní 
město Praha, PSČ 110 00, licenci, sp. zn.: 2013/539/FIA/TV, č.j.: FIA/3741/2013 ze dne 
20. srpna 2013, k provozování televizního vysílání programu ACTIVE TV, šířeného 
prostřednictvím družice, neboť provozovatel po zahájení vysílání v průběhu 
kalendářního roku nevysílal déle než 30 dnů. 



 

3 

 

-  Rada dle § 63 odst. 2 písm. b) zákona č. 231/2001 Sb., odnímá provozovateli TV CZ 
s.r.o., IČ: 242 67 309, se sídlem Praha 1 - Staré Město, Kaprova 42/14, okres Hlavní 
město Praha, PSČ 110 00, licenci č.j. FIA/1598/2013, spis. zn.: 2012/800/FIA/TV, ze 
dne 9. dubna 2013, k provozování televizního vysílání programu ACTIVE TV šířeného 
prostřednictvím pozemních vysílačů v systému DVB-T, neboť provozovatel po zahájení 
vysílání v průběhu kalendářního roku nevysílal déle než 30 dnů.  

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele TV FASHION s.r.o., IČ 018 97 845, 
se sídlem Thámova 166/18, Karlín, 186 00 Praha 8, o zahájení vysílání programu 
FASHION TV (Czech & Slovak) prostřednictvím družice Eutelsat 16A v souladu s 
podmínkami licence č.j. zem/639/2014, spis. zn.: 2013/786/zem/TV, ze dne 18. února 
2014, v rozsahu podání doručeném dne 20. listopadu 2015, č.j. RRTV/9748/2015-P. 

-  Rada zaregistrovala právnickou osobu Telly CE s.r.o., IČ 033 17 137, se sídlem 
Příkop 843/4, Zábrdovice, PSČ 602 00 Brno, jako provozovatele převzatého vysílání 
prostřednictvím zvláštních přenosových systémů; identifikace sítě elektronických 
komunikací: dálkový přístup – internet, v přístupových sítích smluvních poskytovatelů; 
informace o přístupu k převzatému vysílání: www.tv2go.eu; výčet států, na jejichž území 
má být vysílání zcela nebo převážně směřováno: Česká republika, Slovenská republika; 
programová nabídka: programy televizní - české veřejnoprávní: ČT 1, ČT 1 HD, ČT 1 
JM, ČT 2, ČT2 HD, ČT sport, ČT sport HD, ČT 24, ČT 24 HD, ČT art, ČT art HD, ČT:D, 
ČT:D HD, dle přihlášky k registraci ze dne 31. října 2015, č.j.: RRTV/9175/2015-P, ve 
znění upřesnění ze dne 30. listopadu 2015, č.j.: RRTV/10094/2015-P a 1. prosince 
2015, č.j.: RRTV/10171/2015-P.  

-  Rada zrušila registraci č.j. Rg/10/96/1122 ze dne 12. června 1996 provozovateli 
převzatého vysílání SATT a.s., IČ: 60749105, se sídlem: Žďár nad Sázavou, Okružní 
11, PSČ: 591 01, na základě jeho žádosti doručené dne 26. a 30. listopadu 2015 pod 
č.j. RRTV/10004/2015-P a č.j. RRTV/10020/2015-P. 

-  Rada se seznámila se skutečností, že v důsledku provedení fúze provozovatelů 
převzatého vysílání Nej TV a.s., IČ: 28128338, se sídlem: Praha 2, Francouzská 75/4‚ , 
PSČ: 120 00 (registrace sp. zn.: 2010/1307/zem/Nej) a Nej.cz s.r.o., IČ: 03213595, se 
sídlem: Praha 2, Francouzská 75/4,PSČ: 120 00 (registrace 2015/859/SMU/Nej), která 
se stala nástupnickou společností, zanikla společnost Nej TV a.s., IČ: 28128338. 

-  Rada konstatovala, že dne 1. prosince 2015 podle ustanovení § 30 odst. 1 písm. a) 
zákona č. 231/2001 Sb., v důsledku fúze sloučením společnosti Nej TV a.s., IČ: 
28128338, se sídlem: Praha 2, Francouzská 75/4, PSČ: 120 00 se společností Nej.cz 
s.r.o., IČ: 03213595, se sídlem: Praha 2, Francouzská 75/4,PSČ: 120 00, zanikla 
registrace společnosti Nej TV a.s., IČ: 28128338; O této skutečnosti Rada vydá 
nástupnické společnosti Nej.cz s.r.o., IČ: 03213595, se sídlem: Praha 2, Francouzská 
75/4,PSČ: 120 00 osvědčení o zániku registrace sp. zn.: 2010/1307/zem/Nej, v souladu 
s § 154 správního řádu.  

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele dvbexpert s.r.o., IČ 042 02 686, se 
sídlem Okružní 189, 251 01 Babice, prostřednictvím AK Krejčík & Partneři, dle § 29 
odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., o změně skutečností uvedených v přihlášce k registraci 
převzatého rozhlasového a televizního vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů, 
registrace č.j. RRTV/3738/2015-SMU, spis. zn.: 2015/777/SMU/dvb, ze dne 20. října 
2015, spočívající ve změně programové nabídky, a to v zařazení nových převzatých 
televizních programů: české - AMC Channel Central Europe, C8, CINEMAX (včetně 
HD), CINEMAX 2 (včetně HD) Film+, HBO (včetně HD), HBO 2 (včetně HD), HBO 
Comedy (včetně HD), Megamax, Minimax, Spektrum, SPORT2; zahraniční - 
Bloomberg, CBS Drama, CBS Reality, Extreme Sports Channel, JimJam, Outdoor HD, 
Shorts TV, Spektrum Home, Sport 1 (Sport 1 HD), TV Paprika, v rozsahu dle podání 
doručeného dne 26. listopadu 2015, č.j.: RRTV/10003/2015-P.  

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele O2 Czech Republic a.s., IČ 601 93 
336, se sídlem Praha 4 - Michle, Za Brumlovkou 266/2, PSČ 14022, dle § 29 odst. 3 



 

4 

 

zákona č. 231/2001 Sb., o změně skutečností uvedených v přihlášce k registraci 
převzatého rozhlasového a televizního vysílání šířeného prostřednictvím kabelových 
systémů, registrace č.j. Rg/32/05 ze dne 26. července 2005, ve znění pozdějších změn, 
spočívající ve změně programové nabídky, a to v zařazení nového převzatého českého 
televizního programu Prima MAX, v rozsahu dle podání doručeného dne 26. listopadu 
2015, č.j. RRTV/10005/2015-P. 

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele RTI cz s.r.o., IČ 252 24 905, se 
sídlem Zikmunda Wintra 1282/21, Jižní Předměstí, 301 00 Plzeň, dle § 29 odst. 3 
zákona č. 231/2001 Sb., o změně skutečností uvedených v přihlášce k registraci 
převzatého rozhlasového vysílání šířeného prostřednictvím pozemních vysílačů v 
systému T – DAB v pásmu III. a L – bandu, registrace č.j.: FIA/4132/2011, spis. zn.: 
2011/941/FIA/RTI, ze dne 13. prosince 2011, ve znění pozdějších změn, spočívající ve 
změně programové nabídky, a to v zařazení nového převzatého rozhlasového 
programu: Český rozhlas - Rádio Retro, v rozsahu dle podání doručeného dne 30. 
listopadu 2015, č.j.: RRTV/10092/2015-P.  

-  Rada se seznámila s oznámením provozovatele UPC Česká republika, s.r.o., IČ 005 
62 262, se sídlem Praha 4 - Nusle, Závišova 502/5, PSČ 14000, dle § 29 odst. 3 zákona 
č. 231/2001 Sb., o změně skutečností uvedených v přihlášce k registraci převzatého 
rozhlasového a televizního vysílání šířeného prostřednictvím kabelových systémů, 
registrace č.j. Rg/97/99 ze dne 5. října 1999, ve znění pozdějších změn, spočívající ve 
změně programové nabídky, a to v zařazení nových převzatých českých televizních 
programů - Prima MAX (včetně HD) a Prima Comedy Central, v rozsahu dle podání 
doručeného dne 2. prosince 2015, č.j.: RRTV/10190/2015-P.  

-  Rada se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze č.j. 3A 90 /2015-30, ze 
dne 21. října 2015, kterým byla zamítnuta žaloba in4you, z.s. proti rozhodnutí Rady o 
uložení pokuty 50 000,- Kč za provozování převzatého vysílání bez oprávnění. 

-  Rada v rámci správního řízení spis. zn. 2015/923/had/CET provedla důkaz 
zhlédnutím záznamu reklamy "PokerStars.net“, odvysílané dne 29. srpna 2015 v čase 
17:23:04 hodin na programu NOVA.  

-  Rada v rámci správního řízení sp.zn. 2015/647/had/APO provedla účastníkem řízení 
navržený důkaz listinou, respektive znaleckým posudkem č. 20151, který byl 
vypracován na základě objednání účastníka správního řízení a jehož zpracovatelem je 
PhDr. Slavomil Fischer, Ph.D. Radě byla tato listina doručena dne 30. října 2015 pod 
č.j. RRTV/9178/2015-P, jakožto součást podaného vyjádření ke správnímu řízení. 

Rada se seznámila s analýzou informování o uprchlické krizi ve zpravodajských a 
publicistických pořadech na programu Prima provozovatele FTV Prima, spol. s r.o. v 
období od 24. srpna do 13. září 2015. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen 
„zákon č. 231/2001 Sb.“), v platném znění, a na základě ustanovení § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, žádá provozovatele FTV Prima, spol. s r.o., IČ 
48115908, sídlem Na žertvách 132/24, Praha, PSČ 180 00, o podání vysvětlení, z 
jakého důvodu v rámci zpravodajské relace Zprávy FTV Prima, odvysílané dne 12. září 
2015 od 18:55 hodin na programu Prima, nezveřejnil postoje účastníků demonstrace na 
podporu uprchlíků a proti xenofobii („Za otevřenou Evropu, proti rasismu, xenofobii a 
náboženské nesnášenlivosti v ČR“), zatímco jejich názorovým oponentům, kteří se 
účastnili protestů proti islámu a imigraci (protestní jízda motorkářů a demonstrace „Za 
naši kulturu a bezpečnou zem“) poskytl široký a redakčně nekorigovaný prostor k 
vyjádření (promluvilo celkem 7 osob, včetně organizátorů a aktivních politiků), a to v 
tematické reportáži zařazené v čase 05:44 minut od začátku pořadu. Konání akce proti 
xenofobii, která se odehrávala paralelně s demonstrací proti islámu, byla v rámci 
uvedené reportáže věnována pouze okrajová zmínka („Jen o pár metrů dál se naopak 
protestovalo proti xenofobii a na podporu uprchlíků. Obě demonstrace odděloval kordon 



 

5 

 

policistů antikonfliktního týmu, a tak se žádné větší problémy nekonaly.“). Rada 
stanovila lhůtu k podání vysvětlení 30 dní ode dne doručení této výzvy. 

- Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen 
„zákon č. 231/2001 Sb.“), v platném znění, a na základě ustanovení § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, žádá provozovatele FTV Prima, spol. s r.o., IČ 
48115908, sídlem Na žertvách 132/24, Praha, PSČ 180 00, o podání vysvětlení, 
z jakého důvodu v pořadu Partie, resp. v části pořadu věnované otázkám spojeným 
s uprchlickou krizí, odvysílaném dne 6. září 2015 od 11:00 hodin na programu Prima, 
nezazněly žádné argumenty podporující přijetí opatření pro přerozdělování uprchlíků na 
území EU (tzv. uprchlických kvót). Ačkoli pozvaní hosté, M. Stropnický (ANO) a P. Fiala 
(ODS), shodně zaujali k otázce přijetí uprchlických kvót ostře odmítavé stanovisko, 
moderátor neplnil roli kvalifikovaného oponenta, vyjádření hostů nijak neoponoval a 
nepřinášel alternativní argumentaci, aby si diváci byli schopní na problematiku vytvořit 
vlastní nezávislý názor. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 30 dní ode dne 
doručení této výzvy.  

-  Rada se seznámila s analýzou informování o uprchlické krizi ve zpravodajství 
programu Televize Barrandov provozovatele Barrandov Televizní Studio a.s. v období 
od 24. srpna do 13. září 2015. 

-  Rada se seznámila s kontinuální analýzou programu GOLF CHANNEL provozovatele 
ATV CZ, s.r.o. ze dne 7. října 2015 v čase 10:00–22:00 hodin.  

-  Rada v rámci své kompetence dané § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) a v souladu s ustanoveními § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“), žádá 
provozovatele televizního vysílání ATV CZ s.r.o., IČ 276 47 234, se sídlem Velvarská 
1626/45, PSČ 160 00 Praha 6 - Dejvice, o podání vysvětlení, jakým způsobem naplňuje 
základní povinnost provozovatele vysílání plynoucí z § 32 odst. 7 písm. c) zákona č. 
231/2001 Sb., spočívající ve zveřejnění informace o tom, že orgánem dohledu nad 
provozováním televizního vysílání je Rada. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 
dní ode dne doručení výzvy.  

-  Rada se seznámila s analýzou programu O2 Info provozovatele O2 Family, s.r.o. ze 
dne 28. října 2015 v časovém úseku od 10:00 do 22:00 hodin. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele O2 Family, s.r.o., IČ: 24215554, se sídlem Za Brumlovkou 266/2, Michle, 
140 00 Praha 4, na porušení ustanovení § 32 odst. 7 písm. a), b), c) zákona č. 
231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 28. října 2015 v časovém úseku od 10:00 
do 22:00 hodin neumožnil divákům programu O2 Info snadný, přímý a trvalý přístup 
zejména k základním údajům o provozovateli televizního vysílání, jimiž jsou název nebo 
jméno, identifikační číslo a adresa sídla právnické osoby, k údajům, které umožňují 
rychlé, přímé a účinné navázání kontaktu s provozovatelem televizního vysílání, 
zejména k poštovní adrese pro doručování, telefonnímu číslu, popřípadě k adrese pro 
doručování elektronické pošty, a k informaci o tom, že orgánem dohledu nad 
provozováním televizního vysílání je Rada. Rada stanovila lhůtu k nápravě 30 dní ode 
dne doručení upozornění. 

-  Rada se seznámila s analýzou záznamu vysílání programu Info-kanál Horní Branná 
provozovatele KATRO SERVIS, spol. s r.o. ze dnů 15.–16. června 2015 od 00.00 hodin 
do 24.00 hodin. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 



 

6 

 

provozovatele vysílání KATRO SERVIS, spol. s r.o. (se sídlem Semily, U Potoka 267, 
PSČ 513 01, IČ: 15043355) na porušení licenčních podmínek, kterého se dopustil tím, 
že na programu Info-kanál Horní Branná v období od 15. – 16. června 2015 v čase od 
00.00 do 24.00 hodin odvysílal videotextovou smyčku pouze se stopáží 4 minuty a 2 
sekundy, ačkoli licence vymezuje stopáž textové smyčky rozsahem cca 10 minut. Rada 
stanovila lhůtu k nápravě 30 dní ode dne doručení tohoto upozornění.  

-  Rada v rámci své kompetence dané § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) a v souladu s ustanovením § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) žádá 
provozovatele KATRO SERVIS, spol. s r.o. (se sídlem Semily, U Potoka 267, PSČ 513 
01, IČ: 15043355), o podání vysvětlení, jakým způsobem rozlišuje ve vysílání programu 
Info-kanál Horní Branná mezi reklamou a inzercí a zda byla reklama (konkrétně na tyto 
podnikatelské subjekty či služby: nabídku ovoce a zeleniny – „zelenina na cestách“, 
prezentaci klempířství a pokrývačství – Dušan Paulů, prezentaci firmy LBM COMP, 
prezentaci montážní firmy – David Paulů) odvysílaná ve videotextové smyčce na 
programu Info-kanál Horní Branná v období od 15. – 16. června 2015 v čase od 00.00 
do 24.00 hodin za úplatu či jinou protihodnotu. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 
30 dní ode dne doručení výzvy. 

-  Rada se seznámila s analýzou kontinuálního úseku vysílání programu i-Vysočina.cz 
ze dne 1. listopadu 2015, časového úseku 12:00 - 18:00 hodin. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele VIA PRESS s.r.o., IČ 24778362, se sídlem Chudenická 1059/30, 
Hostivař, 102 00 Praha 10, na porušení ustanovení § 48 odst. 1 písm. h) zákona č. 
231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 1. listopadu 2015 odvysílal na programu i-
Vysočina.cz pořady EXPO 2015 v čase 12:35:00 hodin, Týden na Vysočině (reportáž 
„Radnice v Pacově testuje elektromobil“) v čase 13:00:04 hodin a Infoservis (reportáž 
„Trafostanici na sídlišti Březinky vyzdobil známý streetartista“) v čase 17:20:00 hodin, 
které ve svém celkovém vyznění (rozhovory se zástupci společnosti E.ON ČR, 
respektive E.ON Servisní, obsahovaly informaci o tom, že společnost E.ON 
spolupracuje s Krajem Vysočina v rámci projektu „Vysočina šetří energii“, potažmo že 
pracovníci ze společnosti E.ON dělají analýzu ve všech krajských nemocnicích na 
Vysočině, která se týká možnosti analýzy úspor energií ve vnitřním osvětlení, dále že 
energetická společnost E.ON poskytla elektromobil radnici v Pacově, aby jej vyzkoušela 
v rámci svých běžných potřeb - logo E.ON na dveřích automobilu, a dále, že společnost 
E.ON nechala vyhotovit novou fasádu trafostanice - záběr loga E.ON jako součásti nové 
fasády), sledovaly reklamní cíl, respektive propagaci služeb této společnosti, ačkoliv se 
mělo jednat o pořady informačního charakteru o dění v regionu. Tímto se provozovatel 
dopustil porušení zákonné povinnosti, podle které provozovatelé vysílání nesmějí 
zařazovat do vysílání skrytá obchodní sdělení. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dnů 
ode dne doručení tohoto upozornění. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele VIA PRESS s.r.o., IČ: 24778362, se sídlem Chudenická 1059/30, 
Hostivař, 102 00 Praha 10, na porušení ustanovení § 49 odst. 1 písm. a) zákona č. 
231/2001 Sb., jehož se dopustil tím, že dne 1. listopadu 2015 v čase 12:18:02 hodin na 
programu i-Vysočina.cz odvysílal obchodní sdělení, prezentované jako označení 
sponzora, “EnergyTV“, které obsahovalo přímou reklamní pobídku („SLEDUJTE 
ENERGY TV – BUĎTE IN“) v rámci své obrazové složky, a dále dne 1. listopadu 2015 v 
čase 17:33:03 hodin na témže programu odvysílal obchodní sdělení, prezentované jako 
označení sponzora, „jihlavacity.cz“, které obsahovalo přímou reklamní pobídku v rámci 



 

7 

 

své zvukové složky („Zapojte se do dění, bavte se a vyhrávejte. Žijte Jihlavou“). 
Obchodní sdělení, která naplňovala definiční znaky reklamy, nebyla ve vysílání 
rozeznatelná jako reklama a nebyla zřetelně zvukově, obrazově nebo zvukově-
obrazově nebo prostorovými prostředky oddělena od ostatních částí vysílání. Rada 
stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení tohoto upozornění.  

-  Rada se seznámila se zprávou o kontrole televizního vysílání prostřednictvím 
screeningu za období říjen 2015, která pokrývala úseky následujících programů v těchto 
dnech a těchto časech: AMC Networks Central Europe Ktf./ TV Paprika 3. října 2015 
10:00 – 18:00. 5. října 2015 10:00 – 18:00, 7. října 2015 10:00 – 18:00, 8. října 10:00 – 
18:00, 12. října 2015 10:00 – 18:00, 16. října 2015 12:00 – 18:00, 18. října 2015 12:00 – 
18:00, 20. října 2015 10:00 – 00:00; HBO Europe s.r.o./ HBO 5. října 2015 09:00 – 
19:00, 9. října 2015 17:00 – 00:00, 21. října 2015 15:00 – 00:00, 22. října 2015 11:00 – 
20:00; ŠLÁGR TV, spol. s r.o./ ŠLÁGR TV 5. října 2015 20:00 – 060:00, 8. října 2015 
20:00 – 06:00, 12. října 2015 20:00 – 06:00, 14. října 2015 20:00 – 06:00, 16. října 2015 
20:00 – 06:00; HBO Europe s.r.o./ HBO 2 12. října 2015 10:00 – 20:00; HBO Europe 
s.r.o./ HBO Comedy 15. října 2015 18:00 – 02:00; A&E Television Networks, LLC./ 
History Channel 17. října 2015 10:00 – 00:00, 21. října 2015 18:00 – 06:00; 
Československá filmová společnost, s.r.o./ CS Film 17. října 2015 12:00 – 00:00, 19. 
října 2015 12:00 – 00:00, 21. října 2015 12:00 – 00:00, 22. října 2015 12:00 – 00:00, 23. 
října 2015 12:00 – 00:00, 24. října 2015 12:00 – 00:00, 25. října 2015 12:00 – 00:00, 27. 
října 2015 12:00 – 00:00, 29. října 2015 12:00 – 00:00; AMC Networks Central Europe 
s.r.o./ Spektrum 21. října 2015 10:00 – 00:00; HBO Europe s.r.o./ CINEMAX 26. října 
2015 07:30 – 16:00, 28. října 2015 07:00 – 00:00; Modern Times Group/ Viasat History 
26. října 2015 10:00 – 00:00; NGC Europe Limited/ National Geographic Channel 31. 
října 2015 10:00 – 00:00. 

-  Rada se seznámila s následujícími podáními k obsahu televizních programů 
doručenými v období od 23. října 2015 do 7. prosince 2015 (celkem 86 podání): MTV 
NETWORKS s.r.o. / Paramount Channel – Milk Money, 8. října 2015 v 10:30 hodin; 
Česká televize / ČT1 – Polopatě, 27. listopadu 2015 v 16:35 hodin; Česká televize / 
ČT1 – Události, příspěvek Rozhovor s Bašárem Asadem, 1. prosince 2015 od 19:00 
hodin; Česká televize / ČT1 – audiopopisy k pořadu Z metropole; AMC Networks 
Central Europe s.r.o. / FILM CAFE ROMANIA – Casanova, 13. října 2015 v 9:00 hodin; 
Česká televize / ČT24 – Studio ČT24, rozhovor s psychologem J. Brančíkem, 23. 
listopadu 2015 v úseku 11:34-11:41 hodin; Česká televize / web ČT24 – článek na téma 
teroristického útoku v Paříži; Česká televize / ČT24 – Hyde park speciál, 29. října 2015 
od 20:05; Česká televize / ČT1 a ČT24 – Události, reportáž Kritika zakázek Ministerstva 
obrany, 16. listopadu 2015 od 19:00 hodin; O2 Czech Republic a.s. (provozovatel 
převzatého vysílání) / O2 TV – tzv. rodičovský zámek u balíčku XL; Česká kancelář 
pojistitelů (zadavatel obchodního sdělení) / reklamní spot LINKA POMOCI ŘIDIČŮM 
(1224) – premiéra spotu na programu Barrandov PLUS, 8. září 2015 v čase 6:40:16-
6:40:46 hodin; CET 21 spol. s r. o. / NOVA – Český slavík Mattoni 2015, 28. listopadu 
2015 od 20:20 hodin.; Česká televize / ČT1 a ČT24 – Události, téma sestřelení ruského 
letadla u syrsko-turecké hranice, 25. listopadu 2015 od 19:00 hodin; FTV Prima, spol. 
s.r.o. / Prima – teleshoppingový blok (teleshoppingový pořad) Vychytávky Extra, 13. září 
2015 ve 13:25 hodin; Barrandov Televizní Studio a.s. / BARRANDOV PLUS – 
teleshopping Chat Linka (Rychlá hra), 1. října 2015 od 22:50 hodin; Různí 
provozovatelé / Různé programy – genderové aspekty v rozhlase a v televizi obecně; 
Česká televize / ČT24 – e-mailová korespondence s ČT; Česká televize / ČT1 – 
Události, reportáž Poloostrov Krym bez elektřiny, 22. listopadu 2015 od 19:00 hodin; 
Česká televize / ČT1 – Události, reportáž Česko-španělský spor o dítě, 6. ledna 2015 a 
reportáž Útěk otce a syna, 13. února 2015; Česká televize / ČT1 – cyklický pořad 168 
hodin obecně a vydání z 29. listopadu 2015 ve 21:30 hodin; Česká televize / ČT1 a 
ČT24 – vyváženost regionální tématiky v cyklickém pořadu Události v regionech; Česká 
televize / ČT1 a ČT24 – Události, reportáž na téma dohody TTIP, 18. října 2015 od 



 

8 

 

19:00 hodin; Česká televize / ČT :D – propagace pořadu StarDance, 3. prosince 2015 
přibližně v 8:25 hodin; Barrandov Televizní Studio a.s. / Televize Barrandov a FTV 
Prima, spol. s.r.o. / Prima – přerušování pořadů reklamou, injektáž sdělení do obrazu v 
průběhu pořadů; Česká televize / nespecifikovaný program – vyváženost informování o 
migrační krizi obecně; CET 21 spol. s r. o. / NOVA – sponzorský vzkaz Clavin, 4. 
prosince 2015 v 19:29:30 hodin; Česká televize / ČT :D – logo programu ČT :D; Česká 
televize / ČT2 – Pološero – Pomáhat a chránit, 3. prosince 2015 ve 21:45 hodin; Česká 
televize / ČT1 – označení sponzora pořadu StarDance VII ...když hvězdy tančí a pořadu 
StarDance VII – Rozhodnutí, 5. prosince 2015 kolem 21:45 hodin. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele MTV NETWORKS s.r.o., IČ: 28970438, se sídlem Na strži 65/1702, 
14062 Praha 4, na porušení povinnosti uchovávat v odvysílané podobě a v náležité 
technické kvalitě záznamy všech pořadů včetně dalších částí vysílání alespoň po dobu 
30 dnů ode dne jejich vysílání a na písemnou výzvu je zapůjčit Radě podle § 32 odst. 1 
písm. l) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že na písemnou výzvu Rady o 
zapůjčení záznamů programu Paramount Channel ze dne 8. října 2015 v čase 6–15 
hod. nezapůjčil tyto záznamy v náležité technické kvalitě. Kvalita záznamů 
neumožňovala přehrání 4 dodaných souborů. Rada stanovila lhůtu k nápravě 15 dní 
ode dne doručení tohoto upozornění. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 
znění (dále jen „zákon č. 231/2001 Sb.“) a v souladu s ustanovením § 137 odst. 1 
zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, (dále jen „zákon č. 500/2004 Sb.“) žádá 
provozovatele vysílání Česká televize, IČ 00027383, sídlem Kavčí hory, Praha 4, PSČ 
140 70, o podání vysvětlení, z jakého důvodu v pořadu Události, vysílaném 1. prosince 
2015 od 19:00 hodin na programu ČT1, došlo v příspěvku Rozhovor s Bašárem 
Asadem k vynechání USA ve výčtu zemí v překladu slov Bašára Asada, a jakým 
způsobem byla v tomto případě zajištěna přesnost překladu. Rada stanovila lhůtu k 
podání vysvětlení 30 dní ode dne doručení této výzvy. 

- Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, v souladu s ustanovením § 46 zákona 
č.500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, rozhodla zahájit s provozovatelem Česká 
televize, IČ: 00027383, sídlem Kavčí hory, Praha 4, PSČ 14070, správní řízení z moci 
úřední pro možné porušení ustanovení § 53a odst. 2 písm. c) zákona č. 231/2001 Sb., 
kterého se mohl dopustit tím, že v pořadu Polopatě, který byl odvysílán 27. listopadu 
2015 v 16:35 hodin na programu ČT1, v příspěvku na téma soužití člověka s kočkou 
prezentoval s nepatřičným zdůrazněním produkt Wurm-Ex. Nepatřičnost zdůraznění 
spočívala v prezentaci produktu na stolku v zahradě bez vztahu k okolnímu prostředí, v 
prezentaci záběru na produkt v okamžiku, kdy hlasový komentář hovořil obecně o 
odčervovacích doplňcích stravy, v tom, že kamera zabírala balení produktu Wurm-Ex 
zblízka a nápis na balení produktu byl jasně patrný, v tom, že vizuální informace o 
konkrétním produktu Wurm-Ex vybočovala z rámce zpracování tématu příspěvku, které 
bylo s výjimkou prezentace produktu Wurm-Ex obecnější, a v tom, že v příspěvku byl 
prezentován produkt Wurm-Ex jako jediný. 

-  Rada coby ústřední správní úřad na základě ustanovení § 5 písm. a) zákona č. 
231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších 
zákonů, v platném znění (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.) a podle ustanovení § 66 odst. 
2 a ustanovení § 76 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, v platném znění (dále jen 
zákon č. 500/2004 Sb.) vydala dne 15. prosince 2015 toto usnesení: Rada zastavuje s 
provozovatelem CET 21 spol. s r.o., IČ: 45800456, se sídlem Kříženeckého nám. 
1078/5, 152 00 Praha 5, správní řízení vedené pro porušení ustanovení § 31 odst. 3 



 

9 

 

zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že v hlavní zpravodajské relaci 
Televizní noviny, vysílané v předvolebním období od 10. září 2014 do 9. října 2014 v 
čase od 19:30 hodin na programu NOVA, odvysílal 8 příspěvků (16. 9. 2014 „Změna 
předpisů zkomplikuje Pražanům život“, 18. 9. 2014 „Pražská TOP 09 se hádá kvůli nové 
vyhlášce“, 22. 9. 2014 „Nové stavební předpisy mají další odpůrce“, 24. 9. 20014 
„Změny ve stavebních předpisech“, 25. 9. 2014 „Válka o stavební předpisy“, 29. 9. 2014 
„V Praze zuří válka o reklamní billboardy“, 5. 10. 2014 „Praha zakázala zahrádkářům 
neprůhledné ploty“, 8. 10. 2014 „Stavební předpisy jsou prý v rozporu se zákonem“), 
neboť nebyla splněna podmínka předchozího typově shodného upozornění na porušení 
zákona dle ustanovení § 59 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb. 

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 
písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v 
platném znění, upozorňuje provozovatele CET 21 spol. s r.o., IČ: 45800456, se sídlem 
Kříženeckého nám. 1078/5, 152 00 Praha 5, na porušení § 31 odst. 3 zákona č. 
231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že v hlavní zpravodajské relaci Televizní noviny, 
vysílané v předvolebním období od 10. září 2014 do 9. října 2014 v čase od 19:30 hodin 
na programu NOVA, odvysílal 8 příspěvků (16. 9. 2014 „Změna předpisů zkomplikuje 
Pražanům život“, 18. 9. 2014 „Pražská TOP 09 se hádá kvůli nové vyhlášce“, 22. 9. 
2014 „Nové stavební předpisy mají další odpůrce“, 24. 9. 20014 „Změny ve stavebních 
předpisech“, 25. 9. 2014 „Válka o stavební předpisy“, 29. 9. 2014 „V Praze zuří válka o 
reklamní billboardy“, 5. 10. 2014 „Praha zakázala zahrádkářům neprůhledné ploty“, 8. 
10. 2014 „Stavební předpisy jsou prý v rozporu se zákonem“), jejichž hlavním tématem 
byl politický spor týkající se nových Pražských stavebních předpisů (PSP), přičemž v 
prezentaci sporu byl opakovaně poskytován výrazně větší prostor kritikům PSP, čímž 
byla narušena informační vyváženost, navíc v období před volbami. Závažnost 
nevyváženosti je o to větší, že relace v těchto příspěvcích představovala téma PSP jako 
tíživý problém dotýkající se většiny obyvatel Prahy. Přičemž prostřednictvím 
jednostranných, leckdy zavádějících a neobjektivních, vyjádření jak moderátorů a 
redaktorů relace („zahrádkářům zakazují plaňkové ploty, ale co je závažnější, 
developerům už neurčují, kolik parkovacích míst musejí u nových staveb zajistit“, „v 
příštích letech hodlá město umožnit novou výstavbu a už nepožadovat vznik 
dostatečného počtu parkovacích míst“ 16. 9. 2014, „přinesou řadu komplikací nejenom 
Pražanům, ale i návštěvníkům hlavního města. Například bude daleko těžší ve městě 
zaparkovat.“ 18. 9. 2014, „Nadcházející změny v Pražských stavebních předpisech 
budou mít vážný dopad pro Pražany i turisty navštěvující hlavní město. Většina 
kandidátů na primátora považuje změny ve stavebních a hygienických normách za 
špatné. A jedním z jejich prvních kroků v případě volebního vítězství prý bude zrušení a 
změna těchto předpisů.“ 24. 9. 2014, „Zahušťování výstavby v centru, ještě horší 
parkování než doposud a méně protihlukových bariér. Tak to je jen krátký výčet z 
mnoha věcí, které vytýkají občané, radou hlavního města Prahy v tichosti schváleným 
změnám stavebních předpisů. Po bouřlivé debatě je většina kandidátů na primátora v 
případě vítězství rozhodnuta tyto předpisy zrušit.“ 24. 9. 2014, „Omezení provozovatelů 
reklamních ploch v Praze bude mít přitom podle odborníků také dopad na magistrátní 
pokladnu. Městu se totiž řádově o stovky milionů korun ročně sníží příjmy z reklamy.“ 
29. 9. 2014, „Umožňují totiž například developerům stavět nové bytové a kancelářské 
budovy, aniž by museli zajistit dostatek parkovacích míst. Praze by tak mohl hrozit 
dopravní kolaps. Zástupci opozice už slíbili, že v případě volebního úspěchu vyhlášku 
předělají.“ 5. 10. 2014, „Pražské stavební předpisy přinesou méně parkovacích míst, 
komplikace zahrádkářům i snížení výšky stropů u nových staveb. Výhrady má přes 40 
starostů, kandidáti na primátora a nyní i Ministerstvo pro místní rozvoj.“ 8. 10. 2014), tak 
poskytováním výraznějšího prostoru kritikům PSP utvářela jeho význam jako problém, 
který „zavinilo“ současné vedení Prahy v čele s primátorem Tomášem Hudečkem (TOP 
09). Problém, který může být vyřešen volbou jiných kandidátů na pražského primátora, 
kteří PSP kritizují a slibují, že pokud budou zvoleni, účinnost PSP zruší („A jedním z 



 

10 

 

jejich prvních kroků v případě volebního vítězství prý bude zrušení a změna těchto 
předpisů.“ … „Po bouřlivé debatě je většina kandidátů na primátora v případě vítězství 
rozhodnuta tyto předpisy zrušit.“ 24. 9. 2014, „Zástupci opozice už slíbili, že v případě 
volebního úspěchu vyhlášku předělají.“ 5. 10. 2014). Jednostranným uchopením tématu 
PSP zúženým na problematiku parkovacích stání či oplocení zahrádkářských kolonií, 
navíc rámovaným především optikou kritiků, byl divák poškozen, jelikož se mu 
nedostávalo všech informací potřebných pro vlastní utváření názoru, navíc mohl být v 
důsledku zhlédnutí uvedených reportáží nekalým způsobem ovlivněn při svém 
voličském rozhodování. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení tohoto 
upozornění. 

-  Rada coby ústřední správní úřad v rámci své působnosti dané § 5 písm. a) a f) 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů, v platném znění (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), na základě 
ustanovení § 60 odst. 1 písm. e) zákona č. 231/2001 Sb. a § 67 odst. 1 zákona č. 
500/2004 Sb., správního řádu, vydala toto rozhodnutí: Rada dle ustanovení § 60 odst. 1 
písm. e) zákona č. 231/2001 Sb. ukládá provozovateli DONEAL, s.r.o., IČ 29135451, se 
sídlem Praha, Pobřežní 297/14, PSČ 18600, pokutu ve výši 200 000,- Kč za porušení 
ustanovení § 32 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že 
nezapůjčil Radě záznam vysílání programu JOJ Cinema ze dne 9. července 2015 z 
časového úseku od 11:30 do 14:00 hodin, a neposkytl ani záznam vysílání ze dne 9. 
srpna 2015 z časového úseku od 11:30 do 14:00 hod., který byl stanoven jako 
alternativní v rámci vydaného upozornění na porušení zákona č.j. RRTV/3071/2015-
LOJ. Pokuta je splatná ve lhůtě 30 dnů ode dne právní moci tohoto rozhodnutí na účet 
č. 3754-19223001/0710, vedený u České národní banky, variabilní symbol 2015786. 
Účastníkovi řízení se ukládá povinnost nahradit náklady řízení paušální částkou 1 000 
Kč podle § 79 odst. 5 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, a § 6 odst. 1 vyhlášky č. 
520/2005 Sb. na účet č. 3711-19223001/0710 vedený u České národní banky, variabilní 
symbol 2015786. Náhrada nákladů řízení je splatná do pěti pracovních dnů ode dne 
doručení tohoto rozhodnutí.  

-  Rada na základě ustanovení § 5 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., o provozování 
rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném znění (dále 
jen zákon č. 231/2001 Sb.) a podle ustanovení § 66 odst. 2 a ustanovení § 76 zákona č. 
500/2004 Sb., správního řádu, v platném znění (dále jen zákon č. 500/2004 Sb.), vydala 
toto usnesení: Rada zastavuje správní řízení vedené s provozovatelem KATRO 
SERVIS, spol. s r.o. (se sídlem Semily, U Potoka 267, PSČ 513 01, IČ: 15043355), pro 
možné porušení § 32 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb., které stanovuje 
provozovateli povinnost uchovávat v odvysílané podobě a v náležité technické kvalitě 
záznamy všech pořadů včetně dalších částí vysílání alespoň po dobu 30 dnů ode dne 
jejich vysílání a na písemnou výzvu je zapůjčit Radě, neboť na žádost Rady o zaslání 
kontinuálního úseku vysílání programu Info-kanál Horní Branná ze dnů 14. - 15. června 
2015 provozovatel zaslal VHS kazetu s popisem Horní Branná, neboť v průběhu 
správního řízení došlo k nápravě vytýkaného stavu a odpadl tak důvod správního řízení. 

-  Rada jakožto ústřední správní úřad na základě ustanovení § 7 písm. a) zákona č. 
40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění platných předpisů (dále jen 
„zákon č. 40/1995 Sb.“) a podle ustanovení § 66 odst. 2 a ustanovení § 76 zákona č. 
500/2004 Sb., správního řádu, v platném znění (dále jen zákon č. 500/2004 Sb.), vydala 
dne 15. prosince 2015 toto usnesení: Rada zastavuje správní řízení se zadavatelem 
obchodního sdělení, společností APOTEX (ČR), spol. s r.o., IČ: 45314306, sídlem 
Praha – Praha 1, Na Poříčí 1079/3a, PSČ 11000, vedené pro možné porušení § 5d 
odst. 3 zákona č. 40/1995 Sb., ke kterému mělo dojít zadáním obchodního sdělení - 
označení sponzora pořadu s motivem „Colafit“, vysílaného dne 25. března 2015 v čase 
21:27:42 na programu ČT sport, neboť se porušení zákona neprokázalo, čímž odpadl 
důvod pro vedení správního řízení. 



 

11 

 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 7 písm. a) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci 
reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání, ve znění platných předpisů (dále jen „zákon č. 40/1995 Sb.“), v 
souladu s ustanovením § 46 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád (dále jen „zákon č. 
500/2004 Sb.“) rozhodla zahájit se zadavatelem obchodního sdělení, společností 
DanceSport Pro, s.r.o., se sídlem Brno - Brněnské Ivanovice, Tuřanská 72/13, PSČ 
62000, IČO: 26225956 správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 5d odst. 3 
zákona č. 40/1995 Sb., ve spojení s § 1 odst. 10 téhož zákona, neboť zadáním 
označení sponzora pořadu s motivem „Colafit“, vysílaného dne 25. března 2015 v čase 
21:27:42 na programu ČT sport, mohlo dojít k porušení povinnosti, aby reklama, 
respektive označení sponzora pořadu, prostřednictvím kterého byl propagován doplněk 
stravy Colafit, obsahovala zřetelný text "doplněk stravy". 

-  Rada jakožto ústřední správní úřad na základě ustanovení § 7 písm. a) zákona č. 
40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o 
provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění platných předpisů (dále jen 
„zákon č. 40/1995 Sb.“) a podle ustanovení § 66 odst. 2 a ustanovení § 76 zákona č. 
500/2004 Sb., správního řádu, v platném znění (dále jen zákon č. 500/2004 Sb.), vydala 
dne 15. prosince 2015 toto usnesení: Rada zastavuje správní řízení se společností 
Telemarketing International s.r.o., IČ 27744825, sídlem Brno, Mlýnská 326/13, PSČ 
60200, vedené pro možné porušení ustanovení § 2 odst. 1 písm. b) zákona č. 40/1995 
Sb., kterého se mohl dopustit zadáním reklamy, respektive teleshoppingu „Platinum 
Ultimate“, který byl odvysílán dne 19. října 2015 v čase 13:10:54 hodin na programu 
fanda, neboť se porušení zákona neprokázalo, čímž odpadl důvod pro vedení správního 
řízení. 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 7 písm. a) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci 
reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání, ve znění platných předpisů (dále jen „zákon č. 40/1995 Sb.“), a na 
základě § 7a odst. 4) a § 7a odst. 5) zákona č. 40/1995 Sb. žádá šiřitele reklamy, 
provozovatele televizního vysílání CET 21 spol. s r.o., IČ: 45800456, se sídlem Praha 5, 
Kříženeckého nám. 1078/5, PSČ 15200, o sdělení údajů o osobě zadavatele a 
zpracovatele reklamy, respektive teleshoppingu „Platinum Ultimate“, který byl odvysílán 
dne 19. října 2015 v čase 13:10:54 hodin na programu fanda. Pro sdělení údajů 
stanovila Rada lhůtu 15 dní ode dne doručení této žádosti. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele vysílání Česká televize, IČ 
00027383, sídlem Kavčí hory, Praha 4, PSČ 140 70, z jakého důvodu zařadil do 
příspěvku nazvaného Příspěvek na kampaň, odvysílaného dne 14. září 2015 v rámci 
pořadu Studio 6 od 5:59 hodin na programech ČT1 a ČT24 ilustrační záběry města 
Přerova, ačkoliv se informace týkaly primárně města Prostějova.  

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele Česká televize, IČ 27383, 
sídlem Na hřebenech II 1132/4, Praha, PSČ 147 00, proč nejsou jednotlivé díly pořadu 
Bedekr, obsahujícího umístění produktu (např. v dílu ze dne 30. 9. 2015 hotely Haydn, 
Schandl a Johanes Zeche), na začátku a na konci zřetelně označeny jako pořady 
obsahující umístění produktu, aby diváci nemohli být žádným způsobem uvedeni v omyl 
o povaze těchto pořadů. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele Barrandov Televizní Studio 
a.s., IČ: 41693311, sídlem Praha 5, Kříženeckého nám. 322, PSČ 15200, z jakých 
důvodů dne 21. září 2015 od 8:40 hodin odvysílal na programu BARRANDOV PLUS 
animovaný film Vánoce v ohrožení, který je pořadem pro děti, s umístěním produktu, 
konkrétně se záběry sklenic s nápisem Coca-Cola v úseku 9:19:38-9:20:30 hodin. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele Barrandov Televizní Studio 
a.s., IČ: 41693311, sídlem Praha 5, Kříženeckého nám. 322, PSČ 15200, z jakých 
důvodů zařadil do vysílání programu BARRANDOV PLUS dne 21. září 2015 v 19:05 
hodin pořad Littlest Pet Shop III (17) a v 19:35 hodin pořad Littlest Pet Shop II (1) s 



 

12 

 

prezentací ochranné známky Littlest Pet Shop v anglickém znění, a na základě jakého 
smluvního ujednání použil v uvedených pořadech ochrannou známku Littlest Pet Shop v 
anglickém znění. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele programu C8 Romania 
AMC Networks Central Europe s.r.o., IČ 27112501, se sídlem Pobřežní 620/3, PSČ 186 
00 Praha, jakým způsobem naplňuje licenční podmínky programu C8 Romania, 
konkrétně proč na tomto programu dne 31. srpna 2015 převažoval obsah v jazyce 
českém a anglickém, když hlavním jazykem vysílání má být rumunština. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele programu C8 Romania 
AMC Networks Central Europe s.r.o., IČ 27112501, se sídlem Pobřežní 620/3, PSČ 186 
00 Praha, jakým způsobem naplňuje povinnost provozovatele vysílání plynoucí z § 32 
odst. 7 písm. c) zákona č. 231/2001 Sb., spočívající ve zveřejnění informace o tom, že 
orgánem dohledu nad provozováním televizního vysílání je Rada pro rozhlasové a 
televizní vysílání. 

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele vysílání Regionální televize CZ s.r.o., IČ: 
24141372, sídlem Praha 1 - Nové Město, Navrátilova 666/7, PSČ 110 00, na uložené 
upozornění na porušení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, 
že v období od 29. srpna 2015 do 7. září 2015 a od 11. září 2015 do 24. září 2015 
odvysílal v přibližném čase od 17.40 hodin na programu regionalnitelevize.cz vysílání z 
regionu Ostravska, konkrétně pořad Magazín Ostravsko (tv Fabex), který zahrnoval i 
diskuzní rubriku, která byla moderována aktivní političkou v daném regionu Mgr. 
Marcelou Mrózkovou Heříkovou (členka zastupitelstva Magistrátu města Ostravy a 
zastupitelstva městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz), čímž této osobě poskytl 
významný mediální prostor pro prezentaci, což způsobilo její zvýhodnění před ostatními 
politickými subjekty, které takovouto možnost nedostaly, a došlo tak k porušení zákonné 
povinnosti, podle které je provozovatel vysílání povinen zajistit, aby ve zpravodajských a 
politicko-publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti a zejména 
nebyla v celku vysílaného programu jednostranně zvýhodňována žádná politická strana 
nebo hnutí, popřípadě jejich názory nebo názory jednotlivých skupin veřejnosti, a to s 
přihlédnutím k jejich reálnému postavení v politickém a společenském životě.  

-  Rada nadále trvá na svém závěru, že provozovatel vysílání Regionální televize CZ 
s.r.o., IČ: 24141372, sídlem Praha 1 - Nové Město, Navrátilova 666/7, PSČ 110 00, se 
dopustil porušení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., když v období od 29. srpna 2015 
do 7. září 2015 a od 11. září 2015 do 24. září 2015 odvysílal v přibližném čase od 17.40 
hodin na programu regionalnitelevize.cz vysílání z regionu Ostravska, konkrétně pořad 
Magazín Ostravsko (tv Fabex), který zahrnoval i diskuzní rubriku, která byla 
moderována aktivní političkou v daném regionu Mgr. Marcelou Mrózkovou Heříkovou, a 
konstatuje, že provozovatel byl na na porušení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., 
upozorněn zcela v souladu se zákonem, a vydané upozornění je tudíž pro další 
rozhodovací praxi Rady směrodatné.  

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele televizního vysílání THE 
WALT DISNEY COMPANY LIMITED, organizační složka, IČ 241 57 031, se sídlem 
Praha 4, Nusle, Na strži 1702/65, PSČ 140 00, proč tvořily dne 22. června 2015 na 
programu DISNEY XD, určeném pro Polsko, většinu programové nabídky animované 
pořady, v poměru 20:4 (20 animovaných pořadů, 4 pořady hrané), oproti licenčním 
podmínkám, podle kterých by nadpoloviční podíl ve vysílání měly tvořit pořady hrané. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 
zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně 
dalších zákonů (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, upozorňuje 
provozovatele televizního vysílání THE WALT DISNEY COMPANY LIMITED, 
organizační složka, IČ 241 57 031, se sídlem Praha 4, Nusle, Na strži 1702/65, PSČ 
140 00, na porušení licenčních podmínek tím, že v programové nabídce vysílání 
programu DISNEY XD (Polsko) převažují animované pořady a nikoliv pořady hrané, jak 



 

13 

 

ukládají licenční podmínky (č. j. sve/3498/2012). Rada stanovila lhůtu k nápravě 60 dnů 
ode dne doručení tohoto upozornění. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele programu DISNEY 
CHANNEL (Bulharsko, Rumunsko, Ukrajina), THE WALT DISNEY COMPANY 
LIMITED, organizační složka, IČ 241 57 031, se sídlem Praha 4, Nusle, Na strži 
1702/65, PSČ 140 00, proč poskytnutý záznam programu DISNEY CHANNEL 
(Bulharsko, Rumunsko, Ukrajina) ze dne 22. června 2015 byl v anglickém a bulharském 
jazyce, když dle licence je hlavním jazykem vysílání tohoto programu rumunština. 

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele THE WALT DISNEY COMPANY LIMITED, 
organizační složka, IČ: 241 57 031 se sídlem Praha 4, Nusle, Lomnického 1705/5, PSČ 
140 00, na upozornění na porušení § 32 odst. 7 písm. c) zákona č. 231/2001 Sb., tedy 
povinnosti provozovatele umožnit divákům snadný, přímý a trvalý přístup k informaci o 
tom, že orgánem dohledu nad provozováním televizního vysílání je Rada pro 
rozhlasové a televizní vysílání a bere na vědomí zjednání nápravy. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele NOEL s. r. o., proč reklama 
na programu Infokanál Moutnice, označená dříve jako "komerční informace" (viz 
záznam z 10. a 11. května 2015 (smyčka 10. 5. 2015, čas záznamu: 0:05:35-0:05:53; 
smyčka 11. 5. 2015, čas záznamu 0:05:35- 0:05:53) a nyní jako "annonce", znovu užívá 
termín, jenž zákon č. 231/2001 Sb. nezná a jenž je obsahově zavádějící. 

-  Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 
Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (dále 
jen zákon č. 231/2001 Sb.), v platném znění, a na základě § 137 odst. 1 zákona č. 
500/2004 Sb., správní řád, žádá provozovatele Jaroslava Heindla, IČ: 67219888, 
bydlištěm Kadaň, Vinohrady 2005/0, PSČ 43201, o podání vysvětlení, kdy je do vysílání 
programu TV FOCUS zařazována premiéra vysílání, když v dopise provozovatele je 
uveden čas 20.00 hod. každé úterý, ale na webu provozovatele (www.tv-focus.cz) je 
uveden čas odlišný, a to úterý 22.00 hodin. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 
dní ode dne doručení této výzvy. 

-  Rada se seznámila s reakcí provozovatele Jaroslav Heindl na vydané upozornění, č.j. 
RRTV/3825/2015-LOJ, na porušení ustanovení § 32 odst. 7 písm. a) zákona č. 
231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že neumožňoval divákům snadný, přímý a trvalý 
přístup k údaji o identifikačním čísle provozovatele. 

-  Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele vysílání FIBERA s.r.o., IČ: 
28509463, se sídlem Frýdecká 201, Staré Město, 739 61 Třinec, z jakého důvodu 
vysílal ve dnech 30. a 31. srpna 2015 program IFK stejnou programovou smyčku, když 
tzv. další programové podmínky licence předpokládají aktualizaci smyčky denně.  

-  Rada se seznámila s rozsudkem Nejvyššího správního soudu ze dne 19. listopadu 
2015, č.j. 2 As 218/2015, kterým byl zrušen rozsudek Městského soudu v Praze ze dne 
16. července 2015, č.j. 8A 70/2015, a rovněž tak rozhodnutí Rady ze dne 24. března 
2015, č.j. RRTV/1476/2015-RUD, sp.zn. 2014/1001/RUD/TV, kterým byla šiřiteli, 
společnosti TV CZ s.r.o., IČ: 24267309, se sídlem Kaprova 42/14, 110 00 Praha 1 - 
Staré Město, uložena pokuta ve výši 50 000,- Kč, za porušení ustanovení § 2 odst. 1 
písm. c) zákona č. 40/1995 Sb., čehož se dopustil šířením teleshoppingového bloku 
uvozeného znělkou Kvíz, který byl odvysílán na programu ACTIVE TV dne 15. května 
2014 od 06:45 hodin a který je nekalou obchodní praktikou podle zvláštního předpisu, 
respektive klamavou obchodní praktikou dle ustanovení § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 
634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a to tím, že v teleshoppingovém bloku, jehož 
předmětem byla audiotexová služba, prostřednictvím níž měl divák správně odpovědět 
na soutěžní otázku, byl uveden nepravdivý údaj, neboť jako správná odpověď bylo 
uvedeno a uznáno slovo "papagáj", ačkoli v podmínkách soutěže deklarovaných na 
internetových stránkách http://www.calltv.com/kviz/, na které je odkazováno ve vysílání 
teleshoppingového bloku, má být za správnou uznána “pouze ta odpověď, která je v 
souladu s českým jazykem a pravopisem.  



 

14 

 

-  Rada v rámci své kompetence dané § 7 písm. a) zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci 
reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání, ve znění platných předpisů (dále jen zákon č. 40/1995 Sb.), a podle 
ustanovení § 66 odst. 2 a ustanovení § 76 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, v 
platném znění (dále jen zákon č. 500/2004 Sb.) vydala dne 15. prosince 2015 toto 
usnesení: Rada zastavuje správní řízení vedené se společnosti TV CZ s.r.o., IČ: 
24267309, se sídlem Kaprova 42/14, 110 00 Praha 1 - Staré Město, pro porušení 
ustanovení § 2 odst. 1 písm. c) zákona č. 40/1995 Sb., čehož se mohla dopustit šířením 
teleshoppingového bloku uvozeného znělkou Kvíz, který byl odvysílán na programu 
ACTIVE TV dne 15. května 2014 od 06:45 hodin a který mohl být nekalou obchodní 
praktikou podle zvláštního předpisu, respektive klamavou obchodní praktikou dle 
ustanovení § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, neboť 
porušení zákona nebylo prokázáno, čímž odpadl důvod správního řízení.  

-  Rada se seznámila s rozsudkem Městského soudu v Praze č. j. 3 A 91/2015 ze dne 
16. října 2015, kterým byla zamítnuta žaloba společnosti WALMARK, a. s., se sídlem 
Oldřichovice 44, Třinec, IČ 00536016 proti rozhodnutí Rady ze dne 14. 4. 2015, č. j. 
RRTV/2040/2015-VAL o uložení pokuty ve výši 50 000,- Kč, neboť zadáním reklamy na 
zdravotnický prostředek Urinal MEDICAL, odvysílané dne 11. srpna 2014 v čase 
12:39:40 hodin na programu Televize Barrandov, se výše uvedená společnost dopustila 
porušení § 2 odst. 1 písm. c) zákona o regulaci reklamy, kterým se zakazují 
nekalosoutěžní praktiky, ve spojení s ustanovením § 5 odst. 1 písm. b) a d) zákona č. 
634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. 

-  Rada se seznámila s rešerší kriminálních seriálů ve vysílání celoplošných televizních 
programů ČT1, ČT2, NOVA, Nova Cinema, fanda, Prima, Prima COOL, Prima love a 
Televize Barrandov v obdobích 12.–18. ledna 2015, 16.–22. února 2015, 11.–17. května 
2015, 15.–21. června 2015, 13.–19. července 2015 a 5.–11. října 2015. 

-  Rada se seznámila se stížností Radomíra Silbera, Ph.D., „na Radu pro rozhlasové a 
televizní vysílání a jejího předsedu Bc. Ivana Krejčího podle zákona č. 500/2004 Sb., 
správní řád, pro nečinnost, nedbalost a vyhýbání se řádnému projednání žádostí a 
stížností, pro porušování zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a 
televizního vysílání a o změně dalších zákonů, zákona o správním řádu a pro hrubé 
porušování povinností Rady a porušování povinností spojených s funkcí předsedy 
RRTV, které v důsledku vede k diskriminaci stěžovatele, nedůvodnému nerovnému 
zacházení s jeho žádostmi a stížnostmi, k podjatému obviňování z pohnutek, které 
stěžovatel nemá, a v důsledku k neplnění povinností Rady, obcházení a porušování 
správního řádu a nešetření a toleranci neobjektivního zpravodajství a publicistiky a 
prvků moderní cenzury ve vysílání České televize“. 

-  Rada souhlasí s návrhem odpovědi na stížnost Radomíra Silbera, Ph.D. 

-  Rada udělila provozovateli Obec Bystřice, IČ: 00296562, se sídlem: Bystřice č.p. 334, 
PSČ: 739 95, podle § 32 odst. 1 písm. r) zákona č. 231/2001 Sb., souhlas s přerušením 
vysílání programu Obecní televize Bystřice, šířeného prostřednictvím kabelových 
systémů (licence spis. zn.: 2009/1282/FIA/Obe, č.j. FIA/243/2010 ze dne 19. ledna 
2010) od 1. ledna 2016 do 31. prosince 2017, v rozsahu dle žádosti doručené dne 8. a 
9. prosince 2015 č.j. RRTV/10439/2015-P a RRTV/10489/2015-P. 

 

 

AUDIOVIZUÁLNÍ MEDIÁLNÍ SLUŽBY NA VYŽÁDÁNÍ 

-  Rada provádí výmaz služby Metropol, která byla poskytována společností MF TV 
s.r.o., IČ 271 25 785, se sídlem Mezi Vodami 1952/9, Praha 4, PSČ 143 00, na 
adrese www.metropol.cz. 

 

 

http://www.metropol.cz/


 

15 

 

V Praze dne 17. 12. 2015 

Bc. Ivan Krejčí 

předseda Rady pro rozhlasové 

a televizní vysílání 

kontakt: podatelna@rrtv.cz 

274 813 830 


