
 

JUDr. Miloslav Voborník  
Židovská 31  
58601 Jihlava 
Česká republika 

Českomoravská televizní, s. r. o. 
Křížová 111/2 
586 01 Jihlava 
Česká republika 

 
Sp. zn./Ident.: 2012/135/LOJ/Čes 
Č.j.: LOJ/2837/2012 
Zasedání Rady č. 14 - 2012 / poř.č.: 42 

 

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen "Rada") v rámci své působnosti dané 
ustanovením § 5 písm. a) a f) a v souladu s ustanovením § 60 odst. 2 písm. g) zákona č. 
231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v 
platném znění (dále jen "zákon č. 231/2001 Sb.") a § 67 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., 
správního řádu (dále jen "zákon č. 500/2004 Sb.") vydala toto  

 

rozhodnutí: 

 

Rada ukládá provozovateli, Českomoravská televizní, s.r.o., sídlem Křížová 111/2, 586 01 
Jihlava, IČ: 26032660, pokutu ve výši 20 000,- Kč za porušení licenčních podmínek, kterého se 
dopustil tím, že že dne 3.10.2011 vysílal svůj program pod názvem „R1 Vysočina“ namísto 
názvu „Vysočina TV“, který byl stanoven licenčními podmínkami.  

Pokuta je splatná ve lhůtě 30 dní ode dne nabytí právní moci tohoto rozhodnutí na účet 3754-
19223001/0710, vedený u České národní banky, variabilní symbol 2012135.  

Účastníkovi řízení se ukládá povinnost do pěti pracovních dnů ode dne doručení tohoto 
rozhodnutí nahradit náklady řízení paušální částkou 1 000 Kč podle ustanovení § 79 odst. 5 
zákona č. 500/2004 Sb. a § 6 odst. 1 vyhlášky č. 520/2005 Sb. na účet č. 3711-19223001/0710, 
vedený u České národní banky, variabilní symbol 2012135. 

 

Odůvodnění: 

Provozovateli byla dne 22.10.2011 doručena žádost Rady o zapůjčení kontinuálního záznamu 
vysílání programu Vysočina TV z období 3.10 – 5.10.2011. Provozovatel na žádost nereagoval a 
z toho důvodu byl upozorněn na porušení zákona tím, že na žádost Rady nedodal záznam.  

2837-1



 
Upozornění bylo provozovateli doručeno 15.1.2012. Provozovatel učinil nápravu a ve stanovené 
lhůtě dodal Radě požadovaný záznam.  
 
Zmiňovaný záznam byl doručen do sídla Rady dne 27.1.2012.  
 
Následně Rada provedla  komplexní analýzu části záznamu ze dne 3.10.2011. 
 
Záznam byl dodaný na 3xDVD, přičemž nebyl doprovázen žádným průvodním dopisem. Pro 
účely analýzy byl záznam převeden do formátu windows media video. 
 
Popis záznamu: 
 
Čas záznamu Na obrazovce Další info 

00:00 Self promo Znělka (proměna loga Prima 
v logo R1 Vysočina) 

00:10 R1 Minuty regionu Repríza (30.9.2011) 
00:34 Přehled zpráv  
00:47 Řidiči hazardují na přejezdech Reportáž 
03:19 Teplé počasí svědčí klíšťatům Reportáž 
03:49 Signální samolepky na světlech 

v Pelhřimově a Humpolci 
Reportáž 

04:09 Nová droga fentanyl se dostává na český 
trh 

Reportáž 

04:27 Časté chybování řidičů na parkovištích u 
supermarketů 

Reportáž 

06:21 Utkání basketbalistů J.Hradce BK Lions Reportáž 
07:41 Rozloučení moderátorky, závěrečná 

znělka 
 

08:18 R1 Počasí Předpověď počasí 
(30.9.2011) 

09:08 R1 Dopravní zpravodajství (30.9.2011) 
09:43 R1 Publicistika Téma: Dukla Jihlava – 

brankář Halmoši 
12:33 – 24:42 Opakování smyčky v čase 00:00 – 12:32 Repríza (30.9.2011) 

24:43 Self promo R1 Televize (web) 
24:57 Self promo Znělka (proměna loga Prima 

v logo R1 Vysočina) 
25:10 Párty s kuchařem  
51:20 Další pořady (Prima)  
51:35 Self promo R1  
51:59 Reklama  
55:10 R1 Minuty regionu 3.10.2011 
55:22 Přehled zpráv  
55:25 Pes pokousal dítě Reportáž 
57:32 Žena přepadena sexuálním agresorem Reportáž 

2837-2



59:20 Žena podezřelá z týrání syna Reportáž 
59:49 Zákaz pití alkoholu v ulicích Humpolce 

neprošel 
Reportáž 

01:00:12 Senioři podle statistik nejsou častým 
viníkem nehody 

Reportáž 

01:00:38 Jindřichův Hradec má nový kalendář Reportáž 
01:02:44 Vyučování začalo i na ZUŠ Reportáž 
01:04:15 Rozloučení moderátorky, závěrečná 

znělka 
 

01:04:37 R1 Počasí Předpověď počasí 
(3.10.2011) 

01:05:20 R1 Dopravní zpravodajství 3.10.2011 
01:05:41 R1 pozvánky  
01:06:17 Reklama  
01:09:55 Self promo  
01:10:14 Reklama  
01:11:30 Self promo  
01:11:40 Reklama  
01:13:33 Konec záznamu  

 
 
Analýza: 
 
Rada konstatuje, že se jedná o specifický způsob vysílání, kdy se na základě licence 
provozovatel připojoval v určitém regionu a čase do vysílání celoplošného provozovatele 
televizního vysílání FTV Prima, spol. s r.o. do jeho programu Prima televize. Tato praxe 
skončila ukončením licence programu Prima televize, nicméně to se stalo až později než v době, 
ze které je tento záznam. 
 
Provozovatel dodal smyčku, která obsahuje dvakrát stejné reprízované pásmo ze dne 30. září 
2011 a následně jednou premiérové pásmo ze dne 3. října 2011. Pásmo lze označit za 
zpravodajské ve svém charakteru, vždy obsahuje: 

• R1 Minuty regionu 
o Moderovaný zpravodajský pořad s reportážemi z regionu 

• R1 Počasí 
o Předpověď počasí formou ankety mezi lidmi s grafickou předpovědí 

• R1 Dopravní zpravodajství 
o Mluvené informace o uzavírkách, nehodách, objížďkách v regionu 

• R1 Publicistika 
o Delší reportáž z regionu (byla pouze v bloku ze dne 30.9.) 

• R1 Pozvánky 
o Pozvánky na akce v regionu formou infotextu (byly pouze v bloku ze dne 3.10.) 

 
Časy reklamních bloků a jejich trvání jsou v souladu se zákonem. Vysílání bylo opatřeno logem 
R1 Vysočina, což neodpovídá licenčním podmínkám (viz níže).  
 

2837-3



Informace podle § 32 odst. 7 zákona č.231/2001 Sb. zveřejňuje provozovatel na svých webových 
stránkách www.tv-vysocina.cz pod odkazem R1 Vysočina. 
 
Citace ze stránek: 

„Orgánem dohledu nad provozováním televizního vysílání a poskytováním audiovizuálních 
mediálních služeb na vyžádání je Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Držitelem licence pro 
regionální televizní vysílání (analogové i digitální) je společnost Českomoravská televizní, s.r.o. 
se sídlem Křížová 111/2,Jihlava, IČO 26032660, DIČ CZ26032660 zapsaná dne 9.ledna 2001 a 
vedená v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Brně oddíl C, vložka 46516. 

Producentem pořadů a televizního vysílání je servisní společnost Amigi Consulting s.r.o. se 
sídlem Na Doubkové 1249/4, Praha 5, IČO 26035251, DIČ CZ26035251, zapsaná do 
obchodního rejstříku dne 24.dubna 2001, vedená v obchodním rejstříku u Městského soudu v 
Praze oddíl C, vložka 115743. 

Regionální vysílání je produkováno z pelhřimovského odbavovacího studia od pondělí do pátku. 
Nosným programem je pořad MINUTY REGIONU vysílaný v čase od 17.40 do 18.00. Program 
je zpravodajsky zaměřen na události, společenské, ekonomické a kulturní dění v jihočeském a 
jihomoravském regionu s důrazem na dění v krajské metropoli a je reprízován vždy následující 
všední den od 6,20 a 7,20 na celoplošném kanálu Prima Love. 

Regionální televize na frekvenci s TV Prima informuje objektivně, okamžitě a atraktivní formou o 
všech událostech, které se bezprostředně dotýkají obyvatel regionu. Redaktoři používají moderní 
žurnalistické metody informovat diváky zábavným a neformálním způsobem. Pracovní tým je 
složen z mladých a perspektivních redaktorů a při jejich práci je preferován profesionální 
přístup každého člena týmu. 

Televize Vysočina vysílá kontinuálně od roku 1994 (původně pod názvem Televize JSC) na 
základě rozhodnutí o udělení licence, které Rada pro rozhlasové a televizní vysílání vydala s 
platností do roku 2018. Licence umožňuje vstupovat na televizní obrazovky denně a dává televizi 
Vysočina právo šířit svůj program prostřednictvím analogové a v budoucnu i digitální pozemní 
sítě určené pro šíření regionálního vysílání.“ 

 
Provozovatel Českomoravská televizní, s.r.o. již byl v minulosti jednou upozorňován na 
porušení licenčních podmínek tím, že používal jiný název programu, než ten, který je 
uveden v licenci. 17.10.2010 bylo provozovateli doručeno upozornění na porušení licenčních 
podmínek (ident. 1136/2010, spis.zn. 2010/1136/SUM). Tehdy používal název programu R1 
Vysočina i přesto, že program měl v licenčních podmínkách schválen název Vysočina TV. 
Provozovatel ve stanovené lhůtě 30 dnů měl sjednat nápravu. Je evidentní, že nápravu 
nesjednal, jelikož dodaný záznam z 3.10.2011 dokazuje, že provozovatel stále používá název R1 
Vysočina (důkazem je logo s nápisem R1 Vysočina i self promo spoty), přičemž v době,ze které 
záznam pochází, měl podle licenčních podmínek schválen název Vysočina TV. 
 
 

2837-4



 
 
Podle ustanovení § 60 odst. 2 písm. g) a f) zákona č. 231/2001 Sb. může Rada uložit 
provozovateli za neplnění licenčních podmínek, resp. základní programové specifikace pokutu v 
rozmezí od 10.000,- Kč do 5.000.000,- Kč. 
 
Rada na svém 5. zasedání konaném ve dnech 28. a 29. února 2012 zahájila správní řízení 
s účastníkem. 
 
Účastník se vyjádřil po stanovené lhůtě a uvádí následující: 
 

- je zcela běžnou praxí provozovatelů televizního vysílání, že grafické zpracování loga je 
odlišné od názvu programu uvedeného v rozhodnutí o udělené licence a odkazuje na 
Stanici O, Barrandov Televizní Studio a. s., FTV Prima spol. s r. o. Dále účastník uvádí, 
že dle výroční zprávy Rady nebyl ani jeden ze jmenovaných provozovatelů  
sankcionován za to, že grafické zobrazení názvu programu není zcela identické, jako 
název programu. Účastníku tedy není zřejmé, z jakých důvodů je v případě ČMT situace 
posuzována jinak. 

o Rada nikdy netvrdila, že logo programu musí graficky přesně odpovídat názvu 
programu, jenž je v licenčních podmínkách. Avšak v tomto případě se jednání 
účastníka velmi zřetelně míjí s licencovaným názvem programu.  

o Rada uvádí, že v lednu tohoto roku účastník zažádal o souhlas se změnou mimo 
jiné v označení názvu programu a to z TV Vysočina na R1 jih. Je rovněž nezbytné 

2837-5



odkázat na skutečnost, kdy všechny ostatní subjekty, členové skupiny R1 již mají 
delší dobu změněné názvy svých programů. Provozovatel zjevně chtěl v divákovi 
vyvolat dojem, že náleží ke skupině programů R1, ačkoli on sám neměl 
schválenou změnu názvu, která by označení R1 zahrnovala.  

o Rada konstatuje, že nelze v žádném případě mít rozdílný název programu 
v licenčních podmínkách a zároveň se prezentovat ve vysílání a styku s diváky 
pod jiným názvem. Zde nejde pouze o grafiku, ale o samotnou prezentaci 
programu divákům. Užívání odlišného názvu, než měl provozovatel v licenčních 
podmínkách, je plně doložitelné nejen z loga, ale z celého obsahu vysílání, 
v němž se provozovatel charakterizuje jako R1 Vysočina. 

- Název programu ČMT byl (ke dni 3.10.2011) Vysočina TV, grafické zpracování loga 
obsahovalo údaj o příslušnosti ke skupině provozovatelů regionálního televizního 
vysílání sdružených v síti pod názvem R1.  
Provozovatel nebyl oprávněn hlásit se k příslušnosti ke skupině R1 svévolným změněním 
názvu programu. Všichni ostatní provozovatelé náležející do této skupiny si v souladu se 
zákonem požádali o vydání souhlasu se změnou názvu svých programů, aby v nich 
figurovalo označení R1.  

- Navíc, pokud by RRTV požadovala, vzhledem k výše uvedenému nad rámec zákona, aby 
bylo grafické zpracování loga vysílatele totožné, jako název programu uvedený v 
rozhodnutí o udělení licence, musela by ČMT sankcionovat již dříve, neboť logo nikdy 
neobsahovalo celý název „Vysočina TV“. Logu „R1 Vysočina“ předcházelo užívání loga 
s vyobrazením samotného názvu „Vysočina“ bez přídomku „TV“ . RRTV i v té době 
prováděla monitoring vysílání ČMT a v užívání loga neshledala porušení licenčních 
podmínek. 

o Zde Rada konstatuje, že účastník nemá pravdu, že by dříve neshledala porušení 
licenčních podmínek. Rada upozornila účastníka řízení na porušení licenčních 
podmínek (viz výše), avšak k nápravě nedošlo, ba dokonce se k tomuto 
upozornění ani nevyjádřil a přesto jak je zřejmé z tohoto vyjádření o něm věděl, 
protože sám na něj odkazuje jako na irelevantní. 

o Chybějící přídomek TV skutečně Rada nikdy nehodnotila jako porušení licenčních 
podmínek, protože zjednodušená či zkrácená verze názvu programu, užívaná jako 
logo, není automaticky hodnocena jako porušení licenčních podmínek, jelikož 
diváka neuvádí v omyl. Kromě toho k identifikaci programu nedochází pouze 
logem ale celou prezentací provozovatele. Provozovatel se v době, kdy užíval 
logo Vysočina, prezentoval divákům ve svém vysílání jako Televize Vysočina a 
identifikace programu tak probíhala v souladu s licenčními podmínkami. Daná 
situace je ovšem zcela odlišná. Provozovatel se v celém vysílání prezentoval jako 
R1 Vysočina. 

 
- Z výše uvedených důvodů je zřejmé, že i upozornění na porušení zákona sp. zn. 

2010/1136/SUM, které RRTV uvádí v odůvodnění oznámení o zahájení řízení a jímž 
měla být ČMT upozorněna na totožné porušení licenčních podmínek, bylo vydáno 
neoprávněně. 

o Rada s tímto názorem účastníka nesouhlasí a uvádí, že účastník pakliže zastával 
tento názor, mohl reagovat již na vydané upozornění a vznést námitky. To se 
ovšem nestalo.  

o  Účastník dále však neuvádí žádné relevantní skutečnosti, které by mohly vést 
Radu k závěru, že upozornění bylo uděleno neoprávněně. 

2837-6



 
- ČMT je přesvědčena, že zákon neporušila a že v jejím jednání nemůže být spatřován 

správní delikt. Přesto však, z důvodu opatrnosti, žádáme o sdělení, z jakých všech 
podkladů hodlá  RTV v případě, že dojde k závěru, že zákon byl porušen, vycházet při 
stanovení výše pokuty, k čemu budou tyto podklady sloužit a co relevantního z nich má 
vyplývat pro jaké kritérium. Z oznámení o zahájení řízení bohužel nelze zjistit žádná 
kritéria, oznámení neobsahuje žádná tvrzení týkající se případu nebo konkrétních 
poměrů ČMT. 

o Všechny podklady, z nichž rada při svém rozhodování vycházela, jsou součástí 
správního spisu. Účastník měl právo se s nimi kdykoli v průběhu správního řízení 
seznámit.  

o Kritéria pro výši pokuty nejsou formulována v průběhu správního řízení, protože 
takové počínání by mohlo být hodnoceno jako předjímání rozhodnutí Rady, což 
je nepřijatelné. 

o V závěru správního řízení Rada zaslala účastníkovi řízení oznámení o ukončení 
dokazování a poskytla  mu lhůtu k vyjádření. Účastník se však již nevyjádřil. 

 
- Dále požadujeme, aby byl ČMT po shromáždění podkladů pro rozhodnutí zaslán koncept 

výrokové části a odůvodnění rozhodnutí, aby se mohla vyjádřit k tomu, čím měly být 
naplněny znaky skutkové podstaty správního deliktu, z čeho RRTV hodlá dovozovat 
porušení předpisů a co hodlá brát v úvahu při stanovení výše pokuty. 

o Ze zákona ani z judikatury nevyplývá povinnost, aby Rada předjímala svou 
správní úvahu a poskytovala koncept výrokové části či snad dokonce odůvodnění, 
stejně jako není možné dopředu předjímat, co konkrétně bude jak Radou 
zhodnoceno v jakém kritériu. 

 
Rada se věcí zabývala na svém 14. zasedání konaném ve dnech 31. července a 1. srpna 2012, 
přičemž zvážila dosavadní průběh správního řízení a nashromážděné důkazy, stejně jako 
námitky účastníka řízení a dospěla k závěru, že účastník řízení porušil licenční podmínky, čehož  
se dopustil tím, že dne 3.10.2011 vysílal svůj program pod názvem „R1 Vysočina“ namísto 
názvu „Vysočina TV“, který byl stanoven licenčními podmínkami. 
 
Dle § 60 odst. 2 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb. může Rada uložit provozovateli za neplnění 
licenčních podmínek pokutu v rozmezí od 10.000,- Kč do 5.000.000,- Kč. 
 
Rada konstatuje, že podmínka dle § 59 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb. byla naplněna vydáním 
věcně relevantního upozornění na porušení licenčních podmínek (ident. 1136/2010, spis.zn. 
2010/1136/SUM) tím, že účastník používal jiný název programu, než ten který je uveden 
v licenci.  
 
Rada byla omezena horní a dolní hranicí stanovenou zákonem a při stanoveni výše pokuty byla 
vedena následujícími úvahami:  
 
Rada hodnotí povahu vysílaného programu takto:  
 

Program Vysočina TV (dnes již R1 jih) je regionálním programem vysílaným 
prostřednictvím pozemních vysílačů – DVB-T a to na základě licence č.j. Ru/123/94 ze 
dne 28. června 1994. 

2837-7



 
Provozovatel se v době spáchání jiného správního deliktu připojoval ve svém regionu na 
základě licenčních podmínek svým vysíláním do vysílání programu Prima televize 
provozovatele FTV Prima, spol. s r. o.  
 
Programová skladba je tvořena zejména regionálním zpravodajstvím a publicistikou.  
Program je tak obsahově úzce zaměřen na diváky ve svém regionu. 

 
Postavení provozovatele na mediálním trhu se zřetelem k jeho odpovědnosti vůči divácké 
veřejnosti v oblasti informací, výchovy, kultury a zábavy hodnotí Rada následovně. 

 
Sledovanost programu Vysočina TV není agenturně vyhodnocována, nicméně Rada ze 
své správní praxe dovozuje, že sledovanost tohoto programu je zanedbatelná. Rada tedy 
k tomuto kritériu přihlížela pouze v tom smyslu, že se jedná o provozovatele vysílání 
neceloplošného charakteru, tedy provozovatele vysílání s výrazně menším postavením na 
mediálním trhu než je tomu u provozovatelů celoplošného vysílání. Zásah veřejnosti a 
z toho odpovídající odpovědnost jsou tedy do značné míry limitovány. Rada by však ráda 
zdůraznila, že i když je míra odpovědnosti vůči veřejnosti limitována nevýznamným 
postavením provozovatele na mediálním trhu, není tento zproštěn povinnosti dodržovat 
zákony ČR. 

 
Rozsah, typ a dosah závadného vysílání  

  
Hodnocení tohoto kritéria je úzce provázáno s povahou vysílaného programu, jenž není 
celoplošného charakteru. K porušení licenčních podmínek - vysílání pod nesprávným 
označením programu nicméně docházelo v celém rozsahu vysílání. 

 
 

Závažnost věci  
 
Účastníku řízení bylo vydáno upozornění na porušení na porušení licenčních podmínek 
(ident. 1136/2010, spis.zn. 2010/1136/SUM) tím, že účastník používal jiný název 
programu, než ten který je uveden v licenci. Rada vnímá takovéto opětovné porušení 
licenčních podmínek jako závažné, protože ve vydaném předchozím relevantním 
upozornění byl účastník upozorněn na možnost sankcionování, bude-li mu opětovně 
prokázáno spáchání jiného správního deliktu porušení licenčních podmínek obdobným 
způsobem. 

 

 
Míra zavinění  
 

Jak již výše bylo zmíněno, účastník si byl dle doručeného upozornění na porušení 
licenčních podmínek vědom, že jednání specifikované ve vydaném upozornění je 
porušením licenčních podmínek, přesto však z jeho strany nedošlo k nápravě.  

 
Výše pokuty se tak odvíjí na straně jedné od zanedbatelného diváckého zásahu programu 
Vysočina TV a na straně druhé od faktu, že provozovatel, ač si byl vědom, že koná v rozporu 
s licenčními podmínkami na základě uloženého upozornění, konal tak i nadále.  

2837-8



 
Finanční prospěch  
 

Rada se zabývala otázkou finančního prospěchu a dospěla k závěru, že jeho existence či 
neexistence není v tomto případě relevantní, a proto jeho případnou výši nezohlednila ve 
výši sankce. 

 
Dle § 60 odst. 2 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb. může Rada uložit provozovateli za neplnění 
licenčních podmínek pokutu v rozmezí od 10.000,- Kč do 5.000.000,- Kč. Účastníkovi tedy byla 
uložena sankce ve výši 0,4% horní zákonné sazby. 
 
Náhrada nákladů řízení: 
 
Vzhledem k tomu, že správní řízení vyvolal účastník řízení porušením své právní povinnosti, 
uložila mu Rada v souladu s ustanovením § 79 odst. 5 správního řádu a § 6 odst. 1 vyhlášky č. 
520/2005 Sb., povinnost uhradit paušální částku nákladů správního řízení ve výši 1 000,-Kč. 
 
 
 
Poučení: 
 
Proti tomuto rozhodnutí lze v souladu s ustanovením § 66 zákona č. 231/2001 Sb. podat žalobu k 
Městskému soudu v Praze ve lhůtě dvou měsíců od doručení písemného vyhotovení tohoto 
rozhodnutí. Podání žaloby má odkladný účinek. 
 
 

 

 

 

V Praze dne: 31.7.2012 JUDr. Kateřina Kalistová 
 předsedkyně Rady 
 pro rozhlasové a televizní vysílání 

2837-9


		2012-08-19T21:08:26+0200
	Praha
	JUDr. Kateřina Kalistová
	Podpis dokumentu




